אם עשו אוזניה פתוחה שהחיסרון שלה זה דליפת רעש לסביבה יש כנראה יתרון שמצדיק את החיסרון.
השמח לתשובה
מה יתרונות של אוזניה פתוחה על סגורה .....
שאלת שאלה טובה!
נכנסת לשאלה פיזיקלית מורכבת ופשוטה באחד. נסתכל על אוזניה כעל דרייבר וכוס האוזניה ("קפסולה") אשר מהווה לרוב תיבת תהודה (דמיון לרמקולים מיניאטורים כבר אמרנו?!).
באוזניות סגורות הנסיון הוא שלא יצאו גליי קול מחלל האוזניה ולא יכנסו פנימה, לכן יש צורך להתחשב ברזוננס (תהודה) של הגלים בתוך חלל הכוס. זאת אומרת שאופי החומר גלם, עוביו, צורתו משפיעים מאוד מאוד בדומה לרמקולים ואף יותר מכיוון והכל מיניאטורי יותר- שינוי קטן משפיע הרבה. בגלל זה בתחום האוזניות הסגורות ניתן לראות הרבה MODים של דאמפינג (שיכוך) של הכוס בחלל הפנימי על ידי צמר גפן וכו' אשר מקטין את ההחזרים בחללה. מכיוון והאוזניה סגורה היא למעשה לרוב מעצימה את טווח התדרים הנמוכים (באסים). כדי להקטין את הבאס השמן שנפוץ באוזניות סגורות הרבה אנשים מבצעים להן שיכוך בעזרת ריפוד/בלו-טאק וחיות אחרות.
היתרון הדומיננטי של אוזניות הוא במוזיקה אלקטרונית, פופ וכד' (מוזיקה עם באסים).
באוזניות פתוחות הסיפור אחר מכיוון ולחלל האוזניה השפעה זניחה יחסית ול-SONY לדוגמה יש מספר דגמים פתוחים שבהם הדרייבר "באוויר" ופשוט יושב ליד האוזן בלי אף כוס. דגם מפורסם שניתן לראות את זה בו זה- AKG K1000 האגדי.
בגלל שבאוזניות פתוחות הכוס המבנה מאפשר לגליי קול לצאת החוצה ולאפשר זרימה חופשית וכתוצאה מכך גם צליל (לרוב) יותר אמין שמתבטא בדברים שציינו למעלה. כפי שמבנה הכוס של האוזניה מאפשר זליגת צליל החוצה, ככה גם רעש חיצוני זולג פנימה והאזנה לאוזניות פתוחות בסביבה רועשת בעייתית.
גם באוזניות מסוג זה מבצעים MODים, אך פחות והחברה הדומיננטית שזוכה למודינג זו גראדו שלרוב מרכיבים להם "CUPS" מעץ שמעצימים את הסאונד ומהווים מעין שופר לדרייברים.
אוזניות כאלו מצטיינות במוזיקה אקוסטית בעיקר.
בשביל לנסות ליצור יצור כלאיים חברות יצרו אוזניות שנחשבות- "SEMI OPEN" כמו ה- AKG K701, בייר 880 ודומים שלמעשה חצי פתוחים-סגורים ומנסים לקחת מהיתרון של כל סוג מהאוזניות.
כמו שאתה מבין, בסופו של יום הכל עניין של תיכנון ומדידות ומדידות.
אתה יכול להציץ פה באחד העמודים בעבר בו פירסמתי את הפרויקט שביצעתי באוזניות ישנות שלי של אודיו טכניקה (מדובר באוזניה סגורה).
נכנסת לשאלה פיזיקלית מורכבת ופשוטה באחד. נסתכל על אוזניה כעל דרייבר וכוס האוזניה ("קפסולה") אשר מהווה לרוב תיבת תהודה (דמיון לרמקולים מיניאטורים כבר אמרנו?!).
באוזניות סגורות הנסיון הוא שלא יצאו גליי קול מחלל האוזניה ולא יכנסו פנימה, לכן יש צורך להתחשב ברזוננס (תהודה) של הגלים בתוך חלל הכוס. זאת אומרת שאופי החומר גלם, עוביו, צורתו משפיעים מאוד מאוד בדומה לרמקולים ואף יותר מכיוון והכל מיניאטורי יותר- שינוי קטן משפיע הרבה. בגלל זה בתחום האוזניות הסגורות ניתן לראות הרבה MODים של דאמפינג (שיכוך) של הכוס בחלל הפנימי על ידי צמר גפן וכו' אשר מקטין את ההחזרים בחללה. מכיוון והאוזניה סגורה היא למעשה לרוב מעצימה את טווח התדרים הנמוכים (באסים). כדי להקטין את הבאס השמן שנפוץ באוזניות סגורות הרבה אנשים מבצעים להן שיכוך בעזרת ריפוד/בלו-טאק וחיות אחרות.
היתרון הדומיננטי של אוזניות הוא במוזיקה אלקטרונית, פופ וכד' (מוזיקה עם באסים).
באוזניות פתוחות הסיפור אחר מכיוון ולחלל האוזניה השפעה זניחה יחסית ול-SONY לדוגמה יש מספר דגמים פתוחים שבהם הדרייבר "באוויר" ופשוט יושב ליד האוזן בלי אף כוס. דגם מפורסם שניתן לראות את זה בו זה- AKG K1000 האגדי.
בגלל שבאוזניות פתוחות הכוס המבנה מאפשר לגליי קול לצאת החוצה ולאפשר זרימה חופשית וכתוצאה מכך גם צליל (לרוב) יותר אמין שמתבטא בדברים שציינו למעלה. כפי שמבנה הכוס של האוזניה מאפשר זליגת צליל החוצה, ככה גם רעש חיצוני זולג פנימה והאזנה לאוזניות פתוחות בסביבה רועשת בעייתית.
גם באוזניות מסוג זה מבצעים MODים, אך פחות והחברה הדומיננטית שזוכה למודינג זו גראדו שלרוב מרכיבים להם "CUPS" מעץ שמעצימים את הסאונד ומהווים מעין שופר לדרייברים.
אוזניות כאלו מצטיינות במוזיקה אקוסטית בעיקר.
בשביל לנסות ליצור יצור כלאיים חברות יצרו אוזניות שנחשבות- "SEMI OPEN" כמו ה- AKG K701, בייר 880 ודומים שלמעשה חצי פתוחים-סגורים ומנסים לקחת מהיתרון של כל סוג מהאוזניות.
כמו שאתה מבין, בסופו של יום הכל עניין של תיכנון ומדידות ומדידות.
אתה יכול להציץ פה באחד העמודים בעבר בו פירסמתי את הפרויקט שביצעתי באוזניות ישנות שלי של אודיו טכניקה (מדובר באוזניה סגורה).
**נהרסו לכם האוזניות או ציוד אלקטרוני אחר שאתם עתידים לזרוק לפח? צרו קשר בפרטי ואשמח לקבל את תרומתכם ולנסות להחיות אותה לפני שנהפכת לזבל! תודה! **
בכתבות מציינים אחרת:
"Production started in 1989, and at $2,500 a pair"
http://www.cnet.com/news/sony-mdr-r10-t ... -headphone
"It's a limited edition headphone -- 2000 only -- with a price tag equal to 25 Borsalinos.
Yes, that's $2,499.95 for a set of cans"
http://hometheaterreview.com/sony-mdr-r ... s-reviewed
בוויקי מוזכר ה360,000 Yen:
http://wiki.faust3d.com/wiki/index.php? ... ny_MDR-R10
בכל מקרה זה או זה, המחיר בכל מקרה אסטרונומי לשנות ה90.
"Production started in 1989, and at $2,500 a pair"
http://www.cnet.com/news/sony-mdr-r10-t ... -headphone
"It's a limited edition headphone -- 2000 only -- with a price tag equal to 25 Borsalinos.
Yes, that's $2,499.95 for a set of cans"
http://hometheaterreview.com/sony-mdr-r ... s-reviewed
בוויקי מוזכר ה360,000 Yen:
http://wiki.faust3d.com/wiki/index.php? ... ny_MDR-R10
בכל מקרה זה או זה, המחיר בכל מקרה אסטרונומי לשנות ה90.
נכון, ה-ין היה הרבה יותר חזק בשנות השמונים והתשעים, 360000JPY=2484S נכון ל-1990 (הכי מוקדם שמצאתי).
בכל אופן, אכן מחיר בלתי נתפס במונחים של אז כששוק היי-אנד באוזניות לא היה אפילו קרוב למיינסטרים כמו היום. ועדיין השמועה אומרת שסוני הפסידו, או מכרו במחיר עלות, על כל זוג שיוצר כי עלות חומרי הגלם גם כן הייתה אסטרונומית, החל מקפסולות העץ שיוצרו מעצי zelkova בני מאות שנים, דרך ממברנות הביו-צלולוז (דבר שהיה ממש חלוצי לאותה תקופה עם yield failure של יותר מ-90% FWIR) ועד לשלדת המגנזיום ומזוודת העור שהגיעה איתן.
נ.ב- הR10 לא באמת סגורות, יותר vented closed-back או semi-closed.
בכל אופן, אכן מחיר בלתי נתפס במונחים של אז כששוק היי-אנד באוזניות לא היה אפילו קרוב למיינסטרים כמו היום. ועדיין השמועה אומרת שסוני הפסידו, או מכרו במחיר עלות, על כל זוג שיוצר כי עלות חומרי הגלם גם כן הייתה אסטרונומית, החל מקפסולות העץ שיוצרו מעצי zelkova בני מאות שנים, דרך ממברנות הביו-צלולוז (דבר שהיה ממש חלוצי לאותה תקופה עם yield failure של יותר מ-90% FWIR) ועד לשלדת המגנזיום ומזוודת העור שהגיעה איתן.
נ.ב- הR10 לא באמת סגורות, יותר vented closed-back או semi-closed.