מה יתרונות של אוזניה פתוחה על סגורה .....

כל מה שאי פעם רציתם לדעת על אוזניות, מגברי אוזניות ומה שבינהם.
alkobi (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 347
הצטרף: מאי 2013
נתן תודות: 20 פעמים
קיבל תודות: 14 פעמים

מה יתרונות של אוזניה פתוחה על סגורה .....

נושא שלא נקרא #1 

אם עשו אוזניה פתוחה שהחיסרון שלה זה דליפת רעש לסביבה יש כנראה יתרון שמצדיק את החיסרון.
השמח לתשובה

eyal1983
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3449
הצטרף: מאי 2007
מיקום: רמת ישי
נתן תודות: 26 פעמים
קיבל תודות: 281 פעמים

נושא שלא נקרא #2 

היתרון של פתוחה הוא גדול מאוד:
צליל פתוח ואמיתי יותר, עוד במה, פחות החזרי-קול \ תהודה, פחות צבע לצליל,

החסרון היחיד הוא זליגת סאונד.

SONYES
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3055
הצטרף: דצמבר 2006
נתן תודות: 574 פעמים
קיבל תודות: 269 פעמים

נושא שלא נקרא #3 

(Y)

FOXY
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1042
הצטרף: ספטמבר 2007
נתן תודות: 16 פעמים
קיבל תודות: 42 פעמים

נושא שלא נקרא #4 

הכל עניין של תיכנון....סוני הצליחה להוציא סאונד מעולה באוזניה סגורה...SONY MDR-R10.

אך לרוב ישנה עדיפות לאוזניה פתוחה מבחינת סאונד.

SONYES
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3055
הצטרף: דצמבר 2006
נתן תודות: 574 פעמים
קיבל תודות: 269 פעמים

נושא שלא נקרא #5 

נכון במחיר אסטרונומי ביד שניה 4000 דולר

Beta
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1316
הצטרף: דצמבר 2009
נתן תודות: 51 פעמים
קיבל תודות: 109 פעמים

נושא שלא נקרא #6 

שאלת שאלה טובה!

נכנסת לשאלה פיזיקלית מורכבת ופשוטה באחד. נסתכל על אוזניה כעל דרייבר וכוס האוזניה ("קפסולה") אשר מהווה לרוב תיבת תהודה (דמיון לרמקולים מיניאטורים כבר אמרנו?!).

באוזניות סגורות הנסיון הוא שלא יצאו גליי קול מחלל האוזניה ולא יכנסו פנימה, לכן יש צורך להתחשב ברזוננס (תהודה) של הגלים בתוך חלל הכוס. זאת אומרת שאופי החומר גלם, עוביו, צורתו משפיעים מאוד מאוד בדומה לרמקולים ואף יותר מכיוון והכל מיניאטורי יותר- שינוי קטן משפיע הרבה. בגלל זה בתחום האוזניות הסגורות ניתן לראות הרבה MODים של דאמפינג (שיכוך) של הכוס בחלל הפנימי על ידי צמר גפן וכו' אשר מקטין את ההחזרים בחללה. מכיוון והאוזניה סגורה היא למעשה לרוב מעצימה את טווח התדרים הנמוכים (באסים). כדי להקטין את הבאס השמן שנפוץ באוזניות סגורות הרבה אנשים מבצעים להן שיכוך בעזרת ריפוד/בלו-טאק וחיות אחרות.
היתרון הדומיננטי של אוזניות הוא במוזיקה אלקטרונית, פופ וכד' (מוזיקה עם באסים).

באוזניות פתוחות הסיפור אחר מכיוון ולחלל האוזניה השפעה זניחה יחסית ול-SONY לדוגמה יש מספר דגמים פתוחים שבהם הדרייבר "באוויר" ופשוט יושב ליד האוזן בלי אף כוס. דגם מפורסם שניתן לראות את זה בו זה- AKG K1000 האגדי.
בגלל שבאוזניות פתוחות הכוס המבנה מאפשר לגליי קול לצאת החוצה ולאפשר זרימה חופשית וכתוצאה מכך גם צליל (לרוב) יותר אמין שמתבטא בדברים שציינו למעלה. כפי שמבנה הכוס של האוזניה מאפשר זליגת צליל החוצה, ככה גם רעש חיצוני זולג פנימה והאזנה לאוזניות פתוחות בסביבה רועשת בעייתית.
גם באוזניות מסוג זה מבצעים MODים, אך פחות והחברה הדומיננטית שזוכה למודינג זו גראדו שלרוב מרכיבים להם "CUPS" מעץ שמעצימים את הסאונד ומהווים מעין שופר לדרייברים.
אוזניות כאלו מצטיינות במוזיקה אקוסטית בעיקר.

בשביל לנסות ליצור יצור כלאיים חברות יצרו אוזניות שנחשבות- "SEMI OPEN" כמו ה- AKG K701, בייר 880 ודומים שלמעשה חצי פתוחים-סגורים ומנסים לקחת מהיתרון של כל סוג מהאוזניות.

כמו שאתה מבין, בסופו של יום הכל עניין של תיכנון ומדידות ומדידות. :)

אתה יכול להציץ פה באחד העמודים בעבר בו פירסמתי את הפרויקט שביצעתי באוזניות ישנות שלי של אודיו טכניקה (מדובר באוזניה סגורה).
**נהרסו לכם האוזניות או ציוד אלקטרוני אחר שאתם עתידים לזרוק לפח? צרו קשר בפרטי ואשמח לקבל את תרומתכם ולנסות להחיות אותה לפני שנהפכת לזבל! :) תודה! **

FOXY
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1042
הצטרף: ספטמבר 2007
נתן תודות: 16 פעמים
קיבל תודות: 42 פעמים

נושא שלא נקרא #7 

SONYES כתב:נכון במחיר אסטרונומי ביד שניה 4000 דולר
...
יותר לכיוון $6000 בלוחות יד 2.

בזמן הייצור שלהן מחיר הרטייל של הסוני היה $2,500.

alkobi (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 347
הצטרף: מאי 2013
נתן תודות: 20 פעמים
קיבל תודות: 14 פעמים

נושא שלא נקרא #8 

תודה

Ilyan
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2541
הצטרף: מרץ 2007
נתן תודות: 133 פעמים
קיבל תודות: 155 פעמים

נושא שלא נקרא #9 

רבה

FOXY כתב:
...
...
יותר לכיוון $6000 בלוחות יד 2.

בזמן הייצור שלהן מחיר הרטייל של הסוני היה $2,500.
...
360000JPY ב'88 עם עדכון אינפציה להיום=404000JPY

משהו כמו 4000$.

SONYES
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3055
הצטרף: דצמבר 2006
נתן תודות: 574 פעמים
קיבל תודות: 269 פעמים

נושא שלא נקרא #10 

(Y) בדקתי 4000 ִִ$
ויש שני גרסאות
בשנת 1989 נבדקה עי המגזין גרמופון שהייתי מנוי במשך9 שנים 1983/ 1991 ועדיין שלי לי את החוברת עלו באנדליה אם אני זוכר טוב 2700 פאונד

יוצרו ברציפות ד 2004

FOXY
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1042
הצטרף: ספטמבר 2007
נתן תודות: 16 פעמים
קיבל תודות: 42 פעמים

נושא שלא נקרא #11 

בכתבות מציינים אחרת:

"Production started in 1989, and at $2,500 a pair"

http://www.cnet.com/news/sony-mdr-r10-t ... -headphone

"It's a limited edition headphone -- 2000 only -- with a price tag equal to 25 Borsalinos.
Yes, that's $2,499.95 for a set of cans"

http://hometheaterreview.com/sony-mdr-r ... s-reviewed

בוויקי מוזכר ה360,000 Yen:
http://wiki.faust3d.com/wiki/index.php? ... ny_MDR-R10

בכל מקרה זה או זה, המחיר בכל מקרה אסטרונומי לשנות ה90.

Ilyan
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2541
הצטרף: מרץ 2007
נתן תודות: 133 פעמים
קיבל תודות: 155 פעמים

נושא שלא נקרא #12 

נכון, ה-ין היה הרבה יותר חזק בשנות השמונים והתשעים, 360000JPY=2484S נכון ל-1990 (הכי מוקדם שמצאתי).

בכל אופן, אכן מחיר בלתי נתפס במונחים של אז כששוק היי-אנד באוזניות לא היה אפילו קרוב למיינסטרים כמו היום. ועדיין השמועה אומרת שסוני הפסידו, או מכרו במחיר עלות, על כל זוג שיוצר כי עלות חומרי הגלם גם כן הייתה אסטרונומית, החל מקפסולות העץ שיוצרו מעצי zelkova בני מאות שנים, דרך ממברנות הביו-צלולוז (דבר שהיה ממש חלוצי לאותה תקופה עם yield failure של יותר מ-90% FWIR) ועד לשלדת המגנזיום ומזוודת העור שהגיעה איתן.

נ.ב- הR10 לא באמת סגורות, יותר vented closed-back או semi-closed.

שלח תגובה

חזור אל “אוזניות ומגברי אוזניות”