המלצה לDAC עבור חבר

כל מה שקשור לאודיו בסטריאו, פטיפונים, נגני CD, קדם מגברים, מגברי כח, כבלים וכמובן רמקולים - רכיבים עד 3000$ בלבד.
ארז_וחני
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4931
הצטרף: יולי 2008
נתן תודות: 51 פעמים
קיבל תודות: 204 פעמים

נושא שלא נקרא #61 

פלאפי כתב: לא ראיתי לא כאן ולא בשום מקום אחר גרגר של ראייה מדעית לטענה שDAC לקוי (כלומר, נמדד ונמצא כלא ממלא את תפקידו המוגדר, שהוא להפוך אות דיגיטלי לאנאלוגי עם מינימום עיוותים ורעשים) תורם באיזשהי צורה ליצירה של גל קול "רצוי" יותר. לא ברמה של "ניקיון", או דיוק, או "מוזיקליות" (ושלא נדבר על מושגים אודיופיליים מעורפלים כמו במה או אימג'). וזה בגלל שזה פשוט לא נכון.
...
·

לפי הנ"ל, מזמן היה צריך לזרוק לפח האשפה את הפטיפון והתקליטים שנמדדים הכי גרוע שאפשר.
מסיבה "בלתי הגיונית" בעליל יש אנשים ששומעים רק תקליטים, פשוט לא מסוגלים לשמוע מדיה דיגיטלית.
עוד יותר לא הגיוני שדווקא כאשר התחום הדיגיטלי התקדם והשתפר אז שוק התקליטים והפטיפונים זוכה לפריחה מחודשת והמכירות רק עולות.
לך תבין אנשים....
ארז

ufffnick
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 4623
הצטרף: ספטמבר 2008
מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
נתן תודות: 127 פעמים
קיבל תודות: 466 פעמים

נושא שלא נקרא #62 

@ארז_וחני
·
אני לא מבין מה הקשר בין טעם שיש לאנשים דבר שמשפיע על הבחירה, לבין הפן הטכני נטו של הדיון.

נכון יש אנשים שמעדיפים את הצליל האנלוגי, על כל עיוותיו.
איך זה הופך את האוזן לכלי מדידה טוב יותר מכלי מדידה אובייקטיבי?
לכל היותר זה כלי למיון בין מה שיושב לטעמו של אינדיבידואל לבין טעמו של אינדיבידואל אחר, טעמים שלא בהכרח חופפים.
טעמים, בהגדרתם הם סובייקטיביים.

איך זה הופך את הdac שהגדרתו פשוטה, לכלי שצובע את הצליל (וכשזה קורה, זה נקרא תיכנון הנדסי כושל, אגב), כשזה אינו חלק מהגדרות הבסיס שלו?

בעיני, תמוהה שמוצר שהינו כשל הנדסי, דרך מסננת שיווקית, הופך בין רגע לחווייה יוקרתית ומשא נפשם של אנשים שהעייות שהוא מייצר עונה לטעמם המצללי.
קטונתי.

תקנו מה שאתם רוצים, באיזה מחיר שאתם רוצים, מזמן הוצג מודל המראה כי מערכת השיקולים של צרכן היא לא מערכת רציונלית, כך שאין פה חדש.

ארז_וחני
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4931
הצטרף: יולי 2008
נתן תודות: 51 פעמים
קיבל תודות: 204 פעמים

נושא שלא נקרא #63 

ufffnick כתב:@ארז_וחני
·
אני לא מבין מה הקשר בין טעם שיש לאנשים דבר שמשפיע על הבחירה, לבין הפן הטכני נטו של הדיון.

נכון יש אנשים שמעדיפים את הצליל האנלוגי, על כל עיוותיו.
איך זה הופך את האוזן לכלי מדידה טוב יותר מכלי מדידה אובייקטיבי?
לכל היותר זה כלי למיון בין מה שיושב לטעמו של אינדיבידואל לבין טעמו של אינדיבידואל אחר, טעמים שלא בהכרח חופפים.
טעמים, בהגדרתם הם סובייקטיביים.
...
·

המהות של התחביב הזה הוא הנאה.
הויכוח האינסופי של מדידות מול איך שזה נשמע או כפי שאתה מגדיר, טעם סוביקטיבי, הינו ויכוח מיותר לגמרי, כפי שניתן ללמוד מהדוגמא של פטיפון ותקליטים שגורמים הנאה מרובה ללא מעט אנשים.

זכותו של כל אחד לבחור את דרכו אבל מסע הצלב של כמה משתתפים פה, שרק מדידות קובעות, זה מה שלא תקין כאן.

אמרת נכון שזה עניין של טעם סוביקטיבי (שהרי לפטיפון ותקליטים לא היה זכות קיום היום...) אז למה צריך להתווכח על טעם אישי?
ארז

ארז_וחני
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4931
הצטרף: יולי 2008
נתן תודות: 51 פעמים
קיבל תודות: 204 פעמים

נושא שלא נקרא #64 

ufffnick כתב: איך זה הופך את האוזן לכלי מדידה טוב יותר מכלי מדידה אובייקטיבי?
...
·

מסכים איתך שאוזן זה לא כלי מדידה אוביקטיבי.
אבל, ראינו (וגם שמענו...) מגברים שנמדדו נהדר , למשל עם דאמפינג פקטור מאוד גבוה, אבל לא נשמעו טוב ולכן גם לא זכו להצלחה מרובה.

ארז

ufffnick
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 4623
הצטרף: ספטמבר 2008
מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
נתן תודות: 127 פעמים
קיבל תודות: 466 פעמים

נושא שלא נקרא #65 

@ארז_וחני
·

כי יש הנחה סמוייה שדאמפינג פאקטור הוא פרמטר קריטי ל"צליל טוב מבחינה אוניברסלית".
שעצם ההגדרה, אפשר להבין כמה החטאות יש כאן, החל מההנחה שזה פרמטר קריטי, ועד קיומו של צליל טוב מבחינה אוניברסלית (טעם סובייקטיבי, כבר אמרנו?).
כל עוד מובן ומוסכם שהחלטת הקנייה היא מתוך מערכת שיקולים סובייקטיבית (טעם) ותהליך הבנייה ההנדסית הוא תהליך מדעי ומדיד, אני לא חושב שיש כאן ויכוח.

אגב, גם האמירה "לא צלח במכירות" היא דבר שהייתי בוחן, כי זה לרוב המרחק בין הצפוי למצוי והפנייה לסגמנט הנכון.
לייצר מכשיר שמביא את הצליל הכי שקוף (לצורך הדיון) ולנסות למכור אותו בסגמנט של חובבי צליל אנלוגי, זו טעות שיווקית טאקטית מסדר 1.
לא סתם לסגמנט של אודיופילים, מכוונים מכשירים שבתכנון ההנדסי שלהם מייצרים צליל מעוות לכיוון האנלוגי עם חתימת צליל המייחדת את היצרן.
פשוט, כי יותר קל לייצר חתימת צליל בעולם של צלילים מעוותים, מאשר בעולם של ציוד שקוף.
מאחר והקהל שאליו זה מכוון, מלכתחילה מאוד קטן, העלויות בהתאם.

פלאפי
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 372
הצטרף: יולי 2018
נתן תודות: 11 פעמים
קיבל תודות: 67 פעמים

נושא שלא נקרא #66 

ארז_וחני כתב:
...
...
·

זכותו של כל אחד לבחור את דרכו אבל מסע הצלב של כמה משתתפים פה, שרק מדידות קובעות, זה מה שלא תקין כאן.

ארז
...
·
זה טיעון מטעה שחוזר על עצמו כל פעם. "אנחנו רק רוצים להאזין ולהנות, והנה באים הצעירים האלה עם המדידות שלהם ומנסים להרוס לכולם את הכיף. על טעם ועל ריח וכו". אז לא, זה לא מה שקורה באמת.

מה שקורה כל פעם זה שמגיע בנאדם עם שאלה לגבי המלצה על רכיב. באופן טבעי קופצים הרבה אנשים ומציעים לו דברים, כל אחד על פי שיקוליו. עד כה תקין ונורמלי. תוך כדי אנשים מציעים מכשירים, חלקם מאוד יקרים, מכל מיני סיבות לא אובייקטיביות
אני הייתי הולך על Lumin D2 שאין עוררין עליו בשום פינה בעולם
ביחס של עד 3000 דולר.
...
Marantz hd dac
הוא טוב, ממש טוב גם אלו של ה ביוקר, וזה מנסיון (היו לי כמה)
...
התפנה לי מכשיר מצויין של Ayon Skylla 2 - קדם מגבר ודאק ( 8 מנורות - 4 לקדם ו4 לדאק ),שלושה מצבי גיין ,במצב מצויין.
...
אפשר גם לבדוק את ה DirectStream DAC של חברת PS Audio. להבדיל מרוב ה DAC הקיימים בשוק ה DirectStream לא מתבסס על צ'יפ D/A מהמדף אלא על FPGA מה שמאפשר לו לקבל עדכוני קושחה המשדרגים את הפילטרים השונים שלו.
...
ובין השאר על הדרך, קמים אנשים ומזכירים את העובדה שקיימות גם מדידות לדברים, ושלעיתים אפשר להסתמך עליהן.
Gad007 כתב:
...
...
·
ממליץ שקרא סקירה מקצועית ומבחן ביצועים כאן:

https://www.audiosciencereview.com/foru ... -dac.9100/

נראה שה DIRECTSTREAM יכול לזכות בפרס ה DAC הכי גרוע בעולם, לפי המבחנים הללו. אגב PS AUDIO מהירו להגיב ולטעון שהציוד של הבודק אינו מתאים לבדיקות של DAC מבוסס DSD שכולל המון רעש בתדר גבוה. אמרו שיש לבצע בדיקות רק עי מכשירי בדיקה אנלוגיים שכוללים מסנני LPF לתחום השמע...
...
·

וכמו שעון, קופצים בתלונות כל אלו שלא מאמינים בבדיקות ורק סומכים על האוזן.
audiosciencereview- כל הבחינות זה רק מדידות כאלו ואחרות
לא מבין איך אנשים מסתמכים על זה
...
*כמובן שמתוך הרשימה מעעעעטטטט מאוד יודעים באמת "לנגן"...
סתם עוד הוכחה עד כמה שהמדידות לא קשורות לכלום בעולמינו.
...
אם אתה מסתמך על מדידות בבחירת דאק ,אז שום מבחן לא יעזור פה
צליל זה לא מעבדה
...
·אם כך, לא מעט מהציוד שהיה אצלי ונמדד לא משהו אך נהניתי ממנו מאוד, כנראה שלא היה מגיע.
הייתי רוכש רק את מה שנמדד מושלם ונכנס לסחרחורת של שדרוגים.
כבר צירפתי כתבה מראיון על מגבר HEGEL שנפסל למכירה כי נמדד מושלם אבל נשמע לא משהו.
...
הדיון באופן טבעי הולך לכיוון של מדידות מול אוזניים, ברמה התיאורטית. ואז, שוב פעם כמו שעון, אנשים מתחילים לרדת לפסים אישיים ולבקר לא את עצם הטיעונים שנטענו, אלא את מי שטען אותם
ש לו בעיה קשה של הבנה בצליל,
לפי דבריו של אותו "צדיק" הוא שנים עם MP3 ו WINAMP...
...
מה הקשר "כיס שלו" ? הבעיה זה האוזניים שלו ויכולת מתחת לממוצא להבדיל ולעריך צליל.
...
כיצד אפשר לדבר על פרמטר אחד בו DAC ב 10,000$ עולה על DAC ב 200$ שנמדד מעולה,
עם אדם שהתקני קלט שלו לא מיומנים, הוא ללא כל ניסיון בתחום האזנה והבנת הצליל ולעולם לא ראה ולא שמע מיומיו מכשירים עליהם הוא מדבר ?
...
וגם על הדרך זורקים טיעונים לאויר לחלוטין ללא גיבוי וללא עניין לתמוך בטענתם.
·לידיעתך (או שלא) רכיב ה-DAC עצמו, הכי פחות מעניין ב-DAC.
זה שהרכיב עושה את ההמרה "באופן שקוף", זה ממש לא מעניין.
...
חוץ מ"אני יודע" ו"יש לי ניסיון" האמורפיים
אני כבר בתחום מספיק שנים ויש לי גם רקע הנדסי.
...
אני חי ונושם הנדסה, הרבה יותר מכמה מגיבים שמנסים להדביק לזה גוון "מדעי", ומקשקשים שטויות בלי קשר לכלום.
החלפתי מספיק ציוד בחיים להבין שמדידות זה לא העיקר.
...
ביקרת בתערוכה האחרונה? יצא לך להאזין למערכות שהיו בחדרים?
יצא לך לבקר בתערוכות אודיו רציניות בחו"ל?
לגבי אותו אחד שנחסם, כמו שכבר אמרתי, אחרי שקראתי כמה תגובות מנומקות לתחום ה"מומחיות" שלו בחשמל, הייתי בהלם.
...
יש לי ניסיון עם מכשירים של gracedesign, mytek, lynx, lavry ועוד...
...
האמונה שהכל מדיד ואין הבדלים היא אחלה, אבל מתי אתה פתחת DAC ובדקת אותו ואת הקרביים שלו?
...
·אני לא צריך את ASR וגם לא את ויקיפדיה, מכיוון שאני פתחתי וראיתי הרבה מאוד DAC-ים פתוחים משנת 2007, ולהבדיל ממך, אני יודע איך הדברים עובדים מבחינה הנדסית.

אם אתה כל כך בטוח בעצמך, תפתח כמה DAC-ים, תבין מה קורה שם ותתקשר לעדכן.
...
·אין לי שום צורך להיכנס איתך לדיון הנדסי, מכיוון שאין לך ניסיון בזה.
...
וכמו תמיד, בשלב מסוים הדיון נודד לכל מיני אנשי קש כמו פטיפונים, רמקולים, יין (?!) ושאר דברים לא קשורים. ומהטיעונים חסרי הבסיס האלו מסיקים מסקנות חותכות כגון
כלומר, מסתבר שבן אדם, הוא יצור הרבה יותר משוכלל מכל מכשירי מדידה, שהוא בעצמו בנה...
...
זה מעגל אינסופי שחוזר על עצמו כמעט בדיוק באותה צורה כל פעם מחדש. אנחנו לא נסכים לעולם, ואף אחד לא יזוז מהעמדה שלו - זה ברור.
אבל מה שהייתי רוצה שיופנם מהדיון הנוכחי, זה שאין פה עניין של "מסע צלב" של אנשים למען המדידות. יש מספר (קטן מאוד) של אנשים שהעדפות שלהם כלפי ציוד מבוססות על קריטריונים שונים משל רוב האוכלוסיה כאן, שהיא ברובה סובייקטיביסטית, וכל פעם שהם מרימים את קולם כדי להביע עמדה, הם מותקפים מכל עבר ומושתקים. ככה מתנהלת קהילת האודיופילים בכל פורום אינטרנטי שנתקלתי בו. אין שום פתיחות למגמות חדשות ורעיונות שמאחוריהם עומד רציונאל מדעי, אלא מחזור של אותן דעות קדומות והטיות קוגניטיביות שקיימות כבר עשורים.

מי שרוצה להישאר לכוד בתוך מעגל הסובייקטיביזם, שמונע על ידי שיווק שוטף מוח של חברות אודיו שמנסות למקסם רווחים, שיהיה לו ממש בכיף - זה הכסף שלו וזכותו. אבל זה ממש מגעיל ומתנשא לנסות לצרף אנשים חדשים בתחביב הזה למעגל הזה, ולתת להם לשקוע לסחרחרה של שדרוגים מיותרים וצבירה של מכשירים במחיר מופקע. כל מי שחושב שזה הגיוני שDAC יעלה 10,000 ש"ח, אשם בלעשות בדיוק את זה.

AntoneX
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 194
הצטרף: מרץ 2017
נתן תודות: 15 פעמים
קיבל תודות: 17 פעמים

נושא שלא נקרא #67 

פלאפי כתב:
...
...
אבל זה ממש מגעיל ומתנשא לנסות לצרף אנשים חדשים בתחביב הזה למעגל הזה, ולתת להם לשקוע לסחרחרה של שדרוגים מיותרים וצבירה של מכשירים במחיר מופקע. כל מי שחושב שזה הגיוני שDAC יעלה 10,000 ש"ח, אשם בלעשות בדיוק את זה.
...
·


הזוי משהו...

https://www.sweetwater.com/c796--AD_DA_Converters

כפי שניתן לראות... פשוט לא קיימים מכשירים AD אולפניים טובים שעולים פחות מ - 10000 שח.
אין חייה כזאת, ואם תפתח אחד כזה .. שיעלה 200$, תהפוך למיליונר מהר מאוד.
הגיוני או לא, אלו נתונים וזאת עובדה.
10000 זה יחסית זול, כי לפני 20 שנה, מכשירים נחותים יותר עלו גם 100000 וגם 200000 שח.

כך שאם אף אחד לא הצליח לבנות מכשיר המרה נוח, איכותי ופונקציונאלי מאנאלוגי לדיגיטאלי בזול...
כנראה שגם אין כזה שהצליח לעשות זאת במצב הפוך, מדיגיטאלי לאנאלוגי, שישמע טוב, יהיה נוח, אמין ופונקציונאלי.
וגם יהיה זול. ואם יש כזה, שמתאים לך (או לי) , כנראה שהוא נופל בהרבה דברים אחרים מהמכשירים איכותיים ויקרים אחרים.
לא כנראה, בטוח.

זה שלך החסרונות בו , במכשיר הזול, לא מפריעים ואתה יכול לחיות עם פשרות במכשיר הזול,
לא אומר שצרכן אחר מוכן להתפשר.
ועוד כאשר מישהו שמוכן להתפשר על מוצר נחות, מאשים אחרים שלא מוכנים,
בזה שהם אשמים במשהו ??? זה פשוט הזוי.
מהיכן אתם, "ידענים" כאלה יוצאים ?
מה הבעיה פשוט להמשיך להאזין לMP3 דרך WINAMP כפי שאתה עושה, דרך דאק סיני
ולא להדחף עם המנטרה הילדותית, לאשכול בו שואלים על DAC ב 10000 שח?
זה חוסר חינוך ? קינאה ?
כנראה ששניהם יחד.

DigiSUN
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 551
הצטרף: יולי 2009
נתן תודות: 200 פעמים
קיבל תודות: 187 פעמים

נושא שלא נקרא #68 

להיפך, AntoneX,
העובדה היא שבאולפן רוב המכשירים אינם מגיעים למחירים המופקעים האלה, יחסית לפיצ'רים שהם מציעים ולביצועיהם הניתנים לכימות.
יש כיום מלא מכשירי DAC/ADC אולפניים מצוינים שעולים פחות מ-10,000 ש"ח.
המכשירים האולפניים היותר יקרים מכילים בד"כ ערוצים רבים, וגם המרת ADC (שהיא מנגנון נפרד שהוא יקר יותר למימוש) - זאת לעומת מכשירים אודיופיליים שאינם מכילים ADC כלל אלא רק DAC דו-ערוצי בודד במחיר מופקע. כמו כן יש מהמכשירים האולפניים דרישות הנדסיות נוספות שאינן רלבנטיות לשוק הביתי (יכולות עיבוד אות DSP שונות, אפשרויות ניתוב רבות ומגוונות, זמן תגובה Latency אפסי, תמיכה בממשקים מהירים כמו USB-C Thunderbolt ו-FW, חבילת דרייברים ענפה שנבדקת על כל סוגי ה-DAWs ועוד).
ולבסוף, גם בקרב המכשירים האולפניים הגיעה ההגזמה, לצערנו. יש לא מעט ממירי "יוקרה" שאין הצדקה הנדסית אמיתית למחיר המוגזם שלהם.
עד תחילת המאה הנוכחית, הדיגיטל היה בחבלי לידה וממירים עלו הון תועפות. כיום, מבחינת סאונד - ממיר במאות דולרים בודדים יפיק ביצועים טובים יותר מכל המפלצות היקרות של פעם.

AntoneX
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 194
הצטרף: מרץ 2017
נתן תודות: 15 פעמים
קיבל תודות: 17 פעמים

נושא שלא נקרא #69 

DigiSUN כתב:להיפך, AntoneX,
כיום, מבחינת סאונד - ממיר במאות דולרים בודדים יפיק ביצועים טובים יותר מכל המפלצות היקרות של פעם.
...
·

נחמד להיות באשליות.
בפועל זה כמובן לא נכון.
המפלצת שלי , בת 20 שנה
https://www.manley.com/legacy/mrhddac

מנגנת יותר טוב מ CHORD DAVE שהיה ברשותי .

כך שאם אתה יכול להסתפק בממיר בכמה מאוד דולרים... הרווחת.
אני יכול גם להסתפק במכשירים זולים יותר, והבאתי דוגמה לכך, אבל אני לפחות יודע את המגרעות ומגבלות שלהם.
(הם רחוקים מלהיות מושלמים)

למשל CHORD MOJO ...
מכשיר פנומנלי ביחס למחיר.
האם הוא יכול לספק את כולם במערכת נייחת יוקרתית ?

(מספיק להתפלסף, בואו נדבר תכלס... על מכשירים)

למשל Chord Qutest
אחלה מכשיר. שמעתי אותו. נמשע מצויין, אבל מה אם אני צריך יצאות מאוזנות ?

clip99
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1036
הצטרף: אפריל 2010
נתן תודות: 297 פעמים
קיבל תודות: 123 פעמים

נושא שלא נקרא #70 

היה יותר מעניין לדעת אם מצדדי הקצה העליון בתחום האודיו מודעים לעובדה שדאק מורכב משני מתחמים - אנלוגי וספרתי , אם קיימת התאמה בין התפיסה שלהם של מכשיר כזה ובין הגדרתו (לפחות הבסיסית) , ואם הם מודעים לסתירה הקיימת בין הצהרותיהם לבין המציאות כפי שהיא מוכתבת מהעובדות לעיל . סתם ככה , רק בכדי לדעת אם יש טעם בכלל להשקיע זמן ומאמץ בתגובות נגד .. כי כמו שזה נראה , לא כך המצב.
למה אף אחד לא מדבר על הנדסת אקלים?

ארז_וחני
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4931
הצטרף: יולי 2008
נתן תודות: 51 פעמים
קיבל תודות: 204 פעמים

נושא שלא נקרא #71 

פלאפי
כאשר אתה כותב " תוך כדי אנשים מציעים מכשירים, חלקם מאוד יקרים, מכל מיני סיבות לא אובייקטיביות" אתה שוב נופל לאותה הנחת מוצא ש ufffnick הגדיר אותה נכון "צליל טוב מבחינה אוניברסלית", שפשוט לא קיים. אם הוא היה קיים אז כולם היו מייצרים אותו דבר...

אני מסכים עם הדברים של ufffnick "החלטת הקנייה היא מתוך מערכת שיקולים סובייקטיבית (טעם) ותהליך הבנייה ההנדסית הוא תהליך מדעי ומדיד, אני לא חושב שיש כאן ויכוח."

האובייקטיביות שאתה מציין , נכון יותר החוסר אוביקטיביות, זה בדיוק מראה את הבדלי הגישות :
גישה של מה נמדד טוב (אוביקטיבית) מול מה שנשמע טוב (סובייקטיבית).
אותי לא מוציא מהכלים שמישהו ממליץ לפי טבלאות נתונים כאלו ואחרות, גם אם במקרה שמעתי אותו ולא התאים לי.
אבל בגישה שלך, אין מקום לסוביקטיביות....

אולי האנלוגיה הזאת תעזור ואם לא אז בבקשה להתעלם:
אצלנו בבית לא אוהבים חריף.
חריפות זה עניין מדיד לגמרי ועדין אני אוכל הרבה יותר חריף מאשר האחרים בבית, למרות שבסקלת מדידה של חריף אני לא מוגדר כאוכל חריף.
אז מה נכון ?
ביחס לשאר יושבי ביתי אני אוכל חריף אז אם אני אומר להם שזה לא חריף הם לא מאמינים לי...
ביחס למדידה, אני לא אוכל חריף.
האם אתה סבור שמעניין אותם שסוביקטיבית האוכל לא מוגדר כחריף ?
מבחינתם זה חריף וזו הנקודה לאנלוגיה.
ארז

DigiSUN
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 551
הצטרף: יולי 2009
נתן תודות: 200 פעמים
קיבל תודות: 187 פעמים

נושא שלא נקרא #72 

AntoneX כתב: נחמד להיות באשליות.
בפועל זה כמובן לא נכון.
המפלצת שלי , בת 20 שנה
https://www.manley.com/legacy/mrhddac

מנגנת יותר טוב מ CHORD DAVE שהיה ברשותי .

כך שאם אתה יכול להסתפק בממיר בכמה מאוד דולרים... הרווחת.
...
...
ציינת פה אנקדוטה של השוואה לפי העדפה סובייקטיבית בין שני ממירי DAC סטריאופונים:
האחד - ממיר דלתא-סיגמא 18 ביט מלפני 23 שנים בעל דרגה שפופרתית.
השני - מוצר בוטיק אקזוטי לשוק הביתי עם תג מחיר מוגזם.
לדעתי זו השוואה לא רצינית ולא משכנעת.

לעניות דעתי כאשר בוחרים ממיר, רוצים שהוא יהיה שקוף. בוודאי שלא צריך להוציא כל כך הרבה כסף על מנת שיהיה כזה. ובטח לא לקנות ממיר עם דרגה שפופרתית שמוסיפה עיוותים הרמוניים באופן אינהרנטי. כך מבטיחים שמה שייקבע איך היצירה נשמעת הוא האמן וטכנאי ההקלטות והמסטרינג - מבלי שהממיר יוסיף צבעים משלו ללא שליטה.

-----
:?: אגב, גרף היענות התדרים של ה-Manley תמוה. איך הוא מוציא אות של 30 קה"ץ אם הוא תומך בקצב דגימה של עד 48 קה"ץ...? יתרה מזו, במדריך שלו כתוב תחת "מפרט": This page is unintentionally blank. סבבה, חוש הומור - ובעל זאת - מאוד לא מקצועי ממוצר שמתיימר לתג מחיר כ"כ גבוה.
נערך לאחרונה על ידי DigiSUN ב 16/01/2020 17:41, נערך פעם 1 בסך הכל.

AntoneX
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 194
הצטרף: מרץ 2017
נתן תודות: 15 פעמים
קיבל תודות: 17 פעמים

נושא שלא נקרא #73 

DigiSUN כתב:
...
...
ציינת פה אנקדוטה של השוואה לפי העדפה סובייקטיבית בין שני ממירי DAC סטריאופונים:
האחד - ממיר דלתא-סיגמא 18 ביט מלפני 23 שנים בעל דרגה שפופרתית.
השני - מוצר בוטיק אקזוטי לשוק הביתי עם תג מחיר מוגזם.
לדעתי זו השוואה לא רצינית ולא משכנעת.

.
...
·

לא בא לשכנע אותך בשום דבר, זו לא אנקדוטה, זו העדפה הסובייקטיבית שלי.
תג מחיר זה גם מונח מאוד סובייקטיבי, לא רק זה , הוא גם משתנה משנה לשנה ביחוד בשוק יד2.

DigiSUN כתב:
...
...

:?: אגב, גרף היענות התדרים של ה-Manley תמוה. איך הוא מוציא אות של 30 קה"ץ אם הוא תומך בקצב דגימה של עד 48 קה"ץ...? יתרה מזו, במדריך שלו כתוב תחת "מפרט": This page is unintentionally blank. אני רוצה להאמין שזה מכיוון שמדובר בשחזור של מוצר Legacy, כי אחרת אני אישית לא הייתי מוכן להוציא כסף על כזה דבר.
...
·

אף אחד לא מציא לך את המנלי. אם תמצא אחד במצב טוב, תעדכן אותי. צריך עוד אחד בשביל חבר.

לא הבנתי מה הקשר של גראף FR לקצב דגימה.
8O

DigiSUN
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 551
הצטרף: יולי 2009
נתן תודות: 200 פעמים
קיבל תודות: 187 פעמים

נושא שלא נקרא #74 

AntoneX כתב: לא הבנתי מה הקשר של גראף FR לקצב דגימה.
8O
...
על פי משפט הדגימה של נייקוויסט [1], קצב הדגימה יהיה לפחות פי 2 מרכיב התדר הגבוה ביותר הקיים באות הנדגם (וכפועל יוצא - גם באות המשוחזר).
לפיכך, במוצא ממיר תקין שתומך לכל היותר ב-48 קה"ץ, אין זכות קיום לרכיבי תדר שהם גבוהים מ-24 קה"ץ.
הגרף המוצג באתרם מציג אוקטבה שלמה יותר מכך - ומתיימר לשחזור תדרים עד f(-3dB) = 50kHz.
זה לא הגיוני.

AntoneX
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 194
הצטרף: מרץ 2017
נתן תודות: 15 פעמים
קיבל תודות: 17 פעמים

נושא שלא נקרא #75 

כעיקרון כן, אבל מה זה משנה, כאשר גם אם תדלק את ה VW POLO בדלק הכי טוב,
MERCEDES S יסע יותר טוב ממנו על דלק פחות טוב.

אפילו TDA1541 שהוא 14ביט, במימוש נכון,
מנגן יותר טוב מכל מימוש סיני של DSD והי-רז.
ומי ששופט איכות צליל או מכשיר על פי גראפים, יש לו דלעת במקום ראש.

אז מה יש לדבר על 2 custom 20 Bit ULTRAANALOG converters ...
זה רולס-רויז, פרארי ומאיבך בחבילה אחת.
נערך לאחרונה על ידי AntoneX ב 16/01/2020 21:08, נערך 2 פעמים בסך הכל.

שלח תגובה

חזור אל “אודיו דו-ערוצי (סטריאו)”