פרויקט הלנקו שלי מתחיל!

פורום המיועד לציוד אודיו וינטאג' על כל סוגיו וכן אודיו אנלוגי - פטיפונים, ויניל וטייפים
raniburg
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1434
הצטרף: אוקטובר 2012
נתן תודות: 738 פעמים
קיבל תודות: 395 פעמים

נושא שלא נקרא #16 

שאלה ללנקואיסטים,ב 75 אמורות להיות שתי משקולות לאנטי סקייטינג 1 ו 4 גרם , לי אין את שתיהן ,האם יש שימוש למשקולת של ה 4 או שהיא לראשים עם VTF גבוה
אני לא זז מכאן עד סוף הצד

Tankpopper (פותח השרשור)
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 542
הצטרף: מרץ 2012
נתן תודות: 11 פעמים
קיבל תודות: 81 פעמים

נושא שלא נקרא #17 

אין לי מושג, אבל הכי טוב שתשאל את HORENLESS

hornless
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 616
הצטרף: דצמבר 2004
שם מלא: גיא
מיקום: תל אביב
נתן תודות: 23 פעמים
קיבל תודות: 21 פעמים

נושא שלא נקרא #18 

יש שימוש בעיקר למשקולת של ה-4. מיועדת לכל הראשים עם VTF של 1 גרם ומעלה.
גיא

Tankpopper (פותח השרשור)
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 542
הצטרף: מרץ 2012
נתן תודות: 11 פעמים
קיבל תודות: 81 פעמים

נושא שלא נקרא #19 

[img2=550x309]https://lh5.googleusercontent.com/-1QJy ... 0/near.JPG[/img2]

מתחיל לקבל צורה סופית 8)

avihuli
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8415
הצטרף: אוגוסט 2011
נתן תודות: 1376 פעמים
קיבל תודות: 1230 פעמים

נושא שלא נקרא #20 

WOW... !!!
Main 7.1.2: LG 77C9, Yamaha RX-A2050, Emotiva BasX A-150, Yamaha BD-A1020, Tronsmart Vega S95 Telos, Wii.
SVS ULTRA Bookshelf / Center, Focal Bird, M&K M40T, SVS Prime Elevation, SVS SB-3000.

Bedroom: LG 55EG910Y | Media Room: in progress

BennyO
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 972
הצטרף: דצמבר 2011
נתן תודות: 487 פעמים
קיבל תודות: 213 פעמים

נושא שלא נקרא #21 

(Y) (Y) (Y)
Rust never sleeps

Tankpopper (פותח השרשור)
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 542
הצטרף: מרץ 2012
נתן תודות: 11 פעמים
קיבל תודות: 81 פעמים

נושא שלא נקרא #22 

עוד התקדמות!

הפלטה העליונה שתכורסם בCNC (כנראה שהיא תהיה מMDF או בירץ'). כמו שאפשר לראות יש שקע לפלטה ואחרי זה עוד שקעים מיוחדים לפלטה האלטרניטיבית:

[img2=550x412]https://lh3.googleusercontent.com/-FKXJ ... 12/cnc.JPG[/img2]

הפלטה האלטרניטיבית, הפלטה לזרועה והפלטה למפסק הדלקה יחתכו בלייזר מנירוסטה בעובי 3 ממ:
[img2=550x412]https://lh4.googleusercontent.com/-VmU8 ... laser1.JPG[/img2]

מעל הכל יהיה לוח אקרילי (פרספקס), גם הוא בחיתוך לייזר:
[img2=550x412]https://lh6.googleusercontent.com/-Gdud ... laser2.JPG[/img2]

תמונת חתך של הכל:
[img2=550x412]https://lh5.googleusercontent.com/-2c5b ... /cross.JPG[/img2]

וממשיכים לעבוד!

avihuli
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8415
הצטרף: אוגוסט 2011
נתן תודות: 1376 פעמים
קיבל תודות: 1230 פעמים

נושא שלא נקרא #23 

תקשיב - זה נראה מושקע ברמות על - התוצאה בטח תהיה מרקיעת שחקים.
אין לי כל שמץ של ידע בפטיפונים אבל אני עוקב אחרי העשייה של ה- DIY... BIG LIKE !!!
Main 7.1.2: LG 77C9, Yamaha RX-A2050, Emotiva BasX A-150, Yamaha BD-A1020, Tronsmart Vega S95 Telos, Wii.
SVS ULTRA Bookshelf / Center, Focal Bird, M&K M40T, SVS Prime Elevation, SVS SB-3000.

Bedroom: LG 55EG910Y | Media Room: in progress

Omri617
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2291
הצטרף: ינואר 2011
נתן תודות: 209 פעמים
קיבל תודות: 89 פעמים

נושא שלא נקרא #24 

אלוף...! משהו לא נורמלי ..

tnsilver
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4166
הצטרף: פברואר 2012
נתן תודות: 619 פעמים
קיבל תודות: 1299 פעמים

מה חשוב לדעת על הגאומטריה ותכנון זרועות בפטפונים

נושא שלא נקרא #25 

תגיד טומי, מה העניין הזה עם הזוית של הזרוע, איך אני מחשב את זה? יש איזה מקור מידע בנושא?
...
:) כן. יש. אבל אני לא רוצה להוציא לך את הרוח מהמפרשים. יש מספר מקורות, החל מפרסי ווילסון שהיה הראשון שנתן דעתו על העניין כבר ב-1924. אחר כך H.G.Baerwald התייחס לנושא בתחילת שנות ה-40' והפך להיות ה'מייבן' הגדול בעולם עד שהגיע J.K.Stevenson ב-1966 ונתן התייחסות משל עצמו. אחר-כך באו אחרים, כמו Graeme Dennes ועשו קצת רוויזיה בתחום בשנות ה-80' ולאחרונה ב-2009. רוויזיות כאלו מגלות ש-Baerwald לא בדיוק היה הראשון ולא בדיוק נתן קרדיט לקודמו הגרמני ולא בדיוק ידוע אם מדובר בסוג של 'גניבה' אקדמאית - אך Erik Löfgren כבר התייחס לסוגיות הקשורות בתכנון זרועות והאופטימיזציה של הזווית הארורה כבר ב-1938. מסתבר ש-Baerwald גם לא בדיוק צדק...

אני קורא את המאמרים האלה כבר שנים. זה אולי נשמע מעניין אבל אלה ברובם שעורי הנדסה והם עוזרים לי להירדם. עד שאני מסיים אחד - אני שוכח על מה מדבר השני. היתה תקופה שכל הנוסחאות היו מתויקות אצלי בגיליונות אקסל. מידי פעם אני מגלה מאמרים חדשים יותר כמו זה של Kesller ו-Pisha או התייחסויות אחרות כמו זו של Keith Howard במגזין Stereophile. בכל מקרה - את כל החישובים האלה אפשר לבצע במחשבונים הנהדרים של Vinyl Engine שכנראה ניהלו בעצמם מערך של גליונות אקסל לאורך השנים.

לכן, במקום לשעמם אותך למוות עם גיאומטריה וקלקולוס אני אספק כאן רשימה של מקורות וגם אמליץ על שניים שהם גם יותר מודרניים וגם יותר ממצים (מסומנים בפונט כהה). האחרון, Graeme Dennes חבר פעיל בפורומים של Vinyl Engine ואפשר להפנות אליו שאלות.
[left] [/left]

בנוסף, המגזין Stereophile פירסם ב-2010 מאמר של Keith Howard שעוסק בנושא הזה. לאתר Vinyl Engine יש סט שלם של מחשבונים שבעזרתם אפשר לחשב כל מה שצריך כדי לקבל כל נתון גאומטרי של כל זרוע אבל צריך קצת רקע כדי להבין מהם הנתונים שיש להזין ומה המשמעות של התוצאות. הם עושים עבודה נפלאה!

והנה קצת מונחי יסוד בגאומטריה של הזרוע והפטפון...

אפשר לראות מונחים כמו Spindle to Pivot שזהו המרחק מציר לציר שמהווה את הצלע הראשונה במשולש הזרוע. ניתן לראות גם את האורך האפקטיבי שהוא המרחק מציר הזרוע עד מיקום קצה המחט. המרחק הזה מורכב מ-Mounting Distance בתוספת ה-Overhang. את ה-Overhang הזניחו כאן (בכיתוב) אך הוא מופיע כחלק של האורך האפקטיבי שגולש מעבר לציר הפטפון. האורך האפקטיבי של הזרוע הוא הצלע השנייה במשולש. Offset Angle היא הזווית שיש להוסיף למחט כדי להציב אותה בזווית ישרה ביחס לרדיוס (המחרטה של המסטר עוברת ברדיוס). ההשקה הזו מתאפשרת בשתי נקודות בלבד על גבי התקליט והן נקראות נקודות האיפוס (Null Points). מיקום הנקודות הללו הוא מוקד לחילוקי דעות, לחישובים שונים, ומתודולוגיות שונות, וזו הסיבה שיש לנו פרוטרקטורים רבים (מדי זווית) של סטיבנסון, באורולד, ושניים של לופגרן. בכל מד זווית כזה - מסומנות נקודות האיפוס במיקום שונה...

תמונה

BennyO
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 972
הצטרף: דצמבר 2011
נתן תודות: 487 פעמים
קיבל תודות: 213 פעמים

נושא שלא נקרא #26 

טומי - סקירת ספרות שלך מתאינה לתזה (Y)

שלח תגובה

חזור אל “וינטאג' ואנלוגי”