מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה


סערת אודיו נכנסה למרתף ביתי - התחדשתי


עמוד 8 מתוך 9
עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  הבא 
   פורומים > אודיו > אודיו רב-ערוצי (ק''ב)
מחבר הודעה
DANRANDD (דן נגר)
עוסק בתחום
עוסק בתחום

הצטרף בתאריך:
  Jul 08, 2020
הבעות תודה: 29
מספר הודעות: 27

 #106  נשלח: שבת 01/08/2020 9:47

Alon_Solo
·
אלון,עוד דבר חשוב ששכחתי להוסיף.

שים לב שבדירק מהדורות החדשים יש "וילונות" בצדדים-בקביעת גרף המטרה שלך.

דירק תמיד ,תתטל במימד הזמן -מתוך הבנה שתמיד נכון לדאוג לכך שכל התדרים יגיעו לאוזן באותו זמן ובאותה פאזה,אחרת נוצרים אפקטים לא נעימים של ביטולים,עיבוד פרטים ו"נקיון" בסאונד.

במידה ואתה מזיז את ה"וילונות"- דירק לא לטפל בטווחים שהזזת אליהם ב EQ - זאת אומרת "אופי" הרמקול ישמר כפי שהוא ולא לפי גרף המטרה.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
Catskinner (קלוד בן שאול)
חבר כבוד
חבר כבוד


הצטרף בתאריך:
  Nov 05, 2006

מיקום: הוד השרון
הבעות תודה: 869
מספר הודעות: 15804

 #107  נשלח: שבת 01/08/2020 9:52

muataz
·יש לי כבר UMIK-1

_________________
מעצבן אותי כשאומרים "אני ילך, אני יקנה". מעצבן אותי עוד יותר כשכותבים את זה.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
Catskinner (קלוד בן שאול)
חבר כבוד
חבר כבוד


הצטרף בתאריך:
  Nov 05, 2006

מיקום: הוד השרון
הבעות תודה: 869
מספר הודעות: 15804

 #108  נשלח: שבת 01/08/2020 10:26

Alon_Solo
·אני חושב שהתשובה שקיבלת מקודם מ DANRANDD היא טובה, נכונה וגם יישימה לגביך.

רמקולי ה OB שלי בצרוף ל Anthem באמת כוונו לפי האוזן לפי השיטה של Rational Speaker Placement כי מה שרציתי היה שיפור נקודת ההאזנה והמיקוד של הצליל. אבל זו לא הפעם הראשונה שאני בקירקס הזה ובפעמים הקודמות כשהיה לי רסיבר של דנון ורמוקלים של KEF ביליתי המון זמן במדידות. הסיבה לכך פשוטה: ל Audissey שמגיע ברסיברים אין דרך להציג את עקומות המדידה לפני ואחרי כך שלי לא היה מושג מה המערכת מנסה לתקן והיכן היא נכשלת. הסיבה השניה היא שמה שהפריע לי אז היה שונה כי הכשלים היו באופי ואיכות האודיו וחייתי עם ההרגשה שמערכת הכיול הורסת יותר ממה שהיא משפרת ורציתי להבין למה.

בדיעבד הבנתי שהסיבה לכך הייתה טיפה מורכבת. זה היה שילוב של גורמים שכל אחד מהם הוא לא כזה נורא אבל אצלי הם הצטרפו למכלול שהביא אותי להקשיב למוזיקה עם מגבר נפרד. קודם כל מיקרופון הכיול שהגיע עם הרסיבר הוא הבדיחה ההכי עצובה שיש בקטלוג. הסיבה השניה היא שמערכת הכיול ב 4308ci לא דגמה מספיק והסיבה השלישית שמצאתי היא שמה שהיא כן דגמה בכיול היה בתחום תדרים כזה שהסיכוי שהיא תטפל בבאס ובגבוהים היה כמו הסיכוי שלי לזכות בתואר האדם הנחמד של השנה.

ולמה זה כך? הסיבה היא שמתחת לתדר מסויים, מה שמשפיע על האודיו זה החדר ולא הרמקולים. לנקודה שבה ההשפעה מתחלפת בין הרמקולים לחדר קוראים Shroeder Frequency והיא בדרך כלל בסביבות 300-500Hz. תחת אותו סף החדר הוא הגורם לבעיות הנובעות מתהודה ומערכות הכיול העובדות בתחום ה Time Domain מנסות לפצות ולתקן את מגבלות החדר אבל תיקון באס הוא מאוד בעייתי, מה גם שתחת 100Hz אתה יכול לדפן את כל החדר במלכודות באס וזה עדיין לא יפתור בעיות מהותיות.

בתחום הבאס האודיסיי לא עבדה טוב אצלי, כנראה בגלל שהחלל לא שגרתי והאלגוריטמים שלה לא ידעו להתמודד איתו. בתחום הגבוהים אין לאודיסיי יתרון מעל ל REW או כל אקווילייזר פרמטרי אחר.

_________________
מעצבן אותי כשאומרים "אני ילך, אני יקנה". מעצבן אותי עוד יותר כשכותבים את זה.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
DANRANDD (דן נגר)
עוסק בתחום
עוסק בתחום

הצטרף בתאריך:
  Jul 08, 2020
הבעות תודה: 29
מספר הודעות: 27

 #109  נשלח: שבת 01/08/2020 11:04

Catskinner כתב:

ולמה זה כך? הסיבה היא שמתחת לתדר מסויים, מה שמשפיע על האודיו זה החדר ולא הרמקולים. לנקודה שבה ההשפעה מתחלפת בין הרמקולים לחדר קוראים Shroeder Frequency והיא בדרך כלל בסביבות 300-500Hz. תחת אותו סף החדר הוא הגורם לבעיות הנובעות מתהודה ומערכות הכיול העובדות בתחום ה Time Domain מנסות לפצות ולתקן את מגבלות החדר אבל תיקון באס הוא מאוד בעייתי, מה גם שתחת 100Hz אתה יכול לדפן את כל החדר במלכודות באס וזה עדיין לא יפתור בעיות מהותיות.




·היי קלוד ,נעים מאוד להכיר ותודה על המחמאה.נראה גם שעברת קילומטרז'

לא כל כך הבנתי למה התכוונת .הרמקול,כמו אתה יודע ,יוצא ממפעל סביב פלוס מינוס 3 די.בי.
המדידות כמובן מראות דברים אחרים לגמרי ,בכל התדרים.גם בגבוהים.ואם אתה מודד את מימד הזמן ,הבעיות בגבוהים שם ובגדול והם לא בגלל הרמקול אלא רק בגלל השילוב של מיקום רמקול,החדר ,אלמנטים בו ונקודת המאזין .אם תמדוד את הרמקול בחוץ -הן לא תהיינה.

כמובן שההשפעה הקיצונית והבעייתית ביותר של החדר מתרחשת בתדרים הנמוכים,בגלל שאורך הגל שלהם ארוך מגודל החדר- מהווה פונטציאל אדיר להתנגשות של גלי קול בתדר מסוים בפאזה שונה.(או אפילו זהה ואז נוצר PEAK).

מיקום נכון,מדידות,הוספת מקורות באסים (2-4-8-10 סאבים) - הם הדרך העיקרית לטפל בבעיות מתחת ל 100 הרץ- אני עושה את זה כל יום כמעט.

אגב, זו אחת הסיבות העיקריות לשימוש במספר סאבים - ולא עוד SPL.

מלכודות באס בהחלט עוזרות וחלקן (הלא עמוק במיוחד ) יכול לספק מלכודת מדהימה עד 30-40 הרץ במצב של BROADBND - סופג עוד תדרים ולא רק תדרים ספציפיים.

מלכדות מסוג HELMONTZ RESONATOR- ניתנות גם לכיול לתדרים ספצפיים.בין אם כמלכודת עצמאית או כאלמנט אחר בחדר - נניח במת הגבהה לשורות ספות שניה ,מחוררת ב PATTERN מסיום.

מעבר לזה - פיקים שנוצרים בחדרמתחת ל 100 הרץ - מערכות RC מטפלות באופן מדהים.

דירק החדש ,יודע לפתור מעולה גם דיפים כשהוא מזהה חןסר תזמן ופאזה בין סאב אחד לסאב אחר ובין סאב/ים לשאר הרמקולים.

אני מדבר מנסיון אישי ,מוכח אובקיטבית במדידות וסוביקטיבית באוזן,ולא מדברים שקראתי
פרופיל | שלח הודעה | חפש
Catskinner (קלוד בן שאול)
חבר כבוד
חבר כבוד


הצטרף בתאריך:
  Nov 05, 2006

מיקום: הוד השרון
הבעות תודה: 869
מספר הודעות: 15804

 #110  נשלח: שבת 01/08/2020 11:29

DANRANDD
·הסבר הרבה יותר מקצועי ומפורט ממה שאוכל להציג כאן:
Understanding Digital Room Correction

זה גם די תואם לטענות המועלות באתר של Audioholics המסבירים מדוע במערכות שבהם ניתן לקבוע מהו תחום התדרים שעליו תחול מערכת הכיול אין טעם לקבוע מעל לתחום מסויים.

למי שאין לו כוח לקרוא את המאמר: החדר הוא זה שקובע את אופי האודיו מתחת לסף של כמה מאות Hz ללא קשר לרמקולים ומעל לסף מסויים למערכות הכיול אין הרבה פתרונות בשביל התיקון.

אני מאמין שהם צודקים ולכן (לדעתי כמובן) הטעות הגדולה ביותר שיש זה לזרוק את הרמקולים "איפה שהם נראים טוב" ולקוות שמערכת הכיול תבצע תיקון גורף שיביא גואל לציון. לפי נסיוני זה סביר יותר שזה יביא גואל רצון.

_________________
מעצבן אותי כשאומרים "אני ילך, אני יקנה". מעצבן אותי עוד יותר כשכותבים את זה.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
עופרפולק
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Jan 19, 2005

מיקום: נתניה
הבעות תודה: 269
מספר הודעות: 5542

 #111  נשלח: שבת 01/08/2020 11:34

יש גם הרבה ששומעים מכול הרמקולים אותו דבר שרואים סרט ואז יש להם סראונד וחושבים שככה צריך לשמוע
_________________
Sony 1040
Monitor mass
פרופיל | שלח הודעה | חפש
dudiperetz
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל

הצטרף בתאריך:
  Sep 18, 2016
מספר הודעות: 16

 #112  נשלח: שבת 01/08/2020 11:36

DANRANDD
·

דן תודה רבה על המדריך הקצר אך לעניין!

רואים שיש כל כך הרבה מה ללמוד על עניין הכיול ולכן יש כל כך הרבה מערכות יקרות מאוד שלא נשמעות כל כך טוב עקב כיול מיקום ואקוסטיקה גרועים.

ראיתי ביוטיוב אתמול סרטון של שעה וחצי עם מישהו שהראה בדיוק את מה שעשית עכשיו עם REW ו מיני DSP

פשוט מדהים לראות מה קורה לפני ואחרי

שוב תודה על העזרה והתרומה שלך
פרופיל | שלח הודעה | חפש
DANRANDD (דן נגר)
עוסק בתחום
עוסק בתחום

הצטרף בתאריך:
  Jul 08, 2020
הבעות תודה: 29
מספר הודעות: 27

 #113  נשלח: שבת 01/08/2020 11:57

Catskinner

כתבה מרתקת .
הוא בגדול רושם את מה שרשמתי בעברית ,בשפה אנגלית.

אני מציע שתקרא שוב.
·
פרופיל | שלח הודעה | חפש
DANRANDD (דן נגר)
עוסק בתחום
עוסק בתחום

הצטרף בתאריך:
  Jul 08, 2020
הבעות תודה: 29
מספר הודעות: 27

 #114  נשלח: שבת 01/08/2020 12:07

Catskinner

קלוד,עוד דבר חשוב ששכחתי לציין ,זה נכון שלדחוף המון מלכודות באס בחדר -יתן תוצאה.(כפי שכתבו בכתבה),וזה גם נכון שמיקום/כמות גדולה שלהם - תספק ספיגה יתרה לתדרים גבוהים יותר.(לא רצוי).


הפתרון לכך :

1.מלכודות ממוקדות תדרים נמוכים עם השפעה טובה מאוד על תדרים גבוהים(דפיוזרים קידמיים)

2.מיקומים אסטרגיים - פינות(אפקטיבי לבאס ופחות משפיע על הגבוהים)

3.מלכודות באס אקטיביות עד 15 הרץ.

https://www.psiaudio.swiss/avaa-c20-active-bass-tr...



אבל שוב - מערכות ה RC - הן המפתח -גם לתדרים מתחת ל 100 הרץ .ממש כפי שאמר הכתב .

בניגוד ל EQ שמשפיע בנקודת זמן אחת זהה ,מערכות ה RC מודדות זמן ממושך - ומשנות את התדר גם המישור היחסי של הזמן וגם בגלל זה -יש להן יכולות לתקן "התנגשיות" מזיקות של תדרים נמוכים.
·
פרופיל | שלח הודעה | חפש
DANRANDD (דן נגר)
עוסק בתחום
עוסק בתחום

הצטרף בתאריך:
  Jul 08, 2020
הבעות תודה: 29
מספר הודעות: 27

 #115  נשלח: שבת 01/08/2020 12:15

dudiperetz
·
בכיף גדול.

וגם בגלל זה יש המון מערכות "זולות " שנשמעות מדהים.

ההבנה של איך רמקולים מגיבים -תגרום לך גם לבחור נכון,לדעת לקרוא נתונים נכון,מה הייפ ומה חשוב.

ובשוק הביתי - ההייפ חוגג.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
Catskinner (קלוד בן שאול)
חבר כבוד
חבר כבוד


הצטרף בתאריך:
  Nov 05, 2006

מיקום: הוד השרון
הבעות תודה: 869
מספר הודעות: 15804

 #116  נשלח: שבת 01/08/2020 12:24

DANRANDD
·כנראה שיש אי הבנה ביננו כתוצאה מכתיבה חפוזה שלי. לא התכוונתי לטעון שמערכות RC הן לא יעילות מתחת ל 100 ושאין פתרון בגלל שגם מלכודות באס לא מהוות פתרון מושלם (הן לא, אבל זה כבר דיון אחר).

התכוונתי שטיפול בבאס תחת 100Hz הוא בעייתי במהותו בגלל אורך הגלים של התדרים. לכן, הייתי צריך לכתוב שרוב מערכות ה RC מתמקדות בתיקון פאזה ועוצמות בתחום שבו החדר הוא הגורם המשפיע אבל ככל שיורדים נמוך יותר השפעת החדר גדלה, בעיקר המרחק של נקודת ההאזנה ולכן היעילות של מערכות ה RC הולכת ופוחתת.

_________________
מעצבן אותי כשאומרים "אני ילך, אני יקנה". מעצבן אותי עוד יותר כשכותבים את זה.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
DANRANDD (דן נגר)
עוסק בתחום
עוסק בתחום

הצטרף בתאריך:
  Jul 08, 2020
הבעות תודה: 29
מספר הודעות: 27

 #117  נשלח: שבת 01/08/2020 12:30

Catskinner

היי קלוד,תודה על ההבהרה איש יקר.הבנתי אותך לא נכון .אנחנו על אותו תדר עכשיו .

ואני מסכים איתך ,לחלוטין שמלכודות הן לא פתרון מושלם.

הפתרון המושלם הוא שילוב של כל הדברים יחד .

מסכים גם לגמרי,שיש מצבים ,ששום מערכת כיול לא תעזור בנמוכים.(זה מה שכתבתי בהתחלה) ,אבל בהחלט יש לה השפעה ,לפעמים מסתדרת לבד ולפעמים צריכים "לעזור" לה.


·
פרופיל | שלח הודעה | חפש
spacedude (שחר)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Feb 09, 2005

מיקום: מזכרת בתיה
הבעות תודה: 168
מספר הודעות: 3458

 #118  נשלח: שבת 01/08/2020 20:48

וואו יואב,
איך פספסתי את הפוסט

תתחדש אח יקר,
תענוג לקרוא ואני בטוח שתענוג לשמוע

_________________
שחר
(1) הבעות תודה: istarmini
פרופיל | שלח הודעה | חפש
Alon_Solo (אלון)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Sep 17, 2008

מיקום: קרית אונו
הבעות תודה: 334
מספר הודעות: 3263

 #119  נשלח: א' 02/08/2020 16:40

DANRANDD כתב:
לגבי השימוש ב UMIK - בדיראק של ארקאם - צור קשר עם ארקאם .בספק שתהיה לזה תועלת כשלהיא במידה וזה אכן אפשרי.


·לא חושב שראיתי משהו רשמי כזה מטעמם (רק המלצה לחצובה) אבל כן ראיתי המלצות של מכיילים בכל מיני ביקורות שקראתי על הסדרה של ARCAM וגם ביקורות של אנשים באמזון למיקרופון שהשתמשו בו לאחר שלא היו מרוצים מהמיקרופון של ARCAM. מבחינת התאמה, כמובן שאין בעיה כי זה המיקרופון ש-DIRAC עצמם ממליצים לשדך לתוכנה (שהיא אותה תוכנה לכל המותגים כולל STORM, פרט ל-NAD ו-EMOTIVA שקיבלו גרסה משודרגת ממש לאחרונה). בסוף הרי הרסיבר הוא רק פלופורמה להעלאת התוצאות של האופטימיזציה שרצה על המחשב לכן אין סיבה שהיא לא תעבוד עם כל מיקרופון. וגם ההפך - אין סיבה ש-REW לא תעבוד עם מיקרופון שמגיע עם ARCAM שהרי גם עבורו יש קובץ כיול והוא לא בנוי בשיטת "גן נעול" למיטב ידיעתי.


ציטוט:
במידה ואין לך את DIRAC BM החדש (אני לא יודע האם הוא כבר שמיש בארקאם)


להבנתי, זו אותה גרסה לכולם (3.0.2) פרט ל-NAD ו-EMOTIVA כפי שרשמתי לעיל ולהבנתי לא דורש תמיכה מיוחדת מצד הרסיבר.


ציטוט:
יש יתרון אדיר במדידות ראשוניות לפני כיול


אין ויכוח על זה. אבל כל מה שמנית לגבי היתרונות זה כן קשור להזזות ואני רציתי לוודא שאין עוד משהו כמו קביעת ROLL-OFF של עקומת המטרה שה-DIRAC לא עושה וכד'

תודה על התשובות וההסברים.
ברור לי לגמרי מה המדידות המקדימות באו להשיג בחלל של יואב (שגנבנו לו קצת את השרשור אבל הוא מראש רצה לפרגן לך ולכן זה בסדר לגמרי מבחינתו), שהוא חדר יעודי ולכן מאוד גמיש.
אני גם מבין שצריך לקחת את המחמאות שלו ל-STORM בערבון מוגבל כי הוא לא מסביר לבד את השיפור אלא שהוא מצטרף לתהליך המקדים שעשית ואין לפסול שרוב השיפור דווקא בא ממנו. זאת כמובן הדרך הנכונה והיה תענוג לקרוא על החוויה של יואב אחרי שהוא שילב גם אופטימזיציה של מיקומים ואקוסטיקה עם פרוססינג ו-RC ברמות הגבוהות ביותר.
אין לי ספק שאם ביום מין הימים יתאפשר לי לבנות חלל ייעודי, אני אדאג לנושא החדר כולל מהמימדים שיהיו "gold ratio" כי אח"כ להזיז קירות יהיה קשה ולפעמים זה יותר קריטי מלהזיז רמקול.

נ.ב: ראיתי שאתה שם פוקוס על נושא הבס וכמות הסאבים. עלה פה לא כ"כ מזמן לינק למחקר ברמה אקדמית של טכנאי סאנד של HARMAN על השפעה של כמות סאבים ומיקומים על התוצאה הסופית. כלל האצבע היה שעם מעל ל-4 סאבים השיפור זניח ולא מצדיק את התוספת ושמיקומי הזהב הם או 4 פינות החדר או 4 אמצאי הקירות של החדר.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
DANRANDD (דן נגר)
עוסק בתחום
עוסק בתחום

הצטרף בתאריך:
  Jul 08, 2020
הבעות תודה: 29
מספר הודעות: 27

 #120  נשלח: א' 02/08/2020 17:13

Alon_Solo

תודה אלון

לא אמורה להיות בעיות התאמה בדיראק.
מה שכן ,דיי בוודאות,למרות שלא בדקתי ,קובץ הכיול של המיקרופון של ארקאם - לא ניתן לטעינה ב REW.לכן תעבוד עם מיקרופון לא מכויל- לא ממולץ ולא אפקטיבי,למעט תדרים נמוכים.

לגבי ה BM - גרסת 3.0.2 זמינה המון זמן לכולם,אך ה BM ,נכון ללפני חודש וחצי,לא נפתח ליצרנים אחרים,למעט סטורם.ייתכן וגם DATASAT ו JBL - לא בדקתי.אבל בגדול וברוב המקים ,הגרסר זמינה בלי הפיצ'ר של BM.

לגבי קביעת Q FACTOR,CROSSOVER,FILTER TYPE,SLOPE- דיראק BM -בהחלט עושה.דברים השתנו.

לגבי עניין "הערבון מוגבל" - אחרי מיקום נכון -המוצר נבחן מול פרוססור נוסף.אני מנוע מלהגיד את דעתי האישית.תוכל לשאול את יואב.מעבר לכך,באותו פרוססור לא יכולת לקבוע לאחר כיול- קרוס שונה,סלופ שונה ועוד ועוד-מה שהיווה עבורי מגבלה אדירה כמכייל ומנוגד לכל תורת הכיול.

לגבי המאמר ,אני מניח שאתה מתכוון למאמר של פלויד טול האגדי,עליו גדלתי - ברוב המקרים אין צורך ביותר מ 4 סאבים לשיטוח העקומה.בחדרים שהשתמשתי ב 10 סאבים או בוא נגיד מעל 4 - המטרה הייתה לרדת בקלות מתחת ל 25 הרץ ובהספק משמעותי.בשביל זה -צריך SPL ללא עיוות,לכן פשוט בונים "מגדלים" של סאבים במוקמות הכי טובים בחדר.
הלחץ החיובי שנוצר בחדר הוא מעבר למה שאני יכול לתאר במילים.צריך לשמוע.







·
פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון קיץ - ישראל (GMT+3) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > אודיו רב-ערוצי (ק''ב) עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  הבא 


  
    שם משתמש:
נתוני כניסה לכל אתרי HT:

  סיסמא:
 

  


 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht