מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה


שאלה טכנית לגבי מגברי class ab


עמוד 4 מתוך 11
עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  |  4  |  5  | ... |  9  |  10  |  11  |  הבא 
   פורומים > אודיו > אודיו רב-ערוצי (ק''ב)
מחבר הודעה
itay123
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Feb 23, 2006
הבעות תודה: 776
מספר הודעות: 6512

 #46  נשלח: א' 25/11/2018 10:54

motico כתב:
itay123



ציטוט:
...


המשפט היותר מדוייק:
האם כל הרמקולים מעל מחיר מסוים, צריכים או אמורים להשמע זהה?

הרשה לי לשאול אותך שאלה בסיסית. אני מקווה שהתשובה תבהיר את כוונתי:
האם לדעתך תפקידו של כל חלק בפסיפס שמרכיב מסלול שמע צריך להיות כזה שדואג שאות השמע שיגיע לאוזן המאזין יהיה זהה לאות השמע שנכנס לתחילת השרשרת?


·המקור/הקלטה
במידה ומדובר באותה הקלטה במדוייק - משמע אותה "הדפסה" אם זה על קובץ דיגיטלי/תקליט/פסקול מוקלט ב-דיסק פיזי - זהה לחלוטין,
ברור שהאות הראשוני הוא זהה, אך "המסלול" מרגע ה"יריית פתיחה" ו-עד לקו הסיום -
שונה ממערכת+חדר(תוצאה סופית) למערכת אחרת+חדר(תוצאה סופית).

מספיק "אבן" קלילה במסלול - בכדי שיגרום ל-"רץ" (האות שמועבר בדרך) מעט לסטות מקו הישר שרץ.
אם הבנת את כוונתי.



ציטוט:

אבל זאת לא הנקודה. אנחנו חוזרים לשאלה הבסיסית. למה אני חושב שמוצר Audio שנמכר עם מספר שאחריו X אפסים אמור להשמע זהה למוצר אחר עם מספר זהה של X אפסים.
כדי שזה יתאים למה שכתבתי, מספר האפסים צריך להיות גדול.


מדוע אתה מתייחס שוב למחיר?

_________________
נכתב: מניסיוני, טעמי ודעתי.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
evgenetic
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Dec 25, 2010
הבעות תודה: 255
מספר הודעות: 2170

 #47  נשלח: א' 25/11/2018 15:40

oferf כתב:
אני ממש לא מסכים שמדובר בטכנולוגיה לא בשלה - כבר יותר מ 20 שנה בסביבה.
·

אז למה הם לא משולבים ברסיברים הפופולריים ביותר ברמות המחיר 2000-5000?
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Amir64 (אמיר)
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Aug 02, 2012
הבעות תודה: 741
מספר הודעות: 5389

 #48  נשלח: א' 25/11/2018 19:39

evgenetic
כי הם יותר יקרים, ואין הרבה יצרנים שיודעים לייצר אותם.
כי צריך לבצע מהפכה בתכנון הרסיבר. זה לא פשוט: תוציא מגבר AB - שים מגבר Class D.

הרבה יותר קל לגרור משנה לשנה את התכנון שקיים, רץ ועובד, עם מגברי AB.
אז הרסיברים הזולים נשארים עם הטכנולוגיה הוותיקה והמוכרת.

תמיד הרסיברים היקרים מקבלים את כל הטכנולוגיות החדשות, ואת ההשקעה והמאמץ הדרושים כדי לייצר מערכת באמת טובה מכל הרכיבים הזמינים.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
motico (מוטי כהן)
כתב
כתב

הצטרף בתאריך:
  Mar 17, 2005

מיקום: גבעתיים
הבעות תודה: 113
מספר הודעות: 1405

 #49  נשלח: א' 25/11/2018 20:20

itay123

לגבי המחיר נגיע בהמשך.

אני מנסה להתכנס לשאלה שנראית לי פשוטה אבל כנראה שאני לא ממש מצליח להסביר את עצמי. אני אנסה לשאול יותר פרטני:
האם לדעתך מערכת שמע אידיאלית זאת מערכת שהצליל שנכנס אליה (ולא משנה כרגע המקור) זהה בדיוק לצליל שיגיע לאוזן?

אני חושב שאפשר לענות על השאלה ב מסכים/לא מסכים ולאחר מכן הערות (אם צריך).

_________________
מוטי
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
itay123
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Feb 23, 2006
הבעות תודה: 776
מספר הודעות: 6512

 #50  נשלח: א' 25/11/2018 20:42

motico כתב:
itay123

לגבי המחיר נגיע בהמשך.

אני מנסה להתכנס לשאלה שנראית לי פשוטה אבל כנראה שאני לא ממש מצליח להסביר את עצמי. אני אנסה לשאול יותר פרטני:
האם לדעתך מערכת שמע אידיאלית זאת מערכת שהצליל שנכנס אליה (ולא משנה כרגע המקור) זהה בדיוק לצליל שיגיע לאוזן?

אני חושב שאפשר לענות על השאלה ב מסכים/לא מסכים ולאחר מכן הערות (אם צריך).


·מציוד (תוצאה) יקר (תלוי בכמות ה Xים לאחר הפסיק להנחתך) ששמעת בשני חדרים שונים (לחלוטין עם מערכות שונות לחלוטין) והרמת גבה שלך מתוך הנחה שבגלל שהרמקולים יחסית יקרים, הם אמורים להשמע זהה, ובפועל התוצאה הייתה שונה, דבר שהפתיע אותך מאוד.
ועברת ל-לשאול שאלות פילוסופיות מה קדם למה הביצה או התרנגולת...

אם ההקלטה במקור טובה היא תשמע טוב
אם ההקלטה במקור #רא היא תשמע #רא.

בניית המערכת והתוצאה בפועל (במידה ונבנתה כהלכה), תשתדל ככל יכולתה להגיע למקור המוקלט ולתרגם אותה לסביבה "נושמת" עם כל משתניה השונים.
וזה במשפט מסכם אחד.
(לפני שלוקחים פקטורים משתנים מאדם לאדם, אוזן לאוזן, מערכת למערכת, סביבה לסביבה, תוצאה לתוצאה - פרשנות שלך כמשתמש/מאזין למה שאתה חש ושומע ומתרגם לטעמך ע"י המערכת/תוצאה).

_________________
נכתב: מניסיוני, טעמי ודעתי.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
motico (מוטי כהן)
כתב
כתב

הצטרף בתאריך:
  Mar 17, 2005

מיקום: גבעתיים
הבעות תודה: 113
מספר הודעות: 1405

 #51  נשלח: א' 25/11/2018 21:04

itay123

כתבת:
ציטוט:
בניית המערכת והתוצאה בפועל (במידה ונבנתה כהלכה), תשתדל ככל יכולתה להגיע למקור המוקלט ולתרגם אותה לסביבה "נושמת" עם כל משתניה השונים.

האם אני יכול להבין שלפי המשפט הנ"ל אתה מסכים שמערכת אידיאלית (או קרובה לאידיאלית) זאת מערכת שמשחזרת את המקור במדוייק?

_________________
מוטי
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
evgenetic
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Dec 25, 2010
הבעות תודה: 255
מספר הודעות: 2170

 #52  נשלח: א' 25/11/2018 21:13

Amir64 כתב:
@evgenetic
כי הם יותר יקרים, ואין הרבה יצרנים שיודעים לייצר אותם.
כי צריך לבצע מהפכה בתכנון הרסיבר. זה לא פשוט: תוציא מגבר AB - שים מגבר Class D.

הרבה יותר קל לגרור משנה לשנה את התכנון שקיים, רץ ועובד, עם מגברי AB.
אז הרסיברים הזולים נשארים עם הטכנולוגיה הוותיקה והמוכרת.

תמיד הרסיברים היקרים מקבלים את כל הטכנולוגיות החדשות, ואת ההשקעה והמאמץ הדרושים כדי לייצר מערכת באמת טובה מכל הרכיבים הזמינים.
·

כן, זו הייתה סוג של שאלה רטורית מצידי כלפי oferf, אם הטכנולוגיה הייתה "בשלה" היא כנראה הייתה גם זולה יותר.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
itay123
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Feb 23, 2006
הבעות תודה: 776
מספר הודעות: 6512

 #53  נשלח: א' 25/11/2018 21:33

motico כתב:
itay123

כתבת:

ציטוט:
...


האם אני יכול להבין שלפי המשפט הנ"ל אתה מסכים שמערכת אידיאלית (או קרובה לאידיאלית) זאת מערכת שמשחזרת את המקור במדוייק?


שחזור ו"דיוק" זו פרשנות, כמו יתר הכותרת למיניהן וסיווגם למה שאתה חש, רואה ושומע (קרי אפיון ציוד ואפיון סוג/גוון צליל שהמשתמש מפרש במוחו).

_________________
נכתב: מניסיוני, טעמי ודעתי.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Amir64 (אמיר)
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Aug 02, 2012
הבעות תודה: 741
מספר הודעות: 5389

 #54  נשלח: א' 25/11/2018 21:45

הטכנולוגיה בשלה, וזולה יותר משהייתה לפני כמה שנים.
עובדה שהיא עובדת טוב, והלקוחות מרוצים מהתוצאה, מה שלא היה נכון בשנים הראשונות, ולדוגמה פיוניר פעמיים החליפו יצרן ספקים.
כמו טכנולוגיות בטיחות בעולם הרכב, שבמשך שנים היו סטנדרט במכוניות מירוץ, ולאט לאט זלגו לרכבי יוקרה.
מערכות אילו הגיעו למכוניות העממיות יחסית מאוחר מאוד, וגם זה רק בלחץ הרגולטורים, ולא מהתנדבות של היצרנים.

עדיין, היצרנים יודעים שיש קהל גדול שמעוניין במערכות זולות.
אין להם שום אינטרס להשקיע בשינוי טכנולוגיה במערכות הזולות, כי רק עצם השינוי יגרום לעלייה במחיר.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
dragon (אילן)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Jun 16, 2006

מיקום: מרכז
הבעות תודה: 390
מספר הודעות: 4241

 #55  נשלח: ב' 26/11/2018 7:46

motico כתב:
itay123


ציטוט:
...


אם נבחן מגבר שעולה 2000 שקל לעומת מגבר שעולה 4000 שקל יש סיכוי סביר שנשמע הבדל צליל ברור בתוצאה.
ההנחה שלי שאם אני מאזין למגבר שעולה 20000 שקל לעומת מגבר שעולה 40000 שקל האוזן לא תרגיש בהבדל. המגברים במחיר כזה נמצאים ברמה כל כך גבוהה שההבדל במפרטים שלהם אמור להיות כל כך מזערי שאני לא אמור להרגיש שינוי כל שהוא בתוצאה.

אני חושב שכך זה גם ברמקולים.
הדרישה מכל רמקול זה שהוא יהיה אידיאלי. לא יוסיף צליל ולא יגרע. שקוף.
למעשה זאת הציפיה שלי מכל מכשיר שמטפל באותות שמע. שקיפות.
במחיר של יותר מ 50000 שקל הייתי מצפה מתיבת רמקולים להפגין שקיפות מאד גבוהה. או במילים אחרות, כל רמקול שעולה מעבר לזה אמור להיות זהה.
זה הצפי שלי. זאת הסיבה שאני חושב שברמת מחירים כזאת כבר מגיעים לרמקול שתוספת כסף תמתג את החברה שמייצרת את הרמקול אבל לא אמורה באמת לשנות את הצליל.



זה ממש לא נכון. הנחה שגויה מיסודה. רמקולים מיצרנים שונים - וכך גם מגברים - בכל רמת מחירים יישמעו שונה. מדוע? משום שלכל חברה יש "פילוסופיית סאונד" משלה. ובאשר למושגים "צליל אמיתי" או "צליל נייטרלי" או "צליל נאמן למקור" - תשכח מזה. אין בעולם אדם אחד שיודע כיצד איזושהי הקלטה בהסטוריה אמורה להישמע באופן "אמיתי" או "נייטרלי" וכיו"ב.
כל ציוד של כל חברה צובע את הצליל באופנים מסוימים (אף שכל החברות כאחת מכחישות את זה), והכל זה עניין של דעות, ודעתך ודעתי לגיטימיות ותקפות בדיוק כמו דעתו של האדם הבא בתור, או של ה"מומחה" מס' 1 בעולם (כאילו יש דבר כזה) להקלטות. וצריך גם לזכור שהמחיר הוא לא חזות הכל. איש אינו תוקע לידך שהמגבר הנמכר ב-4,000 שקל אינו ברמה דומה מאד לזה שעולה מחצית ממנו, רק שהיצרן שלו רוצה ליצור את הרושם שהוא טוב יותר באמצעות העלאת המחיר.
השורה התחתונה שלי: קנה את הציוד שנשמע הכי טוב באוזניך - בהתאם למגבלות הפרטיות שלך - ועזוב אותך מכל מיני wild goose chase אחר "הצליל האמיתי", שלא היה ולא יהיה.

_________________
אני מרכז קיצוני.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
evgenetic
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Dec 25, 2010
הבעות תודה: 255
מספר הודעות: 2170

 #56  נשלח: ב' 26/11/2018 11:08

dragon
אני די בטוח שהיוצרים עצמם יודעים איך המוזיקה שלהם אמורה להישמע (וגם איך לא). ובהנחה הדי סבירה שהיוצרים יוצרים את המוזיקה שלהם באולפנים מטופלים אקוסטית ועם ציוד לינארי (רמקולים, הגברה, וכו') , גם המאזין יכול לשחזר תנאים דומים בבית. כיום זה אפילו לא עולה המון כסף. כמובן לא תקלע ב100%, אבל בטח גם לא תחטיא יותר מדי מאשר אם היית זונח את הרעיון הזה לגמרי.

הדבר הזה אפילו יותר נכון כשמדובר באודיו בקולנוע, כי בתחום הזה יש סטנדרטים יותר ברורים כמו THX.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
gal-cohen (גל)
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Jul 04, 2006

מיקום: חיפה
הבעות תודה: 773
מספר הודעות: 5041

 #57  נשלח: ב' 26/11/2018 11:14

אחלה דיון.
מעניין אותי לדעת - כיצד אתם יודעים איך המקור נשמע, אם מעולם לא שמעתם את המקור?

מוטי,
אני הייתי מגדיר מערכת אידאלית, כזו שבסופו של דבר - כל מה שיוצא ממנה, נשמע לי מאוזן ונכון, על כל המשתמע מכך.
כלומר - לא נוגע באף אחת מההגדרות, לא להוסיף באס, לא לגרוע, לא לשחק עם המיד, וכן הלאה...
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
itay123
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Feb 23, 2006
הבעות תודה: 776
מספר הודעות: 6512

 #58  נשלח: ב' 26/11/2018 11:33

שחזור ו"דיוק" זו פרשנות ונאמנות למקור היא פרשנות נטו של המשתמש.
_________________
נכתב: מניסיוני, טעמי ודעתי.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
motico (מוטי כהן)
כתב
כתב

הצטרף בתאריך:
  Mar 17, 2005

מיקום: גבעתיים
הבעות תודה: 113
מספר הודעות: 1405

 #59  נשלח: ב' 26/11/2018 19:14

dragon כתב:
ציטוט:
הנחה שגויה מיסודה. רמקולים מיצרנים שונים - וכך גם מגברים - בכל רמת מחירים יישמעו שונה.

כנראה שזאת המציאות.
כמו שכתבתי, אני לא מבחין בצליל בין מגבר שעולה 20000 שקל לבין מגבר שעולה כפול (אפילו מחברות שונות).
לי זה די הגיוני. אם בוחנים את המפרטים בין סוגי המגברים ברמת המחירים האלו, ההבדלים בינייהם הם הבדלים אקדמיים מזעריים ולא משהו שבאמת בר שמיעה (לאוזן שלי).

עוד ציטוט:
ציטוט:
כל ציוד של כל חברה צובע את הצליל באופנים מסוימים (אף שכל החברות כאחת מכחישות את זה),

השאלה היא אם "צביעת" הצליל נעשית בצורה מתוכננת או שפשוט זה הטוב ביותר שיצא למהנדסי הפיתוח בהנתן להם מחיר מטרה.
המשפט הקודם מגדיר למעשה את מהות הדיון (שלי) בפוסטים האחרונים בשרשור זה.

_________________
מוטי
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
motico (מוטי כהן)
כתב
כתב

הצטרף בתאריך:
  Mar 17, 2005

מיקום: גבעתיים
הבעות תודה: 113
מספר הודעות: 1405

 #60  נשלח: ב' 26/11/2018 19:32

gal-cohen

הצלחת לבלבל אותי.
מצד אחד כתבת:
ציטוט:
אני הייתי מגדיר מערכת אידאלית, כזו שבסופו של דבר - כל מה שיוצא ממנה, נשמע לי מאוזן ונכון, על כל המשתמע מכך.

כלומר הכנסת נימה אישית. אם זה נשמע לך מאוזן זאת המערכת האידיאלית בשבילך.

מצד שני הוספת:
ציטוט:
כלומר - לא נוגע באף אחת מההגדרות, לא להוסיף באס, לא לגרוע, לא לשחק עם המיד, וכן הלאה.

זאת כבר דרישה שונה. כאן אתה דורש מערכת "שקופה". מה שנכנס בשרשרת השמע זה מה שאמור להגיע לאוזן.

אם אני מנסה לקשר בין המשפטים זה כאילו שמבחינתך, מערכת אידיאלית זאת מערכת "שקופה".
אמת?

_________________
מוטי
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון חורף - ישראל (GMT+2) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > אודיו רב-ערוצי (ק''ב) עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  |  4  |  5  | ... |  9  |  10  |  11  |  הבא 


  
    שם משתמש:
נתוני כניסה לכל אתרי HT:

  סיסמא:
 

  


 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht