תגובות לכתבה: כל מה שרציתם לדעת על BI-WIRE ו-BI-AMP והתביישתם לשאול

איך משהו עובד? למה זה ככה?
danlior
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6462
הצטרף: ינואר 2006
מיקום: תל-אביב
נתן תודות: 81 פעמים
קיבל תודות: 66 פעמים

נושא שלא נקרא #211 

truejoker

לא חשבתי שאי פעם אומר לך את זה אבל: (Y)

עלית יפה על ההבדל בין מערכת PA לבין אודיו ביתי
"זו היא דעתי האישית והסובייקטיבית ואין לראות בדברי כאמת הבלעדית"

yosihary
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1271
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: יוסף הרי
מיקום: חיפה
נתן תודות: 53 פעמים
קיבל תודות: 119 פעמים

אני מבין מדבריך שאין לך כרגע בכלל חיבור BW?

נושא שלא נקרא #212 

danlior כתב:yosihary

בוב קארבר:
a beautiful sound stage, a sumptuous high end and a very believable sense of layered depth to the sound stage
...
B&W:
it improves stereo imaging and focus, detail retrieval
...
לא טענה דומה? מה רצית שישתמשו באותם המילים?
האם בצד הרמקולים אצלך, הכבלים מחוברים עם בננות?
...
כן
לכל רמקול זוג כבלים?
...
לא, זה שזה עשה לי הבדל עדיין לא רצתי לקנות זוג נוסף בקרוב ל-5,000 ש"ח. התכוונתי לנסות לראות אם אוכל למצוא קיצור דרך ולהשתמש לוופרים בכבל מעט יותר דק ופחות יקר. אבל אל דאגה, אשיג זוג נוסף למבחן שלנו.

מאוד אשמח שתריץ גם מדידות לפני ואחרי כי אין לי ספק שמה שאני שומע גם מדיד. והמדידות צריכות להיות ממקרופונים שיוצבו מול הרמקולים.
...
כן רציתי שאם אחד מצא שיפור בבאס, גם השני ימצא ולא שיאמר שלא משפיע אבל נעזוב זאת אם אתה חושב שצדקת זכותך.

אני מבין שאין לך חיבור BW, כי קשה לדרוש שתרכוש עוד זוג כבלים של 5000 שקל.

אבל אם יש לך כבל לרמקול של 5000 שקל, זה צריך להיות כבל כמעט מושלם, שמעביר את הסאונד בצורה מושלמת. לפי שיטתי וגם לפי יאיר וגם אתה אמרת שקשה לשפר כבל כזה בעוד משהו.

לכן הבה תארגן 2 זוגות כבלים פחות טובים, הרי חברת וונדרסטין טוענת שדוקא מזוג כבלים פשוטים יותר וזולים יותר, תוכל לקבל תוצאה שווה לכבל יוקרתי יותר, ובכל מקרה אזי האאפקט יהיה יותר בולט, לפחות תוכיח לעצמך או שזה עוזר או שכבל טוב הוא טוב בכל חיבור וכבל פחות טוב פחות טוב בכל חיבור?
אני לא מצליח להבין את ההגיון הזה לדעתי
א. אם BW עוזר במשהו לפי כל ההסברים שאצים ברשת, הוא משפר את איכות ההעברה של הכבל. על המגבר אין זה משפיע.
ב. לכן ככל שאיכות הכבל תגדל כך ההשפעה של BW תשפר פחות.
ג. לכן אם אכן יש הבדל, הוא יהיה בולט יותר בכבל הזול יותר?
למה אני חושב שלא תסכים עם זה? אני טועה?


הבדיקה העיקרית אמורה להיות שמיעה.
אני רוצה לבצע כמה מדידות שאינן נוגעות למה שאתה חושב, ולא עם מיקרופונים, הבדיקה היא עבורי בלבד לגלות שאין שום עז.

gro111
סמל אישי של משתמש
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 1519
הצטרף: פברואר 2009
נתן תודות: 168 פעמים
קיבל תודות: 104 פעמים

נושא שלא נקרא #213 

gover כתב:truejoker זה היה הסבר טוב וברור. שוק הפרו מתחלק בגדול לשתי קטגוריות עיקריות. הופעות ואולפנים. לגבי הופעות תאור היד ברזל ברור לי. ההתאמות נעשות אד הוק לפי החלל ובאמת קשה להכפיף את החוקים שם לבית. מה לגבי ציוד אולפני? גם אותו בדקת באופן יסודי והגעת לאותה מסקנה של יד ברזל? הרי במיקס ומאסטרינג צריך האזנה מאוד חדה ומדוייקת, בסופו של יום זה מה שקובע מה מגיע אלינו.
...
אתה פוגע בדיוק בנקודה (Y)
כל הטענה ששוק הפרו מיועד לכוח ולא לאיכות, ממש לא טופס לגבי אולפנים. איכות ללא פשרות היא המוטיב, ולא שישמעו חזק.
במוניטורים אין מיד טוב? יש באס מפוצץ? איזה מוניטורים אלה בדיוק :? אנחנו לא מדברים על זוג PROTEC נכון :)

danlior
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6462
הצטרף: ינואר 2006
מיקום: תל-אביב
נתן תודות: 81 פעמים
קיבל תודות: 66 פעמים

נושא שלא נקרא #214 

yosihary

נכון, אחד הזכיר שיפור בבאס באופן נקודתי, השני דיבר על שיפורים אחרים שגם בדיעבד משפיעים על איכות הבאס. בכל זאת, שתי הציטטות שהבאתי די קרובים זה לזה, לא?
אני מבין שאין לך חיבור BW, כי קשה לדרוש שתרכוש עוד זוג כבלים של 5000 שקל.
...
לא צריך לרכוש, אוכל להשאיל כמו שהשאלתי בפעם הקודמת.
אבל אם יש לך כבל לרמקול של 5000 שקל, זה צריך להיות כבל כמעט מושלם, שמעביר את הסאונד בצורה מושלמת. לפי שיטתי וגם לפי יאיר וגם אתה אמרת שקשה לשפר כבל כזה בעוד משהו.
...
א. מתי אמרתי זאת? אנא הבא ציטוט
ב. כבל של 5,000 ש"ח זה כבל מושלם? לידיעתך, זהו כבל פשוט וזול לעומת מה שניתן להשיג היום בשוק. המזל שלי שמצאתי כבל שמאוד מתאים לציוד שלי ושנשמע כמו כבלים מתחרים העולים יותר מכפליים ממנו.
לכן הבה תארגן 2 זוגות כבלים פחות טובים, הרי חברת וונדרסטין טוענת שדוקא מזוג כבלים פשוטים יותר וזולים יותר, תוכל לקבל תוצאה שווה לכבל יוקרתי יותר, ובכל מקרה אזי האאפקט יהיה יותר בולט, לפחות תוכיח לעצמך או שזה עוזר או שכבל טוב הוא טוב בכל חיבור וכבל פחות טוב פחות טוב בכל חיבור?
...
שאלה טובה, אין לי מושג. האינטואיציה שלי אומרת שככל שהכבל יותר איכותי ככה ההבדלים יהיו דווקא יותר גדולים. ככל שכבל יותר שקוף ומפורט הוא ישקף יותר עיוותים. אבל שוב, ברשותך אשחזר במדויק את הנסיון הקודם שלי עליו העדתי כאן כמעט תחת שבועה ושאותו פטרת בכ"מעשה קסם" או כ"נדמה לך".
אני רוצה לבצע כמה מדידות שאינן נוגעות למה שאתה חושב, ולא עם מיקרופונים, הבדיקה היא עבורי בלבד לגלות שאין שום עז.
...
מדוע? אתה הוא זה שתמיד טוען שהכל מדיד, מאוד הייתי רוצה לדעת אם במידה ואצליח במבחן תוכל לגבות את מה ששמעתי במשהו מדיד. מי יודע? אולי גם אתה תלמד משהו. :wink:
"זו היא דעתי האישית והסובייקטיבית ואין לראות בדברי כאמת הבלעדית"

danlior
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6462
הצטרף: ינואר 2006
מיקום: תל-אביב
נתן תודות: 81 פעמים
קיבל תודות: 66 פעמים

נושא שלא נקרא #215 

gro111 כתב:
gover כתב:truejoker זה היה הסבר טוב וברור. שוק הפרו מתחלק בגדול לשתי קטגוריות עיקריות. הופעות ואולפנים. לגבי הופעות תאור היד ברזל ברור לי. ההתאמות נעשות אד הוק לפי החלל ובאמת קשה להכפיף את החוקים שם לבית. מה לגבי ציוד אולפני? גם אותו בדקת באופן יסודי והגעת לאותה מסקנה של יד ברזל? הרי במיקס ומאסטרינג צריך האזנה מאוד חדה ומדוייקת, בסופו של יום זה מה שקובע מה מגיע אלינו.
...
אתה פוגע בדיוק בנקודה (Y)
כל הטענה ששוק הפרו מיועד לכוח ולא לאיכות, ממש לא טופס לגבי אולפנים. איכות ללא פשרות היא המוטיב, ולא שישמעו חזק.
במוניטורים אין מיד טוב? יש באס מפוצץ? איזה מוניטורים אלה בדיוק :? אנחנו לא מדברים על זוג PROTEC נכון :)
...
עזוב, מוניטורים של אולפנים זה משהו אחר. ובאמת נראה לך שכל ה-B&W באולפני אבי-רוד לא מחוברים ב-BW? בחלום בלילה! האמת, אין לי מושג אבל אני מוכן להתערב שכן!
"זו היא דעתי האישית והסובייקטיבית ואין לראות בדברי כאמת הבלעדית"

danlior
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6462
הצטרף: ינואר 2006
מיקום: תל-אביב
נתן תודות: 81 פעמים
קיבל תודות: 66 פעמים

נושא שלא נקרא #216 

gro111

שאלתי ואני עונה לעצמי, הנה ציטוט ממשתמש בפורום בשם markyd

ממרץ 2010:
I worked as an engineer in Abbey Road studios for several years. The entire studio (and many many others) use VDC cable. 4mm bi-wire cable was used on the Nautilus 800
...
http://community.whathifi.com/forums/t/458652.aspx

ספר לי עוד פעם שההוכחה לכך ש-BW לא עובד כי באולפנים מקצועיים לא משתמשים ב-BW :lol: :lol: :lol:
"זו היא דעתי האישית והסובייקטיבית ואין לראות בדברי כאמת הבלעדית"

nirmv
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1416
הצטרף: אוגוסט 2006
נתן תודות: 59 פעמים
קיבל תודות: 117 פעמים

נושא שלא נקרא #217 

yosihary כתב:
nirmv כתב:יוסי הררי כתב : "מסתבר שלפי חוקי חיבור זרמי חשמל שאינם זרם ישר אלא AC, הם לא מתחברים, אלא זורמים כל אחד כאילו השני לא קיים. המסננת שנמצאת לפני הרמקולים מונעת חיבור במקביל! זה אולי נראה מוזר, אבל כאלה הם חוקי החשמל ו- AC מוזר במיוחד, אינטואיציה "רגילה", יום יומית אינה מתאימה כאן."

-אני מוכן לחתום על זה שדברים אלה הם פשוט לא נכונים (לא רוצה להגיד שטויות).

חיבור מקביל הוא חיבור מקביל, שבו זרמים מתחברים ונסכמים (כמו ששני נהרות מתחברים אז כמות המים נסכמת), וזה לא משנה אם מדובר בזרמי AC או DC. (תשאלו כל חשמלאי)

יוסי, אם יש לך סימוכין לטענה שלך, אנא הצג אותם.
...
לפני 10 שנים הכנסנו את השאלה הזו לתוכנת SPICE כי מיכאל לנג לא האמין לי ולא הבין את החישוב. (לא הרבה מהנדסי מחשבים זוכרים את תורת החשמל הבסיסית – זה אנלוגי)
התוצאה היתה כמעט זהה – כל ההבדל היה שבחישוב של SPICE יש תמיד עוד שני זרמים קטנטנים = באס דרך הקבל וטרבל דרך הסליל, שבחישוב מעשי מזניחים אותם.
שימו לב ששימוש בשני כבלים בשרטוט לעיל והוספת המגשר מחברת את התנגדויות הכבל Rc במקביל!

החישוב בתמונות המצ"ב. אנא פנה למישהו מומחה בתחום החשמל, כי רקע באינטל לא בדיוק עוזר.
...
יוסי, בפועל החישוב שלך מקורב אם היה מדובר בשני אותות בדידים, אחד בתדר באס, שני בתדר טוויטר.
ושהמסננים הפאסיביים הם מסננים אידאליים, אבל בפועל האות מרובה תדרים ויש חפיפה גדולה בין המסננים :

[img2=550x385]http://img716.imageshack.us/img716/742/speakersx.png[/img2]

בכל איזור החפיפה (השטח החופף מתחת לשני הגרפים), הזרמים נסכמים בחיבור רגיל וההפסדים כפולים (לעומת Bi Wire).
ייתכן שהפסדים אלה יורגשו במערכות מסויימות. לא רק זה... באסה ההפסדים הפכו להיות לא לינאריים, ואיפה הם הכי פוגעים ? בתדרי המיד (איפה שהחפיפה הכי גדולה) !!!

יוסססי, תגובתך.

בכל מקרה, זה די ברור ש-Bi Wire זה lame (הרווח קיים ומוצג למעלה אבל הוא בהחלט קטן ככל שהפילטרים טובים יותר, ואני לא חושב שהוא מורגש. (אגב מעולם לא שמעתי על Bi Wire לפני השרשור הזה, אולי זה מושג של שנות ה-80?)
בכלל, אם כבר אז עדיף פשוט לשים כבל יותר עבה עם התנגדות נמוכה יותר.

עיקר הטענה שלי הוא לגבי ה-Bi Amp פאסיבי, (שזה מה שנמצא ב-Onkyo ומה שהתחיל את כל הסאגה הזאת).
ב-Bi Amp פאסיבי אתה בהחלט מכפיל את יכולת אספקת הזרם שלך (ולכן את ההספק המקסימלי V*I), ומונע עיוותים אם המגבר יחסית חלש והרמקולים בעלי התנגדות נמוכה = דורשים זרם וקשים להנעה
נערך לאחרונה על ידי nirmv ב 29/08/2010 2:51, נערך 13 פעמים בסך הכל.

danlior
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6462
הצטרף: ינואר 2006
מיקום: תל-אביב
נתן תודות: 81 פעמים
קיבל תודות: 66 פעמים

נושא שלא נקרא #218 

דרך אגב, זה כבל הרמקולים שלי, מומלץ בחום:

http://www.avhifi.com/shop/Straightwire ... ables.html
"זו היא דעתי האישית והסובייקטיבית ואין לראות בדברי כאמת הבלעדית"

gro111
סמל אישי של משתמש
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 1519
הצטרף: פברואר 2009
נתן תודות: 168 פעמים
קיבל תודות: 104 פעמים

נושא שלא נקרא #219 

דני,
תקרא את זה,
http://www.adam-audio.com/en/pro-audio/ ... ad-studios

עכשיו תקרא את זה,
http://www.moon-audio.com/DEQX.htm אבי רודס משתמשים בזה.

לא מספיק... קרא גם את זה, http://ubb.outlawaudio.com/ubbthreads/u ... d=1#import

אל יתהלל חוגר כמפתח :D

רוב האולפנים עובדים אקטיבי, בין אם אתה מסכים אם זה או לא זה כבר עניין אחר.

עזוב אותך, העיקר שאתה ויוסי תקיימו את המפגש, זה מה שחשוב (Y)

gro111
סמל אישי של משתמש
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 1519
הצטרף: פברואר 2009
נתן תודות: 168 פעמים
קיבל תודות: 104 פעמים

נושא שלא נקרא #220 

danlior כתב:gro111

שאלתי ואני עונה לעצמי, הנה ציטוט ממשתמש בפורום בשם markyd

ממרץ 2010:
I worked as an engineer in Abbey Road studios for several years. The entire studio (and many many others) use VDC cable. 4mm bi-wire cable was used on the Nautilus 800
...
http://community.whathifi.com/forums/t/458652.aspx

ספר לי עוד פעם שההוכחה לכך ש-BW לא עובד כי באולפנים מקצועיים לא משתמשים ב-BW :lol: :lol: :lol:
...
אתה טועה ומטעה, אבי רודס משתמשים בכבלים האלה, http://www.audiorevelation.com/cre/prod ... cts_id=576
הם גם מוכרים אותם, ומרוויחים המון כסף, דיי לתמימות (f)

gro111
סמל אישי של משתמש
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 1519
הצטרף: פברואר 2009
נתן תודות: 168 פעמים
קיבל תודות: 104 פעמים

נושא שלא נקרא #221 

דני,
בלינק שלך, אתה סותר את עצמך :? אתה יודע כמה עולים הכבלים של VDC, כלום כסף, ואותו מהנדס ש"עבד" באבי רודס, אומר בעצמו שאין סיבה לקנות כבלים יקרים יותר 8O , אגב זה כבל זול משלך בהרבה.

אתה מוזמן לקנות את הכבלים של ABBY ROAD,
Bi-wire configuration (per pair) $2450 2m, 3450 2.5m, $4050 3m, $5275 4m, other lengths available

בסט ואליו פור מאני :mrgreen:

gro111
סמל אישי של משתמש
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 1519
הצטרף: פברואר 2009
נתן תודות: 168 פעמים
קיבל תודות: 104 פעמים

נושא שלא נקרא #222 

חשבתי על זה והחלטתי.
אני דווקא אקשיב לעצתך ואלך על כבל של VDC, הוא עולה 737 פאונד...
ל500 מטר :P

danlior
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6462
הצטרף: ינואר 2006
מיקום: תל-אביב
נתן תודות: 81 פעמים
קיבל תודות: 66 פעמים

נושא שלא נקרא #223 

gro111

מה עניין שמיטה להר סיני? נכון, VDC זה כבל זול. נכון אבי רוד מיצרים כבלים מאוד יקרים. אז מה?

עדיין הבאתי עדות של מהנדס קול מאבי רוד שמעיד ששם חיברו את הנאוטילוס 800 של B&W ב-BW

מה זה חשוב בכלל באיזה כבל מדובר?

אתה טענת שאולפנים לא מחברים רמקולים ב-BW ואני הבאתי הוכחה למקרה אחד שכן. זהו

case closed :lol:
"זו היא דעתי האישית והסובייקטיבית ואין לראות בדברי כאמת הבלעדית"

gro111
סמל אישי של משתמש
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 1519
הצטרף: פברואר 2009
נתן תודות: 168 פעמים
קיבל תודות: 104 פעמים

נושא שלא נקרא #224 

דני,
מצד אחד אותו "מהנדס" טוען שאבי רוד עובדים עם כבלים של VDC (עובדה לא נכונה), מצד שני אתה מאמין לו לגבי אופי החיבור. :roll:
מעולם לא טענתי שכל האולפנים עובדים אקטיבי, טענתי ואני עדיין טוען שהרוב כן עובדים אקטיבי, ושאין וויכוח שיש לשיטה זו יתרונות מובהקים.
מי אמר לך שאבי רודס עובדים פאסיבי? אני מבקש אסמכתא קבילה לכך.

רק שתדע, החברה שאתה כל כך אוהב B&W דווקא בחרה ללכת אקטיבי בדגם הFLAGSHIP שלה, רוצה להגיד לי למה :idea:

"ספר לי עוד פעם שההוכחה לכך ש-BW לא עובד כי באולפנים מקצועיים לא משתמשים ב-BW :lol: :lol: :lol: "

התגובה המזלזלת הזאת, היא שגרמה לי להחזיר באותו המטבע.
אשמח להמשיך איתך את הדיון, ואני מתנצל אם הרגשת מותקף (f)
רק בקשה אחת, אל תסכים איתי, אבל אל תזלזל בדבריי.

yosihary
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1271
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: יוסף הרי
מיקום: חיפה
נתן תודות: 53 פעמים
קיבל תודות: 119 פעמים

נא תפנה לאיזה מהנדס טוב

נושא שלא נקרא #225 

nirmv כתב:
yosihary כתב:
nirmv כתב:יוסי הררי כתב : "מסתבר שלפי חוקי חיבור זרמי חשמל שאינם זרם ישר אלא AC, הם לא מתחברים, אלא זורמים כל אחד כאילו השני לא קיים. המסננת שנמצאת לפני הרמקולים מונעת חיבור במקביל! זה אולי נראה מוזר, אבל כאלה הם חוקי החשמל ו- AC מוזר במיוחד, אינטואיציה "רגילה", יום יומית אינה מתאימה כאן."

-אני מוכן לחתום על זה שדברים אלה הם פשוט לא נכונים (לא רוצה להגיד שטויות).

חיבור מקביל הוא חיבור מקביל, שבו זרמים מתחברים ונסכמים (כמו ששני נהרות מתחברים אז כמות המים נסכמת), וזה לא משנה אם מדובר בזרמי AC או DC. (תשאלו כל חשמלאי)

יוסי, אם יש לך סימוכין לטענה שלך, אנא הצג אותם.
...
לפני 10 שנים הכנסנו את השאלה הזו לתוכנת SPICE כי מיכאל לנג לא האמין לי ולא הבין את החישוב. (לא הרבה מהנדסי מחשבים זוכרים את תורת החשמל הבסיסית – זה אנלוגי)
התוצאה היתה כמעט זהה – כל ההבדל היה שבחישוב של SPICE יש תמיד עוד שני זרמים קטנטנים = באס דרך הקבל וטרבל דרך הסליל, שבחישוב מעשי מזניחים אותם.
שימו לב ששימוש בשני כבלים בשרטוט לעיל והוספת המגשר מחברת את התנגדויות הכבל Rc במקביל!

החישוב בתמונות המצ"ב. אנא פנה למישהו מומחה בתחום החשמל, כי רקע באינטל לא בדיוק עוזר.
...
יוסי, בפועל החישוב שלך מקורב אם היה מדובר בשני אותות בדידים, אחד בתדר באס, שני בתדר טוויטר.
ושהמסננים הפאסיביים הם מסננים אידאליים, אבל בפועל האות מרובה תדרים ויש חפיפה גדולה בין המסננים :

[img2=550x385]http://img716.imageshack.us/img716/742/speakersx.png[/img2]

בכל איזור החפיפה (השטח החופף מתחת לשני הגרפים), הזרמים נסכמים בחיבור רגיל וההפסדים כפולים (לעומת Bi Wire).
ייתכן שהפסדים אלה יורגשו במערכות מסויימות. לא רק זה... באסה ההפסדים הפכו להיות לא לינאריים, ואיפה הם הכי פוגעים ? בתדרי המיד (איפה שהחפיפה הכי גדולה) !!!

יוסססי, תגובתך.

בכל מקרה, זה די ברור ש-Bi Wire זה lame (הרווח קיים ומוצג למעלה אבל הוא בהחלט קטן ככל שהפילטרים טובים יותר, ואני לא חושב שהוא מורגש. (אגב מעולם לא שמעתי על Bi Wire לפני השרשור הזה, אולי זה מושג של שנות ה-80?)
בכלל, אם כבר אז עדיף פשוט לשים כבל יותר עבה עם התנגדות נמוכה יותר.

עיקר הטענה שלי הוא לגבי ה-Bi Amp פאסיבי, (שזה מה שנמצא ב-Onkyo ומה שהתחיל את כל הסאגה הזאת).
ב-Bi Amp פאסיבי אתה בהחלט מכפיל את יכולת אספקת הזרם שלך (ולכן את ההספק המקסימלי V*I), ומונע עיוותים אם המגבר יחסית חלש והרמקולים בעלי התנגדות נמוכה = דורשים זרם וקשים להנעה
...
אני מצטער שאתה לא מבין את הנוסחאות, ואמרת כל מיני דברים שהם בחלקם הגדול נכונים אבל לא סותרים במאומה את דברי, שאמרת שהם שטויות. עכשיו מסתבא שאני יכול להוכיח זאת ואתה במילים מנסה להסביר.
כמו שציינתי העניין נבדק על ידי תוכנת SPICE, והממוחה הכי רציני בחברת אלביט בתחום הפיתוח האנלוגי.
כנראה שהם לא מבינים חשמל.
אני מפסיק להתוכח על הנוסחא הבדוקה הזו, תביא בר סמכא שעוסק בחשמל לאלקטרוניקה אנלוגית ואז נשמע מה הוא אומר.
מוטב שאני לא אסביר לך בנושא מעבדים וביטים ואתה לא תסתבך בתחום האנלוגי.

שלח תגובה

חזור אל “שאלות בנושאים טכניים”