בזק בינ'ל (014) מגבילה הגישה לאינטרנט, תקנוס ותנתק לקוחות חורגים

פורום רשתות, IT ומחשוב כללי - רשתות, ראוטרים, מחשבים ניידים, אביזרים וכו'.
oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75318
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

נושא שלא נקרא #31 

בהארץ עשו לאחרונה בדיקה והשוואה של הוצאות התקשורת בין ישראל לעולם.

לא רק שבישראל אנחנו נחשבים למדינה איטית למדי בקצב האינטרנט שלנו אלא שהעלות החודשית גם היא יחסית גבוהה.

המודל שצריך לתפוס הוא שמי שהוא צרכן כבד צריך לשלם הרבה יותר, ומי שהוא צרכן קל צריך לשלם הרבה פחות.

בסופו של יום הממוצע צריך להיות מעט יותר זול ממה שמשלמים כיום (ובמהירות גבוהה בהרבה).

זה חייב להיות מקודם ברמת הממשלה על ידי הוספת רשיון לשחקנים חדשים (לצערי אישרו רכישות וצמצום התחרות בשוק הזה).

ocsi
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1609
הצטרף: אוקטובר 2005
נתן תודות: 46 פעמים
קיבל תודות: 107 פעמים

נושא שלא נקרא #32 

oferlaor כתב:
בסופו של יום הממוצע צריך להיות מעט יותר זול ממה שמשלמים כיום (ובמהירות גבוהה בהרבה).

זה חייב להיות מקודם ברמת הממשלה על ידי הוספת רשיון לשחקנים חדשים (לצערי אישרו רכישות וצמצום התחרות בשוק הזה).
...
רק חבל שהחיים לא מתנהלים לפי היגיון......וכולנו יודעים שלא יהיה שום הוזלה (n) .
מהלך הזה יכול להצליח רק אם כל החברות יעשו כך,ואם יעשו,זה נקרא "קרטל" :מבולבל:
ברור שצריך לקום "מודל גביה" חדש,אבל מה לעשות שקיים עוד הרבה עסקים,עם שיטת "סיבסוד צולב" ,שבו קבוצה/אוכלוסיה חלשה מסבסד קבוצה/אוכלוסיה חזקה/מאורגנת.
ורק תעשו לי טובה,בלי דמגוגיה של דאגה ל"גברת כהן מחדרה" או סבתא.....מה לעשות בעידן הקפיטליסטי אתה לא יכול להרשות לעצמך "לא לדעת ולא לשאול את השאלות הנכונות,ולקרוא את האותיות הקטנות,ולא ליפול בפח של כל מני תעלולים שיווקים/פרסומיים"....תפקידה של כל חברה למקסם רווחים...וכן הם חולים על קהל שבוי/לא שואל/לא מבין...וחלקם יגידו טיפש.
הנה כמה דוגמאות לסיבסוד צולב:
-כל קונה רכב פרטי מסבסד את ההנחות לחברות ליסינג/ארגונים חזקים
-משקי בית מסבסדים את ההלוואות של טייקונים
- הצעירים/בריאים מסבסדים את המבוגרים/חולים בביטוחי חיים/רפואי...בקיצור כל שרות/מוצר מבוסס אקטואריה וסטטיסטיקה.

אני לקוח "כבד",ואשלם יותר בכל תמחור מבוסס תעבורה,ואני בעד,אבל לפני כל הפופוליזם צריך להשאל כמה שאלות:
-למה החברות משווקות מהירות גלישה :@ אני אם 5MB אגלוש באותו מהירות כמו פלוני עם 32MB,בכל אתר אינטרנט
-חייב להיות קורלציה בין חבילה שנרכש,למגבלת נפח
-האם יהיה בידול בין תעבורה בין יבשתי לבין תעבורה פנים ארצי ?????? אחרת איך אפשר לתמחר תעבורה שיוצר IPTV או כל מדיה מבוסס סטרימינג ?
-אם כבר צדק/שיוון אז עד הסוף.....מחיר בסיס זול לכולם,ומעבר לזה חבילות תעבורה לפי 100GB,עם מחיר ידוע מראש,חודש אחד צרכתי 1TB,סבבה אבל אחרי זה ירדתי ל-100GB אז אשלם רק את זה,וכל זה בלי התחייבות (....פתאום אתם מבינים,שבשיטה הקיימת היום,עם חוזים ל-3 שנים,עם תשלום קבוע גבוהה,החברות מרוויחות כסף)
-למה לא לשווק חבילות מתועדפות מראש,למשל "גברת כהן מחדרה" תקנה חבילת "PORT 80" כולל גלישה בסיסית בלבד,במחיר מצחיק של 20-30 ש"ח כולל ספק/תשתית,בלי יכולת P2P/או כל אפליקציה זולל רוחב פס

בקיצור לא חסר רעיונות,דבר אחד בטוח,כללי משחק חייבים להשתנות ולהיות שקופים לכולם (Y)

Nissim
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2673
הצטרף: מאי 2005
נתן תודות: 125 פעמים
קיבל תודות: 54 פעמים

נושא שלא נקרא #33 

oferlaor,
אני מצטער, אבל לא מסכים איתך.
אני מניח שהרצון לשנות את המודל נובע מאי התאמה בין התשלום של הצרכנים לספקיות ותשלום הספקיות למד 1 שמספקת את התקשורת לחו"ל.
אני חושב שמה שצריך להשתנות הוא התמחור של מד 1 וזה ישתנה אם המדינה תקים קוים חלופיים (באמצעות חברות פרטיות) ותוביל את השינוי.
אם נעבור לתשלום ע"פ נפח כל המודלים הקיימים בעולם יקרסו? כמה תשלם עבור בלו ריי מעבר לתשלום ל Netflix?
כמה תשלם עבור סרט מ Hulu מעבר לתשלום עבור הזכות לצפות בסרט?
מה תעשנה תחנות הרדיו האינטרנטיות המבוססות פרסום? יחלקו את הרווחים עם ספקיות האינטרנט מכל מדינה ?
הכל יהיה מסובך ורק יוביל למקום שונה ממה שציירת בחזיונך על עולם עם תכנים עשירים המנוגנים מכל מקום ולכל מקום.

Shed
גורו HTPC
גורו HTPC
הודעות: 2832
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 9 פעמים
קיבל תודות: 135 פעמים

נושא שלא נקרא #34 

Nissim כתב:oferlaor,
אני מצטער, אבל לא מסכים איתך.
אני מניח שהרצון לשנות את המודל נובע מאי התאמה בין התשלום של הצרכנים לספקיות ותשלום הספקיות למד 1 שמספקת את התקשורת לחו"ל.
אני חושב שמה שצריך להשתנות הוא התמחור של מד 1 וזה ישתנה אם המדינה תקים קוים חלופיים (באמצעות חברות פרטיות) ותוביל את השינוי.
אם נעבור לתשלום ע"פ נפח כל המודלים הקיימים בעולם יקרסו? כמה תשלם עבור בלו ריי מעבר לתשלום ל Netflix?
כמה תשלם עבור סרט מ Hulu מעבר לתשלום עבור הזכות לצפות בסרט?
מה תעשנה תחנות הרדיו האינטרנטיות המבוססות פרסום? יחלקו את הרווחים עם ספקיות האינטרנט מכל מדינה ?
הכל יהיה מסובך ורק יוביל למקום שונה ממה שציירת בחזיונך על עולם עם תכנים עשירים המנוגנים מכל מקום ולכל מקום.
...
ניסים,
אתה שוכח דבר מאוד פשוט: עלות התשתית היא ביחס ישר לכמות התעבורה שעוברת בה. כלומר: ככל שיש יותר תעבורה, עלות התשתית (או השירות) גדלה.
לכן, שירות סטרימינג בסגנון הולו שיקום בארץ, למעשה מסובסד על ידי ספקיות האינטרנט. למעשה, שירות כזה מבסס את המודל העיסקי שלו על העובדה שעלות הפצת התוכן למנויים תהיה זולה מאוד עבורו (זולה לאין ערוך בהשוואה לעלות הפצת התוכן בלווין או כבלים). למעשה, מה שיקרה הוא שספקיות האינטרנט ישלמו מכיסן למעשה את עלות ההפצה של התוכן בשביל מיזם של מישהו אחר.
יכול מאוד להיות, שספקיות האינטרנט בעצמן יחליט להפוך להיות גם ספק תוכן OTT, ואז למעשה הן מוציאות כסף מכיס שמאל על מנת להכניס כסף לכיס ימין - מהלך הגיוני ומובן עיסקית.

יחד עם זאת - לא יכול להיות שעלות חומרי הגלם תהיה מבוססת צריכה, והחיוב יהיה flat rate. זה לא עובד בשום תוכנית עיסקית. בדיוק כמו שמסעדה לא גובה מחיר קבוע עבור סטייק, בין אם הוא 250 או 450 גרם.
You are never fully dressed without a smile

Nissim
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2673
הצטרף: מאי 2005
נתן תודות: 125 פעמים
קיבל תודות: 54 פעמים

נושא שלא נקרא #35 

Shed,
מה שאתה אומר הגיוני אבל החיים לימדו אותנו שהצרכנים לא פועלים תמיד בצורה רציונאלית.
אם הצרכנים יצטרכו לחשוב כל פעם שהם לוחצים על קליק, כמה זה עולה להם, גם אם זה ישתלם להם כלכלית בסופו של דבר, לא בטוח שהם יעשו זאת.
לא סתם, מודל הפרסומות הוא עדיין החזק ביותר באינטרנט, ובמדיה בכלל. בכל פעם שמישהו ניסה לשנות אותו, הוא נכשל.
אגב,בארץ זה חמור אף יותר, אנשים לא מוכנים לשלם פה על תוכן באינטרנט, חוץ מעל רינגטון של אבי פרץ, משה פרץ, ישי פרץ ושיראל.

ocsi
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1609
הצטרף: אוקטובר 2005
נתן תודות: 46 פעמים
קיבל תודות: 107 פעמים

נושא שלא נקרא #36 

Shed כתב:
ניסים,
אתה שוכח דבר מאוד פשוט: עלות התשתית היא ביחס ישר לכמות התעבורה שעוברת בה. כלומר: ככל שיש יותר תעבורה, עלות התשתית (או השירות) גדלה.
לכן, שירות סטרימינג בסגנון הולו שיקום בארץ, למעשה מסובסד על ידי ספקיות האינטרנט. למעשה, שירות כזה מבסס את המודל העיסקי שלו על העובדה שעלות הפצת התוכן למנויים תהיה זולה מאוד עבורו (זולה לאין ערוך בהשוואה לעלות הפצת התוכן בלווין או כבלים). למעשה, מה שיקרה הוא שספקיות האינטרנט ישלמו מכיסן למעשה את עלות ההפצה של התוכן בשביל מיזם של מישהו אחר.
יכול מאוד להיות, שספקיות האינטרנט בעצמן יחליט להפוך להיות גם ספק תוכן OTT, ואז למעשה הן מוציאות כסף מכיס שמאל על מנת להכניס כסף לכיס ימין - מהלך הגיוני ומובן עיסקית.

יחד עם זאת - לא יכול להיות שעלות חומרי הגלם תהיה מבוססת צריכה, והחיוב יהיה flat rate. זה לא עובד בשום תוכנית עיסקית. בדיוק כמו שמסעדה לא גובה מחיר קבוע עבור סטייק, בין אם הוא 250 או 450 גרם.
...
SHED,לפי דעתי אתה מפספס.תמחור אינטרנט מבוסס סטטיסטיקה/התסתברות,ולא כמו תמחור מוצר מבוסס חומר גלם + עלויות.ברשותך בוא נמשיך את הקו חשיבה שלך
"..עלות התשתית היא ביחס ישר לכמות התעבורה שעוברת בה. כלומר: ככל שיש יותר תעבורה, עלות התשתית (או השירות) גדלה...
אז אם חברה XXX יוצאה בפירסום שמכפיל לך את רוחב הפס שלך ללא שינוי מחיר (רק 3 שנים התחייבות :lol: ),אז באופן אוטומטי אותה חברה XXX אמור להכפיל רכישת רוחב פס,קרי להכפיל עלות תשתית........ :lol: :lol: :lol: אופס כניראה הכסך לרכישת רוחב פס,הבריז לרכישת "ציוד יקר לתיעדוף",ושכחו לספר ללקוחות שלהם,שהם לא התכוונו באמת לספק את הכפלת המהירות (i)

אז לפי דבריך,בגלל מגבלה טכנולוגות,הספקיות האינטרנט בארץ ישלמו מכיסן למעשה את עלות ההפצה של התוכן YES VOD :lol: :lol: :lol:
אם כך,YES יפרסם נתון כמה יעלה "בתעבורה" שימוש של שעה YES VOD ??????

moco
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 20575
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 198 פעמים
קיבל תודות: 349 פעמים

נושא שלא נקרא #37 

Nissim כתב:Shed,
מה שאתה אומר הגיוני אבל החיים לימדו אותנו שהצרכנים לא פועלים תמיד בצורה רציונאלית.
אם הצרכנים יצטרכו לחשוב כל פעם שהם לוחצים על קליק, כמה זה עולה להם, גם אם זה ישתלם להם כלכלית בסופו של דבר, לא בטוח שהם יעשו זאת.
לא סתם, מודל הפרסומות הוא עדיין החזק ביותר באינטרנט, ובמדיה בכלל. בכל פעם שמישהו ניסה לשנות אותו, הוא נכשל.
אגב,בארץ זה חמור אף יותר, אנשים לא מוכנים לשלם פה על תוכן באינטרנט, חוץ מעל רינגטון של אבי פרץ, משה פרץ, ישי פרץ ושיראל.
...
מוזר מאוד מה שאתה כותב כי זה בדיוק מה שצרכנים עושים יום יום עם כמעט כל מוצר ושירות אחר.
קח לדוגמא חשמל. הצרכן בהחלט שוקל את העלות כשהוא מפעיל מכשיר יקר בצריכה. תראה את התנהגות הצרכנים בשימוש במזגנים. הם אכן משתמשים במזגנים אך לא בלי חשבון.

עיניין הפרסומות נוגע לשירותי תוכן ולא עצם החיבור. גם שם מדובר רק בהרגל שהתבסס אבל על עצם החיבור כולם משלמים ותמיד שילמו. הדיון עכשיו זה רק על מודל התמחור, לא על חינם (מבוסס פרסומות) מול לא חינם. אגב, היה פעם שירות של חיבור חינם עם פרסומות. זה נעלם מהשטח, עד כמה שאני יודע.
משה

ocsi
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1609
הצטרף: אוקטובר 2005
נתן תודות: 46 פעמים
קיבל תודות: 107 פעמים

נושא שלא נקרא #38 

xmen כתב:אני כנראה לא מבין משהו... נשמע לכם הגיוני שיהיה כזה מודל בישראל בעוד שהוא לא באמת ממומש בעולם ?
עם כל הכבוד לבבל"ט , האינטרנט היה לפניהם.. היה חופשי, ולא הוגבל בנפח. העולם השתנה, נכון. אבל לא ראיתי חוזים כאלו נכפים בעולם..
מדוע דווקא כאן? הסיבה האמיתית פשוטה:
יש לי רוחב פס קבוע שהוא האילוץ שלי (בזק משלמת עבור נפח שימוש בצינור התת ימי) , אני בתור חברה רוצה למקסם את הרווחים שלי
והטכנולוגיה הרי ממשיכה להתעדכן. אני משפר את השתיות הפנימיות (NGN) וכו'.. מה שיבטיח מהירות מהירה ביני לבין הלקוח
מאידך אותו רוחב פס קבוע שאני משלם עבורו לא גדל. ז"א שיפרתי את המהירות אבל אני עדיין משלם על אותו נפח (אני כבב"ל).
מה לעשות שמנוי NGN בהתחייבות שווה יותר מסתם מנוי 1-2.5-5 וכו' מגה ביט? אני רוצה יותר NGN !!
מה עושים?
א') מהירות משתנה ע-ד המהירות שהתחייבת עליה (הרי לא כולנו גולשים קבוע במהירות שאנחנו משלמים עליה, יש גם אילוץ טכנולוגי כמובן, אבל תוסיפו לו אילוץ בשרתים שלהם וקיבלתם וואחד צוואר בקבוק).
ב') תעדוף - נותן יותר למי שמשלם יותר, למרות ששניהם משלמים על אותה מהירות.
ג') חסימות - כל דבר שעוקף, או הרבה אנשים משתמשים בו ויוצר אצלי עומס אני דואג לחבל בו.
ד') שירות לקוחות \ תמיכה לא מיומן וגרוע - זה הספוג האנושי שידאג שלא באמת יהיה עם מי לדבר.
ה') התחייבויות ארוכות - מה שיבטיח שכשבעתיד הטכנולוגיה תשתפר, השיפור יבוא על חשבונך שאתה מחוייב 3 שנים במהירות איטית.
ו') קנסות - הן על יציאה מההתחייבות (ללא תלות בשירות שקיבלת), כמו שזה נראה (אולי בעתיד הקרוב) מגבלה על נפח התעבורה.

עכשיו אני שואל אתכם, מכובדיי... מה הקשר לסבתא שלך(שליט"א)? מה הקשר בין מים=חשמל=אינטרנט?
סלח לי אבל... לכתוב כזה דבר זה... לא הכי חכם בעולם. האילוצים שיש על מים וחשמל ללא מתאם לאילוצים שיש על אינטרנט. הרי להעביר צינור תת-ימי נוסף או להגדיל את הנפח של הקיים, זה משהו שחברות (האינטרנט!) יכולות לבצע... אבל אין סיבה לעשות זאת כל עוד השוק פרוץ וסעיפים א'-ו' לא נאכפים ע"י אף גוף. בארה"ב על תעדוף \ הגבלה היו לא רק שקונסים במיליונים אבל שוללים רישיון ספק על תנאי (ראה קומקאסט לדוגמא)

הבעיה היא שיש לקוחות כמו חלק לא מבוטל מהמגיבים כאן שמצדדים בספקיות ומסנגרים עליהן כאילו המדובר בעמותת רווחה למען הסבתות שגולשות.
...
(Y) (Y) (Y) מסכים עם כל מילה,אהבתי את הסיכום :lol:
בקיצור כל מי שמגיב כאן מדבר מעמדה,אם מתנג,אז הוא "צרכן כבד",אם בעד "אז מרגיש פרייר שמסבסד צרכן כבד"
אז שוב פעם אני חוזר:
אם הקנה מידה 65GB,אז אני צרכן כבד,ואני בעד תשלום יתר
אבל...רק במידה ויעשו שינוי יסודי בצורת שיווק של חבילות,וכמה שיותר שקיפות...לצערי נכון להיום נוח לחברות לבסס את המודל עסקי על סבסוד צולב/התחייבויות ארוכות/קנסות.....

Nissim
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2673
הצטרף: מאי 2005
נתן תודות: 125 פעמים
קיבל תודות: 54 פעמים

נושא שלא נקרא #39 

moco כתב:
Nissim כתב:Shed,
מה שאתה אומר הגיוני אבל החיים לימדו אותנו שהצרכנים לא פועלים תמיד בצורה רציונאלית.
אם הצרכנים יצטרכו לחשוב כל פעם שהם לוחצים על קליק, כמה זה עולה להם, גם אם זה ישתלם להם כלכלית בסופו של דבר, לא בטוח שהם יעשו זאת.
לא סתם, מודל הפרסומות הוא עדיין החזק ביותר באינטרנט, ובמדיה בכלל. בכל פעם שמישהו ניסה לשנות אותו, הוא נכשל.
אגב,בארץ זה חמור אף יותר, אנשים לא מוכנים לשלם פה על תוכן באינטרנט, חוץ מעל רינגטון של אבי פרץ, משה פרץ, ישי פרץ ושיראל.
...
מוזר מאוד מה שאתה כותב כי זה בדיוק מה שצרכנים עושים יום יום עם כמעט כל מוצר ושירות אחר.
קח לדוגמא חשמל. הצרכן בהחלט שוקל את העלות כשהוא מפעיל מכשיר יקר בצריכה. תראה את התנהגות הצרכנים בשימוש במזגנים. הם אכן משתמשים במזגנים אך לא בלי חשבון.
...
אם היו מוצאים איך לסבסד חשמל עם פרסומות, כנראה שהיו מיישמים אותו.
לא רואה כאן שום דבר מוזר, האינטרנט עובד במודלים קצת שונים ממה שהכרנו עד היום ולראיה אין אף מדינה עם חיוב ע"פ צריכה.
אינטרנט זה לא משאב מוגבל כמו מים וחשמל ( הדורש תחנות כח המופעלות על פחם,גז או גרעין) אלא משאב וירטואלי.
אני לא מוכן לשלם יותר על רוחב הפס שלי וכדאי מאוד שתבינו שאינטרנט היום הינו מוצר יסוד בעל השפעה ישירה על יכולת המחקר והפיתוח של החברות והפרט הישראלי.

אתם רוצים סיבה למה אין מקום לעלות את התעריפים כרגע על חשבון השירות ללקוחות?
http://www.economist.co.il/?CategoryID= ... cleID=6127
http://www.globes.co.il/news/article.as ... 1000515048

וכן, אני מכיר סעיף 11 לחוק החברות, אז אין צורך להזכיר לי אותו.
נערך לאחרונה על ידי Nissim ב 01/02/2010 22:02, נערך פעם 1 בסך הכל.

moco
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 20575
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 198 פעמים
קיבל תודות: 349 פעמים

נושא שלא נקרא #40 

ניסים,
יש לך טעות בסיסית. רוחב הפס הוא כן משאב מוגבל.
משה

Nissim
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2673
הצטרף: מאי 2005
נתן תודות: 125 פעמים
קיבל תודות: 54 פעמים

נושא שלא נקרא #41 

moco,
חבל שלא הבנת למה התכוונתי.
רוחב הפס אולי מוגבל, אבל לא מספר הפעמים שאני יכול להשתמש בו ( כמובן שיש פחת לציוד) , אין פה משאב מתכלה ולכן אין שום סיבה להחיל את אותם מודלי תמחור כלכליים של העולם הישן עליו.
אגב, השם הוא נסים. (ביחיד נס, ברבים נסים)

moco
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 20575
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 198 פעמים
קיבל תודות: 349 פעמים

נושא שלא נקרא #42 

Nissim כתב:moco,
חבל שלא הבנת למה התכוונתי.
רוחב הפס אולי מוגבל, אבל לא מספר הפעמים שאני יכול להשתמש בו ( כמובן שיש פחת לציוד) , אין פה משאב מתכלה ולכן אין שום סיבה להחיל את אותם מודלי תמחור כלכליים של העולם הישן עליו.
...
אני יכול לנסות להבין רק את מה שאתה כותב :-)
נראה לי עדיין שאתה לא מבין את עובדות היסוד.
מספר הפעמים שאתה יכול להשתמש בו לא מוגבל, בדיוק כמו שמספר הפעמים שאתה יכול להדליק ולכבות מזגן לא מוגבל.
המשאב המוגבל הוא רוחב פס (כמה אינפורמציה יכולה להיות מועברת ביחידת זמן) וזה אנלוגי להספק חשמלי.
אם כל עם ישראל ידליק את כל מזגניו ביחד + דודי חימום, לא כולם יצליחו לעבוד כי ח"ח לא מייצרת הספק מספיק לכך.
בדומה, אם כל לקוחות של ספק X יחליטו להוריד סרט בו זמנית, כל אחד יקבל מהירות נמוכה כי לספק אין (הוא לא קנה) מספיק רוחב פס.

בצריכת חשמל אתה משלם גם פר אנרגיה, מה שמונע מכולם פשוט להדליק מכשירים בלי חשבון.
כל עוד לקוחות אינטרנט לא ישלמו עבור כמות המידע (אנלוגי לאנרגיה), אין להם שום סיבה לחשוב פעמיים לפני הורדה. זה פשוט לא יכול לעבוד וכפי שאנו יודעים זה גם באמת לא עובד.
משה

ocsi
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1609
הצטרף: אוקטובר 2005
נתן תודות: 46 פעמים
קיבל תודות: 107 פעמים

נושא שלא נקרא #43 

moco כתב:
Nissim כתב:Shed,
מה שאתה אומר הגיוני אבל החיים לימדו אותנו שהצרכנים לא פועלים תמיד בצורה רציונאלית.
אם הצרכנים יצטרכו לחשוב כל פעם שהם לוחצים על קליק, כמה זה עולה להם, גם אם זה ישתלם להם כלכלית בסופו של דבר, לא בטוח שהם יעשו זאת.
לא סתם, מודל הפרסומות הוא עדיין החזק ביותר באינטרנט, ובמדיה בכלל. בכל פעם שמישהו ניסה לשנות אותו, הוא נכשל.
אגב,בארץ זה חמור אף יותר, אנשים לא מוכנים לשלם פה על תוכן באינטרנט, חוץ מעל רינגטון של אבי פרץ, משה פרץ, ישי פרץ ושיראל.
...
מוזר מאוד מה שאתה כותב כי זה בדיוק מה שצרכנים עושים יום יום עם כמעט כל מוצר ושירות אחר.
קח לדוגמא חשמל. הצרכן בהחלט שוקל את העלות כשהוא מפעיל מכשיר יקר בצריכה. תראה את התנהגות הצרכנים בשימוש במזגנים. הם אכן משתמשים במזגנים אך לא בלי חשבון.

עיניין הפרסומות נוגע לשירותי תוכן ולא עצם החיבור. גם שם מדובר רק בהרגל שהתבסס אבל על עצם החיבור כולם משלמים ותמיד שילמו. הדיון עכשיו זה רק על מודל התמחור, לא על חינם (מבוסס פרסומות) מול לא חינם. אגב, היה פעם שירות של חיבור חינם עם פרסומות. זה נעלם מהשטח, עד כמה שאני יודע.
...
מוזר שאתה ממשיך להביא דימויים שהם לא בר השוואה,לצערי.
קודם כל נסייג,לפי שירשורים שלך,אתה צרכן שצריך "איכות" ולא בהכרח "נפח" לכן אתה משלם יותר,יעני אתה מבסבסד אתי בתור "צרכן כבד",לפי שיטת תמחור הקיים....
דווקא החיבור (קרי תשתית של בזק או הוט) קל לתמחור,ולצורך דימוי נקרא לו "צינור",והם מתמחרים לפי קוטר שלו (והאינטרס שלהם למכור לכם קטרים כמה שיותר גדולים),הבעיה מתחיל בתמחור של מה שעובר ב"צינור" שהספק אינטרנט מספק לך,ונקראה לו "מים".הם עובדים לפי הסתברות/סטטיסטיקה שיוצאת מנקודת הנחה שאין מצב שבכל רגע נתון כל הלקוחות שלהם מנצלים את 100% רוחב פס שמכרו להם,לכן כל חברה עובד לפי יחס מסויים,נניח לצורך המחשה,החברה מכר כמות חבילות השווה ל-10TB,כנגד זה קונה 1TB ממד 1,ומקים שרתי פרוקסי בתוך הארץ.ופה העסק מסתבך,מים שמוזרם מתוך הארץ לתוך הצינור נקרא "מים כחולים" ומים שמוזרמים דרך מד 1 נקרא "מים עכורים" שעולה הון תועפות וסובל מחוסר תחרות קרי מונופול (..ופה אני מסכים עם NISSIM שכותב שמה שצריך להשתנות הוא התמחור של מד 1 וזה ישתנה אם המדינה תקים קוים חלופיים (באמצעות חברות פרטיות) ותוביל את השינוי...),וזאת הנקודה הכי רגישה של כל ספק שמנסה להפוך את ה"מים העכורים" ל"מים כחולים" זולים בעזרת שרתי פרוקסי וניתוח צרכים/סוג/פופולריות של ה"מים העכורים" אצל הצרכן.אבל ב-P2P/USENET/WEB HOSTING היכולת של הספק להפוך את "המים העכורים" ויקרים רצח למ"מים כחולים" וזולים פוחת פלאים...לכן הדרך היחידה שנישאר לו זה לסגור לסירוגים את הברז של "המים העכורים" בעזרת ציוד מתאים.בקיצור כמה מסקנות:
-גם בשיטת תמחור לפי נפח,יהיה סבסוד צולב של צרכנים,אלו שצורכים לרוב "מים כחולים" יסבסדו את צרכי "מים עכורים"
-מה יהיה דינם של תעבורה שנוצר עקב IPTV,STREAMING,VOIP,YES VOD, ??? (i)

Nissim
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2673
הצטרף: מאי 2005
נתן תודות: 125 פעמים
קיבל תודות: 54 פעמים

נושא שלא נקרא #44 

moco כתב:
Nissim כתב:moco,
חבל שלא הבנת למה התכוונתי.
רוחב הפס אולי מוגבל, אבל לא מספר הפעמים שאני יכול להשתמש בו ( כמובן שיש פחת לציוד) , אין פה משאב מתכלה ולכן אין שום סיבה להחיל את אותם מודלי תמחור כלכליים של העולם הישן עליו.
...
אני יכול לנסות להבין רק את מה שאתה כותב :-)
נראה לי עדיין שאתה לא מבין את עובדות היסוד.
...
כל אחד ויכולת תפישתו :-)

את עובדות היסוד אני מבין מצויין וגם את עקרונות שימור האנרגיה ומהם משאבים מתכלים ולא מתכלים , רק שאני מנסה להסביר לך שלא הכל פועל ע"פ הרציונאל.
אתה נאיבי אם אתה חושב שיש מישהו בצד השני שרוצה בטובתך ולכן הוא מציע לשנות את מודל התמחור.
תמיד יהיה Over subscription ותמיד יהיה עומס, אם הצריכה תרד, גם הקיבולת של הקוים תרד.
אם תסתכל כבר היום על הוצאות התקשורת הממוצעות למשפחה תבין שעוד הרבה זה לא יכול לעלות.

moco
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 20575
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 198 פעמים
קיבל תודות: 349 פעמים

נושא שלא נקרא #45 

ocsi,
לא מבין למה אתה טוען שהדימויים שלי לא ברי השוואה כאשר אתה משתמש באותם דימויים (רק שמים במקום חשמל).
אתה כמובן נכנס לפירוט יותר מדויק של תקשורת פנים ארצית ולחו"ל. לצורך העיניין אני מדבר רק על התקשורת לחו"ל ששם יש את צוואר הבקבוק ושם הבעייה הנוכחית.
אני גם מסכים שראוי שהמדינה תשקיע בתשתית לתקשורת עם חו"ל.
עקרונית גם אפשר לתמחר שונה "מים כחולים" ו"מים עכורים", רק שלא ברור אם יהיה צורך.

Nissim,
לא ברור לי מאיפה הגעת לזה שאני חושב שיש מישהו שרוצה בטובתי. מה הקשר?
מטרת ספקיות אינטרנט זה להרויח מה שיותר.
אם יהיו מספיק ספקיות, ותהיה תחרות, אז התחרות פשוט תגרום למודל הזה להתקיים.
מודלים עם סבסוד (ואני לא מתייחס לסבסוד ממשלתי על בסיס שיקולים חברתיים) לא מאריכים ימים עם שוק מספיק גדול וחופשי. זה חוקי כלכלה, לא עיניין של מישהו שרוצה לעשות טובה למישהו אחר.

Over booking תמיד יהיה וטוב שכך, כי אחרת זה בזבוז משאבים. השאלה היא איזה מידה של over booking . האם היית קונה כרטיס טיסה בחברה שבה יש 50% סיכוי שלא תטוס ובלי כל פיצוי?
כמובן שלא תקנה גם כרטיס בחברה שבה יש לך 100% וודאות שתטוס, כי אז מחיר הכרטיס יהיה גבוה מזה של המתחרים שנותנים לך 98% וודאות שמספיקים לך.
משה

שלח תגובה

חזור אל “רשתות, אינטרנט ו- Fiber”