למאמר: כיצד לכייל את המסך שלכם: Brightness/Contrast
רבים אינם מנצלים את מלוא היכולות של המסך שלהם. פעולת הכיול מיועדת לאפשר לכם לנצל באופן אופטימלי את המסך.
מדריך זה בא לאפשר לכל אחד לכייל את המסך שלו כך שהוא יקבל את מלוא הקונטרסט שהמכשיר מסוגל לספק
שרשור תגובות: כיצד לכייל את המסך שלכם: Brightness/Contrast
- oferlaor (פותח השרשור)
- מנהל
- הודעות: 75318
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
- oferlaor (פותח השרשור)
- מנהל
- הודעות: 75318
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
ירקרק
האלטרנטיבה היחידה לעין האנושית זה סנסור. יש סנסורים מצויינים, אך הטובים מבינהם רק מתקרבים ליכולות של העין ובמקרה של כיול brightness/contrast לא מגיעים ליכולותיה. לכן, במקרה כזה עדיף להשתמש בעין - זולה יותר וטובה יותר...
לגבי test patterns. יש מסכים עם תבניות בדיקה. רובם משלבים הרבה בדיקות ביחד, כך שללא הבנה מעמיקה יותר זה עלול לבלבל מאוד.
האלטרנטיבה היחידה לעין האנושית זה סנסור. יש סנסורים מצויינים, אך הטובים מבינהם רק מתקרבים ליכולות של העין ובמקרה של כיול brightness/contrast לא מגיעים ליכולותיה. לכן, במקרה כזה עדיף להשתמש בעין - זולה יותר וטובה יותר...
לגבי test patterns. יש מסכים עם תבניות בדיקה. רובם משלבים הרבה בדיקות ביחד, כך שללא הבנה מעמיקה יותר זה עלול לבלבל מאוד.
- oferlaor (פותח השרשור)
- מנהל
- הודעות: 75318
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
- oferlaor (פותח השרשור)
- מנהל
- הודעות: 75318
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
- oferlaor (פותח השרשור)
- מנהל
- הודעות: 75318
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
AviBiton,
יש כאן 3 סטים של פרמטרים שמשלימים זה את זה ולא מחליפים זה את זה...
BT709 - זה ה-colorspace שצריך להשתמש עבור תכני HD. התקן הישן יותר כבר לא רלוונטי ומיועד ל-SD בלבד.
לגבי sRGB מול YUV (כלומר 4:4:4, 4:2:2, 4:2:0 או 4:0:0). בעיקרון, אתה לא אמור לחוש הבדל. לרוב עדיף 4:4:4 אם זה אפשרי (פחות טעויות חישוב ואפשרויות לפספוס).
לגבי 16-235 זה כבר סיפור די קבוע. תמיד צריך לבחור ב-BLACK LEVEL HIGH (שזה 16-235) כשמדובר בתוכן וידאו. כשמדובר במחשב זה כבר סיפור אחר.
יש כאן 3 סטים של פרמטרים שמשלימים זה את זה ולא מחליפים זה את זה...
BT709 - זה ה-colorspace שצריך להשתמש עבור תכני HD. התקן הישן יותר כבר לא רלוונטי ומיועד ל-SD בלבד.
לגבי sRGB מול YUV (כלומר 4:4:4, 4:2:2, 4:2:0 או 4:0:0). בעיקרון, אתה לא אמור לחוש הבדל. לרוב עדיף 4:4:4 אם זה אפשרי (פחות טעויות חישוב ואפשרויות לפספוס).
לגבי 16-235 זה כבר סיפור די קבוע. תמיד צריך לבחור ב-BLACK LEVEL HIGH (שזה 16-235) כשמדובר בתוכן וידאו. כשמדובר במחשב זה כבר סיפור אחר.
- oris74
- חבר במועדון HT
- הודעות: 9150
- הצטרף: נובמבר 2010
- שם מלא: אורי
- מיקום: אשקלון
- נתן תודות: 1102 פעמים
- קיבל תודות: 917 פעמים
- חיים
- חבר במועדון HT
- הודעות: 4882
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: חיים לגו
- מיקום: ראשון לציון
- נתן תודות: 1169 פעמים
- קיבל תודות: 298 פעמים