מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה


תגובות לכתבה: כל מה שרציתם לדעת על BI-WIRE ו-BI-AMP והתביישתם לשאול


עמוד 5 מתוך 20
עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  | ... |  18  |  19  |  20  |  הבא 
   פורומים > טכני > שאלות בנושאים טכניים
מחבר הודעה
nirmv (ניר)
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Aug 19, 2006
הבעות תודה: 100
מספר הודעות: 1252

 #61  נשלח: ג' 24/08/2010 21:10

אני השוויתי בין שני מגברים ה-Onkio 607 וה-807, ב-pure audio. את שניהם שמעתי בעוצמה נמוכה אז לא היתה שום קטימה של אות. בכל זאת, ב-807 הצליל היה יותר עשיר. הסיבה לכך לדעתי זה שה-807 הוא בעל הספק גדול יותר.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
nirmv (ניר)
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Aug 19, 2006
הבעות תודה: 100
מספר הודעות: 1252

 #62  נשלח: ג' 24/08/2010 21:19

urisavor כתב:
(תשובה לnirvm‏)
תופעות מעבר וכד' אינן אלא תדרים גבוהים, (פירוק פורייה מראה זאת, ליתר דיוק) ומה שאתה מתאר הוא פשוט הענות תדר. (frequency response‏)‏.

מצויין. ולכן ב-Bi Amp פאסיבי אנחנו מפרידים בין ה- HFM, שדורש היענות תדר גבוהה, ולכן מגבר חזק, לבין ה-LFM שמהווה עומס קיבולי מפריע.
נקבל יותר הרמוניות, וצליל עשיר ומפורט יותר.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
ds (יהודה שטרם)
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Aug 25, 2007

מיקום: נס ציונה
הבעות תודה: 6
מספר הודעות: 570

 #63  נשלח: ג' 24/08/2010 21:43

היי יאיר,
אתה צודק, לא חשבתי על שני הערוצים.

יהודה
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
urisavor
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד


הצטרף בתאריך:
  Sep 08, 2009

מיקום: רחובות
הבעות תודה: 35
מספר הודעות: 837

 #64  נשלח: ג' 24/08/2010 21:51

אם מה שמגביל את ההרמוניות הגבוהות בתחום השמע הוא המגבר, אז כבר התחלת לא טוב...ואם יצרת כאלו "יש מאין", כלומר כאלו שלא היו קיימות במקור, אז זה סתם עיוות.
בכל-אופן, שוב, השאלה מה מקור מיגבלת ההספק, והאם אנו משפרים דבר-מה בתחום זה, או לא.
אם מקור המיגבלה הוא במגבלת זרם שכל מגברר יכול לספק, (למשל, ממגבלות פיזור חום ובעיות תרמליות דומות) אזי כן, לשים שניים יכול לעזור. אבל שים לב: לאמר שמגבר מסויים מוגבל בזרם שקול לכך שנאמר שהמגבר בעל יכולת הספק מקס' ומינימום עכבה ברמקולים (חוק אוהם,לא?). ואם כך, אז אנו פשוט שמים שני מקורות זרם במקביל על עומס אחד, וכל אחד מהם רואה כפליים עכבה.
אבל: אם מקור המגבלה הוא המתח שניתן לספק (כאמור, בגלל מקור המתח הישר בספק), אזי חיבור מקבילי לא יעזור, אלא רק חיבור טורי.
נכון גם, שעם הפחתת הזרם בכל מגבר, אנו מתקרבים לתחום הלינארי יותר שלו (הם זה נכון גם במגברים מסוג push-pull‏???), אבל שוב, אם זה משמעותי, אז מראש בחרנו מגבר גרוע. כי עיוות של 0.01% יישמע לנו בדיוק כמו עיוות של 0.02%., אבל 10% לא יהיה דומה ל20%.
רוב האי-לינאריות של מערכת באיכות סבירה נמצאת ברמקולים והלאה (קרוס, דרייברים, תיבה, חדר/אקוסטיקה) ולכן טיפול במגבר זה כמו לנסות לשפוך כוס מים מזוקקים לירקון במטרה לטהר אותו .
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
odedmaman (עודד ממן)
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל

הצטרף בתאריך:
  Apr 11, 2006
מספר הודעות: 21

 #65  נשלח: ג' 24/08/2010 22:17

yairf כתב:
odedmaman כתב:


1. יכולת דינאמית שקשורה במימוש המגבר , ושאולי משתפרת עקב הקונפיגורציות השונות.


"שאולי משתפרת" ?? זהו?? שפכנו פה 4 עמודים של טקסט וזה כל מה שיש לך להוסיף? בתור מהנדס אתה מאכזב אותי. אז בוא נתעלם לרגע מים המילים שנשפך פה עד עכשיו ונתמקד לרגע בנקודה הזו. הרי אנשים מדווחים פה על שיפור בסאונד ואף מהנדס כאן לא הצליח להסביר להם למה. אז מה דעתך לעזור להם להבין ולנסות לפתח את הנקודה הזו?


1. דבר ראשון עוד לא ענית על השאלה איך אתה מוסיף הספק מחיבור biamp פאסיבי.
2. דבר שני, אפשר גם לשפוך 20 עמודים ולטעון ששחור הוא לבן, אבל זה לא מקדם את הדיון.
3. אנשים גם נשבעים על שיפור בסאונד שהם קונים כבלים בעשרות אלפי שקלים, ומלטפים את המגבר לפני ההשמעה - אני אמור להסביר להם את זה?
4. במקום זאת, אציע שוב את ההסברים שיוסי נתן מקודם ל"הבדלים" :
4.1 חוסר יכולת בתנאים ביתיים לבודד משתנה מסויים - ניסויים ומדידה זה אומנות ואם גם את זה אתה לא קונה אז חבל על הדיון.
4.2 קשה להתייחס לבדיקה בצורה רצינית כאשר מדברים בניפנופי ידיים.
4.3 הגיוני שמגבר בודד עם יכולת דחיפת זרם קטנה יחסית ורמקולים תובעניים ישמעו רע. אבל שוב, זה כבר צרה אחרת : מלכתחילה המגבר צריך להיות בעל slew rate מתאים, ובעל יכולת לדחוף את הרמקולים גם כאשר העכבה שלהם צונחת.
5. מצטער אם אכזבתי אותך.

דרך אגב, בניגוד לחיבור פאסיבי, בחיבור biamp אקטיבי נהנים מדרישה נמוכה יותר עבור SR בערוץ עם התדרים הנמוכים : מכיוון שמפלטרים את הגבוהים בערוץ זה, למגבר נכנסים סיגנלים עם תדר מקסימלי נמוך יותר, שמשתנים לאט יותר ולכן למגבר קל יותר לעקוב אחריהם. הנוסחא שמראה זאת, למעוניינים:
SR=2*pi*Fmax*Vp
אם Fmax קטן יותר, גם ה SR יכול להיות קטן יותר באותה מידה- מקל עת תכנון מגבר זה ומאפשר אופטימיזציה גדולה יותר במאפיינים אחרים של המגבר.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Adix
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Nov 18, 2004
הבעות תודה: 23
מספר הודעות: 721

 #66  נשלח: ג' 24/08/2010 22:34
שאלה לאילו שטוענים שאין הבדל

שמעתם bi-amp פאסיבי? ניסיתם בדקתם? השוואתם?
ניסיתם bi-amp עם זוג מגברים חלשים? אולי עם זוג מגברים חזקים? אולי בכלל עם זוג מגברי שפופרות חלשלושים?

בקיצור, אני ממתין לתגובות של כאלו שטוענים שאין הבדל שמיע ושמעו זאת במו אוזניהם.

תודה.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
yairf (יאיר פ.)
עוסק בתחום
עוסק בתחום

הצטרף בתאריך:
  Nov 15, 2004

מיקום: בנימינה
הבעות תודה: 212
מספר הודעות: 9363

 #67  נשלח: ג' 24/08/2010 22:35

odedmaman
אתה באמת חושב שהפרמטר היחיד הרלוונטי כאן הוא Slew Rate של המגבר? מדדת פעם SR של מגברים? מדדת פעם משהו שקשור למגברים?
אני אתן לך רמז - לכל מגבר סביר פלוס, כולל רסיברים ק"ב דרגת כניסה, יש SR שהוא מספיק טוב לכל תחום האודיו. לא כאן טמונה התשובה
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
nirmv (ניר)
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Aug 19, 2006
הבעות תודה: 100
מספר הודעות: 1252

 #68  נשלח: ג' 24/08/2010 22:44

urisavor כתב:
אם מקור המגבלה הוא המתח שניתן לספק (כאמור, בגלל מקור המתח הישר בספק), אזי חיבור מקבילי לא יעזור, אלא רק חיבור טורי.

שוב אמרתי, אין בעיה של עוצמה. מתח ה-DC מתרגם לאמפליטודה = עוצמה, או קטימה.
איך אתה מסביר את זה שמגבר חזק יותר נותן סאונד עשיר יותר ממגבר חלש יותר (בעוצמה חלשה ללא קטימה) ?

"אם כך, אז אנו פשוט שמים שני מקורות זרם במקביל על עומס אחד, וכל אחד מהם רואה כפליים עכבה. "
למה כפליים עכבה ?
אם מגבר מוגבל בזרם אז זה אומר שברגע שמגיעים למקסימום זרם שהמגבר יכול לספק, יש נפילת מתח במגבר (לפני שהוא נשרף). זה לא שהעכבה של העומס משתנה.


נערך בפעם אחרונה על-ידי nirmv בתאריך ג' 24/08/2010 22:50, נערך בסך הכל 2 פעמים
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
ארז_וחני
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Jul 06, 2008
הבעות תודה: 190
מספר הודעות: 4710

 #69  נשלח: ג' 24/08/2010 22:47

uriler כתב:
איזה יופי של כתיבה.
כיף לקרוא מאמר טכני שעדיין ברי ונהיר גם לאלו שאינם מהנדסי אלקטרוניקה או חובבים כבדים של נגדים ושאר ירקות

כל הכבוד על הכניסה החזיתית לדיון / ויכוח סוער שהתעורר פה והניסיון (המוצלח לטעמי) לסגור את הפינה מבחינה טכנית טהורה.



איזה יופי של מאמר
אפילו אני, ללא השכלה באלקטרוניקה, הצלחתי להבין כמעט את הכל....

בלי קשר לדיון המרתק שהתפתח, אני רוצה לשאול האם יש תועלת לחיבור BI-WIRING לרסיבר רגיל של ק"ב כאשר המגשר ברמקול נשאר.
זה בעקבות האמירה הזאת:"לכן חיבור BI-Wiring לא מושפע לטובה מהכבל הנוסף, כי גם בו כל אחד מהזרמים רואה לפניו או נתקל בהתנגדות של כבל אחד. רק הוספת אותם המגשרים יחד ושימוש בשני כבלים, מאפשר חיבור במקביל לשני הכבלים ורק אז עם מגשרים מחוברים נקבל חצי מהתנגדות כבל בודד".

האם זה לא מהווה יתרון או שזה שקול לחיבור של כבל יחיד אבל עבה יותר (ולכן אין בזה יתרון)?

תודה
ארז
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
partner11
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד

הצטרף בתאריך:
  Aug 23, 2008
הבעות תודה: 21
מספר הודעות: 467

 #70  נשלח: ג' 24/08/2010 23:12

חברים,
שמישהו ירים טלפון ללשכת מהנדסי החשמל ויספר להם, שכמה חברי לישכה תיכף דוקרים האחד את השני
אבל יאמר לזכות המהנדסים שגם שהם כועסים הם מנומסים
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
urisavor
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד


הצטרף בתאריך:
  Sep 08, 2009

מיקום: רחובות
הבעות תודה: 35
מספר הודעות: 837

 #71  נשלח: ד' 25/08/2010 0:11

עכשיו, כשאני ליד מיקלדת נורמאלית, אנסה לענות (עד עכשיו סתם קראתי ספר ושמעתי מוסיקה, ועניתי מהטלפון )
1) לגבי "צליל יותר עשיר" - פה, לדעתי, מוקד חילוקי הדעות ביננו: נא נמק, פרט והסבר: מה זה יותר עשיר??? איך מודדים את זה? איך זה משפיע על הצלילים בתחום השמע שמופקים מהמערכת? עד עכשיו קראתי הגדרות/הסברים שאינם מספקים למהו "צליל יותר עשיר":
א) עוד הרמוניות (מעל תחום השמע - אינן מעניינות; כאלו שלא היו במקור=עיוות; ולמה הם לא היו במצב של מגבר בודד? רק כי הוא נחות מאד, קרי מעוות מאד)
ב) הענות משופרת / SR גבוה יותר = עוד הרמוניות - ראה (א)
2) עכבה כפולה פשוט מיישום חוק אוהם: אם נתייחס לכל אחד מהמגברים כאל מקור מתח אידיאלי (ולא כפי שכתבתי בטעות "מקור זרם"), אזי כל אחד מהם נותן מתח נתון, אבל זורם דרכו חצי הזרם. זה שקול לכך שהוא "רואה" כפליים עכבה ביציאה (כן, בהזנחת העכבה הפנימית/עכבת המוצא, שהיא כאמור בסדרי גודל של כמה מילי-אוהמים בלבד).

3) לגבי מגבלת זרם: מה בדיוק מגביל את הזרם, לפני שהמגבר נשרף? הכוונה שלי היתה פשוט שזו המגבלה שהיצרן רשם היכן שהוא, ואנחנו נמנעים מלעבור אותה, או שאולי הוא שם מנגנון הגנה כלשהו. אבל האמת יכולה להיות, כמובן, אחרת: אולי, כמו בנורת להט, מה שמגביל את הזרם הוא התגברות ההתנגדות באחד הרכיבים, עם עליית הטמפרטורה? במקרה כזה, המתח ודאי ייפול (מן הסתם, הרכיב מחובר בטור, ולכן הזרם שעובר דרכו כל כך גדול).

בכל-מקרה, לדעתי לגבי נקודות 2-3 אנו מתכנסים להסכמה / הבנה.

לדעתי הכדור אצלך, ניר, ידידי, לגבי נקודה מספר 1.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
gro111
עוסק בתחום
עוסק בתחום

הצטרף בתאריך:
  Feb 23, 2009
הבעות תודה: 112
מספר הודעות: 1519

 #72  נשלח: ד' 25/08/2010 0:27

ארז,
לא ממליץ לך לחבר את הרסיבר בBW, ללא הסרת המגשרים ברמקול, מתכון לאסון
ברשותך אשאיר את ההסבר למומחים

כולם,
מה הקשר של כמה הצליל "עשיר", לנושא הוויכוח על BA וסוגיו, ברמה החשמלית נטו כמובן

לדעתי צריך להסכים על מהות הויכוח, רק במידה והושגה הבנה, יש להמשיך בויכוח מועיל ובונה, שיהיה לנו בכיף

ושוב תודה לכל המהנדסים על האינפורמציה
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
urisavor
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד


הצטרף בתאריך:
  Sep 08, 2009

מיקום: רחובות
הבעות תודה: 35
מספר הודעות: 837

 #73  נשלח: ד' 25/08/2010 0:39

partner11 כתב:
חברים,
שמישהו ירים טלפון ללשכת מהנדסי החשמל ויספר להם, שכמה חברי לישכה תיכף דוקרים האחד את השני
אבל יאמר לזכות המהנדסים שגם שהם כועסים הם מנומסים


1) אני מהנדס, אבל לא מהנדס חשמל
2) אין לי שום כוונה לדקור או להדקר
3) אני ממש, אבל ממש לא כועס.
4) כנראה לא התכוונת אלי
5) למה חם לי כל-כך מעל הראש?
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
shay1
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Dec 29, 2004
הבעות תודה: 67
מספר הודעות: 2094

 #74  נשלח: ד' 25/08/2010 5:53

MartinHSabag כתב:
ציטוט:
מרטין - האם הספק גדול יותר כפי שטענת איינו נותן מקום לשיפור הצליל ברמקולים הזקוקים לדחיפה חזקה?


בודאי שכן, אבל האם תסכים איתי שמגבר בחיבור יחיד בעל הספק גבוה יותר (בהנחה שיש להם גם אותה חתימת צליל) היה עושה אותה עבודה?
כלומר, זה לא ה-BI AMPING ששינה אלא פשוט הגדלת הכח לרמקולים שמראש היו מחוברים למגבר לא מתאים....


אם כך נשאלת השאלה איך ניתן לדעת מראש התאמת מגבר לרמקול האם יש חישוב כל שהוא להתאמה
האם מדובר על השוואת הספקים בילבד?

אני מסכים אם מה שאתה אומר לגבי מגבר יחיד בעל הספק גבוה
אבל האם התנגדות הרמקול על המגברים פוחתת עכב השימוש בשני מגברים נפרדים ללא קשר להספק?
האם מגבר X יחובר ל HFP והשני יחובר ל LFP האם ההתנגדותת של הרמקול על המגברים תהיה עדיין זהה כמו במגבר אחד בעל הספק גבוהה

מה כוונה בחיבור BAMP ורטיקלי ואופקי האם מדובר על צורת חיבור שונה לרמקול

_________________
כשאתה מת אתה לא יודע שאתה מת ,רק לאחרים זה קשה.
אותו דבר כשאתה טיפש.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
frankym (פרנקי מלכה)
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Oct 03, 2009

מיקום: מרכז
הבעות תודה: 72
מספר הודעות: 2009

 #75  נשלח: ד' 25/08/2010 7:57

אני חייב לומר שזה היה מאמר מעולה ובכלל השירשור שהתפתח כאן אחד המעניינים שיצא לי לקרוא ישר כוח ...סוף סוף אנשים שמתווכחים בצורה מיקצועית!
(1) הבעות תודה: MartinHSabag
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון חורף - ישראל (GMT+2) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > שאלות בנושאים טכניים עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  | ... |  18  |  19  |  20  |  הבא 


  
    שם משתמש:
נתוני כניסה לכל אתרי HT:

  סיסמא:
 

  


 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht