מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה


האם הבמה הקדמית צריכה חיזוק של הגברה חיצונית ?


עמוד 15 מתוך 21
עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  | ... |  14  |  15  |  16  | ... |  19  |  20  |  21  |  הבא 
   פורומים > אודיו > אודיו רב-ערוצי (ק''ב)


האם הבמה הקדמית צריכה חיזוק של הגברה חיצונית ?

כן, צריך הגברה חיצונית נוספת על הרסיבר
32%
 32%  [ 17 ]
לא צריך הגברה חיצונית, הכול טוב כרגע
28%
 28%  [ 15 ]
לא יודע. צריך להאזין על מנת לקבל החלטה
38%
 38%  [ 20 ]
סך הכול הצבעות : 52


מחבר הודעה
eyosha
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Jul 15, 2009
הבעות תודה: 91
מספר הודעות: 1202

 #211  נשלח: שבת 11/01/2020 23:06

avihuli
· אז לא נראה לי שאתה סובל ממחסור בהספק.
אולי יתקנו אותי אבל זו דעתי.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
ufffnick
חבר של כבוד
חבר של כבוד

הצטרף בתאריך:
  Sep 14, 2008

מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
הבעות תודה: 443
מספר הודעות: 4324

 #212  נשלח: א' 12/01/2020 8:34

avihuli
·
כדאי להוסיף סוג של baseline של המדידה (בכל זאת לא בדיוק spl), תנסה למדוד במרחק דומה מהרמקול, מרחק מהפה שלך בדיבור רגיל.
זה לרוב סוג של פרמטר השוואתי "כמה חזק" אתה שומע.
לחילופין אתה יכול להשתמש בטבלה של תקני רעש מזיק, כדי למדוד עד כמה הטלפון מודד סביר ביחס למה שצפוי:
https://myhealth.alberta.ca/Health/Pages/condition...
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
FastandFurious (ויקטור (חיים:))
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Sep 06, 2015

מיקום: In sweet spot
הבעות תודה: 473
מספר הודעות: 4330

 #213  נשלח: א' 12/01/2020 14:12

אני חייב להוסיף על מה שנכתב פה בכל הקשור לעוצמות בנקודת האזנה
ושהימאהה (או כל רסיבר אחר במשוואה) מספיקים אם עושים חישובים כאלה ואחרים....

כנראה שאתם מפספסים המון בכל הקשור להגברה לסטאפ...
כאשר מחברים הגברה חיצונית נהנים מכמה יתרונות

1 שליטה בדריברים של הרמקולים בצורה יוצאת דופן, ויוצא מזה כמה יתרונות.
א דינמיקה וסדר (ונקיון) גם בווליום גבוהה ייחסית.
ב המגבר מספק דינמיקה לאורך כל הפס קול
ג הצלילים מקבלים משקל, הצליל נשמע עבה יותר וקולנועי יותר הבמה גדולה יותר רחבה יותר
התוצאה של כל המכלול הזה היא שהרמקולים נשמעים הרבה יותר טוב
יותר מדוייקים, יותר מלאים הבאס מנקודת החיתוך של הרמקולים (ובכלל) נשמע הרבה יותר מלא והדוק, פתאום נשמעים צלילים בטקסטורה (הכוונה צלילים ברקע שלפני ההגברה פחות שמעו אותם ופתאום שומעים אותם ברור יותר ויש להם משמעות אחרת) שלפני היו נשמעים פחות דינמיים, פתאום שומעים אותם והם מקבלים נוכחות טובה יותר בעלת משמעות בהתאם לפס הקול.

זאת ההתרשמות שלי מכמה וכמה הגברות שניסתי על הסטאפים שהיו ברשותי.
סטאפ 5.1, רמקולים מדפיים סונוס פאבר venere 2.0 עם הסנטר התואם שלהם, רמקולים סוראונד JBL 8320, סבוופר SVS SB16ULTRA.
סטאפ 4.1, רמקולים גדולים b&W 804 D3, שימשו עבורי פאנטום סנטר
רמקולים סראונד JBL 8320 סבוופר SVS SB16ULTRA,
מרחקי ישיבה 3.5 מטר.
ההשוואות נעשו עם כיול וללא כיול

ההגברות שהיו באמתכתי
שרבורון
פהרהסאונד
ATI
ADA

בכל אופן זה מה שאני חוויתי באופן אישי לאחר תקופה ממושכת עם כל אחת מההגברות הנ"ל בחלל שלי, כולם שודכו לרסיבר אנתאם MRX 720
ששימש כ פרוססור בלבד.
(1) הבעות תודה: avihuli
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
FastandFurious (ויקטור (חיים:))
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Sep 06, 2015

מיקום: In sweet spot
הבעות תודה: 473
מספר הודעות: 4330

 #214  נשלח: א' 12/01/2020 14:43

אפשר להוסיף על מה שכתבתי שבשילוב של הגברה חיצונית מקבלים הפרדת ערוצים טובה יותר.
_________________
FRONT- KLIPSCH KL 650 THX ULTRA PRO
CENTER- KLIPSCH KL 650 THX ULTRA PRO
SURROUND- JBL 8320 PRO
SUBWOOFER- SB 16 ULTRA
RECEIVER- ANTHEM MRX- 720
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
avihuli
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Aug 06, 2011
הבעות תודה: 873
מספר הודעות: 6452

 #215  נשלח: א' 12/01/2020 14:52

FastandFurious
ויקטור, תודה...

יש משהו אחד שאני לא מצליח להבין מעבר לזה שסאונד שומעים עם האוזניים ולא באמצעות מספרים.
כל מה שרשמת וגם כאלו אחרים שטוענים, על ווליום גבוה - מובן לי ההיגיון.

כאשר מדובר בווליום "סביר" שלא מביא את הרסיבר לנק' הקצה שלו - מדוע מתקיימים ההבדלים הללו בגין חיבור הגברה חיצונית לבין שימוש בהגברה הפנימית של הרסיבר ?
זה הדבר היחידי שלא נסגר לי וגורם לי למעשה עדיין לשבת עוד קצת על הגדר.

רק לצורך הדוגמא שנידונה פה שלאור המרחק שלי והווליום, אז לצורך העניין הרסיבר אצלי מוציא נגיד 16W לערוץ (או כל מספר אחר רלוונטי נמוך יותר).
אז השאלה היא מה זה משנה לרמקול עצמו אם הוא מקבל את אותם 16W מהגברה החיצונית או מההגברה הפנימית של הרסיבר ? זה כמובן בתנאי שאנחנו מסכימים על זה שהמגבר רק מגביר ולא צובע את הסאונד.
הרי זה אותם 16W בדיוק ולכן התוצאה (לפי ההיגיון...) אמורה להיות זהה בשני המקרים.

כפי איך שאני רואה את הדברים אלו האופציות שעומדות בפניי כדי להתקדם:
1. "לסכן" (לא באמת...) כ-1,500-2,000 שקל וללכת על מה שמצאתי שמתאים לי, האימוטיבה A-150 אחרי שמישהו מצליח להסביר לי מדוע מתקיים ההבדל. זאת למרות חלק מהדיעות המכובדות כאן שכנראה לא ארגיש הבדל.
2. אם תחת אותו תקציב לערך אמצא מגבר דו ערוצי, קלאס D - אז כנראה אקנה בלי ההסבר (כן, לא מובן ההיגיון...), אבל אני זורם עם זה שקלאס D זה העתיד - אז שיהיה כבר מוכן להמשך הדרך.
3. אם יש הסבר מניח את הדעת, אז אולי לשחרר עוד תקציב וללכת על קלאס D יקר יותר
4. לעשות סיבוב קל בארץ ולהשאיל לכמה ימים הגברה לבדיקה אצלי בבית (לך תתחיל עכשיו לפרק את המזנון, להזיז, לחווט מחדש, כיול, בדיקה ואחר כך פירוק. קיצור - זה זמן להשקיע בזה)

איף, נהייתי מה זה טרחן... חפרתי לעצמי כבר את הראש...
יאללה, שחרר.

_________________
יאללה השתכנעתי..
זוג ביאופול Polk Audio RM8, שחור 555 שקל
זוג Monitor Audio Mass 10, שחור 999 שקל
זוג Focal Little Bird, לבן 1,111 שקל

** עדיין מחפש תחליפיים, תהיו חברים ותציעו. פרטי/בשרשור:
https://www.hometheater.co.il/vp2839204#2839204
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
ארז_וחני
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Jul 06, 2008
הבעות תודה: 200
מספר הודעות: 4798

 #216  נשלח: א' 12/01/2020 15:08

avihuli כתב:



רק לצורך הדוגמא שנידונה פה שלאור המרחק שלי והווליום, אז לצורך העניין הרסיבר אצלי מוציא נגיד 16W לערוץ (או כל מספר אחר רלוונטי נמוך יותר).
אז השאלה היא מה זה משנה לרמקול עצמו אם הוא מקבל את אותם 16W מהגברה החיצונית או מההגברה הפנימית של הרסיבר ? זה כמובן בתנאי שאנחנו מסכימים על זה שהמגבר רק מגביר ולא צובע את הסאונד.
הרי זה אותם 16W בדיוק ולכן התוצאה (לפי ההיגיון...) אמורה להיות זהה בשני המקרים.

·

רצפת הרעש של כל מגבר יכולה להיות שונה.
רזרבת הכוח לפיקים יכולה להיות שונה. לא בטוח לגבי האנלוגיה הבאה אבל אולי אפשר לראות את זה כמו רכב אחד שמגיע ל 100 קמ"ש בסל"ד נמוך ויש לו הרבה רזרבות של כוח לעומת רכב אחר שמגיע לאותה המהירות אבל עם יותר מאמץ (סל"ד גבוה יותר) ובלי רזרבות כוח נוספות.

ארז
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
avihuli
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Aug 06, 2011
הבעות תודה: 873
מספר הודעות: 6452

 #217  נשלח: א' 12/01/2020 15:13

ארז_וחני
הופה !! הנה עלית פה על משהו...
מסתבר שיש "מספרים" נוספים שיכולים להשפיע על התוצאה של הסאונד.

אתן דוגמא להמחיש לעצמי: הרסיבר שלי יודע לספק W מסויים ברצפת רעש גבוהה יותר מול מגבר שיודע לספק את אותו W עם רצפת רעש נמוכה יותר >>> זה אומר כנראה שהסאונד יהיה פחות "מלוכלך" ויותר מדויק / ברור / צלול.

_________________
יאללה השתכנעתי..
זוג ביאופול Polk Audio RM8, שחור 555 שקל
זוג Monitor Audio Mass 10, שחור 999 שקל
זוג Focal Little Bird, לבן 1,111 שקל

** עדיין מחפש תחליפיים, תהיו חברים ותציעו. פרטי/בשרשור:
https://www.hometheater.co.il/vp2839204#2839204
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Catskinner (קלוד בן שאול)
חבר במועדון 10K
חבר במועדון 10K


הצטרף בתאריך:
  Nov 05, 2006

מיקום: הוד השרון
הבעות תודה: 758
מספר הודעות: 15318

 #218  נשלח: א' 12/01/2020 15:15

הסיבה היא שלרסיבר קשה להתנהג כמו Wire with a gain ולכן עשוי להכניס שינויים באופי הצליל גם במצב direct/pure direct היא בגלל בקרת הווליום.

יש מקרים, התלויים בתכנון הרסיבר, שבו בקרת הווליום נשארת דיגיטאלית גם כאשר המקור הוא אנלוגי. לכן מתבצע תהליך של ADC וחזרה ל DAC במסלול האודיו כאשר באמצע יש בדרך כלל גם upsampling ו downsampling with dithering כדי לאפשר מרווח ראש לעיבודים. ה dithering עצמו מכניס שינויים שייתכן ויהיו שמיעים וייתכן שלא. יצא לי גם לקרוא פעם תגובה מאחד המהנדסים של Emotiva שהסביר מדוע לרסיברים מאוד קשה להשתוות לביצועים של מגברי סטיריאו "טהורים" מהסיבה שכמעט בלתי אפשרי לעקוף את ה DSP ברסיברים.

כאשר זה מגיע לשלב הבעיה, זה לא משהו שאפשר לפתור על ידי הגברה חיצונית כי היא נוצרה לפני. תחשוב על זה קצת.

_________________
מעצבן אותי כשאומרים "אני ילך, אני יקנה". מעצבן אותי עוד יותר כשכותבים את זה.
(1) הבעות תודה: Nir547
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
eyosha
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Jul 15, 2009
הבעות תודה: 91
מספר הודעות: 1202

 #219  נשלח: א' 12/01/2020 15:30

avihuli
· תנסה להשאיל הגברה חיצונית טובה ולבדוק לפני שאתה קונה, למרות שזה לא הרבה כסף כמו שאמרת, יש מצב שתפרק תרכיב תכייל ותתאכזב או לא...
אני אישית להוציא את הסאב לא קניתי ציוד מבלי לבדוק קודם
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
ADICT
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה

הצטרף בתאריך:
  May 29, 2007
הבעות תודה: 244
מספר הודעות: 7789

 #220  נשלח: א' 12/01/2020 15:31

לדעתי כל ריסיוור באשר הוא
הוא פשרה מסויימת בכל הפראמטרים
הווה אומר
פרוססור
הגברה
מעבדי ווידאו
דאקים
יציאות דיגיטליות וכו'...
כאשר ישנן השראות והפרעות בסיגנלים
לבין הגברה או וידאו אודיו
הכל ביחד למרות שיצרנים מנסים לעשות הפרדה בין הרכיבים ככל האפשר
זו עדיין פשרה ...
מגבר נטו אין בו השראות בסיגנאל אלא הגברה נטו
לדעתי ברוב המקרים dumping factor הרבה יותר גבוה
מכל ריסיוור מצוי
איזו חברה בדיוק מפרסמת נתון על dumping factor? בריסיוור
נאדה
אומר דרשני
הווה אומר שליטה טובה יותר בדרייברים וופרים של הרמקול

_________________
http://www.hometheater.co.il/modules.php?name=Foru...
http://www.hometheater.co.il/modules.php?name=Foru...
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
ADICT
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה

הצטרף בתאריך:
  May 29, 2007
הבעות תודה: 244
מספר הודעות: 7789

 #221  נשלח: א' 12/01/2020 15:35

אין פה רק עניין של וואטים כלל וכלל
_________________
http://www.hometheater.co.il/modules.php?name=Foru...
http://www.hometheater.co.il/modules.php?name=Foru...
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
ארז_וחני
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Jul 06, 2008
הבעות תודה: 200
מספר הודעות: 4798

 #222  נשלח: א' 12/01/2020 15:37

avihuli כתב:



אתן דוגמא להמחיש לעצמי: הרסיבר שלי יודע לספק W מסויים ברצפת רעש גבוהה יותר מול מגבר שיודע לספק את אותו W עם רצפת רעש נמוכה יותר >>> זה אומר כנראה שהסאונד יהיה פחות "מלוכלך" ויותר מדויק / ברור / צלול.
·

זה לא רק עניין של ברור או צלול.
יש צלילים שפשוט לא תשמע או מאוד תתקשה לשמוע אותם כי הם ברקע אבל הם תורמים המון למוזיקליות.
נסה לדמיין קטע מוזיקלי לא שקט במיוחד עם ליווי עדין של נבל או פעמוני רוח....פשוט לא תשמע אותם והתוצאה הכוללת תהיה למעשה שונה ממה שהמלחין התכוון.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
FastandFurious (ויקטור (חיים:))
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Sep 06, 2015

מיקום: In sweet spot
הבעות תודה: 473
מספר הודעות: 4330

 #223  נשלח: א' 12/01/2020 15:45

avihuli כתב:
@FastandFurious
ויקטור, תודה...

יש משהו אחד שאני לא מצליח להבין מעבר לזה שסאונד שומעים עם האוזניים ולא באמצעות מספרים.
כל מה שרשמת וגם כאלו אחרים שטוענים, על ווליום גבוה - מובן לי ההיגיון.

כאשר מדובר בווליום "סביר" שלא מביא את הרסיבר לנק' הקצה שלו - מדוע מתקיימים ההבדלים הללו בגין חיבור הגברה חיצונית לבין שימוש בהגברה הפנימית של הרסיבר ?
זה הדבר היחידי שלא נסגר לי וגורם לי למעשה עדיין לשבת עוד קצת על הגדר.

רק לצורך הדוגמא שנידונה פה שלאור המרחק שלי והווליום, אז לצורך העניין הרסיבר אצלי מוציא נגיד 16W לערוץ (או כל מספר אחר רלוונטי נמוך יותר).
אז השאלה היא מה זה משנה לרמקול עצמו אם הוא מקבל את אותם 16W מהגברה החיצונית או מההגברה הפנימית של הרסיבר ? זה כמובן בתנאי שאנחנו מסכימים על זה שהמגבר רק מגביר ולא צובע את הסאונד.
הרי זה אותם 16W בדיוק ולכן התוצאה (לפי ההיגיון...) אמורה להיות זהה בשני המקרים.




·
כאשר אני בדקתי הגברות לא התייחסתי לכל המספרים האלה
פשוט לקחת חיברתי והבנתי את ההבדלים....
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
eyosha
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Jul 15, 2009
הבעות תודה: 91
מספר הודעות: 1202

 #224  נשלח: א' 12/01/2020 15:47

ארז_וחני
· זה משנה בעיקר אם אתה מקשיב למוסיקה, אני חושב שבצפייה / האזנה לסרטים זה פחות מורגש.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
mulder (ערן)
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  May 30, 2008

מיקום: תל אביב
הבעות תודה: 428
מספר הודעות: 5631

 #225  נשלח: א' 12/01/2020 20:19

ADICT כתב:
לדעתי כל ריסיוור באשר הוא
הוא פשרה מסויימת בכל הפראמטרים
הווה אומר
פרוססור
הגברה
מעבדי ווידאו
דאקים
יציאות דיגיטליות וכו'...
כאשר ישנן השראות והפרעות בסיגנלים
לבין הגברה או וידאו אודיו
הכל ביחד למרות שיצרנים מנסים לעשות הפרדה בין הרכיבים ככל האפשר
זו עדיין פשרה ...
מגבר נטו אין בו השראות בסיגנאל אלא הגברה נטו
לדעתי ברוב המקרים dumping factor הרבה יותר גבוה
מכל ריסיוור מצוי
איזו חברה בדיוק מפרסמת נתון על dumping factor? בריסיוור
נאדה
אומר דרשני
הווה אומר שליטה טובה יותר בדרייברים וופרים של הרמקול


ציינת damping factor , ומה זה אומר בפועל ? זה כל כך מורכב, מה זה יעזור ליצרן רסיברים לציין אותו ?

זו תורה שלמה שבשביל להתחיל להבין אותה אני אצטרך לקחת אולי חודש ימים כדי לשבת כל יום בקורס פיזיקה משולב עם אלקטרוניקה והנדסה. בפועל אין לזה קשר לערך גבוה או נמוך, זה רק חלק אחד בתוך מכלול גדול מאוד של גורמים ותנאים שמשפיעים אחד על השני.

הטכנולוגיה משתפרת כל הזמן, כדי שלא נאלץ לקנות 10 קופסאות אלקטרוניקה שונות כדי להגיע לתוצאה טובה, אז ההפרדות שהיו אולי נכונות פעם פחות נחוצות היום. וגם רמקולים כל הזמן משתפרים ונותנים רק תמורה יותר ויותר טובה.

_________________
מוכר:
רמקולים+פרוססור Meridian תוצרת אנגליה.
https://www.hometheater.co.il/vt265148.html
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון חורף - ישראל (GMT+2) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > אודיו רב-ערוצי (ק''ב) עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  | ... |  14  |  15  |  16  | ... |  19  |  20  |  21  |  הבא 


  
    שם משתמש:
נתוני כניסה לכל אתרי HT:

  סיסמא:
 

  


 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht