@m31
·למה צריך לטעון שיש בעיה בחוסר הבנה? רוב הישראלים מבינים מצויין, פשוט לא אכפת להם.
איך זה שרוב הישראלים לא ממש מבינים איך אפשר לשפר את הנהיגה בארץ?
- Catskinner
- חבר במועדון HT
- הודעות: 16019
- הצטרף: נובמבר 2006
- מיקום: הוד השרון
- נתן תודות: 123 פעמים
- קיבל תודות: 940 פעמים
- m31 (פותח השרשור)
-
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 676
- הצטרף: יוני 2014
- נתן תודות: 265 פעמים
- קיבל תודות: 2 פעמים
Re: איך זה שרוב הישראלים לא ממש מבינים איך אפשר לשפר את הנהיגה בארץ?
'רוב הישראלים מבינים מצויין, פשוט לא אכפת להם.'
לא נראה לי שזה מדוייק בכלל
לא נראה לי שזה מדוייק בכלל
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10043
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
Re: איך זה שרוב הישראלים לא ממש מבינים איך אפשר לשפר את הנהיגה בארץ?
@m31
בוודאי שזה מדוייק.
כל בעל רישיון נהיגה יודע בדיוק מהם החוקים.
הוא בוחר במודע לעבור עליהם, כי נוח לו, וכי הוא יודע בוודאות כמעט מוחלטת שלא יתפשו אותו.
ומבחינת הסיכון שהוא לוקח, הוא מאמין ש- "יהיה בסדר".
וגם חוקים "חדשים" כמו האיסור להחזיק בסמרטפון, מפמפמים לו את זה כל הזמן באמצעי התקשורת, ואין סיכוי שיש מישהו שלא שמע כמה זה מסוכן. ועדיין המונים עושים זאת ללא חשש.
אם כל אחד היה נוהג בדיוק כפי שהוא נהג בטסט שלו, המצב היה הרבה יותר טוב על הכבישים.
בוודאי שזה מדוייק.
כל בעל רישיון נהיגה יודע בדיוק מהם החוקים.
הוא בוחר במודע לעבור עליהם, כי נוח לו, וכי הוא יודע בוודאות כמעט מוחלטת שלא יתפשו אותו.
ומבחינת הסיכון שהוא לוקח, הוא מאמין ש- "יהיה בסדר".
וגם חוקים "חדשים" כמו האיסור להחזיק בסמרטפון, מפמפמים לו את זה כל הזמן באמצעי התקשורת, ואין סיכוי שיש מישהו שלא שמע כמה זה מסוכן. ועדיין המונים עושים זאת ללא חשש.
אם כל אחד היה נוהג בדיוק כפי שהוא נהג בטסט שלו, המצב היה הרבה יותר טוב על הכבישים.
- m31 (פותח השרשור)
-
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 676
- הצטרף: יוני 2014
- נתן תודות: 265 פעמים
- קיבל תודות: 2 פעמים
אנשים אחרי שמקבלים רישיון נהיים 'מבולבלים' ולא זוכרים פתאום חוקים. אבל הנקודה גם שלא מבינים את החשיבות של חוקים.
זה לא שחור לבן
עדיין::
לדעתי להבין את הבעיה זה מורכב
גם כי אנשים רוצים לשכוח את החוקים שלמדו ומצליחים בזה
וגם הגדלת הראש כמעט ולא קיימת.
נכון העומס בכבישים תורם לזה גם אבל אני חושב שצריך לעשות חושבים גדולים כדי ש'נהיה לראש ולא לזנב'
אני זוכר שפעם העלתי לקבוצת פייסבוק של 'שומרי הדרך' סרטון שבו מישהו עוקף במהירות מימין כאשר אני נותן להולך רגל לעבור במעבר חצייה.
העניין שהאטתי לפני המעבר חצייה ושמרתי מרחק בשביל שמי שיבוא מאחור יוכל לראות את הולך הרגל.
בקבוצה באו אלי בתלונה שאני לא אמור לשמור מרחק ממעבר חצייה לתת להולך רגל לעבור.
אז נראה לי שלא תמיד 'האמונים' על הבטיחות יודעים ומכבדים את הכבישים בלשון המעטה
העלו כאן הרבה הצעות יפות וצריך מנגנון מאוד חזק שיארגן את הכל אחרת הכל חרטא.
ומבחינת אלה שכן אוכפים את החוק שהם שוטרי התנועה כל הכבוד להם באמת מסכנים את עצמם בשביל שיהיה יותר בטוח.
זה אחד הדברים המרשימים.
זה לא שחור לבן
עדיין::
לדעתי להבין את הבעיה זה מורכב
גם כי אנשים רוצים לשכוח את החוקים שלמדו ומצליחים בזה
וגם הגדלת הראש כמעט ולא קיימת.
נכון העומס בכבישים תורם לזה גם אבל אני חושב שצריך לעשות חושבים גדולים כדי ש'נהיה לראש ולא לזנב'
אני זוכר שפעם העלתי לקבוצת פייסבוק של 'שומרי הדרך' סרטון שבו מישהו עוקף במהירות מימין כאשר אני נותן להולך רגל לעבור במעבר חצייה.
העניין שהאטתי לפני המעבר חצייה ושמרתי מרחק בשביל שמי שיבוא מאחור יוכל לראות את הולך הרגל.
בקבוצה באו אלי בתלונה שאני לא אמור לשמור מרחק ממעבר חצייה לתת להולך רגל לעבור.
אז נראה לי שלא תמיד 'האמונים' על הבטיחות יודעים ומכבדים את הכבישים בלשון המעטה
העלו כאן הרבה הצעות יפות וצריך מנגנון מאוד חזק שיארגן את הכל אחרת הכל חרטא.
ומבחינת אלה שכן אוכפים את החוק שהם שוטרי התנועה כל הכבוד להם באמת מסכנים את עצמם בשביל שיהיה יותר בטוח.
זה אחד הדברים המרשימים.
בעיקרון הכל מתחיל בתרבות ואליה מתווספת רשלנות תכנונית במקום ללמוד איך עשו בערים בעולם, רגולציה מיושנת (תקנות וחוקים מטופשים עוד מימי קום המדינה שעד היום לא יודעים מה זה אופניים חשמליות וקורקינטים למרות שכבר עשור הם איתנו) בצע כסף שרק מעניין את משרדי הממשלה (של האוצר ומשרד התחבורה) לבסוף גם התעלמות מרצון לאכיפה ועונשים של המשטרה !
לדוגמא ביקרתי ביפן עוד בשנות ה 90 ורכבתי שם על אופנוע והסבירו לי שאסור להשתחל בין מכוניות ואסור לחתוך ואסור לסוע על המדרכה וגם לחנות עליה וזהו פשוט מאד ! כלומר רכישת האופנוע לא נותנת לך פטור מהחוק ההיפך מישראל הכל מותר - נסיעה על השוליים, השתחלות לחתוך רכבים לטוס ולקצר מפארק הירקון וכו.
אצלנו הכל קיצוני וכולם ובעיקר הצעירים רק מחפשים רק איפה לדפוק את המערכת ראו איך נוסעים על הקורקינטים והאופניים חשמליות היום כל יום רואים רוכבים בלילה ללא קסדות באין כניסה ללא אורות וכמובן עם אוזניות וגם אחרי איזה ג'וינט - כלומר רק מחפשים איפה אפשר ל"דפוק את המערכת" ולהתנהג כמו באנרכיה או סדום ! חוקים לא בשבילם הם תמיד יודעים יותר טוב אבל משבחים איך בחו"ל הכל מושלם ודופק כמו שעון.
העיריות (ובראשם תל אביב) משרתות את עצמם ועדיין עסוקות בדוחות תנועה לרכבים בלבד והמדרכות הפקרות להולכי הרגל. מדוע מקימים שבילי אופניים על המדרכות ? איפה בעולם יש ככה ? ניסיתם לאחרונה לרכוב באופניים עם ילדים בפארקים ? זה הפך לפחד כי העיריות פיתחו אוטוסטרדות לאופניים חשמליות (שבילי אופניים מהירים בתוך הפארקים).
התשתיות כמובן לא מספיקות האוכלוסיה גדלה בקצב יחסית מהיר ומרביתה נמצא בין עפולה לגדרה איך יכול להיות שעדיין כביש החוף 2 נתיבים בין חיפה לתל אביב כבר 25 שנה (עכשיו אפילו לקחו את הנתיב השלישי בין נתניה לתל אביב) !!! למרות שהאוכלסיה במדינה כמעט הוכפלה מאז ! הזוי
כסף למשרדי הממשלה - המדינה רוצה רק שנקנה עוד רכבים כי המיסים הם 40 מיליארד בשנה אז האוצר מכור לסם הזה !
אבל למי איכפת (נכתב בכאב גדול)
לדוגמא ביקרתי ביפן עוד בשנות ה 90 ורכבתי שם על אופנוע והסבירו לי שאסור להשתחל בין מכוניות ואסור לחתוך ואסור לסוע על המדרכה וגם לחנות עליה וזהו פשוט מאד ! כלומר רכישת האופנוע לא נותנת לך פטור מהחוק ההיפך מישראל הכל מותר - נסיעה על השוליים, השתחלות לחתוך רכבים לטוס ולקצר מפארק הירקון וכו.
אצלנו הכל קיצוני וכולם ובעיקר הצעירים רק מחפשים רק איפה לדפוק את המערכת ראו איך נוסעים על הקורקינטים והאופניים חשמליות היום כל יום רואים רוכבים בלילה ללא קסדות באין כניסה ללא אורות וכמובן עם אוזניות וגם אחרי איזה ג'וינט - כלומר רק מחפשים איפה אפשר ל"דפוק את המערכת" ולהתנהג כמו באנרכיה או סדום ! חוקים לא בשבילם הם תמיד יודעים יותר טוב אבל משבחים איך בחו"ל הכל מושלם ודופק כמו שעון.
העיריות (ובראשם תל אביב) משרתות את עצמם ועדיין עסוקות בדוחות תנועה לרכבים בלבד והמדרכות הפקרות להולכי הרגל. מדוע מקימים שבילי אופניים על המדרכות ? איפה בעולם יש ככה ? ניסיתם לאחרונה לרכוב באופניים עם ילדים בפארקים ? זה הפך לפחד כי העיריות פיתחו אוטוסטרדות לאופניים חשמליות (שבילי אופניים מהירים בתוך הפארקים).
התשתיות כמובן לא מספיקות האוכלוסיה גדלה בקצב יחסית מהיר ומרביתה נמצא בין עפולה לגדרה איך יכול להיות שעדיין כביש החוף 2 נתיבים בין חיפה לתל אביב כבר 25 שנה (עכשיו אפילו לקחו את הנתיב השלישי בין נתניה לתל אביב) !!! למרות שהאוכלסיה במדינה כמעט הוכפלה מאז ! הזוי
כסף למשרדי הממשלה - המדינה רוצה רק שנקנה עוד רכבים כי המיסים הם 40 מיליארד בשנה אז האוצר מכור לסם הזה !
אבל למי איכפת (נכתב בכאב גדול)
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10043
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
סליחה, אבל אתה מיתמם.m31 כתב:אנשים אחרי שמקבלים רישיון נהיים 'מבולבלים' ולא זוכרים פתאום חוקים. אבל הנקודה גם שלא מבינים את החשיבות של חוקים.
זה לא שחור לבן
עדיין::
לדעתי להבין את הבעיה זה מורכב
גם כי אנשים רוצים לשכוח את החוקים שלמדו ומצליחים בזה...
אנשים לא נהיים מבולבלים, לא שוכחים חוקים, ובהחלט מבינים את החשיבות של החוקים.
אנשים גם לא "רוצים" לשכוח את החוקים שלמדו.
אנשים רואים עבריינים בכל פעם שהם יוצאים אל הכביש.
בהתחלה, רק כועסים.
אח"כ מרגישים פגועים מכך שכל גנבי התורים ומזגזגי הנתיבים מעכבים אותם בעוד מחזור רמזור, או שניים.
ולבסוף, מסגלים לעצמם את אותה התנהגות, כי אם לא, הם תמיד "בצד המפסיד".
שוב, כי אין אכיפה שתתפוס ותעניש את העבריינים.
כמה שנים כאלו עוברות, וכולם (כמעט) מתנהגים כמו עבריינים.
כי אם אתה מגיע לצומת, ולא נדחף, לא תצליח לזוז מהמקום. אף אחד, כמעט, לא יאפשר לך להתקדם, לחצות את הצומת, או להשתלב בתנועה אם לא תידחף.
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10043
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
@vettel
קודם כל, אופניים חשמליים, לא חשמליות.
אופניים הם גדולים\קטנים\יפים\חשמליים.
אופנים הם ממין זכר.
ביקרת ביפן...
סליחה? מישהו היה צריך להסביר לך את זה?
לא למדת בשיעורי הנהיגה שלך בארץ את זה?
אל תגיד שלא לימדו אותך את זה כשלמדת.
כל הזמן רואים 3 תלמידים אחרי מורה.
כולם רוכבים בטור, לא מזגזגים בין מכוניות, לא עומדים על מעבר החציה, או לפניו בתוך הצומת, כשהם עומדים ברמזור.
(תכף נדבר על זה)
כל מה שתיארת אסור גם בישראל. הדבר היחיד ששונה מיפן, או רוב העולם, הוא אכיפה.
דרך אגב, הייתה בארץ קטגוריית אופניים עם מנוע עזר (שנקרא בפי העם טוסטוס).
לא היה צריך לבטל את הקטגוריה, והיא מתאימה בדיוק לאופניים החשמליים.
דרך אגב, גם היום המשטרה יכולה להוריד מהכביש ומהמדרכות את כל האופניים החשמליים, ולו על הסעיף הפעוט של איסור התקנת מצערת, ואיסור יכולת נסיעה מעל 25 קמ"ש עם מנוע העזר.
כל מי שיש לו מצערת, יוחרם הכלי.
כל מה שצריך זו תקנה שיתקין שר התחבורה האימפוטנט, או המחליף החדש שלו.
ועכשיו אני חוזר לצמתים המרומזרים.
איך מונעים מאופנוענים לעבור את קו העצירה? פשוט מאוד, וממומש באירופה במספר מדינות.
אין רמזור מעבר לצומת.
הרמזור נמצא בקו העצירה, ויש רמזור קטן ונמוך, המיועד לרכב הראשון שלא רואה את הרמזור שנמצא גבוה מעליו.
זה עובד מושלם. עברת את הקו? אתה לא רואה רמזור, ולא יודע מתי יש ירוק.
בסה"כ, תשתית הכבישים בארץ טובה. אי אפשר לפוצץ את המדינה הקטנה והצפופה הזו בכבישים ללא הכרה.
מה שעקום פה הוא שאין תחבורה ציבורית, ויש מדיניות המעודדת קניית מכוניות, ובעיקר מעודדת ליסינג.
(עובדה, יותר מ- 50% מהמכוניות החדשות שעולות לכביש כל שנה הן מכוניות ליסינג)
מי שמקבל רכב ליסינג צמוד, בוודאי שייסע כל יום לבד. מה אכפת לו? הרי הוא לא ישלם פחות אם הוא ישאיר את האוטו בבית, או בביתו של חבר לעבודה, וייסעו שניהם ביחד ברכב הליסינג של החבר לעבודה.
אם כולם היו חייבים לנסוע ברכבם הפרטי, ומרגישים בכיס כל מילוי מיכל דלק, חלק גדול היו מוצאים עם מי לעשות נסיעה שיתופית.
קודם כל, אופניים חשמליים, לא חשמליות.
אופניים הם גדולים\קטנים\יפים\חשמליים.
אופנים הם ממין זכר.
ביקרת ביפן...
סליחה? מישהו היה צריך להסביר לך את זה?
לא למדת בשיעורי הנהיגה שלך בארץ את זה?
אל תגיד שלא לימדו אותך את זה כשלמדת.
כל הזמן רואים 3 תלמידים אחרי מורה.
כולם רוכבים בטור, לא מזגזגים בין מכוניות, לא עומדים על מעבר החציה, או לפניו בתוך הצומת, כשהם עומדים ברמזור.
(תכף נדבר על זה)
כל מה שתיארת אסור גם בישראל. הדבר היחיד ששונה מיפן, או רוב העולם, הוא אכיפה.
דרך אגב, הייתה בארץ קטגוריית אופניים עם מנוע עזר (שנקרא בפי העם טוסטוס).
לא היה צריך לבטל את הקטגוריה, והיא מתאימה בדיוק לאופניים החשמליים.
דרך אגב, גם היום המשטרה יכולה להוריד מהכביש ומהמדרכות את כל האופניים החשמליים, ולו על הסעיף הפעוט של איסור התקנת מצערת, ואיסור יכולת נסיעה מעל 25 קמ"ש עם מנוע העזר.
כל מי שיש לו מצערת, יוחרם הכלי.
כל מה שצריך זו תקנה שיתקין שר התחבורה האימפוטנט, או המחליף החדש שלו.
ועכשיו אני חוזר לצמתים המרומזרים.
איך מונעים מאופנוענים לעבור את קו העצירה? פשוט מאוד, וממומש באירופה במספר מדינות.
אין רמזור מעבר לצומת.
הרמזור נמצא בקו העצירה, ויש רמזור קטן ונמוך, המיועד לרכב הראשון שלא רואה את הרמזור שנמצא גבוה מעליו.
זה עובד מושלם. עברת את הקו? אתה לא רואה רמזור, ולא יודע מתי יש ירוק.
בסה"כ, תשתית הכבישים בארץ טובה. אי אפשר לפוצץ את המדינה הקטנה והצפופה הזו בכבישים ללא הכרה.
מה שעקום פה הוא שאין תחבורה ציבורית, ויש מדיניות המעודדת קניית מכוניות, ובעיקר מעודדת ליסינג.
(עובדה, יותר מ- 50% מהמכוניות החדשות שעולות לכביש כל שנה הן מכוניות ליסינג)
מי שמקבל רכב ליסינג צמוד, בוודאי שייסע כל יום לבד. מה אכפת לו? הרי הוא לא ישלם פחות אם הוא ישאיר את האוטו בבית, או בביתו של חבר לעבודה, וייסעו שניהם ביחד ברכב הליסינג של החבר לעבודה.
אם כולם היו חייבים לנסוע ברכבם הפרטי, ומרגישים בכיס כל מילוי מיכל דלק, חלק גדול היו מוצאים עם מי לעשות נסיעה שיתופית.
נערך לאחרונה על ידי Amir64 ב 21/11/2019 21:45, נערך פעם 1 בסך הכל.
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10043
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10043
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
גם ברחובות המרכזיים בערים, תכנון נכון של התנועה יכול לצמצם בהרבה את הפקקים.
1. ביטול פנייה שמאלה בצומת לא מרומזר בכביש מרכזי.
כל הרוצים לפנות שמאלה בצומת לא מרומזר, מעכבים את כל התנועה (וכבר דיברנו על זה שאם לא נדחפים בכח כדי לבצע את הפנייה, נישאר עומדים לעד, ממתינים שיימצא מישהו אדיב שייתן לבצע את הפנייה)
2. ביטול חנייה ברחוב ראשי. מקומות החנייה ייועדו בלעדית לפריקה טעינה של סחורה לחנויות, ואם אין חנויות, זה עוד נתיב נסיעה.
המצב כיום, כל רכבי האספקה לחנויות עומדים באמצע הכביש או על מעבר חציה, כדי לספק סחורה לחנויות, ועוד מסתכנים בקבלת דו"ח על חניה במקום אסור, אם לחוסר מזלם דווקא כן יופיע שם שוטר.
1. ביטול פנייה שמאלה בצומת לא מרומזר בכביש מרכזי.
כל הרוצים לפנות שמאלה בצומת לא מרומזר, מעכבים את כל התנועה (וכבר דיברנו על זה שאם לא נדחפים בכח כדי לבצע את הפנייה, נישאר עומדים לעד, ממתינים שיימצא מישהו אדיב שייתן לבצע את הפנייה)
2. ביטול חנייה ברחוב ראשי. מקומות החנייה ייועדו בלעדית לפריקה טעינה של סחורה לחנויות, ואם אין חנויות, זה עוד נתיב נסיעה.
המצב כיום, כל רכבי האספקה לחנויות עומדים באמצע הכביש או על מעבר חציה, כדי לספק סחורה לחנויות, ועוד מסתכנים בקבלת דו"ח על חניה במקום אסור, אם לחוסר מזלם דווקא כן יופיע שם שוטר.
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10043
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
אולי זו השמיעה שלך , אולי התרגלת.molvy כתב:אם לפני 30 שנה היינו שומעים צפירות של מכוניות כבדרך קבע היום לשמוע מכונית צופרת זו תופעה מאוד נדירה.
דווקא הנהגים המקצועיים (מוניות אוטובוסים ומשאיות) מתנהגים בבריונות על הכביש. המובילים במעבר באור אדום ברמזור, תמיד שאני רואה רכב עובר בצהוב כהה ואדום מלא זה או משאית או אוטובוס או מונית. עליהם לפי דעתי יש לשים לב על ידי קופסאות שחורות חכמות ברכבים שלהם שיתריעו למשטרה בזמן אמת על ביצוע עברת תנועה...
מצפצפים, והרבה.
נהגי אוטובוסים בבעיה קשה.
תכנון זמן המסלול שלהם צפוף מאוד, ולא מאפשר להם זמן מנוחה בין סוף קו לתחילת הקו הבא שהם צריכים לבצע.
נהג אוטובוס גונב כמה רמזורים באדום, ויש לו זמן לעשות פיפי לפני הנסיעה הבאה.
אתה יודע שכל המשאיות מגיעות עם טכומטר אלקטרוני לארץ, כי זו התקינה באירופה ובארה"ב?
בכניסה לארץ מורידים את הקופסאות האלו, כי איגוד המובילים בארץ לא מסכים שמערכת כזו תאפשר אכיפה טובה על עבירות הנהגים. גם מבחינת עבירות מהירות, וגם מבחינת שעות עבודה ומנוחה.
- m31 (פותח השרשור)
-
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 676
- הצטרף: יוני 2014
- נתן תודות: 265 פעמים
- קיבל תודות: 2 פעמים
לדעתי אמיר אתה רואה את הדברים יותר מדי שחור
יש טונות של טמבליות בכבישים אבל זה לא כולם
יש עדיין לא מעט מלח הארץ
אם כי נעלמים בקצב מהיר נראה לי
ואני נוטה הרבה פעמים להאמין שזה גם לא בדיוק רוע אלא פשוט טמבליות ברוב המכריע של המקרים.
אין לאנשים סיבה להיות רעים בדרך כלל אז הם לא פועלים בצורה רעה אלא בדרך טיפשית
אם מדברים עם אנשים על דברים רואים שהם לא מתכוונים באמת. לחץ חברתי שחקן מאוד גדול
אולי הסרטון הזה באמת צודק (ב 0:14)
?t=14
יש טונות של טמבליות בכבישים אבל זה לא כולם
יש עדיין לא מעט מלח הארץ
אם כי נעלמים בקצב מהיר נראה לי
ואני נוטה הרבה פעמים להאמין שזה גם לא בדיוק רוע אלא פשוט טמבליות ברוב המכריע של המקרים.
אין לאנשים סיבה להיות רעים בדרך כלל אז הם לא פועלים בצורה רעה אלא בדרך טיפשית
אם מדברים עם אנשים על דברים רואים שהם לא מתכוונים באמת. לחץ חברתי שחקן מאוד גדול
אולי הסרטון הזה באמת צודק (ב 0:14)
?t=14
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10043
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
כמובן שיש גם לא מעט נהגים טובים.m31 כתב:לדעתי אמיר אתה רואה את הדברים יותר מדי שחור
יש טונות של טמבליות בכבישים אבל זה לא כולם
יש עדיין לא מעט מלח הארץ
אם כי נעלמים בקצב מהיר נראה לי
ואני נוטה הרבה פעמים להאמין שזה גם לא בדיוק רוע אלא פשוט טמבליות ברוב המכריע של המקרים.
...
ולא לא מדובר ברוע כלל (למעט הערסים האמיתיים בכבישים, אילו עם ההונדה והאאודי השחורות, עם הספויילר הגדול).
מדובר בתרבות נרכשת על מנת להיות מסוגל להתנייד בכבישים במציאות הקיימת.
מי שנאלץ להדחף פעם, ועוד פעם, ועוד כמה פעמים, כי אחרת לא יוכל לחצות צומת, בסוף עושה זאת כהרגל.
כולם חונכו, באמצעות אי אכיפה, שלא ממש חייבים לעצור בעצור. במיוחד אם יש שדה ראייה טוב, ולא ממש חייבים לעצור כדי להצליח לעבור את הצומת בבטחה, ובלי להפריע לאף אחד.
בהיעדר אכיפה, הגבולות של מה מותר ומה אסור, מיטשטשים.
מה שפעם היה ברור שאסור, היום מותר.
רק בשל היעדר האכיפה.
והפיחות זוחל.
אם לא עוצרים בעצור שלא ממש מבינים למה הוא קיים, כי יש שדה ראייה, מתרגלים לא לעצור במקום יותר קשה להשתלבות, ובסוף, מתרגלים לא לעצור כלל בעצור, אלא לגלוש, להעיף מבט ולהכנס לצומת גם כשרואים רכב ממש קרוב, כאילו הוא לא קיים.
פעם היו מחלקים דוחות על חנייה עם 2 גלגלים על המדרכה.
היום אין בעיה לחנות עם 4 גלגלים על המדרכה, אף אחד לא מקבל דוח.
חוסמים את כל המדרכה, ושהולכי הרגל יילכו על הכביש.
זה לא מרוע, ולא לעשות דווקא.
זה פשוט כי זה נוח לי, ולא ממש בא לי לחפש מקום חניה עכשיו שיהיה קצת רחוק מהבית.
ואין התחשבות בזולת, כי יותר חשובה הנוחות שלי, ופחות חשובה הנוחות של האחר.
וזה אותו דבר בדיוק בנושא עישון בגינות משחק לילדים.
המעשן ממש לא מבין למה מעירים לו, למרות שיש חוק (ושלטים) האוסרים עישון בגינה, ועוד מתלונן למה מעירים לו על זה.
ושוב, לא מדובר באדם רע. רק באדם שרווחתו חשובה לו יותר מרווחתו של הזולת.
אני רואה שחור מהבחינה שלא נראה שמישהו מהרשות המבצעת (הממשלה), ומתחתיה המשטרה, בכלל חושבים לעשות משהו כדי לשנות את המצב.
במשטרה מעדיפים סטטיסטיקה טובה, על פני עבודה רצינית כדי להביא לשינוי.
כולם קפואים באיזה שהוא לימבו. ומקווים שמשהו ישתנה לבד.
המחוקק מחוקק ים של חוקים. חלקם טובים, חלקם הזויים, ואף אחד, כולל המחוקק עצמו, לא מאמין שחוקים אילו ייאכפו.
רואים את כל רוכבי הכלים החשמליים הקונים משתוללים בכבישים ובמדרכות, ומחוקקים חוק שאסור לרכב עד גיל 16.
אין שוטר אחד שעוצר רוכב אופניים חשמליים או קורקינט, אז איך הוא יגיע לבדיקה האם הרוכב כבר בן 16 או עדיין לא?
מחוקקים חוק שמי שאין לו רשיון נהיגה, חייב במבחן עיוני על חוקי התנועה.
הרי לא עושים כלום עם מי שיש לו רישיון נהיגה, ובכל זאת משתולל בכבישים עם הכלים האילו, אז מה זה משנה אם חסר הרישיון עבר או לא עבר מבחן? ממילא הוא יעשה מה שהוא רואה שאחרים עושים ולא קורה להם כלום.
אתמול ראיתי ברמזור ברחובות רוכב אופניים חשמליים, כבן 50 או יותר, רוכב במעגל באמצע צומת כשהרמזור אדום, ופשוט מחכה כך עד שהוא יוכל לעבור, כשיפסיק זרם המכוניות החוצות בכיוון השני. ובסוף עובר באדום.
אפילו לא היה לו חשק לעמוד במקום, עד שתהיה הזדמנות לעבור.
וזה בצומת מכוסה במצלמות בקרה של העיריה.
- Catskinner
- חבר במועדון HT
- הודעות: 16019
- הצטרף: נובמבר 2006
- מיקום: הוד השרון
- נתן תודות: 123 פעמים
- קיבל תודות: 940 פעמים
Re: איך זה שרוב הישראלים לא ממש מבינים איך אפשר לשפר את הנהיגה בארץ?
·זה מדוייק לחלוטין כי אותה חוסר הבנה שאתה טוען שקיימת נעלמת לה באופן פלאי כשהישראלי מגיע למדינה שבה התופעה לא מקובלת וחוזרת ברגע שהוא נוחת חזרה בארץ.m31 כתב:'רוב הישראלים מבינים מצויין, פשוט לא אכפת להם.'
לא נראה לי שזה מדוייק בכלל...
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10043
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים