אהלן כולם,
מישהו מכיר או יותר טוב שמע את ההוצאה המחודשת של בדשא אצל אביגדור של אריק איינשטיין הגדול מכולם?
הבנתי שיצא במהדורה מוגבלת עם כמה שירי בונוס.
איך האיכות ביחס להוצאה המקורית? היכן הודפס? עשו רימאסטר? שווה 100 ש"ח?
הנה לינק לאתר שמוכר
http://www.musicaneto.com/product/בדשא- ... במהדורה-מ/
תודה מראש לעונים ושבוע טוב.
גיא.
בדשא אצל אביגדור הוצאה מחודשת
- tomyeshuah
- חבר ותיק
- הודעות: 1583
- הצטרף: אוגוסט 2011
- מיקום: תל אביב
- נתן תודות: 496 פעמים
- קיבל תודות: 403 פעמים
הבנתי שזה עבר דיגיטציה...חבל.
לא ברור לי למה חברות התקליטים שבמקרה הזה פונוקול לא מבינות שקהל היעד שעבורו מיוצרים התקליטים הם אוהבי צליל אנאלוגי טהור מתחילתו ועד סופו. למה "להרוס" אותו בדיגיטצייה שמבחינתי מיותרת ולטעון שיש "צליל משופר"? לא קונה אותי.
התלבטתי כי יש לי את האלבום הזה בדיסק ואני רוצה אותו בתקליט אז עדיף לקנות אותו בהוצאה המקורית מ 1971 מיד שנייה ולא את ההוצאה המחודשת למרות שממש חבל לי לאבד את "מה פה הולך" הגנוז והנפלא שהתווסף לאלבום בתור בונוס.
תודה לעוזרים...
לא ברור לי למה חברות התקליטים שבמקרה הזה פונוקול לא מבינות שקהל היעד שעבורו מיוצרים התקליטים הם אוהבי צליל אנאלוגי טהור מתחילתו ועד סופו. למה "להרוס" אותו בדיגיטצייה שמבחינתי מיותרת ולטעון שיש "צליל משופר"? לא קונה אותי.
התלבטתי כי יש לי את האלבום הזה בדיסק ואני רוצה אותו בתקליט אז עדיף לקנות אותו בהוצאה המקורית מ 1971 מיד שנייה ולא את ההוצאה המחודשת למרות שממש חבל לי לאבד את "מה פה הולך" הגנוז והנפלא שהתווסף לאלבום בתור בונוס.
תודה לעוזרים...
לגיטימי...הם קיימים בשביל להרוויח אבל עדיין זה לא מסביר למה לבצע את תהליך הדיגיטצייה כדי כביכול לשפר את הסאונד.raniburg כתב:בצע כסף..........
סתם דוגמא אם נדבר ספציפית על ההוצאה הזאת הם היו מרויחים הרבה יותר אם היו מייצרים את המאסטר לאקר מההקלטה האנאלוגית המקורית כי לדוגמא הם איבדו אותי בתור קונה ברגע שהבנתי שזה עבר דיגיטצייה. הרי כבר אמרתי, קהל היעד הם אנשים שמחפשים את המקור האנאלוגי ולו רק בגלל הצליל האמיתי והחם ולא תקליט בתצורת דיסק דיגיטלי שמאבד את כל היחודיות שלו.
- tomyeshuah
- חבר ותיק
- הודעות: 1583
- הצטרף: אוגוסט 2011
- מיקום: תל אביב
- נתן תודות: 496 פעמים
- קיבל תודות: 403 פעמים
קהל היעד הוא צעירים שזה עתה גילו את פורמט התקליט, כלל אינם מודעים לאיכויותיו \ מגרעותיו וגם לא לתהליך חידוש אלבום, משלב איסוף החומרים דרך עריכתם וההפקה הסופית (כולל מאסטרינג וגם כן הגרפיקה, שנפגעה וגם שונתה במקרה זה).Guybar10 כתב:הבנתי שזה עבר דיגיטציה...חבל.
לא ברור לי למה חברות התקליטים שבמקרה הזה פונוקול לא מבינות שקהל היעד שעבורו מיוצרים התקליטים הם אוהבי צליל אנאלוגי טהור מתחילתו ועד סופו....
הדבר המגוחך מבחינתי, יותר מהדיגיטציה, הוא שהמקור של הוצאת התקליט החדשה הוא עותק תקליט - לא מאסטר אחר (סרט מגנטי וכו') - אלא העותק טוב ביותר שיכלו למצוא (וגם עניין זה מוטל בספק).
במידה ואתה "חייב" שיהיה בבעלותך האלבום גם בפורמט תקליט, אין שאלה לגבי ההוצאה. (Phonodor "הגר" שחור עם לימינציה בצד הקדמי).
נערך לאחרונה על ידי tomyeshuah ב 25/05/2015 19:17, נערך פעם 1 בסך הכל.
- tnsilver
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4166
- הצטרף: פברואר 2012
- נתן תודות: 619 פעמים
- קיבל תודות: 1299 פעמים
יש הבדל משמעותי בין מסטרינג אנלוגי מטייפ מקורי (במצב תחזוקתי נדיף שכפוף לזכויות יוצרים) עבור תקליט שכולל מגבלות טכנולוגיות רבות שקשורות בפורמט הספציפי, לבין מסטרינג דיגיטלי שכמעט כל טכנאי מתחיל יכול לבצע באולפן חצי-ביתי. מסטרינג לתקליט דורש מומחיות רבה וציוד נדיר. האלטרנטיבה הדיגיטלית זמינה יותר גם כשמדובר בחברה שהיא בעלת זכויות היוצרים ומחזיקה במקור האנלוגי. תאורטית - זה לא אמור לשנות הרבה, אפשר לעשות תקליטים ממסטר דיגיטלי. בפועל - קל יותר להעסיק 'טכנאי מתחיל' עם הרגלי קימפרוס יתר מאשר לשכור מישהו שיודע מה הוא עושה. ממילא רוב הצרכנים לא יודעים מה הם שומעים וכל עוד הויניל מסתובב על הפטפון ה'מגניב' הכל 'סבבה'.
- tomyeshuah
- חבר ותיק
- הודעות: 1583
- הצטרף: אוגוסט 2011
- מיקום: תל אביב
- נתן תודות: 496 פעמים
- קיבל תודות: 403 פעמים
- tomyeshuah
- חבר ותיק
- הודעות: 1583
- הצטרף: אוגוסט 2011
- מיקום: תל אביב
- נתן תודות: 496 פעמים
- קיבל תודות: 403 פעמים
בד"כ ישנה הודעת התנצלות \ אי לקיחת אחריות בנוגע לפגמים המסגירה את המקור ממנו הופקה הגרסה, על עטיפת התקליט \ דיסק.Guybar10 כתב:איך יודעים בעצם שבהוצאה המדוברת זה באמת הוקלט לא ממאסטר אלא מתקליט במצב טוב?...
הודעה שכזו מופיעה בוודאות בגרסת ה-CD של שני האלבומים הראשונים של גרי אקשטיין שיצאו במסגרת סדרת "בראשית" או "היה היה" (לא זכור לי השם המדויק ברגע זה).
אנסה למצוא דוגמה מצולמת.
*באותו עניין: בגרסת ה- CD (היחידה) מתחילת שנות התשעים של האלבום "סע לאט" - נשמעים פגמי תקליט בתחילת השיר "אגדת דשא".
- tomyeshuah
- חבר ותיק
- הודעות: 1583
- הצטרף: אוגוסט 2011
- מיקום: תל אביב
- נתן תודות: 496 פעמים
- קיבל תודות: 403 פעמים
עדכון: העמוד הבא טוען שהמקור הוא סרט מגנטי. האמנם? קשה לי להאמין.
נראה כמו קשקשת שיווקית למטרת השתקת הפוריטנים האנלוגיים.
נראה כמו קשקשת שיווקית למטרת השתקת הפוריטנים האנלוגיים.
- audiofreak
-
- עוסק בתחום
- הודעות: 321
- הצטרף: דצמבר 2005
- מיקום: מושב עדנים, משק 7
- נתן תודות: 0
- קיבל תודות: 3 פעמים
- יצירת קשר:
·Guybar10 כתב:הבנתי שזה עבר דיגיטציה...חבל.
לא ברור לי למה חברות התקליטים שבמקרה הזה פונוקול לא מבינות שקהל היעד שעבורו מיוצרים התקליטים הם אוהבי צליל אנאלוגי טהור מתחילתו ועד סופו. למה "להרוס" אותו בדיגיטצייה שמבחינתי מיותרת ולטעון שיש "צליל משופר"? לא קונה אותי.
התלבטתי כי יש לי את האלבום הזה בדיסק ואני רוצה אותו בתקליט אז עדיף לקנות אותו בהוצאה המקורית מ 1971 מיד שנייה ולא את ההוצאה המחודשת למרות שממש חבל לי לאבד את "מה פה הולך" הגנוז והנפלא שהתווסף לאלבום בתור בונוס.
תודה לעוזרים...
הבעיה היא שמאסטר אנאלוגי משנת 1971 לא תמיד נשמר ברמה גבוהה, יש ירידה באיכות הסרט במהלך השנים אם לא נשמר כהלכה.
המאסטר הדיגטלי שנעשה כנראה איפשהו בשנות ה80 , נשמר כמו שהוא . המאסטר האנלוגי מצריך יותר עבודה ,בנוסף לשימוש בציוד אנאלוגי יקר ואיכותי בכדי למצות אותו....
אודיופריק, יבואני JL AUDIO , LUXMAN ועוד מותגים מובילים. עדנים, משק 7 טל: 0542456056 www.audiofreak.co.il
מעניין אותי מאיפה אתה שואב את המידע הזה?tomyeshuah כתב:
קהל היעד הוא צעירים שזה עתה גילו את פורמט התקליט, כלל אינם מודעים לאיכויותיו \ מגרעותיו וגם לא לתהליך חידוש אלבום, משלב איסוף החומרים דרך עריכתם וההפקה הסופית (כולל מאסטרינג וגם כן הגרפיקה, שנפגעה וגם שונתה במקרה זה).......
הדבר המגוחך מבחינתי, יותר מהדיגיטציה, הוא שהמקור של הוצאת התקליט החדשה הוא עותק תקליט - לא מאסטר אחר (סרט מגנטי וכו') - אלא העותק טוב ביותר שיכלו למצוא (וגם עניין זה מוטל בספק).
במידה ואתה "חייב" שיהיה בבעלותך האלבום גם בפורמט תקליט, אין שאלה לגבי ההוצאה. (Phonodor "הגר" שחור עם לימינציה בצד הקדמי)....
האם יש לך הוכחות למה שאתה טוען? או שאתה מנחש?
רכשתי שניים מהתקליטים שיצאו בהוצאות מחודשות לאחרונה. תמוז והצ'רצ'ילים.
אני לא ממש יכול לתת את דעתי לגבי הצ'רצ'ילים כי אין לי עותק מוקדם. האמת שגם במקרה של תמוז לא יהיה הוגן מבחינתי לערוך השוואה כי העותק המוקדם שיש לי הוא במצב VG לכל היותר.
אני יכול להגיד לך שהתרשמתי לטובה מהאיכות של תמוז המחודש, וגם אנשים מקצועיים יותר שבחנו את התקליט טענו שהעבודה שנעשתה הייתה ברמה גבוהה.
ככל הידוע לי המקור היה הסלילים המקוריים(זה מה שnmc הצהירו), כך שמה שאתה טוען הוא שnmc שיקרו. יש סיכוי לא רע שנעשתה עליהם עבודה טרם התהליך כי מי יודע איך נשמרו ומה היה מצבם.
לגבי הגרפיקה אתה צודק, כאן המקור הוא תקליט עם עטיפה במצב מעולה, ואכן האיכות היא לא כמו המקור.
דרך אגב בקרוב אמורים לצאת עוד כמה הוצאות מחודשות פרט לתקליט שעליו סובב השרשור.
·