רגע, שניה לפני שאיזשהו מודרטור Trigger Happy לוחץ על כפתור ה"נעל", זהו אינו ת'רד הקשור באיזשהו צורה ואופן לפוליטיקה. בעצם אני באופן כללי אדם די א-פוליטי מטיבעי. לא, זהו ת'רד "התבכיינות" על תרבות הנהיגה בארץ בכלל ועל נושא אחד ספציפי בפרט - הנהגים שנולדו בנתיב השמאלי.
במסגרת עבודתי יוצא לי להיות הרבה על הכביש. על מה שאני רואה ביום יום אפשר לכתוב ספר שלם, אבל יש דבר אחד שמטריד אותי על בסיס יומי ומצליח כל פעם להוציא אותי משלוותי. מדובר על "שמאלנים" כפי שאני קורא להם, אותם נהגים שהחליטו ש"הכביש שייך לאבא שלהם" ושבאופן קבוע יסעו בנתיב השמאלי ללא שום קשר למהירות הנהיגה שלהם יחסית לשאר העולם.
לצערי, נראה שמשנה לשנה המיטרד הזה הולך וגדל. יותר ויותר יוצא לי לסוע מאחורי נהג/ת שנוסע בנתיב השמאלי למרות שהוא נוהג במהירות נמוכה יותר מכל מי שנוסע בנתיב הימני, או יותר גרוע - למרות שהנתיב הימני ריק לחלוטין. וכמובן שגם מרפי נכנס לתמונה ואם בסוף כשנמאס וכשהמיטרד גורם לי לבצע עבירה (עקיפה מימין), כמובן שבשניה שאעבור לימין המיטרד יחליט שזהו בדיוק הרגע לעבור לימין גם הוא, לרב ללא שום איתות או אזהרה כלשהי מראש.
זהו, הוצאתי את זה מהמערכת שלי, כנראה שזה לא יפתור שום דבר אל הייתי חייב "לאוורר".
אם יש לכם גם משהו שמטריף אתכם בנסיעתכם בכבישי ארצנו - שתפו.
אני שונא שמאלנים!
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
- טלHD
- גורו
- הודעות: 13958
- הצטרף: נובמבר 2008
- נתן תודות: 948 פעמים
- קיבל תודות: 1099 פעמים
- Catskinner
- חבר במועדון HT
- הודעות: 16019
- הצטרף: נובמבר 2006
- מיקום: הוד השרון
- נתן תודות: 123 פעמים
- קיבל תודות: 940 פעמים
אחת הסיבות לכך היא שמורי הנהיגה כבר מזמן הפסיקו לחנך את התלמידים שלהם שמסלול שמאל מיועד לעקיפה ומסלול ימין לנהיגה. תרבות הנהיגה של חלק מהנהגים בארץ פשוט מזעזעת. מספיק לראות מה קורה בקטע הכביש בין חורשים לקאסם בכל בוקר כדי לפתח חרדות נהיגה עמוקות. אותם "שמאלנים" שאתה מתלונן עליהם הם בחזקת צדיק בסדום לעומת מה שהולך שם כל בוקר וערב.
בעולם מושלם אותם דפ"רים היו מעיפים את עצמם לתעלה הקרובה או נתקעים בעץ ופותרים אותנו מנוכחותם ומהאפשרות שיעמידו צאצאים דפוקים כמותם, ברם לאותם תקריות יש נטיה גם לגרום לנפגעים סביבם שכל חטאם הוא עצם נוכחותם על הכביש בסמיכות למופרעים.
בעולם מושלם אותם דפ"רים היו מעיפים את עצמם לתעלה הקרובה או נתקעים בעץ ופותרים אותנו מנוכחותם ומהאפשרות שיעמידו צאצאים דפוקים כמותם, ברם לאותם תקריות יש נטיה גם לגרום לנפגעים סביבם שכל חטאם הוא עצם נוכחותם על הכביש בסמיכות למופרעים.
מעצבן אותי כשאומרים "אני ילך, אני יקנה". מעצבן אותי עוד יותר כשכותבים את זה.
- pixies
-
- אחראי תחום HTPC
- הודעות: 32926
- הצטרף: מרץ 2007
- מיקום: פאתי מלאבס
- נתן תודות: 779 פעמים
- קיבל תודות: 2302 פעמים
הנהגים הללו אומנם לא בסדר ומעצבנים, אך לא ברור לי למה דווקא התופעה הזו תופסת את תשומת לב כולם (אני חושב שרק באתר הזה, זו בטח איזה פעם עשירית שאני קורא על כך).
מבחינת סכנות אנושיות בכביש, ה"שמאלנים" הללו, מעצבנים ככל שיהיו, הם כסף די קטן.
אם נישאר בתחום נתיבי הנסיעה, אחת התופעות המצויות והמסוכנות בארץ (וגם מעצבנות לא פחות מהשמאלנים), זה נהגי הסללום בכביש רב נתיבי עמוס . זה אלה שמרגישים עצמם במסלול F1 וחייבים לנצל כל הזדמנות לעבור נתיב בשביל להתקדם מעבר לעוד מכונית אחת שנוסעת 1 קמ"ש יותר לאט מהם. החברה הללו מעצבנים ומסוכנים, גם אם הם מאותתים כחוק ועוקפים רק משמאל. עצם ריבוי החלפת הנתיבים היא מסוכנת, תמיד יהיה איזה נהג שיופתע .
למה בארה"ב אפשר ליסוע בעומס ק"מ רבים כשכל אחד פשוט על נתיב אחד וזהו, ופשוט להגיע רגוע ליעד.
מבחינת סכנות אנושיות בכביש, ה"שמאלנים" הללו, מעצבנים ככל שיהיו, הם כסף די קטן.
אם נישאר בתחום נתיבי הנסיעה, אחת התופעות המצויות והמסוכנות בארץ (וגם מעצבנות לא פחות מהשמאלנים), זה נהגי הסללום בכביש רב נתיבי עמוס . זה אלה שמרגישים עצמם במסלול F1 וחייבים לנצל כל הזדמנות לעבור נתיב בשביל להתקדם מעבר לעוד מכונית אחת שנוסעת 1 קמ"ש יותר לאט מהם. החברה הללו מעצבנים ומסוכנים, גם אם הם מאותתים כחוק ועוקפים רק משמאל. עצם ריבוי החלפת הנתיבים היא מסוכנת, תמיד יהיה איזה נהג שיופתע .
למה בארה"ב אפשר ליסוע בעומס ק"מ רבים כשכל אחד פשוט על נתיב אחד וזהו, ופשוט להגיע רגוע ליעד.
משה
דווקא טוב לנו עם השמאלנים האלה!
ככה לפחות הסיכוי שלהם להוריד איזה רוכב אופניים אומלל שנוסע על השוליים בצד ימין קטן מאוד!
זה משאיר לנו, רוכבי האופניים, סה"כ להתמודד עם השיכורים, אלה שמתעסקים בסולולר בזמן נסיעה, אלה שנרדמים על ההגה אחרי שחזרו ממשמרת לילית, אלה שמנסים להעניש את רוכב האופניים כדי להראות לו שהכביש שייך להם, אלה שבדיוק סיימו את מנת הסם שלהם בפאב תל אביבי והם בדרך לנסיעת סוטול לצפון המדינה, אלה שנוסעים הרבה מעבר למהירות ההגיונית לתנאי הדרך וחלק מנהגי המשאיות..........זה בסדר שימשיכו לנהוג ולחסום את הנתיב השמאלי
ככה לפחות הסיכוי שלהם להוריד איזה רוכב אופניים אומלל שנוסע על השוליים בצד ימין קטן מאוד!
זה משאיר לנו, רוכבי האופניים, סה"כ להתמודד עם השיכורים, אלה שמתעסקים בסולולר בזמן נסיעה, אלה שנרדמים על ההגה אחרי שחזרו ממשמרת לילית, אלה שמנסים להעניש את רוכב האופניים כדי להראות לו שהכביש שייך להם, אלה שבדיוק סיימו את מנת הסם שלהם בפאב תל אביבי והם בדרך לנסיעת סוטול לצפון המדינה, אלה שנוסעים הרבה מעבר למהירות ההגיונית לתנאי הדרך וחלק מנהגי המשאיות..........זה בסדר שימשיכו לנהוג ולחסום את הנתיב השמאלי
- agent__smith
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6317
- הצטרף: יולי 2010
- מיקום: איפשהוא במטריקס
- נתן תודות: 37 פעמים
- קיבל תודות: 144 פעמים
יש הרבה סיבות למה התופעה הזאת היא בעייתית ביותר.moco כתב:הנהגים הללו אומנם לא בסדר ומעצבנים, אך לא ברור לי למה דווקא התופעה הזו תופסת את תשומת לב כולם (אני חושב שרק באתר הזה, זו בטח איזה פעם עשירית שאני קורא על כך).
מבחינת סכנות אנושיות בכביש, ה"שמאלנים" הללו, מעצבנים ככל שיהיו, הם כסף די קטן.
אם נישאר בתחום נתיבי הנסיעה, אחת התופעות המצויות והמסוכנות בארץ (וגם מעצבנות לא פחות מהשמאלנים), זה נהגי הסללום בכביש רב נתיבי עמוס . זה אלה שמרגישים עצמם במסלול F1 וחייבים לנצל כל הזדמנות לעבור נתיב בשביל להתקדם מעבר לעוד מכונית אחת שנוסעת 1 קמ"ש יותר לאט מהם. החברה הללו מעצבנים ומסוכנים, גם אם הם מאותתים כחוק ועוקפים רק משמאל. עצם ריבוי החלפת הנתיבים היא מסוכנת, תמיד יהיה איזה נהג שיופתע .
למה בארה"ב אפשר ליסוע בעומס ק"מ רבים כשכל אחד פשוט על נתיב אחד וזהו, ופשוט להגיע רגוע ליעד....
נתחיל מהסיבה הפשוטה שמה שאתה מתאר בחלק השני של התגובה שלך הוא לעיתים גורם של סיבה ותוצאה. אם נהגים היו נוסעים בנתיב המיועד להם (כלומר לרוב בצד ימין ושמאל לעקיפות) הרי שהאיטיים היו בימין והיו הרבה פחות נהגי סללום. עדיין תמצא נהגים חותכים ומהירים אבל הם יהיו מיעוט יחסי כי אין "הפרעות" בצד שמאל. ברגע שרוב נהגי ישראל נוסעים לאט בצד שמאל, הרבה פעמים אין לך ברירה אלא לעבור על החוק ולעקוף מימין ולהחליף תדיר נתיבים.
עוד סיבה היא שהנהגים האלו פשוט מעכבים את התנועה וגורמים לעקיפות אסורות, לאי שמירת מרחק של המכוניות מאחוריהן וגם להבהובים וצפצופים וזאת אשמת כולם.
והסיבה הכי חמורה! - זאת שגורמת לרוב תאונות הדרכים (כ-15 אחוז!) היא סטיית נתיבים. ברגע שאותו שמאלן יזכר שהמחלף שהוא צריך הוא בכלל בימני, הוא יעבור גם 4 נתיבים בחיתוך מהיר! ובעצם יש פה פוטנציאל לתאונות גדול מאוד.
ובכל נסיעה שלך באיילון אתה יכול לראות את זה, פשוט תסתכל כמה מכוניות מהצד השמאלי פתאום נזכרות שהן צריכות לרדת במחלף הקרוב ותראה כמה זה מסוכן.
- Catskinner
- חבר במועדון HT
- הודעות: 16019
- הצטרף: נובמבר 2006
- מיקום: הוד השרון
- נתן תודות: 123 פעמים
- קיבל תודות: 940 פעמים
אני כבר הפכתי למומחה בזיהוי המפגעים הסביבתיים בדרך לעבודה ולבית. פעם עוד הצלחתי להתחמק מהם אבל היום הכביש כל כך גדוש שסביר שאני אתקע פגוש לפגוש עם אחד מהטיפוסים הבאים:
האורנגיסט - בן 24-27 עובד באורנג' ונוסע עם קיה או מאזדה מהעבודה. בדרך כלל לא הספיק להתגלח בבוקר ונוסע במהירות תוך זיגזגים בין הנתיבים והצמדות לפגוש האחורי ועקיפה תוך עליה על השוליים. יגיע בדיוק כמוך לאותו רמזור בכניסה לאז"ת אבל בדרך הוא קיצר לך את תוחלת החיים בחצי.
האימא הטובה- ממהרת אחרי שזרקה את הילדים בגן/בית הספר. בדרך כלל נוסעת בג'פ מגודל שאין לה מושג כיצד להשתלט עליו אבל היא נוהגת בו כי ככה היא מרגישה יותר בטוחה כשיש ילדים בפנים. לא מסתכלת לימין ולשמאל ובשבילה המראה קיימת רק כדי לתקן את האיפור. רוב הזמן עסוקה בדיבור עם העוזרת בבית בסלולאר ללא דיבורית.
האדון מנהל - נוסע ברכב יוקרה וכל כך עסוק בחישוב חלוקת הדיבידנדים שלו ובדיבור עם כל העולם בטלפון שאין לו זמן בשבילך ואתה סתם מפריע לו בעצם נוכחותך על הכביש. בדרך כלל תקוע בנתיב השמאלי עד שהוא מחליט לעבור לימני מטר לפני הפניה וללא איתות.
המתנחל/ת - נוסע בסובארו סטיישן משנת 1980 כשכל חלונותיו מכוסים במדבקות המבטיחים גאולה וחזקה על הארץ. לא רואה אותך ממטר בגלל המדבקות ובגלל שאתה עוכר ישראל. עלול להיתקע ברמזור או סתם לאבד גלגל תוך כדי נסיעה.
התושב המקומי - בדרך כלל גר בכפר קאסם, ג'לג'וליה או כפר ברה. מעוצבן על כל החיים בכלל ועל זה שבמרחק שני קילומטרים ממנו הבני דודים שלו יכולים לעשות מה שהם רוצים על הכביש ושהיהודים דפקו לו את החיים עם רמזורים, פסים לבנים ומעברי חציה. נראה ונוהג בדיוק כמו האורנג'יסט - רק שהוא לא יהודי.
נהג ההסעות - בן אדם עובד שאין לו זמן לציית לחוקי התנועה כי זמן זה כסף. יפנה ברמזורים גם מהנתיב של נסיעה ישר, יעצור כדי להוריד נוסעים גם באמצע הכביש וללא איתות ויחתוך אותך מכל הכיוונים אם זה רק יחסוך לו שניה. בדרך כלל נוסע ללא רשיונות או ביטוח בתוקף מה שקצת בעייתי כשאתה מנסה להחליף איתו פרטים אחרי שפינקייק לך את האוטו.
האורנגיסט - בן 24-27 עובד באורנג' ונוסע עם קיה או מאזדה מהעבודה. בדרך כלל לא הספיק להתגלח בבוקר ונוסע במהירות תוך זיגזגים בין הנתיבים והצמדות לפגוש האחורי ועקיפה תוך עליה על השוליים. יגיע בדיוק כמוך לאותו רמזור בכניסה לאז"ת אבל בדרך הוא קיצר לך את תוחלת החיים בחצי.
האימא הטובה- ממהרת אחרי שזרקה את הילדים בגן/בית הספר. בדרך כלל נוסעת בג'פ מגודל שאין לה מושג כיצד להשתלט עליו אבל היא נוהגת בו כי ככה היא מרגישה יותר בטוחה כשיש ילדים בפנים. לא מסתכלת לימין ולשמאל ובשבילה המראה קיימת רק כדי לתקן את האיפור. רוב הזמן עסוקה בדיבור עם העוזרת בבית בסלולאר ללא דיבורית.
האדון מנהל - נוסע ברכב יוקרה וכל כך עסוק בחישוב חלוקת הדיבידנדים שלו ובדיבור עם כל העולם בטלפון שאין לו זמן בשבילך ואתה סתם מפריע לו בעצם נוכחותך על הכביש. בדרך כלל תקוע בנתיב השמאלי עד שהוא מחליט לעבור לימני מטר לפני הפניה וללא איתות.
המתנחל/ת - נוסע בסובארו סטיישן משנת 1980 כשכל חלונותיו מכוסים במדבקות המבטיחים גאולה וחזקה על הארץ. לא רואה אותך ממטר בגלל המדבקות ובגלל שאתה עוכר ישראל. עלול להיתקע ברמזור או סתם לאבד גלגל תוך כדי נסיעה.
התושב המקומי - בדרך כלל גר בכפר קאסם, ג'לג'וליה או כפר ברה. מעוצבן על כל החיים בכלל ועל זה שבמרחק שני קילומטרים ממנו הבני דודים שלו יכולים לעשות מה שהם רוצים על הכביש ושהיהודים דפקו לו את החיים עם רמזורים, פסים לבנים ומעברי חציה. נראה ונוהג בדיוק כמו האורנג'יסט - רק שהוא לא יהודי.
נהג ההסעות - בן אדם עובד שאין לו זמן לציית לחוקי התנועה כי זמן זה כסף. יפנה ברמזורים גם מהנתיב של נסיעה ישר, יעצור כדי להוריד נוסעים גם באמצע הכביש וללא איתות ויחתוך אותך מכל הכיוונים אם זה רק יחסוך לו שניה. בדרך כלל נוסע ללא רשיונות או ביטוח בתוקף מה שקצת בעייתי כשאתה מנסה להחליף איתו פרטים אחרי שפינקייק לך את האוטו.
מעצבן אותי כשאומרים "אני ילך, אני יקנה". מעצבן אותי עוד יותר כשכותבים את זה.
אחח, צרת רבים נחמת יחיד.pixies כתב:והכי מעצבן - נהגים/נהגות המדברים בסלולרי ללא דיבורית ונוסעים לאט, בנתיב השמאלי כמובן, אלא מה?...
גם אני, מתוקף תפקידי, מעמיס ק"מ לפי הטונות.
וגם אני, כמו ש-zovirax כתב, אני בחיים לא אשאר בשמאל כשמגיע מאחורי רכב.
איפה תרבות הנהיגה אירופאית?!?!
ומה שמסוגל לשרוף לי את כל הפיוזים התלת-פאזיים, זה שאיזה cowboy מחליט שהוא טס לכיווני בלא פחות מ-160 קמ"ש, מגיע אלי כשאני בדיוק בעקיפה בשמאל ונדבק לי לטמבון כאילו שם דבק-3-שניות והוא לא מסוגל להתנתק. אני מסגול לה**ג בנד'ם כזה. רוצה למות? תמות לבד
כל מילה חקוקה בסלע!Catskinner כתב:אני כבר הפכתי למומחה בזיהוי המפגעים הסביבתיים בדרך לעבודה ולבית. פעם עוד הצלחתי להתחמק מהם אבל היום הכביש כל כך גדוש שסביר שאני אתקע פגוש לפגוש עם אחד מהטיפוסים הבאים:
האורנגיסט - בן 24-27 עובד באורנג' ונוסע עם קיה או מאזדה מהעבודה. בדרך כלל לא הספיק להתגלח בבוקר ונוסע במהירות תוך זיגזגים בין הנתיבים והצמדות לפגוש האחורי ועקיפה תוך עליה על השוליים. יגיע בדיוק כמוך לאותו רמזור בכניסה לאז"ת אבל בדרך הוא קיצר לך את תוחלת החיים בחצי.
האימא הטובה- ממהרת אחרי שזרקה את הילדים בגן/בית הספר. בדרך כלל נוסעת בג'פ מגודל שאין לה מושג כיצד להשתלט עליו אבל היא נוהגת בו כי ככה היא מרגישה יותר בטוחה כשיש ילדים בפנים. לא מסתכלת לימין ולשמאל ובשבילה המראה קיימת רק כדי לתקן את האיפור. רוב הזמן עסוקה בדיבור עם העוזרת בבית בסלולאר ללא דיבורית.
האדון מנהל - נוסע ברכב יוקרה וכל כך עסוק בחישוב חלוקת הדיבידנדים שלו ובדיבור עם כל העולם בטלפון שאין לו זמן בשבילך ואתה סתם מפריע לו בעצם נוכחותך על הכביש. בדרך כלל תקוע בנתיב השמאלי עד שהוא מחליט לעבור לימני מטר לפני הפניה וללא איתות.
המתנחל/ת - נוסע בסובארו סטיישן משנת 1980 כשכל חלונותיו מכוסים במדבקות המבטיחים גאולה וחזקה על הארץ. לא רואה אותך ממטר בגלל המדבקות ובגלל שאתה עוכר ישראל. עלול להיתקע ברמזור או סתם לאבד גלגל תוך כדי נסיעה.
התושב המקומי - בדרך כלל גר בכפר קאסם, ג'לג'וליה או כפר ברה. מעוצבן על כל החיים בכלל ועל זה שבמרחק שני קילומטרים ממנו הבני דודים שלו יכולים לעשות מה שהם רוצים על הכביש ושהיהודים דפקו לו את החיים עם רמזורים, פסים לבנים ומעברי חציה. נראה ונוהג בדיוק כמו האורנג'יסט - רק שהוא לא יהודי.
נהג ההסעות - בן אדם עובד שאין לו זמן לציית לחוקי התנועה כי זמן זה כסף. יפנה ברמזורים גם מהנתיב של נסיעה ישר, יעצור כדי להוריד נוסעים גם באמצע הכביש וללא איתות ויחתוך אותך מכל הכיוונים אם זה רק יחסוך לו שניה. בדרך כלל נוסע ללא רשיונות או ביטוח בתוקף מה שקצת בעייתי כשאתה מנסה להחליף איתו פרטים אחרי שפינקייק לך את האוטו....