תעוד קולי מצמרר של תקלה בדוושת הגז ברכב של טויוטה בארה"ב

רכבי ICE, פלאגינים, היברידים וחשמליים כמו ג'ילי, טסלה, איוניק, MG
osherov (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
גורו Android
גורו Android
הודעות: 15029
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 201 פעמים
קיבל תודות: 513 פעמים

נושא שלא נקרא #46 

משה,
אני חושב שברור לך למה אני חושב כך, רק אתה לא מסכים איתי :wink:

moco
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 20575
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 198 פעמים
קיבל תודות: 349 פעמים

נושא שלא נקרא #47 

אני דווקא חושב שההתנהגות דומה להתנהגות של מניה שיש לגביה חדשות משמעותיות ופתאומיות (ולאחר מכן אין חדשות נוספות).
כמובן שאי אפשר באמת לצפות את התנהגות השוק ובוודאי שאי אפשר לצפות אם יהיו עוד חדשות בעיניני טויוטה, אבל אם אני הייתי מתכנן לקנות טויוטה הייתי עושה זאת עכשיו.
משה

טלHD
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 13958
הצטרף: נובמבר 2008
נתן תודות: 948 פעמים
קיבל תודות: 1099 פעמים

?!.... נקודה למחשבה

נושא שלא נקרא #48 

חברים יקרים...
אצלנו הכל בסדר (אני מנהל מכירות בטויוטה כבר 10 שנים...), אנחנו מבצעים את הוראות טויוטה העולמית ובודקים אלפי מכוניות. כל רכב נבדק משך פחות מחצי שעה, מקבל ארוחה זוגית כמתנת פינוק והולך לדרכו...
לא נתקלנו בדוושה אחת פגומה עד היום ( להזכירכם אחרי בדיקה של אלפי מכוניות) ולמרות זאת אנחנו מוסיפים חלק לדוושה שימנע תקלה אפשרית בעתיד. הסטטיסטיקה שהדוושה תיתפס היא אחד לחצי מיליון ובכל זאת טויוטה זימנה כ-8 מיליון מכוניות לבדיקה ותוספת החלק האמור. כל יצרן אחר לא היה נוהג כך ולו בגלל העלות המטורפת, כ-40 מיליארד דולר !!!
הכי תמוהה בכל הסיפור שיצרן הדוושות הבעיתיות (אחד מכמה ספקי דוושות של טויוטה ושל יצרנים אחרים),
מוכר אותה דוושה בדיוק גם להונדה, פז'ו, סיטרואן, פורד ועוד. איך אתם מסבירים את העליהום על טויוטה ואצל היצרנים האחרים אפילו לא קוראים לבדיקת הדוושה?!.... נקודה למחשבה.

דרך אגב, לנו יש השערה מדוע זה קרה/קורה. אם זה מעניין מישהו, אשמח לחלוק עמכם.

moco
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 20575
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 198 פעמים
קיבל תודות: 349 פעמים

נושא שלא נקרא #49 

איזה יופי. פוגשים פה אנשים מכל התחומים.
אשמח אם תחלוק איתנו את ההשערה שהזכרת.
אגב, על סמך מה בדיוק אתה טוען ש"כל יצרן אחר לא היה נוהג כך"? מה, אצל היצרנים האחרים מועסקים מנהלים עם היגיון שונה מאשר אלה שמועסקים בטויוטה?

ועכשיו למה שבעיקר מעניין אותנו בדיון מהיום, למרות שאני בספק אם תרצה לשתף אותנו במידע הזה.
מה קורה עם גרף המכירות שלכם מאז הסיפור הזה? האם הורדתם מחירים (לאו דווקא באופן ישיר) על דגמים חדשים? מה אתה שומע משוק המשומשות?
משה

טלHD
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 13958
הצטרף: נובמבר 2008
נתן תודות: 948 פעמים
קיבל תודות: 1099 פעמים

נושא שלא נקרא #50 

דווקא עכשיו זה לא הזמן להוריד מחירים ולהכנס להיסטריה....
אפילו אם תיכננו מבצע מסויים לפני ה"פרשה", עכשיו נחשוב טוב טוב מאה פעמים אם לצאת במבצעים "רגילים" מכוון שעכשיו כל מבצע יתפרש כהורדת מחירים בגלל ה"פרשה"...
שוק המשומשות בהקפאה מסויימת אבל לא נפגע. אני מאמין שיופשר מהר מאוד ויחזור לשיגרה.
אנחנו דואגים קודם כל ללקוחותינו הוותיקים ונעשה הכל על מנת לא לפגוע במחירי המשומשות של טויוטה.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3855318,00.html

לגבי ההיגיון של מנהלים אחרים אצל יצרנים אחרים....ראה את העליהום על טויוטה למרות שיצאו בהצהרה שיבדקו וידאגו וכד' לרבות עשרות פעולות מנע+ פיצוי בחשבון כולל של כ-40 מיליארד דולד...

אחרי זה מי ירצה לנהוג כך? כל יצרן שפוי (אחרי שראה כמה התקשורת לא מעודדת ולא מפרגנת להתנהלות כזו), יעדיף לנהוג בהסתרה ובכיסוי והעלמת כל זכר לתקלות ו/או תקלות אפשריות....לפחות עד יעבור זעם.

osherov (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
גורו Android
גורו Android
הודעות: 15029
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 201 פעמים
קיבל תודות: 513 פעמים

נושא שלא נקרא #51 

לדעתי, עוד יעבור הרבה זמן עד אשר הציבור ישתכנע שהכל בסדר ברכבי טויוטה!
הנה מקרה נוסף שהגיע לכותרות ברחבי העולם, לארוע שהתרחש בקליפורניה והעלה שוב את בעיית דוושת הגז שנתקעת.
משה, לדעתי, לא יעזור כלום, המחיר של הרכבים שלהם ימשיך וימשיך לרדת!!
משטרת קליפורניה סייעה להאט מכונית מדגם טויוטה פריוס שהאצה לאחר שדוושת הגז נתקעה

קצין במשטרת התנועה בקליפורניה סייע להאט מכונית מדגם טויוטה פריוס, שהאצה למהירות של 94 מייל לשעה (151 קמ"ש) אתמול, לאחר שדוושת הגז של המכונית נתקעה בכביש מהיר במחוז סן דייגו, כך דיווחה המשטרה המקומית. נהג הפריוס, ג'יימס סיקס, התקשר ל-911 בצוהרי היום שעון קליפורניה, לאחר שהאץ את רכבו כדי לבצע עקיפה וגילה שהוא לא יכול עוד לשלוט ברכב.

"לחצתי על דוושת הגז כדי לבצע עקיפה, ואז הדוושה עשתה משהו משונה - היא זינקה ונתקעה", אמר סיקס בן ה-61 במסיבת עיתונאים. "ניסיתי לעצור את המכונית באמצעות הבלמים, אבל היא לא עצרה. היא לא עשתה כלום חוץ מלהמשיך להאיץ", הסביר. סיקס הוסיף כי יכול היה להריח את הבלמים נשרפים מרוב החוזק בו הוא לחץ עליהם.

לאחר שצילצל למשטרה, ליווה אותו רכב משטרתי שהעניק לו הנחיות באמצעות רמקולים. המכוניות הנחו אותו לנסוע לכיוון כביש בו היתה עלייה, ללחוץ חזק על הבלמים ולהרים את בלם היד. לאחר שהמכונית האטה ל-80 קמ"ש, סייקס כיבה את המנוע ונתן למכונית להאט. מכונית המשטרה נסעה לפני מכוניתו של סייקס כדי להאט אותה עוד יותר ולהביא לעצירה בטוחה.

כשלים בדוושת הגז ובבלמים בדגמים שונים של רכבי טויוטה הביאו להחזרה למוסכים של למעלה מ-8.5 מיליון מכוניות ברחבי העולם - למעלה מ-6 מיליון מהן בארה"ב לבדה. טויוטה כינסה אתמול מספר מומחים למסיבת עיתונאים בה הכחישה את טענותיו של מרצה מאילינוי שבארה"ב, אשר טען כי בעיית ההאצה הפתאומית של חלק מדגמיה נובעת מכשלים אלקטרוניים.
...

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75318
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

נושא שלא נקרא #52 

הטענה ששמעתי שאין שום בעיה בכלל עם הדוושה, ושהבעיה היא במחשב שמזהה בטעות מצב KICK DOWN.

אם כן, זה באג התוכנה הכי מסוכן שאנחנו מכירים.

ככל שהחיים שלנו יותר תלויים בתוכנה, כך סביר להניח שנתקל במצבים כאלה יותר ויותר.

osherov (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
גורו Android
גורו Android
הודעות: 15029
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 201 פעמים
קיבל תודות: 513 פעמים

נושא שלא נקרא #53 

oferlaor כתב:הטענה ששמעתי שאין שום בעיה בכלל עם הדוושה, ושהבעיה היא במחשב שמזהה בטעות מצב KICK DOWN.

אם כן, זה באג התוכנה הכי מסוכן שאנחנו מכירים.

ככל שהחיים שלנו יותר תלויים בתוכנה, כך סביר להניח שנתקל במצבים כאלה יותר ויותר.
...
שמעתי על זה גם, אבל טויוטה פסלו את הטענה הזאת על הסף! לזכותם יאמר שהם לא הסתירו שום דבר מהציבור ולכן אני מאמין להם:
טויוטה כינסה אתמול מספר מומחים למסיבת עיתונאים בה הכחישה את טענותיו של מרצה מאילינוי שבארה"ב, אשר טען כי בעיית ההאצה הפתאומית של חלק מדגמיה נובעת מכשלים אלקטרוניים.

טויוטה ציינה בכינוס כי אין אמת בדברי דיוויד וו. גילברט, אשר אמר כי דוושת הגז של המכוניות אינה האשמה בהאצה הפתאומית. גילברט אמר כי הצליח לשחזר את בעיית ההאצה הפתאומית במכוניות טויוטה על ידי התערבות במערכת האלקטרוניקה.

החברה זימנה לאירוע מומחים שטענו כי אותן האצות שהצליח גילברט להשיג הן לא מציאותיות לחלוטין תחת תנאי העולם האמיתי וכי אפשר להשיג אותן באמצעות אותן הדרכים שנקט גילברט בכל מכונית אחרת. טויוטה שכרה בנוסף את שירותיה של חברת הייעוץ אקספוננט כדי לבחון האם בעיה במערכת האלקטרוניקה עלולה לגרום להאצה פתאומית של כלי הרכב. לפי דו"ח החברה אין קשר בין המערכת האלקטרונית לבעיה.
...

moco
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 20575
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 198 פעמים
קיבל תודות: 349 פעמים

נושא שלא נקרא #54 

osherov כתב:לדעתי, עוד יעבור הרבה זמן עד אשר הציבור ישתכנע שהכל בסדר ברכבי טויוטה!
הנה מקרה נוסף שהגיע לכותרות ברחבי העולם, לארוע שהתרחש בקליפורניה והעלה שוב את בעיית דוושת הגז שנתקעת.
משה, לדעתי, לא יעזור כלום, המחיר של הרכבים שלהם ימשיך וימשיך לרדת!!
...
אני מסכים איתך, ואף סביר שירדו בהרבה.
הסיפור החדש הזה משנה כמובן את התמונה. מדובר בדגם שלא נכלל בריקול, מה שעושה את העיניין הרבה יותר חמור.
מצד שני, כבר פחות ברור שאתה יכול לקנות טויוטה ללא חשש. זה הוריד בהרבה מאמינות החברה.
ניתן לראות בעייה בדוושה כתקלה שיכולה הייתה להיות אצל כל אחד, והריקול זו התגובה הנכונה של היצרן.
אותה תקלה בדגם שהוחלט לא לעשות לו ריקול לאחר שכבר התקלה ידועה בדגמים האחרים, נתפסת ובצדק כבעייה הרבה יותר עמוקה בהתנהלות החברה.
משה

שלח תגובה

חזור אל “רכבי ICE וחשמליים”