מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה


DIY ריכוז, אזניות שלי


עמוד 2 מתוך 3
עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  |  הבא 
   פורומים > טכני > DIY
מחבר הודעה
ZiggyMan (זיו)
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Jun 03, 2007
הבעות תודה: 207
מספר הודעות: 2449

 #16  נשלח: ה' 06/09/2018 18:23

שוב, אתה מבלבל בין צורת חיבור לבין סוג החיבור.
עם כבל XLR ניתן להשתמש להעברת אות מאוזן, אות לא מאוזן, או בכלל להשתמש בו ככבל שמעביר אות דיגיטלי בין DMX לפנסים למשל.
אין כל קשר בין סוג הכבל והחיבורים שלו, לאות שעובר בפנים.

לגבי התמונה האחרונה שלך, זו תמונה מצויינת של אוזניות המחוברות בחיבור UnBalanced. לא מבין למה אתה מתעקש שזה מאוזן.

_________________
..
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
legopart
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Oct 07, 2013
הבעות תודה: 255
מספר הודעות: 3352

 #17  נשלח: ה' 06/09/2018 19:44

אז זה תקין לחבר אזניות בחיבור XLR ?
ולחבר אותן בחיבור הזה מבלי ליצור נזק למכשיר או לאזניות?


פשוט חשבתי שאתה שולל את הכבלים שעשיתי

ד"א: איך כן לקרוא לכבלים האלו?
XLR - בסדר?

אני יכול להשתמש בהם? הם תקינים, נכון?
ד"א: חלק ניכר מהרשת קורא להם BALANCED וגם מוכרים אותם ככה.

_________________
love with you'r heart, use your head for everything else
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
legopart
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Oct 07, 2013
הבעות תודה: 255
מספר הודעות: 3352

 #18  נשלח: ה' 06/09/2018 19:57

אתה יודע, שמתי לב כשעשיתי שגיאה בהלחמה של כבל ה XLR
ובטעות הלחמתי בין ה L- וה R- (קיצרתי/ התקצרו בטעות)
כשהגדרתי את ערוץ L על 0%
ואת R על 100%

קרה הדבר הבא:
גם R התנגן וגם L התנגן (בצורה חלקית/חלשה יותר).
כלומר L+ היה בטוח 0%
L- קיבל מה R- את ה 100%
R- היה 100%
R+ היה 100%
*בגלל שR- ו L- היו מקוצרים.

(הייתי כמובן מנסח את זה אחרת: L- ו R- התחלקו וקיבלו 50% 50% ובגלל זה הערוץ השמאלי L התנגן ב 50/200% כוח )

ישמע הזוי שזה יקרה, אבל מאז ככה אני בודק שההלחמות והחיבורים תקינים
R על 100% צריך שרק צד R יעבוד
L על 100% צריך שרק צד L יעבוד

*לפעמים כשאני התבלבלתי בהלחמות יצא או סאונד ב 50/200% גם בצד השני ... או יצא סאונד באזנייה הנגדית למה שהגדרתי.
קורה... (חייבים לבדוק כאלו דברים עשרות פעמים)

_________________
love with you'r heart, use your head for everything else
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
ZiggyMan (זיו)
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Jun 03, 2007
הבעות תודה: 207
מספר הודעות: 2449

 #19  נשלח: ה' 06/09/2018 21:28

legopart כתב:
אז זה תקין לחבר אזניות בחיבור XLR ?
ולחבר אותן בחיבור הזה מבלי ליצור נזק למכשיר או לאזניות?
פשוט חשבתי שאתה שולל את הכבלים שעשיתי
ד"א: איך כן לקרוא לכבלים האלו?
XLR - בסדר?
אני יכול להשתמש בהם? הם תקינים, נכון?
ד"א: חלק ניכר מהרשת קורא להם BALANCED וגם מוכרים אותם ככה.
·
כבל זה רק חוט נחושת. מה שאתה מעביר בו זה עניין שלך.
וזה בסדר לקרוא לכבל balanced, אם אפשר להשתמש בו שימוש ככבל מאוזן.

אני בטוח שהכבלים שעשית הם סבבה לגמרי, ושומעים בהם יותר טוב מאלו המקוריים, אני רק מתקן המינוח

_________________
..
(1) הבעות תודה: legopart
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
legopart
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Oct 07, 2013
הבעות תודה: 255
מספר הודעות: 3352

 #20  נשלח: ו' 07/09/2018 4:57

ZiggyMan כתב:
ציטוט:
...
·
כבל זה רק חוט נחושת. מה שאתה מעביר בו זה עניין שלך.
וזה בסדר לקרוא לכבל balanced, אם אפשר להשתמש בו שימוש ככבל מאוזן.

אני בטוח שהכבלים שעשית הם סבבה לגמרי, ושומעים בהם יותר טוב מאלו המקוריים, אני רק מתקן המינוח

שמע, כל הלחץ הזה נוצר בגלל מינוח D=

טוב שהזכרתה לי לגבי עניין ה TRUE BALANCED /
ושבחיבור האזניות הוא לא קיים.

אישית לגבי המגבר שיש לי AUNE X7S
אני פשוט לא מבין! למה דווקה בחיבור XLR הוא מספק יותר כוח?
הייתי בשמחה קונה מגבר עם חיבור סטריאו, כי יותר מזה אני לא צריך, העניין הוא שאני באמת נחוץ ביותר כוח הגברה.

ותודה על התיקון!, הייתה צריך להגיד לי בהתחלה שרק המינוח לא נכון, אבל הכבלים בסדר D=
הלחצת אותי D= אבל יצא מזה רק טוב !

באמת שלא הייתי עושה את כל המודינג עם ה XLR אם חיבור הסטריאו לא היה מספק אותי. וזה מעצבן, כי אני דיי בטוח שמגברי אזניות, אפילו סיניים יכולים לגיע לרמת הגברה שמגבירים מצויין סטריאו
יש לי כרגע איפשהו זרוק את FIIO A3
ונזקו לפני שנה אחרי שהתפרקו קליל Little Bear P1 ו Little Bear B1 (נשמרו 2 מנורות של P1 / קטנות יחסית)
היו מגברים נורא חזקים!, ברמה כזו שהיו יכולים לשמש גם כקדם מגבר לפטיפון.
אבל התחילו לעשות בעיות. גם העיצוב הפתוח לא תרם לעניין השמירה שלהן.

_________________
love with you'r heart, use your head for everything else
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
BUGY (בוגי)
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Feb 24, 2009

מיקום: מודיעין
הבעות תודה: 698
מספר הודעות: 6519

 #21  נשלח: ו' 07/09/2018 13:04

legopart
·כל הלחץ הזה נוצר כי אנשים שמים חיבור אשר מיועד להרצות של עשרות מטרים בסביבת עבודה בעלת רעש אלקטרוני גדול, על אוזניות בחיבור של מטר וחצי ואז טוענים שיש שיפור מדהים בסאונד או מחברים כבל מאוזן לכבל לא מאוזן ואז טעונים שיש להם חיבור מאוזן.

אבל בגדול, אין שום לחץ

רק שתבין, שמינוח ודיוק במדע הוא הכל. אתה צריך לדבר בשפע הנכונה ולא לזרוק מונחים לא קשורים.
(1) הבעות תודה: legopart
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
legopart
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Oct 07, 2013
הבעות תודה: 255
מספר הודעות: 3352

 #22  נשלח: שבת 08/09/2018 7:42

אז יש דרכים אחרות להוציא את המיטב מיציאת ה XLR במגבר האוזניות?
או שזה באמת גימיק, אמנם נותן יותר כוח.
אבל בפועל זו אותה יציאת הסאונד.

שמע, לא הייתי קונה מגבר עם XLR ולא הייתי מתחיל את כל המודינגים האלו אם הייתי יודע על כך מראש.

הנה התשובה האחרונה שקיבלתי בנושא מ DIYווייר https://www.head-fi.org/threads/diy-cable-question...
Allanmarcus, post: 14471052, member: 387659 כתב:
Technically, what is headphone geeks call “balanced headphones” are technically “balanced”in the same way that balanced interconnects are balanced. A truly balanced cable carries a plus and minus signal and a ground over three wire respectively. A “balanced” headphone simply carries a hot signal and a ground to each transducer from the amp. In a truely balanced amp, there are amps for each of these signals, thus 4 amps. Tons has been written about this.

That all said, the term “balanced” for interconnects, microphone cable, or a sub cable is not the same as a “balanced” headphone cable. Electro-purest might argue that there are no balanced headphone cables. They are simply wrong as the word effectively has two meanings now. Kinda like how “literally” now means “literal” or “not literal, but with great emphasis”. One word, two meanings.

_________________
love with you'r heart, use your head for everything else
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
BUGY (בוגי)
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Feb 24, 2009

מיקום: מודיעין
הבעות תודה: 698
מספר הודעות: 6519

 #23  נשלח: שבת 08/09/2018 13:23

אתה חייב שניה לעצור ולהקשיב:

הכל תלוי בחיבור בפנימי של האוזניות. אלה אשר מיועדות מראש לחיבור מאוזן, יהיה עם חיבור כזה או שתהיה שם אפשרות לחיבור כזה על ידי שינוי הכבל, אלה שלא תוכננו, לרוב גם לא ניתן להמיר, לא עד ידי שינוי החבירו, לא על ידי החלפת כבל.

אמרו לך כבר פעמים, אין לך מה להתעסק באוזניות שלך כי אתה לא משנה כלום. רק מבזבז כסף. אני די בטוח אני כתבת לך כמה וכמה פעמים על זה...
לכן, לפני שאתה מתחיל, קודם תבין מה זה מאוזן מול לא-מאוזן (בבקשה ממך, תפסיק להגיד כבל סטריאו, זה פשוט גורם לי כאב פיזי כל פעם). אחרי זה תבחן כל אוזניה שיש לך ותראה איך הדבריבירים מחוברים לכבל ואז תבין האם יש לך בכלל אפשרות לחיבור כזה. אבל לפני הכל, תבין מה הוא נותן לך, מה היתרונות שלו ולמה הוא נועד. רמז: לא להרצה כבל מטר וחצי בהספק של חצי וואט.

זה מזכיר לי פורום שיפור רכבים, שם כל המתחילים אוהבים לשים אגזוז לחץ, כי זה מרגיש כמו שיפור, בתחלס זה לא. אבל זה נראה טוב, נמע מעולה ויוצר רושם = כבל נחושת מאוזן עם חיבור XLR = לא עושה כלום אבל נראה טוב.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Ilyan
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Mar 07, 2007

מיקום: ב"ש
הבעות תודה: 143
מספר הודעות: 2393

 #24  נשלח: שבת 08/09/2018 15:50

זה באמת מעניין כי כשאני חושב על זה, האוזניות היחידות בהן התנסיתי שנועדו מראש לחיבור בתצורת באלאנסד היו הAKG K1000 ואכן היה להן מעגל די רציני בכל צד, לפני הכניסה לסליל. אבל אם כך, כאשר מחברים אוזניות עם כבל XLR 4 pin או 3pinX2, למגבר מאוזן דיפרנציאלי, ואשר אינן מצויידות במעגל המרה אקטיבי כזה, מדוע עדיין מתקבל סיגנל אודיו ולא רק רעש מועצם?
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
BUGY (בוגי)
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Feb 24, 2009

מיקום: מודיעין
הבעות תודה: 698
מספר הודעות: 6519

 #25  נשלח: שבת 08/09/2018 17:09

Ilyan כתב:
זה באמת מעניין כי כשאני חושב על זה, האוזניות היחידות בהן התנסיתי שנועדו מראש לחיבור בתצורת באלאנסד היו הAKG K1000 ואכן היה להן מעגל די רציני בכל צד, לפני הכניסה לסליל. אבל אם כך, כאשר מחברים אוזניות עם כבל XLR 4 pin או 3pinX2, למגבר מאוזן דיפרנציאלי, ואשר אינן מצויידות במעגל המרה אקטיבי כזה, מדוע עדיין מתקבל סיגנל אודיו ולא רק רעש מועצם?


·כל זה לא משנה, מטרה של כבלים מאוזנים זה להרצות ערוכות בהם יש הרבה הפרעות, לאוזניות זה פשוט מיותר מבחינת איכות. מבחינת עוצמה, זה פשוט טרנד שבו מגברים מספקים יותר עוצמה על חיבור מאוזן כי גם בחיבור לא מאוזן ניתן להזרים אות אותה העוצמה, בכל זאת, מדברים על מטר וחצי של כבל עבה בלי הפרעות וזרם נמוך, נגיד גג 4 וואט (אפילו אני לא צורך מעל הוואט), אז מה זה משנה מאוזן או לא?


בכל מקרה, שים לב שיש כמה הגדרות ל"מאוזן" ולא כולם סגורים על אותה השפה, במיוחד כשעוברים מציוד אולפני, מקצועי, לציוד ביתי חובבני.


עכשיו אפשר לדבר על כבלים מאוזנים, אפילו רצוי

| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Ilyan
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Mar 07, 2007

מיקום: ב"ש
הבעות תודה: 143
מספר הודעות: 2393

 #26  נשלח: שבת 08/09/2018 19:38

כן אבל שאלתי איך זה עובד בכלל, לפני שמגיעים לוויכוח בעניין התועלת שחיבור מאוזן מביא בסביבה ביתית למטרת פלז'ר...
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
ZiggyMan (זיו)
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Jun 03, 2007
הבעות תודה: 207
מספר הודעות: 2449

 #27  נשלח: א' 09/09/2018 0:08

Ilyan כתב:
...אבל אם כך, כאשר מחברים אוזניות עם כבל XLR 4 pin או 3pinX2, למגבר מאוזן דיפרנציאלי, ואשר אינן מצויידות במעגל המרה אקטיבי כזה, מדוע עדיין מתקבל סיגנל אודיו ולא רק רעש מועצם?
·

בחיבור בין קו מאוזן לבין ציוד קצה שאינו כזה, משתמשים רק בקו ה+ (HOT) מול האדמה, בעוד קו ה- (COLD) לא מחובר לשום דבר.
התוצאה של זה היא חיבור סטנדרטי לאוזניות.

_________________
..
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
legopart
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Oct 07, 2013
הבעות תודה: 255
מספר הודעות: 3352

 #28  נשלח: א' 09/09/2018 8:19

בין ה hot+ ל cold- נוצר הפרש פוטנציאלים וזה מה שאתה שומע (מושקע פי 2 כוח)
בין הhot+ ל לgnd 0 נוצר הפרש פוטנטיאלים ומתקבל צליל

הוא צודק! אני אשכרה לא רואה בחיבור פאסיבי כמשהו שיבטל רעשים במידה ויהיו.
כל ערוץ יקבל את ה"gnd" כלומר cold- האישי שלו שיאפשפשר לאזניות לקבל יותר הפרש פוטנציאלים ויתן יותר כוח.

השורה תחתונה. מי שרוצה יותר כוח. אז זה משתלם!

אישית אחרי שקראתי את כל זה. אני באמת מצטער שלא השקעתי יותר במגבר STR

ד"א איך לקרוא למגבר סטריאו רגיל? ולחיבור?


פעם BALANCED היה מונח לאזניות שהחיבור אליהן הוא DUAL SIDE כלומר לכל אחד מהכנים באזנייה הולך אותו אורך כבל ולא עובר דרך הקשת כמו ב LEFT SIDED

_________________
love with you'r heart, use your head for everything else
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Ilyan
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Mar 07, 2007

מיקום: ב"ש
הבעות תודה: 143
מספר הודעות: 2393

 #29  נשלח: א' 09/09/2018 12:09

ZiggyMan כתב:
ציטוט:
...
·

בחיבור בין קו מאוזן לבין ציוד קצה שאינו כזה, משתמשים רק בקו ה+ (HOT) מול האדמה, בעוד קו ה- (COLD) לא מחובר לשום דבר.
התוצאה של זה היא חיבור סטנדרטי לאוזניות.
·


אבל האוזניות היו מחוברות למגבר דיפרציאלי מלא (AMB Beta22 4-channel), לכל ערוץ 2 לוחות נפרדים. למה שהמינוס יהיה מנותק?

אתה אומר בעצם שחיבור מאוזן אמיתי, עם המרה אקטיבית בתוך האוזניות, יכול להיות רק 3pinX2? קונקטור מאוחד של 4 פינים לא מספיק?
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
ZiggyMan (זיו)
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Jun 03, 2007
הבעות תודה: 207
מספר הודעות: 2449

 #30  נשלח: א' 09/09/2018 12:45

Ilyan כתב:
ציטוט:
...
·
אבל האוזניות היו מחוברות למגבר דיפרציאלי מלא (AMB Beta22 4-channel), לכל ערוץ 2 לוחות נפרדים. למה שהמינוס יהיה מנותק?

אתה אומר בעצם שחיבור מאוזן אמיתי, עם המרה אקטיבית בתוך האוזניות, יכול להיות רק 3pinX2? קונקטור מאוחד של 4 פינים לא מספיק?
·
אני אבדוק על איזה מגבר מדובר, כי אני לא מכיר.

לגבי הפסקה השניה- כן, בדיוק.

_________________
..
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון חורף - ישראל (GMT+2) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > DIY עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  |  הבא 


  
    שם משתמש:
נתוני כניסה לכל אתרי HT:

  סיסמא:
 

  


 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht