ניתן למצוא אזכורים רבים בפורום לרכבים בהשוואה למכונות קפה (רובם של מוטי ..)
לדוגמא:
- מרצדס - רוקט צ'ליני
- ב.מ.וו - סטרגה
- אלפא רומיאו - סמיאוטומטיקה
- ג'יפ יונדאי - מיני ויואלדי (השוואה שעדיין דורשת הסבר )
מכיוון שרכבים באמת מצביעים על ההעדפות, מבנה אישיות ואופי אנאלוגיות כאלו באמת יכולים לתת אינדיקציה לפני רכישה..
אז איזו מכונת קפה היא בעצם גולף GTI?
האם ניתן להגיד שראש E61 זה מנוע מוגדש ודאבל בויילר זה נפח גדול עם הנעה כפולה?
(אני אבין אם לא יהיו תגובות רבות להודעה אבל הייתי חייב לשאול )
גולף GTI
- moti_r
-
- עורך ראשי HTCafe
- הודעות: 9712
- הצטרף: נובמבר 2004
- מיקום: ישראל
- נתן תודות: 219 פעמים
- קיבל תודות: 682 פעמים
אחלה שרשור!!
אחד ההזויים שיהיו כאן. אני מת על זה
לגבי BMW ומרצדס שכתבתי על סטרגה וצ'ליני - זה היה בקונטקסט מסויים (כדי לומר ששתיהן טובות וזה עניין של טעם אישי) - אבל אני לא עומד מאחורי זה באופן כללי.
לדעתי גולף GTI חדשה זו בדיוק הסטרגה. מכונה ידנית, צעירה, שנותנת ביצועים מעולים במחיר שפוי, ולא מתפשרת על עיצוב ונוחות.
סמי היא לגמרי אלפא. אולי איזה דגם ספורט ישן ופתוח, משנות ה-70.
ויואלדי היא ג'יפ יונדאי - כי היא מספקת את הסחורה נהדר, עושה את העבודה, עלות/תועלת מצויינת - אבל אין בה נשמה. אני לא יכול לפתח רגשות למכונה כזו (ולמכונית כזו). כמובן שזו דעתי בלבד, והרגשה סובייקטיבית לגמרי.
אניטה היא גולף. אנדריאה היא ג'טה. וטראנו היא פאסאט.
צ'ליני היא אודי.
ומה שבטוח: ספידסטר היא בנטלי. משהו כזה שממש יפה להסתכל עליו, אבל בסופו של דבר, BMW סדרה 5 לוקחת אותו בסיבוב
בימינו אנו, מנוע אטמוספרי גדול כמעט ולא מספק יתרונות ממשיים על מנוע מוגדש קטן. יש יתרונות די זניחים (השהיה וכו'), אבל בפועל - היתרונות של הטורבו עולים על חסרונותיו. כך גם לגבי ה-HX מול דאבל. יש הבדלים, אבל בשימוש יומיומי החסכון של HX (במחיר, גודל וצריכת חשמל) עולים על החסרונות.
אחד ההזויים שיהיו כאן. אני מת על זה
לגבי BMW ומרצדס שכתבתי על סטרגה וצ'ליני - זה היה בקונטקסט מסויים (כדי לומר ששתיהן טובות וזה עניין של טעם אישי) - אבל אני לא עומד מאחורי זה באופן כללי.
לדעתי גולף GTI חדשה זו בדיוק הסטרגה. מכונה ידנית, צעירה, שנותנת ביצועים מעולים במחיר שפוי, ולא מתפשרת על עיצוב ונוחות.
סמי היא לגמרי אלפא. אולי איזה דגם ספורט ישן ופתוח, משנות ה-70.
ויואלדי היא ג'יפ יונדאי - כי היא מספקת את הסחורה נהדר, עושה את העבודה, עלות/תועלת מצויינת - אבל אין בה נשמה. אני לא יכול לפתח רגשות למכונה כזו (ולמכונית כזו). כמובן שזו דעתי בלבד, והרגשה סובייקטיבית לגמרי.
אניטה היא גולף. אנדריאה היא ג'טה. וטראנו היא פאסאט.
צ'ליני היא אודי.
ומה שבטוח: ספידסטר היא בנטלי. משהו כזה שממש יפה להסתכל עליו, אבל בסופו של דבר, BMW סדרה 5 לוקחת אותו בסיבוב
האמת שאינטואיטיבית רציתי לומר שלא, אבל זו דווקא יכולה להיות אנלוגיה מאוד נחמדה ומתאימה.רונציליו כתב:האם ניתן להגיד שראש E61 זה מנוע מוגדש ודאבל בויילר זה נפח גדול עם הנעה כפולה?)...
בימינו אנו, מנוע אטמוספרי גדול כמעט ולא מספק יתרונות ממשיים על מנוע מוגדש קטן. יש יתרונות די זניחים (השהיה וכו'), אבל בפועל - היתרונות של הטורבו עולים על חסרונותיו. כך גם לגבי ה-HX מול דאבל. יש הבדלים, אבל בשימוש יומיומי החסכון של HX (במחיר, גודל וצריכת חשמל) עולים על החסרונות.
- שינה היא סימפטום של מחסור בקפאין -
- רונציליו (פותח השרשור)
-
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 218
- הצטרף: דצמבר 2012
- נתן תודות: 1 פעם
- קיבל תודות: 4 פעמים
נחמד .. אז גיר ידני זה בעצם מנוף ..
שאלתי לגבי גולף GTI בגלל שאני מחפש מכונת קפה לא גדולה עם רגש, פרקטיות ואמינות וגם קצת סטייל ( כמובן שהתייחסתי לדגם עם 5 דלתות וגיר אוטומטי מצמד כפול..)
אם הסטרגה היא גולף GTI ידני עם 3 דלתות מה מקביל ל GTI אוטומטית 5 דלתות?
ושאלת השאלות .. מה מקביל ל סדרה 3??
סליחה שוב על השרשור ההזוי אבל תאמינו או לא זה עוזר בקבלת החלטות..
שאלתי לגבי גולף GTI בגלל שאני מחפש מכונת קפה לא גדולה עם רגש, פרקטיות ואמינות וגם קצת סטייל ( כמובן שהתייחסתי לדגם עם 5 דלתות וגיר אוטומטי מצמד כפול..)
אם הסטרגה היא גולף GTI ידני עם 3 דלתות מה מקביל ל GTI אוטומטית 5 דלתות?
ושאלת השאלות .. מה מקביל ל סדרה 3??
סליחה שוב על השרשור ההזוי אבל תאמינו או לא זה עוזר בקבלת החלטות..
- moti_r
-
- עורך ראשי HTCafe
- הודעות: 9712
- הצטרף: נובמבר 2004
- מיקום: ישראל
- נתן תודות: 219 פעמים
- קיבל תודות: 682 פעמים
זה אחלה שרשור. אני אוהב אנלוגיות, בדיוק מהסיבה שאתה מתאר.
כשמעבירים דברים למישור אחר, לפעמים זה עוזר לפתח תובנות פשוטות.
ולמרות זאת, האמת שקצת קשה למצוא GTI אוטומטית 5 דלתות, אם הסטרגה היא הידנית. המעבר מידנית לחצי-אוטומטית הוא לא כ"כ שקול למעבר ממנוף למשאבה, כי מדובר בסוג אחר לגמרי של טעם. זה לא ענין של שליטה וביצועים מול נוחות ואוטומציה (כמו בגיר של רכב).
נראה לי שאנלוגיה של רגיל מול אוטומט זה בדיוק מכונה חצי אוטומטית רגילה (עם ידית שמרימים מהצד), מול גרסא דומה שלה אבל דיגיטלית (עם כפתור לחליטת מנה כפולה) - משהו כמו הדומובר ג'ונייר מול הגרסא הדיגיטלית שלה, הסופר דומובר (כמו שיש ל-joncafe).
אגב, אני פתאום חושב שהסמי היא לא אלפא פתוחה מודל 70, אלא אלפא ספיידר חדשה יותר. הפתוחה הישנה היא האלקטרה א-לווה (עם המנוף).
כשמעבירים דברים למישור אחר, לפעמים זה עוזר לפתח תובנות פשוטות.
ולמרות זאת, האמת שקצת קשה למצוא GTI אוטומטית 5 דלתות, אם הסטרגה היא הידנית. המעבר מידנית לחצי-אוטומטית הוא לא כ"כ שקול למעבר ממנוף למשאבה, כי מדובר בסוג אחר לגמרי של טעם. זה לא ענין של שליטה וביצועים מול נוחות ואוטומציה (כמו בגיר של רכב).
נראה לי שאנלוגיה של רגיל מול אוטומט זה בדיוק מכונה חצי אוטומטית רגילה (עם ידית שמרימים מהצד), מול גרסא דומה שלה אבל דיגיטלית (עם כפתור לחליטת מנה כפולה) - משהו כמו הדומובר ג'ונייר מול הגרסא הדיגיטלית שלה, הסופר דומובר (כמו שיש ל-joncafe).
אגב, אני פתאום חושב שהסמי היא לא אלפא פתוחה מודל 70, אלא אלפא ספיידר חדשה יותר. הפתוחה הישנה היא האלקטרה א-לווה (עם המנוף).
- שינה היא סימפטום של מחסור בקפאין -
המרחק בין טורבו למנוע אטמוספרי ספורטיבי הצטמצם ועם זאת הוא גדול. הייתי קורא לזה "נשמה", אבל אם לרדת לפרטים - הטורבו מוגבל בסל"ד וביכולת לדייק עם הדוושה. הטורבו גם לא אופטימלי בשריפת הדלק (עקב יחס דחיסה נמוך), ולכן פחות חסכוני, אבל הקטנת המנוע מפצה על זה במידה מסויימת. יש גם עניין של אמינות עם מנועי טורבו, עומס גדול על מנוע קטן, והמגדש עצמו שעשוי להתקלקל. פחות רלוונטי באוטו חדש.
במשפחתית זה כיף, נהנים מצריכת דלק סבירה, ממשקל נמוך יותר ומדחף נעים ויעיל. בספורטיבית, כשאתה רוצה לשמוע מנוע צורח ב 8000 סלד ולדעת מה יקרה כשתלחץ על הדוושה, זה פחות טוב.
במשפחתית זה כיף, נהנים מצריכת דלק סבירה, ממשקל נמוך יותר ומדחף נעים ויעיל. בספורטיבית, כשאתה רוצה לשמוע מנוע צורח ב 8000 סלד ולדעת מה יקרה כשתלחץ על הדוושה, זה פחות טוב.
what's next?
bezzera bz-99
ישנה, טובה, רועשת ואף פעם לא מתקלקלת (טפו-טפו)
נא להרשם/להכנס לחשבון בפורום על מנת לצפות בקבצים או בתמונות המצורפים לשרשור