שרשור מחירי אינטרנט - כמה באמת אתם משלמים??

פורום רשתות, IT ומחשוב כללי - רשתות, ראוטרים, מחשבים ניידים, אביזרים וכו'.
alcd
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3510
הצטרף: יוני 2011
נתן תודות: 261 פעמים
קיבל תודות: 192 פעמים

נושא שלא נקרא #4561 

אני דווקא חושב שחשוב להצטרף לחברה שמציעה באנדל - גם אם שירות לא הכי טוב - אם לא היה מעבר כל כך רב בסלולר אולי לא היינו נהנים ממחירים נמוכים בענף זה - שילמתי 350-400 שקל כל חודש על סלולר עם 1 GB גלישה
עכשיו משלם 35 עם 4.

ואין דבר כזה - לא יגיע - ואם אתה בכלל לא לקוח בזק? מה יחייבו אותך לעבור אצלם קודם?

mulder
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6745
הצטרף: מאי 2008
מיקום: תל אביב
נתן תודות: 306 פעמים
קיבל תודות: 636 פעמים

נושא שלא נקרא #4562 

alcd כתב:אני דווקא חושב שחשוב להצטרף לחברה שמציעה באנדל - גם אם שירות לא הכי טוב - אם לא היה מעבר כל כך רב בסלולר אולי לא היינו נהנים ממחירים נמוכים בענף זה - שילמתי 350-400 שקל כל חודש על סלולר עם 1 GB גלישה
עכשיו משלם 35 עם 4.

ואין דבר כזה - לא יגיע - ואם אתה בכלל לא לקוח בזק? מה יחייבו אותך לעבור אצלם קודם?
...
ענף הסלולר היה השתוללות חזירית בתקופה שלפני כניסת מפעילים נוספים. המצב פחות חמור משמעותית באינטרנט.

כרגע בקצת משא ומתן עם שימור לקוחות אפשר גם לשפר מחירים קיימים ולהגיע להפרש לא גדול מהסיטונאי, כזה שלפחות עבורי מצדיק ישיבה על הגדר עד שהמצב יהיה ברור לגמרי מבחינת תמיכה טכנית ולא גמגומים שיש כרגע.
אני חוזר שוב, כנראה אתם לא קוראים טוב את מה שאני כותב, בזק עצמם טוענים שבבנדל אני לא לקוח שלהם והם לא ישלחו טכנאי אם צריך. אתה מוזמן להתקשר 166 ולשאול אותם גם. דיברתי עם נציג תמיכה של אקספון שאימת את זה, שאלתי ומה קורה אם יש לי בעיה שמצריכה טכנאי, אז הוא אומר לי ואני מצטט "אנחנו מעבירים את זה לצוות המומחים שלנו". לא מספיק טוב מבחינתי. איך אומרים, טעמו המתוק של המחיר הזול נמוג הרבה לפני טעמה המר של האיכות הירודה..

jtk
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4973
הצטרף: דצמבר 2012
נתן תודות: 454 פעמים
קיבל תודות: 533 פעמים

נושא שלא נקרא #4563 

ברור שמישהו יטפל גם בבעיות פיזיות. אני לא חושב שהקו המת ישאר כך, ויגידו לך "אנחנו לא מבינים בנושא, אין מה לעשות. תודה שאתה משלם לנו כל חודש". אני די בטוח שבזק או משקרים, או מדקדקים בניסוח כדי להפחיד. ואם לא, 018 ישלחו מישהו. :)

ייתכן שזה לא מסמך מעודכן או לא מה שברשיון הסופי, אבל במסמך הזה מ-8/2014 כתוב בעמוד 16:
תיקון תקלות בחצר לקוח מארון תקשורת מבני עד לשקע ראשון באתר הלקוח באחריות ספק השירות (באפשרות ספק השרות לבצע את התיקונים ע"י קבלן חיצוני או תמורת תשלום ע"י בעל התשתית).
...
כאן, מ-11/2014, עמוד 20, המלצת מחיר (לספק) לביקור טכנאי של 158 ש"ח לא כולל מע"מ.

מסמך מ-1/2015, בעמוד 17:
...נדרש בעל התשתית להעמיד לספק השירות את הממשקים הבאים: ... להזמין לבטל בקשות שונות של לקוחות קצה ( כדוגמת: ... הזמנת טכנאי ...).
...
אני לא יודע מה בזק עושים כרגע כשהם שולחים טכנאי, אבל אני די בטוח שהוט משתמשים לפעמים, או יותר, בקבלנים חיצוניים.
נערך לאחרונה על ידי jtk ב 18/03/2015 13:33, נערך פעם 1 בסך הכל.

ufffnick
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 4623
הצטרף: ספטמבר 2008
מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
נתן תודות: 127 פעמים
קיבל תודות: 466 פעמים

נושא שלא נקרא #4564 

@mulder
·
לציטוט הכפול שטתה מביא מבזק ואקספון יש גם פרשנות אחרת:
במקרה של תקלה, אין לך מה לדבר עם בזק - כי אתה לא לקוח שלהם.
אבל (!!!) אקספון הם הלקוח של בזק, לכן את עבודת ההתקשרות מול בעל התשתית, תיעשה ע"י מי שלקוח של בזק. וזה לא אתה, אלא אקספון.
אתה מניח שזה יוריד מאיכות המוצר?
למה לא להניח שזה דווקא מעלה את איכות המוצר? נפטרת מלהתקשר לבעל התשתית במקרה של תקלה, שמפנה אותך לבדוק מול הספק, שמחזיר אותך אל התשתית...
בקונסטלציה של השוק הסיטונאי שני הגופים (תשתית וספק) יפתרו את סוגיות התקלות בינהן. זמן ההמתנה של הלקוח ייפול, בתפיסת איכות השירות, על שתיהן. רק בלי אפקט היו-יו.

mulder
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6745
הצטרף: מאי 2008
מיקום: תל אביב
נתן תודות: 306 פעמים
קיבל תודות: 636 פעמים

נושא שלא נקרא #4565 

@ufffnick

עדכון קצר: נציגה של אקספון אמרה לי שיש בבזק מוקד עצמאי לנושא הזה ושבזק לא אומרים את זה ללקוחות.

כן, יש יתרון גדול בלפתור בעיות טכניות מול גוף אחד, השאלה איך זה יעבוד במבחן המציאות.. כל אחד ושיקולו..

ufffnick
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 4623
הצטרף: ספטמבר 2008
מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
נתן תודות: 127 פעמים
קיבל תודות: 466 פעמים

נושא שלא נקרא #4566 

@mulder
·
תחשוב על זה מהצד של הגופים העסקיים -
הם מודעים לזהמשכל שינוי לרעה באיכות השירות בעיני הלקוח תפגע בהם. גם בבזק, ואולי בעיקר.
לכן יש אינטרס משותף לשני הגופים לפתור תקלה מהר יותר, מבלי לשחק את משחקי הטירטור.
ייתרון נוסף - השיח בינהם הוא שיח בין אנשי מקצוע, שזה דבר מאוד מקל מאשר השיח הנעשה מול לקוח ללא ידע בתחום.
תחשוב שמול הלקוח מתקשר איש שירות ללא ידע עמוק במיוחד, היום בשני הצדדים, כשרחוק מאחוריהם יושבים טכנאים. במצב החדש, הלקוח מדבר מול נותן שירות אחד, והשיח בין הגופים נעשה ברמת טכנאים/מהנדסים מהתחום.

uh99
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3783
הצטרף: אוגוסט 2010
נתן תודות: 1147 פעמים
קיבל תודות: 187 פעמים

אכן זה המצב בארץ

נושא שלא נקרא #4567 

ufffnick כתב:@mulder
·
תחשוב על זה מהצד של הגופים העסקיים -
הם מודעים לזהמשכל שינוי לרעה באיכות השירות בעיני הלקוח תפגע בהם. גם בבזק, ואולי בעיקר.
לכן יש אינטרס משותף לשני הגופים לפתור תקלה מהר יותר, מבלי לשחק את משחקי הטירטור.
ייתרון נוסף - השיח בינהם הוא שיח בין אנשי מקצוע, שזה דבר מאוד מקל מאשר השיח הנעשה מול לקוח ללא ידע בתחום.
תחשוב שמול הלקוח מתקשר איש שירות ללא ידע עמוק במיוחד, היום בשני הצדדים, כשרחוק מאחוריהם יושבים טכנאים. במצב החדש, הלקוח מדבר מול נותן שירות אחד, והשיח בין הגופים נעשה ברמת טכנאים/מהנדסים מהתחום.
...
לצערי גם שיש שיח בין שני אנשי מקצוע ,יש מגבלות של אחריות, שאף אחד מבין שני חברות לא לוקח אחריות עבור הצרכנים.
·

ufffnick
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 4623
הצטרף: ספטמבר 2008
מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
נתן תודות: 127 פעמים
קיבל תודות: 466 פעמים

נושא שלא נקרא #4568 

@uh99
·
נכון, ותן לכוח השוק לקבוע זאת.
בסוף הפירמידה של עסק יושבים מי שקובעים מדיניות, שתפקידם להרוויח כסף. ליצור תחום אפור מבחינת אחריות בין שתי חברות זה דבר שיבטיח הפסד לשתי החברות.
אם אני רואה את זה, גם קובעי המדיניות בחברות רואים את זה.
לדעתי, זה יעודד אותם לעבוד יחד יותר מאשר להתנגח על גבולות אחריות (אולי בטווח הזמן המידי זה קצת יגמגם, אבל בטווח הארוך די בטוח).
אם אחת החברות היתה חברה ממשלתית (שאינה מחוייבת לריווחיות), הייתי מסכים מאוד עם החשש שלכם. אך מדובר בשתי חברות פרטיות עם מחוייבות הגדולה משמעותית על הדיון - איזה טכנאי יפתור איזו בעיה.

uh99
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3783
הצטרף: אוגוסט 2010
נתן תודות: 1147 פעמים
קיבל תודות: 187 פעמים

אכן זה המצב בארץ

נושא שלא נקרא #4569 

ראשית האמת שלא מדובר בחברה ממשלתית אלא עסקיות שכך שנים הנורמות אי מתן שירות נאות קיים בארץ בגלל שזה לא כלכלי להם ושנית כשכותבים על בזק ראו כמה שנים היא הצהרה על יכולת שלה עד היום אף מלקוחות הפרטים לא חובר לסיבים אופטימים ללא קשר לפירסה בכל הארץ

alcd
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3510
הצטרף: יוני 2011
נתן תודות: 261 פעמים
קיבל תודות: 192 פעמים

נושא שלא נקרא #4570 

איזה שירות גרוע מקבלים מבזק בינלאומי ברגע שמבקשים להתנתק - חבל - לא אחזור לשם בשום פנים ואופן. מה נסגר.....

Gico
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 893
הצטרף: אפריל 2010
נתן תודות: 151 פעמים
קיבל תודות: 65 פעמים

נושא שלא נקרא #4571 

ufffnick כתב:בסוף הפירמידה של עסק יושבים מי שקובעים מדיניות, שתפקידם להרוויח כסף. ליצור תחום אפור מבחינת אחריות בין שתי חברות זה דבר שיבטיח הפסד לשתי החברות.
...
@ufffnick
זה היה נכון אילו היו חוסמים לבזק את האפשרות למכור תשתית ישירות לצרכנים, אבל לא עשו זאת.
אז מדוע שבזק לא תמשיך לתת שירות מצוין ללקוחות פרטיים, ושירות בינוני\רע ללקוחות השוק הסיטונאי?
סמוך על משרד התקשורת האנמי שלנו שבזק תסובב אותו על האצבע הקטנה והוא לא יצליח לעשות בקרה יעילה על כך.

ההתנגדות של בזק לשוק הסיטונאי רק מראה שהיא תרויח שם פחות. תרויח, אבל פחות.
כל לקוח שנשאר מחובר ישירות אליה במקום דרך השוק הסיטונאי מגדיל את הרווח שלה.
יש לקוחות (כמוני) שהזוועות שאנו שומעים על השירות של הוט מורידים את הוט כאופציה,
אז שירות גרוע של בזק אלי כלקוח בשוק הסיטונאי יחזיר אותי ישר לזרועותיה כלקוח ישיר, ולא יעביר אותי אל הוט.

ufffnick
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 4623
הצטרף: ספטמבר 2008
מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
נתן תודות: 127 פעמים
קיבל תודות: 466 פעמים

נושא שלא נקרא #4572 

@Gico
·
לא יודע אם שמת לב, בזק לא מתנגדת לשוק הסיטונאי.
רוב משחקי הבג"צים והקשיים שהם מעמירים זה כדי להעלות את סף תשלום המינימום (ובהצלחה).
בזק מרוויחה גדוללה מהמהלך, כי נוצר לה שומן שאפשר לקצץ - מרכסי שירות לקוחות. תחשוב שמובטחת להם הכנסה קבועה בתקינה, ומכאן נשאר להם להתייעל בהתאם למספר הלקוחות - מה שאומר שעדיין יוכלו להגדיל את הרווח על אף שעל פניו תהיה ירידה בגבייה.
וכמו שציינתי קודם - שיח בין אנשי מקצוע יכול לייעל משמעותית פתרון תקלות, כך שגם כאן, לבזק ולספקית יש פוטנציטל לשפר שירות משמעותית, תוך הקטנת ההוצאות על מערך השרות.

אם כל זה יתממש, זו שאלה של רצון ויישום (וזמן), לדעתי המבנה שנוצר בשוק הסיטונאי מאפשר זאת ואף דוחף לשם.
הבעיה האמיתית היא שהמהלך יגיע לנקודת שיווי משקל של שירות ועלות מאוד מהר, כי המרחק בהוזלה קטן מאוד וקרוב למחיר מינימום שבתקינה.

Gico
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 893
הצטרף: אפריל 2010
נתן תודות: 151 פעמים
קיבל תודות: 65 פעמים

נושא שלא נקרא #4573 

@ufffnick

כל הקשיים שבזק מערימה (עיכובים במעבר, הפחדת לקוחות, אמת חלקית, פרסום מאוחר מאוד של דרישה לממשק אוטומטי למעבר לקוחות, נושא הנתבים, השיחה עם הלקוח מיד אחרי שעבר לשוק הסיטונאי בנסיון להחזירו) לא עוזרים לה בנושא התעריף, ובטח לא תומכים בטענתך שבזק בעד השוק הסיטונאי.
בזק היחידים שיודעים את העלויות האמיתיות שלה עם\בלי שוק סיטונאי, ומהתנהגותם זו יש רק מסקנה הגיונית אחת: בזק לא רוצה את השוק הסיטונאי.
כן, בעתיד התיעלות, העלאת תעריף ובלה בלה, אבל תפתח את העיניים ותראה איך בזק נוהגת כעת: לו באמת הייתה מרויחה מהשוק הסיטונאי, האם הייתה מנסה להכשילו כך, אחרי שנקבעו התעריפים בו?

alcd
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3510
הצטרף: יוני 2011
נתן תודות: 261 פעמים
קיבל תודות: 192 פעמים

נושא שלא נקרא #4574 


ufffnick
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 4623
הצטרף: ספטמבר 2008
מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
נתן תודות: 127 פעמים
קיבל תודות: 466 פעמים

נושא שלא נקרא #4575 

@Gico
·
לא נתקלתי במה שאתה מתאר מלבד מקרים בודדים ודיווחים של כתבים מתלהמים. מהניסיון שלי במעבר היה ממש חלק, מהיר, אדיב ובלי סיבוכיות. וכן, עזבתי את בזק.
כך שמי שצריך לפתוח את העיניים הם אלה שנבהלים מכמה שמועות של כתבי חצר עם אינטרס מפוקפק.

שלח תגובה

חזור אל “רשתות, אינטרנט ו- Fiber”