שלום,
אשמח לעזרה
אני לקראת קנית 65 אינצ ומתלבט מאוד בין c9 ל 90r
אני מעדיף את הC9 מאוד אוהב את הצבעים ואת האינטגרציה עם סלקום. מצד שני מאוד חושש מנושא הצריבות, מישהו יודע לשפוך אוא על הנושא ? כמה הוא נפוץ? האם מכוסה באחריות ?
תודה
צריבות בOled
Re: צריבות בOled
·idohamo כתב:האם מכוסה באחריות ?...
תבקש לראות את תעודת האחריות שמכסה את המוצר, אם אין סעיף שמשחרר את היבואן מטיפול בבעיות מהסוג, אז זה מכוסה, כי זו תקלה לכל דבר. בתעודות אחריות של יורוקום דווקא היה סעיף כזה, בLG/ח.י., לפי מה שאני זוכר, אין. אבל זה יכול להשתנות.
- ice2k
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 849
- הצטרף: אוגוסט 2005
- מיקום: מרכז
- נתן תודות: 20 פעמים
- קיבל תודות: 62 פעמים
עד כאן פורום יעוץ משפטי בגרוש.
ולנושא עצמו: לא, זה לא מכוסה באחריות לא פה ולא בכל העולם כי זו המדיניות של LG שקובעת את תנאי האחריות. אם זאת, היצרן כן נוטה לתקן ואף להחליף מסכים עם צריבה בזמן האחרון (בכל העולם, זה לא משהו שהוא רק כאן) אך זאת בצורה שמכונה "לפנים משורת הדין", או במילים אחרות - הוא לא חייב כי זה לא מכוסה באחריות, לכן אין דרך להבטיח שזה אכן יקרה ובטח שאין דרך להבטיח שהמדיניות של LG תמשיך לאורך זמן.
נושא הצריבות קיים. לטענת היצרן והזרועות המשווקות שלו מסביב לעולם מדובר באחוזים יחסית קטנים. לדעתי הם מגזימים לטובה וזה יותר נפוץ אבל מן הסתם אין לי מידע פנימי בנושא.
אם אין לך כוונה לעשות ביביסיטר לטלווזיה (ככה מכנים זאת בחו"ל) אז אתה בהחלט יכול להתקל בצריבה עם הזמן. אין מה לעשות, ככה הטכנולוגיה, היא די נישתית - בדיוק כמו שפלזמה היתה בעבר. בגלל הניגודיות הגבוה והתלת מימדיות של התמונה יחסית לLCD אז אנשים שחשובה להם איכות וצופים בתוכן איכותי יקחו את הסיכון ויעדיפו את היתרון על החיסרון, כי אחרי הכל - אין כמו התמונה היחודית של OLED.
ולנושא עצמו: לא, זה לא מכוסה באחריות לא פה ולא בכל העולם כי זו המדיניות של LG שקובעת את תנאי האחריות. אם זאת, היצרן כן נוטה לתקן ואף להחליף מסכים עם צריבה בזמן האחרון (בכל העולם, זה לא משהו שהוא רק כאן) אך זאת בצורה שמכונה "לפנים משורת הדין", או במילים אחרות - הוא לא חייב כי זה לא מכוסה באחריות, לכן אין דרך להבטיח שזה אכן יקרה ובטח שאין דרך להבטיח שהמדיניות של LG תמשיך לאורך זמן.
נושא הצריבות קיים. לטענת היצרן והזרועות המשווקות שלו מסביב לעולם מדובר באחוזים יחסית קטנים. לדעתי הם מגזימים לטובה וזה יותר נפוץ אבל מן הסתם אין לי מידע פנימי בנושא.
אם אין לך כוונה לעשות ביביסיטר לטלווזיה (ככה מכנים זאת בחו"ל) אז אתה בהחלט יכול להתקל בצריבה עם הזמן. אין מה לעשות, ככה הטכנולוגיה, היא די נישתית - בדיוק כמו שפלזמה היתה בעבר. בגלל הניגודיות הגבוה והתלת מימדיות של התמונה יחסית לLCD אז אנשים שחשובה להם איכות וצופים בתוכן איכותי יקחו את הסיכון ויעדיפו את היתרון על החיסרון, כי אחרי הכל - אין כמו התמונה היחודית של OLED.
YAMAHA RX-A3030| Audiovector S3 Signature| Audiovector SC Signature | Audiovector Ki1| SVS SB3000
@ice2k
פשוט לא נכון. מה שקובע את תנאי האחריות זה אך ורק תעודת האחריות, ואם אין תעודת אחריות אז חוק להגנת הצרכן. מדיניות LG רלוונטית רק לח.י., לא ללקוח. LG יכולה לדרוש הקרבת בתולה אתיופית בכדי לתקן לך את המסך, אבל אותך זה לא מעניין, יש לך הסכם ישיר עם מי שמכר לך את המוצר. טיעון "אנחנו לא יכולים לעזור לך כי היצרן לא מאפשר" אכן עולה לעתים כשלב ראשון בניסיון להתנער ממתן שירות מצד היבואן, אבל כאמור זה לא צריך לעניין אותך, התשובה לכך צריכה להיות "תפסיק ל!%@# את המוח ותעשו מה שכתוב בתעודת האחריות שלי או שאני תובע אותכם", אחרי השלב הזה כבר בדרך כלל מתחיל משא ומתן קצת יותר רציני.לא, זה לא מכוסה באחריות לא פה ולא בכל העולם כי זו המדיניות של LG שקובעת את תנאי האחריות....
- ice2k
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 849
- הצטרף: אוגוסט 2005
- מיקום: מרכז
- נתן תודות: 20 פעמים
- קיבל תודות: 62 פעמים
כן, רק שבהמשך לכל הפוסטים שלך מהזמן האחרון שמלאים במשפטים מתחמקים כמו "עד כמה שאני זוכר" "אם אני לא טועה" "לדעתי" "נראה לי" ושאר קרובי משפחה של משפטי מריחה, אז בהמשך לכל זה התחושה המושכלת שלי היא שאין לך מושג מה היא אותה "תעודת אחריות" שהזכרת לכן לדעתי אתה סתם מנסה לייצר אווירה ובלי להתכוון להטעות על הדרך אנשים או לבלבל אותם בשיקול הדעת שלהם. אם אין לך מידע קונקרטי וספציפי - עדיף לא להגיד כלום (והתחכמויות משפטיות זה לא מידע קונקרטי וספציפי).
עד כמה שבדקתי לאחרונה, ח.י היא עסק כלכלי, חברה שמטרתה לייצר רווחים וכמה שיותר, וכנהוג בתחום - יבואנים משתמשים בכלים שנותן להם היצרן ולא ממנים טלווזיות שלמות מכיסם באופן גורף. יש לי גם תחושה שהם לא בוחרים את עורכי הדין שלהם מתוך פורום אולד באתר הומטיאטר וקשה לי להאמין שהם עשו פאשלה טקטית בניסוח תעודת האחריות.
החלפת המסכים הצרובים היא משהו שקורה בכל העולם - לא הגדלת ראש של תעודת האחריות של ח.י.
אתה מוזמן להוכיח אחרת אם יש לך מידע מוצק, אבל אם אין - אז עזוב, תכין לך כוס לימונדה קרה ושיהיה לרוויה...
עד כמה שבדקתי לאחרונה, ח.י היא עסק כלכלי, חברה שמטרתה לייצר רווחים וכמה שיותר, וכנהוג בתחום - יבואנים משתמשים בכלים שנותן להם היצרן ולא ממנים טלווזיות שלמות מכיסם באופן גורף. יש לי גם תחושה שהם לא בוחרים את עורכי הדין שלהם מתוך פורום אולד באתר הומטיאטר וקשה לי להאמין שהם עשו פאשלה טקטית בניסוח תעודת האחריות.
החלפת המסכים הצרובים היא משהו שקורה בכל העולם - לא הגדלת ראש של תעודת האחריות של ח.י.
אתה מוזמן להוכיח אחרת אם יש לך מידע מוצק, אבל אם אין - אז עזוב, תכין לך כוס לימונדה קרה ושיהיה לרוויה...
YAMAHA RX-A3030| Audiovector S3 Signature| Audiovector SC Signature | Audiovector Ki1| SVS SB3000
@ice2k
אז מהפוסט הזה אני מבין שעשית פניית 180 מעלות ועכשיו אתה כן מייחס חשיבות לתעודת האחריות? סבבה. אז השאלה היא האם היא כוללת או לא כוללת סעיף בו התנערות מטיפול ב-/החלפה מסך עם צריבות? טוב, את זה לא כזה קשה להוכיח, לכל אחד שרכש אולד יש תעודה כזאת שיכול לצלם ולפרסם אותה פה כדי לסגור את הפינה הזאת. מה שאני זוכר הוא שהיא לא כוללת סעיף כזה.
אז מהפוסט הזה אני מבין שעשית פניית 180 מעלות ועכשיו אתה כן מייחס חשיבות לתעודת האחריות? סבבה. אז השאלה היא האם היא כוללת או לא כוללת סעיף בו התנערות מטיפול ב-/החלפה מסך עם צריבות? טוב, את זה לא כזה קשה להוכיח, לכל אחד שרכש אולד יש תעודה כזאת שיכול לצלם ולפרסם אותה פה כדי לסגור את הפינה הזאת. מה שאני זוכר הוא שהיא לא כוללת סעיף כזה.
השאלה שמעניינת את הלקוח היא על מה אפשר לתבוע את היבואן בעת הצורך ועל מה לא, כל השאר לא משנה. מה שממסגר ונועל את ההתחייבויות הללו זו כאמור תעודת האחריות, היא תהיה תקפה גם במידה וLG יפשטו מחר את הרגל.החלפת המסכים הצרובים היא משהו שקורה בכל העולם - לא הגדלת ראש של תעודת האחריות של ח.י....
נערך לאחרונה על ידי evgenetic ב 14/07/2019 23:56, נערך פעם 1 בסך הכל.
בדיוק LG שלחו לי את התעודה לפני כמה ימים. מצטט מתעודת האחריות -
אם יתגלה במוצר קלקול במהלך תקופת האחריות, אנו נתקן את הקלקול או נחליף את המוצר או כל חלק ממנו, על פי שיקול דעתנו, ללא תשלום, בעצמנו או באמצעות אחר מטעמנו. למען הסר ספק מובהר כי החלפה כלשהי (הן של המוצר כולו והן של כל חלק ממנו) לא תביא להארכה כלשהי של תקופת האחריות לגבי המוצר בכללותו. כל תיקון יבוצע בחלקים חדשים ומקוריים ובנוסף ניתן לך פירוט של התיקון שבוצע והחלקים שהוחלפו.
מלבד האמור לעיל, אנו נאפשר רכישה (בתשלום) של חלקי חילוף לשם תיקון המוצר עד תום 7 שנים מיום מסירת המוצר לידיך.
אין שום אזכור לנושא הצריבות בתעודה ותוסיף לזה את העובדה שאף נציג של LG לא מתריע מהתופעה ( להפך הם טוענים שאין סיכוי שצריבה תקרה בשימוש סביר) כך שמשפטית קשה לי לראות אותם מתנערים לחלוטין מאחריות.
אם יתגלה במוצר קלקול במהלך תקופת האחריות, אנו נתקן את הקלקול או נחליף את המוצר או כל חלק ממנו, על פי שיקול דעתנו, ללא תשלום, בעצמנו או באמצעות אחר מטעמנו. למען הסר ספק מובהר כי החלפה כלשהי (הן של המוצר כולו והן של כל חלק ממנו) לא תביא להארכה כלשהי של תקופת האחריות לגבי המוצר בכללותו. כל תיקון יבוצע בחלקים חדשים ומקוריים ובנוסף ניתן לך פירוט של התיקון שבוצע והחלקים שהוחלפו.
מלבד האמור לעיל, אנו נאפשר רכישה (בתשלום) של חלקי חילוף לשם תיקון המוצר עד תום 7 שנים מיום מסירת המוצר לידיך.
אין שום אזכור לנושא הצריבות בתעודה ותוסיף לזה את העובדה שאף נציג של LG לא מתריע מהתופעה ( להפך הם טוענים שאין סיכוי שצריבה תקרה בשימוש סביר) כך שמשפטית קשה לי לראות אותם מתנערים לחלוטין מאחריות.
@ice2k
אכן, רק בלי סרקזם.
במקרה של ח.י., כאשר/אם יפנה אליהם עם בקשה לטפל בצריבות שבמסך שלו, תחילה הם כמובן ינסו להתנער וימציאו כל מיני תירוצים כמו כל יבואן ישראלי טיפוסי, אבל תמיד יהיה לו מקל די רציני לאיים איתו - תעודת האחריות איתה אפשר בקלות להגיע לבית משפט.
במקרה של יורוקום, אם היה פונה אליהם כשעוד היו קיימים עם בקשה לטפל בצריבות, הם היו מראים לו אצבע משולשת ובזה היה מסתיים הסיפור כי צריבות לא מכוסות על ידי האחריות שלהם.
לא קשה להבין את ההבדל, נכון?
אכן, רק בלי סרקזם.
במקרה של ח.י., כאשר/אם יפנה אליהם עם בקשה לטפל בצריבות שבמסך שלו, תחילה הם כמובן ינסו להתנער וימציאו כל מיני תירוצים כמו כל יבואן ישראלי טיפוסי, אבל תמיד יהיה לו מקל די רציני לאיים איתו - תעודת האחריות איתה אפשר בקלות להגיע לבית משפט.
במקרה של יורוקום, אם היה פונה אליהם כשעוד היו קיימים עם בקשה לטפל בצריבות, הם היו מראים לו אצבע משולשת ובזה היה מסתיים הסיפור כי צריבות לא מכוסות על ידי האחריות שלהם.
לא קשה להבין את ההבדל, נכון?
- armagedd0n
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 528
- הצטרף: יולי 2009
- נתן תודות: 6 פעמים
- קיבל תודות: 30 פעמים
תעודת אחריות מגיעה לאחר הקניה.
ניתן לטעון בבית המשפט לצורך העניין, כי המוצר נקנה בתום לב והשימוש היה סביר ביותר.
ולו הידיעה שיש פגם מולד בטלביזיה אשר בגינו הספק מתנער מאחריות, המוצר לא היה נקנה.
למשל בצפיה ממושכת באפיקים מסויימים בעלי לוגו קבוע, התרחש מקרה "צריבה"
השימוש היה סביר ביותר, הרי זו טלביזיה ומטרת המוצר זה להראות תמונה, לכן השימוש סביר.
גם אם הטלביזיה פתוחה 24 שעות על אותו אפיק בעל לוגו קבוע.
אחרת צריך להיות ממש מדוייק ולהגדיר בצורה שלא משתמעת לשתי פנים מה מותר ומה אסור בשימוש.
לפני הקניה של המוצר, ואף לפרסם זאת בפומבי.
שימוש רשלני למשל זה לשטוף מסך עם אקונומיקה או למקם את הטלביזיה באזור חם מאוד בשמש.
האחריות זה לא חוק ובית המשפט מפעיל הגיון.
אני חושב שהיצרן מבין, ברגע שמקרים של צריבה יגיעו לדיונים בבית המשפט, הם יפסידו יותר מאשר לבצע החלפה לאותם מסכים פגומים.
**גם במקרה של יורוקם סביר שבית משפט היה פוסק לרעתם.
כמו שמעבד מזון תפקידו לעבד מזון ולא ברזל, כך מטרת הטלביזיה להראות תמונה ולא לבצע סלקציה בין תמונה לתמונה ואפיק לאפיק ופרק הזמן שמותר לצפות רצוף או לא.
היצרן והספק שמוכר חייב לפרסם ברבים את הסכנות ודגשי השימוש במוצר טרם קנייתו. אחרת זה סוג של הטעיה.
בכל מקרה, זו דעתי אז בבקשה לא להסתמך על כך משפטית.
מי שמתעד להוציא סכומי כסף גבוהים על מוצר כזה, מוטב שיבדוק ויתייעץ קודם עם גורם מקצועי ומשפטי.
המשקל הינו כמה מאות שקלים מול עשרות אלפי שקלים.
ניתן לטעון בבית המשפט לצורך העניין, כי המוצר נקנה בתום לב והשימוש היה סביר ביותר.
ולו הידיעה שיש פגם מולד בטלביזיה אשר בגינו הספק מתנער מאחריות, המוצר לא היה נקנה.
למשל בצפיה ממושכת באפיקים מסויימים בעלי לוגו קבוע, התרחש מקרה "צריבה"
השימוש היה סביר ביותר, הרי זו טלביזיה ומטרת המוצר זה להראות תמונה, לכן השימוש סביר.
גם אם הטלביזיה פתוחה 24 שעות על אותו אפיק בעל לוגו קבוע.
אחרת צריך להיות ממש מדוייק ולהגדיר בצורה שלא משתמעת לשתי פנים מה מותר ומה אסור בשימוש.
לפני הקניה של המוצר, ואף לפרסם זאת בפומבי.
שימוש רשלני למשל זה לשטוף מסך עם אקונומיקה או למקם את הטלביזיה באזור חם מאוד בשמש.
האחריות זה לא חוק ובית המשפט מפעיל הגיון.
אני חושב שהיצרן מבין, ברגע שמקרים של צריבה יגיעו לדיונים בבית המשפט, הם יפסידו יותר מאשר לבצע החלפה לאותם מסכים פגומים.
**גם במקרה של יורוקם סביר שבית משפט היה פוסק לרעתם.
כמו שמעבד מזון תפקידו לעבד מזון ולא ברזל, כך מטרת הטלביזיה להראות תמונה ולא לבצע סלקציה בין תמונה לתמונה ואפיק לאפיק ופרק הזמן שמותר לצפות רצוף או לא.
היצרן והספק שמוכר חייב לפרסם ברבים את הסכנות ודגשי השימוש במוצר טרם קנייתו. אחרת זה סוג של הטעיה.
בכל מקרה, זו דעתי אז בבקשה לא להסתמך על כך משפטית.
מי שמתעד להוציא סכומי כסף גבוהים על מוצר כזה, מוטב שיבדוק ויתייעץ קודם עם גורם מקצועי ומשפטי.
המשקל הינו כמה מאות שקלים מול עשרות אלפי שקלים.
- gal-cohen
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6156
- הצטרף: יולי 2006
- מיקום: חיפה
- נתן תודות: 630 פעמים
- קיבל תודות: 1001 פעמים
·ומי ביורוקום יכול להוכיח כי הלוגו נצרב בגלל שהשארת את המסך על PAUSE לשעות וימים?evgenetic כתב:·86806 כתב:......
יכול להיות, אבל זה לפחות טיעון כלשהו להגנתם שהם יכולים להשתמש בו - "הנה, הזהרנו, זו לא טלוויזיה רגילה, היא דורשת תפעול קצת שונה" וכו'....
מי מגדיר בדיוק את הזמן הממושך הזה? (כלשון תעודת האחריות של יורוקום) ומודד אותו? מוכיח אותו?
זה בולשיט שלדעתי אף שופט לא יקבל גם אם זה רשום בתעודת האחריות.
אצלי ה C7 נצרבה מלוגו של תוכנית הבוקר ששודרה במקרה הכי טוב גג שעתיים על המסך שלי.
אם ח.י היו טוענים שאני גרמתי לצריבה - הם לא היו רואים אותי כלקוח יותר אי פעם.
- gal-cohen
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6156
- הצטרף: יולי 2006
- מיקום: חיפה
- נתן תודות: 630 פעמים
- קיבל תודות: 1001 פעמים
@evgenetic
אני לא מצביע עם הארנק לצורך השפעה על השוק התחרותי, אלא להשפעה על הארנק שלי.
אם לקנות מסך מול יבואן X או Y - כששניהם נותנים את אותו השירות במילא, אז הכסף יילך למי שזול יותר ככל הנראה.
בכל אופן, זה לא המקרה כאן, שכן ח.י לא אכזבו אותי, לא בפעם זו ולא בשום פעם שנזקקתי להם אם בכלל, ולראיה כל הבית עם מסכי LG.
מעבר לשרות המעולה שלהם לטעמי, גם המסכים שלהם לטעמי טובים מאוד.
אני לא מצביע עם הארנק לצורך השפעה על השוק התחרותי, אלא להשפעה על הארנק שלי.
אם לקנות מסך מול יבואן X או Y - כששניהם נותנים את אותו השירות במילא, אז הכסף יילך למי שזול יותר ככל הנראה.
בכל אופן, זה לא המקרה כאן, שכן ח.י לא אכזבו אותי, לא בפעם זו ולא בשום פעם שנזקקתי להם אם בכלל, ולראיה כל הבית עם מסכי LG.
מעבר לשרות המעולה שלהם לטעמי, גם המסכים שלהם לטעמי טובים מאוד.