מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה


שרשור תגובות: מה זה Dolby Vision? הסבר מלא


עמוד 1 מתוך 3
עבור לעמוד  1  |  2  |  3  |  הבא 
   פורומים > וידאו > טלוויזיות LCD,LED
מחבר הודעה
oferlaor (עפר לאור)
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך:
  Nov 10, 2004

מיקום: מודיעין, ישראל
הבעות תודה: 3674
מספר הודעות: 69036

 #1  נשלח: ב' 15/09/2014 11:00
שרשור תגובות: מה זה Dolby Vision? הסבר מלא

למאמר: מה זה Dolby Vision? הסבר מלא




חברת Dolby מפתחת אלגוריתם אשר יאפשר להציג צבעים בצורה הרבה יותר ונכונה מעל המסכים שלנו. כל מי שעמד מול ההדגמה של החברה נשאר פעור פה. האם באמת אנחנו לפני מהפכה?
(1) הבעות תודה: molvy
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Nemesis
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Jun 29, 2005
הבעות תודה: 408
מספר הודעות: 4208

 #2  נשלח: ב' 15/09/2014 12:19

אני רק שאלה. לא הבנתי מדוע כל תוספת ביט לתאור צבע יסוד מכפילה את רוחב הסרט הנדרש. 8 ביט לערוץ צבע בהנחה ומדובר ב-RGB הם 24 ביט, ובעוד 10 ביט לערוץ הם סה"כ 30 ביט. אפילו אם נניח ולא מרבבים את הסיגנל אלא פורסים אותו לבייטים מדובר סה"כ ב-32 בייט, תוספת של 50%.
(1) הבעות תודה: shayze
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Adix
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Nov 18, 2004
הבעות תודה: 23
מספר הודעות: 721

 #3  נשלח: ב' 15/09/2014 12:44
תודה על המאמר המרתק

סתם שאלה, איך המידע מיוצג בבתי קולנוע? כמה ביטים, סטנדרט צבע וכו'.
כנ"ל באולפני טלויזיה לפני השידור אלינו.

תודה.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
jtk
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Dec 30, 2012
הבעות תודה: 449
מספר הודעות: 4341

 #4  נשלח: ב' 15/09/2014 14:08

Nemesis כתב:
אני רק שאלה. לא הבנתי מדוע כל תוספת ביט לתאור צבע יסוד מכפילה את רוחב הסרט הנדרש.


היא לא. מה שמוכפל הוא מספר הצבעים האפשרי.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Nemesis
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Jun 29, 2005
הבעות תודה: 408
מספר הודעות: 4208

 #5  נשלח: ב' 15/09/2014 14:14

זה ברור.
אבל בכתבה כתוב שקצב הנתונים הנדרש מוכפל פי 4 בגלל תוספת 2 הביט הללו.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
jtk
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Dec 30, 2012
הבעות תודה: 449
מספר הודעות: 4341

 #6  נשלח: ב' 15/09/2014 15:10

זה אי דיוק/טעות.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
oferlaor (עפר לאור)
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך:
  Nov 10, 2004

מיקום: מודיעין, ישראל
הבעות תודה: 3674
מספר הודעות: 69036

 #7  נשלח: ב' 15/09/2014 15:10

Nemesis,

אתה צודק, המאמר ישונה.

_________________
נודה לכם אם לא תשתפו את מחירי הקניות הקבוצתיות בכדי שנוכל לקיים עוד כאלה בעתיד
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
rwg1 ((גיל))
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Dec 31, 2005
הבעות תודה: 259
מספר הודעות: 1630

 #8  נשלח: ב' 15/09/2014 15:39

יש כמה דברים בכתבה שלא מסתדרים עם מאמרים אחרים שקראתי בנושא
אך לפני זה משהו לגבי התגובות עד עכשיו

לגבי מה ש Nemesis ו jtk כתבו

ניתן לחשב את זה ולראות שתוספת של 2BIT צבע מוסיפה בערך 25% לקצב נתונים של אות מסוים

ואם לוקחים אות FULL HD לא דחוס עם הנתונים כמו שהם היום ורק משנים את הרזולוציה ל UHD
והצבע ל 10BIT במקום 8BIT כשכל שאר הנתונים נשארים אותו הדבר
קצב הנתונים יגדל בערך פי 5 לדוגמא :

אות לא דחוס ברזולוציה 1920X1080 ב 24 פריימים לשניה 8BIT צבע ו 4:2:0 color subsampling
מצריך קצב נתונים בערך של 597Mbps

ואות לא דחוס ברזולוציה 3840X2160 ב 24 פריימים לשניה 10BIT צבע ו 4:2:0 color subsampling
מצריך קצב נתונים בערך של 2.99Gbps .

ורק בתשובה לשאלה של Adix

סרט בקולנוע הוא ב color space שנקרא P3
הצבע הוא ב 12BIT
בלי color subsampling
ודחוס ב JPEG2000 .

עכשיו לגבי הכתבה

לפי מה שאני קראתי על הנושא
כל הבסיס בגישה של DOLBY חוץ Bit depth יותר גבוה גאמוט יותר גדול והארה יותר חזקה
הוא החלפה של הגאמה
בפונקציה שהם קוראים לה PQ (או perceptual quantizer ) שמאפשרת יצוג יותר חסכוני
מבחינת ה Bit depth הנדרש לייצג תמונה מסויימת מאשר בעזרת גאמה (שדורשת Bit depth יותר גדול
לייצג אזורים מוארים של התמונה )
ובכך לצמצם את קצב הנתונים הנדרש.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
jtk
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Dec 30, 2012
הבעות תודה: 449
מספר הודעות: 4341

 #9  נשלח: ב' 15/09/2014 15:48

4:2:0 הוא משהו שנתמך רק החל מ-HDMI 2.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
rwg1 ((גיל))
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Dec 31, 2005
הבעות תודה: 259
מספר הודעות: 1630

 #10  נשלח: ב' 15/09/2014 15:53

jtk כתב:
4:2:0 הוא משהו שנתמך רק החל מ-HDMI 2.
·

jtk

לצערי אנחנו חיים עם 4:2:0 כבר לא מעט שנים (יותר מידי)
הרבה לפני שחשבו על HDMI .
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
jtk
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Dec 30, 2012
הבעות תודה: 449
מספר הודעות: 4341

 #11  נשלח: ב' 15/09/2014 16:20

אבל הפיקסלים שמועברים ב-HDMI לפני גרסה 2.0 הם כנראה מינימום 24-bit.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
rwg1 ((גיל))
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Dec 31, 2005
הבעות תודה: 259
מספר הודעות: 1630

 #12  נשלח: ב' 15/09/2014 16:43

jtk כתב:
אבל הפיקסלים שמועברים ב-HDMI לפני גרסה 2.0 הם כנראה מינימום 24-bit.
·

אני לא מבין את הכוונה שלך או את הקשר

24BIT צבע זה Bit depth (ב 8BIT לצבע)

4:2:0 זה color subsampling

ו color subsampling יש לנו גם באותות אנלוגיים עוד מתחילת ימי הטלויזיה הצבעונית
כדי להוריד את רוחב הסרט של האות.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
jacko-il (שחר)
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה

הצטרף בתאריך:
  Apr 16, 2007
הבעות תודה: 1181
מספר הודעות: 8299

 #13  נשלח: ב' 15/09/2014 21:06

כל פעם שאני קורא מאמרים טכניים (או סתם חושב על זה בלי קשר) אני מתבאס מכמות הזבל שהתעשייה הזו משמרת לדורות עוד מתחילת המאה הקודמת..
עד מתי גאמא?? עד מתי 24Hz??
השינויים והעדכונים כל כך איטיים ומתסכלים, כל הזמן ממשיכים להשען על טעויות עבר..

עפר, תודה על המאמר.
הייתי רק ממליץ לעבור עליו כמה דקות קריאה שוב ולתקן. יש בו לא מעט טעויות כתב ועוד כמה שטויות.. הייתי מציין מה ואיפה, אבל זה כמעט לא אפשרי כרגע מהסמארטפון.. מתנצל..

_________________
אין צורך לצטט כדי להגיב. בשביל זה יש "הגב".
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
jtk
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Dec 30, 2012
הבעות תודה: 449
מספר הודעות: 4341

 #14  נשלח: ג' 16/09/2014 0:15

rwg:
4:2:0 בהקשר דיגיטלי/HDMI אומר לשמור או להעביר בממוצע 12-bit לפיקסל (בהנחה של 8-bit לתתפיקסל). אתה כמובן יכול להעביר תמונה שלמעשה היא 4:2:0 כשפועל אתה משתמש ב-4:4:4 (24-bit במקרה הרגיל), אבל אז אין שום משמעות לזה שהצבע הוא 4:2:0 מבחינת הקידוד על הכבל ואין שום צורך בתמיכה ספציפית ב-4:2:0 במכשיר המקבל. כמו שסרט בלי צבע עובר ב-HDMI כ-4:4:4 , למרות שתאורטית הוא "4:0:0".

jacko:
מה הבעיה עם gamma? זו פשוט פונקציה שמגדירה מה הבהירות בפועל לכל ערך בהירות פיקסל אפשרי.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
oferlaor (עפר לאור)
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך:
  Nov 10, 2004

מיקום: מודיעין, ישראל
הבעות תודה: 3674
מספר הודעות: 69036

 #15  נשלח: ג' 16/09/2014 5:42

Rwg1

זה כבר תוקן. לא ראית?

jtk

Color sampling לא נמדד כממוצע ביטים.

_________________
נודה לכם אם לא תשתפו את מחירי הקניות הקבוצתיות בכדי שנוכל לקיים עוד כאלה בעתיד
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון חורף - ישראל (GMT+2) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > טלוויזיות LCD,LED עבור לעמוד  1  |  2  |  3  |  הבא 


  
    שם משתמש:
נתוני כניסה לכל אתרי HT:

  סיסמא:
 

  


 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht