ישנם כל כך הרבה פורמטי מסכים :
21:9
16:9
1.85:1
1:2.40
2:35.1
2:39.1
2:4.1
וזה לא נגמר...
אני קורא וקורא ורק מסתבך עוד יותר ככל שאני חופר לעומקו של עולם המקרנים.
הבנתי שהמומלץ לצפיה בסרטים הוא 1:2.35
הסתכלתי על מקרנים גם היקרים יותר , הנעים סביב ה 20 k ולא ראיתי מקרן שכתוב בו aspect ratio 1:2.35
אז כיצד אני מקבל יחס של מסך אם המקרן לא יודע להוציא תמונה כזו.
אשמח להבנה .
תודה רבה
פורמט מסכים - הלכתי לאיבוד
- shlomis1zzz (פותח השרשור)
-
- חבר ותיק
- הודעות: 1440
- הצטרף: אפריל 2018
- נתן תודות: 783 פעמים
- קיבל תודות: 119 פעמים
- idan309
-
- חבר ותיק
- הודעות: 2979
- הצטרף: אוקטובר 2005
- מיקום: קריית ביאליק
- נתן תודות: 298 פעמים
- קיבל תודות: 321 פעמים
אחרי סביב 7 שנים עם מסך 16:9 ומעבר לפני שנתיים למסך 21:9 הדעה שלי הברורה היא שללא קשר לכמות התכנים (גם את תכנים שאינם 16:9 הם פחות מ-20% למרות שזה לא סביר בגלל שהיום יש לא מעט תכנים גם בנטפליקס שהם לא 16:9) פורמט המסך הנכון הוא 21:9 כל עוד:
1. יש תקציב לרכישה של מקרן הכולל זכרון עדשה.
2. ניתן למקם את המקרן בנקודה ספיציפית ממנה ניתן לקבל תמונה תקינה גם ב-16:9
3. מרחק הצפייה הוא עד פי 3 מגובה המסך בכדי שתמונת ה-16:9 לא תהיה קטנה מידי.
כל מקרני הקולנוע ביתי הם 16:9.
בכדי להקרין על מסך 21:9 אתה דואג שמהקרן ימתח את התמונה בהתאם כך שהפסים שאתה רואה במסך 16:9 יוקרנו מחוץ למסך.
אני אקח כדוגמא את המקרן שלי שהוא JVC דגם X5900, מקרן שכולל זכרון עדשה.
המקרן ממוקם בנקודה הרחוקה ביותר האפשרית בכדי לקבל תמונת 21:9 הגדולה ביותר האפשרית = 4.1 מ' בין עדשת המקרן למסך בכדי לקבל 125" בפורמט 21:9 (מה שאומר סביב 4.6 מ' בין קיר המסך לקיר המקרן).
אתה מכניס למקרן בזיכרונות אופציה ל-16:9, ל-21:9 ולפורמטים נוספים.
כאשר מוקרן תוכן 21:9 אתה בוחר בשלט 21:9 ומקבל 125 אינץ.
כאשר מוקרן תוכן 16:9 אתה בוחר בשלט 16:9 ומקבל 99 אינץ'.
בתכני ביניים - בין 99 ל-125 כתלות בתוכן.
כרגע אין מקרני UST עם זיכרון עדשה ולכן במידה והולכים על מקרן כזה או שלוקחים מסך 16:9 או שכל פעם מזיזים את המקרן בהתאם למסך.
אני לא הייתי הולך על מסך 21:9 עם מקרן כזה.
1. יש תקציב לרכישה של מקרן הכולל זכרון עדשה.
2. ניתן למקם את המקרן בנקודה ספיציפית ממנה ניתן לקבל תמונה תקינה גם ב-16:9
3. מרחק הצפייה הוא עד פי 3 מגובה המסך בכדי שתמונת ה-16:9 לא תהיה קטנה מידי.
כל מקרני הקולנוע ביתי הם 16:9.
בכדי להקרין על מסך 21:9 אתה דואג שמהקרן ימתח את התמונה בהתאם כך שהפסים שאתה רואה במסך 16:9 יוקרנו מחוץ למסך.
אני אקח כדוגמא את המקרן שלי שהוא JVC דגם X5900, מקרן שכולל זכרון עדשה.
המקרן ממוקם בנקודה הרחוקה ביותר האפשרית בכדי לקבל תמונת 21:9 הגדולה ביותר האפשרית = 4.1 מ' בין עדשת המקרן למסך בכדי לקבל 125" בפורמט 21:9 (מה שאומר סביב 4.6 מ' בין קיר המסך לקיר המקרן).
אתה מכניס למקרן בזיכרונות אופציה ל-16:9, ל-21:9 ולפורמטים נוספים.
כאשר מוקרן תוכן 21:9 אתה בוחר בשלט 21:9 ומקבל 125 אינץ.
כאשר מוקרן תוכן 16:9 אתה בוחר בשלט 16:9 ומקבל 99 אינץ'.
בתכני ביניים - בין 99 ל-125 כתלות בתוכן.
כרגע אין מקרני UST עם זיכרון עדשה ולכן במידה והולכים על מקרן כזה או שלוקחים מסך 16:9 או שכל פעם מזיזים את המקרן בהתאם למסך.
אני לא הייתי הולך על מסך 21:9 עם מקרן כזה.
- shlomis1zzz (פותח השרשור)
-
- חבר ותיק
- הודעות: 1440
- הצטרף: אפריל 2018
- נתן תודות: 783 פעמים
- קיבל תודות: 119 פעמים
תודה על ההסבר ידידי,idan309 כתב:אחרי סביב 7 שנים עם מסך 16:9 ומעבר לפני שנתיים למסך 21:9 הדעה שלי הברורה היא שללא קשר לכמות התכנים (גם את תכנים שאינם 16:9 הם פחות מ-20% למרות שזה לא סביר בגלל שהיום יש לא מעט תכנים גם בנטפליקס שהם לא 16:9) פורמט המסך הנכון הוא 21:9 כל עוד:
1. יש תקציב לרכישה של מקרן הכולל זכרון עדשה.
2. ניתן למקם את המקרן בנקודה ספיציפית ממנה ניתן לקבל תמונה תקינה גם ב-16:9
3. מרחק הצפייה הוא עד פי 3 מגובה המסך בכדי שתמונת ה-16:9 לא תהיה קטנה מידי.
כל מקרני הקולנוע ביתי הם 16:9.
בכדי להקרין על מסך 21:9 אתה דואג שמהקרן ימתח את התמונה בהתאם כך שהפסים שאתה רואה במסך 16:9 יוקרנו מחוץ למסך.
אני אקח כדוגמא את המקרן שלי שהוא JVC דגם X5900, מקרן שכולל זכרון עדשה.
המקרן ממוקם בנקודה הרחוקה ביותר האפשרית בכדי לקבל תמונת 21:9 הגדולה ביותר האפשרית = 4.1 מ' בין עדשת המקרן למסך בכדי לקבל 125" בפורמט 21:9 (מה שאומר סביב 4.6 מ' בין קיר המסך לקיר המקרן).
אתה מכניס למקרן בזיכרונות אופציה ל-16:9, ל-21:9 ולפורמטים נוספים.
כאשר מוקרן תוכן 21:9 אתה בוחר בשלט 21:9 ומקבל 125 אינץ.
כאשר מוקרן תוכן 16:9 אתה בוחר בשלט 16:9 ומקבל 99 אינץ'.
בתכני ביניים - בין 99 ל-125 כתלות בתוכן.
כרגע אין מקרני UST עם זיכרון עדשה ולכן במידה והולכים על מקרן כזה או שלוקחים מסך 16:9 או שכל פעם מזיזים את המקרן בהתאם למסך.
אני לא הייתי הולך על מסך 21:9 עם מקרן כזה....
לצורך הבנה ...רכשתי מותג סיני כמו ה שיאומי שמאוד פופולארי.
המקרן עובד על 16:9
איך אני יודע שיש לו זיכרון עדשה ?
נניח ואין , אם הבנתי אותך נכון , אזיי הזזה של הזום או לחילופין המקרן עצמו קדימה אחורה תביא למעשה הגדלת התמונה או מתיחתה על המסך ? וכך תתבצע התאמה מלאה על הכל , אמת ?
- idan309
-
- חבר ותיק
- הודעות: 2979
- הצטרף: אוקטובר 2005
- מיקום: קריית ביאליק
- נתן תודות: 298 פעמים
- קיבל תודות: 321 פעמים
אני לא מכיר שום מותג סיני שיש לו זיכרון עדשה.
הבנת נכון, הזזה של המקרן או שימוש בזום (אם למקרן יש זום מספק) תביא למילוי המסך בהתאם.
זכרון העדשה בעצם בה למנוע את בהזזה פיזית של המקרן. תוך שימוש בזום החשמלי של המקרן עצמו.
רק לוודא שאין אי הבנות.
אם אתה הולך על מסך 21:9 אז רק בתכני 21:9 תהנה ממסך מלא.
במקום הפסים השחורים למטה ולמעלה שיש בצפייה במסך 16:9 בתכני 21:9, אתה תקבל בתכנים צרים יותר (16:9 וכדומה) מקטעים לבנים בצדדים (כי התמונה לא תוקרן על צד ימין וצד שמאל של המסך).
לדעתי עם המקרן שלקחת עדיף לוותר על ההתעסקות וללכת על מסך 16:9
הבנת נכון, הזזה של המקרן או שימוש בזום (אם למקרן יש זום מספק) תביא למילוי המסך בהתאם.
זכרון העדשה בעצם בה למנוע את בהזזה פיזית של המקרן. תוך שימוש בזום החשמלי של המקרן עצמו.
רק לוודא שאין אי הבנות.
אם אתה הולך על מסך 21:9 אז רק בתכני 21:9 תהנה ממסך מלא.
במקום הפסים השחורים למטה ולמעלה שיש בצפייה במסך 16:9 בתכני 21:9, אתה תקבל בתכנים צרים יותר (16:9 וכדומה) מקטעים לבנים בצדדים (כי התמונה לא תוקרן על צד ימין וצד שמאל של המסך).
לדעתי עם המקרן שלקחת עדיף לוותר על ההתעסקות וללכת על מסך 16:9
- shlomis1zzz (פותח השרשור)
-
- חבר ותיק
- הודעות: 1440
- הצטרף: אפריל 2018
- נתן תודות: 783 פעמים
- קיבל תודות: 119 פעמים
לא קניתי...bloo כתב:שלומי
איזה מקרן קנית ?...
סתם כתבתי לצורך הבנה ...
עד שאישתי לא תקבל חדר שינה אחר אני יכול לשכוח ממקרן - בינתיים אני מנסה ללמוד אך אני מאוד מבולבל .
ולא יודע אם אני עושה את הבחירה הנכונה הזולה (לינק בהמשך) מול רמה של מקרן לא מותג סיני .
המקרן שעליו אני בונה לרכישה הוא : Xiaomi Fengmi Projector L176FCN Laser TV 4K
https://www.gearbest.com/projectors/pp_ ... id=2000001
- shlomis1zzz (פותח השרשור)
-
- חבר ותיק
- הודעות: 1440
- הצטרף: אפריל 2018
- נתן תודות: 783 פעמים
- קיבל תודות: 119 פעמים
תודה,idan309 כתב:אני לא מכיר שום מותג סיני שיש לו זיכרון עדשה.
הבנת נכון, הזזה של המקרן או שימוש בזום (אם למקרן יש זום מספק) תביא למילוי המסך בהתאם.
זכרון העדשה בעצם בה למנוע את בהזזה פיזית של המקרן. תוך שימוש בזום החשמלי של המקרן עצמו.
רק לוודא שאין אי הבנות.
אם אתה הולך על מסך 21:9 אז רק בתכני 21:9 תהנה ממסך מלא.
במקום הפסים השחורים למטה ולמעלה שיש בצפייה במסך 16:9 בתכני 21:9, אתה תקבל בתכנים צרים יותר (16:9 וכדומה) מקטעים לבנים בצדדים (כי התמונה לא תוקרן על צד ימין וצד שמאל של המסך).
לדעתי עם המקרן שלקחת עדיף לוותר על ההתעסקות וללכת על מסך 16:9...
היעוד אליו אני מכוון הוא מקרן UST .
ולכן תמיד אוכל להקריב ולהרחיק אותו וכמו שהסברת , כך אמלא את המסך בתמונה מלאה.
אבל !
אם אני מקריב / מרחיק / זום אין / זום אאוט לא משנה מה התמונה תקבל "חיתוך"
כלומר פרטים יחסרו כאשר אגדיל את התמונה .
אז מה עשינו בכך ?
חשבתי לתומי שהמקרן מציג תמונה מלאה ללא גריעה בפרטים .
דבר נוסף ,
אתה ציינת "אם אתה הולך על מסך 21:9 אז רק בתכני 21:9 תהנה ממסך מלא."
הייתי בטוח שמומלץ הפורמט הזה : 1:2.35
אז 21:9 זה לא 1:2.35...
אתה מבין עכשיו את הבלבלה שיש לי בראש.
מה לעשות - אני ראש כרוב
אשמח להסברך .
תודה
- Borderline1
- חבר מביא חבר
- הודעות: 3477
- הצטרף: דצמבר 2004
- נתן תודות: 157 פעמים
- קיבל תודות: 451 פעמים
- idan309
-
- חבר ותיק
- הודעות: 2979
- הצטרף: אוקטובר 2005
- מיקום: קריית ביאליק
- נתן תודות: 298 פעמים
- קיבל תודות: 321 פעמים
shlomis1zzz
בכל פורמט מסך שאתה בוחר אתה מקבל מסך מלא רק במידה והתוכן המשודר הוא בהתאם לפורמט.
בגלל שרב התכנים הם 16:9 והמקרנים הם 16:9 אז לרב בוחרים במסך 16:9 ואז:
1. בכל התכנים הרחבים יותר (21:9 / 1:1.85...) מקבלים פסים שחורים למעלה ולמטה (כמו שיש לך בטלויזיות הרגילות שהן 16:9.
2. בכל התכנים הצרים יותר (שכיום כמעט ולא קיימים, כמו 4:3) אתה מקבל פסים שחורים בצדדים.
הבחירה במסך 21:9 (שזה יכול להיות מ-2.35:1 עד 2.4:1) באה בכדי לקבל מסך בדומה לקולנוע בכדי לצמצם למינימום את הפסים למטה ולמעלה (שמפריעים מאוד לחוויה, בטח כאשר הם לא שחורים לחלוטין) בתכנים הרחבים מ-16:9 (שמדובר כאן ברב מכריע של סרטי הקולנוע).
בחירה במסך כזה כמובן אומרת שבתכני 16:9 (או כל תוכן צר יותר אחר) = פסים לבנים בצדדים.
בשום אופציה אין איבוד פרטים בתמונה.
אני מקווה שבתמונות זה יהיה יותר ברור
בכל פורמט מסך שאתה בוחר אתה מקבל מסך מלא רק במידה והתוכן המשודר הוא בהתאם לפורמט.
בגלל שרב התכנים הם 16:9 והמקרנים הם 16:9 אז לרב בוחרים במסך 16:9 ואז:
1. בכל התכנים הרחבים יותר (21:9 / 1:1.85...) מקבלים פסים שחורים למעלה ולמטה (כמו שיש לך בטלויזיות הרגילות שהן 16:9.
2. בכל התכנים הצרים יותר (שכיום כמעט ולא קיימים, כמו 4:3) אתה מקבל פסים שחורים בצדדים.
הבחירה במסך 21:9 (שזה יכול להיות מ-2.35:1 עד 2.4:1) באה בכדי לקבל מסך בדומה לקולנוע בכדי לצמצם למינימום את הפסים למטה ולמעלה (שמפריעים מאוד לחוויה, בטח כאשר הם לא שחורים לחלוטין) בתכנים הרחבים מ-16:9 (שמדובר כאן ברב מכריע של סרטי הקולנוע).
בחירה במסך כזה כמובן אומרת שבתכני 16:9 (או כל תוכן צר יותר אחר) = פסים לבנים בצדדים.
בשום אופציה אין איבוד פרטים בתמונה.
אני מקווה שבתמונות זה יהיה יותר ברור
נא להרשם/להכנס לחשבון בפורום על מנת לצפות בקבצים או בתמונות המצורפים לשרשור
- shlomis1zzz (פותח השרשור)
-
- חבר ותיק
- הודעות: 1440
- הצטרף: אפריל 2018
- נתן תודות: 783 פעמים
- קיבל תודות: 119 פעמים
- avihuli
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8415
- הצטרף: אוגוסט 2011
- נתן תודות: 1376 פעמים
- קיבל תודות: 1230 פעמים
- shlomis1zzz (פותח השרשור)
-
- חבר ותיק
- הודעות: 1440
- הצטרף: אפריל 2018
- נתן תודות: 783 פעמים
- קיבל תודות: 119 פעמים
- idan309
-
- חבר ותיק
- הודעות: 2979
- הצטרף: אוקטובר 2005
- מיקום: קריית ביאליק
- נתן תודות: 298 פעמים
- קיבל תודות: 321 פעמים
ההחלטה הראשונה (לפני רכישת מקרן) היא איזה פורמט מסך לקחת.
אם אין שיקולי תקציב ואין הגבלות של מיקום אז הבחירה הנכונה לדעתי (אלא אם הייעוד הוא מעל 90% שידורי ספורט שהם רק ב-16:9) היא מסך בפורמט 21:9 ברוחב שהוא 10-20% יותר מרחק הצפייה.
בחירה כזאת נותנת תמונה אידיאלית כמעט בכל הפורמטים
הבעיה היא שברב המקרים האופציה הזאת לא אפשרית כתוצאה מאחת הסיבות הבאות:
1. אין אפשרות למקם מסך ברוחב של 110-120% ממרחק הצפייה (אין מקום בקיר).
2. אין אפשרות לפתוח תמונה ברוחב של 110-120% ממרחק הצפייה (מרחק ההקרנה לא מספק).
3. בעיית תקציב שלא מאפשרות רכישה של מקרן עם זיכרון עדשה.
במקרה כזה לדעתי הולכים עד מסך בפורמט 16:9 שהוא עד 90% ממרחק הצפייה.
אם אין שיקולי תקציב ואין הגבלות של מיקום אז הבחירה הנכונה לדעתי (אלא אם הייעוד הוא מעל 90% שידורי ספורט שהם רק ב-16:9) היא מסך בפורמט 21:9 ברוחב שהוא 10-20% יותר מרחק הצפייה.
בחירה כזאת נותנת תמונה אידיאלית כמעט בכל הפורמטים
הבעיה היא שברב המקרים האופציה הזאת לא אפשרית כתוצאה מאחת הסיבות הבאות:
1. אין אפשרות למקם מסך ברוחב של 110-120% ממרחק הצפייה (אין מקום בקיר).
2. אין אפשרות לפתוח תמונה ברוחב של 110-120% ממרחק הצפייה (מרחק ההקרנה לא מספק).
3. בעיית תקציב שלא מאפשרות רכישה של מקרן עם זיכרון עדשה.
במקרה כזה לדעתי הולכים עד מסך בפורמט 16:9 שהוא עד 90% ממרחק הצפייה.
@idan309
·
עידן תודה רבה על ההסבר עשית לי סדר בבלגן יא אלוף !!!
לי יש מסך 16/9 איכותי עם מסגרת שחורה מסביב ואכן כשהתוכן הוא 16/9 באמת זו חוויה מושלמת ( אני רואה גם בערוצי יס ורוב הערוצים משודרים 16/9 אז זה מושלם)
חייב לומר שכשהתוכן הוא 21/9 ונוצרים הפסים השחורים למעלה ולמטה כמו שציינת ,לי אישית לא כל כך מפריע .
אבל שאלה :כשאצלך התוכן 21/9 אני שם לב שאתה צריך להזיז את המקרן או העדשה שהתמונה תתחיל מלמטה נכון ?
·
עידן תודה רבה על ההסבר עשית לי סדר בבלגן יא אלוף !!!
לי יש מסך 16/9 איכותי עם מסגרת שחורה מסביב ואכן כשהתוכן הוא 16/9 באמת זו חוויה מושלמת ( אני רואה גם בערוצי יס ורוב הערוצים משודרים 16/9 אז זה מושלם)
חייב לומר שכשהתוכן הוא 21/9 ונוצרים הפסים השחורים למעלה ולמטה כמו שציינת ,לי אישית לא כל כך מפריע .
אבל שאלה :כשאצלך התוכן 21/9 אני שם לב שאתה צריך להזיז את המקרן או העדשה שהתמונה תתחיל מלמטה נכון ?