אהלן.
מפרט נוכחי
Amd sempron le 1250
gigabyte ga ma69vm-s2
ddr2 3gb
מארז nzxt whisper
ספק corsair vx450
שולט עליו דרך teamviewer
כלל החומרה מאזור 2008 כולל כוננים.
1. רוצה לשדרג אותו מבחינת חומרה כדי שאוכל להוסיף עוד כוננים
משמש כתחנת הורדות אחסון והזרמה
שדרוג :
מארז שיכול לאחסן 6 כוננים ומעלה
רוצה לשים כונן ssd נפח קטן למערכת הפעלה
וכרטיס הרחבה לsata
ובקר טמפ ושליטה על מאווררים (ebay)
האם צריך לשדרג את הלוח?
תקציב עד 1000 בשאיפה לפחות.
2. הכוננים הנוכחיים ישנים, איך אפשר לבדוק את המצב שלהם כולל תקינות?
תודה!
בניית שרת אחסון והזרמה
- compman112 (פותח השרשור)
-
- חבר ותיק
- הודעות: 2589
- הצטרף: יולי 2005
- נתן תודות: 42 פעמים
- קיבל תודות: 14 פעמים
- compman112 (פותח השרשור)
-
- חבר ותיק
- הודעות: 2589
- הצטרף: יולי 2005
- נתן תודות: 42 פעמים
- קיבל תודות: 14 פעמים
בעיקרון מה שאתה מחפש זה להרכיב נאס
אתה צריך לוח אם- עדיף עם 6 חיבורי SATA (הנאסים מתבססים על רייד תוכנה ולא חומרה אז לא משנה אם הלוח תומך ברייד או לא)
מעבד פנטיום האסוול יעשה את העבודה
4 גיגה זיכרון DDR3
מארז שיש לו סלוטים ל 6 דיסקים
ספק כוח- של לך טוב אבל מכיוון שזה יהיה דלוק 24/7 עדיף ספק מדורג ולא אחד שנותן את מלוא ההספק כל הזמן (לאורך זמן זה הרבה כסף בחשמל)
מאוורר מעבד ומאווררי מארז שקטים ככל האפשר- התוכנה של הנאס בדרך כלל שולטת על המאווררים.
סיפור כזה קומפלט זה בערך 1,500 שקל, אם תוותר על הספק ירדול לך 300-400 ש"ח
אתה צריך לוח אם- עדיף עם 6 חיבורי SATA (הנאסים מתבססים על רייד תוכנה ולא חומרה אז לא משנה אם הלוח תומך ברייד או לא)
מעבד פנטיום האסוול יעשה את העבודה
4 גיגה זיכרון DDR3
מארז שיש לו סלוטים ל 6 דיסקים
ספק כוח- של לך טוב אבל מכיוון שזה יהיה דלוק 24/7 עדיף ספק מדורג ולא אחד שנותן את מלוא ההספק כל הזמן (לאורך זמן זה הרבה כסף בחשמל)
מאוורר מעבד ומאווררי מארז שקטים ככל האפשר- התוכנה של הנאס בדרך כלל שולטת על המאווררים.
סיפור כזה קומפלט זה בערך 1,500 שקל, אם תוותר על הספק ירדול לך 300-400 ש"ח
- ufffnick
- גורו
- הודעות: 4623
- הצטרף: ספטמבר 2008
- מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
- נתן תודות: 127 פעמים
- קיבל תודות: 466 פעמים
Re: בניית שרת אחסון והזרמה
@compman112
·אתה בכיוון הנכון.
כל עוד אתה משתמש בהזרמה ישירה, ללא עיבוד על השרת החומרה שלך בסדר. המעבד לא יתאמץ מידי בהזרמה.
תוודה שיש לך מספיק זיכרון (בהתאם למערכת ההפעלה) וכרטיס הרחבה לחיבורי SATA מתאים ללוח.
·אתה בכיוון הנכון.
כל עוד אתה משתמש בהזרמה ישירה, ללא עיבוד על השרת החומרה שלך בסדר. המעבד לא יתאמץ מידי בהזרמה.
תוודה שיש לך מספיק זיכרון (בהתאם למערכת ההפעלה) וכרטיס הרחבה לחיבורי SATA מתאים ללוח.
- compman112 (פותח השרשור)
-
- חבר ותיק
- הודעות: 2589
- הצטרף: יולי 2005
- נתן תודות: 42 פעמים
- קיבל תודות: 14 פעמים
ufffnick - תגדיר בכיוון הנכון.
משתמש בהזרמה ישירה, כל העיבוד מתבצע דרך מחשב HTPC שאני מציג דרכו.
כרטיס הרחבה לחבירוי SATA - יש המלצות?
כונן SSD יכול לשבת בלוח הנ''ל ?
בלי קשר, מארז + בקר מאוררים אני צריך - יש המלצות? משהו שיכול לשבת בסלון, שיכול להכיל 6+ כוננים .
מערכת הפעלה כרגע וינדוס 7 - האם כדאי להריץ free nas לדוגמא? האם המערכת כזו יודעת להשלט דרך teamviewr ולהריץ ביטורנט.?
draco -
ספק אוותר, יש לך המלצה למפרט?
משתמש בהזרמה ישירה, כל העיבוד מתבצע דרך מחשב HTPC שאני מציג דרכו.
כרטיס הרחבה לחבירוי SATA - יש המלצות?
כונן SSD יכול לשבת בלוח הנ''ל ?
בלי קשר, מארז + בקר מאוררים אני צריך - יש המלצות? משהו שיכול לשבת בסלון, שיכול להכיל 6+ כוננים .
מערכת הפעלה כרגע וינדוס 7 - האם כדאי להריץ free nas לדוגמא? האם המערכת כזו יודעת להשלט דרך teamviewr ולהריץ ביטורנט.?
draco -
ספק אוותר, יש לך המלצה למפרט?
- ufffnick
- גורו
- הודעות: 4623
- הצטרף: ספטמבר 2008
- מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
- נתן תודות: 127 פעמים
- קיבל תודות: 466 פעמים
@compman112
·לגבי מתאם SATA יש המון, רק תדאג שזה כרטיס טיפש (ללא בקר RAID).
כונן SSD נראה לי מיותר, אבל תלוי במערכת ההפעלה שתרצה להתקין.
בקר טמפ' יש לי, אוכל לשלוח דגם מאוחר יותר כשאגיע הביתה. קח בחשבון שזה טוב כדי להשלים את מה שלוח האם עושה, לא במקום.
6 כוננים זה דבר קצת רועש בסלון, תלוי כמה אתה רגיש לרעש. בכל מקרה הייתי מתכנן מראש מינימום רעש ככל שניתן (גומיות שיכוך לכוננים, מאווררים שקטים וכד').
·לגבי מתאם SATA יש המון, רק תדאג שזה כרטיס טיפש (ללא בקר RAID).
כונן SSD נראה לי מיותר, אבל תלוי במערכת ההפעלה שתרצה להתקין.
בקר טמפ' יש לי, אוכל לשלוח דגם מאוחר יותר כשאגיע הביתה. קח בחשבון שזה טוב כדי להשלים את מה שלוח האם עושה, לא במקום.
6 כוננים זה דבר קצת רועש בסלון, תלוי כמה אתה רגיש לרעש. בכל מקרה הייתי מתכנן מראש מינימום רעש ככל שניתן (גומיות שיכוך לכוננים, מאווררים שקטים וכד').
כמובן שאני מכבד את מכובדי אבל לדעתי מדובר בפלסטר שלא יחזיק יותר מדי במיוחד לסטרימינג
6 כוננים בסלון זה חתיכת רעש אולי לא בהתחלה אבל כשהם יצברו ותק זה ירעד
לגבי כרטיס הרחבה יש לי אחד טוב פה שמעלה אבק עדיין בקופסא אתה מוזמן לקפוץ לקחת אותו חינם אין כסף
התוצאה של המעבד שלך לעומד מעבדי ה ATOM ששכיחים במערכות נאס אומנם דומה בבנצמארק אך עדיין לדעתי יש יתרון ב 2 ליבות על ליבה אחת.
מכיוון שאתה מייעד ל 6 כוננים וכנראה מייעד אותם לאיזושהי קונפיגורציית רייד או אפילו jbod קח בחשבון שאם אתה מרכיב הכל עם החומרה הקיימת, אם יהיה כשל בחומרה יש מצב שמערך הרייד ישבר והחומר יעלם.
אני לא אומר את זה סתם כי יש לי דודא לגרום לך להוציא כסף אלא כיוון שראיתי כבר נסיונות השמשת חומרה ישנה שכשלו
6 כוננים בסלון זה חתיכת רעש אולי לא בהתחלה אבל כשהם יצברו ותק זה ירעד
לגבי כרטיס הרחבה יש לי אחד טוב פה שמעלה אבק עדיין בקופסא אתה מוזמן לקפוץ לקחת אותו חינם אין כסף
התוצאה של המעבד שלך לעומד מעבדי ה ATOM ששכיחים במערכות נאס אומנם דומה בבנצמארק אך עדיין לדעתי יש יתרון ב 2 ליבות על ליבה אחת.
מכיוון שאתה מייעד ל 6 כוננים וכנראה מייעד אותם לאיזושהי קונפיגורציית רייד או אפילו jbod קח בחשבון שאם אתה מרכיב הכל עם החומרה הקיימת, אם יהיה כשל בחומרה יש מצב שמערך הרייד ישבר והחומר יעלם.
אני לא אומר את זה סתם כי יש לי דודא לגרום לך להוציא כסף אלא כיוון שראיתי כבר נסיונות השמשת חומרה ישנה שכשלו
- compman112 (פותח השרשור)
-
- חבר ותיק
- הודעות: 2589
- הצטרף: יולי 2005
- נתן תודות: 42 פעמים
- קיבל תודות: 14 פעמים
אשמח לדגם, המוצרים לא להיט בשוק ( אין יותר מידי דגמים)ufffnick כתב:@compman112
·לגבי מתאם SATA יש המון, רק תדאג שזה כרטיס טיפש (ללא בקר RAID).
כונן SSD נראה לי מיותר, אבל תלוי במערכת ההפעלה שתרצה להתקין.
בקר טמפ' יש לי, אוכל לשלוח דגם מאוחר יותר כשאגיע הביתה. קח בחשבון שזה טוב כדי להשלים את מה שלוח האם עושה, לא במקום.
6 כוננים זה דבר קצת רועש בסלון, תלוי כמה אתה רגיש לרעש. בכל מקרה הייתי מתכנן מראש מינימום רעש ככל שניתן (גומיות שיכוך לכוננים, מאווררים שקטים וכד')....
SSD - איזה מערכת הפעלה כדאי?
draco -
גם כאשר המחשב לא מפענח אלא מזרים - יש הבדלים רציניים שמורגשים בהזרמה?
ייתכן כשל במערכת כי החומרה ישנה עם מערך RAID?
מה המפרט המינימלי שאפשר לבנות? לא כולל ספק, זכרון של 3GB יש - דגש על מארז חדש מוצלח אסתטי?
- ufffnick
- גורו
- הודעות: 4623
- הצטרף: ספטמבר 2008
- מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
- נתן תודות: 127 פעמים
- קיבל תודות: 466 פעמים
@compman112
·
אצלי יש את KS01-SL -Scythe.
בסך הכל עושה את העבודה לא רע, אבל שוב - בנוסף, לא במקום.
אתה יכול לראות כאן תמונה של איך זה נראה על המארז שלי.
אם אתה הולך על שרת חלונות תקח SSD ורצוי חדש.
יש מערכות הפעלה שונות שלא מצריכות כונן (מספיק להעלות לזיכרון מCD או מ DOK) כמו Nas4free, ויש מערכות הפעלה שלמות מבוססות לינוקס לשרתים שגם במקרה שלהן אפשר להשתמש בSSD, אם כי אין צורך בנפח גדול (16GB זה מספיק). ישנן מערכות הפעלה שאם RAID רחוק ממך שנות אור ולא רוצה להתקרב לזה, נותנות פיתרון גמיש כמו unraid.
אני משתמש בגרסת דסקטופ KDE של אובונטו עם הרחבות של כלי שרת, מהסיבה הפשוטה שהוא משמש גם מחשב ביתי לכל דבר.
לגבי דבריו של @draco
אם תשתמש במערך RAID תוכנתי (מבוסס לינוקס), במידה של כשל חומרה קל מאוד לאגד חזרה את הכוננים (במגבלות כמובן של תצורת הRAID).
אני בהחלט מסכים שיותר ליבות ייתנו יותר ביצועים, לא בטוח כמה תרגיש בזה ולכן דווקא את נושא הלוח אם + מעבד + זיכרונות, הייתי משאיר דווקא לסוף. מהסיבה שאם אתה רואה שזה לא הולך מבחינת ביצועים, אותם קל מאוד לקנות ולחבר לחומרה שכבר תהיה בידיך, אבל כדאי קודם להגיע למסקנה שזה נידרש.
לכן, לדעתי, הדברים הבסיסיים שתצטרך זה כרטיס הרחבה, מארז מתאים למיקום ולמספר הכוננים והחלטה על מערכת הפעלה + SSD, בקר טמפ' רצוי עם חיבור של יותר מ4 כוננים, ואיתו גם מאווררים נוספים לגוף המארז. קח בחשבון שאם במארז שקנית לא ניתן להוסיף מאווררים, בקר הטמפ' הופך לקורא פאסיבי של הטמפ', ואינו באמת מבקר ומגיב למצב.
·
אצלי יש את KS01-SL -Scythe.
בסך הכל עושה את העבודה לא רע, אבל שוב - בנוסף, לא במקום.
אתה יכול לראות כאן תמונה של איך זה נראה על המארז שלי.
אם אתה הולך על שרת חלונות תקח SSD ורצוי חדש.
יש מערכות הפעלה שונות שלא מצריכות כונן (מספיק להעלות לזיכרון מCD או מ DOK) כמו Nas4free, ויש מערכות הפעלה שלמות מבוססות לינוקס לשרתים שגם במקרה שלהן אפשר להשתמש בSSD, אם כי אין צורך בנפח גדול (16GB זה מספיק). ישנן מערכות הפעלה שאם RAID רחוק ממך שנות אור ולא רוצה להתקרב לזה, נותנות פיתרון גמיש כמו unraid.
אני משתמש בגרסת דסקטופ KDE של אובונטו עם הרחבות של כלי שרת, מהסיבה הפשוטה שהוא משמש גם מחשב ביתי לכל דבר.
לגבי דבריו של @draco
אם תשתמש במערך RAID תוכנתי (מבוסס לינוקס), במידה של כשל חומרה קל מאוד לאגד חזרה את הכוננים (במגבלות כמובן של תצורת הRAID).
אני בהחלט מסכים שיותר ליבות ייתנו יותר ביצועים, לא בטוח כמה תרגיש בזה ולכן דווקא את נושא הלוח אם + מעבד + זיכרונות, הייתי משאיר דווקא לסוף. מהסיבה שאם אתה רואה שזה לא הולך מבחינת ביצועים, אותם קל מאוד לקנות ולחבר לחומרה שכבר תהיה בידיך, אבל כדאי קודם להגיע למסקנה שזה נידרש.
לכן, לדעתי, הדברים הבסיסיים שתצטרך זה כרטיס הרחבה, מארז מתאים למיקום ולמספר הכוננים והחלטה על מערכת הפעלה + SSD, בקר טמפ' רצוי עם חיבור של יותר מ4 כוננים, ואיתו גם מאווררים נוספים לגוף המארז. קח בחשבון שאם במארז שקנית לא ניתן להוסיף מאווררים, בקר הטמפ' הופך לקורא פאסיבי של הטמפ', ואינו באמת מבקר ומגיב למצב.
- compman112 (פותח השרשור)
-
- חבר ותיק
- הודעות: 2589
- הצטרף: יולי 2005
- נתן תודות: 42 פעמים
- קיבל תודות: 14 פעמים
ufffnick -
אלך על האופציה הבאה.
אחליף מארז, אוסיף בקר טמפ', אוסיף בקר SATA, אוסיף כונן SSD למערכת הפעלה.
1. המלצה למארז לא מאסיבי, שקט ומומלץ לסלון לשרת?
2. המלצה לכונן SSD פשוט קיבולת קטנה?
3. הלוח שלי בכלל תואם לSSD?
4. שימוש למחשב ביתי אין צורך , נטו כלי לביטורנט וסידור בתיקיות וכוננים כמובן ברחבי הרשת הביתית והזרמה ואחסון, מהי המערכת המומלצת? שכמובן ניתן לשליטה מרחוק או דרך טאבלט.
אלך על האופציה הבאה.
אחליף מארז, אוסיף בקר טמפ', אוסיף בקר SATA, אוסיף כונן SSD למערכת הפעלה.
1. המלצה למארז לא מאסיבי, שקט ומומלץ לסלון לשרת?
2. המלצה לכונן SSD פשוט קיבולת קטנה?
3. הלוח שלי בכלל תואם לSSD?
4. שימוש למחשב ביתי אין צורך , נטו כלי לביטורנט וסידור בתיקיות וכוננים כמובן ברחבי הרשת הביתית והזרמה ואחסון, מהי המערכת המומלצת? שכמובן ניתן לשליטה מרחוק או דרך טאבלט.
- ufffnick
- גורו
- הודעות: 4623
- הצטרף: ספטמבר 2008
- מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
- נתן תודות: 127 פעמים
- קיבל תודות: 466 פעמים
@compman112
·
3. תואם (חיבור SATA). עבור שרת באמת שאין צורך בSSD הכי מהיר בעולם או נפח גדול. רוב המוחלט של הביצועים מגיע מקריאה ממנו וצימצום משמעותי של זמן התגובה (ביחס למכאני).
4. באמת שממליץ לך לקרוא בעצמך על האופציות שהעלתי. קשה להמליץ למישהו שאין לי שום ידיעה על הידע ואורך הרוח ללמידה. כלל אצבע פשוט - אם ממש אין לך סבלנות לקרוא וללמוד, קנה חלונות.
·
3. תואם (חיבור SATA). עבור שרת באמת שאין צורך בSSD הכי מהיר בעולם או נפח גדול. רוב המוחלט של הביצועים מגיע מקריאה ממנו וצימצום משמעותי של זמן התגובה (ביחס למכאני).
4. באמת שממליץ לך לקרוא בעצמך על האופציות שהעלתי. קשה להמליץ למישהו שאין לי שום ידיעה על הידע ואורך הרוח ללמידה. כלל אצבע פשוט - אם ממש אין לך סבלנות לקרוא וללמוד, קנה חלונות.
- compman112 (פותח השרשור)
-
- חבר ותיק
- הודעות: 2589
- הצטרף: יולי 2005
- נתן תודות: 42 פעמים
- קיבל תודות: 14 פעמים