איך זה שרוב הישראלים לא ממש מבינים איך אפשר לשפר את הנהיגה בארץ?

נושאים שאינם קשורים בהכרח לתחום הקולנוע הביתי או האודיו אך עדיין עשויים לעניין את הקהל שלנו.

חשוב שלא לערב נושאים שנויים במחלוקת (פוליטיקה למשל).
fLy
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1797
הצטרף: אפריל 2009
מיקום: רמת השרון
נתן תודות: 491 פעמים
קיבל תודות: 334 פעמים

נושא שלא נקרא #16 

@movieman
·

לדעתי, הבעיה העיקרית על הכביש היא ש99% מהאוכלוסיה זכאית להוציא רישיון נהיגה, וזאת כמעט ללא שום קריטריון מקצועי...נסעת לאט ובזהירות, החנית ברוורס, בבקשה הרישיון שלך.

Amir64
גורו
גורו
הודעות: 10043
הצטרף: אוגוסט 2012
נתן תודות: 178 פעמים
קיבל תודות: 1733 פעמים

נושא שלא נקרא #17 

movieman כתב:ישנם 2 בעיות גדולות ועיקריות בארץ:

1. בעיית תשתיות - גורם מס' 1 לדעתי לתאונות דרכים
2. מנטליות/נורמליזציה שהתגבשה בארץ.

אני למשל - לא מבין מדוע הרבה אנשים לא מאותתים לפני פנייה / לא מאותתים כלל .... פשוט חותכים לנתיב הצמוד וזהו.
ברור שיש צורך באכיפה מוגברת - אבל מדובר כאן על רכב/כלי שיכול להרוג - ועל כל נהג מוטלת אחריות - שלעיתים מוזנחת.
...
1. התשתיות בארץ יחסית טובות, והן לא תירוץ לתאונות.
תעשה פעם טיול ביער השחור, לדוגמה, ותשוה תשתיות לתשתית בארץ.
כבישים דו סטריים ברוחב 3 מטר, ללא סימון, ללא שוליים (צד אחד הר, צד שני תהום - אין מעקה בטיחות).
יש מפרצי המתנה, ומסתדרים יופי עם זה.

אחד החוקים הראשונים בלימידי נהיגה:
סע בהתאם לתנאי הדרך
...
הכביש לא מאפשר נסיעה מהירה? סע בהתאם.

2. המנטליות התגבשה בהתאם לרמת האכיפה.
הישראלי מבין טוב מאוד:
כל מה שלא נאכף - מותר.
ויהיה בסדר.

ufffnick
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 4623
הצטרף: ספטמבר 2008
מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
נתן תודות: 127 פעמים
קיבל תודות: 466 פעמים

נושא שלא נקרא #18 

@Amir64
·

תשתית טובה לא נמדדת באם הכביש מסומן ואם רחב מספיק.
תשתית נמדדת גם (ובעיקר) בהתאמה שלה להיקף הנסועה.
נהגתי הרבה ביער השחור, עם קרוואן, התשתית שם לא פחות ממדהימה.

שלשום ראיתי ניידת מזנקת אחרי קטנוען ליד מחלף רוקח (לכיוון דרום) במרדף הזוי על השוליים, כשמשמאלם שלושה נתיבים עמוסים ועומדים. הניידת נעצרה בשיפשוף מאסיבי של קיר הביטחון, הקטנוען נעלם לתוך סבך המכוניות.
אתמול ראיתי התנגשות חזיתית - אדיוט ש"גנב" רמזור, ואדיוט שנכנס בו הגיע לצומת במהירות מופרזת לצפיפות שהיתה.
אתמול היה ניסיון התנקשות בי, ברכב שיצא בפנייה ימינה בקשת גדולה כל כך שעצר לרוורס ותיקון, וכל זה בלי לתת לי זכות קדימה. מאחר וראיתי מרחוק את חוסר הריכוז בנהיגה של ה*** ידעתי שזה הולך לקרות והאטתי בזמן.
היום בבוקר נהג בפורשה שחורה ניסה לזרוק אותי מהכביש, כי מהוא בג׳יפ פאר וככה בא לו, ובערב ראיתי רכב מתגלגל ממש שני נתיבים משמאלי בתוך החניון שנפתח על כביש 2 לידי וינגייט.
ואני חזרתי לרכב על אופנוע רק לפני שבועיים...

רוב התאונות נגרמות מכך שאנשים מטומטמים, אבל, מאחר ואין (וגם לא יהיה) מבחן אינטיליגנציה בדרך לרשיון נהיגה, רצוי להתאים את התשתית לצרכי הנסועה.

בכל מה שתיארתי, קרה בצפיפות לא הגיונית על כבישים לא מותאמים לצרכים, בגלל נהגים לא מרוכזים בנהיגה ונוהגים לא מותאם למצב הפקקים החדש.
תוסיף גם 200 שוטרים על הכבישים האלה, לא יעזור, כי הם יעמדו עם כולם בחניוני כביש 2, איילונג ו4. הם רק יגדילו את הפקק ב200 כלי רכב.
הם יוכלו להפעיל כלי אכיפה רק במקרה שעבירת התנועה עוברת דרכם...

m31 (פותח השרשור)
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 676
הצטרף: יוני 2014
נתן תודות: 265 פעמים
קיבל תודות: 2 פעמים

נושא שלא נקרא #19 

חלק (חלק, כן?) מהפיתרון זה פשוט יותר שוטרים סמויים.
והקפדה לאכוף גם חוקים "קטנים" אשר מהם צומחות עם הזמן עבירות הרבה יותר גדולות ובלאגן גדול...
חוסר רגישות ואחריות משווע

dima_vy
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 5902
הצטרף: מרץ 2008
מיקום: מרכז
נתן תודות: 135 פעמים
קיבל תודות: 298 פעמים

נושא שלא נקרא #20 

אני מקווה שהפתרון בדרך, בצורה של מכוניות אוטונומיות. כאשר בני אנוש לא יוכלו לנהוג, המכוניות יתנהגו יותר טוב. אני מאמין שנוכל לוותר על רמזורים אפילו.
חבל רק שפתרון הזה עוד רחוק יחסית.

molvy
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 6718
הצטרף: מרץ 2010
נתן תודות: 1245 פעמים
קיבל תודות: 1309 פעמים

נושא שלא נקרא #21 

תרשו לי להיות מעט מחוץ לקונסנזוס ולומר דבר מה בזכות הנהג הישראלי

אכן תרבות הנהיגה בארץ לא מהטובות בעולם

אכן יש המון דברים מקוממים בכביש

אכן יש המון מה לשפר

אבל

אני נוהג בארץ כבר 40 שנה ואני מרגיש שיש שיפור מתמיד בהתנהגות של הישראלים על הכביש

אם לפני 30 שנה היינו שומעים צפירות של מכוניות כבדרך קבע היום לשמוע מכונית צופרת זו תופעה מאוד נדירה.

הזמן עושה את שלו ותרבות הנהיגה שלנו משתפרת כל הזמן

אני רואה את הדור הצעיר נוהג ואני רואה התנהגות שונה לחלוטין מההתנהגות של הדור שלי שהיינו בגילם

אז אני חושב שצריך גם לראות את הצדדים הפחות שליליים ואסתכן ואומר אף חיוביים בתרבות הנהיגה של הנהג הישראלי

דווקא הנהגים המקצועיים (מוניות אוטובוסים ומשאיות) מתנהגים בבריונות על הכביש. המובילים במעבר באור אדום ברמזור, תמיד שאני רואה רכב עובר בצהוב כהה ואדום מלא זה או משאית או אוטובוס או מונית. עליהם לפי דעתי יש לשים לב על ידי קופסאות שחורות חכמות ברכבים שלהם שיתריעו למשטרה בזמן אמת על ביצוע עברת תנועה

Amir64
גורו
גורו
הודעות: 10043
הצטרף: אוגוסט 2012
נתן תודות: 178 פעמים
קיבל תודות: 1733 פעמים

נושא שלא נקרא #22 

@ufffnick
עם קראוון כנראה לא ירדת מהכבישים הראשיים יותר. הם באמת מתוחזקים יפה, כשלפעמים יש שלט "כביש משובש עוד..." ואתה נוסע ונוסע ולא מבין איפה היה השיבוש.

יש כבישים צרים בין החוות, ולא מתוחזקים כמו הראשיים יותר.
שלא לדבר על תנאי ראות לקויים מאוד. גשם\שלג\ערפל.
כבישים באיזור saint peter, למשל.

נכון שהצפיפות לא הגיונית בארץ, ויש לה 2 סיבות עיקריות.
1. היעדר תחבורה ציבורית יעילה
2. מדינת ליסינג, בה כל פקידה ומנקה בחברה מקבלת רכב ליסינג. (סליחה על השימוש בנקבה)

כמובן שמטרת המדינה במדיניות שיצרה את 2 הבעיות הללו היא הכנסות ממיסוי רכב, מכל הסוגים.

מרדף עם אופנוע מראה על חוסר הבנה בסיסי של השוטר ומפקדיו על איך צריכה להתבצע אכיפה.

במיוחד בעומסים בארץ, שבהם נהגים נוטים לנסוע בנתיב השמאלי, ולחתוך את כל הנתיבים ימינה ברגע האחרון כשהם צריכים לצאת ביציאה הקרובה, ניתן לפתור זאת ב- 2 דרכים שונות.
1. פעם אחת, לפני הרבה שנים, ראיתי שוטר שעומד על אי התנועה באיילון דרום בלה-גוארדייה, ומסמן לכל מי שמנסה להדחף ימינה ברגע האחרון, להמשיך ישר לכיוון ירושלים.
בלי דוחות, בלי קנסות. עונש משמעותי, כי אין ברירה לנהג אלא לעשות סיבוב גדול בהרבה משתכנן.
2. מה הבעיה לאשר למשטרה להשתמש במצלמות בקרת התנועה שקיימות בכבישים שונים, על מנת לתת דוחות לעבריינים?
עבירות מהירות אי אפשר, אבל עבירות של בריונות בוודאי אפשר להרשיע על סמך צילומי מצלמות אילו.

עוד דבר שגורם לעומסים ולעצבים זה תזמון לקוי של רמזורים.
ביציאה מנס ציונה לכיוון באר יעקב, יש 3 רמזורים קרובים אחד לשני.
בימי שישי יוצא לי לנסוע שם, וזה ממש מתסכל.
מספר שניות לאחר שאתה מקבל ירוק ברמזור הראשון, הרמזור השני הופך לאדום.
גם אם אתה עומד ראשון ברמזור הראשון, אתה לא יכול להספיק לעבור בירוק ברמזור השני.
(טוב, עם אופנוע זה כן אפשרי)
ואותו דבר בדיוק קורה גם בין הרמזור השני לשלישי.
אין שום סיבה שזה יהיה כך, כי בכבישים המתחברים לכביש המדובר, ברמזורים הנדונים אין רמזורים כלל, ואי אפשר לטעון שיש גל ירוק בכיוון אחר, ואין ברירה.
אז מה עושים הנהגים?
נוסעים מהר כלל האפשר בכביש עירוני, כדי לנסות ולהספיק לפני האדום ברמזור הבא, ולרוב לא מצליחים, וגם לא יכולים להספיק לעצור, אז עוברים באדום.

ufffnick
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 4623
הצטרף: ספטמבר 2008
מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
נתן תודות: 127 פעמים
קיבל תודות: 466 פעמים

נושא שלא נקרא #23 

@Amir64
·

יש כבישים צרים בין החוות, ולא מתוחזקים כמו הראשיים יותר.
שלא לדבר על תנאי ראות לקויים מאוד. גשם\שלג\ערפל.
כבישים באיזור saint peter, למשל
...
דווקא כן נדדנו באזורי החוות, אפילו השתכנו באחת, אוטרכית לחלוטין, כולל ייצור עצמי של דלק ביולוגי לייצור חשמל לחווה (בנוסף לפאנלים סולאריים), היה ממש מרתק (והיא לא תיירותית בכלל, שוחחנו במקרה בזמן תדלוק).

הליסינג זו תוצאה של תחבורה ציבורית גרועה.
להגיע מהשרון ללב תל אביב, עדיף לאכול שעתיים פקקים באוטו, מאשר הסיוט של 2.5-3 שעות אל הרכבת באוטובוס, רכבת, אוטובוס ליעד (30-40 דקות על דו גלגלי).
ביום שתחבורה ציבורית תהיה יעילה, אנשים יוותרו על רכב שני בקלות.

מצלמות בקרת תנועה לא מוציאות תמונה ברזולוציה שמאפשרת קריאת מספר, הזווית רחבה מידי כדי... לבקרת את התנועה.

עברנו מרחובות לשרון לפני יותר משנה, ואם לומר בכנות, לא ידעתי כמה חמור מצב הפקקים עד המעבר.
מה שקורה ברחובות-נס ציונה-ראשלצ, זה טיול על route 66, לעומת חניון איילון, שהבוקר על איילון דרום חנו ממחלף שבעת הכוכבים עד צאת הנשמה,,,
לפחות רוקח. אנשים יושבים בקופסאות שלהם יותר מ4 שעות ביום. זה הזוי אפילו במחשבה על הכנסות למדינה, שכל אחד ממשתכני איילונג בבוקר יכל לתרום לתלג ב75% מהזמן הזה ליום, עוד 3 שעות יומיות לתלג.
זה פשוט בזבוז טהור.
(וזה לפני שנכניס לתמונה את הזיהום, וההוצאות הבריאותיות בטווח הארוך)

nir11
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3893
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 235 פעמים
קיבל תודות: 313 פעמים

נושא שלא נקרא #24 

הבעיה היא 100 אחוז בעיית תרבות. יש חלק גדול מהאוכלוסיה שמחנך את ילדיו לשים את טובתם בראש סולם העדיפויות, על חשבון האחר. זה בא לידי ביטוי בכל תחומי החיים.
תחשבו על עמידה בתור. יש תמיד את ***אותם*** האנשים שמנסים לגנוב, שמנסים להדחף.
ראיתי תורים ארוכים יותר, בצרפת, בגרמניה, בארצות הברית ובעוד מקומות. אנשים פשוט חונכו לעמוד בתור.
אותו דבר על הכביש. אנשים מעדיפים את הצרכים שלהם על פני צרכי האחר. זה חינוך מהבית, זה לא שום דבר אחר. זה רק זה.
זו בעיה תרבותית, בעיה של תרבויות. צריך לאיית לכם את זה?

ufffnick
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 4623
הצטרף: ספטמבר 2008
מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
נתן תודות: 127 פעמים
קיבל תודות: 466 פעמים

נושא שלא נקרא #25 

@nir11
·
זו טהרנות על גבול הציניות.
כולם, ממש כולם דואגים קודם כל לעצמם, כולם ממש כולם מונעים מהצורך ההישרדותי הבסיסי של האגו. זה פרק א' בפסיכולוגיה.
יודע מה? זה גם פרק א' בהתנהגות בע"ח בפרק יונקים.
הצורך החברתי מגיע מאותו מקום בדיוק, בשביל לקבל את מה שהאינדיבידואל מצפה לקבל מהחברה בה הוא חי, מתוך הנחה שזה משפר משמעותית את סיפוק הצרכים שלו כיחיד.

תסביר לי מה בעיה תרבותית באירוע שקרה לי לפני 10 דקות:
כביש פתוח (קטע נדיר שבין שפיים לבין הצטלבות 20 עם 531), אין נפש חיה בשני המסלולים, רק אני משייט בנתיב הימנים במהירות חוקית לחלוטין.
משמאלי מגיח ג׳יפ במהירות מופרזת, חותך אותי תוך כדי בלימה במרחק של פחות מ2 מטרים וכמעט ודוחק אותי מהכביש אל מעקה הבטיחות.
אין פקק, אין תור, אין רמזור לגנוב, כלום.

(התשובה פשוטה, היתה שיחה מאוד חשובה ועירנית בדיבורית, לא שמה לב שזה המחלף שלה לרדת, לא שמה לב שאני על הכביש, אבל השיחה היתה חשובה)

עריכה -
אם מישהו נתקל באמאזון במבצע על אלת בייסבול מאלומיניום, אשמח לקישור.
אני בטוח שאם בכל פעם כדוגמא הזו, יישבר חלון לרכב החותך, עקומת הלמידה והעירנות של הנהג תשתפר דרסטית.

toxin
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8962
הצטרף: אוקטובר 2008
מיקום: מול המחשב
נתן תודות: 47 פעמים
קיבל תודות: 688 פעמים

נושא שלא נקרא #26 

ufffnick, בני אדם הם אגואיסטים מטבעם וזה לא ישתנה. מה שכן, זה לא חייב לבוא על חשבון סיכון אנשים אחרים מסביב, חוסר התחשבות וחוסר אכפתיות וזה בדיוק מה שקורה בחברה הישראלית. אנשים ממשיכים להביא דוגמאות על התנהגות גרועה בכביש כשבבירור הבעיה היא הרבה יותר גדולה. אני שוב חוזר על עצמי, אכיפה של החוק היא חובה בכל מדינה מתוקנת וזה משהו שצריך לשים דגש עליו בישראל אבל זה לא יפתור את הבעיה כל עוד אין חינוך לתרבות.

nir11
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3893
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 235 פעמים
קיבל תודות: 313 פעמים

נושא שלא נקרא #27 

"
לא שמה לב שאני על הכביש, אבל השיחה היתה חשובה)
"

איי רסט מיי קייס.
היא בכלל לא רואה אותך. אתה לא קיים. האחר לא קיים.
ולגבי מה שכתבת בהתחלה, זה בדיוק מותר האדם מהבהמה. אנחנו מוותרים על האנוכיות המיידית שלנו מתוך הבנה שבטווח הארוך זה ישתלם לנו ונקבל בחזרה מהחברה. חלק מבני האדם לא הולכים בדרך הזאת. לא סתם אנחנו קוראים להם בשמות גנאי כמו 'חיות'.

ufffnick
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 4623
הצטרף: ספטמבר 2008
מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
נתן תודות: 127 פעמים
קיבל תודות: 466 פעמים

נושא שלא נקרא #28 

@toxin
·
אתה מוזמן להביא הצעה איך לאכוף את החוק, כשהצורך הראשוני לכך היא נוכחות שוטר ליד האירוע, כשרוב הזמן כולם עומדים יחד באותו הכביש (גם השוטרים).

האירוע האחרון שתיארתי, לכאורה לא נעברה שום עבירה, שוטר לא היה יכול לעשות דבר מלבד "להעיר הערה".
בני אדם הם אגואיסטים מטבעם וזה לא ישתנה. מה שכן, זה לא חייב לבוא על חשבון סיכון אנשים אחרים מסביב, חוסר התחשבות וחוסר אכפתיות וזה בדיוק מה שקורה בחברה הישראלית
...
זה נקרא אוקסימורון.
חוסר התחשבות זה לא ייחודי לישראל, וזה בטח שלא חדש ויכול להבטיח לך שזה גם לא גרוע יותר מבעבר. עכשיו, כשצפוף יותר, זה הרבה יותר מעיק ביומיום ומשפיע בעוצמה גבוה יותר על איכות החיים.
נכון, צריך לחנך (כפתרון לטווח הארוך), אבל ום חינוך שבעולם לא יחפה על טימטום, לא יחפה על מערכת החלטות שגוייה, לא ישנה בכלל את הסיכונים המיותרים שאנשים יוצרים בכביש.

בארה"ב היתה בעיה קשה באמצע המלניום הקודם, המון תאונות בגלל רכב שמבצע פניית פרסה במחלפים, בגלל שירד במחלף הלא נכון. דבר שגרם לעומס מיותר במחלפים ואף המון תאונות עם הרכבים שמגיעים מהצד השני.
איך פתרו את זה?
בנו נתיב פרסה במחלפים המועדים לפורענות, נתיב שיורד מצד אחד, ומשתלב מצד שני מבלי להצטלב עם התנועה, כי שום חינוך שבעולם לא יעזור לפתור מגבלה אנושית בסיסית בלהעריך את המרחב המאפשר פנייה, את תזמון הרכב שמגיע ממול ואת השונות בסיכון שנהגים מוכנים לקחת בפעולה.

רוצים לפתור בעיה בכביש?
להחזיר אחריות לנהג זה מטומטם במידה שווה לרמת הטימטום של הנהג שמייצר סיטואציה לתאונה. עבריינות לא נעשת מחוסר מודעות, להיפך, מתוך מודעות מלא לסיכון שנלקח.
הנהג הממוצע יעדיף לקנות ג׳יפ לתחושת ביטחון במקרה של תאונה, מה שמגביר את הסיכונים שהוא מוכן לקחת על הכביש.
ככל שצפוף יותר, ככה הסיכויים לפגיעה סביבתית גדלה.

הנהג מטומטם וחסר אחריות, ככה היום ו... ככה תמיד היה.
לכן, עדיף לפתור את הבעיה עצמה, תחבורה ציבורית מזעזעת ותשתית לא מותאמת לנסועה.

shlomis1zzz
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1440
הצטרף: אפריל 2018
נתן תודות: 783 פעמים
קיבל תודות: 119 פעמים

נושא שלא נקרא #29 

לא קראתי את השירשור ,ממש בקצרה ריפרפתי.
אז אני אענה : הבעיה היא שאין ענישה שמרתיעה.
גם בפלילים : יש עורכי דין שמוציאים את העבריינים על לא עוול בכפם , למרות שאנסו ילדות , רצחו אנשים , שדדו זקנים , הרגו על הכביש ומה לא...
יש עיסקת טיעון שהאשם יוצא לאחר חצי שנה בכלא.ם ענישה שמרתיעה: תוך שנה אנשים יתיישרו .
מי שרוצה לקרוא עוד על כך מוזמן להיכנס לכאן ולקרוא הודעה 13 שאני כתבתי :
https://www.hometheater.co.il/modules.p ... sc&start=0

Amir64
גורו
גורו
הודעות: 10043
הצטרף: אוגוסט 2012
נתן תודות: 178 פעמים
קיבל תודות: 1733 פעמים

נושא שלא נקרא #30 

ufffnick כתב:@toxin
האירוע האחרון שתיארתי, לכאורה לא נעברה שום עבירה, שוטר לא היה יכול לעשות דבר מלבד "להעיר הערה".
...
בוודאי שנעברה עבירה אם הרגשת סכנה בהתנהגות הגברת, כפי שתיארת.
1. סעיף 21 (ג):
לא ינהג אדם רכב בקלות ראש או בלא זהירות, או ללא תשומת לב מספקת בהתחשב בכל הנסיבות ובין השאר בסוג הרכב, במטענו, בשיטת בלמיו ומצבם, באפשרות של עצירה נוחה ובטוחה והבחנה בתמרורים, באותות שוטרים, בתנועת עוברי דרך ובכל עצם הנמצא על פני הדרך או סמוך לה ובמצב הדרך.
תקנה זו היא תקנה כללית על כל היבטיה וניתנת לפרשנות רחבה. מטרתה של התקנה היא לתת פתרונות להתנהגויות המסכנות חיים אשר המחוקק אינו יכול לצפות אותן מראש. נהיגה בחוסר זהירות יכולה להישאר בגדר עבירה ויכול לגרום גם לתאונה.
...
2. סעיף 62 (2)
נהיגה ברכב בקלות ראש או ברשלנות, או במהירות שיש בה בנסיבות המקרה סכנה לציבור, אף אם היא פחותה מן המהירות המקסימלית שנקבעה". נהג צפוי להיות מואשם בעבירה זו, באם נהיגתו מבטאת רשלנות בצורה מודעת ומכוונת. מצבים בהם נהג עובר בצורה לא אחראית בין נתיבים, עובר באור אדום, מתעלם מהוראות התנועה וכדומה
...
3. סעיף 42
נוהג רכב המתכוון לפנות ימינה, לא יפנה אלא כשהוא נמצא עד כמה שאפשר סמוך לשפה הימנית של הכביש ואין בצדו הימני רכב אחר בתנועה, ויפנה ימינה פניה חדה, זולת אם סומן אחרת על פני הכביש.
...
במקרה שתיארת שוטר יכול לתת דו"ח על כל אחד מהסעיפים, ועל כולם ביחד.

שלח תגובה

חזור אל “ללא קשר”