truejoker
לא חשבתי שאי פעם אומר לך את זה אבל:
עלית יפה על ההבדל בין מערכת PA לבין אודיו ביתי
תגובות לכתבה: כל מה שרציתם לדעת על BI-WIRE ו-BI-AMP והתביישתם לשאול
- yosihary
- חבר ותיק
- הודעות: 1271
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: יוסף הרי
- מיקום: חיפה
- נתן תודות: 53 פעמים
- קיבל תודות: 119 פעמים
אני מבין מדבריך שאין לך כרגע בכלל חיבור BW?
כן רציתי שאם אחד מצא שיפור בבאס, גם השני ימצא ולא שיאמר שלא משפיע אבל נעזוב זאת אם אתה חושב שצדקת זכותך.danlior כתב:yosihary
בוב קארבר:
B&W:a beautiful sound stage, a sumptuous high end and a very believable sense of layered depth to the sound stage...
לא טענה דומה? מה רצית שישתמשו באותם המילים?it improves stereo imaging and focus, detail retrieval...
כןהאם בצד הרמקולים אצלך, הכבלים מחוברים עם בננות?...
לא, זה שזה עשה לי הבדל עדיין לא רצתי לקנות זוג נוסף בקרוב ל-5,000 ש"ח. התכוונתי לנסות לראות אם אוכל למצוא קיצור דרך ולהשתמש לוופרים בכבל מעט יותר דק ופחות יקר. אבל אל דאגה, אשיג זוג נוסף למבחן שלנו.לכל רמקול זוג כבלים?...
מאוד אשמח שתריץ גם מדידות לפני ואחרי כי אין לי ספק שמה שאני שומע גם מדיד. והמדידות צריכות להיות ממקרופונים שיוצבו מול הרמקולים....
אני מבין שאין לך חיבור BW, כי קשה לדרוש שתרכוש עוד זוג כבלים של 5000 שקל.
אבל אם יש לך כבל לרמקול של 5000 שקל, זה צריך להיות כבל כמעט מושלם, שמעביר את הסאונד בצורה מושלמת. לפי שיטתי וגם לפי יאיר וגם אתה אמרת שקשה לשפר כבל כזה בעוד משהו.
לכן הבה תארגן 2 זוגות כבלים פחות טובים, הרי חברת וונדרסטין טוענת שדוקא מזוג כבלים פשוטים יותר וזולים יותר, תוכל לקבל תוצאה שווה לכבל יוקרתי יותר, ובכל מקרה אזי האאפקט יהיה יותר בולט, לפחות תוכיח לעצמך או שזה עוזר או שכבל טוב הוא טוב בכל חיבור וכבל פחות טוב פחות טוב בכל חיבור?
אני לא מצליח להבין את ההגיון הזה לדעתי
א. אם BW עוזר במשהו לפי כל ההסברים שאצים ברשת, הוא משפר את איכות ההעברה של הכבל. על המגבר אין זה משפיע.
ב. לכן ככל שאיכות הכבל תגדל כך ההשפעה של BW תשפר פחות.
ג. לכן אם אכן יש הבדל, הוא יהיה בולט יותר בכבל הזול יותר?
למה אני חושב שלא תסכים עם זה? אני טועה?
הבדיקה העיקרית אמורה להיות שמיעה.
אני רוצה לבצע כמה מדידות שאינן נוגעות למה שאתה חושב, ולא עם מיקרופונים, הבדיקה היא עבורי בלבד לגלות שאין שום עז.
אתה פוגע בדיוק בנקודהgover כתב:truejoker זה היה הסבר טוב וברור. שוק הפרו מתחלק בגדול לשתי קטגוריות עיקריות. הופעות ואולפנים. לגבי הופעות תאור היד ברזל ברור לי. ההתאמות נעשות אד הוק לפי החלל ובאמת קשה להכפיף את החוקים שם לבית. מה לגבי ציוד אולפני? גם אותו בדקת באופן יסודי והגעת לאותה מסקנה של יד ברזל? הרי במיקס ומאסטרינג צריך האזנה מאוד חדה ומדוייקת, בסופו של יום זה מה שקובע מה מגיע אלינו....
כל הטענה ששוק הפרו מיועד לכוח ולא לאיכות, ממש לא טופס לגבי אולפנים. איכות ללא פשרות היא המוטיב, ולא שישמעו חזק.
במוניטורים אין מיד טוב? יש באס מפוצץ? איזה מוניטורים אלה בדיוק אנחנו לא מדברים על זוג PROTEC נכון
- danlior
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6462
- הצטרף: ינואר 2006
- מיקום: תל-אביב
- נתן תודות: 81 פעמים
- קיבל תודות: 66 פעמים
yosihary
נכון, אחד הזכיר שיפור בבאס באופן נקודתי, השני דיבר על שיפורים אחרים שגם בדיעבד משפיעים על איכות הבאס. בכל זאת, שתי הציטטות שהבאתי די קרובים זה לזה, לא?
ב. כבל של 5,000 ש"ח זה כבל מושלם? לידיעתך, זהו כבל פשוט וזול לעומת מה שניתן להשיג היום בשוק. המזל שלי שמצאתי כבל שמאוד מתאים לציוד שלי ושנשמע כמו כבלים מתחרים העולים יותר מכפליים ממנו.
נכון, אחד הזכיר שיפור בבאס באופן נקודתי, השני דיבר על שיפורים אחרים שגם בדיעבד משפיעים על איכות הבאס. בכל זאת, שתי הציטטות שהבאתי די קרובים זה לזה, לא?
לא צריך לרכוש, אוכל להשאיל כמו שהשאלתי בפעם הקודמת.אני מבין שאין לך חיבור BW, כי קשה לדרוש שתרכוש עוד זוג כבלים של 5000 שקל....
א. מתי אמרתי זאת? אנא הבא ציטוטאבל אם יש לך כבל לרמקול של 5000 שקל, זה צריך להיות כבל כמעט מושלם, שמעביר את הסאונד בצורה מושלמת. לפי שיטתי וגם לפי יאיר וגם אתה אמרת שקשה לשפר כבל כזה בעוד משהו....
ב. כבל של 5,000 ש"ח זה כבל מושלם? לידיעתך, זהו כבל פשוט וזול לעומת מה שניתן להשיג היום בשוק. המזל שלי שמצאתי כבל שמאוד מתאים לציוד שלי ושנשמע כמו כבלים מתחרים העולים יותר מכפליים ממנו.
שאלה טובה, אין לי מושג. האינטואיציה שלי אומרת שככל שהכבל יותר איכותי ככה ההבדלים יהיו דווקא יותר גדולים. ככל שכבל יותר שקוף ומפורט הוא ישקף יותר עיוותים. אבל שוב, ברשותך אשחזר במדויק את הנסיון הקודם שלי עליו העדתי כאן כמעט תחת שבועה ושאותו פטרת בכ"מעשה קסם" או כ"נדמה לך".לכן הבה תארגן 2 זוגות כבלים פחות טובים, הרי חברת וונדרסטין טוענת שדוקא מזוג כבלים פשוטים יותר וזולים יותר, תוכל לקבל תוצאה שווה לכבל יוקרתי יותר, ובכל מקרה אזי האאפקט יהיה יותר בולט, לפחות תוכיח לעצמך או שזה עוזר או שכבל טוב הוא טוב בכל חיבור וכבל פחות טוב פחות טוב בכל חיבור?...
מדוע? אתה הוא זה שתמיד טוען שהכל מדיד, מאוד הייתי רוצה לדעת אם במידה ואצליח במבחן תוכל לגבות את מה ששמעתי במשהו מדיד. מי יודע? אולי גם אתה תלמד משהו.אני רוצה לבצע כמה מדידות שאינן נוגעות למה שאתה חושב, ולא עם מיקרופונים, הבדיקה היא עבורי בלבד לגלות שאין שום עז....
"זו היא דעתי האישית והסובייקטיבית ואין לראות בדברי כאמת הבלעדית"
- danlior
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6462
- הצטרף: ינואר 2006
- מיקום: תל-אביב
- נתן תודות: 81 פעמים
- קיבל תודות: 66 פעמים
עזוב, מוניטורים של אולפנים זה משהו אחר. ובאמת נראה לך שכל ה-B&W באולפני אבי-רוד לא מחוברים ב-BW? בחלום בלילה! האמת, אין לי מושג אבל אני מוכן להתערב שכן!gro111 כתב:אתה פוגע בדיוק בנקודהgover כתב:truejoker זה היה הסבר טוב וברור. שוק הפרו מתחלק בגדול לשתי קטגוריות עיקריות. הופעות ואולפנים. לגבי הופעות תאור היד ברזל ברור לי. ההתאמות נעשות אד הוק לפי החלל ובאמת קשה להכפיף את החוקים שם לבית. מה לגבי ציוד אולפני? גם אותו בדקת באופן יסודי והגעת לאותה מסקנה של יד ברזל? הרי במיקס ומאסטרינג צריך האזנה מאוד חדה ומדוייקת, בסופו של יום זה מה שקובע מה מגיע אלינו....
כל הטענה ששוק הפרו מיועד לכוח ולא לאיכות, ממש לא טופס לגבי אולפנים. איכות ללא פשרות היא המוטיב, ולא שישמעו חזק.
במוניטורים אין מיד טוב? יש באס מפוצץ? איזה מוניטורים אלה בדיוק אנחנו לא מדברים על זוג PROTEC נכון...
"זו היא דעתי האישית והסובייקטיבית ואין לראות בדברי כאמת הבלעדית"
- danlior
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6462
- הצטרף: ינואר 2006
- מיקום: תל-אביב
- נתן תודות: 81 פעמים
- קיבל תודות: 66 פעמים
gro111
שאלתי ואני עונה לעצמי, הנה ציטוט ממשתמש בפורום בשם markyd
ממרץ 2010:
ספר לי עוד פעם שההוכחה לכך ש-BW לא עובד כי באולפנים מקצועיים לא משתמשים ב-BW
שאלתי ואני עונה לעצמי, הנה ציטוט ממשתמש בפורום בשם markyd
ממרץ 2010:
http://community.whathifi.com/forums/t/458652.aspxI worked as an engineer in Abbey Road studios for several years. The entire studio (and many many others) use VDC cable. 4mm bi-wire cable was used on the Nautilus 800...
ספר לי עוד פעם שההוכחה לכך ש-BW לא עובד כי באולפנים מקצועיים לא משתמשים ב-BW
"זו היא דעתי האישית והסובייקטיבית ואין לראות בדברי כאמת הבלעדית"
יוסי, בפועל החישוב שלך מקורב אם היה מדובר בשני אותות בדידים, אחד בתדר באס, שני בתדר טוויטר.yosihary כתב:לפני 10 שנים הכנסנו את השאלה הזו לתוכנת SPICE כי מיכאל לנג לא האמין לי ולא הבין את החישוב. (לא הרבה מהנדסי מחשבים זוכרים את תורת החשמל הבסיסית – זה אנלוגי)nirmv כתב:יוסי הררי כתב : "מסתבר שלפי חוקי חיבור זרמי חשמל שאינם זרם ישר אלא AC, הם לא מתחברים, אלא זורמים כל אחד כאילו השני לא קיים. המסננת שנמצאת לפני הרמקולים מונעת חיבור במקביל! זה אולי נראה מוזר, אבל כאלה הם חוקי החשמל ו- AC מוזר במיוחד, אינטואיציה "רגילה", יום יומית אינה מתאימה כאן."
-אני מוכן לחתום על זה שדברים אלה הם פשוט לא נכונים (לא רוצה להגיד שטויות).
חיבור מקביל הוא חיבור מקביל, שבו זרמים מתחברים ונסכמים (כמו ששני נהרות מתחברים אז כמות המים נסכמת), וזה לא משנה אם מדובר בזרמי AC או DC. (תשאלו כל חשמלאי)
יוסי, אם יש לך סימוכין לטענה שלך, אנא הצג אותם....
התוצאה היתה כמעט זהה – כל ההבדל היה שבחישוב של SPICE יש תמיד עוד שני זרמים קטנטנים = באס דרך הקבל וטרבל דרך הסליל, שבחישוב מעשי מזניחים אותם.
שימו לב ששימוש בשני כבלים בשרטוט לעיל והוספת המגשר מחברת את התנגדויות הכבל Rc במקביל!
החישוב בתמונות המצ"ב. אנא פנה למישהו מומחה בתחום החשמל, כי רקע באינטל לא בדיוק עוזר....
ושהמסננים הפאסיביים הם מסננים אידאליים, אבל בפועל האות מרובה תדרים ויש חפיפה גדולה בין המסננים :
[img2=550x385]http://img716.imageshack.us/img716/742/speakersx.png[/img2]
בכל איזור החפיפה (השטח החופף מתחת לשני הגרפים), הזרמים נסכמים בחיבור רגיל וההפסדים כפולים (לעומת Bi Wire).
ייתכן שהפסדים אלה יורגשו במערכות מסויימות. לא רק זה... באסה ההפסדים הפכו להיות לא לינאריים, ואיפה הם הכי פוגעים ? בתדרי המיד (איפה שהחפיפה הכי גדולה) !!!
יוסססי, תגובתך.
בכל מקרה, זה די ברור ש-Bi Wire זה lame (הרווח קיים ומוצג למעלה אבל הוא בהחלט קטן ככל שהפילטרים טובים יותר, ואני לא חושב שהוא מורגש. (אגב מעולם לא שמעתי על Bi Wire לפני השרשור הזה, אולי זה מושג של שנות ה-80?)
בכלל, אם כבר אז עדיף פשוט לשים כבל יותר עבה עם התנגדות נמוכה יותר.
עיקר הטענה שלי הוא לגבי ה-Bi Amp פאסיבי, (שזה מה שנמצא ב-Onkyo ומה שהתחיל את כל הסאגה הזאת).
ב-Bi Amp פאסיבי אתה בהחלט מכפיל את יכולת אספקת הזרם שלך (ולכן את ההספק המקסימלי V*I), ומונע עיוותים אם המגבר יחסית חלש והרמקולים בעלי התנגדות נמוכה = דורשים זרם וקשים להנעה
נערך לאחרונה על ידי nirmv ב 29/08/2010 2:51, נערך 13 פעמים בסך הכל.
דני,
תקרא את זה,
http://www.adam-audio.com/en/pro-audio/ ... ad-studios
עכשיו תקרא את זה,
http://www.moon-audio.com/DEQX.htm אבי רודס משתמשים בזה.
לא מספיק... קרא גם את זה, http://ubb.outlawaudio.com/ubbthreads/u ... d=1#import
אל יתהלל חוגר כמפתח
רוב האולפנים עובדים אקטיבי, בין אם אתה מסכים אם זה או לא זה כבר עניין אחר.
עזוב אותך, העיקר שאתה ויוסי תקיימו את המפגש, זה מה שחשוב
תקרא את זה,
http://www.adam-audio.com/en/pro-audio/ ... ad-studios
עכשיו תקרא את זה,
http://www.moon-audio.com/DEQX.htm אבי רודס משתמשים בזה.
לא מספיק... קרא גם את זה, http://ubb.outlawaudio.com/ubbthreads/u ... d=1#import
אל יתהלל חוגר כמפתח
רוב האולפנים עובדים אקטיבי, בין אם אתה מסכים אם זה או לא זה כבר עניין אחר.
עזוב אותך, העיקר שאתה ויוסי תקיימו את המפגש, זה מה שחשוב
אתה טועה ומטעה, אבי רודס משתמשים בכבלים האלה, http://www.audiorevelation.com/cre/prod ... cts_id=576danlior כתב:gro111
שאלתי ואני עונה לעצמי, הנה ציטוט ממשתמש בפורום בשם markyd
ממרץ 2010:
http://community.whathifi.com/forums/t/458652.aspxI worked as an engineer in Abbey Road studios for several years. The entire studio (and many many others) use VDC cable. 4mm bi-wire cable was used on the Nautilus 800...
ספר לי עוד פעם שההוכחה לכך ש-BW לא עובד כי באולפנים מקצועיים לא משתמשים ב-BW...
הם גם מוכרים אותם, ומרוויחים המון כסף, דיי לתמימות
דני,
בלינק שלך, אתה סותר את עצמך אתה יודע כמה עולים הכבלים של VDC, כלום כסף, ואותו מהנדס ש"עבד" באבי רודס, אומר בעצמו שאין סיבה לקנות כבלים יקרים יותר , אגב זה כבל זול משלך בהרבה.
אתה מוזמן לקנות את הכבלים של ABBY ROAD,
Bi-wire configuration (per pair) $2450 2m, 3450 2.5m, $4050 3m, $5275 4m, other lengths available
בסט ואליו פור מאני
בלינק שלך, אתה סותר את עצמך אתה יודע כמה עולים הכבלים של VDC, כלום כסף, ואותו מהנדס ש"עבד" באבי רודס, אומר בעצמו שאין סיבה לקנות כבלים יקרים יותר , אגב זה כבל זול משלך בהרבה.
אתה מוזמן לקנות את הכבלים של ABBY ROAD,
Bi-wire configuration (per pair) $2450 2m, 3450 2.5m, $4050 3m, $5275 4m, other lengths available
בסט ואליו פור מאני
- danlior
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6462
- הצטרף: ינואר 2006
- מיקום: תל-אביב
- נתן תודות: 81 פעמים
- קיבל תודות: 66 פעמים
gro111
מה עניין שמיטה להר סיני? נכון, VDC זה כבל זול. נכון אבי רוד מיצרים כבלים מאוד יקרים. אז מה?
עדיין הבאתי עדות של מהנדס קול מאבי רוד שמעיד ששם חיברו את הנאוטילוס 800 של B&W ב-BW
מה זה חשוב בכלל באיזה כבל מדובר?
אתה טענת שאולפנים לא מחברים רמקולים ב-BW ואני הבאתי הוכחה למקרה אחד שכן. זהו
case closed
מה עניין שמיטה להר סיני? נכון, VDC זה כבל זול. נכון אבי רוד מיצרים כבלים מאוד יקרים. אז מה?
עדיין הבאתי עדות של מהנדס קול מאבי רוד שמעיד ששם חיברו את הנאוטילוס 800 של B&W ב-BW
מה זה חשוב בכלל באיזה כבל מדובר?
אתה טענת שאולפנים לא מחברים רמקולים ב-BW ואני הבאתי הוכחה למקרה אחד שכן. זהו
case closed
"זו היא דעתי האישית והסובייקטיבית ואין לראות בדברי כאמת הבלעדית"
דני,
מצד אחד אותו "מהנדס" טוען שאבי רוד עובדים עם כבלים של VDC (עובדה לא נכונה), מצד שני אתה מאמין לו לגבי אופי החיבור.
מעולם לא טענתי שכל האולפנים עובדים אקטיבי, טענתי ואני עדיין טוען שהרוב כן עובדים אקטיבי, ושאין וויכוח שיש לשיטה זו יתרונות מובהקים.
מי אמר לך שאבי רודס עובדים פאסיבי? אני מבקש אסמכתא קבילה לכך.
רק שתדע, החברה שאתה כל כך אוהב B&W דווקא בחרה ללכת אקטיבי בדגם הFLAGSHIP שלה, רוצה להגיד לי למה
"ספר לי עוד פעם שההוכחה לכך ש-BW לא עובד כי באולפנים מקצועיים לא משתמשים ב-BW "
התגובה המזלזלת הזאת, היא שגרמה לי להחזיר באותו המטבע.
אשמח להמשיך איתך את הדיון, ואני מתנצל אם הרגשת מותקף
רק בקשה אחת, אל תסכים איתי, אבל אל תזלזל בדבריי.
מצד אחד אותו "מהנדס" טוען שאבי רוד עובדים עם כבלים של VDC (עובדה לא נכונה), מצד שני אתה מאמין לו לגבי אופי החיבור.
מעולם לא טענתי שכל האולפנים עובדים אקטיבי, טענתי ואני עדיין טוען שהרוב כן עובדים אקטיבי, ושאין וויכוח שיש לשיטה זו יתרונות מובהקים.
מי אמר לך שאבי רודס עובדים פאסיבי? אני מבקש אסמכתא קבילה לכך.
רק שתדע, החברה שאתה כל כך אוהב B&W דווקא בחרה ללכת אקטיבי בדגם הFLAGSHIP שלה, רוצה להגיד לי למה
"ספר לי עוד פעם שההוכחה לכך ש-BW לא עובד כי באולפנים מקצועיים לא משתמשים ב-BW "
התגובה המזלזלת הזאת, היא שגרמה לי להחזיר באותו המטבע.
אשמח להמשיך איתך את הדיון, ואני מתנצל אם הרגשת מותקף
רק בקשה אחת, אל תסכים איתי, אבל אל תזלזל בדבריי.
- yosihary
- חבר ותיק
- הודעות: 1271
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: יוסף הרי
- מיקום: חיפה
- נתן תודות: 53 פעמים
- קיבל תודות: 119 פעמים
נא תפנה לאיזה מהנדס טוב
אני מצטער שאתה לא מבין את הנוסחאות, ואמרת כל מיני דברים שהם בחלקם הגדול נכונים אבל לא סותרים במאומה את דברי, שאמרת שהם שטויות. עכשיו מסתבא שאני יכול להוכיח זאת ואתה במילים מנסה להסביר.nirmv כתב:יוסי, בפועל החישוב שלך מקורב אם היה מדובר בשני אותות בדידים, אחד בתדר באס, שני בתדר טוויטר.yosihary כתב:לפני 10 שנים הכנסנו את השאלה הזו לתוכנת SPICE כי מיכאל לנג לא האמין לי ולא הבין את החישוב. (לא הרבה מהנדסי מחשבים זוכרים את תורת החשמל הבסיסית – זה אנלוגי)nirmv כתב:יוסי הררי כתב : "מסתבר שלפי חוקי חיבור זרמי חשמל שאינם זרם ישר אלא AC, הם לא מתחברים, אלא זורמים כל אחד כאילו השני לא קיים. המסננת שנמצאת לפני הרמקולים מונעת חיבור במקביל! זה אולי נראה מוזר, אבל כאלה הם חוקי החשמל ו- AC מוזר במיוחד, אינטואיציה "רגילה", יום יומית אינה מתאימה כאן."
-אני מוכן לחתום על זה שדברים אלה הם פשוט לא נכונים (לא רוצה להגיד שטויות).
חיבור מקביל הוא חיבור מקביל, שבו זרמים מתחברים ונסכמים (כמו ששני נהרות מתחברים אז כמות המים נסכמת), וזה לא משנה אם מדובר בזרמי AC או DC. (תשאלו כל חשמלאי)
יוסי, אם יש לך סימוכין לטענה שלך, אנא הצג אותם....
התוצאה היתה כמעט זהה – כל ההבדל היה שבחישוב של SPICE יש תמיד עוד שני זרמים קטנטנים = באס דרך הקבל וטרבל דרך הסליל, שבחישוב מעשי מזניחים אותם.
שימו לב ששימוש בשני כבלים בשרטוט לעיל והוספת המגשר מחברת את התנגדויות הכבל Rc במקביל!
החישוב בתמונות המצ"ב. אנא פנה למישהו מומחה בתחום החשמל, כי רקע באינטל לא בדיוק עוזר....
ושהמסננים הפאסיביים הם מסננים אידאליים, אבל בפועל האות מרובה תדרים ויש חפיפה גדולה בין המסננים :
[img2=550x385]http://img716.imageshack.us/img716/742/speakersx.png[/img2]
בכל איזור החפיפה (השטח החופף מתחת לשני הגרפים), הזרמים נסכמים בחיבור רגיל וההפסדים כפולים (לעומת Bi Wire).
ייתכן שהפסדים אלה יורגשו במערכות מסויימות. לא רק זה... באסה ההפסדים הפכו להיות לא לינאריים, ואיפה הם הכי פוגעים ? בתדרי המיד (איפה שהחפיפה הכי גדולה) !!!
יוסססי, תגובתך.
בכל מקרה, זה די ברור ש-Bi Wire זה lame (הרווח קיים ומוצג למעלה אבל הוא בהחלט קטן ככל שהפילטרים טובים יותר, ואני לא חושב שהוא מורגש. (אגב מעולם לא שמעתי על Bi Wire לפני השרשור הזה, אולי זה מושג של שנות ה-80?)
בכלל, אם כבר אז עדיף פשוט לשים כבל יותר עבה עם התנגדות נמוכה יותר.
עיקר הטענה שלי הוא לגבי ה-Bi Amp פאסיבי, (שזה מה שנמצא ב-Onkyo ומה שהתחיל את כל הסאגה הזאת).
ב-Bi Amp פאסיבי אתה בהחלט מכפיל את יכולת אספקת הזרם שלך (ולכן את ההספק המקסימלי V*I), ומונע עיוותים אם המגבר יחסית חלש והרמקולים בעלי התנגדות נמוכה = דורשים זרם וקשים להנעה...
כמו שציינתי העניין נבדק על ידי תוכנת SPICE, והממוחה הכי רציני בחברת אלביט בתחום הפיתוח האנלוגי.
כנראה שהם לא מבינים חשמל.
אני מפסיק להתוכח על הנוסחא הבדוקה הזו, תביא בר סמכא שעוסק בחשמל לאלקטרוניקה אנלוגית ואז נשמע מה הוא אומר.
מוטב שאני לא אסביר לך בנושא מעבדים וביטים ואתה לא תסתבך בתחום האנלוגי.