כיוון זרוע בפטיפון. דיון, הסברים. ותאום מפגש לצבירת ניסיון
- MartinHSabag
- מנהל
- הודעות: 59332
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: מרטין סבג
- מיקום: כפר-סבא
- נתן תודות: 858 פעמים
- קיבל תודות: 1619 פעמים
- יצירת קשר:
בהצלחה בהתכנסות.roeek כתב:OK, פטפון יש. זרוע - פחות בעייתי להשגה, מיקום: יש כבר מספר רעיונות.
אני חושב שזהו צעד קדימה. עכשיו צריך מישהו שיש לו את כל הציוד לכיול, ולהתחיל ברשימת משתתפים. אני מציע לא יותר מ-15 לכל היותר....
היות ויהיו רק 15 אנשים אני ממליץ לאילו ממכם שאוהבים להתכנס ,לצלם את תהליך הסטאפ ובוידאו ואחר להעלות את זה לרשת כאן או ביוטוב או בכל מקום אחר.
אני מאילו שסוברים שכיוון ה VTA הוא לא מאוד קריטי. קראתי (לא חישבתי) שתזוזה ורטיקאלית של קצה אחורי של הזרוע ה 4 מילימטר (וכל הזרוע פחות מקבילה)משנה באחוז אחד בלבד.ramkol כתב:דיץ צודק. פרח מזכרוני. דבר ראשון כמובן ימוקם הפטפון במקומו בצורה יציבה ויפולס. את הפלס יש להניח על הצלחת ישרות ולא על פד כלשהו (גומי שעם וכדו). לאחר הפילוס רצוי לסובב את הפלס ב180 מעלות ולראות שאכן מפולס.
45סלד.
אכן. 7.5 סמ. יתוקן מיד.
תודה
דיץ כשלב ראשון הנחתי שקידוח החור לזרוע הגיע מוכן. יש זרועות כמו אס אמ אי שמאפשרות הזזה של הזרוע קדימה אחורה וכו. יש גם "סטנדרט" שניקרה בסיס אס אם אי שמאפשר תזוזה כזאת. ארחיב בהמשך.
איך זה אצלך? האם אתה יכול לכוון אנטיסקייטינג עם החוט שסוחב תזרוע? אני מניח שמהבורג למעלה אתה יכול לכוון את הוואט? או?
....
ההשפעה של משקל הראש tracking force הוא יותר משמעותי מה VTA. בכל אופן נהוג לכוון שיהיה בצורה מקבילה. ניתן לעשות זאת על ידי סרגל ולמדוד את המרחק בין התקליט לדרוע השנים שלושה מקומות. יש המהדרים ומשתמשים בפלס קטנטן וקל משקל.
לגבי שאלתך לגבי השרודור. הבורג למעלה אינו משמש לכיוון הואט למרות שהוא כן יכול לשנות את מנח הזרוע בצורה מסויימת. הבורג בא לקבוע את המרחק בין שני המגנטים, זה שעל הזרוע עצמה וזה מתחתיו. כאמור הזרוע באוויר אבל המרחק של אותו "אוויר" חשוב.
הוא קובע את ה damping של הזרוע\ראש ושל הויברציות המגיעות מהראש שמסתובב התוך הגרוב של התקליט.
ככל שמרווח "אוויר" צר יותר הדמפינג גדול יותר
החוט שסוחב את הזרוע דרכו ניתן לכוון את האנטי סקייטינג.
- nirses
- חבר ותיק
- הודעות: 1143
- הצטרף: אוקטובר 2005
- שם מלא: ניר שמשון
- מיקום: תל הביב - כן, התכוונתי לזה.
- נתן תודות: 91 פעמים
- קיבל תודות: 33 פעמים
רעיון גדול אני גם רוצה להצטרף למפגש ויש ברשותי גם כמה אביזרים וסרגלים לכיוון הזרוע בפטפון . כמו כן אני יכול לנדב למפגש ראש מובינג כויל של אודיו טכניקה וגם עזרה בארגון .roeek כתב:OK, פטפון יש. זרוע - פחות בעייתי להשגה, מיקום: יש כבר מספר רעיונות.
אני חושב שזהו צעד קדימה. עכשיו צריך מישהו שיש לו את כל הציוד לכיול, ולהתחיל ברשימת משתתפים. אני מציע לא יותר מ-15 לכל היותר....
לו הייתי רוטשילד ...
טוב אז ככה:
NIRSES יארגן ראש וסרגלי-כיול, גם מרטין יביא את שלו (קליר אודיו)+פטפון.
10 אנשים יש לנו כאן בלי בעייה ובאמת כל אחד יכול לתרום מתחומו, כולם אנשים מקצועיים ברמה הגבוהה ביותר, בין אם זה חנן, DIZ, רמקול, צפיר ואחרים.
נשארה לנו בעיית זרוע ומיקום. הייתי מציע את ביתי אך הסלון ממש קטן וצר.
זרוע - פניתי ליבואנים נראה באם יוכלו לעזור.
באם 2 הבעיות הללו ייפתרו, הרי אז יש לנו מפגש!
גם עופר צפריר אהב את הרעיון, ויתרה מזאת - הוא רוצה לבצע כיול אמיתי בפטפון שלו, ואז בעיית הפטפון, ראש והזרוע נפתרה...
NIRSES יארגן ראש וסרגלי-כיול, גם מרטין יביא את שלו (קליר אודיו)+פטפון.
10 אנשים יש לנו כאן בלי בעייה ובאמת כל אחד יכול לתרום מתחומו, כולם אנשים מקצועיים ברמה הגבוהה ביותר, בין אם זה חנן, DIZ, רמקול, צפיר ואחרים.
נשארה לנו בעיית זרוע ומיקום. הייתי מציע את ביתי אך הסלון ממש קטן וצר.
זרוע - פניתי ליבואנים נראה באם יוכלו לעזור.
באם 2 הבעיות הללו ייפתרו, הרי אז יש לנו מפגש!
גם עופר צפריר אהב את הרעיון, ויתרה מזאת - הוא רוצה לבצע כיול אמיתי בפטפון שלו, ואז בעיית הפטפון, ראש והזרוע נפתרה...
נערך לאחרונה על ידי roeek ב 12/12/2007 19:20, נערך פעם 1 בסך הכל.
The Black Wax
- ramkol (פותח השרשור)
- חבר מביא חבר
- הודעות: 3075
- הצטרף: אפריל 2006
- נתן תודות: 74 פעמים
- קיבל תודות: 34 פעמים
דיץ,
בקשר לוואט. המטרה היא שהמחט תהיה ניצבת לתקליט. בשני המישורים. לאחד אחראי ה VTA ולשני האזימוט. המחט נמצאת על קצה המנוף של הראש, והמנוף עולה בזוית לתוך הסליל. נדמה לי שהזוית של המנוף מהמחט היא 16 מעלות בדרך כלל, אבל יכול להיות שאני טועה. הזרוע עצמה ארוכה מאוד יחסית לצופציק של המחט ולכן שינוי גדול בגובה הציר יהיה שינוי קטן בזוית של המחט. ושינוי קטן בגובה הציר יהיה מזערי בזוית המחט. כמובן שמניחים אנו שהמישור של המחט אכן מקביל למישור הראש ושזה יקביל למישור הזרוע. בספר כתוב שצריך להקביל. אז מקבילים. יש כאלו שנישבעים שזוית מעט גדולה ישמע יותר טוב. אז שיגדילו. אם יש אפשרות לכוון כדאי לפחות לנסות ואם ההשפעה זניחה אז נזניח...
הנה ההמשך:
צעד חמישי:
פחות או יותר נכוון את המשקל. ננתק את האנטיסקייטינג או נסובב את הכפתור שלו עד אפס. ולפי הוראות היצרן, אפשר גם עם מאזניים נכוון את המשקל. זהירות! המחט חשופה. יש שדוחים שלב זה לאחר כך אבל כיוון כללי כעת לא יכול להזיק. בכל אופן בסוף התהליך נשקול שוב.
במודלים מסוימים של אס אם אי לדוגמה, מסובבים את המשקולת שעל הציר עד אשר הזרוע בשיווי משקל. כלאומר צפה. ואז במשקולת השנייה מציבים את המשקל הנחוץ.
צעד שישי:
כיוון האזימוט.
אם מסתכלים על הראש מקדימה הוא צריך להיות מקביל לתקליט. המחט צריכה להיות ניצבת לתקליט. קשה לראות וקשה לדייק. יש שמניחים את המחט בעדינות על מראה. (בעובי של תקליט כמובן) יש שבלונה שמגיעה עם מראה כזאת. המראה מכפילה כמובן את הזוית ולכן קל יותר לכוון. בזרוע יש לעתים אזור שמאפשר את צידוד מאחז הראש ובעדינות וסבלנות מכוונים עד אשר ניראה לנו שזה בסדר. כיוון זה הוא בעל חשיבות רבה ולכן יש שיטות יותר "מתוחכמות" לכוון. על זה אחר כך. הזוית שהמחט רוכבת בה על החריץ משפיעה, בין השאר, על איזו איכות צליל תגיע לרמקול ימין ואיזו לרמקול שמאל.
צעד שביעי:
כיוון זווית הראש על התקליט.
שימו לב שכל שלב בכיוון יכול לפגוע בכיוונים שעשינו. לכן יבא סבב ביקורת ודיוק פראי בסוף התהליך.
הגאומטריה מאפשרת שרק בשתי נקודות, הראש יהיה משיק לחריצי התקליט. היה עדיף שהראש יהיה כל הזמן משיק, אבל לא הולך בזרועות עם ציר אחד. ישנן זרועות שנעות במקביל ולא מזמן יצא בחור שווייצרי עם פיתוח מדהים של זרוע בעלת ציר שבה הראש משיק לתקליט. מגניב.
מה שנעשה בשלב זה, זה נכוון שהראש ישב במשיק באחת מאותן שתי נקודות. לשם כך נעזר בשבלונה ובעופרת של עפרון מכני.
אחרי שהחלטנו איזו גאומטריה אנו מעדיפים, ראה לעיל, נעמיד את השבלונה במקומה. יש שבלונות (קליקאאודיו למשל) שמאפשרות להציב את השבלונה בהתאם לציר הזרוע. אם כך טוב, אם לא לא נורא.
אם חזית הראש של המחט שטוח וניצב למחט, נדביק אליו בעזרת סרט דביק את העופרת של העיפרון המכני. זה יאריך את הציר שאנחנו מכוונים. זהירות על המחט!! נציב את המחט בזהירות רבה! בנקודה המסומנת על השבלונה ונראה אם העופרת מקבילה לקווים שבשבלונה. מן הסתם היא לא. אז נגביה את הזרוע ובעדינות נשנה את זווית הראש. נוריד ונבדוק. כך לאט לאט, נדאג שהעופרת תקביל לקווים של השבלונה כאשר המחט יושבת בדיוק בנקודה המתאימה כעל השבלונה.
כשזה אכן כך נהדק את הברגים של הראש לתושבתו.
אמשיך אחר כך.
בקשר לוואט. המטרה היא שהמחט תהיה ניצבת לתקליט. בשני המישורים. לאחד אחראי ה VTA ולשני האזימוט. המחט נמצאת על קצה המנוף של הראש, והמנוף עולה בזוית לתוך הסליל. נדמה לי שהזוית של המנוף מהמחט היא 16 מעלות בדרך כלל, אבל יכול להיות שאני טועה. הזרוע עצמה ארוכה מאוד יחסית לצופציק של המחט ולכן שינוי גדול בגובה הציר יהיה שינוי קטן בזוית של המחט. ושינוי קטן בגובה הציר יהיה מזערי בזוית המחט. כמובן שמניחים אנו שהמישור של המחט אכן מקביל למישור הראש ושזה יקביל למישור הזרוע. בספר כתוב שצריך להקביל. אז מקבילים. יש כאלו שנישבעים שזוית מעט גדולה ישמע יותר טוב. אז שיגדילו. אם יש אפשרות לכוון כדאי לפחות לנסות ואם ההשפעה זניחה אז נזניח...
הנה ההמשך:
צעד חמישי:
פחות או יותר נכוון את המשקל. ננתק את האנטיסקייטינג או נסובב את הכפתור שלו עד אפס. ולפי הוראות היצרן, אפשר גם עם מאזניים נכוון את המשקל. זהירות! המחט חשופה. יש שדוחים שלב זה לאחר כך אבל כיוון כללי כעת לא יכול להזיק. בכל אופן בסוף התהליך נשקול שוב.
במודלים מסוימים של אס אם אי לדוגמה, מסובבים את המשקולת שעל הציר עד אשר הזרוע בשיווי משקל. כלאומר צפה. ואז במשקולת השנייה מציבים את המשקל הנחוץ.
צעד שישי:
כיוון האזימוט.
אם מסתכלים על הראש מקדימה הוא צריך להיות מקביל לתקליט. המחט צריכה להיות ניצבת לתקליט. קשה לראות וקשה לדייק. יש שמניחים את המחט בעדינות על מראה. (בעובי של תקליט כמובן) יש שבלונה שמגיעה עם מראה כזאת. המראה מכפילה כמובן את הזוית ולכן קל יותר לכוון. בזרוע יש לעתים אזור שמאפשר את צידוד מאחז הראש ובעדינות וסבלנות מכוונים עד אשר ניראה לנו שזה בסדר. כיוון זה הוא בעל חשיבות רבה ולכן יש שיטות יותר "מתוחכמות" לכוון. על זה אחר כך. הזוית שהמחט רוכבת בה על החריץ משפיעה, בין השאר, על איזו איכות צליל תגיע לרמקול ימין ואיזו לרמקול שמאל.
צעד שביעי:
כיוון זווית הראש על התקליט.
שימו לב שכל שלב בכיוון יכול לפגוע בכיוונים שעשינו. לכן יבא סבב ביקורת ודיוק פראי בסוף התהליך.
הגאומטריה מאפשרת שרק בשתי נקודות, הראש יהיה משיק לחריצי התקליט. היה עדיף שהראש יהיה כל הזמן משיק, אבל לא הולך בזרועות עם ציר אחד. ישנן זרועות שנעות במקביל ולא מזמן יצא בחור שווייצרי עם פיתוח מדהים של זרוע בעלת ציר שבה הראש משיק לתקליט. מגניב.
מה שנעשה בשלב זה, זה נכוון שהראש ישב במשיק באחת מאותן שתי נקודות. לשם כך נעזר בשבלונה ובעופרת של עפרון מכני.
אחרי שהחלטנו איזו גאומטריה אנו מעדיפים, ראה לעיל, נעמיד את השבלונה במקומה. יש שבלונות (קליקאאודיו למשל) שמאפשרות להציב את השבלונה בהתאם לציר הזרוע. אם כך טוב, אם לא לא נורא.
אם חזית הראש של המחט שטוח וניצב למחט, נדביק אליו בעזרת סרט דביק את העופרת של העיפרון המכני. זה יאריך את הציר שאנחנו מכוונים. זהירות על המחט!! נציב את המחט בזהירות רבה! בנקודה המסומנת על השבלונה ונראה אם העופרת מקבילה לקווים שבשבלונה. מן הסתם היא לא. אז נגביה את הזרוע ובעדינות נשנה את זווית הראש. נוריד ונבדוק. כך לאט לאט, נדאג שהעופרת תקביל לקווים של השבלונה כאשר המחט יושבת בדיוק בנקודה המתאימה כעל השבלונה.
כשזה אכן כך נהדק את הברגים של הראש לתושבתו.
אמשיך אחר כך.
Giant Steps
http://www.youtube.com/watch?v=BZRnkBK_ ... re=related
נחזור לצעדים קטנים יותר
הצעד השביעי- ההנחה כי גוף "המחט" הוא ניצב למחט עצמה אינו תמיד נכון ולכן אני לא בטוח שניתן להסתמך על העניין הזה של חוד העופרת של העיפרון המודבקת .שני ה NULL POINT אמורות לכוון את הראש במישור ההוריזנטלי.
צעד שש- זה הצעד שהכי מטריד אותי, האזימוט. כיוון על פי העין הוא טוב, תלוי למי ולמה. בעצם כאן טמון "עצם העניין".
המחט צריכה לגעת בשתי קירות הגרוב באופן שווה. המטרה לקבל סיגנל בעוצמה דומה משני הצדדים ויותר מיזה להקטין את ה CROSS TALK (מידע על קיר גרוב בצד אחד מתווסף למידע שמופק בצד השני של הגרוב)ולהפוך אותו לעוצמה שווה בין שני הצדדים.
לפי הבנתי , כיוון נכון של האזימוט הוא צוואר הבקבוק של כל העניין. אם האזימוט מכוון נכון, מה איכפת לי כיצד האנטיסקייטינג כוןן, עובדה ששני צידי הגרוב נותנים מידע שהם אמורים לתת.
נראה לי שעל מנת למקסם את עניין האזימוט אין מנוס מאשר למדוד את עוצמת הסיגנל בכל צד ואו להשתמש בתקליט כיוון יעודי.
http://www.youtube.com/watch?v=BZRnkBK_ ... re=related
נחזור לצעדים קטנים יותר
הצעד השביעי- ההנחה כי גוף "המחט" הוא ניצב למחט עצמה אינו תמיד נכון ולכן אני לא בטוח שניתן להסתמך על העניין הזה של חוד העופרת של העיפרון המודבקת .שני ה NULL POINT אמורות לכוון את הראש במישור ההוריזנטלי.
צעד שש- זה הצעד שהכי מטריד אותי, האזימוט. כיוון על פי העין הוא טוב, תלוי למי ולמה. בעצם כאן טמון "עצם העניין".
המחט צריכה לגעת בשתי קירות הגרוב באופן שווה. המטרה לקבל סיגנל בעוצמה דומה משני הצדדים ויותר מיזה להקטין את ה CROSS TALK (מידע על קיר גרוב בצד אחד מתווסף למידע שמופק בצד השני של הגרוב)ולהפוך אותו לעוצמה שווה בין שני הצדדים.
לפי הבנתי , כיוון נכון של האזימוט הוא צוואר הבקבוק של כל העניין. אם האזימוט מכוון נכון, מה איכפת לי כיצד האנטיסקייטינג כוןן, עובדה ששני צידי הגרוב נותנים מידע שהם אמורים לתת.
נראה לי שעל מנת למקסם את עניין האזימוט אין מנוס מאשר למדוד את עוצמת הסיגנל בכל צד ואו להשתמש בתקליט כיוון יעודי.
The Dude:F_uck sympathy! I don't need your f_uckin' sympathy, man, I need my f_ucking
Johnson!
Johnson!
- עופר_צפריר
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4880
- הצטרף: יולי 2005
- נתן תודות: 6 פעמים
- קיבל תודות: 5 פעמים
הרעיון עופר, הוא מפגש שבו נעסוק בכיוון של פטפון/זרוע/ראש ופחות בקטע של שמיעה או סקירה.. דוקא משום שאצלך כן דרוש כיוון אזי זה אידיאלי, להרוג 2 ציפורים במכה..עופר_צפריר כתב:רועי, הרעיון לארח אצלי נחמד ואפשרי לישום, גם מבחינתי.{ודיברנו על זה גם היום במפגש מורל}
אבל כל עוד הסט האנלוגי שלי לא מושלם,פונו/ראש/ אינטרקונקט/בסיס יציב וכו' - איני רואה טעם כרגע לבצע את זה....
- עופר_צפריר
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4880
- הצטרף: יולי 2005
- נתן תודות: 6 פעמים
- קיבל תודות: 5 פעמים
רועי,roeek כתב:הרעיון עופר, הוא מפגש שבו נעסוק בכיוון של פטפון/זרוע/ראש ופחות בקטע של שמיעה או סקירה.. דוקא משום שאצלך כן דרוש כיוון אזי זה אידיאלי, להרוג 2 ציפורים במכה..עופר_צפריר כתב:רועי, הרעיון לארח אצלי נחמד ואפשרי לישום, גם מבחינתי.{ודיברנו על זה גם היום במפגש מורל}
אבל כל עוד הסט האנלוגי שלי לא מושלם,פונו/ראש/ אינטרקונקט/בסיס יציב וכו' - איני רואה טעם כרגע לבצע את זה.......
לאחר בחירת הפונו שיתאים לכלל הסט אפ שלי,שיבחר בתקופה הקרובה ביותר - ניתן יהיה לישם את זה.{נדבר על זה בפלאפון כמובן}
אני חושב שלשלב ראשון, ההצעה{הנדיבה...} של צפיר/נירית דווקא מעניינת -אפשר יהיה להרים את זה בתקופה הקרובה. לעניין כמות האנשים? להשקפתי/הבנתי - יותר מ 10/8איש יהיה קשה ליצור אינטימיות רצויה במפגשים מעין אלה ,שלא נאמר לימוד.
- ramkol (פותח השרשור)
- חבר מביא חבר
- הודעות: 3075
- הצטרף: אפריל 2006
- נתן תודות: 74 פעמים
- קיבל תודות: 34 פעמים
דיץ,
בשלב הראשון נכוון לפי מה שכתוב בספרים ובשלב השני עוברים לניואנסים. לכן זה לדעתי די הכרחי לעבור גם את הכיוונים לפי העיין כי הם הבסיס להמשך. יש מלן אסכולות ויש באמת כאלו שטוענים שהאנטיסקייטינג פחות או לא חשוב. יש זרועות, מכובדות מאוד, שמראש מיוצרות ללא אנטיסקייטינג. לעומת זאת יש גם חברות שהאנטיסקייטינג שלהם זה יצירה הנדסית. בכל אופן לא כדאי בשלב ראשון להמעיט בערך הכיוון גם הזה. עם הזמן אפשר לאחר התנסויות להחליט מה טוב למי. כעיקרון הכוח הסקטי ( ) מפעיל לחץ לא שווה על החריץ וגורם לערוץ אחד להישמע אחרת מהשני. גם אם האזימוט מדוייק גאומטרית הלחץ הזה קיים. האזימוט אחראי לכך שהמחט תשב בחריץ כהלכה וגאומטרית המחט תעקוב כראוי ולפי התיכנון, אחרי הטופוגרפיה שבחריץ. המחט צריכה לקבל את הטופוגרפיה של ערוץ ימין לסליל ימין ואת זו של שמאל לסליל שמאל ובלי התערבבות.
כשלב ראשון הכיוון עם המראה צריך להספיק. או אולי נגיד- המראה זה השלב הראשון בכיוון.
לגבי העופרת, אולי לא הייתי ברור.
קודם כל אנחנו מניחים, מה שלא חייב להיות נכון, שהראש הוא מוצר איכותי שנבנה בדיוק רב. לכן גוף הראש יהיה במדה גבוהה מקביל לציר המחט. המרחקים בראש קטנים מאוד ולכן דיוק מושלם קשה ביותר, אבל אלו הפרמטרים שיש לנו.
לכן נכוון את הטיית הזרוע או הראש לפי מבנה הראש. כלאמר הקוים שבראש שהולכים עם הציר של המחט יהיו מקבילים לקוים שבשבלונה.
כדי להקל על הקריאה, כי סך הכל הראש קטן, אנחנו יכולים לקחת עופרת של עפרון מכני. מדובר בעופרת באורך של איזה 12 סמ. אותה נדביק לחזית הראש, (במקביל לתקליט). בכך נאריך את חזית הראש ויקל עלינו להקבילו לקוים.
אם זה לא ברור אנה תגידו ואנסה להסביר שוב.
המשך:
צעד שמיני:
נשקול שוב את הראש ונכוון במדוייק.
מומלץ לשקול ולא להסתמך על הוראות היצרן. בשוק מספר רב של משקלים שיועדו למטרה זו. יש דיגיטאלים. טובים ויקרים. זה לאנשים שמרבים להתעסק עם זה או לקבוצה שקונה בשותף. יש מישקלי קפיץ שתולים עליהם את הראש. לדעתי מסורבל ולא ממש פרקטי. צריך יד יציבה ולאורך זמן. הסוג השלישי אלו מאזניי מנוף (כפות) שהם לעיתים זולים ואמינים.
לאט לאט!! מניחים את המחט חשופה על המאזניים!!
צעד תשיעי.
נוודה שהכיוונים הקודמים שכיוונו עדיין תקפים.
אם לא אז בסבלנות נתקן.
צעד עשירי:
כיוון האנטיסקייטינג.
יעשה לפי הוראות היצרן בהתאם לאופן שכיוון זה בנוי בזרוע.
צעד אחדעשרה:
נשים תקליט ונאזין.
כדאי כעת להאזין בניחותה וללמוד את הצליל. בשלב הבא נבצע כיולים לפי השמיעה או בעזרת אבזרים אחרים.
המשך יבוא.
.
בשלב הראשון נכוון לפי מה שכתוב בספרים ובשלב השני עוברים לניואנסים. לכן זה לדעתי די הכרחי לעבור גם את הכיוונים לפי העיין כי הם הבסיס להמשך. יש מלן אסכולות ויש באמת כאלו שטוענים שהאנטיסקייטינג פחות או לא חשוב. יש זרועות, מכובדות מאוד, שמראש מיוצרות ללא אנטיסקייטינג. לעומת זאת יש גם חברות שהאנטיסקייטינג שלהם זה יצירה הנדסית. בכל אופן לא כדאי בשלב ראשון להמעיט בערך הכיוון גם הזה. עם הזמן אפשר לאחר התנסויות להחליט מה טוב למי. כעיקרון הכוח הסקטי ( ) מפעיל לחץ לא שווה על החריץ וגורם לערוץ אחד להישמע אחרת מהשני. גם אם האזימוט מדוייק גאומטרית הלחץ הזה קיים. האזימוט אחראי לכך שהמחט תשב בחריץ כהלכה וגאומטרית המחט תעקוב כראוי ולפי התיכנון, אחרי הטופוגרפיה שבחריץ. המחט צריכה לקבל את הטופוגרפיה של ערוץ ימין לסליל ימין ואת זו של שמאל לסליל שמאל ובלי התערבבות.
כשלב ראשון הכיוון עם המראה צריך להספיק. או אולי נגיד- המראה זה השלב הראשון בכיוון.
לגבי העופרת, אולי לא הייתי ברור.
קודם כל אנחנו מניחים, מה שלא חייב להיות נכון, שהראש הוא מוצר איכותי שנבנה בדיוק רב. לכן גוף הראש יהיה במדה גבוהה מקביל לציר המחט. המרחקים בראש קטנים מאוד ולכן דיוק מושלם קשה ביותר, אבל אלו הפרמטרים שיש לנו.
לכן נכוון את הטיית הזרוע או הראש לפי מבנה הראש. כלאמר הקוים שבראש שהולכים עם הציר של המחט יהיו מקבילים לקוים שבשבלונה.
כדי להקל על הקריאה, כי סך הכל הראש קטן, אנחנו יכולים לקחת עופרת של עפרון מכני. מדובר בעופרת באורך של איזה 12 סמ. אותה נדביק לחזית הראש, (במקביל לתקליט). בכך נאריך את חזית הראש ויקל עלינו להקבילו לקוים.
אם זה לא ברור אנה תגידו ואנסה להסביר שוב.
המשך:
צעד שמיני:
נשקול שוב את הראש ונכוון במדוייק.
מומלץ לשקול ולא להסתמך על הוראות היצרן. בשוק מספר רב של משקלים שיועדו למטרה זו. יש דיגיטאלים. טובים ויקרים. זה לאנשים שמרבים להתעסק עם זה או לקבוצה שקונה בשותף. יש מישקלי קפיץ שתולים עליהם את הראש. לדעתי מסורבל ולא ממש פרקטי. צריך יד יציבה ולאורך זמן. הסוג השלישי אלו מאזניי מנוף (כפות) שהם לעיתים זולים ואמינים.
לאט לאט!! מניחים את המחט חשופה על המאזניים!!
צעד תשיעי.
נוודה שהכיוונים הקודמים שכיוונו עדיין תקפים.
אם לא אז בסבלנות נתקן.
צעד עשירי:
כיוון האנטיסקייטינג.
יעשה לפי הוראות היצרן בהתאם לאופן שכיוון זה בנוי בזרוע.
צעד אחדעשרה:
נשים תקליט ונאזין.
כדאי כעת להאזין בניחותה וללמוד את הצליל. בשלב הבא נבצע כיולים לפי השמיעה או בעזרת אבזרים אחרים.
המשך יבוא.
.