עולם משתנה ואיך מתנהלים בתוכו

כנס, Remote Wizely נולד מהצורך לתת מענה לבעיות ניהול מרחוק, שהן לא רק תולדה של העבודה מהבית בתקופת הקורונה, אלא ...


תוכן שיווקי

משבר הקורונה גרם לכולנו להבין שאנחנו צריכים להתאים את עצמינו לעולם חדש אבל שינוי יכול להיות מאוד מבהיל. אני מכירה שני סוגים של אנשים: אנשים שמפחדים משינוי ואנשים שרואים בשינוי את ההזמדנות ואת הרצון ליצור .

אנשים שמפחדים משינוי הם בד"כ אלה שנשארים במקום העבודה לאורך שנים גם אם הם לא לגמרי אוהבים ומסופקים ממקום עבודתם, נשארים במסגרת הנישואין ללא אהבה ותשוקה כי הם מספרים לעצמם כל מני סיפורים אבל בגדול, הם פשוט מפחדים משינוי.

הסוג השני של האנשים הם האנשים שאני קוראת להם "האנשים הרעבים". אנשים שלא משנה עד כמה הם בעשיה, זה אף פעם לא מספיק להם. אנשים שכשיש שינוי זה הזמן שלהם לפרוח.

כאלה הם מרטין סבג ואנה ליפניק לוי. אצלם זה עניין שבשגרה לעשות סיעור מוחות ולהתייעץ על מיזמים ורעיונות חדשים.

נושא הניהול מרחוק קיים כבר הרבה זמן ויש הרבה מאוד ארגונים שזוהי השגרה היום יומית שלהם אבל אין ספק שמשבר הקורונה דחף את כולנו להבין שאין ברירה וצריך להתחיל את מה שלדעתי היה צריך לאמץ כבר מזמן וזה ניהול מרחוק או שימוש בכלים דיגיטליים אם תרצו.

אנה ומרטין הבינו את הצורך והחליטו לקפוץ למים ולהקים את קבוצת הפייסבוק "מנהלים מרחוק" בכדי לעשות קצת סדר, לשתף בידע ובעיקר להרגיע.

מרטין נתקל באתגרים כמנהל צוותים במדינות שונות וניסה להבין מהי הדרך היעילה והאפקטיבית ביותר בכדי לא לתת למרחק להוות מכשול.

ואנה, שמכירה היטב את תעשיית ההיטק ,מובילה ויוזמת פרויקטים מורכבים בתפקידים בכירים בחברות גלובאליות כבר יותר מעשור, למודת נסיון רב בכל מה שקשור לניהול מרחוק כולל גישור על מורכבויות כגון פערי שפה ותרבות.

וכך יצא שערב לפני סגירת כלל העסקים במדינה ישבו אנה ומרטין עד חצות בבית קפה ולמחרת נפתחה הקבוצה. הקבוצה הוקמה עם מס' מטרות:

  1. לשתף ידע כלים ופרקטיקות ניהוליות בכל מה שקשור לניהול מרחוק כי היה מאוד ברור לשניהם שהידע כבר קיים בחברות בינלאומיות ויכול לסייע גם לעסקים כאן בישראל.
  2. לשים על השולחן נושא שעדיין לא דובר עליו והוא "האתגרים של המנהל ולאו דווקא של העובד, אין ספק שקיימות המון קבוצות של עבודה מהבית, אבל בכדי שעובדים יוכלו לעבוד מהבית ועסק יוכל להתקיים צריך גם לדבר על המנהלים ולעזור להם לקבל את ההחלטות הנכונות.

ואז אני, כמאמצת חדשנות כמו אוויר לנשימה, נתקלתי בקבוצה והבנתי שיש כאן צורך אמיתי להנגיש מידע, החיבור היה מיידי למרות שהוא נעשה באופן ווירטואלי אבל אולי זו בדיוק  ההוכחה שאפשר לעשות את זה גם אחרת. 

כאנשים שפחות מאמינים בתאוריה והרבה יותר בעשיה, החלטנו שהנושא שעליו אנחנו מדברים בוער ולכן צריך להפיק כנס שבו נאגד את טובי המוחות בכדי להנגיש כלים פרקטים וידע מאנשים שמתמודדים עם האתגרים האלה ביום יום שלהם. 

החיבור המתבקש הבא היה כמובן עם WIZE – המיזם החברתי Wize פועל מאז 2011 כדי לשנות את תרבות חיי הלילה בישראל ולהפוך בילוי שגרתי למשמעותי. במסגרת הפעילות הם מקדמים מדע, יזמות, חדשנות וטכנולוגיה לקהל הרחב בישראל, לצד פיתוח קהילות עבור דור המילניום (מילניאלס) סביב תחומי עניין משותפים. כל זאת מתאפשר בזכות הון אנושי איכותי שמוביל הפקת אירועי "הרצאות על הבר" ואירועי אונליין עם המרצים המובילים בארץ. עד כה, הארגון הפיק מעל 1,600 הרצאות ב-17 ערים ובעשרות ברים ברחבי הארץ, ליותר מכ- 350,000 איש.  בשנים האחרונות, תחת מיזם Wize לעסקים, הם מפיקים ליינים ייחודיים לעשרות חברות וארגונים מובילים במשק הישראלי לשם מיתוג מעסיק וחשיפה לקהל הרחב או לטובת עובדי החברה, חיבור מתבקש כבר אמרתי?:)

מכאן כל מה שנותר לנו לעשות זה לגייס את טובי המוחות וכך עשינו. את את מי תוכלו לפגוש בנכס?

תפתח את הכנס נטלי קרמר, מנכ"לית AT&T ישראל ו VP לפיתוח פלטפורמות תוכנה ב AT&T העולמית.

 עולם משתנה ואיך מתנהלים בתוכו

נטלי מפתחת מוצרים בכל התחומים האסטרטגיים ל-AT&T כולל רשתות מתקדמות, סייבר, טלוויזיה ופרסום, IoT, חווית משתמש ועוד. נטלי ניהלה בהצלחה מרובה מחזורי פיתוח והטמעה מלאים של מוצרים ושירותים בשווי מיליוני דולרים, ולזכותה רשימת הצלחות ארוכה.

אם לא היה ברור עד עכשיו מדוע פנינו אליה, צריך להבין שנטלי היא מנהלת שינוי מנוסה, המזהה ומקדמת שינויים מבניים, תרבותיים ותהליכיים, ומציגה הנהגה יציבה בזמני מעבר והיה לנו חשוב שהיא תחלוק את הידע הרב שיש ברשותה בכדי לעזור לכמה שיותר אנשים להתנהל בעולם משתנה.

 

אחריה היה לנו חשוב לפנות אל ד"ר לירז מרגלית, בעלת דוקטורט בפסיכולוגיה, מתמחה בהשפעה הטכנולוגיה על הפסיכולוגיה, עיצוב התנהגות וקבלת החלטות, מרצה בכנסים בארץ ובעולם ומכונה "הפסיכולוגית של האינ (Digital Psychologist) עקב תרומתה להבנת התנהגויות בעידן הדיגיטלי. לירז משלבת בין עולמות הפסיכולוגיה, מדעי המוח והטכנולוגיה. היא בעלת טור קבוע במגזין הבינלאומי Psychology Today,  במגזין העסקי Entrepreneur ובדה מרקר. מחקריה זכו לפרס המחקר הטוב ביותר בנוירומרקטינג והמחקר הטוב ביותר בתחום התנהגות צרכנים. ללירז ניסיון מחקרי ויישומי עשיר בניתוח תהליכי חשיבה והבנת צרכי הלקוח מזווית ייחודית המשלבת את חקר המוח, תהליכים קוגניטיביים ואינטראקציית אדם מחשב , צריכה להוסיף ולספר לכם למה בחרנו אותה?:)

 עולם משתנה ואיך מתנהלים בתוכו

 אחרי ד"ר  מרגלית יהיה לנו את הכבוד להקשיב לאריאל פלג שהיא מומחית לבינה שיווקית

 עולם משתנה ואיך מתנהלים בתוכו

לאריאל ניסיון של 13 שנים בעולמות הייעוץ והפרסום. היא עבדה בעבר ב- TNS, אקליפטוס, זרמון גרופ ובאומן בר ריבנאי ועשתה מסלול יוצא דופן של ניהול אסטרטגיה יחד עם ניהול דיגיטל.  היתה שותפה לפיתוח מותגי איקומרס והובילה תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית. כשהפכה ליועצת עצמאית היא התחברה גם לעולם הטכנולוגיה והסטארטאפים והיא משתמשת בנסיון העשיר שלה בכדי לחבר בין הכלים של העולם "הישן" והעולם "החדש" .

 

הכוח הנשי חשוב לנו ולכן פנינו גם להילה קניסטר, מנכ"לית שחר און ומועדון "שלך"

 עולם משתנה ואיך מתנהלים בתוכו

תחת אחריותה של הילה, מתן שירותים לכ- 150 אלף עובדים (רשויות מקומיות, השכלה גבוהה, שירותי בריאות ועוד), מתוכן 90 אלף נשים, ו- 50 אלף גמלאים.
בעשור האחרון, הטמיעה הילה מדיניות שוויון מגדרי בגופי הסתדרות המעו"ף, וכיום היא מובילה כנסים בנושא העצמה נשית, כנסים המונים כ- 8000 נשים מכל רחבי הארץ, במטרה לתת כלים מנטליים ומקצועיים לנשים לטובת קידומן לתפקידים בכירים במסגרת האירגוניים השונים בהן הן עובדות.
מדיניות זו, הובילה לכך שניתן למצוא כיום ארגונים הפועלים תחת ההסתדרות, ובהם 70 אחוז מהעובדים הם נשים ובנוסף חלה גם עלייה של עשרות אחוזים בחברויות של נשים בדירקטוריונים של הסתדרות המעו"ף.

קניסטר בר דוד בוחרת מדי יום, לשאת את הדגל למען שיווין מגדרי, ופועלת לשם כך ימים כלילות בכל תפקיד בו היא מכהנת ולנו יש את הכבוד שהיא איתנו.

למרות התמיכה בשיוויון מגדרי והכוח הנשי של הכנס חשוב לנו לתת מקום גם לגברים ולכן לא היה צריך לחשוב הרבה ופנינו לרודריגו גונזלס שאולי חלק מכם מכירים אותו מהרווקה אבל לא יודעים שבארבע שנים האחרונות הוא מנכ"ל ומייסד VEO -,סוכנות תוכן ודיאו וקריאיטיב שבה מנהלים תהליכי וידאו למותגים גדולים. רודריגו יוצר ומפיק תוכן מגיל 22 אשר זכה במספר פרסים בארץ ובחו"ל עם הפקות מקור – סרטים ופורמטים טלווזיונים.

 עולם משתנה ואיך מתנהלים בתוכו

רודריגו ידבר על האופן בו הוידאו הוא אמצעי תקשורת בתוך ארגון ומחוץ לארגון בין לאומי והוא יספר לנו על כמה תהליכים מול חברות בינלאומיות  כמו :תהליכי גיוס (ONBOARDING) , יצירת ספריית תוכן וידאו/סיפור לאורך כל השנה  בכדי לייצר סוג אחר של תקשורת בינארגונית .

גם אימי עירון תצטרף לפאנל המכובד של דוברי הכנס. אימי עירון, יזמת בנשמה, ומייסדת likearainbow, היא  מתמחה במיתוג ארגוני בעידן הדיגיטלי ותחלוק מהידע והנסיון שלה בכל מה שקשור לתרבות עסקית חדשנית. החברה שלה מפתחת תשתיות ויכולות חדשות, המאפשרות לנהל את הנרטיב הארגוני ולהפוך אותו למנוע צמיחה עסקית, תוך הפיכת העובדים לשותפים ולמספרי הסיפור במדיה הדיגיטלית.

 עולם משתנה ואיך מתנהלים בתוכו

אחרי פאנל כל כך מכובד של עובדים אנהל גם שיחה פתוחה עם דוד גל , סמנכ"ל השיווק והאסטרטגיה של מיקרוסופט ישראל .

עולם משתנה ואיך מתנהלים בתוכו

גל, הצטרף למיקרוסופט ישראל לאחר 10 שנים בענקית התרופות האמריקאית אלי לילי, בה מילא שורה של תפקידים בכירים במטה החברה באינדיאנפוליס, ארה"ב, שם כיהן כמנהל אזורי, ועם חזרתו ארצה מונה למנכ"ל החברה בישראל. לפני כן, כיהן למעלה משבע שנים בשורה של תפקידי ניהול פיננסי בפרוקטר אנד גמבל ומגיע לחלוק איתנו את הנסיון הרב שיש לו בניהול אנשים מרחוק והדרך שבה הוא מתמודד עם אתגרים של שימור עובדים מצד אחד ועמידה במשימות מצד שני.

אני ודוד נדבר על האתגרים שלו בתקופת הקורונה מול 200 פרויקטים שיש למיקרוסופט להמשיך ולנהל עם שותפים רק שעכישו צריך לעשות את הכל מרחוק ומהם הכלים והמתודות בהם הוא בחר להשתמש.

 

נירית  כהן, אחרי 25 שנות נסיון באינטל במגוון תפקידים בהם עשור כסמנכ"ל משאבי אנוש, מובילה שיח חדשני על עולם העבודה העתידי והאסטרטגיות הדרושות לאנשים וקריירות, למנהלים וארגונים, גם במימד הלאומי של כלכלה גם בחברה וגם בחינוך.היא תדבר איתנו על איך אפשר לאמץ שינוי, איך לוותר על המוכר והבטוח לטובת הזדמנות לעצב מחדש את מרחבי העבודה, את הקריירה שלנו ואת האופן בו אנחנו מנהלים את הארגון.

 עולם משתנה ואיך מתנהלים בתוכו

 לעידו נאור פנינו כי חשוב היה לנו להביא גם את הזוית של הסייבר לעולם שמתחיל להתנהל באופן דיגיטלי.

 עולם משתנה ואיך מתנהלים בתוכו

עידו נאור הינו מנהל מעבדת מחקר וירוסים בחברת קספרסקי, חברה אשר נמנת בין הטובות ביותר בעולם בתחום הסייבר והוא חבר בקבוצה מצומצמת של מתנדבים אשר מטרתם להגן על מרחב הסייבר הישראלי מפני האקרים המאיימים על סדר היום הציבורי. נאור אחראי לכמה חשיפות מהגדולות שנראו מכל הזמנים, כגון: הוכחת פריצה לתחנות דלק מרחוק, יירוט קמפיין ריגול של החמאס על טלפונים של חיילי צה"ל ועוד והוא מרצה בכנסי האקרים בינלאומיים על מלחמות הסייבר הבלתי פוסקות ואף כיהן כמרצה לאבטחת מידע כחלק מסגל המרצים של המכללה למינהל.

 

לסיום, אשוחח עם שני פרנקל על האופן בו מנהלים צוותי עיצוב מרחוק תוך שמירה על ה-DNA של החברה שהוא שיתופיות מתמדת וסיעורי מוחות יומיים.

עולם משתנה ואיך מתנהלים בתוכו

לכל חברה יש את התרבות שלה, שמורכבת מאופן הניהול של מובילי הצוותים, מאופי הישיבות הצוותיות, ומהדרך בה עובדי החברה מתקשרים ביניהם. אז איך מנהלים צוות מרחוק תוך שמירה על אותו די אן איי חברתי?
שני פרנקל, Mobile Design Lead ב-monday.com, תדבר על האתגרים בהם נתקלו מובילי הצוותים בחברה עם המעבר לעבודה מהבית. איך מנהלים צוותי עיצוב של 30 איש כאשר אין אפשרות לתקשר פנים מול פנים? איך מוודאים שהתקשורת הבין-צוותית לא נפגמת? ואיך תרבות של שקיפות ושיתופיות נראית כשבמקום אופן-ספייס כל אחד מעובדי החברה סגור בביתו? נשמע מאתגר ואני סקרנית לדעת איך היא עשתה את זה, או לפחות ניסתה.

 עולם משתנה ואיך מתנהלים בתוכו

אחרי כל זה, עדיין לא נרשמתם?

https://tinyurl.com/y95csvml  


11:00
  /  
24.05.2020
  
ידיעה שיווקית

1