אני דווקא חושב שחשוב להצטרף לחברה שמציעה באנדל - גם אם שירות לא הכי טוב - אם לא היה מעבר כל כך רב בסלולר אולי לא היינו נהנים ממחירים נמוכים בענף זה - שילמתי 350-400 שקל כל חודש על סלולר עם 1 GB גלישה
עכשיו משלם 35 עם 4.
ואין דבר כזה - לא יגיע - ואם אתה בכלל לא לקוח בזק? מה יחייבו אותך לעבור אצלם קודם?
שרשור מחירי אינטרנט - כמה באמת אתם משלמים??
- mulder
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6745
- הצטרף: מאי 2008
- מיקום: תל אביב
- נתן תודות: 306 פעמים
- קיבל תודות: 636 פעמים
ענף הסלולר היה השתוללות חזירית בתקופה שלפני כניסת מפעילים נוספים. המצב פחות חמור משמעותית באינטרנט.alcd כתב:אני דווקא חושב שחשוב להצטרף לחברה שמציעה באנדל - גם אם שירות לא הכי טוב - אם לא היה מעבר כל כך רב בסלולר אולי לא היינו נהנים ממחירים נמוכים בענף זה - שילמתי 350-400 שקל כל חודש על סלולר עם 1 GB גלישה
עכשיו משלם 35 עם 4.
ואין דבר כזה - לא יגיע - ואם אתה בכלל לא לקוח בזק? מה יחייבו אותך לעבור אצלם קודם?...
כרגע בקצת משא ומתן עם שימור לקוחות אפשר גם לשפר מחירים קיימים ולהגיע להפרש לא גדול מהסיטונאי, כזה שלפחות עבורי מצדיק ישיבה על הגדר עד שהמצב יהיה ברור לגמרי מבחינת תמיכה טכנית ולא גמגומים שיש כרגע.
אני חוזר שוב, כנראה אתם לא קוראים טוב את מה שאני כותב, בזק עצמם טוענים שבבנדל אני לא לקוח שלהם והם לא ישלחו טכנאי אם צריך. אתה מוזמן להתקשר 166 ולשאול אותם גם. דיברתי עם נציג תמיכה של אקספון שאימת את זה, שאלתי ומה קורה אם יש לי בעיה שמצריכה טכנאי, אז הוא אומר לי ואני מצטט "אנחנו מעבירים את זה לצוות המומחים שלנו". לא מספיק טוב מבחינתי. איך אומרים, טעמו המתוק של המחיר הזול נמוג הרבה לפני טעמה המר של האיכות הירודה..
ברור שמישהו יטפל גם בבעיות פיזיות. אני לא חושב שהקו המת ישאר כך, ויגידו לך "אנחנו לא מבינים בנושא, אין מה לעשות. תודה שאתה משלם לנו כל חודש". אני די בטוח שבזק או משקרים, או מדקדקים בניסוח כדי להפחיד. ואם לא, 018 ישלחו מישהו.
ייתכן שזה לא מסמך מעודכן או לא מה שברשיון הסופי, אבל במסמך הזה מ-8/2014 כתוב בעמוד 16:
מסמך מ-1/2015, בעמוד 17:
ייתכן שזה לא מסמך מעודכן או לא מה שברשיון הסופי, אבל במסמך הזה מ-8/2014 כתוב בעמוד 16:
כאן, מ-11/2014, עמוד 20, המלצת מחיר (לספק) לביקור טכנאי של 158 ש"ח לא כולל מע"מ.תיקון תקלות בחצר לקוח מארון תקשורת מבני עד לשקע ראשון באתר הלקוח באחריות ספק השירות (באפשרות ספק השרות לבצע את התיקונים ע"י קבלן חיצוני או תמורת תשלום ע"י בעל התשתית)....
מסמך מ-1/2015, בעמוד 17:
אני לא יודע מה בזק עושים כרגע כשהם שולחים טכנאי, אבל אני די בטוח שהוט משתמשים לפעמים, או יותר, בקבלנים חיצוניים....נדרש בעל התשתית להעמיד לספק השירות את הממשקים הבאים: ... להזמין לבטל בקשות שונות של לקוחות קצה ( כדוגמת: ... הזמנת טכנאי ...)....
נערך לאחרונה על ידי jtk ב 18/03/2015 13:33, נערך פעם 1 בסך הכל.
- ufffnick
- גורו
- הודעות: 4623
- הצטרף: ספטמבר 2008
- מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
- נתן תודות: 127 פעמים
- קיבל תודות: 466 פעמים
@mulder
·
לציטוט הכפול שטתה מביא מבזק ואקספון יש גם פרשנות אחרת:
במקרה של תקלה, אין לך מה לדבר עם בזק - כי אתה לא לקוח שלהם.
אבל (!!!) אקספון הם הלקוח של בזק, לכן את עבודת ההתקשרות מול בעל התשתית, תיעשה ע"י מי שלקוח של בזק. וזה לא אתה, אלא אקספון.
אתה מניח שזה יוריד מאיכות המוצר?
למה לא להניח שזה דווקא מעלה את איכות המוצר? נפטרת מלהתקשר לבעל התשתית במקרה של תקלה, שמפנה אותך לבדוק מול הספק, שמחזיר אותך אל התשתית...
בקונסטלציה של השוק הסיטונאי שני הגופים (תשתית וספק) יפתרו את סוגיות התקלות בינהן. זמן ההמתנה של הלקוח ייפול, בתפיסת איכות השירות, על שתיהן. רק בלי אפקט היו-יו.
·
לציטוט הכפול שטתה מביא מבזק ואקספון יש גם פרשנות אחרת:
במקרה של תקלה, אין לך מה לדבר עם בזק - כי אתה לא לקוח שלהם.
אבל (!!!) אקספון הם הלקוח של בזק, לכן את עבודת ההתקשרות מול בעל התשתית, תיעשה ע"י מי שלקוח של בזק. וזה לא אתה, אלא אקספון.
אתה מניח שזה יוריד מאיכות המוצר?
למה לא להניח שזה דווקא מעלה את איכות המוצר? נפטרת מלהתקשר לבעל התשתית במקרה של תקלה, שמפנה אותך לבדוק מול הספק, שמחזיר אותך אל התשתית...
בקונסטלציה של השוק הסיטונאי שני הגופים (תשתית וספק) יפתרו את סוגיות התקלות בינהן. זמן ההמתנה של הלקוח ייפול, בתפיסת איכות השירות, על שתיהן. רק בלי אפקט היו-יו.
- ufffnick
- גורו
- הודעות: 4623
- הצטרף: ספטמבר 2008
- מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
- נתן תודות: 127 פעמים
- קיבל תודות: 466 פעמים
@mulder
·
תחשוב על זה מהצד של הגופים העסקיים -
הם מודעים לזהמשכל שינוי לרעה באיכות השירות בעיני הלקוח תפגע בהם. גם בבזק, ואולי בעיקר.
לכן יש אינטרס משותף לשני הגופים לפתור תקלה מהר יותר, מבלי לשחק את משחקי הטירטור.
ייתרון נוסף - השיח בינהם הוא שיח בין אנשי מקצוע, שזה דבר מאוד מקל מאשר השיח הנעשה מול לקוח ללא ידע בתחום.
תחשוב שמול הלקוח מתקשר איש שירות ללא ידע עמוק במיוחד, היום בשני הצדדים, כשרחוק מאחוריהם יושבים טכנאים. במצב החדש, הלקוח מדבר מול נותן שירות אחד, והשיח בין הגופים נעשה ברמת טכנאים/מהנדסים מהתחום.
·
תחשוב על זה מהצד של הגופים העסקיים -
הם מודעים לזהמשכל שינוי לרעה באיכות השירות בעיני הלקוח תפגע בהם. גם בבזק, ואולי בעיקר.
לכן יש אינטרס משותף לשני הגופים לפתור תקלה מהר יותר, מבלי לשחק את משחקי הטירטור.
ייתרון נוסף - השיח בינהם הוא שיח בין אנשי מקצוע, שזה דבר מאוד מקל מאשר השיח הנעשה מול לקוח ללא ידע בתחום.
תחשוב שמול הלקוח מתקשר איש שירות ללא ידע עמוק במיוחד, היום בשני הצדדים, כשרחוק מאחוריהם יושבים טכנאים. במצב החדש, הלקוח מדבר מול נותן שירות אחד, והשיח בין הגופים נעשה ברמת טכנאים/מהנדסים מהתחום.
- uh99
- חבר מביא חבר
- הודעות: 3783
- הצטרף: אוגוסט 2010
- נתן תודות: 1147 פעמים
- קיבל תודות: 187 פעמים
אכן זה המצב בארץ
לצערי גם שיש שיח בין שני אנשי מקצוע ,יש מגבלות של אחריות, שאף אחד מבין שני חברות לא לוקח אחריות עבור הצרכנים.ufffnick כתב:@mulder
·
תחשוב על זה מהצד של הגופים העסקיים -
הם מודעים לזהמשכל שינוי לרעה באיכות השירות בעיני הלקוח תפגע בהם. גם בבזק, ואולי בעיקר.
לכן יש אינטרס משותף לשני הגופים לפתור תקלה מהר יותר, מבלי לשחק את משחקי הטירטור.
ייתרון נוסף - השיח בינהם הוא שיח בין אנשי מקצוע, שזה דבר מאוד מקל מאשר השיח הנעשה מול לקוח ללא ידע בתחום.
תחשוב שמול הלקוח מתקשר איש שירות ללא ידע עמוק במיוחד, היום בשני הצדדים, כשרחוק מאחוריהם יושבים טכנאים. במצב החדש, הלקוח מדבר מול נותן שירות אחד, והשיח בין הגופים נעשה ברמת טכנאים/מהנדסים מהתחום....
·
- ufffnick
- גורו
- הודעות: 4623
- הצטרף: ספטמבר 2008
- מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
- נתן תודות: 127 פעמים
- קיבל תודות: 466 פעמים
@uh99
·
נכון, ותן לכוח השוק לקבוע זאת.
בסוף הפירמידה של עסק יושבים מי שקובעים מדיניות, שתפקידם להרוויח כסף. ליצור תחום אפור מבחינת אחריות בין שתי חברות זה דבר שיבטיח הפסד לשתי החברות.
אם אני רואה את זה, גם קובעי המדיניות בחברות רואים את זה.
לדעתי, זה יעודד אותם לעבוד יחד יותר מאשר להתנגח על גבולות אחריות (אולי בטווח הזמן המידי זה קצת יגמגם, אבל בטווח הארוך די בטוח).
אם אחת החברות היתה חברה ממשלתית (שאינה מחוייבת לריווחיות), הייתי מסכים מאוד עם החשש שלכם. אך מדובר בשתי חברות פרטיות עם מחוייבות הגדולה משמעותית על הדיון - איזה טכנאי יפתור איזו בעיה.
·
נכון, ותן לכוח השוק לקבוע זאת.
בסוף הפירמידה של עסק יושבים מי שקובעים מדיניות, שתפקידם להרוויח כסף. ליצור תחום אפור מבחינת אחריות בין שתי חברות זה דבר שיבטיח הפסד לשתי החברות.
אם אני רואה את זה, גם קובעי המדיניות בחברות רואים את זה.
לדעתי, זה יעודד אותם לעבוד יחד יותר מאשר להתנגח על גבולות אחריות (אולי בטווח הזמן המידי זה קצת יגמגם, אבל בטווח הארוך די בטוח).
אם אחת החברות היתה חברה ממשלתית (שאינה מחוייבת לריווחיות), הייתי מסכים מאוד עם החשש שלכם. אך מדובר בשתי חברות פרטיות עם מחוייבות הגדולה משמעותית על הדיון - איזה טכנאי יפתור איזו בעיה.
- uh99
- חבר מביא חבר
- הודעות: 3783
- הצטרף: אוגוסט 2010
- נתן תודות: 1147 פעמים
- קיבל תודות: 187 פעמים
אכן זה המצב בארץ
ראשית האמת שלא מדובר בחברה ממשלתית אלא עסקיות שכך שנים הנורמות אי מתן שירות נאות קיים בארץ בגלל שזה לא כלכלי להם ושנית כשכותבים על בזק ראו כמה שנים היא הצהרה על יכולת שלה עד היום אף מלקוחות הפרטים לא חובר לסיבים אופטימים ללא קשר לפירסה בכל הארץ
@ufffnickufffnick כתב:בסוף הפירמידה של עסק יושבים מי שקובעים מדיניות, שתפקידם להרוויח כסף. ליצור תחום אפור מבחינת אחריות בין שתי חברות זה דבר שיבטיח הפסד לשתי החברות....
זה היה נכון אילו היו חוסמים לבזק את האפשרות למכור תשתית ישירות לצרכנים, אבל לא עשו זאת.
אז מדוע שבזק לא תמשיך לתת שירות מצוין ללקוחות פרטיים, ושירות בינוני\רע ללקוחות השוק הסיטונאי?
סמוך על משרד התקשורת האנמי שלנו שבזק תסובב אותו על האצבע הקטנה והוא לא יצליח לעשות בקרה יעילה על כך.
ההתנגדות של בזק לשוק הסיטונאי רק מראה שהיא תרויח שם פחות. תרויח, אבל פחות.
כל לקוח שנשאר מחובר ישירות אליה במקום דרך השוק הסיטונאי מגדיל את הרווח שלה.
יש לקוחות (כמוני) שהזוועות שאנו שומעים על השירות של הוט מורידים את הוט כאופציה,
אז שירות גרוע של בזק אלי כלקוח בשוק הסיטונאי יחזיר אותי ישר לזרועותיה כלקוח ישיר, ולא יעביר אותי אל הוט.
- ufffnick
- גורו
- הודעות: 4623
- הצטרף: ספטמבר 2008
- מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
- נתן תודות: 127 פעמים
- קיבל תודות: 466 פעמים
@Gico
·
לא יודע אם שמת לב, בזק לא מתנגדת לשוק הסיטונאי.
רוב משחקי הבג"צים והקשיים שהם מעמירים זה כדי להעלות את סף תשלום המינימום (ובהצלחה).
בזק מרוויחה גדוללה מהמהלך, כי נוצר לה שומן שאפשר לקצץ - מרכסי שירות לקוחות. תחשוב שמובטחת להם הכנסה קבועה בתקינה, ומכאן נשאר להם להתייעל בהתאם למספר הלקוחות - מה שאומר שעדיין יוכלו להגדיל את הרווח על אף שעל פניו תהיה ירידה בגבייה.
וכמו שציינתי קודם - שיח בין אנשי מקצוע יכול לייעל משמעותית פתרון תקלות, כך שגם כאן, לבזק ולספקית יש פוטנציטל לשפר שירות משמעותית, תוך הקטנת ההוצאות על מערך השרות.
אם כל זה יתממש, זו שאלה של רצון ויישום (וזמן), לדעתי המבנה שנוצר בשוק הסיטונאי מאפשר זאת ואף דוחף לשם.
הבעיה האמיתית היא שהמהלך יגיע לנקודת שיווי משקל של שירות ועלות מאוד מהר, כי המרחק בהוזלה קטן מאוד וקרוב למחיר מינימום שבתקינה.
·
לא יודע אם שמת לב, בזק לא מתנגדת לשוק הסיטונאי.
רוב משחקי הבג"צים והקשיים שהם מעמירים זה כדי להעלות את סף תשלום המינימום (ובהצלחה).
בזק מרוויחה גדוללה מהמהלך, כי נוצר לה שומן שאפשר לקצץ - מרכסי שירות לקוחות. תחשוב שמובטחת להם הכנסה קבועה בתקינה, ומכאן נשאר להם להתייעל בהתאם למספר הלקוחות - מה שאומר שעדיין יוכלו להגדיל את הרווח על אף שעל פניו תהיה ירידה בגבייה.
וכמו שציינתי קודם - שיח בין אנשי מקצוע יכול לייעל משמעותית פתרון תקלות, כך שגם כאן, לבזק ולספקית יש פוטנציטל לשפר שירות משמעותית, תוך הקטנת ההוצאות על מערך השרות.
אם כל זה יתממש, זו שאלה של רצון ויישום (וזמן), לדעתי המבנה שנוצר בשוק הסיטונאי מאפשר זאת ואף דוחף לשם.
הבעיה האמיתית היא שהמהלך יגיע לנקודת שיווי משקל של שירות ועלות מאוד מהר, כי המרחק בהוזלה קטן מאוד וקרוב למחיר מינימום שבתקינה.
@ufffnick
כל הקשיים שבזק מערימה (עיכובים במעבר, הפחדת לקוחות, אמת חלקית, פרסום מאוחר מאוד של דרישה לממשק אוטומטי למעבר לקוחות, נושא הנתבים, השיחה עם הלקוח מיד אחרי שעבר לשוק הסיטונאי בנסיון להחזירו) לא עוזרים לה בנושא התעריף, ובטח לא תומכים בטענתך שבזק בעד השוק הסיטונאי.
בזק היחידים שיודעים את העלויות האמיתיות שלה עם\בלי שוק סיטונאי, ומהתנהגותם זו יש רק מסקנה הגיונית אחת: בזק לא רוצה את השוק הסיטונאי.
כן, בעתיד התיעלות, העלאת תעריף ובלה בלה, אבל תפתח את העיניים ותראה איך בזק נוהגת כעת: לו באמת הייתה מרויחה מהשוק הסיטונאי, האם הייתה מנסה להכשילו כך, אחרי שנקבעו התעריפים בו?
כל הקשיים שבזק מערימה (עיכובים במעבר, הפחדת לקוחות, אמת חלקית, פרסום מאוחר מאוד של דרישה לממשק אוטומטי למעבר לקוחות, נושא הנתבים, השיחה עם הלקוח מיד אחרי שעבר לשוק הסיטונאי בנסיון להחזירו) לא עוזרים לה בנושא התעריף, ובטח לא תומכים בטענתך שבזק בעד השוק הסיטונאי.
בזק היחידים שיודעים את העלויות האמיתיות שלה עם\בלי שוק סיטונאי, ומהתנהגותם זו יש רק מסקנה הגיונית אחת: בזק לא רוצה את השוק הסיטונאי.
כן, בעתיד התיעלות, העלאת תעריף ובלה בלה, אבל תפתח את העיניים ותראה איך בזק נוהגת כעת: לו באמת הייתה מרויחה מהשוק הסיטונאי, האם הייתה מנסה להכשילו כך, אחרי שנקבעו התעריפים בו?