KiaStinger כתב:mulder - האמת שכשהתקינו את הטלויזיה חשבתי להזיז הכל שמאלה.
הבעיה היא שהקיר באחורי האזור הישיבה צר יותר (יש מאחור גם פינת אוכל) וכרגע המסך בדיוק מול מרכז הספה .
אם הייתי מזיז שמאלה את כל הציוד זה היה יוצר מצב שכדי לשבת מול מרכז המסך צריך לשבת בצד של הספה וכשהמתקינים של הטלויזיה שמו במיקום כזה את המסך לפני שקיבעו זה היה נראה לי לא טבעי ומוזר לכן ויתרתי (מצרף תמונה של הקיר האחורי).
לגבי וילון - איזה עובי מומלץ ? שכבה נוספת על הוילון הקיים תעזור ?
גם שטיח בהחלט יכול לבוא בחשבון ובכלל השאיפה היא לרענן מתישהו את הריהוט.
האם ספריית כוורת שתהיה ממוקמת מחוץ לאזור השמיעה (משמאל לרמקול קדמי שמאלי) יכולה לסייע ?
...
אם אתה יכול לשים עוד שכבה יותר עבה על הוילון, גם טוב. אם לא אז אפשר לשקול וילונות חוסמי אור שיותר עבים ממה שיש לך כרגע.
אם הכוונה שלך לשלב "כוורות" או משהו דומה, עדיף מאחור או בצדדים, פחות קריטי בקיר הקדמי.
ראיתי סרט שבו הוא מסביר על השיטה, ובהתחלה היה נשמע די הגיוני, והוא גם דיבר על כך שהזמרים הרבה פעמים נשמעים כאילו הם מתכופפים אם הרמקולים לא מכוונים נכון, ולזה אני יכול להתחבר.
אבל אז הוא התחיל לדבר על הגובה האמיתי של הזמרים ושהם צריכים להישמע בגובה שלהם, ושם הוא איבד אותי. למיטב ידיעתי, אין שום דבר בתהליך ההקלטה שתלוי בגובה של הזמרים (מקסימום המרחק שלהם מהמיקרופון, אבל המיקרופון מכוון בהתאם לגובה שלהם) ואין שום דרך לשחזר את גובה הפה מהמדיה המוקלטת. לשמוע את השירה בהתאם לגובה של הזמר נשמע לי יותר כמו תרגיל בדמיון מודרך מאשר בכיוון רמקולים.
אני יכול לקבל את מה שהוא אמר לגבי הגובה של תופים שונים (משתמשים בכמה מיקרופונים שונים בגבהים שונים), ובדוחק את הטענה של הנטיה הזוויתית של הקונטרבס, אבל לא מצליח להבין איך אמורים לשמוע את הגובה של הזמר.
עדכון :
הזזתי את מיקום השטיח וכעת הוא נמצא קרוב יותר לבמה הקדמית במקום מתחת לשולחן סלון והוספתי שטיחון נוסף ביציאה למרפסת.
שיחקתי גם קצת עם מיקום הקדמיים , שכעת צמודים יותר למסך וביצעתי הצרחה בין רמקול קדמי ימין לסאב שכרגע ממקום בפינה.
לאחר כל זה ביצעתי כיול אודיסי נוסף ולא מרגיש שום שיפור והסאב פחות מורגש כרגע ויש צורך להגביר אותו ברסיבר (קצת מוזר לי כי למיטב הבנתי מיקום סאב בפינה אמור להביא לתוצאה הפוכה).
האם יש דרך לשלב מדידות מקדימות ביחד עם הכיול של אודיסי כדי להגיע לתוצאה משופרת ?
אשמח שוב להמלצה על מישהו תותח מהתחום שיוכל לסייע (בתשלום כמובן) .
@DudeShemesh
·אני לא התעמקתי בהסבר מדוע אלא בתוצאה. לדעתי הסיבה לא נובעת ממיקום המיקרופון אלא מהמבנה של הרמקול. לכל רמקול יש נקודת מרכוז, כלומר נקודה שממנה נדמה כאילו שהצליל בוקע והיא כנראה תוצאה של מיקום האלמנטים, מבנה התיבה, מיקום הרמקול וכנראה עוד סיבות שונות ומשונות שאני לא מכיר ושבגללן אני לעולם לא אהיה מתכנן רמקולים. אבל העסק בפירוש עובד, הטייה של הרמקול יכולה לתקן מצבים שבהם נדמה שהצליל בוקע מנקודה שהיא גבוהה או נמוכה מידי.
מעצבן אותי כשאומרים "אני ילך, אני יקנה". מעצבן אותי עוד יותר כשכותבים את זה.
ה״בעיה״ שלי לא קשורה לעניין מיקום הסאונד בחלל.
מהבחינה הזאת אפקט הסראונד עובד יפה ושומעים בצורה טובה מעבר בין רמקולים (כולל אפקטים של אטמוס מכיוון התקרה) בהתאם למתרחש בסרט.
מה שאני מחפש זה סאונד נקי יותר , דיאלוגים ברורים יותר , פאנץ׳ מורגש יותר מהסאב וכד׳.
@KiaStinger
·קודם כל בוא נודה בכך שאם זו הבעיה היחידה שאתה נאלץ להתמודד איתה אז אשריך.
באתר של Audioholics יש לא מעט מאמרים הדנים בדיוק בבעיות של סאבים ופתרונות אפשריים ואם אני זוכר היטב אז לפני כשבועיים הם גם דנו בתופעה של דיאלוגים לא ברורים וכיצד להתמודד עם זה.
יש להם ערוץ ב YouTube שבו ניתן למצוא את רוב החומר, חלק מהסרטים גולשים לניתוחים מאוד טכניים, שזה משהו שאני מאוד אוהב אבל אני חריג, לכן צריך לדלג לפעמים על כמה עד שמוצאים אחד שיותר מעשי ופחות תיאורטי.
מעצבן אותי כשאומרים "אני ילך, אני יקנה". מעצבן אותי עוד יותר כשכותבים את זה.
KiaStinger כתב:שלום לכולם ,
בתור אחד שקורא הרבה פה בפורום ולומד המון , הגעתי למסקנה שנושא האקוסטיקה בחלל הוא הנושא שיכול לתת את השיפור המשמעותי ביותר ביחס לעלות (לעיתים גם ללא כל עלות בכלל).
בתור אחד שאוהב את התחום , אוהב להשתדרג ולהתקדם לעבר סאונד איכותי יותר חשבתי לנסות ולמקסם את הביצועים של הציוד הקיים שלי (פירוט בסוף) לחלל שבו הוא נמצא .
לאחר מספר לא מבוטל של שידרוגים (נחוצים יותר או פחות) חשבתי לנסות ולהוציא את הכסף בכיוון שונה.
מאחר ומשאב הזמן להתעסק בנושא הכיוונונים מאוד מוגבל (עבודה , ילדות קטנות בבית וכו') חשבתי לנסות ולמצוא בעל מקצוע מהתחום , שיכול להגיע אלי עם ציוד מקצועי (מיקרופון מכויל , תוכנה כמו REW והבנה עמוקה בנושא) ובכמה שעות לכוון את כל מה שצריך ע"מ להוציא את המקסימום שהציוד יכול לתת בחלל הנתון , כמובן בהתאם לטעם האישי שלי.
האם מישהו יכול להמליץ על בעל מקצוע שיכול לבצע ? כמה אמור לעלות ?
הציוד שברשותי :
רסיבר - מרנץ SR7010
קדמיים - B&W 683S2
סנטר - B&W HTM61S2
אחוריים - סטליטיים ELAC
אטמוס - ONKYO SKH410 מונחים על הקדמיים
סאב - SVS SB3000
מסך - LG OLED C9 77
תודה מראש
...
הדרך זולה ? ממש לא בטוח.
יחס עלות תועלת הכי טוב ? כנראה שכן.
בעבר טכנאי סאונד באולפני טריטון כיום עוסק בתחום ההי-טק. הקולנוע שלי
Catskinner כתב:@DudeShemesh
·אני לא התעמקתי בהסבר מדוע אלא בתוצאה. לדעתי הסיבה לא נובעת ממיקום המיקרופון אלא מהמבנה של הרמקול. לכל רמקול יש נקודת מרכוז, כלומר נקודה שממנה נדמה כאילו שהצליל בוקע והיא כנראה תוצאה של מיקום האלמנטים, מבנה התיבה, מיקום הרמקול וכנראה עוד סיבות שונות ומשונות שאני לא מכיר ושבגללן אני לעולם לא אהיה מתכנן רמקולים. אבל העסק בפירוש עובד, הטייה של הרמקול יכולה לתקן מצבים שבהם נדמה שהצליל בוקע מנקודה שהיא גבוהה או נמוכה מידי.
...
ברור לגמרי שכיוון של הרמקולים יכול לגרום לזמר להישמע גבוה יותר או נמוך יותר, וגם אמרתי בהודעה הקודמת שבשלב הזה עוד נשמע לי מאוד הגיוני מה שהוא אומר, אבל הטענה שלו בסרטון שבו הוא מרצה, הוא שהגובה שהזמר נשמע בו צריך לשקף את הגובה של הזמר הספיציפי, כלומר זמר גבוה יותר צריך להישמע מגבוה יותר. מכיוון שאני לא מכיר שום דרך שבה המידע לגבי הגובה של הזמר נשמר בהקלטה, אני לא רואה איך זה אפשרי.
@DudeShemesh
·ולטענתך אם רמקול כוון כדי שהוא ישמיע את קולו של זמר שגובהו 1.8 מטר בנקודה שהיא בגובה 1.8 מטר אז ברגע שהזמר יתחלף בזמרת שגובהה הוא 1.6 מטר לא יורגש שינוי בגובה הנקודה שממנה בוקע קולה מהרמקולים?
זה לא עובד ככה. אם הטיית הרמקולים מאפשרת תיקון של הגובה ממנו בוקע הצליל אז מדובר בתיקון גורף שחל המכלול. אני מציע שתשנה טיפה את הכיוון שלך ותחשוב על זה כעל טריק שמקביל ל Toe In של רמקולים שנועד לתקן את המרכוז של הבמה, רק שהפעם מדובר בתיקון בציר האנכי ולא בציר המישורי.
מעצבן אותי כשאומרים "אני ילך, אני יקנה". מעצבן אותי עוד יותר כשכותבים את זה.
Catskinner כתב:@DudeShemesh
·ולטענתך אם רמקול כוון כדי שהוא ישמיע את קולו של זמר שגובהו 1.8 מטר בנקודה שהיא בגובה 1.8 מטר אז ברגע שהזמר יתחלף בזמרת שגובהה הוא 1.6 מטר לא יורגש שינוי בגובה הנקודה שממנה בוקע קולה מהרמקולים?
...
בדיוק. אין שום דבר בהקלטה שמשמר את הגובה של הזמרים, ולכן הזמרים, בלי קשר לגובהם, יבקעו מאותה נקודה (אלא אם שינו את הגובה היחסי של המיקרופון, אבל אז גם אותו זמר יכול להישמע בגבהים שונים בהקלטות שונות).
זה ממש לא שקול לציר האופקי, ששם ההקלטה (בד"כ) מנסה למרכז.