חברי פורום נכבדים,
בתחילת המילניום התחדשתי במסך שהיה בזמנו השפיץ הטכנולוגי מבחינת איכות תמונה, מסך שחתם את יכולתה ההנדסית המשובחת של חברת Sony במסכי CRT.
מסך ה-CRT הגיע אז לבגרות מלאה ולא שופר יותר, כי המחקר והפיתוח עברו לטכנולוגיות החדשות יותר, המוכרות כל כך היום.
רק לסבר את האוזן, הפלזמה "42 הראשונה יצאה לשוק ב-1997 ומחירה היה כ-$15,000, ואיכות התמונה לא גרדה אפילו את יכולות ה-CRT הנ"ל.
מסך CRT זה, ה-36FS70, היה בגודל "36 ביחס 16:9, ושכן במארז ענקי שמשקלו 90 ק"ג, פי 2 מפלזמה "65 עכשווית, גם עם המעמד שלה. אגב, גם מחירה היה כמסך פלזמה "65 איכותי כיום.
יכולתה המדהימה הייתה להציג תמונה ברזולוציה כפולה (כלומר מעל 1200 שורות עבור אות PAL SD), והדבר התבטא בתמונה חלקה ללא פסי סריקה שהיו כל כך מציקים במסכי CRT גדולים אחרים (מישהו אמר טושיבה "בומבה"?).
נהניתי מהמוצר הזה מאוד, איכות תמונה ממקורות SD (כבלים, DVD) הייתה ללא תחרות, במשך שנים רבות. כאשר HD הפך להיות משהו שגרתי יותר (שידורים בכבלים) עדיין לא ויתרתי עליה ורכשתי פלזמה (פנסוניק 37PV45) למיקום אחר בבית ועברתי לצפות בה בהתאם.
הימים עברו, ומסך הסוני האימתני כרע תחת נטל השימוש וההתעללות שלי ושל ילדיי, ולאחר כ-30,000 שעות צפייה, החלה הסוני לסרב להידלק בבוקר, ורק אחרי תריסר ניסיונות מרגיזים הואילה להציג תמונה שכבר החלה לדהות, לצאת ממיקוד, ולקבל עיוותים גיאומטריים.
רק כדי להבין, במסך זה קיימים כ-40 כיולים נפרדים לצבע, 36 לגיאומטריה, ועוד עשרות לכל מיני הגדרות אחרות. סיוט הנדסי שעלה מספר שעות עבודה בזמנו למנהל המעבדה של ישפאר, שהגיע לביתי לכייל את המסך לאחר שהמוצר הגיע לביתי עם בעיות לאור הובלה ישראלית טיפוסית. היצרן ממליץ ל-3 אנשים לשאת את המסך כדי למנוע זעזועים, כאן שולחים סבל המתמחה בהובלת מקררים עם עגלה, המקפצת לה על מדרגות ושאר מרעין בישין.
טוב, לא אלאה אתכם עוד בנאום ההשכבה של המסך שאהבתי תריסר שנים, ואעבור למחליף החדש לו.
כן, במשך השנים ובעיקר מאז שנחשפתי לעשרות ומאות מסכים בתערוכות ובדיקות שערכתי לאתר נפלא זה, הושקו מספר מסכים שהעלו בי מחשבה לשדרג את המסך הבומבסטי בסלון.
הקורו היו בהחלט קרובות, אבל עם כל הכבוד לניגודיות שלהן, הן עדיין לא הביאו את הדיוק והעושר בצבע שלו הורגלתי. פרסמתי בעבר הודעות וצילומים על העדפתי בעיבוד התמונה שנוקטת פנסוניק מול הקורו ז"ל של פיוניר, ולא ניכנס לפינה זו ברשותכם כעת. בשורה התחתונה למרות הצבעים הנפלאים והמדויקים, פנסוניק מעולם לא הצליחה להדהים אותי בניגודיות ובעומק השחורים.
שנת המהפך הייתה בהחלט 2012, מסכי ה- NeoPlasmaדור 15, הכו אותי חזק בהשקה.
אם מדובר במשאלה שמגשימה את עצמה והמסך הנוכחי של התחיל לגסוס בגלל קרמה שהטלתי בו, נשאיר לרוחניים שביננו. בשורה התחתונה, נשברתי ומצאתי את עצמי רוכש לפני שבוע+ את הפנסוניק 50GT50 המופלאה. (55VT50 חרגה מתקציבי, והאמת לא מביאה לטעמי בשורה אמיתית מול ה-GT, בוודאי לא בהפרש המטורף במחיר של כ-50%).
מבחני מדידה שערך http://www.hdtvtest.co.uk מצאו כי מסך ה-GT מפיק 10% יותר אור לעומת ה-VT, בעוד רמות השחור נמצאות באותה רמה של כ- cd/m2 0.01 (ההפרשים הם ברמות השגיאה של מכשירי המדידה).
בכל מקרה רמות הניגודיות המפורסמות הן בעיתיות מאוד, ואינן עומדות במבחן המציאות.
כאשר רושם היצרן יחס ניגודיות סטטי של 1:5,500,000 מדובר בהבדלי התאורה של חשיפת מצלמה לנוף באור השמש, שבה היא נדרשת לחשיפה של 1/1000 שנייה ומצד שני ללא כל שינוי בצמצם/רגישות, לפתיחת צמצם של שעה וחצי, מה שיאפשר לה לצלם גלקסיות מרוחקות שאינן נראות לעין האנושית גם באמצע מדבר שומם ללא כל זיהום אור מהסביבה.
במדידות שערכתי, מצאתי כי הערך האמיתי נע באזור ה-1:20,000, זה אפילו טוב יותר ממדידות שערכתי עם מסך ה-CRT, ופי 10 טוב יותר ממסך הפלזמה 37PV45מדור 9 שהקדים את זמנו והיה שקול לדור 11 מבחינה זו.
בשורה התחתונה השחור אפל כמו דיו שחור שנשפך על המסך, אבל חשוב הרבה יותר הדיוק של הצבע באותם אזורים כהים, בעיקר בגווני הירוק שהעין מאוד לא סלחנית לחוסר דיוק בהם, וכל זאת כאשר המסך אינו צריך להתפשר על לבן בוהק באזורים אחרים במסך בו זמנית (ראו תמונה של מבחן השלג)
גם תכני ה-SD נראים טוב יותר מאשר ב-CRT, אבל ההשוואה אינה הוגנת, כי על ה-CRT עברו כבר 30,000 שעות עבודה...
זהו, המסך כמעט תאום בכל הקשור לביצועים ויכולות של ה-55VT50, שאותו בדק היטב, ידידי הטוב, עופר לאור. ללא ספק מסך "50 הטוב שראיתי, ואני מאוד שמח לארחו קבע בביתי.
אינני ממש מוטרד כרגע מטכנולוגיות ה-OLED, למרות שברור לי היטב היכן הפלזמה יכולה להשתפר לעומתו, כי גם בצפייה ביקורתית, העונג הוא עילאי.
רצ"ב מספר צילומים להתרשמות ...
המלכה מתה. תחי המלכה החדשה!
המלכה מתה. תחי המלכה החדשה!
-
- 36FS70 האגדית
-
- שמנמונת משהו
-
- המלכה מתה, יחי המלכה החדשה, ה-50GT50
-
- איכות צפייה ב-SD בהחלט מרשימה למסך FHD
פס המידע השחור של HOT מעולם לא היה שחור כל כך ...
- איכות צפייה ב-SD בהחלט מרשימה למסך FHD
-
- גם בסצנה חשוכה יחד עם אור בוהק בין העצים, כמות הפרטים בחשכה פשוט מדהימה ומדויקת להפליא
-
- תלת-ממד ראליסטי ומרשים מאוד.
הילדים התרגשו מאוד למרות שהם רגילים לכך בקולנוע.
- תלת-ממד ראליסטי ומרשים מאוד.
-
- תמונת תלת-מדד הנ"ל, כאשר מבקשים מהמסך להמיר אותה חזרה ל-2D.
-
- אתגר השלג (לא, הפעם הסצנה לא נלקחה מנרניה :-))
להציג כל כך הרבה פרטים בשערה השחור מפחם של המלכה תחת לובנו הבוהק של השלג, זה בהחלט מרשים!
- אתגר השלג (לא, הפעם הסצנה לא נלקחה מנרניה :-))
אבי ורון
תעצום עיניים, הלהקה אתך בחדר !?
אם כן, מצאת את המערכת עבורך
http://www.facebook.com/ask.avi.varon
תעצום עיניים, הלהקה אתך בחדר !?
אם כן, מצאת את המערכת עבורך
http://www.facebook.com/ask.avi.varon
- oris74
- חבר במועדון HT
- הודעות: 9150
- הצטרף: נובמבר 2010
- שם מלא: אורי
- מיקום: אשקלון
- נתן תודות: 1102 פעמים
- קיבל תודות: 916 פעמים
ורון..
ראשית תתחדש.
גם אני טוען שהדגמים החדשים של פנסוניק בדגש על ה vt וה gt מאפילים לגמריי על אותה קורו מיתולוגית שלדעתי מה שנשאר ממנה זה רק השם ובעיקר המחיר המופקע ששולם עליה.
גם לי היתה הדילמה בבחירת אחד משני הדגמים האלו.
לבסוף בחרתי ב vt .לדעתי התוספת הלא גדולה במחיר לאורך של מספר שנות שימוש היא מזערית ומתבטלת.
ראשית תתחדש.
גם אני טוען שהדגמים החדשים של פנסוניק בדגש על ה vt וה gt מאפילים לגמריי על אותה קורו מיתולוגית שלדעתי מה שנשאר ממנה זה רק השם ובעיקר המחיר המופקע ששולם עליה.
גם לי היתה הדילמה בבחירת אחד משני הדגמים האלו.
לבסוף בחרתי ב vt .לדעתי התוספת הלא גדולה במחיר לאורך של מספר שנות שימוש היא מזערית ומתבטלת.
erezsolan,erezsolan כתב:תתחדש. כיף לקרוא.
תגיד, המלצתי לאחרונה לחבר על ה VT50 גודל 55". מה באמת ההבדלים בינן שני הדגמים?
האם ניתן להמליץ בלב שלם על ה GT?...
חשוב לזכור כי סדרת ה-VT50 נמכרת בגדלים "50 ו- "65, ואילו ל-GT50 יש מסכים רק בגודל "42 ו-"50.
משום מה ראיתי ביקורות כי הפאנל של ה-"42 של ה-GT נחות מהותית מבחינת ביצועים, אפילו מסדרת ST.
הפאנל ב-50GT50 משובח.
לטעמי FHD ב-"42 לצפייה בסרטים זה די מיותר, אלא אם יושבים קרוב (מדי) למסך ואז רואים בעיות של dithering שפוגמות בהנאה.
חברך צריך להחליט אם גודל "50 מספק אותו, עבורי הוא אופטימלי, ה-"55 היה קצת גדול מדי ל-sweet spot שלי, בוודאי בתכני SD.
מעבר לכך:
1. ל-VT פילטר קדמי שונה (Infinite Black Ultra לעומת Infinite Black Pro בסדרת ה-GT), הניחוש הטוב ביותר שלי על סמך שלל ביקורות בחו"ל, שהדבר תורם לירידה ב-10% בעצמת ההארה ב-VT, יתכן שאינה לינארית, כלומר חזקה יותר בחשוכים, מה שמשפר את הניגודיות בצורה מזערית, גם על פי נתוני היצרן: 1:5.5M לעומת 1:6.0M.
2. ה-VT מסופקת עם שלט מגע במקום כזה הגדוש לחצנים
הנה השוואה באתר היצרן.
ברור שאם ידו של חברך משגת וגודל "55 אינו מוגזם מבחינתו, VT תתן תמורה גבוהה יותר, השאלה אם הבדלים אלו מצדיקים 50% במחיר, תלוי כבר בתשובה של חברך.
לטעמי, ללא מבחן A-B בשני מסכים מכוילים היטב, ההבדלים בלתי ניתנים לאבחנה (מלבד ההבדל במידות המסך).
או במילים אחרות, אם פנסוניק היו משיקים "50 ב-GT וגם ב-VT, ספק אם הייתה מצליחה להיפטר מה-VT.
מצד שני, יש כאלו שקונים מיתוג יוקרתי ולא איכות מדידה.
אבי ורון
תעצום עיניים, הלהקה אתך בחדר !?
אם כן, מצאת את המערכת עבורך
http://www.facebook.com/ask.avi.varon
תעצום עיניים, הלהקה אתך בחדר !?
אם כן, מצאת את המערכת עבורך
http://www.facebook.com/ask.avi.varon
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75317
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
שנון (אתה לא לבד, אחי..)oris74 כתב:מאמר יפה מאד
בכל פעם שאני קורא חוות דעת כל כך מפורטת אני מודה למי שצריך להודות שאין לי את השריטה (החיובית!) של וידאופילים או אודיופילים כי פשוט אין לי את התקציב לזה......
varon -התחדשת ביצירת פאר של ממש, ניגודיות של 5.5 מיליון native (!) לא חלילה דינמית
פלזמה מוארת, שהסקירות היללו ושיבחו אותה מכל כיוון אפשרי...(למעט תמיכה בעברית)
אומנם יורוקום הבטיחו...אבל עושה רושם שהבטחות לחוד ומציאות לחוד.
הרבה שעות צפייה בעונג ובאושר, רק שמור על כללים בטיחותיים השמורים רק לפלזמות...והכל יהיה בסדר.
ו-''הקופסא'' - אוי, כמה שהיא מכוערת
סליחה.
מקרנסקי,מקרנסקי כתב:הסקירות היללו ושיבחו אותה מכל כיוון אפשרי...(למעט תמיכה בעברית)
אומנם יורוקום הבטיחו...אבל עושה רושם שהבטחות לחוד ומציאות לחוד....
למיטב ידיעתי, האיראנים הסכימו לחדול לפתח את הפצצה,
בתנאי שפנסוניק ימשיכו להחרים את ישראל ולא יפתחו עברית עבור המסכים שלהם
בהחלט מתסכל להיכנס לפייסבוק במסך ולגלות ג'יבריש מוחלט,
שלא לדבר על תרגום בעברית לסרטים בנגן המדיה האינטגרלי המשובח
אבי ורון
תעצום עיניים, הלהקה אתך בחדר !?
אם כן, מצאת את המערכת עבורך
http://www.facebook.com/ask.avi.varon
תעצום עיניים, הלהקה אתך בחדר !?
אם כן, מצאת את המערכת עבורך
http://www.facebook.com/ask.avi.varon