פטיפון חדש - עזרה בבחירת דגם.

פורום המיועד לציוד אודיו וינטאג' על כל סוגיו וכן אודיו אנלוגי - פטיפונים, ויניל וטייפים
Amesoeurs (פותח השרשור)
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 13
הצטרף: אוגוסט 2011
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

פטיפון חדש - עזרה בבחירת דגם.

נושא שלא נקרא #1 

שלום לכולם,

לאחר קריאה רבה בפורום, החלטתי להעלות את שאלתי על הכתב.

אני מעוניין להכנס לעולם המופלא של הפטיפון, עקב אהבה למוסיקה (אני מנגן,מקליט באולפן הביתי שלי וכו') ואני זקוק לעזרתכם בבחירת מכשיר שיתאים לצרכיי.

כרגע יש לי מגבר YAMAHA RXV-2200 עם כניסת PHONO, כך שאין צורך כרגע ברכיב חיצוני.
התקציב שלי הוא באזור ה-2500, אבל תרגישו חופשי לנוע ב-500 שקלים למעלה (או למטה,זה גם אחלה) אם יש הצדקה (או אי הצדקה).

אני מתלבט בין ה-PROJECT DEBUT \ RPM-1 \ 1XPRESSION באגף הידניים.
או THORENS 170 אוטומטי.
אודה לכם מאוד אם תוכלו להמליץ על ראש מתאים לפטיפון המומלץ (במידה וצריך לשנות).

האם יש בעיה כללית עם פטיפון אוטומטי?
אני לא אודיופיל, ואין לי ציוד אודיופילי, אבל חשובה לי איכות ההשמעה, הבניה, עמידות לאורך זמן וכו.
כמובן שגם לנוחות יש חשיבות, אבל לאיכות השמע והעמידות יש יותר משקל.
אשמח לשמוע מכם מה הייתרונות\חסרונות של הדגמים הללו, המלצות לפי הצרכים שלי ובכלל על דגמים אחרים.

רק דבר אחד נוסף, אני לא מעוניין לקנות יד שניה, מעדיף חדש.

תודה רבה על העזרה,

עידן.
נערך לאחרונה על ידי Amesoeurs ב 03/08/2011 23:29, נערך 2 פעמים בסך הכל.

Barry
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 297
הצטרף: אוקטובר 2005
נתן תודות: 9 פעמים
קיבל תודות: 18 פעמים

נושא שלא נקרא #2 

אין פה כללי ברזל ויש לבחון כל מקרה לגופו. גם טורנס וגם פרוג'קט פטיפונים מצוינים.
בגדול, היתרון היחיד של פטיפון אוטומטי הוא נוחות שימוש. החיסרון הוא שמדובר בעוד מערכת מכאנית שמולבשת על הפטיפון, עלולה להשפיע על הצליל וכמובן להתקלקל.
היתרון של פטיפון ידני הוא פשטות ואמינות. כמו כן, בתקציב נתון בד"כ פטיפון ידני יהיה "אודיופילי" יותר, משום שיותר משאבים מוקצים לאיכות הצליל במקום למנגנון האוטומטי.
אני באופן אישי משתמש בפקוג'קט אסקפרשן ומאוד נהנה מהצליל הנפלא שלו.

a_yaron
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2005
הצטרף: דצמבר 2005
נתן תודות: 58 פעמים
קיבל תודות: 179 פעמים

נושא שלא נקרא #3 

אם ראיתה את המחירים הללו לפטיפונים חדשים הם בדרך כלל ללא ראש (עוד כסף...)
ובקשר לראש אני מניח שהרסיבר שלך תומך רק בראש MM

לדעתי אם תמצא פטיפון משומש במצב שמור במחיר שאתה מחפש רק תהיה מרוצה יותר מהתוצאה (חפש אצל היבואנים)

ירון

Amesoeurs (פותח השרשור)
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 13
הצטרף: אוגוסט 2011
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

נושא שלא נקרא #4 

תודה עעל התגובות,

Barry:
איזה ראש היית ממליץ לשים על ה1X?
נתקלת בבעיית ה-RUMBLING שחנן מהפורום כתב עליה בעבר?

a_yaron:

אני אבדוק אצל היבואנים, אבל אשמח אם תביע דעתך על הדגמים הללו, או המלצות מה לחפש אצל היבואנים.

תודה רבה,

עידן.

a_yaron
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2005
הצטרף: דצמבר 2005
נתן תודות: 58 פעמים
קיבל תודות: 179 פעמים

נושא שלא נקרא #5 

אני מבין קטן מאוד בפטיפונים, את הPro-Ject 2Xpression שלי רכשתי משומש במצב טוב מאוד ואפשר להגיד שהוא הפטיפון היחיד שאני "מכיר" ולכן לא יכול להגיב על הדגמים שרשמת

במחיר שאתה מחפש אני היתי בודק את הPROJECT PJ9 שיש לאיל פור כמשומש

ירון

chalmh
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3331
הצטרף: אוגוסט 2007
מיקום: עפולה
נתן תודות: 37 פעמים
קיבל תודות: 67 פעמים

נושא שלא נקרא #6 

Amesoeurs,

ציינת שאתה מנגן ומקליט באולפן הביתי שלך. זאת נקודה חשובה מאוד. אני מניח שהציוד שלך הוא ברמה טובה. האם אתה משתמש במוניטורים להאזנה ואיזה? האם הימאהה הוא המגבר הסופי המזין את הרמקולים/מוניטורים?

חשוב לדעת שהאזנה באולפן שונה מהאזנה רגילה בבית ממוצע. לכן ישנה חשיבות רבה לאיכות הפטפון מהרבה בחינות מעבר לאוטומציה או ידני. האזנה באולפן מטבעה שואפת לקבלת פירוט ושקיפות אמיתיים לשם קבלת הצליל האמיתי כפי שהוקלט/הודפס על התקליט.

כל האמור לעיל הוא מתוך ניסיוני האישי באולפן ההאזנה הקטן שלי.

בגלל אופי הציוד ומסלול ההגברה באולפן, עלול להיות מצב שפטפון רגיל כפי שהוא לא יספק אותך בשל הבעיות החבויות שבו (מבחינת סאונד ורעש נלווה) שעוברות יפה במוניטורים ולא כל כך במערכת ביתית רגילה.

אני לא מכיר באופן ספציפי את המגבר של ימאהה ויכולותיו בהגברת הפונו. מאוד ייתכן שההגברה הפנימית לא איכותית מספיק כדי שתוכל להבחין ב"פגמים" שציינתי בסט-אפ האולפני מכיוון שהימאהה יהווה צוואר בקבוק.

המערכת אצלי מערכת רגישה מאוד מבחינת הסט-אפ ונדרשתי להכניס שיפורים בשני הפטפונים איתם אני עובד. כיום רוב העבודה וההאזנה נעשית על פרוג'קט RPM5 (משופר כדי לפתור בעיית RUMBLE) עם ראש MM של AUDIOTECHNICA AT440MLA.

סט-אפ אולפני אינו "סלחני" לסאונד ופגמים נשמעים. הבא זאת בחשבון.
חנן,

מערכת מנצחת תלוייה בטיב המחט ואפשר גם אפשר לחברה למחרשה.
תחי המחרשה !!!

Amesoeurs (פותח השרשור)
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 13
הצטרף: אוגוסט 2011
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

נושא שלא נקרא #7 

:chalmh

אני לא מתכוון לשמוע תקליטים באולפן, הימאהה הוא מגבר HI-FI בייתי, 7.1 וכו', אומנם מהסדרות היקרות, אבל לא אודיופילי\אולפני בשום צורה.

לתקליטים אני מתכוון להאזין במערכת הביתית שלי, טובה ככל שתהיה, היא לא שקופה כמו הסטאפ באולפן.

אני אודה לכולכם על כל המלצה, כולל התאמת ראש.

תודה רבה רבה.

עידן.

Barry
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 297
הצטרף: אוקטובר 2005
נתן תודות: 9 פעמים
קיבל תודות: 18 פעמים

נושא שלא נקרא #8 

הראש שאני שמתי הוא ראש אורטופון RED - אחלה צליל וגם המחיר סביר (כ- 500 ש"ח).
לגבי נושא ה- RUMBLE - מודה על האמת, קראתי את השרשורים, לא התעמקתי בזה יותר מדי וגם לא ממש הצלחתי להבין מה זה בדיוק ואיך מזהים את זה...

Amesoeurs (פותח השרשור)
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 13
הצטרף: אוגוסט 2011
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

נושא שלא נקרא #9 

עוד דעות? רעיונות?

מה יהיה ההבדל בין זרוע מסיבי פחמן לזרוע מאלומיניום?
האם במסגרת הציוד שלי יהיה ניתן להבחין בהבדל?
האם יש הבדל בשחיקת התקליטים?


תודה רבה לכולם,

עידן.

chalmh
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3331
הצטרף: אוגוסט 2007
מיקום: עפולה
נתן תודות: 37 פעמים
קיבל תודות: 67 פעמים

נושא שלא נקרא #10 

ההבדל בחומר ממנו עשויה הזרוע אינו משפיע על שחיקת התקליטים; ואם כן, אז זה בטל במיליון :lol: .
השינוי בחומר משפיע ישירות על יכולת הפקת הצלילים הנמוכים של הפטפון. זרוע מסיבי פחמן (פחם) קלה יותר ומכאן האינרציה שלה נמוכה יותר. מראש זרוע מתוכננת לרזוננס עצמי של 8-12HZ בלי תלות בחומר ממנו היא בנויה. אך מכיוון שסיבי הפחמן קלים משמעותית מהאלומיניום, אמפליטודת הנידנוד של הזרוע בתדר הרזוננס הרבה יותר קטנה.
ועכשיו איך כל זה משפפיע על התדרים הנמוכים (הבסים). תדר הרזוננס של הזרוע מבצע אינטרמודולציה הדדית עם כל התדרים בסיגנל. בהנחה שתדר הרזוננס של הזרוע הוא 10HZ (כדוגמא) אזי קיימות הרמוניות שלו בכפולות של 10HZ, דהיינו 20, 30 , 40 וכו'. ככל שההרמוניה היא בתדר גבוה יותר כך היא נמוכה יותר באמפליטודה. אם מלכתחילה תדר הרזוננס באמפליטודה נמוכה, זה יבוא לידי ביטוי גם בעוצמת ההרמוניות. אמנם תדר הרזוננס של הזרוע אינו "שמיע" לאוזן האנושית אבל ההרמוניות שלו כן שמיעות. אם ההרמוניות הן בעוצמה גבוהה יחסית הרי שבתדרי הבסים השמיעים אנו עלולים לקבל אותם מורכבים על הסיגנל האמיתי.
ניקח למשל את ההרמוניה של 30HZ שמתלבשת על הסיגנל (מאפננת אותו). נניח שקיים תדר בס ב-31 או 32HZ. נוצר מצב שההרמוניה בעצם "נמרחת" יחד עם התדר המקורי של הסאונד המוקלט. כך מתקבל עיוות של הבס המקורי שנקרא בלשון עם האודיופילים "מריחת בסים" או "בס מרוח" או "בס לא עגול".
הצלילים הגבוהים לא סובלים מהרמוניות תדר הרזוננס של הזרוע מכיוון שההרמוניות הללו ממש קטנות בעוצמה או שלא קיימות כלל.

מה שבעצם מעורר את רזוננס הזרוע הם שינויים של משטח התקליט (עיוותים בויניל) ועקמומיות. אין תקליט שהוא ישר ב-100% גם אם הוא נראה לנו ישר ותדר רזוננס הזרוע תמיד קיים ומדיד בין אם הוא חזק או חלש בעוצמה. זרוע קלת משקל (אנרציה נמוכה) משפרת מאוד את המצב אך לא מונעת אותו.

מקווה שהצלחתי להסביר על רגל אחת את המשמעות של אינרציית הזרוע.
חנן,

מערכת מנצחת תלוייה בטיב המחט ואפשר גם אפשר לחברה למחרשה.
תחי המחרשה !!!

Amesoeurs (פותח השרשור)
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 13
הצטרף: אוגוסט 2011
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

נושא שלא נקרא #11 

תודה רבה חנן, נחמד לראות את כל הנושאים שלמדתי באוניברסיטה באים לידי ביטוי גם כאן :wink:

אם 2 הזרועות שוקלות אותו הדבר, כמה העניין משמעותי?
או במונחי העולם האמיתי - הזרוע מאלומיניום עולה לי 270 אירו, וסיבי הפחמן - 550 אירו.
דלתא של 100%+ בעלות, אבל מה הדלתא בביצועים, וכמה ניתן יהיה להרגיש אותה בסביבת שמיעה שלא עלתה עשרות אלפי שקלים?

תודה רבה,

עידן.

chalmh
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3331
הצטרף: אוגוסט 2007
מיקום: עפולה
נתן תודות: 37 פעמים
קיבל תודות: 67 פעמים

נושא שלא נקרא #12 

יש לי אמנם שני פטפונים שונים ועל כל אחד מהם יש זרוע מחומר שונה. בזרוע מסיבי פחמן הבסים נשמעים יותר טוב (באותו תקליט). יהיהו כאלה שיגידו שרמת ה-RUMBLE שונה בין שני הפטפונים והמבנה שונה. אבל בבדיקה שביצעתי בזמנו בספקטרום אנלייזר על שני הפטפונים להשוואה רואים בברור שהמגניטודה של תדר הרזוננס של הזרוע שונה גם כשהמחט עומדת על התקליט והפלטה אינה מסתובבת (המנוע לא פועל). בעצם הבדיקה היא בדיקה סטטית.

לגבי הדלתא במחיר וה-ROI, זה כבר נתון לשיקול דעתו של המאזין ועד כמה הוא רגיש לסאונד מעוות. אם הסט-אפ שלך מהווה בכל מקרה "צואר בקבוק" וחטא לסאונד, מן הסתם לא תרגיש בהבדל. העובדה היא שרוב האוכלוסיה, כולל אודיופילים, לא כל כך מרגישים בהבדל ורבים מהם אוחזים בזרועות אלומיניום או מתכת ואפילו יקרים ממה שציינת.

מאידך זרוע מסיבי פחמן מסככת פחות טוב את החיווט בתוך הזרוע בהשוואה לזרוע אלומיניום מה שחושף את החיווט חשיפת יתר להפרעות חשמליות ואלקטרומגנטיות מהסביבה. זאת אמנם בעיה משנית ופתירה ב-100% ע"י מעבר לחיבור דיפרציאלי (BALANCED CONNETTION XLR) אם יש צורך. לכאורה מצב ההפרעה אמור להשפיע חזק בשימוש עם ראש MC, אך מכיוון שאימפדנס הכניסה של ראש מהסוג הזה הוא נמוך (כ-100 אוהם או פחות), אזי הוא חסין מאוד להפרעות חשמליות ואלקטרומגנטיות מהסביבה. זאת דרך אגב אחת הסיבות שעברו מקוי תמסורת של 300 אוהם לקווי תמסורת של 50 אוהם ו-75 אוהם.
חנן,

מערכת מנצחת תלוייה בטיב המחט ואפשר גם אפשר לחברה למחרשה.
תחי המחרשה !!!

Amesoeurs (פותח השרשור)
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 13
הצטרף: אוגוסט 2011
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

נושא שלא נקרא #13 

תודה רבה!

שאלה נוספת, אם אפשר, למרות שקצת סטיתי מהנושא -

לפעמים יוצא לי להתקל באותו אלבום שיצא גם ב2 תקליטים (double LP) וגם בתקליט אחד.
למה מוציאים אלבום שנכנס על תקליט יחיד בזוג תקליטים? האם איכות השמע טובה יותר ככל שיש פחות זמן הקלטה על התקליט?
אם כן, מה הגבול שניתן להכניס על צד של תקליט, לפני שאיכות השמע יורדת? (כדי שאוכל להחליט אם עדיף לקנות גירסת תקליט יחיד או זוג).

תודה רבה חנן.

chalmh
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3331
הצטרף: אוגוסט 2007
מיקום: עפולה
נתן תודות: 37 פעמים
קיבל תודות: 67 פעמים

נושא שלא נקרא #14 

זוג תקליטים בהקלטה רגילה עדיף על תקליט ZIP דחוס.
תקליט דחוס סובל משתי בעיות ממשיות ושמיעות. האחת בסים חלשים יותר במכוון ויחס אות לרעש (תחום דינמי) גרוע יותר. פשוט בתקליט דחוס צפיפות החריצים גדולה כי רוחבם ועומקם מצומצמים יותר. לכן הסיגנל שהרא מפיק קטן יותר בעוד שרעש החיכוך עם הויניל נותר בעינו (גודל המולקולות של הויניל על פני השטח שווה בשני המקרים). הוסף לבעית הסיגנל הנמוך של הראש תוספת הגברה בסט-אפ שגם מגבירה את תדרי הרזוננס של הזרוע ואת ה-RUMBLE ואת ה-HUM ואתה בעצם מצרף סלט רעש פרזיטי מוגבר לסאונד.

תקליטים (12 אינטש אריכי נגן) בהדפסה איכותית הם בערך עד 22-23 דקות לצד מכסימום. מעבר לכך המעבר הוא לדחיסה ופגיעה משמעותית באיכות. למשל סינגלים של 12 אינטש הם איכותיים מאוד במידה והשיר מכסה את כל שטח ההדפסה האפקטיבי (בהנחה ששיר הוא עד 10 דקות בערך).
חנן,

מערכת מנצחת תלוייה בטיב המחט ואפשר גם אפשר לחברה למחרשה.
תחי המחרשה !!!

dragon
סמל אישי של משתמש
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 19
הצטרף: יוני 2006
מיקום: מרכז
נתן תודות: 132 פעמים
קיבל תודות: 2 פעמים

נושא שלא נקרא #15 

אני לא מכיר מקרים כאלה, למעט מקרים שבהם המהדורה הכפולה של התקליט כוללת בונוסים למיניהם. לא זכור לי תקליט שיצא גם כיחיד וגם ככפול עם אותם שירים בדיוק 8O .
בקשר לאיכות השמע, לפי תאוריה מסוימת תקליט צריך להיות איכותי יותר - בתיאוריה - ככל שמוקלט עליו פחות זמן מוזיקה, אבל במציאות, ומניסיון ארוך שנים, זה ממש לא כך. במקרים רבים דווקא ההיפך הוא הנכון. המשסימום שניתן להדפיס על צד של תקליט הוא קרוב ל-30 דקות, למיטב ידיעתי. המקובל הוא כ-20.

שלח תגובה

חזור אל “וינטאג' ואנלוגי”