סצנת הפתיחה לא גנובה רק ברמה של שיחת 1:1, זה עד פרטים הרבה יותר קטנים. כשאנג'ל אייז מגיע, הילד של האיש שואב מים מהבאר, כשמגיע הגרמני הזה, מה לדעתכם עושה ידידנו הצרפתי מסתיר היהודים? שתי הסצנות כוללות שיחה באווירה מאוד מתוחה, שתיהן נגמרות ברצח משפחה. טרנטינו, ולא ממש צריך להיות גאון בשביל זה, זיהה את הגאונות בסצנה מהסרט המקורי, והעתיק את זה.
ברור שהסצנה לא מועתקת 1 ל 1 ברמה של לחזור על אותן מילים, אבל מצד שני - להגיד שטרנטינו "שואב השראה" מהסצנה הזו, זה כמו להגיד שרינת קיבלה השארה משירן. מדובר על העתקה, ויש אפילו ראיון עם טרנטינו שבו הוא אומר שהוא פשוט העתיק את הסצנה, אני רק לא מוצא אותו עכשיו בגוגל.
לא הבנתי את הקטע - הרי ברור שזה גנוב (גם שם הסרט גנוב!!!), הרי זה כל הטריק של טרנטינו, הוא לוקח מ-א' ואז מחבר ל-ב' ומשנה את העלילה ל-ג'.
הוא עושה סוג של רמיקס לסרטים של פעם בשביל ליצור יצירות חדשות כיום. זה בדיוק הרעיון שלו והוא לא רק שלא חוצפן, אלא נותן סופר כבוד והכרה לסרטים שהוא לוקח מהם את ההשראה....
שם הסרט גנוב מסרט שעסק בנושא אחר כמדומני. אין קשר בין הסרטים, וזה גם לא מכשיר בעיני שום גניבה.
מה שטרנטינו עושה מביא לבסוף לתוצאה מהנה, אין ויכוח, אבל הוא חוצפן גדול, כי הוא לוקח רעיונות של אחרים, אפילו לא מוסיף להם טוויסט, אלא רק חוזר עליהם - ואז כל מני חוכמולוגים נופלים מהכסא מהגאונות שלו. אל תיקח את זה אישית עופר, הדברים לא מכוונים אליך אישית בשום פנים ואופן.
תסתכל על סרטי קיל ביל. עלאק "מחווה" לסרטי הקונג פו. מדובר על סרטי קונג פו נטולי עלילה, אלא אם כן אתה קורא ל- אישה הורגת אישה, ואחר כך איש ואחר כך עוד איש ועוד אישה- "עלילה".
בפועל אלה סרטי *** שכל מה שמבדיל אותם מסרטי קונג פו זה התקציב והפעלולים. אין בהם (לפחות אני לא מצאתי) שום פריצת דרך, שום פרשנות שמחדשת משהו. לא עבורי. אלה היו סרטים סתמיים שלא היה בהם כלום חוץ מאלימות שלעיתים הייתה מסוגננת.
אם מסתכלים על ספרות זולה או אפילו על כלבי אשמורת, אלה היו סרטים שהביאו לקהל הרחב משהו חדש, אם זה סיפור לא רצוף (גם את זה טרנטינו לא באמת המציא, אבל לפחות עשה את זה מעולה), ואם זה דיאלוגים מאוד שנונים.
עד היום אני זוכר משפטים שלמים מספרות זולה.
ומה עם ממזרים? יש איזה ציטוט זכור במיוחד? איזו סצנה מבריקה? סיפור עם טוויסט? משהו? כלום. זה היה סרט מהנה במובן שהוא העביר את הזמן בכיף, אבל לא נשאר לי ממנו משהו מיוחד, שושנה או לא שושנה. טרנטינו אמר שהשחקן שעשה את הגרמני עשה את הסרט, אני אומר שהוא הציל את הסרט.