צריבות במסך lg oled

פורום מסכי OLED בחסות LG
talshap
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 140
הצטרף: אפריל 2010
נתן תודות: 13 פעמים
קיבל תודות: 6 פעמים

נושא שלא נקרא #16 

@liorlankri
·
באופן כללי התשובה היא לא, ביחידה שסופקה לה וגם בזו שסופקה אחריה כתחליף, היה פאק במסגרת שגרם לטלויזיה להקרין אור על הקיר מאחוריה, ככה שזה לא היה סתם בגלל שלא הייתי מבסוט מאיכות התמונה.

bariko
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8903
הצטרף: ספטמבר 2005
מיקום: חיפה
נתן תודות: 1449 פעמים
קיבל תודות: 347 פעמים

נושא שלא נקרא #17 

jacko-il

ציינת בשרשור אחר, שמסך האולד שלך היה פתוח במשך זמן רב על אותו ערוץ, ובכל זאת לא חטף צריבה.
האם תוכל להעריך בכמה שעות מדובר, והאם זה ערוץ עם לוגו סטטי?

אגב, זכור לי שבעבר העבירו כאן בפורום עצומה, הקוראת לערוצי השידור אצלנו בארץ להסיר את הלוגו שלהם.
גם אני צירפתי שם את חתימתי, למרות שהעדפתי להימנע ממסכי פלזמה.
תכל'ס לא רואים שיש לכך תוצאות, אבל האם התקבלו הבטחות כלשהן לגבי העתיד?

jacko-il
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8340
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 783 פעמים
קיבל תודות: 1182 פעמים

נושא שלא נקרא #18 

@bariko
·
יצא לי כבר להישאר עם אותו הערוץ רצוף מספר שעות טובות (אם תכופף לי את היד לתת מספר, אז משהו כמו 6 שעות לערך) עם אותו הלוגו וכו'. שום זכר לצריבת הלוגו או סימנים אחרים. אני גם משתמש במסך כמוניטור למחשב שלי, אבל דואג לא להשאיר שום דבר סטטי (תכל'ס, אני בעיקר גולש קצת באינטרנט, יוטיוב וכו' ולצפייה בסרטים).
רשמתי את זה גם בזמנו ואני גם אומר את זה להרבה בע"פ - לשימוש כמסך טלוייזיה וכל המשתמע מכך אני לא הייתי חושש מצריבות. זה על סמך הנסיון שלי. (אגב, זה נושא שהטריד אותי גם כן בעבר לפני הרכישה). הדעה שלי היא שהמסכים האלו יודעים לשמור על עצמם די טוב. אבל, אין כאן הבטחות ואני לא מתכוון לצאת בהצהרות (מה גם שאין לי בכלל קשר ל LG ול- ח.י) כי תמיד יש את ההוא שישאיר את המסך איזה יומיים בטעות ("האשה לא ידעה, שמה משהו לילדים ושכחנו שהמסך פועל כשיצאנו לנופש סופ"ש בקפריסין.." ואז יבואו ויגידו שהמסך נצרב.
אם המסכים הללו היו נצרבים בקלות, אתה לא חושב שהיינו רואים על זה פוסטים כאן או בפורומים בחו"ל? הם נמכרים כבר משהו כמו 3 שנים בעולם (ורק השתפרו בהיבט הזה, כמו אחרים, עם השנים) וכל מה שראיתי בנושא זה דיווחים של אנשים שראו מסכים בתצוגות בחנויות שנצרבו. שזה לא מפתיע, מאחר והם משאירים אותם שם בדרך כלל עם לופ של אותו סדרטון הדגמה ימים ושבועות על מצב תמונה הכי מואר ומוגזם שיש.

לי ולשימושים שלי - אין ולא היו צריבות. גם לא יהיו כמו שזה נראה.
לך ושימושכים שלך - אתה תחליט. הבאתי לך לדעתי את כל המידע כדי לקבל החלטה.

לגבי הלוגו של הערוצים,
נו באמת, נראה לך שאכפת לערוצים מצריבות וכו'? לא מעניין אותם לדעתי. מה שכן, זה מפריע לא רק מצריבות אלא גם (ואולי בעיקר) בגלל שזה מציק לעין. הלוגואים פשוט גדולים ובוהקים מידי ומושכים יותר מידי תשומת לב לדעתי.
אין צורך לצטט כדי להגיב. בשביל זה יש "הגב".

bariko
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8903
הצטרף: ספטמבר 2005
מיקום: חיפה
נתן תודות: 1449 פעמים
קיבל תודות: 347 פעמים

נושא שלא נקרא #19 

תודה jacko-il

כל מה שנותר לי זה לחזור על הצעתי ל-ח.י.
אני יודע ש- keyser (מני דהן) קורא חלק מהפוסטים כאן, אך הוא עושה זאת כתחביב ולא כנציג רשמי של ח.י.
אם יעביר את הצעתי אל הגורמים המוסמכים- אשמח.

במקרה שהמסך היה מיועד בשבילי לסלון, בטוח שלא היו לי הרבה התלבטויות, כי אני כמעט ולא צופה בשידורי טלוויזיה.
אבל גם אבא, לא הולך להתנגח עם המסך, ובטח לא להשאיר אותו יומיים במצב סטטי.
ברור ש-ח.י לא יכולים להרשות לעצמם החלפת מסך לכל לקוח בגלל צריבות, אבל המקרה שלי הוא מיוחד, לאור הנסיבות שתיארתי.
גם מבחינה רגשית יש פה מין סוג של התעללות, כאשר אני נאלץ לראות מדי יום קרטון סגור של מסך OLED 4K ולבסוף ייקחו ממני אותו:)



בעניין הלוגו של ערוצים, למיטב ידיעתי כבר מצאו לכך פתרון במספר מדינות, בדמות לוגו משתנה, שנעלם וצץ לסירוגין.
אז מדוע לא אצלנו?

bg1987
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1232
הצטרף: פברואר 2008
נתן תודות: 27 פעמים
קיבל תודות: 30 פעמים

נושא שלא נקרא #20 

http://televisions.reviewed.com/feature ... -retention



הנה כתבה על צריבות במסך של הדור הקודם. נראה שיש RETENTION אבל הוא נעלם מהר מאוד.

mrraz111
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2187
הצטרף: מרץ 2012
נתן תודות: 34 פעמים
קיבל תודות: 171 פעמים

נושא שלא נקרא #21 

בשימוש רגיל נתקלתי כבר בכמה שומרי מסך במידה והשידור נעצר
בשימוש בטלויזיה יש תצורת זיקוקים
ובחיבור מחשב, אחרי מספר דקות מופיעה תצוגת שקופיות נוף שקיימת בטלויזיה.

Jackel
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 441
הצטרף: מאי 2006
נתן תודות: 35 פעמים
קיבל תודות: 13 פעמים

נושא שלא נקרא #22 

יכול להוסיף לשרשור (ולהוריד מדאגותיך BARIKO), אני עם ה920 מזה כחודשיים.
מסך מדהים לכשעצמו, משמש לסרטים וקודי בעיקר, מעט גלישה באינטרנט והכי חשוב לצורך הדיון: לא מעט XBOX!!
הילדים משחקים שעות על גבי שעות ובמשחקים ישנם הרבה נתונים קבועים על המסך כגון מפות, בר חיי שחקן וכדו (גיימרים יבינו על מה מדובר),
עד עכשיו (חמסה חמסה) לא נתקלתי ולו בצריבה אחת, אולי בצבירות בודדות וקלות שנעלמו מהר מאד!
מנסיוני, ואני מדגיש מנסיוני, אל פחד!!

בהצלחה
Today is a good day to be a great day

keyser
סמל אישי של משתמש
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 15222
הצטרף: נובמבר 2005
שם מלא: מני דהן
מיקום: 3 בתים צמודי קרקע ביאבוייה
נתן תודות: 43 פעמים
קיבל תודות: 266 פעמים

נושא שלא נקרא #23 

bariko כתב:תודה jacko-il

כל מה שנותר לי זה לחזור על הצעתי ל-ח.י.
אני יודע ש- keyser (מני דהן) קורא חלק מהפוסטים כאן, אך הוא עושה זאת כתחביב ולא כנציג רשמי של ח.י.
אם יעביר את הצעתי אל הגורמים המוסמכים- אשמח.

במקרה שהמסך היה מיועד בשבילי לסלון, בטוח שלא היו לי הרבה התלבטויות, כי אני כמעט ולא צופה בשידורי טלוויזיה.
אבל גם אבא, לא הולך להתנגח עם המסך, ובטח לא להשאיר אותו יומיים במצב סטטי.
ברור ש-ח.י לא יכולים להרשות לעצמם החלפת מסך לכל לקוח בגלל צריבות, אבל המקרה שלי הוא מיוחד, לאור הנסיבות שתיארתי.
גם מבחינה רגשית יש פה מין סוג של התעללות, כאשר אני נאלץ לראות מדי יום קרטון סגור של מסך OLED 4K ולבסוף ייקחו ממני אותו:)



בעניין הלוגו של ערוצים, למיטב ידיעתי כבר מצאו לכך פתרון במספר מדינות, בדמות לוגו משתנה, שנעלם וצץ לסירוגין.
אז מדוע לא אצלנו?
...
שבת שלום ידידי.
כדאי שאבהיר משהו שכנראה לא כולם מכירים.
לקבוצת ח.י. אין הרבה שיקול דעת בקביעת מה כלול ומה לא כלול במסגרת האחריות. היצרן הוא זה שקובע מה כלול, מה עושים בכל סוג תקלה (מתקנים? מחליפים?), ולגבי כל אלה גם יש לנו גיבוי.
אנחנו מעבים את האחריות בשירותים נלווים מסביב, ואף מאריכים על חשבוננו את תקופת האחריות (אנחנו נותנים 3 שנים, אך אנו מקבלים מהיצרן פחות מזה).
אנחנו לא יכולים לבוא ולהגיד לך מראש שאתה תקבל אחריות על משהו ספציפי, ולקוחות אחרים שמשלמים ממיטב כספם וזה לא מוצר זול, הם לא יקבלו. זה לא הוגן.
כשיש תקלה שאינה כלולה באחריות, אנו בוחנים את המקרה ומחליטים אם לתקן על חשבוננו או לא. אנו עושים זאת הרבה. אבל לא יכולים להתחייב לכלום מראש.

לגבי תופעת הצריבות, אני חייב להוסיף משהו. לא מתוך הבנת הטכנולוגיה עד הסוף אלא מתוך נתונים סטטיסטיים נטו.
בשנה הראשונה ששווקו מסכי ה OLED, ובדגם מאוד ספציפי, היו מעט תלונות על צריבות. לא הרבה, מעט, אבל היו. כמו כן, רוב הצריבות היו על טלוויזיות בתצוגה בחנויות, בעיקר כאלה שמשדרות את אותו סרטון בלופ אינסופי, ולעיתים לא מכבים את הטלוויזיות גם בעת סגירת החנות ויוצא שהטלוויזיה משדרת את הסרטון עשרות שעות ברצף.
נכון להיום,כמעט אין תלונות על צריבות , על גבול הלא קיימות. התלונות המאוד נדירות שהיו, היו בגלל שימוש לא סביר (כמו הדוגמא עם קפריסין שעלתה פה מקודם, רק שהנופש היה למדינה אחרת, ולפרק זמן ארוך יותר).

bariko
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8903
הצטרף: ספטמבר 2005
מיקום: חיפה
נתן תודות: 1449 פעמים
קיבל תודות: 347 פעמים

נושא שלא נקרא #24 

Keyser
ראשית, תודה על כך שטרחת להגיב, ובצורה מפורטת ונאותה.
מעריך זאת מאוד. (Y)

לעצם הדברים:
כפי שכתבתי קודם (אפילו צוטטתי) -ברור שהיבואן לא יכול לעשות הפלייה בין לקוחות.
אלא שבמקרה הספציפי שלי- קיבלנו מסך ביום שני שעבר, ורק ביום רביעי הבא יגיע הדגם הנכון.
אין לי ספק שמדובר בטעות אנוש, שבוודאי לא נעשתה בזדון.
אבל צריך גם להבין את הצד שלי:
במקום להתחיל ליהנות מטלוויזיה חדשה, אנחנו נאלצים לראות מסך סגור בקרטון.
לכך קדמו גם שבועות ארוכים שבמסגרתם טלוויזיה קודמת תקולה נלקחה למעבדה, האבחון שאין אפשרות לתקן, ואחר כך החיפושים ומו"מ לגבי דגם אחר כתחליף.

הבקשה מתייחסת אך ורק לנושא הצריבות, ש-כן בדיוק על רקע זה, הוחלט לשנות את הדגם המוזמן.
לכן אני רואה הגיון בהצעה שהעליתי, ומכורח הנסיבות אני חושב שזה כן הוגן, כסוג של פיצוי.
אצהיר כאן מפורשות: אינני מתכוון לצאת למלחמות על העניין הזה!
סך הכול יהיה אפשר לראות בכך סוג של מחווה ורצון טוב מצד ח.י., שישאיר אצלי טעם טוב מכל הסיפור, ויחזק את נאמנותי למותג וליבואן!

ואם אכן תופעת הצריבות היא כל כך נדירה, על גבול הבלתי קיימת, אז אדרבא ואדרבא שאין מה לחשוש מלהעניק לי מחווה כזו.

דרך אגב, אחד הבחורים שהביאו את המסך, הבטיח שאם נאריך את האחריות ל-6 שנים, אז האחריות כן כוללת צריבות!
אם עובדה זו נכונה, אז בכלל אין כאן שום בעיה.
אשמח לשלם את תוספת המחיר בתמורה לשקט הנפשי, וליהנות ללא חשש מאחד המסכים הטובים ביותר שקיימים בשוק!

שבת שלום!

mrraz111
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2187
הצטרף: מרץ 2012
נתן תודות: 34 פעמים
קיבל תודות: 171 פעמים

נושא שלא נקרא #25 

אצלי לא הזכירו בכלל את עניין הצריבות רק אמרו שמסכים כאלה לא מתקנים לכן חשוב לעשות אחריות.
אמרתי להם שעוד שלוש שנים אלוהים גדול ובינינו כמו שאני מכיר את השרות של ח.י. הרי שבתום שלש שנות האחריות הם פונים ללקוח בהצעה להארכה.
אני ממליץ לך להשאיר את ה-B6. הוא מסך עם תצוגה מאוד ברורה.

avihuli
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8415
הצטרף: אוגוסט 2011
נתן תודות: 1376 פעמים
קיבל תודות: 1230 פעמים

נושא שלא נקרא #26 

גם לדעתי תשאיר, מדובר במסך מצוין !!
אני עם דגם אחד משנתון אחורה (EG910) ואין שום בעיה של צריבות עד כה לאחר 11 חודשי שימוש בערך...
Main 7.1.2: LG 77C9, Yamaha RX-A2050, Emotiva BasX A-150, Yamaha BD-A1020, Tronsmart Vega S95 Telos, Wii.
SVS ULTRA Bookshelf / Center, Focal Bird, M&K M40T, SVS Prime Elevation, SVS SB-3000.

Bedroom: LG 55EG910Y | Media Room: in progress

bariko
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8903
הצטרף: ספטמבר 2005
מיקום: חיפה
נתן תודות: 1449 פעמים
קיבל תודות: 347 פעמים

נושא שלא נקרא #27 

אין עוררין לגבי איכות ה-B6.
מן הסתם, זו הסיבה שבחרתי בו מלכתחילה.

אני רק חושש ממצב , שמסך פרמיום ששילמתי עליו ממיטב כספי, יהפוך בן רגע לחסר ערך לחלוטין!
גם אם אכן מדובר בתופעה נדירה...

mrraz111
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2187
הצטרף: מרץ 2012
נתן תודות: 34 פעמים
קיבל תודות: 171 פעמים

נושא שלא נקרא #28 

UH850 הוא מסך מדהים
לך עליו ללא חשש

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75317
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

נושא שלא נקרא #29 

bariko כתב:אין עוררין לגבי איכות ה-B6.
מן הסתם, זו הסיבה שבחרתי בו מלכתחילה.

אני רק חושש ממצב , שמסך פרמיום ששילמתי עליו ממיטב כספי, יהפוך בן רגע לחסר ערך לחלוטין!
גם אם אכן מדובר בתופעה נדירה...
...
·לדעתי הכנסת לעצמך לראש משהו ואתה נעול עליו למרות שהוא ממש לא בעייתי.

הבעיה ב-OLED הרבה פחות מורגשת מפלזמה. אני זוכר את ההפחדות על פלזמה אבל מה - יש לי 2 פלזמות בבית. אחת בת 10 והשניה בת 7.5. בשתיהן אני מבטיח לך שראו יותר משאתה תראה. בותיקה יותר (פיוניר 42" מלפני דור הקורו) בכלל אין שום בעיה. בקורו החדשה יותר יש נטיה ל-retention אבל אין שום דבר פרמננטי ששטיפה לבנה לא מסירה...

את ה-OLED שאני קיבלתי מהדורות האחרונים די טחנתי. זכורה לי בדיקה שבה לקחתי את המסך ושמתי test pattern בהיר במיוחד במקסימום בהירות והשארתי את זה דלוק על זה כמה ימים. כלומר, במצטבר ה-pattern היה דלוק עליו אולי 30 שעות. לא נשאר מזה כלום...

לדעתי אתה עושה טעות שאתה מחזיר אותה, אבל זו דעתי בלבד...

bariko
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8903
הצטרף: ספטמבר 2005
מיקום: חיפה
נתן תודות: 1449 פעמים
קיבל תודות: 347 פעמים

נושא שלא נקרא #30 

תודה עופר,

אין ספק שאם המסך היה מיועד לשימוש האישי שלי בלבד, לא היו לי הרבה לבטים.
פשוט בגלל שאני כמעט ולא צופה בשידורי טלוויזיה כלשהן!

היות ומדובר בחדר של אבא, אני חייב להיות יותר זהיר.
הביטחון שביקשתי כאן, היה משכנע אותי להישאר עם ה-B6 ולבטל את החלפתו.

שלח תגובה

חזור אל “מסכי OLED בחסות LG”