מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה


איך זה שרוב הישראלים לא ממש מבינים איך אפשר לשפר את הנהיגה בארץ?


עמוד 3 מתוך 6
עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  הבא 
   פורומים > כללי > ללא קשר
מחבר הודעה
Catskinner (קלוד בן שאול)
חבר במועדון 10K
חבר במועדון 10K


הצטרף בתאריך:
  Nov 05, 2006

מיקום: הוד השרון
הבעות תודה: 708
מספר הודעות: 15106

 #31  נשלח: ה' 21/11/2019 14:22
Re: איך זה שרוב הישראלים לא ממש מבינים איך אפשר לשפר את הנהיגה בארץ?

m31
·למה צריך לטעון שיש בעיה בחוסר הבנה? רוב הישראלים מבינים מצויין, פשוט לא אכפת להם.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
m31
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Jun 27, 2014
הבעות תודה: 2
מספר הודעות: 646

 #32  נשלח: ה' 21/11/2019 18:30
Re: איך זה שרוב הישראלים לא ממש מבינים איך אפשר לשפר את הנהיגה בארץ?

'רוב הישראלים מבינים מצויין, פשוט לא אכפת להם.'

לא נראה לי שזה מדוייק בכלל
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Amir64 (אמיר)
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Aug 02, 2012
הבעות תודה: 916
מספר הודעות: 6397

 #33  נשלח: ה' 21/11/2019 19:07
Re: איך זה שרוב הישראלים לא ממש מבינים איך אפשר לשפר את הנהיגה בארץ?

m31
בוודאי שזה מדוייק.
כל בעל רישיון נהיגה יודע בדיוק מהם החוקים.
הוא בוחר במודע לעבור עליהם, כי נוח לו, וכי הוא יודע בוודאות כמעט מוחלטת שלא יתפשו אותו.
ומבחינת הסיכון שהוא לוקח, הוא מאמין ש- "יהיה בסדר".
וגם חוקים "חדשים" כמו האיסור להחזיק בסמרטפון, מפמפמים לו את זה כל הזמן באמצעי התקשורת, ואין סיכוי שיש מישהו שלא שמע כמה זה מסוכן. ועדיין המונים עושים זאת ללא חשש.

אם כל אחד היה נוהג בדיוק כפי שהוא נהג בטסט שלו, המצב היה הרבה יותר טוב על הכבישים.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
m31
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Jun 27, 2014
הבעות תודה: 2
מספר הודעות: 646

 #34  נשלח: ה' 21/11/2019 20:37

אנשים אחרי שמקבלים רישיון נהיים 'מבולבלים' ולא זוכרים פתאום חוקים. אבל הנקודה גם שלא מבינים את החשיבות של חוקים.
זה לא שחור לבן
עדיין::
לדעתי להבין את הבעיה זה מורכב
גם כי אנשים רוצים לשכוח את החוקים שלמדו ומצליחים בזה
וגם הגדלת הראש כמעט ולא קיימת.

נכון העומס בכבישים תורם לזה גם אבל אני חושב שצריך לעשות חושבים גדולים כדי ש'נהיה לראש ולא לזנב'

אני זוכר שפעם העלתי לקבוצת פייסבוק של 'שומרי הדרך' סרטון שבו מישהו עוקף במהירות מימין כאשר אני נותן להולך רגל לעבור במעבר חצייה.
העניין שהאטתי לפני המעבר חצייה ושמרתי מרחק בשביל שמי שיבוא מאחור יוכל לראות את הולך הרגל.

בקבוצה באו אלי בתלונה שאני לא אמור לשמור מרחק ממעבר חצייה לתת להולך רגל לעבור.

אז נראה לי שלא תמיד 'האמונים' על הבטיחות יודעים ומכבדים את הכבישים בלשון המעטה

העלו כאן הרבה הצעות יפות וצריך מנגנון מאוד חזק שיארגן את הכל אחרת הכל חרטא.

ומבחינת אלה שכן אוכפים את החוק שהם שוטרי התנועה כל הכבוד להם באמת מסכנים את עצמם בשביל שיהיה יותר בטוח.
זה אחד הדברים המרשימים.

| פרופיל | שלח הודעה | חפש
vettel
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל

הצטרף בתאריך:
  Jul 30, 2019
הבעות תודה: 2
מספר הודעות: 39

 #35  נשלח: ה' 21/11/2019 20:53

בעיקרון הכל מתחיל בתרבות ואליה מתווספת רשלנות תכנונית במקום ללמוד איך עשו בערים בעולם, רגולציה מיושנת (תקנות וחוקים מטופשים עוד מימי קום המדינה שעד היום לא יודעים מה זה אופניים חשמליות וקורקינטים למרות שכבר עשור הם איתנו) בצע כסף שרק מעניין את משרדי הממשלה (של האוצר ומשרד התחבורה) לבסוף גם התעלמות מרצון לאכיפה ועונשים של המשטרה !
לדוגמא ביקרתי ביפן עוד בשנות ה 90 ורכבתי שם על אופנוע והסבירו לי שאסור להשתחל בין מכוניות ואסור לחתוך ואסור לסוע על המדרכה וגם לחנות עליה וזהו פשוט מאד ! כלומר רכישת האופנוע לא נותנת לך פטור מהחוק ההיפך מישראל הכל מותר - נסיעה על השוליים, השתחלות לחתוך רכבים לטוס ולקצר מפארק הירקון וכו.
אצלנו הכל קיצוני וכולם ובעיקר הצעירים רק מחפשים רק איפה לדפוק את המערכת ראו איך נוסעים על הקורקינטים והאופניים חשמליות היום כל יום רואים רוכבים בלילה ללא קסדות באין כניסה ללא אורות וכמובן עם אוזניות וגם אחרי איזה ג'וינט - כלומר רק מחפשים איפה אפשר ל"דפוק את המערכת" ולהתנהג כמו באנרכיה או סדום ! חוקים לא בשבילם הם תמיד יודעים יותר טוב אבל משבחים איך בחו"ל הכל מושלם ודופק כמו שעון.
העיריות (ובראשם תל אביב) משרתות את עצמם ועדיין עסוקות בדוחות תנועה לרכבים בלבד והמדרכות הפקרות להולכי הרגל. מדוע מקימים שבילי אופניים על המדרכות ? איפה בעולם יש ככה ? ניסיתם לאחרונה לרכוב באופניים עם ילדים בפארקים ? זה הפך לפחד כי העיריות פיתחו אוטוסטרדות לאופניים חשמליות (שבילי אופניים מהירים בתוך הפארקים).
התשתיות כמובן לא מספיקות האוכלוסיה גדלה בקצב יחסית מהיר ומרביתה נמצא בין עפולה לגדרה איך יכול להיות שעדיין כביש החוף 2 נתיבים בין חיפה לתל אביב כבר 25 שנה (עכשיו אפילו לקחו את הנתיב השלישי בין נתניה לתל אביב) !!! למרות שהאוכלסיה במדינה כמעט הוכפלה מאז ! הזוי
כסף למשרדי הממשלה - המדינה רוצה רק שנקנה עוד רכבים כי המיסים הם 40 מיליארד בשנה אז האוצר מכור לסם הזה !
אבל למי איכפת (נכתב בכאב גדול)
(1) הבעות תודה: m31
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Amir64 (אמיר)
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Aug 02, 2012
הבעות תודה: 916
מספר הודעות: 6397

 #36  נשלח: ה' 21/11/2019 21:07

m31 כתב:
אנשים אחרי שמקבלים רישיון נהיים 'מבולבלים' ולא זוכרים פתאום חוקים. אבל הנקודה גם שלא מבינים את החשיבות של חוקים.
זה לא שחור לבן
עדיין::
לדעתי להבין את הבעיה זה מורכב
גם כי אנשים רוצים לשכוח את החוקים שלמדו ומצליחים בזה

סליחה, אבל אתה מיתמם.
אנשים לא נהיים מבולבלים, לא שוכחים חוקים, ובהחלט מבינים את החשיבות של החוקים.
אנשים גם לא "רוצים" לשכוח את החוקים שלמדו.

אנשים רואים עבריינים בכל פעם שהם יוצאים אל הכביש.
בהתחלה, רק כועסים.
אח"כ מרגישים פגועים מכך שכל גנבי התורים ומזגזגי הנתיבים מעכבים אותם בעוד מחזור רמזור, או שניים.
ולבסוף, מסגלים לעצמם את אותה התנהגות, כי אם לא, הם תמיד "בצד המפסיד".
שוב, כי אין אכיפה שתתפוס ותעניש את העבריינים.
כמה שנים כאלו עוברות, וכולם (כמעט) מתנהגים כמו עבריינים.
כי אם אתה מגיע לצומת, ולא נדחף, לא תצליח לזוז מהמקום. אף אחד, כמעט, לא יאפשר לך להתקדם, לחצות את הצומת, או להשתלב בתנועה אם לא תידחף.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
m31
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Jun 27, 2014
הבעות תודה: 2
מספר הודעות: 646

 #37  נשלח: ה' 21/11/2019 21:08

אני בעד הממשלה הקיימת פחות או יותר חוץ מהכבישים למרות שיש התקדמות
יש בניית תשתיות מאוד מושקעת גם לרכבות וכל דבר
יש גם השתפרות בתחבורה שיתופית כמו למשל באבל...

ומסכים איתך ממש בגדול
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Amir64 (אמיר)
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Aug 02, 2012
הבעות תודה: 916
מספר הודעות: 6397

 #38  נשלח: ה' 21/11/2019 21:32

vettel
קודם כל, אופניים חשמליים, לא חשמליות.
אופניים הם גדולים\קטנים\יפים\חשמליים.
אופנים הם ממין זכר.

ביקרת ביפן...
סליחה? מישהו היה צריך להסביר לך את זה?
לא למדת בשיעורי הנהיגה שלך בארץ את זה?
אל תגיד שלא לימדו אותך את זה כשלמדת.
כל הזמן רואים 3 תלמידים אחרי מורה.
כולם רוכבים בטור, לא מזגזגים בין מכוניות, לא עומדים על מעבר החציה, או לפניו בתוך הצומת, כשהם עומדים ברמזור.
(תכף נדבר על זה)

כל מה שתיארת אסור גם בישראל. הדבר היחיד ששונה מיפן, או רוב העולם, הוא אכיפה.
דרך אגב, הייתה בארץ קטגוריית אופניים עם מנוע עזר (שנקרא בפי העם טוסטוס).
לא היה צריך לבטל את הקטגוריה, והיא מתאימה בדיוק לאופניים החשמליים.
דרך אגב, גם היום המשטרה יכולה להוריד מהכביש ומהמדרכות את כל האופניים החשמליים, ולו על הסעיף הפעוט של איסור התקנת מצערת, ואיסור יכולת נסיעה מעל 25 קמ"ש עם מנוע העזר.
כל מי שיש לו מצערת, יוחרם הכלי.
כל מה שצריך זו תקנה שיתקין שר התחבורה האימפוטנט, או המחליף החדש שלו.

ועכשיו אני חוזר לצמתים המרומזרים.
איך מונעים מאופנוענים לעבור את קו העצירה? פשוט מאוד, וממומש באירופה במספר מדינות.
אין רמזור מעבר לצומת.
הרמזור נמצא בקו העצירה, ויש רמזור קטן ונמוך, המיועד לרכב הראשון שלא רואה את הרמזור שנמצא גבוה מעליו.
זה עובד מושלם. עברת את הקו? אתה לא רואה רמזור, ולא יודע מתי יש ירוק.

בסה"כ, תשתית הכבישים בארץ טובה. אי אפשר לפוצץ את המדינה הקטנה והצפופה הזו בכבישים ללא הכרה.
מה שעקום פה הוא שאין תחבורה ציבורית, ויש מדיניות המעודדת קניית מכוניות, ובעיקר מעודדת ליסינג.
(עובדה, יותר מ- 50% מהמכוניות החדשות שעולות לכביש כל שנה הן מכוניות ליסינג)
מי שמקבל רכב ליסינג צמוד, בוודאי שייסע כל יום לבד. מה אכפת לו? הרי הוא לא ישלם פחות אם הוא ישאיר את האוטו בבית, או בביתו של חבר לעבודה, וייסעו שניהם ביחד ברכב הליסינג של החבר לעבודה.
אם כולם היו חייבים לנסוע ברכבם הפרטי, ומרגישים בכיס כל מילוי מיכל דלק, חלק גדול היו מוצאים עם מי לעשות נסיעה שיתופית.


נערך בפעם אחרונה על-ידי Amir64 בתאריך ה' 21/11/2019 21:45, נערך סך הכל פעם אחת
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Amir64 (אמיר)
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Aug 02, 2012
הבעות תודה: 916
מספר הודעות: 6397

 #39  נשלח: ה' 21/11/2019 21:43

למי שלא מבין על מה דיברתי בעניין הרמזורים, שיראה את הסרטון:
ראו את הרמזורים בזמנים הבאים בסרטון:
0:25
0:34
0:47
1:02
1:16 (ממחיש טוב את הרמזור הנמוך לרכבים הראשונים)
1:36 (ממחיש טוב את העובדה שאם תעבור את קו העצירה, ותגיע למעבר החצייה, לא תראה רמזור יותר. מה שימנע ממך לעבור את קו העצירה)
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Amir64 (אמיר)
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Aug 02, 2012
הבעות תודה: 916
מספר הודעות: 6397

 #40  נשלח: ה' 21/11/2019 21:56

גם ברחובות המרכזיים בערים, תכנון נכון של התנועה יכול לצמצם בהרבה את הפקקים.
1. ביטול פנייה שמאלה בצומת לא מרומזר בכביש מרכזי.
כל הרוצים לפנות שמאלה בצומת לא מרומזר, מעכבים את כל התנועה (וכבר דיברנו על זה שאם לא נדחפים בכח כדי לבצע את הפנייה, נישאר עומדים לעד, ממתינים שיימצא מישהו אדיב שייתן לבצע את הפנייה)
2. ביטול חנייה ברחוב ראשי. מקומות החנייה ייועדו בלעדית לפריקה טעינה של סחורה לחנויות, ואם אין חנויות, זה עוד נתיב נסיעה.
המצב כיום, כל רכבי האספקה לחנויות עומדים באמצע הכביש או על מעבר חציה, כדי לספק סחורה לחנויות, ועוד מסתכנים בקבלת דו"ח על חניה במקום אסור, אם לחוסר מזלם דווקא כן יופיע שם שוטר.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Amir64 (אמיר)
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Aug 02, 2012
הבעות תודה: 916
מספר הודעות: 6397

 #41  נשלח: ה' 21/11/2019 22:05

molvy כתב:
אם לפני 30 שנה היינו שומעים צפירות של מכוניות כבדרך קבע היום לשמוע מכונית צופרת זו תופעה מאוד נדירה.

דווקא הנהגים המקצועיים (מוניות אוטובוסים ומשאיות) מתנהגים בבריונות על הכביש. המובילים במעבר באור אדום ברמזור, תמיד שאני רואה רכב עובר בצהוב כהה ואדום מלא זה או משאית או אוטובוס או מונית. עליהם לפי דעתי יש לשים לב על ידי קופסאות שחורות חכמות ברכבים שלהם שיתריעו למשטרה בזמן אמת על ביצוע עברת תנועה

אולי זו השמיעה שלך , אולי התרגלת.
מצפצפים, והרבה.

נהגי אוטובוסים בבעיה קשה.
תכנון זמן המסלול שלהם צפוף מאוד, ולא מאפשר להם זמן מנוחה בין סוף קו לתחילת הקו הבא שהם צריכים לבצע.
נהג אוטובוס גונב כמה רמזורים באדום, ויש לו זמן לעשות פיפי לפני הנסיעה הבאה.

אתה יודע שכל המשאיות מגיעות עם טכומטר אלקטרוני לארץ, כי זו התקינה באירופה ובארה"ב?
בכניסה לארץ מורידים את הקופסאות האלו, כי איגוד המובילים בארץ לא מסכים שמערכת כזו תאפשר אכיפה טובה על עבירות הנהגים. גם מבחינת עבירות מהירות, וגם מבחינת שעות עבודה ומנוחה.
(1) הבעות תודה: m31
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
m31
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Jun 27, 2014
הבעות תודה: 2
מספר הודעות: 646

 #42  נשלח: ה' 21/11/2019 23:23

לדעתי אמיר אתה רואה את הדברים יותר מדי שחור
יש טונות של טמבליות בכבישים אבל זה לא כולם
יש עדיין לא מעט מלח הארץ
אם כי נעלמים בקצב מהיר נראה לי

ואני נוטה הרבה פעמים להאמין שזה גם לא בדיוק רוע אלא פשוט טמבליות ברוב המכריע של המקרים.

אין לאנשים סיבה להיות רעים בדרך כלל אז הם לא פועלים בצורה רעה אלא בדרך טיפשית

אם מדברים עם אנשים על דברים רואים שהם לא מתכוונים באמת. לחץ חברתי שחקן מאוד גדול

אולי הסרטון הזה באמת צודק (ב 0:14)
?t=14
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Amir64 (אמיר)
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Aug 02, 2012
הבעות תודה: 916
מספר הודעות: 6397

 #43  נשלח: ה' 21/11/2019 23:49

m31 כתב:
לדעתי אמיר אתה רואה את הדברים יותר מדי שחור
יש טונות של טמבליות בכבישים אבל זה לא כולם
יש עדיין לא מעט מלח הארץ
אם כי נעלמים בקצב מהיר נראה לי

ואני נוטה הרבה פעמים להאמין שזה גם לא בדיוק רוע אלא פשוט טמבליות ברוב המכריע של המקרים.


כמובן שיש גם לא מעט נהגים טובים.
ולא לא מדובר ברוע כלל (למעט הערסים האמיתיים בכבישים, אילו עם ההונדה והאאודי השחורות, עם הספויילר הגדול).
מדובר בתרבות נרכשת על מנת להיות מסוגל להתנייד בכבישים במציאות הקיימת.
מי שנאלץ להדחף פעם, ועוד פעם, ועוד כמה פעמים, כי אחרת לא יוכל לחצות צומת, בסוף עושה זאת כהרגל.

כולם חונכו, באמצעות אי אכיפה, שלא ממש חייבים לעצור בעצור. במיוחד אם יש שדה ראייה טוב, ולא ממש חייבים לעצור כדי להצליח לעבור את הצומת בבטחה, ובלי להפריע לאף אחד.
בהיעדר אכיפה, הגבולות של מה מותר ומה אסור, מיטשטשים.
מה שפעם היה ברור שאסור, היום מותר.
רק בשל היעדר האכיפה.
והפיחות זוחל.
אם לא עוצרים בעצור שלא ממש מבינים למה הוא קיים, כי יש שדה ראייה, מתרגלים לא לעצור במקום יותר קשה להשתלבות, ובסוף, מתרגלים לא לעצור כלל בעצור, אלא לגלוש, להעיף מבט ולהכנס לצומת גם כשרואים רכב ממש קרוב, כאילו הוא לא קיים.

פעם היו מחלקים דוחות על חנייה עם 2 גלגלים על המדרכה.
היום אין בעיה לחנות עם 4 גלגלים על המדרכה, אף אחד לא מקבל דוח.
חוסמים את כל המדרכה, ושהולכי הרגל יילכו על הכביש.
זה לא מרוע, ולא לעשות דווקא.
זה פשוט כי זה נוח לי, ולא ממש בא לי לחפש מקום חניה עכשיו שיהיה קצת רחוק מהבית.
ואין התחשבות בזולת, כי יותר חשובה הנוחות שלי, ופחות חשובה הנוחות של האחר.

וזה אותו דבר בדיוק בנושא עישון בגינות משחק לילדים.
המעשן ממש לא מבין למה מעירים לו, למרות שיש חוק (ושלטים) האוסרים עישון בגינה, ועוד מתלונן למה מעירים לו על זה.
ושוב, לא מדובר באדם רע. רק באדם שרווחתו חשובה לו יותר מרווחתו של הזולת.

אני רואה שחור מהבחינה שלא נראה שמישהו מהרשות המבצעת (הממשלה), ומתחתיה המשטרה, בכלל חושבים לעשות משהו כדי לשנות את המצב.
במשטרה מעדיפים סטטיסטיקה טובה, על פני עבודה רצינית כדי להביא לשינוי.
כולם קפואים באיזה שהוא לימבו. ומקווים שמשהו ישתנה לבד.
המחוקק מחוקק ים של חוקים. חלקם טובים, חלקם הזויים, ואף אחד, כולל המחוקק עצמו, לא מאמין שחוקים אילו ייאכפו.
רואים את כל רוכבי הכלים החשמליים הקונים משתוללים בכבישים ובמדרכות, ומחוקקים חוק שאסור לרכב עד גיל 16.
אין שוטר אחד שעוצר רוכב אופניים חשמליים או קורקינט, אז איך הוא יגיע לבדיקה האם הרוכב כבר בן 16 או עדיין לא?
מחוקקים חוק שמי שאין לו רשיון נהיגה, חייב במבחן עיוני על חוקי התנועה.
הרי לא עושים כלום עם מי שיש לו רישיון נהיגה, ובכל זאת משתולל בכבישים עם הכלים האילו, אז מה זה משנה אם חסר הרישיון עבר או לא עבר מבחן? ממילא הוא יעשה מה שהוא רואה שאחרים עושים ולא קורה להם כלום.

אתמול ראיתי ברמזור ברחובות רוכב אופניים חשמליים, כבן 50 או יותר, רוכב במעגל באמצע צומת כשהרמזור אדום, ופשוט מחכה כך עד שהוא יוכל לעבור, כשיפסיק זרם המכוניות החוצות בכיוון השני. ובסוף עובר באדום.
אפילו לא היה לו חשק לעמוד במקום, עד שתהיה הזדמנות לעבור.
וזה בצומת מכוסה במצלמות בקרה של העיריה.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Catskinner (קלוד בן שאול)
חבר במועדון 10K
חבר במועדון 10K


הצטרף בתאריך:
  Nov 05, 2006

מיקום: הוד השרון
הבעות תודה: 708
מספר הודעות: 15106

 #44  נשלח: ו' 22/11/2019 5:44
Re: איך זה שרוב הישראלים לא ממש מבינים איך אפשר לשפר את הנהיגה בארץ?

m31 כתב:
'רוב הישראלים מבינים מצויין, פשוט לא אכפת להם.'

לא נראה לי שזה מדוייק בכלל


·זה מדוייק לחלוטין כי אותה חוסר הבנה שאתה טוען שקיימת נעלמת לה באופן פלאי כשהישראלי מגיע למדינה שבה התופעה לא מקובלת וחוזרת ברגע שהוא נוחת חזרה בארץ.
(1) הבעות תודה: Amir64
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Amir64 (אמיר)
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Aug 02, 2012
הבעות תודה: 916
מספר הודעות: 6397

 #45  נשלח: ו' 22/11/2019 12:27

בפעם האחרונה שנסעתי לאיטליה, הזהירו אותי חברים לא לעבור את המהירות המותרת המצויינת בשלט לפני כניסה לכפרים וישובים קטנים.
הזהירו אותי שיש המון מצלמות מהירות, ומקבלים דוח החל מהקמ"ש הראשון של חריגה.
אותם חברים, נוסעים ללא בעיה על 20-25 קמ"ש יותר מהמותר בארץ.
המודעות קיימת.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון חורף - ישראל (GMT+2) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > ללא קשר עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  הבא 


  
    שם משתמש:
נתוני כניסה לכל אתרי HT:

  סיסמא:
 

  


 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht