מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה


שרשור תגובות: מוניטורים אולפניים - האם הם באמת כאלה שונים?


עמוד 2 מתוך 4
עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  |  4  |  הבא 
   פורומים > אודיו > אודיו דו-ערוצי (סטריאו)
מחבר הודעה
partner11
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד

הצטרף בתאריך:
  Aug 23, 2008
הבעות תודה: 21
מספר הודעות: 464

 #16  נשלח: ג' 08/05/2012 23:39

מאמר מצויין, מהטובים
רק דבר אחד לא הבנתי, רמקול שטוח זה טוב או לא?
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
SONYES
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Dec 28, 2006
הבעות תודה: 268
מספר הודעות: 2967

 #17  נשלח: ד' 09/05/2012 4:05
NS1000M

טלHD

שלום לך
כבעלים של NS1000M אני יכול לומר לך שזה רמקול רפרנס גם היום
עובד אצלי עם מגבר דואל מונו 105 ' W קלאס א LUXMAN C-05+M-05

יוצר 1974-1995 רצוף ללא שינוי יש כמה גרסאות
ניתן להשיג אותו לפי הזמנה מיוחדת מימהה בדמות NSX2000M יפן בלבד

כתבתי עליו כאן מאמרים רבים רבים

ממש לאחרונה ההיתי אצל חבר שלי שבנה להם מגבר מנורת מיוחד עם מנורת K88 וסידי ארקם 17
תוצאה עוצרת נשימה
תיקון קל ה-10 יוצר אחכ ואינו מכיל את אלמנים של ברליום זמן יצור אינו קריטי כמו למטרה שיוצר ואלמנטים משובחים ביותר

עד שלא שומעים לא לא יודעים כמה 1000 מיוחד

בברכה



| פרופיל | שלח הודעה | חפש
ziv_r (זיו)
חבר במועדון 10K
חבר במועדון 10K


הצטרף בתאריך:
  Jan 05, 2005
הבעות תודה: 3725
מספר הודעות: 36815

 #18  נשלח: ד' 09/05/2012 7:16

מאמר שתענוג לקרוא
הסברים טובים על נושאים שאנחנו מדברים עליהם יום יום ועכשיו אנחנו גם יודעים הרבה יותר עליהם.

Reuven_Sch,
ברוך הבא לפורום
דווקא מכיוון שאתה טכנאי הקלטות לדבריך, נשמח אם כן תוכל להכנס לדיון טכני ולהרחיב בנושא. אני מאמין שנוכל רק ללמוד.

JEXY,
יש התייחסות לאקוסטיקה במאמר. נרשם מספר פעמים כיצד הרמקולים מגיבים אחרת מבחינת תחום ההענות שלהם בהתייחס לאקוסטיקה בה הם ממוקמים.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
motico (מוטי כהן)
כתב
כתב

הצטרף בתאריך:
  Mar 17, 2005

מיקום: גבעתיים
הבעות תודה: 113
מספר הודעות: 1405

 #19  נשלח: ד' 09/05/2012 7:29

תמיד שאלתי את עצמי את שאלת המפתח: "האם רמקול המוגדר כמוניטור אולפני, מתוכנן בצורה שונה מרמקול ביתי?"
התשובה הגיעה במאמר נהדר
תודה.

_________________
מוטי
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
liqnit
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד

הצטרף בתאריך:
  Nov 23, 2005
הבעות תודה: 4
מספר הודעות: 336

 #20  נשלח: ד' 09/05/2012 7:47

כתבה מעולה
למדתי רבות
תודה
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
SONYES
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Dec 28, 2006
הבעות תודה: 268
מספר הודעות: 2967

 #21  נשלח: ד' 09/05/2012 8:13



מאד מדויק ויפה

| פרופיל | שלח הודעה | חפש
MartinHSabag (מרטין סבג)
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך:
  Nov 10, 2004

מיקום: כפר-סבא
הבעות תודה: 1539
מספר הודעות: 58925

 #22  נשלח: ד' 09/05/2012 8:34

Reuven_Sch כתב:
ציטוט:
ברור לחלוטין שהפיזיקה בכל סוגי הרמקולים היא אותה פיזיקה. השאלה היא רק מה עושה יצרן ספציפי כשהוא מיישם את אותה הפיזיקה בכל רמקול ורמקול שהוא מייצר.


אמת ויציב. מהניתוח הטכני (הנכון שלעצמו) נובעת הכללה שעלולה להטעות, כאילו בתנאי אולפן ישמעו רמקולים ביתיים טובים כמו מוניטורים טובים, ו(בהכללה לא פחות קטנה) הם לא - מכיוון שמלכתחילה הם מיועדים למשימות אחרות, ולכן כך עוצבו. מוניטורים מיועדים לטפל בסיגנל 'גס' שמגיע ישר מהמיקרופונים, לעומת הרמקולים הביתיים, שמיועדים להשמיע חומר שכבר טופל טכנית (מאוזן בתדרים, בדינמיקה וכיו"ב).

מבלי להכנס לדיון טכני מיותר (אני טכנאי הקלטות ומפיק ותיק) ניתן לומר שגם מכוניות למשל בנויות מאותם מרכיבים, אך יהיו רכבי שטח שיעברו בהצלחה שטח קשה במיוחד, ויהיו כאלה שלא.

בהזדמנות זו תודה גדולה לאתר הזה, שעזר לי מאד במאבק עם המדיה סנטר (מיקרוסופט).


לא בהכרח מסכים עם האנלוגיה לרכבי שטח ורכב מנהלים בהקשר של סאונד אולפני וסאונד מעובד.
אם כבר האנלוגיה הזו יותא מתאימה לרמקולים ביתיים/אולפניים מול רמקולי PA כלומר אלו שמיועדים להגברה של אירועים.
שם באמת יש צורך להתמודד עם תנאים מאוד קשים, הן של עוצמות השמעה, תנאי מזג אויר, עמידה בטילטולים ושינוע וכו׳
מה שמוזן לרמקול אולפני, גם אם סיגנל ״גס״ שלא עבר עיבוד עדיין (אגב הןא לא מגיע ישירות מהמיקרופונים כמובן אלא דרך הקונסולה ואז דרך הגברה) לא שונה משום סיגנל מעובד בנתונים או דרישות שלו מהציוד.
לא בתחומי ההיענות, לא בתחום הדינאמי ובטח שלא בעוצמות שלו.
רוצה לאמר שסיגנל ״לא מעובד״ של הקלטת טריו כינורות לא יהיה קשה יותר מהקלטה מעובדת של טראש מטאל....

_________________
מנהל מוצר בחברת Time To Know
twitter facebook linkedin
About.me
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
theezway
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Jan 16, 2005
הבעות תודה: 42
מספר הודעות: 2328

 #23  נשלח: ד' 09/05/2012 9:55
מאמר מאלף

תודה
_________________
אתר הבית שלי - www.ezway.co.il
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
bilbog
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד

הצטרף בתאריך:
  Apr 01, 2006

מיקום: ראשון לציון
הבעות תודה: 32
מספר הודעות: 262

 #24  נשלח: ד' 09/05/2012 14:00

רוב תודות על מאמר מושקע, יסודי ומאלף. הרבה זמן לא למדתי כ''כ הרבה דברים חדשים ממאמר יחיד בנושא
כן ירבו!

_________________
Gravity cannot be held responsible for people falling in love
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
DigiSUN
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Jul 25, 2009
הבעות תודה: 233
מספר הודעות: 542

 #25  נשלח: ד' 09/05/2012 16:30

כתבה יפה מאוד, וגם התמונות נהדרות.

אני חושב שכדאי לחדד משהו בקשר לגרף האדום, המתאר "איך רמקול נמדד בסלון ישראלי טיפוסי":
הגרף שמוצג שם רועש ("מחוספס") בהרבה מגרפים יפים שרואים בסכימות, אבל לא צריך להבהל מהרעש הזה.
לעניות דעתי, ההחלקה שלא נעשתה לגרף, אינה בהכרח תורמת להדגשת הנושא של השפעת היעדר טיפול אקוסטי, אלא מציגה תמונה קצת לא-הוגנת ביחס לגרפים השחורים: היענות התדר היא תוצר של תהליך שיערוך סטטיסטי, והחלקה היא נחוצה עבור תהליך זה. הסיבה לכך היא שבפועל, שיערוך הספקטרום נעשה על מספר סופי של ריאליזציות (מדידות).

במילים אחרות: הרעש בגרף האדום עשוי לנבוע גם מתהליך השערוך, ולא בהכרח נובע מתזזיתיות מוחלטת של היענות התדר של הרמקול.

כיצד מדדתם את הגרף האדום?
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
המתופף
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד

הצטרף בתאריך:
  Apr 25, 2011
הבעות תודה: 23
מספר הודעות: 338

 #26  נשלח: ד' 09/05/2012 18:46
איתי חזום-מאמר מעולה ומקצועי!!!

לפני שנים היו בבעלותי 2 אולפני הקלטות מקצועיים ביותר בבאר שבע-ובת"א.( אישית אני לא טכנאי קול)-והיו לי באולפן מוניטורים מסוגים שונים כגון ns-10 של ימהה-ועוד genelec וכן מוניטורים של חברת tanoy. ובנוסף החזקתי גם רמקולים גדולים ביתיים כמדומני של חברת "וורפידל" ל מנת לבצע במיקסים a/b -לעשות השוואה גם עם רמקולים רגילים. לטעמי זה מאוד עזר.
נ.ב: אהבתי את התמונות שאיתי חזום- הביא למאמר- של חברת "ssl"-יצרנית הקונסולות האגדית מאנגליה.
בברכה...
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Reuven_Sch
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל

הצטרף בתאריך:
  May 08, 2012
מספר הודעות: 8

 #27  נשלח: ד' 09/05/2012 20:14

ציטוט:
גם אם סיגנל ״גס״ שלא עבר עיבוד עדיין (אגב הןא לא מגיע ישירות מהמיקרופונים כמובן אלא דרך הקונסולה ואז דרך הגברה) לא שונה משום סיגנל מעובד בנתונים או דרישות שלו מהציוד.
לא בתחומי ההיענות, לא בתחום הדינאמי ובטח שלא בעוצמות שלו.


לו זה היה הגורם היחיד, היינו מקליטים עם כרטיסי קול של 20$ גם "הנתונים" שלהם תואמים תיאורטית כביכול לתחום השמע, שאינו שונה מנתונים של סיגנל מעובד. פורמט CD לדוגמא (16bit/44.1KHz) מתאים תיאורטית לשמיעת חומר מעובד, אך להקלטות הוא אינו מספיק לרוב אנשי המקצוע שאת דעתם אני מכבד, מסיבות עליהן מתווכחים עד היום בדיונים טכניים ארוכים עד לאין קץ וחסרי תכלית, שמהם אני מנסה להמנע - מכיוון שבסופו של יום ממילא אנו משתמשים בפורמט הרחב יותר, כי את ההבדל אנו שומעים גם בלי להסכים על הגורם.

לדוגמא נוספת, מערכות ההקלטה השונות למשל, אמורות תיאורטית לפי "הנתונים" לטפל באופן זהה בצליל הדיגיטלי, ללא 'צבע' משלהן - העובדה היא שהן נשמעות שונה אחת מהשניה, וגם על הסיבות לכך מתווכחים באותם דיונים ארוכים שציינתי לעיל,

לכן רמקול ביתי אכן יכול להשמיע תוף רגל לדוגמא, שיכול להגיע גם לעוצמות של 20dBu ויותר, וכולל תדרים נמוכים מאד (שמיועדים להיות מסוננים בהמשך ולכן לרוב לא קיימים בסיגנל מעובד) - השאלה היא *איך* הוא ישמיע אותו ואילו החלטות יקבל הטכנאי בשל כך. המאמר עוסק בעיקר במאזן היענות התדרים של הרמקול, שהוא חשוב שלעצמו - אך באולפן הגורם הנוסף הקריטי הוא הזמן (מופע), ומבחינה זו בניגוד לרושם המתקבל, ה-NS-10M הוא טוב בהרבה ממה שמייחסים לו, למרות מאזן התדרים ה"נוראי" - ומכאן בין היתר הפופולריות שלו.
אולי תוסיף להבנה עוד דוגמא: את התדרים הנמוכים ב-NS-10M (שמונחתים קשות בשמיעה ע"י הרמקול עצמו) אנחנו מעריכים *בעיניים* (לפי תנועת שולי הרמקול), תנאי שיהיה מגוחך לדרוש מהצרכן הביתי להשלמת חווית ההאזנה שלו - אך לנו הוא מועיל, מכיוון שלו היה ה-NS-10M מעוצב להשמיע את אותם תדרים, היה נפגע המופע (והנה, גלשנו לטכני...).

לדוגמא נוספת, מעצבי מוניטורים אולפניים יכולים להסתמך על נתוני אקוסטיקה שמקובלים באולפני הקלטות, שהם חמורים בהרבה מהמקובל בבתים פרטיים (לדוגמא יחסי מידות מבנה מדוייקים, או חלון זמן נקי מהחזרים פרט למיקסר, שבחדרים טובים מגיע גם ל-10ms) - מעצבי רמקולים ביתיים לעומת זאת יכולים להתעלם מקיומו של מיקסר, שההחזרים ממנו 'צובעים' את מאזן התדרים וכיו"ב.

גם הדעת נותנת שבתהליך העיצוב הרי בודקים מן הסתם את הרמקול בהאזנה למוזיקה, ומשנים בהתאם - לכן מעצב מוניטורים יבחן מן הסתם את המוצר שלו גם בהאזנה לחומר לא 'מטופל' ומעצב הרמקולים הביתיים לא ישים על כך דגש מיוחד, ודי בכך כדי לגרום להבדלים.

הסליחה עם כל חובבי השמע, אבל לא קבעתי שאלה טובים ואלו לא - רק שהם נועדו למשימות שונות, ולכן מעוצבים שונה.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Kotipelto
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד

הצטרף בתאריך:
  Apr 27, 2005

מיקום: מודיעין
הבעות תודה: 6
מספר הודעות: 117

 #28  נשלח: ד' 09/05/2012 21:05

וואו! מאמר מקצועי, מרתק ומחכים.
תענוג אמיתי.

תודה
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
HazooM
כתב
כתב

הצטרף בתאריך:
  Jan 20, 2005
הבעות תודה: 1022
מספר הודעות: 6802

 #29  נשלח: ד' 09/05/2012 23:07

ציטוט:
הסליחה עם כל חובבי השמע, אבל לא קבעתי שאלה טובים ואלו לא - רק שהם נועדו למשימות שונות, ולכן מעוצבים שונה


ראובן, אתה מדבר על תכנון ועיצוב שונים למשימות שונות, אבל הרושם המתקבל הוא שאתה לא ממש יודע איך
רמקולים עובדים או מתוכננים... התאורים שלך יותר מתאימים לאנשי הפרסום של היצרנים שדאגו במשך כל השנים
למכור לאנשים (גם חובבנים וגם מקצוענים) סיפורי אלף לילה ולילה על כמה רמקולים אולפניים וביתיים שונים אחד
מהשני, אבל העובדה היא שברגע שמפרקים לעומק את כל הדברים הללו מגלים את אותה החיה בתחפושת אחרת.

ציטוט:
אך באולפן הגורם הנוסף הקריטי הוא הזמן (מופע), ומבחינה זו בניגוד לרושם המתקבל, ה-NS-10M הוא טוב בהרבה ממה שמייחסים לו, למרות מאזן התדרים ה"נוראי" - ומכאן בין היתר הפופולריות שלו.
אולי תוסיף להבנה עוד דוגמא: את התדרים הנמוכים ב-NS-10M (שמונחתים קשות בשמיעה ע"י הרמקול עצמו) אנחנו מעריכים *בעיניים* (לפי תנועת שולי הרמקול), תנאי שיהיה מגוחך לדרוש מהצרכן הביתי להשלמת חווית ההאזנה שלו - אך לנו הוא מועיל, מכיוון שלו היה ה-NS-10M מעוצב להשמיע את אותם תדרים, היה נפגע המופע (והנה, גלשנו לטכני...).

אתה מציין את נושא "הזמן" ברמקול כמו ה ns-10, אבל אתה בכלל יודע מה זה אומר או מה גורם לזה? את עניין
התדרים הנמוכים אתם "מעריכים בעיניים"? אתה מתלוצץ? הממברנה של כל רמקול תזוז עם התדר, גם אם הוא
מפיק אותו בעוצמה חזקה ועיוותים נמוכים וגם אם זה בעוצמה חלשה ועיוותים גדולים (כמו ב ns-10). אם אותו
רמקול (ה ns-10 במקרה הזה) היה יורד נמוך כלומר מפיק תדרים נמוכים כראוי היה "נפגע המופע"? נו באמת...

ציטוט:
מעצבי מוניטורים אולפניים יכולים להסתמך על נתוני אקוסטיקה שמקובלים באולפני הקלטות

התכנון של מוניטורים אינו שונה מכל רמקול שמכבד את עצמו. נושא ההחזרים משולחן המיקסר לדוגמא, אינו משהו
שרמקול אולפני יכול לעקוף. תיקון בתדרים הנמוכים לדוגמא (בגלל שהרמקול יושב על שולחן) נעשה בעזרת מתג eq
שבנוי במוניטור, וזה משהו שאפשר לעשות עם eq על כל רמקול.

ציטוט:
לכן מעצב מוניטורים יבחן מן הסתם את המוצר שלו גם בהאזנה לחומר לא 'מטופל' ומעצב הרמקולים הביתיים לא ישים על כך דגש מיוחד

"מעצב" מוניטורים מתכנן רמקול, נקודה. לא רמקול שמסוגל לטפל בחומר כזה או אחר יותר "טוב". לא חסרים רמקולים
ביתיים ששמים בכיס הקטן מוניטורים מכובדים, וגם ההיפך. המתכנן של כל רמקול רוצה להפיק את המקסימום שהוא
יכול במסגרת התקציב שנתון ברשותו, אין פה אוטומטית קו מנחה שהולך על עיצוב מוניטור כזה או אחר יחסית לרמקול
ביתי.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
motico (מוטי כהן)
כתב
כתב

הצטרף בתאריך:
  Mar 17, 2005

מיקום: גבעתיים
הבעות תודה: 113
מספר הודעות: 1405

 #30  נשלח: ה' 10/05/2012 7:17

איתי

אם אני מבין נכון, רמקול אולפני נבנה/מתוכנן מראש להיות שכזה. האם למתכנן אין דרישה מינימלית לפרמטרים?
אני מניח שרוב טכנאי המיקס כן משתמשים ברמקול עם תג של מוניטור אולפני. למה להם לעשות את זה אם הרמקול לא נותן להם ערך מוסף כל שהוא?

_________________
מוטי
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון חורף - ישראל (GMT+2) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > אודיו דו-ערוצי (סטריאו) עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  |  4  |  הבא 


  
    שם משתמש:
נתוני כניסה לכל אתרי HT:

  סיסמא:
 

  


 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht