מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה


איך זה שרוב הישראלים לא ממש מבינים איך אפשר לשפר את הנהיגה בארץ?


עמוד 4 מתוך 6
עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  הבא 
   פורומים > כללי > ללא קשר
מחבר הודעה
ufffnick
חבר של כבוד
חבר של כבוד

הצטרף בתאריך:
  Sep 14, 2008

מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
הבעות תודה: 427
מספר הודעות: 4281

 #46  נשלח: שבת 23/11/2019 10:10

http://fullgaz.co.il/סופית-מתחילה-אכיפת-משטרה-על-ה...

לכל מי שמתנייד רכוב (ממונע או לא), יום ראשון הקרוב נכנסת אכיפה מוגברת (לבקשתו של Amir64), שכנראה בעיקר תכניס את הרכובים לסיכון גבוה משמעותית, ויגביר את הצפיפות בפקקים.

סעו בזהירות.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Amir64 (אמיר)
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Aug 02, 2012
הבעות תודה: 916
מספר הודעות: 6397

 #47  נשלח: שבת 23/11/2019 12:16


על כמה מבצעי אכיפה הצהירו, ולא עשו כלום?
גם אם יוצאים למבצע לכמה ימים, עושים קצת כסף מדוחות, ומפסיקים את ה-"מבצע", כלום לא יישתנה.

השוליים נועדו להיות שוליים לכביש.
אם היו רוצים שהם יהיו נתיב נוסף, אפילו מיועד בלעדית לאופנועים, ולבטל שוליים, יכלו לעשות זאת.

הרוכבים נכנסים לסיכון, כי הם עוברים על חוקי התנועה, ומכניסים את עצמם ואת הרכבים סביבם למצבי סכנה של קרבה יתרה של רכב לאופנוע.
טעות קטנה של רוכב אופנוע, והוא פוגע ברכב, או גורם לרכב לפגוע בו.
אם אתה זוכר מלימודי הנהיגה, יש סביב לכל רכב תחום שנקרא תח"ש.
הרוכבים כל הזמן נכנסים אליו, ובכך גורמים לסכנה.

אני כבר פעמיים ראיתי איך 2 רוכבי אופנועים מתנגשים ביניהם באותה צורה בדיוק.
אחד נוסע מהר על השול, והשני מגיח לו פתאום מבין המכוניות, וגורם לתאונה.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
ufffnick
חבר של כבוד
חבר של כבוד

הצטרף בתאריך:
  Sep 14, 2008

מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
הבעות תודה: 427
מספר הודעות: 4281

 #48  נשלח: שבת 23/11/2019 17:06

Amir64
·

אני מציע שתעלה על דו גלגלי לכמה ימים, ותסע לפי חוקי התנועה ותחזור עם דיווח יותר מחובר למציאות.

כל חוקר תאונות יגיד לך באופן חד משמעי, לאופנוען מסכון הרבה יותר על נתיב צפוף מאשר על השוליים (לא משנה באיזו מהירות), גם אם הוא לא נצמד ומשתחל בין המכוניות.
השינוי נעשה בגלל אנומליה בתאונות עצמיות של מי שמשתולל על השוליים או רוכב שלא בהתאם למצב הדרך.

אישית, 100% של מקרי סיכון שהייתי בהם, היו כשרכבתי כמו בשיעור נהיגה, ויש לי כאלה בממוצע פעמיים ביום (כל יום).
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
niko (איתן)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Dec 13, 2004

מיקום: פתח-תקוה
הבעות תודה: 187
מספר הודעות: 3924

 #49  נשלח: שבת 23/11/2019 18:01

בעיני יש פה בעיות שניתן לסכם אותן בשתי מילים:
תרבות וחינוך.
אנשים נכנסים לרכב והנהיגה זו הפעולה הכי פחות חשובה בזמן........הנהיגה.

אני מודה שלוקח 2 דקות ואני חוטף את העצבים בכביש, מצד שני שבועיים טיול באירופה והרבה נהיגה ולא התעצבנתי ולא צפרתי,נתקלתי פעם אחת במישהו שהיה בשמאלי ללא צורך.
זו עבירה שלרוב האנשים זו בכלל לא עבירה או לא ברור מה רוצים מהן(אופס )
נסיעה בשמאלי ללא צורך גורמת לאנשים אחרים לבצע פעולות מסכנות שגורמות לתאונות כשהמתנחל בשמאלי(לפעמים כ -דווקא) בכלל לא מודע שהוא הגורם לתאונה.

קורקינט: אני עובד במרכז ת"א ואני רואה את הבחורות טסות על הקורקינט עם גופיה וחצאית ובלי קסדה כמובן, חושבות שהן בפרונט של הטאיטניק עם דקפריו מאחור אבל שתבוא הבלימת חירום והיא תבוא....אלוהים יעזור להן.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Amir64 (אמיר)
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Aug 02, 2012
הבעות תודה: 916
מספר הודעות: 6397

 #50  נשלח: שבת 23/11/2019 21:14

ufffnick
מסוכן להיות אופנוען על הכביש. נקודה.
וזו הסיבה היחידה שבגללה אני לא מוכן לעלות על אופנוע.
לא משנה כמה מפתה קיצור זמן הנסיעה.

גם כנהג רכב, לא עובר כמעט יום שבו לא מנסים להתנקש בחיי עם רכב אחר, וגם אופנוענים מנסים בכח להימרח לי על השמשה.
למה אני צריך לא לשמור מרחק מהרכב שלפני, כדי לא לפחד שאופנוען טיפש יעקוף אותי, ייכנס לפני, כמעט מגרד לי את הפנס, לפני שאני בכלל מספיק לראות אותו, ואז לבלום ממש חצי מטר לפני הפגוש שלי, לפני שהוא מחליט מאיזה צד של הרכב שלפני יש לו מספיק רווח כדי לנסות לעקוף? למה אני צריך אחר כך להיות אשם, כי פגעתי בו מאחור?
גם בכביש עמוס ופקוק, אפשר לנסוע בזהירות. גם כרכב וגם כאופנוע.

ואחזור על זה בפעם ה- 100.
רק אכיפה מאסיבית יכולה לשנות את המצב בכבישים.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Catskinner (קלוד בן שאול)
חבר במועדון 10K
חבר במועדון 10K


הצטרף בתאריך:
  Nov 05, 2006

מיקום: הוד השרון
הבעות תודה: 708
מספר הודעות: 15105

 #51  נשלח: א' 24/11/2019 7:58

ufffnick
·עם כל הכבוד, אף אחד לא מכוון אקדח לרכתו של אדם ומכריח אותו לעלות על דו גלגלי. ההחלטה על רכיבה על הדו גלגלי ועליה לכביש היא של הרוכב בלבד ועליו בלבד חלה האחריות לרכב בזהירות תוך הקפדה על חוקי התנועה.

לא נוח, לא מתאים, לא מבין או לא יודע? שלא ירכב.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
ufffnick
חבר של כבוד
חבר של כבוד

הצטרף בתאריך:
  Sep 14, 2008

מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
הבעות תודה: 427
מספר הודעות: 4281

 #52  נשלח: א' 24/11/2019 9:21

Catskinner
·

צודק, אבל כמו רוב המדינה - לא כל כך חכם.

כי אם אתה וחברך אמיר הייתם נוסעים כחוק, אני הייתי בסיכון נמוך משמעותית, שמסתכם בשיקול הדעת שלי.
וכחוק זה כולל קלות דעת (להציץ בטלפון בפקק, לשלוח הודעות כשהרכב "עוצר", "לא לשים לב" לאופנוען שנוסע לידכם - כן, לא לשים לב זה כלול בקלות דעת, והרשימה ארוכה).
עבריינות שלכם, שיטתית ויומיומית מעלה את הסיכון שלי.

אני לא פה להלין על העבריינות, להזכירך אתם מחזיקים את החבל הזה בשני קצותיו.
אני טוען שאתם פשוט מטומטמים.
מאבדים את כל האינטיליגציה שלכם כשאוחזים בהגה, והופכים לבבונים של הדרכים. לוקחים החלטות מהמקום הכי אגוצנטרי, כשיש לכם בידיים 2 טון של ברזל עם כוחות ניגוח פסיכיים.
תחושת הביטחון המופרז שהקופסא מספקת לכם גורמת לכם לחשוב שאתם בלתי פגיעים, שהמוסיקה, מיזוג האוויר והטלפון מספקים תחושה ביתית (מידי) ובטוחה (מידי) מה שמאפשר לכם לקחת את הקשב (שכבר מזמן לא בשימוש בנהיגה שלכם) והריכוז למחוזות אחרים מלבד נהיגה.
ובוא, בוא נדבר באמת על התפלגות יכולות קשב וריכוז באוכלוסיה במצב אופטימלי...

ומאחר ותופעה זו חוצה עשירונים, ומאחר ולשנות תרבות נדרש דורות, הייתי מתחיל בצעדים קטנים - תשתית שמותאמת לרמת האינטיליגנציה שמפגינים המשתמשים בדרך.

רק הבוקר עקפו אותי, מהשוליים (!!!) שני ג׳יפים שקועים במוסיקה בווליום שאני, מתוך הקסדה ורעש המנוע, שומע היטב.

את הסיכון שלי חישבתי, את בהמות הדרכים אני מזהה מרחוק ולא מצליחים להפתיע אותי.
הרווח הנקי שלי זה עוד שעה בעבודה, ועוד שעתיים למשפחה, ביום.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
wallalon
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Nov 14, 2009

מיקום: מרכז
הבעות תודה: 189
מספר הודעות: 1908

 #53  נשלח: א' 24/11/2019 9:37

בישראל אפילו נהגים "טובים" מתנהלים על הכביש זוועה, כולל את כל מי שהגיב כאן בשרשור. לא מכיר אפיפיור שלא מתעסק בטלפון בנהיגה.
אין מה לדבר על אנשים שעולים לכביש חולים, עייפים, שיכורים, בגיל 87, תקועים בשמאל, וכאלה שלא שמעו מעולם על מראות צד ומאותתים.

יבוא יום ובני אדם לא יבינו איך בעבר איפשרנו אחד לשני לנהוג במכוניות.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Catskinner (קלוד בן שאול)
חבר במועדון 10K
חבר במועדון 10K


הצטרף בתאריך:
  Nov 05, 2006

מיקום: הוד השרון
הבעות תודה: 708
מספר הודעות: 15105

 #54  נשלח: א' 24/11/2019 10:00

ufffnick
·סלח לי אבל אתה כבר גולש להשערות ולקביעות לא מבוססות הנוגעות אלי. מה גורם לך לחשוב שאני לא נוהג כחוק ובכך מסכן את רוכבי הדו גלגלים? ונניח לרגע שזה היה נכון, אז מה? כיצד זה מתרץ את ההתנהגות הבריונית של חלק לא מבוטל מבין רוכבי הדו גלגלי הבוחרים לסכן את עצמם על חשבוני?

אני מאוד מצטער אבל כל ההודעה שלך נשמעת לי כמו ההתבכיינות של הקוזאק הנגזל והיא ממש לא במקום.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
nir11
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Apr 21, 2007
הבעות תודה: 127
מספר הודעות: 2397

 #55  נשלח: א' 24/11/2019 11:17

אני נוהג ברכב פרטי, פעמים רבות מודה לאלוהים שהשמיעה עוד בסדר, כי את האופנועים אני הרבה פעמים שומע, אבל לא רואה. וכן, אני נותן להם תשומת לב, ואתה צודק שצריך לתת אותה.
מצד שני, רק השבוע היו לי שתי בלימות חרום, בפקק, במהירות איטית (כן, בלימת חרום בפחות משלושים קמש), כי אופנועים משתחלים בין המכוניות, נכנסים בין פגוש לפגוש, ופשוט מניחים שאני אבלום.
ואני גם מזכיר את האופנועים שעושים קיצורי דרך ברמזורים בעיר - עולים עלה המדרכה, חוצים בירוק של הולכי רגל (כמובן ברכיבה), ואז חוזרים לכביש מכיוון מעבר החציה. אלה לא עבריינים, אלה פושעים.
פעמים רבות אופנועים עוקפים אותי מימין כשהם על השוליים, ואז משתחלים שמאלה לפני, פעמים רבות הם עוקפים אותי מימין, ואז פתאום מימין יש קיר שמצמצם להם את המקום, הם כמובן מצפים שאני אזוז שמאלה. אם אני רואה אותם במראה, אני זז ***ימינה*** כך שהם לא יוכלו להכנס ברווח. אני לא מוכן למחוץ אף אחד, וזו חוצפה דוחה להשתחל ככה.
כאני רואה אופנוע מתקרב מרחוק, ואני בשמאלי, ישר זז ימינה ונותן לו מקום. אבל כל העקיפות האלה מימין, זה חוסר תרבות בסיסי.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
ufffnick
חבר של כבוד
חבר של כבוד

הצטרף בתאריך:
  Sep 14, 2008

מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
הבעות תודה: 427
מספר הודעות: 4281

 #56  נשלח: א' 24/11/2019 12:38

nir11
·

אני בהחלט מסכים איתך שיש הרבה יותר מידי abuse להקלה שהיתה עד היום לגבי נסיעה בשוליים, ובוודאי כשמדובר בהשתחלות בין רכבים.
עם זאת אני לא חושב שענישה קולקטיבית, שתסכן יותר את מי שאתה לא רואה, כי הוא לא משתחל, לא נצמד ולא מופיע לך מטר מהפגוש כי לרוב הכביש לא מקום פתוח שאפשר לראות אופנוע מגיע מרחוק, ימצא את עצמו בתוך תנועה צפופה ועדיין שקוף.
ותאמין שלי שכמה שאתה חושב שאתה רואה את כולם, זה פשוט חסר סיכוי (ואני אומר את זה כרוכב וכנהג בקופסא שתופס מעצמו בעל מודעות גבוה לדו גלגלי, וניסיון רכיבה כדי לדעת איפה בדיוק לחפש אותם).

אני בהחלט חושב שצריך להעניש וקשה את אלה שמנצלים לרעה את ההקלה שבשתיקה, ואני לא חושב שקנסות יעשו את זה, גם לא נקודות.
החרמה של הכלי במקום, יטלטל קצת יותר את הרוכב המשתולל (אגב הדיון שהיה לגבי שליחים, אם רוצים לתת מוטיבציה לחברות השליחויות לדאוג שהשליחים לא ישתוללו).

לטעמי יש הבדל בין מי שלוקח את הסיכון ועולה על דו גלגלי, תוך רכיבה אחראית (כי אז הסיכון הוא בעיקר עצמי) לבין מי שמנצל לרעה הקלות ומושך רחוק מידי את הגבול, עד כדי הפרעה לתנועה וסיכון הולכי רגל ורכוש (של הרכבים שסביבו).

תחשבו שהדבר שקול שבגלל חודש שבו יש כמה תאונות במהירות מופרזת, יגבילו את הנסיעה בכביש החוף וכביש 6 ל80 קמ"ש.
הרי הדבר הראשון שתגידו, שזה תרגיל להוציא עוד כסף מנהגים, בדמות דוחות.
אף אחד מכם לא יקפוץ ויגיד ש"נכון!!! אנשים נוהגים במהירויות פסיכיות, אז עדיף שכולם יזדחלו!!!".
(1) הבעות תודה: jacko-il
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
ufffnick
חבר של כבוד
חבר של כבוד

הצטרף בתאריך:
  Sep 14, 2008

מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
הבעות תודה: 427
מספר הודעות: 4281

 #57  נשלח: א' 24/11/2019 12:44

Catskinner כתב:


אני מאוד מצטער אבל כל ההודעה שלך נשמעת לי כמו ההתבכיינות של הקוזאק הנגזל והיא ממש לא במקום.
·

אתה מתבלבל ביחס הכוחות שעל הכביש.
בהגדרה רוכב דו"ג לא יכול להיות הקוזאק.
וכן, בהחלט יש כאן גזל משמעותי בבטיחות שלי בחסות החוק.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Catskinner (קלוד בן שאול)
חבר במועדון 10K
חבר במועדון 10K


הצטרף בתאריך:
  Nov 05, 2006

מיקום: הוד השרון
הבעות תודה: 708
מספר הודעות: 15105

 #58  נשלח: א' 24/11/2019 12:51

ufffnick כתב:

ציטוט:
...


·

אתה מתבלבל ביחס הכוחות שעל הכביש.
בהגדרה רוכב דו"ג לא יכול להיות הקוזאק.
וכן, בהחלט יש כאן גזל משמעותי בבטיחות שלי בחסות החוק.


·אז תדאג לשנות את החוק ובינתיים תשמור עליו.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Amir64 (אמיר)
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Aug 02, 2012
הבעות תודה: 916
מספר הודעות: 6397

 #59  נשלח: א' 24/11/2019 14:31

ufffnick כתב:


ציטוט:
...


אתה מתבלבל ביחס הכוחות שעל הכביש.
בהגדרה רוכב דו"ג לא יכול להיות הקוזאק.
וכן, בהחלט יש כאן גזל משמעותי בבטיחות שלי בחסות החוק.


אבל אתה כן מדבר כאילו אתה, הרוכב, הוא הקוזאק הנגזל.
זה שלא אכפו עבירה, ועכשיו החליטו לאכוף אותה. לא אומר שבאים לפגוע בכם דווקא.
ועבירה של נהיגה בשול הימני צריכה להיאכף על כולם, כולל נהגי הניידות שלא בתפקיד שנוסעים על השוליים.
הטענה צריכה להיות למה לא אכפו עבירת תנועה עד עכשיו.
המשטרה אינה המחוקק, ואין לה כלל, לדעתי, את הסמכות לקבוע איזה חוקים היא אוכפת ואיזה לא.

כל רוכב שנוסע על הקיווקוו המסמן את מיקום הנתיבים, כדי לעבור בין מכוניות הוא עבריין מסוכן, בעיקר לעצמו, אבל גם לרכבים שמצידיו.
נהג רכב לא צריך לצפות שיכנס לו כלי רכב נוסע בחצי מטר רווח שיש בינו לרכב שמימינו או משמאלו.

זה שאתה מצפה שנהג מכונית יהיה כל הזמן עסוק בשאלה מאיפה יגיח לו אופנוע, וייכנס לו לנתיב הנסיעה שלו, אומר שאתה מצפה שנהג ינהג בחרדה אין סופית.

למה באירופה אני יכול לנהוג, בלי שזה יקרה לי פעם אחת?
כי אם אני מתקרב לרמזור, ואחרי יש אופנוע, הוא נשאר אחרי, גם אם שנינו חיכינו 3 מחזורי רמזור כדי לעבור.
(גם כשיש נתיב לאופניים מימין לנתיב, והאופנוען יכל, תיאורתית, לעקוף אותי עליו.)
וכשרוכב "נותן כבוד" לרכב שלפניו (אני), הוא גם מקבל בחזרה את התגובה שלי, שאני אזוז ימינה ככל האפשר, ואאפשר לו לעקוף בבטחה, מהצד הנכון שממנו מתבצעת עקיפה. ואני עוד מקבל סימון לתודה על זה שאפשרתי לו לעקוף.

נ.ב.
ולמרות שהאשמת אותי בזה,
לא. מעולם לא החזקתי את הטלפון ביד בזמן נהיגה, לא התכתבתי עם אף אחד, וגם אם מתקשרים אלי, אני מקצר בשיחה כי אני נוהג. (פעם עם דיבורית, היום יש BT, כמובן)
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
nir11
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Apr 21, 2007
הבעות תודה: 127
מספר הודעות: 2397

 #60  נשלח: א' 24/11/2019 15:15

ufffnick כתב:

ציטוט:
...


·

אתה מתבלבל ביחס הכוחות שעל הכביש.
בהגדרה רוכב דו"ג לא יכול להיות הקוזאק.
וכן, בהחלט יש כאן גזל משמעותי בבטיחות שלי בחסות החוק.


הנה הבעיה. בגלל שהאופנועים קטנים, הן נתפסים כחלשים, ובמקרה של תאונה - הנהג ברכב אשם עד שלא הוכח אחרת.
אם גישה כזאת לא תגיע רחוק. אופנוע שעובר במעבר חציה, גונב אותו מהולכי הרגל מצד אחד, ומצד שני - גורים לי להתמודד כנהג עם הפתעה שלא אמורה לקרות.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון חורף - ישראל (GMT+2) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > ללא קשר עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  הבא 


  
    שם משתמש:
נתוני כניסה לכל אתרי HT:

  סיסמא:
 

  


 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht