חברת Synology הציגה לא מזמן את אחד ה- NAS-ים החזקים ביותר מתוצרתה עבור השוק העסקי הקטן. אנחנו אומנם לא עסק, אבל בתור גברים מצויים, תמיד אוהבים Overkill בציוד שלנו.
Synology DS1511 - תנגבו את הריר.
תגובות לביקורת: ה- Synology DS1511 - תנגבו את הריר
- ziv_r (פותח השרשור)
- עורך ראשי HTmag
- הודעות: 44361
- הצטרף: ינואר 2005
- נתן תודות: 2084 פעמים
- קיבל תודות: 4724 פעמים
- Catskinner
- חבר במועדון HT
- הודעות: 16019
- הצטרף: נובמבר 2006
- מיקום: הוד השרון
- נתן תודות: 123 פעמים
- קיבל תודות: 940 פעמים
אני תמיד נהנה לקרוא ביקורות על מזרימימדיה ו NAS וכבר כמה שנים מסתובב לי בראש לרכוש NAS רציני ומשום מה זה תמיד נדחה.
חבל שחברת Synology אינה מיוצגת באופן מסודר בארץ כי זה היה מרחיב את מגוון האפשרויות העומדות לפני אנשים אחרים המתלבטים כמוני. מהסקירה נראה שזה מכשיר רציני המסוגל לתת קרב רציני לסדרת ה ReadyNas של Netgear .
הדבר היחיד שקצת הפריע לי בסקירה הוא שהייתי מעדיף חלוקה ליותר ראשי פרקים כי קרה לי שהלכתי קצת לאיבוד בקריאת הדף הראשון שהשתרע לדעתי על יותר מידי תתי נושאים.
חבל שחברת Synology אינה מיוצגת באופן מסודר בארץ כי זה היה מרחיב את מגוון האפשרויות העומדות לפני אנשים אחרים המתלבטים כמוני. מהסקירה נראה שזה מכשיר רציני המסוגל לתת קרב רציני לסדרת ה ReadyNas של Netgear .
הדבר היחיד שקצת הפריע לי בסקירה הוא שהייתי מעדיף חלוקה ליותר ראשי פרקים כי קרה לי שהלכתי קצת לאיבוד בקריאת הדף הראשון שהשתרע לדעתי על יותר מידי תתי נושאים.
מעצבן אותי כשאומרים "אני ילך, אני יקנה". מעצבן אותי עוד יותר כשכותבים את זה.
- ziv_r (פותח השרשור)
- עורך ראשי HTmag
- הודעות: 44361
- הצטרף: ינואר 2005
- נתן תודות: 2084 פעמים
- קיבל תודות: 4724 פעמים
הכוננים שנבחרו - לא מתאימים בדיוק ל-RAID
שים לב (גוגל קצר ברשת) שהכוננים שבחרת לא מתאימים בדיוק ל-RAID, לפחות לא כזה 'עסקי/מבצעי', להבדיל מביתי. חסרה להם הגדרת timeout מהיר לנפילות.
לא big deal, אבל כדאי לשים לב, מי שמתכנן תצורה דומה.
לא big deal, אבל כדאי לשים לב, מי שמתכנן תצורה דומה.
- ziv_r (פותח השרשור)
- עורך ראשי HTmag
- הודעות: 44361
- הצטרף: ינואר 2005
- נתן תודות: 2084 פעמים
- קיבל תודות: 4724 פעמים
- blurayking34
-
- חבר שרק התחיל
- הודעות: 22
- הצטרף: נובמבר 2009
- נתן תודות: 0
- קיבל תודות: 0
Re: הכוננים שנבחרו - לא מתאימים בדיוק ל-RAID
אתה צודק.הכוננים הירוקים לא מתאימים למערך רייד ואחת לחודש לערך הוא יאבד כונן ממערך הרייד.נדרשים כונני רייד שלצערי יקרים מאד-אני הוצאתי 3500 שח על 5 כוננים מתאימים. זהו אחד החסרונות הגדולים שמצאתי בנאס במערך רייד.מאז שהחלפתי לא נפל אף כונן.ykaul כתב:שים לב (גוגל קצר ברשת) שהכוננים שבחרת לא מתאימים בדיוק ל-RAID,לפחות לא כזה 'עסקי/מבצעי', להבדיל מביתי. חסרה להם הגדרת timeout מהיר לנפילות.
לא big deal, אבל כדאי לשים לב, מי שמתכנן
תצורה דומה....
Re: הכוננים שנבחרו - לא מתאימים בדיוק ל-RAID
(ציטוט כפול )kobbi כתב:אתה צודק.הכוננים הירוקים לא מתאימים למערך רייד ואחת לחודש לערך הוא יאבד כונן ממערך הרייד.נדרשים כונני רייד שלצערי יקרים מאד-אני הוצאתי 3500 שח על 5 כוננים מתאימים. זהו אחד החסרונות הגדולים שמצאתי בנאס במערך רייד.מאז שהחלפתי לא נפל אף כונן.ykaul כתב:שים לב (גוגל קצר ברשת) שהכוננים שבחרת לא מתאימים בדיוק ל-RAID,לפחות לא כזה 'עסקי/מבצעי', להבדיל מביתי. חסרה להם הגדרת timeout מהיר לנפילות.
לא big deal, אבל כדאי לשים לב, מי שמתכנן
תצורה דומה.......
אני צריך השבוע להחליט על 4 כוננים ל NAS QNAP, מחיר 2T מסדרה שמיועדת לרייד של WD מעל 1000 ש"ח.
מה הדעה לגבי Seagate Barracuda XT 2000GB ST32000641AS ? באתר QNAP מצויין שנתמך ע"י הNAS-ים שלהם, האם יתאים למערך רייד?
קיימים עוד דגמים שיתאימו לרייד במחיר שפוי?
- ziv_r (פותח השרשור)
- עורך ראשי HTmag
- הודעות: 44361
- הצטרף: ינואר 2005
- נתן תודות: 2084 פעמים
- קיבל תודות: 4724 פעמים
blurayking34,
כל עוד אין יבואן למותג, יהיה קשה להצדיק הצגה שלו בתערוכה, הרי מי יממן ויציג?
אני יכול להבטיח לך שהמוצר נראה בדיוק כמו בתמונות, קופסה שחורה ומבריקה
יוני_א,
מכיוון שאני לא יכול למדוד את הנתונים בעצמי, אנחנו צריכים להשען על נתוני היצרן. אני בימים אלו ממש לפני רכישת VOLT Meter מתאים על מנת להציג נתונים כאלו בעצמי.
בכל מקרה, הפנתי שאילתה ליצרן בנושא על מנת לקבל הרחבה.
oriberko,
מעל ה- 409 ניתן להתקין אותה גרסת DSM שהיא: DSM 3.1-1613, בדיוק כמו זאת שאני משתמש בה. אני מניח שמכיוון שהמעבד חלש יותר ויש פחות זכרון, יהיה שימוש גבוה יותר במעבד והזכרון הפנוי יהיה נמוך יותר.
את ה- Release Notes המלאים של הגרסה ניתן לקרוא באתר היצרן. כמדומני היה עדכון לגבי גודל הכונן עד ל 2GB לבודד, אך עדיף שתבדוק בעצמך.
כל עוד אין יבואן למותג, יהיה קשה להצדיק הצגה שלו בתערוכה, הרי מי יממן ויציג?
אני יכול להבטיח לך שהמוצר נראה בדיוק כמו בתמונות, קופסה שחורה ומבריקה
יוני_א,
מכיוון שאני לא יכול למדוד את הנתונים בעצמי, אנחנו צריכים להשען על נתוני היצרן. אני בימים אלו ממש לפני רכישת VOLT Meter מתאים על מנת להציג נתונים כאלו בעצמי.
בכל מקרה, הפנתי שאילתה ליצרן בנושא על מנת לקבל הרחבה.
oriberko,
מעל ה- 409 ניתן להתקין אותה גרסת DSM שהיא: DSM 3.1-1613, בדיוק כמו זאת שאני משתמש בה. אני מניח שמכיוון שהמעבד חלש יותר ויש פחות זכרון, יהיה שימוש גבוה יותר במעבד והזכרון הפנוי יהיה נמוך יותר.
את ה- Release Notes המלאים של הגרסה ניתן לקרוא באתר היצרן. כמדומני היה עדכון לגבי גודל הכונן עד ל 2GB לבודד, אך עדיף שתבדוק בעצמך.
הכוננים בשימוש יומיומי מאז תחילת דצמבר ללא כוננים שנפלו (עד היום זה 5 חודשים). הרצתי עכשיו בדיקת S.M.A.R.T מהירה עם תוצאות תקינות. היריעה קצרה מלהציג את כל נתוני ה- S.M.A.R.T הפרטניים, אך הם גם כן מציגים נתונים תקינים.kobbi כתב:אתה צודק.הכוננים הירוקים לא מתאימים למערך רייד ואחת לחודש לערך הוא יאבד כונן ממערך הרייד....
-
- נתוני S.M.A.R.T תקינים
למיטב הבנתי הבעיה היא לא התקינות של הכוננים, אלא במצב שיש שגיאה בכונן הוא יכנס למצב תיקון בו לא יגיב למשך זמן שיכול להגיע ל-2 דקות דבר שיגרום לבקר הרייד לזרוק אותו מהמערך, לעומת כונן שמיועד לרייד שיהיה במצב תיקון שגיאות גג עד 7 שניות.הכוננים בשימוש יומיומי מאז תחילת דצמבר ללא כוננים שנפלו (עד היום זה 5 חודשים). הרצתי עכשיו בדיקת S.M.A.R.T מהירה עם תוצאות תקינות. היריעה קצרה מלהציג את כל נתוני ה- S.M.A.R.T הפרטניים, אך הם גם כן מציגים נתונים תקינים....
דבר זה נכון לכל סדרות הDESKTOP של WD ולא רק לסדרה הירוקה.
לקוח מפה http://wdc.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1397
כלומר הכונן אמנם לא יהיה תקול אבל כן יזרק מהמערך, האם זה נורא? השאלה באיזה תדירות דבר כזה יכול לקרות? והאם ניתן יהיה להשיב את הכונן ידנית למערך.
מה שכן ייתכן שהNAS הספציפי הזה "מודע" לתכונה זו של הכונן, ולכן לא יזרוק את הכונן מהמערך כל כך מהר, ולכן יש למוצר בוודאי דף עם חומרה מומלצת לעבודה איתו.