שרשור תגובות: מוניטורים אולפניים - האם הם באמת כאלה שונים?

כל מה שקשור לאודיו בסטריאו, פטיפונים, נגני CD, קדם מגברים, מגברי כח, כבלים וכמובן רמקולים - רכיבים עד 3000$ בלבד.
HazooM (פותח השרשור)
כתב
כתב
הודעות: 6805
הצטרף: ינואר 2005
נתן תודות: 306 פעמים
קיבל תודות: 958 פעמים

שרשור תגובות: מוניטורים אולפניים - האם הם באמת כאלה שונים?

נושא שלא נקרא #1 

למאמר: מוניטורים אולפניים - האם הם באמת כאלה שונים?

תמונה
כשמישהו אומר "מוניטור אולפני", האם הכוונה היא לרמקולים שהם בעלי תכונות שונות ומיוחדות לעומת רמקולים ביתיים?הגיע הזמן שננפץ את כל המיתוסים

oferab
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 756
הצטרף: נובמבר 2005
נתן תודות: 3 פעמים
קיבל תודות: 1 פעם

נושא שלא נקרא #2 

תודה רבה, כתבה מעולה
עופר

niko
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4648
הצטרף: דצמבר 2004
שם מלא: איתן
נתן תודות: 655 פעמים
קיבל תודות: 300 פעמים

נושא שלא נקרא #3 

מאמר מאלף (Y)
גם מסביר כמה מונחים בדרך שלפחות לי לא היו מדוייקים.
תודה (Y)
JVC X5500
Anthem MRX1140
Paradigm Signature S8v2
Arendal 1723 center
Arendal sub2V
A.Technology4200

avile7
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 397
הצטרף: נובמבר 2005
נתן תודות: 47 פעמים
קיבל תודות: 25 פעמים

השכלתי

נושא שלא נקרא #4 

תודה על המידע המשודרג,
עד היום הכרנו רמקול לא רק דרך האוזניים,אלא גם משמועות ואגדות :)
טוב שנעשה כאן קצת סדר.

adirbooking
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2206
הצטרף: מרץ 2011
נתן תודות: 108 פעמים
קיבל תודות: 107 פעמים

נושא שלא נקרא #5 

כתבה לעניין !
אהבתי מאד, תודה רבה ! (Y)

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75316
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

נושא שלא נקרא #6 

אין ספור חידושים היו לי כאן.

מבחינתי זה אחד המאמרים הטובים שהיו לנו בתחום האודיו באתר.

תודה! (Y)

שחו
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1341
הצטרף: מאי 2005
נתן תודות: 121 פעמים
קיבל תודות: 97 פעמים

נושא שלא נקרא #7 

מאמר מעשיר מאוד, תודה (f)
שחר

epony
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון 10K
חבר במועדון 10K
הודעות: 10572
הצטרף: מאי 2005
נתן תודות: 647 פעמים
קיבל תודות: 1368 פעמים

נושא שלא נקרא #8 

פשוט מאמר מעולה!!! (Y) (b)

תודה רבה! (f)

yanivol
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2750
הצטרף: יולי 2006
שם מלא: yanivol
מיקום: פה קרוב
נתן תודות: 135 פעמים
קיבל תודות: 99 פעמים

נושא שלא נקרא #9 

תודה רבה על מאמר מאלף.

נהנתי לקרא ולהחכים. התמונות שצורפו ביארו והדגישו את שנכתב. שאפו!
איסטרה בלגינא קיש קיש קריא

moti_r
עורך ראשי HTCafe
עורך ראשי HTCafe
הודעות: 9712
הצטרף: נובמבר 2004
מיקום: ישראל
נתן תודות: 219 פעמים
קיבל תודות: 682 פעמים

נושא שלא נקרא #10 

מדהים (Y) כל הכבוד ותודה רבה על המידע.

במיוחד הופתעתי לקרוא על nearfield.
- שינה היא סימפטום של מחסור בקפאין -

nils3373
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4638
הצטרף: אוקטובר 2005
שם מלא: nils3373
מיקום: בורה בורה
נתן תודות: 52 פעמים
קיבל תודות: 143 פעמים

נושא שלא נקרא #11 

תודה על מאמר חדשני (לפחות לי) ולא פחות מהנה... (Y) :D

chalmh
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3331
הצטרף: אוגוסט 2007
מיקום: עפולה
נתן תודות: 37 פעמים
קיבל תודות: 67 פעמים

נושא שלא נקרא #12 

איתי,


מאמר ממש מעולה. (Y)

כמי שיש לו שתי מערכות אודיו (סטריאו) נפרדות, אני יכול להעיד שהמערכת עם המוניטורים המשמשת אותי להאזנה ועבודות ההמרה שלי מפורמט אנלוגי לדיגיטלי נשמעת טוב יותר מהמערכת המקבילה. אציין שהמערכת עם המוניטורים ממוקמת בחדר עם חלל מצומצם יחסית שאינו מטופל אקוסטית והיא נשמעת הרבה יותר טוב מהמערכת הממוקמת בסלון גדול (גם ללא טיפול אקוסטי) הכוללת מערכת הרמקולים וציוד ההגברה יקרים יותר.
לא ניסיתי לבצע SWAP של מערכות כך שאיני יכול לומר שהרמקולים בסלון ישמעו טוב כמו המוניטורים ולהיפך.

ברור לחלוטין שהפיזיקה בכל סוגי הרמקולים היא אותה פיזיקה. השאלה היא רק מה עושה יצרן ספציפי כשהוא מיישם את אותה הפיזיקה בכל רמקול ורמקול שהוא מייצר.

גם בחירת מוניטורים או רמקולים תלוייה מאוד בצוות המאייש את האולפן (או מנהל את האולפן) בדיוק כמו שכל אחד מאיתנו רוכש מערכת אודיו לביתו. כמגוון הטעמים שלנו לסאונד כך גם מגוון ההיצע לרמקולים או מוניטורים. אילו היה קיים מוניטור או רמקול אולטימטיבי, מן הסתם כולם היו רוכשים רק אותו. כנראה שאין וכנראה שגם לא יהיה ולכן כאן טמונה הזהות הרבה בין רמקולים ביתיים למוניטורים.

לשמחתי זכיתי להאזין למערכת אודיו ומוניטורים באחד האולפנים המובילים בארץ. חזרתי הביתה די "מבואס" ולא הדלקתי את המערכת כמה ימים. זה לא קרה לי אף פעם כאשר האזנתי למערכת אודיו ביתית ככל שתהיה HIGH END.
חנן,

מערכת מנצחת תלוייה בטיב המחט ואפשר גם אפשר לחברה למחרשה.
תחי המחרשה !!!

טלHD
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 13958
הצטרף: נובמבר 2008
נתן תודות: 948 פעמים
קיבל תודות: 1099 פעמים

נושא שלא נקרא #13 

מאמר מרתק ומעניין (Y)

בייחוד בנושא ה NS-10 האגדי של יאמהה...שעודכן ושופר מאוחר יותר ב NS-1000 האגדי לא פחות.
אכן המיתוס הוא שה NS-1000 הוא המוניטור הנפוץ ביותר באולפנים עד היום בגלל שקיפותו המוסיקלית שאמורה שהעביר את הסאונד ללא "צבע". אם ההקלטה גרועה, הוא ישמע גרוע ויגרום לטכנאי לעבוד קשה עד שישמע טוב.
אומרים שהקלטה שנשמעת טוב על ה NS-10/1000 , תשמע טוב בכל רמקול. ולדעתי זו הסיבה האמיתית שהוא כל כך נפוץ באולפני הקלטה.

עוד על הסיפור המעניין הזה:
http://www.soundonsound.com/sos/sep08/a ... hans10.htm

Reuven_Sch
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 8
הצטרף: מאי 2012
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

נושא שלא נקרא #14 

ברור לחלוטין שהפיזיקה בכל סוגי הרמקולים היא אותה פיזיקה. השאלה היא רק מה עושה יצרן ספציפי כשהוא מיישם את אותה הפיזיקה בכל רמקול ורמקול שהוא מייצר.
...
אמת ויציב. מהניתוח הטכני (הנכון שלעצמו) נובעת הכללה שעלולה להטעות, כאילו בתנאי אולפן ישמעו רמקולים ביתיים טובים כמו מוניטורים טובים, ו(בהכללה לא פחות קטנה) הם לא - מכיוון שמלכתחילה הם מיועדים למשימות אחרות, ולכן כך עוצבו. מוניטורים מיועדים לטפל בסיגנל 'גס' שמגיע ישר מהמיקרופונים, לעומת הרמקולים הביתיים, שמיועדים להשמיע חומר שכבר טופל טכנית (מאוזן בתדרים, בדינמיקה וכיו"ב).

מבלי להכנס לדיון טכני מיותר (אני טכנאי הקלטות ומפיק ותיק) ניתן לומר שגם מכוניות למשל בנויות מאותם מרכיבים, אך יהיו רכבי שטח שיעברו בהצלחה שטח קשה במיוחד, ויהיו כאלה שלא.

בהזדמנות זו תודה גדולה לאתר הזה, שעזר לי מאד במאבק עם המדיה סנטר (מיקרוסופט).

JEXY
סמל אישי של משתמש
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 12241
הצטרף: אפריל 2009
מיקום: פתח תקווה
נתן תודות: 41 פעמים
קיבל תודות: 625 פעמים
יצירת קשר:

נושא שלא נקרא #15 

אכן מאמר מצויין, נכון מאוד כמעט כל מה שרשום אך זה כבר חילוקי דעות בין אנשי מקצוע...
אני שמעתי הרבה רמקולים אולפניים וכאחד שהיה לו אולפן ביתי, כן יש חשיבות למוניטור אולפן, אך אני תמיד הייתי מחובר למגבר ביתי ושני זוגות רמקולים נוספים בשביל לשמוע את ההבדלים לביצוע מאסטרינג נכון יותר.
מה שכן, כאחד שמיעץ ללקוחות בנושא סאונד, אני תמיד מסביר את העניין של אקוסטיקה, דבר שהיה חסר בהסבר שלך, כי אקוסטיקת אולפן או חלל הקלטה בפרט הוא נושא מאוד חשוב כך שאפילו אם מאזינים לא במוניטור אולפני אלא ברמקולים "ביתיים" ניתן לשמוע בברור את ההבדלים וכמובן לאחר הקלטת הDEMO והאזנה במערכת אצל חבר בסלון, זה נשמע אחרת לגמרי...
G-Media
יעוץ והתקנת מערכות שמע, קולנוע, תקשורת מחשבים וחשמל חכם.
052-5634010
עקבו אחרי בפייסבוק
בעל הסמכה בתכנון והקמת תשתית על בסיס טכנולוגייה HDBaseT

שלח תגובה

חזור אל “אודיו דו-ערוצי (סטריאו)”