מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה


איך בוחרים רמקול סנטר טוב?


עמוד 2 מתוך 3
עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  |  הבא 
   פורומים > אודיו > אודיו רב-ערוצי (ק''ב)
מחבר הודעה
FastandFurious (ויקטור (חיים:))
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Sep 06, 2015

מיקום: In sweet spot
הבעות תודה: 305
מספר הודעות: 3454

 #16  נשלח: ה' 13/09/2018 21:51

dragon כתב:
צריך גם לזכור שהרבה מאד סנטרים (לפחות מנסיוני) הם רמקולים גרועים, שנמכרים במחירים מופרזים. היות שהם נדרשים להעביר בעיקר קולות אנושיים - תחום תדרים צר יחסית - הם מתוכננים כלאחר יד (או שבכלל לא), נבנים בצורה זולה ופשוט נשמעים גרוע כשמנסים להעביר דרכם מוזיקה. יש לי תחושה שרמקולי סנטר הם הרווחיים ביותר ליצרני הרמקולים...


·כן יש הרבה סנטרים שרוכשים אותם כ אשלמה לסט ושם מרביצים מחיר שלא תמיד שווה, והם לרוב לא עושים את העבודה בצורה מספקת, בגלל זה סנטר טוב ויעיל זה לא פשוט למצוא, אבל מי שיש לו אוזניים טובות ומקשיב רק איתם ורק להם( מצריך גם נסיון מאותו משתמש בשביל לבחור סנטר טוב) יכול למצוא סנטר טוב אבל לרוב לרוב זה עולה ממש יקר, זה לא 1000 2000, יותר בכיון של 3 אלף ומעלה, גם צריך להתאים את הסנטר לקדמים וגם לסב, לא סתם שומעים סנטר טוב ויאלה מעמיסים..
בגלל זה כל השאלות פה מיותרות לגמרי ודיי מבלבלות, צריך לעשות פרוייקט לא קטן עד שמגיעים למשהו שיתאים

_________________
ANTHEM MRX 720
קדמיים: B&W 804 D3
סנטר: B&W HTM2 D3?
סראונד: jbl pro 8320
סב וופר: SVS sb16ultra
(2) הבעות תודה: איציק37 , saharz
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
yonyz
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Aug 11, 2008
הבעות תודה: 103
מספר הודעות: 1465

 #17  נשלח: ו' 14/09/2018 1:02

אני רק אמליץ דבר אחד, וזה ללכת על רמקול מסוג 3 way או לפחות 2.5 way כדי למנוע ירידה דרסטית באיכות הצליל עבור מי שאינו יושב מול הסנטר. זה לרוב יקר יותר, אבל יש גם זולים יחסית. ולא לשכוח את האופציה של רמקול משומש, 1000 שקל יכולים לקנות לך מה שבחנות עולה 2500 ואף יותר.
(1) הבעות תודה: saharz
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
mulder (ערן)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  May 30, 2008

מיקום: תל אביב
הבעות תודה: 268
מספר הודעות: 4566

 #18  נשלח: ו' 14/09/2018 17:49

yonyz כתב:
אני רק אמליץ דבר אחד, וזה ללכת על רמקול מסוג 3 way או לפחות 2.5 way כדי למנוע ירידה דרסטית באיכות הצליל עבור מי שאינו יושב מול הסנטר.


מה בכלל הקשר בין כמות ה ways למה שכתבת ..
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
yonyz
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Aug 11, 2008
הבעות תודה: 103
מספר הודעות: 1465

 #19  נשלח: ו' 14/09/2018 18:01

mulder כתב:
ציטוט:
...


מה בכלל הקשר בין כמות ה ways למה שכתבת ..
·

https://www.google.com/search?client=safari&hl...
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Amir64 (אמיר)
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Aug 02, 2012
הבעות תודה: 692
מספר הודעות: 5017

 #20  נשלח: ו' 14/09/2018 19:26

ומה הקשר בין הקישור ששלחת ל- ways?
הם מדברים רק על סידור וכמות הדרייברים.
לא מוזכר שם עניין ה- ways בכלל.

תסביר במילים שלך מה אומר 2.5 או 3 ways?
רמז: זה לא קשור למספר הדרייברים
כלומר, יכול להיות רמקול 1way עם 5 אלמנטים,
או רמקול 2way עם 5 אלמנטים,
או רמקול 2.5way עם 5 אלמנטים,
או רמקול 3way עם 5 אלמנטים...
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
yonyz
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Aug 11, 2008
הבעות תודה: 103
מספר הודעות: 1465

 #21  נשלח: ו' 14/09/2018 20:39

אני יודע מצויין מה זה 2.5 או 3 way, ויודע שזה לא רק כמות הדרייברים. המאמרים בתוצאות חיםוש ששלחתי מסבירים את זה למי שמעוניין ולא מתייחסים רק לכמות הדרייברים אלא לתפקיד של כל דרייבר (יותר נכון לטווח התדרים שלו).

השורה התחתונה של מה שרשמתי היא שסנטרים מסידור mtm שהם 2 way סובלים מבעיה שנקראת lobing כאשר מאזינים להם מהצד, זה אומר שיש הנמכה ניכרת בתדרי midrange שהם משמעותיים בדיאלוגים. כל זה בתנאי שהרמקול שוכב ולא עומד (כלומר שני הוופרים באותו גובה). לכן עדיף מהבחינה הזאת רמקול 3 way או 2.5 way, או רמקול ״רגיל״ שעומד ולא שוכב.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Amir64 (אמיר)
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Aug 02, 2012
הבעות תודה: 692
מספר הודעות: 5017

 #22  נשלח: ו' 14/09/2018 21:30

טוב, אתה מערבב 2 דברים לא קשורים.
רמקולים MTM סובלים מהבעיה שציינת, ללא קשר כלל לכמה way הם.
(אם אפשר לקרוא לזה בעיה, כי רוב מכריע מהאוכלוסיה לא מכיר בעיה כזו, ולא שומע שמשהו לא בסדר)
הם בד"כ 2 way כי אי אפשר כל כך לחלק אותם אחרת.
באחריות היצרן לוודא מזעור הבעיה ע"י תכנון נכון של המרחק בין הדרייברים.
תארגן מבחן עיוור עם רמקול טוב במבנה MTM, ותנסה לגלות כמה אנשים מסוגלים לזהות בשמיעה בלבד שיש בעיה עם הרמקול.

כל מה שאתה כותב, קשור לסידור האלמנטים, ולא לכמה way הרמקול.

2, 2.5, 3 way מתאר חלק מהשיטה בה הקרוסאובר ברמקול עובד.
כל מה שזה אומר, זה איך מחולק תחום התדרים בין האלמנטים השונים.

כמו שאמרתי, יכול להיות רמקול מעולה עם 4-5 אלמנטים, 2 way.

הפיזור האופקי של דרייבר הוא בערך 60-50 מעלות.
אם תשב חצי מטר מהרמקול, תשים אולי לב לבעיה. במרחק ישיבה נורמאלי, קשה מאוד להבחין בה.
כמה מהצד אתה חושב שאתה יכול לשבת עד שאתה נכנס לאיזור בו תקבל הנחתה ניכרת?
בסידור ישיבה בסלון סטנדרטי, כדי להיות באיזור כזה, אתה צריך לשבת לא בין הרמקולים הקדמיים, אלא מעבר לכך.
אף סנטר לא מתוכנן לתת פיזור כזה בלי הנחתה.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
BARBIE
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד

הצטרף בתאריך:
  Jul 26, 2018
הבעות תודה: 32
מספר הודעות: 230

 #23  נשלח: ו' 14/09/2018 21:38

קצת הזוי. כולם כאן פתאום בעד סנטר, ובשרשור אחר כאשר משתמש ותיק אחד החליט לצאת מהארון ולוותר על סנטר - אותם אנשים תמכו וחזקו אותו... אז תחליטו, עם או בלי סנטר? אני כמובן יודע את התשובה מנסיון. לסרט או כל תוכן שיש בו דיאלוג הסנטר הוא חובה כדי לקבל חויה טבעית. ביטול סנטר רק לתוכן ויזואלי מוסיקאלי כמו הופעה וזה בתנאי שיושבים במרכז הבמה. לגבי איזה סנטר, לא ממש חשוב היום עם מערכת RC וסאב וופר. אף אחד לא מסוגל להבחין בשינוי גוון צליל של רכבת החוצה את הבמה הקדמית בגלל שהסנטר שונה מהקדמיים... לבחור מה שעומד בתקציב ולא יותר. אני עם סט JBL ARENA פרט לסנטר שהוא בכלל וורפידייל משנת 2001...
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
yonyz
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Aug 11, 2008
הבעות תודה: 103
מספר הודעות: 1465

 #24  נשלח: ו' 14/09/2018 22:22

Amir64 כתב:
טוב, אתה מערבב 2 דברים לא קשורים.
רמקולים MTM סובלים מהבעיה שציינת, ללא קשר כלל לכמה way הם.
(אם אפשר לקרוא לזה בעיה, כי רוב מכריע מהאוכלוסיה לא מכיר בעיה כזו, ולא שומע שמשהו לא בסדר)
הם בד"כ 2 way כי אי אפשר כל כך לחלק אותם אחרת.
באחריות היצרן לוודא מזעור הבעיה ע"י תכנון נכון של המרחק בין הדרייברים.
תארגן מבחן עיוור עם רמקול טוב במבנה MTM, ותנסה לגלות כמה אנשים מסוגלים לזהות בשמיעה בלבד שיש בעיה עם הרמקול.

כל מה שאתה כותב, קשור לסידור האלמנטים, ולא לכמה way הרמקול.

2, 2.5, 3 way מתאר חלק מהשיטה בה הקרוסאובר ברמקול עובד.
כל מה שזה אומר, זה איך מחולק תחום התדרים בין האלמנטים השונים.

כמו שאמרתי, יכול להיות רמקול מעולה עם 4-5 אלמנטים, 2 way.

הפיזור האופקי של דרייבר הוא בערך 60-50 מעלות.
אם תשב חצי מטר מהרמקול, תשים אולי לב לבעיה. במרחק ישיבה נורמאלי, קשה מאוד להבחין בה.
כמה מהצד אתה חושב שאתה יכול לשבת עד שאתה נכנס לאיזור בו תקבל הנחתה ניכרת?
בסידור ישיבה בסלון סטנדרטי, כדי להיות באיזור כזה, אתה צריך לשבת לא בין הרמקולים הקדמיים, אלא מעבר לכך.
אף סנטר לא מתוכנן לתת פיזור כזה בלי הנחתה.
·

יש mtm שהם 2.5 way כמו jbl 235c, הוופר השמאלי מפיק רק באס והימני באס ומיד. בגלל שרק אחד מפיק מיד, אין בעיה של lobing. לכן מה שרשמת שגוי.

barbie , אני יכול להעיד על עצמי שאני לא מבחין בשינוי בגוון הצליל לאחר כיול אודיסי. שילבתי jbl עם פוקל ועכשיו עם מורל.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Amir64 (אמיר)
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Aug 02, 2012
הבעות תודה: 692
מספר הודעות: 5017

 #25  נשלח: ו' 14/09/2018 22:30

BARBIE
אתה טועה,
אני זוכר את הדיון.
עם רמקולים טובים, באמת טובים, וכשאתה יושב לבד, באמצע, הרוב הסכימו שאפשר לוותר על הסנטר.
בכל מצב אחר, רצוי מאוד סנטר, שלא לומר חייב.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
mulder (ערן)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  May 30, 2008

מיקום: תל אביב
הבעות תודה: 268
מספר הודעות: 4566

 #26  נשלח: ו' 14/09/2018 22:34

BARBIE כתב:
קצת הזוי. כולם כאן פתאום בעד סנטר, ובשרשור אחר כאשר משתמש ותיק אחד החליט לצאת מהארון ולוותר על סנטר - אותם אנשים תמכו וחזקו אותו... אז תחליטו, עם או בלי סנטר? אני כמובן יודע את התשובה מנסיון. לסרט או כל תוכן שיש בו דיאלוג הסנטר הוא חובה כדי לקבל חויה טבעית. ביטול סנטר רק לתוכן ויזואלי מוסיקאלי כמו הופעה וזה בתנאי שיושבים במרכז הבמה. לגבי איזה סנטר, לא ממש חשוב היום עם מערכת RC וסאב וופר. אף אחד לא מסוגל להבחין בשינוי גוון צליל של רכבת החוצה את הבמה הקדמית בגלל שהסנטר שונה מהקדמיים... לבחור מה שעומד בתקציב ולא יותר. אני עם סט JBL ARENA פרט לסנטר שהוא בכלל וורפידייל משנת 2001...


מי "יצא" ? תמכו וחיזקו... נשמע שהיה קשה

מה באמת משנה לך מה אחרים חושבים אם כבר יש לך דיעה מגובשת?

ולדעתך סוג ודגם הסנטר "לא ממש חשוב היום" ? תרחיב קצת?
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Amir64 (אמיר)
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Aug 02, 2012
הבעות תודה: 692
מספר הודעות: 5017

 #27  נשלח: ו' 14/09/2018 22:36

yonyz כתב:

ציטוט:
...


·

יש mtm שהם 2.5 way כמו jbl 235c, הוופר השמאלי מפיק רק באס והימני באס ומיד. בגלל שרק אחד מפיק מיד, אין בעיה של lobing. לכן מה שרשמת שגוי.


שמת לב שכתבתי בד"כ.
לכל כלל יש יוצאים מהכלל.
ובהחלט יש lobing, בתדר הקרוסאובר לבאס.

אבל אמרתי לך, מעשית, אם אתה לא אודיופיל מושבע, לא תרגיש בהבדל.
אילו נושאים טובים למהנדסים, לא למאזינים.

אמרת שאתה לא מבחין בהבדל כשאתה מחליף סנטר ומכייל.
אז אתה לא אודיופיל, כי זה בהחלט מורגש.

כמו שאולי הבנת כבר, יש אנשים שאפילו סנטר מאותה סדרה לא נשמע להם אותו דבר, והם חייבים שלישיה זהה בקו הקדמי.
כל אחד ורמת הרגישות שלו.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
yonyz
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Aug 11, 2008
הבעות תודה: 103
מספר הודעות: 1465

 #28  נשלח: ו' 14/09/2018 23:09

Amir64 כתב:
ציטוט:
...


שמת לב שכתבתי בד"כ.
לכל כלל יש יוצאים מהכלל.
ובהחלט יש lobing, בתדר הקרוסאובר לבאס.

אבל אמרתי לך, מעשית, אם אתה לא אודיופיל מושבע, לא תרגיש בהבדל.
אילו נושאים טובים למהנדסים, לא למאזינים.

אמרת שאתה לא מבחין בהבדל כשאתה מחליף סנטר ומכייל.
אז אתה לא אודיופיל, כי זה בהחלט מורגש.

כמו שאולי הבנת כבר, יש אנשים שאפילו סנטר מאותה סדרה לא נשמע להם אותו דבר, והם חייבים שלישיה זהה בקו הקדמי.
כל אחד ורמת הרגישות שלו.
·

לובינג בבאס זה לא נורא, יותר חשוב שלא יהיה באזור המיד כי אחרת זה עלול לפגוע ביכולת להבין דיבור.
בהחלט הרגשתי בהבדל עם סנטר פוקל Chorus cc700, אבל אני יושב מטר וקצת מהסנטר אז הזווית חדה. בסלון זה יהיה פחות מורגש, אם בכלל.

לגבי הבדלי timbre בין השלושה הקדמיים, כשנשמעים צלילי הכיול אני שומע הבדל, אבל בצפייה בתוכן לא שם לב לזה, לפחות לא עם הסטאפ הנוכחי. אולי אם אחד היה dome ואחר ribbon ההבדל היה יותר מורגש.


נערך בפעם אחרונה על-ידי yonyz בתאריך א' 16/09/2018 13:20, נערך סך הכל פעם אחת
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
avilior (אבי)
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Jul 03, 2007

מיקום: עכו
הבעות תודה: 141
מספר הודעות: 1585

 #29  נשלח: שבת 15/09/2018 10:50

אם להתייחס רגע לשאלה של פותח השרשור, אז איזה רמקולים קדמיים יש לך?
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
FastandFurious (ויקטור (חיים:))
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Sep 06, 2015

מיקום: In sweet spot
הבעות תודה: 305
מספר הודעות: 3454

 #30  נשלח: שבת 15/09/2018 11:20

avilior כתב:
אם להתייחס רגע לשאלה של פותח השרשור, אז איזה רמקולים קדמיים יש לך?


·בוקר טוב, כתבתי לו בדיוק את הנקודה בה אתה מתמקד
בדף מספר 16 ממש פה למעלה, עוד לפני שרכש,
מקווה מאוד ש yonyz (פותח הדיון) התייחס למה שכתבתי,
בכל זאת, צריך להבין שחלק מהאנשים בפורום,
באמת כותבים מהנסיון האישי שלהם בפועל,
ולא סתם בשביל למלא את דפי הפורום במלל....

באופן אישי שמעתי את האוקטב סיגנצ'ר החדשים
עם STR Integrated Amplifier של אנתאם, נשמע טוב מאוד (בייחס למחיר), את הסנטר שמעתי כמה פעמים במעמד אחר וממש לא התחברתי אליו.


yonyz תתחדש ותהנה ,
מחכים לרשמים והפעם יותר מוסכלים.

_________________
ANTHEM MRX 720
קדמיים: B&W 804 D3
סנטר: B&W HTM2 D3?
סראונד: jbl pro 8320
סב וופר: SVS sb16ultra
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון קיץ - ישראל (GMT+3) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > אודיו רב-ערוצי (ק''ב) עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  |  הבא 


  
    שם משתמש:
נתוני כניסה לכל אתרי HT:

  סיסמא:
 

  


 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht