מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה


תובנות והמלצות למתחילים לבנית/התקנת מערכת קולנוע ביתית בסיסית.


   פורומים > אודיו > אודיו רב-ערוצי (ק''ב)
מחבר הודעה
mbd
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  May 02, 2013
הבעות תודה: 1490
מספר הודעות: 2857

 #1  נשלח: א' 02/08/2015 15:54
תובנות והמלצות למתחילים לבנית/התקנת מערכת קולנוע ביתית בסיסית.

לפני הכל כמה טיפים לגבי השוואות מחירים. הבנתי שכמעט כל מי שרוצה לבדוק/להשוות מחירים עושה זאת ב ZAP .
אז הטיפ הראשון הוא הפסיקו להסתמך על ZAP כיוון שכל קשר בין המחירים של מוצרי הקולנוע הביתי ב ZAP לבין
המציאות מיקרי בלבד. [המחירים ב ZAPגבוהים בלפחות 20% מהמחירים בחנויות] רוצים להשוות כנסו ל AMAZON
מצאו לדוגמא רסיבר תואם לתקציב שלכם. כמה הקשות מקלדת ואתם יודעים בדיוק כמה זה יעלה כולל מיסים מכס
והובלה עד הבית. [ולפעמים גם מקבלים החזר] עכשיו שיש לכם את המידע הזה בדקו בחנויות בישראל שמחזיקות
את אותו מוצר מה המחיר הטוב ביותר שניתן לקבל את המוצר ואז תחליטו היכן מתאים לכם יותר לרכוש את המוצר.
נתחיל.
מאחר ובתקופה האחרונה נתקלתי במספר לא קטן של שירשורים שהחלו בעיקר חברים חדשים [אבל לא רק]
בקשר לבנית/רכישה/התקנה של מערכת קולנוע ביתית ולא תמיד מקבלים/מוצאים את התשובות המתאימות
[לא בגלל חוסר נסיון לעזור מצד החברים] החלטתי לנסות ולרכז חלק גדול מהשאלות והתשובות בשרשור אחד
בתקווה לנסות לעזור לחברים אשר זקוקים לתשובות.

1.הגדרת ובחירת הציוד הרצוי לרכישה.

הצעד הראשון לדעתי הוא להגדיר מה אנחנו רוצים לרכוש [הרצוי] היות וכל אחד יודע מה כבר קיים .
מיכשור/מיקום/תקציב. [המצוי]עבור מערכת רב ערוצים בסיסית [5.1] זקוקים ל 3 דברים. הגברה. מיתוג. ורמקולים.
עבור ההגברה והמיתוג בדרך כלל משתמשים ברסיבר אשר מאחד אותם ומצרף גם אפשרויות נוספות כמו טיונר לרדיו.
עבור ההשמעה זקוקים ל 5 רמקולים + סאב עבור התדרים הנמוכים.
יש כאלו שמשתמשים מכל מיני סיבות גם בהרכבים שונים כמו 4.1 או 5.0 אבל כדי לקבל מערכת קולנוע ביתית
בסיסית נכונה המינימום הוא 5.1 היות וזה הקידוד המינימלי לסרטים וכל אחד מהערוצים המקודדים בניפרד חייב
רמקול ניפרד להשמעה. מעבר למערכת הבסיסית יש את הרכב ה 7.1 אשר מוסיף שני רמקולים נוספים למערכת.
כמו בתמונות המצורפות. [אני לא מתיחס כאן ל 2.0/1 כקולנוע ביתי] ולא נדבר על הפורמטים החדשים.[אמרתי בסיסית]


היות וכיום כמעט כל הרסיברים החדשים מגיעים עם אפשרות להרכב של 7.1 לפחות. זה מה שרצוי לקנות אפילו אם
כרגע לא מתכננים יותר מאשר מערכת של 5.1 [מי יודע מה תרצו בעתיד] . ברגע שהוחלט מה רוצים לרכוש [כדי להקל
על הסיפור נלך על רסיבר ורמקולים [5.1]

2.המלצה והסיבות לחלוקת התקציב.

אפשר לחלק את התקציב של הרכישה לרכיבים עצמם. הרבה חברים אשר רק מתחילים בענף חוזרים על אותה טעות .
מנסים לרכוש את הרסיבר הטוב ביותר שהתקציב מאפשר ואז מבקשים עזרה בהתאמת סט רמקולים לרסיבר בעזרת
מה שנישאר מהתקציב. אז ההמלצה הראשונה היא . חלקו את התקציב כ 75% אחוזים לרמקולים [כולל הסאב] וכ 25%
לרסיבר. כלומר צריך להשתדל ולרכוש את הרמקוליםהטובים ביותר שניתן לרכוש בתקציב הנתון ולהשאיר מספיק
לרכישת רסיבר סביר. [כמובן שלבעלי תקציב גבוה או לא מוגבל אין בעיה]
וההגיון מאחורי החלוקה הוא. רמקולים טובים באמת [מצוינים - מעולים] מסוגלים לגרום גם לרסיבר בדרגת כניסה וזול
להשמע מעולה. אבל הרסיבר הטוב ביותר לא יכול לגרום לרמקולים זולים ופשוטים להשמע טוב . זאת עובדה.
ומי שעדיין לא הבין הצליל שמגיע לאוזניי המאזין יוצא מהרמקולים והמאזין שומע את התירגום של הרמקול לאותות
החשמלים של ההגברה. ככל שהרמקול טוב יותר כך התרגום טוב יותר והצליל טוב יותר. [בהנחה שהשאיפה היא צליל
טוב]

3.סוג הרמקולים וההגברה הרצויים.

היות ומדובר במערכת של לפחות 5.1 ההנחה היא שהשימוש העיקרי הוא צפיה בסרטים וסדרות.
[דרך הממיר או הורדות ונגנים] לכן עבור מי שרק מתחיל ובעל תקציב מוגבל האפשרות לרמקולים
רצפתיים גדולים לא תמיד אפשרית [מציאותית] לכן רמקולים מדפיים יתנו VFM [תמורה לכסף] הרבה יותר טובה
ואיכותית בעיקר בשיתוף עם סאב .ואם לא מתרגשים מרכישת יד 2 ניתן למצוא רמקולים טובים מאוד במחירים נמוכים
וסבירים. יש גם את האפשרות לרכוש סטאליטים יותר קטנים וכמעט תמיד גם יותר זולים אבל לדעתי עבור קולנוע ביתי
בסלון ישראלי זאת פשרה גדולה מידי ולא נכונה. ואפילו בשיתוף של סאב עדיין חלק מהתדרים לא יופקו כראוי.
הרבה מתחילים בתחביב מתפתים לרכוש מערכת משולבת שלמה [HTIB] במחיר זול. אבל רק הסבר קצר מדוע זה
לא פתרון מומלץ. כל המערכות הללו במחירים הזולים בנויות בדרך כלל מיחידה מרכזית אשר מכילה הגברה ל 5 רמקולים
נגן DVD [או ביקרים יותר BDP] וטיונר לרדיו. בדרך כלל הרמקולים מותאמים ליחידה ומתחברים עם חיבור מיוחד ולא
ניתנים לשינוי. בנוסף גם אין אפשרות לחבר נגנים חיצוניים . כלומר ניתן לנגן רק דרך מה שמובנה. יוצא מן הכלל זה
כניסה/יציאה לטלוויזיה/ממיר. הרמקולים בדרך כלל גרועים או לפחות לא טובים. הסאב זה לא באמת סאב. ואין
כאן שום אפשרות לשידרוג עתידי של המערכת. בקצרה זה לזרוק כסף לפח.
[וכן יש גם יוצאים מהכלל ואיכותיים אבל גם הרבה יותר יקרים]. תמיד קיימת האפשרות לרכוש סט שלם של רמקולים.
[ללא הגברה] וגם כאן קיימים סטים זולים שעבור מי שלא מתמצא טוב נראים/נשמעים כעיסקה מעולה.
אבל האמת היא שבדרך כלל הם באיכות ירודה וזאת גם אחת הסיבות למחירים הזולים. גם כאן יש יוצאים מהכלל
ואפילו זולים באמת מבלי להתפשר על האיכות עבור קולנוע ביתי.
ENERGY TAKE CLASSIC 5.1 זאת רק דוגמא אחת. ובמחירים קצת יותר גבוהים יש עוד מערכות טובות.

4.בחירת רסיבר מתאים.

כשרוצים לבחור ברסיבר מתאים בדרך כלל הטעות הנפוצה ביותר ע'י משתמשים חדשים היא השאלה כמה W ?
כמה כוח יש לו ? והענין זה שבמכשירים ברמת הכניסה ובתקציב נמוך זה בעצם אחד הדברים הפחות חשובים
שאמורים לקבוע עבורכם באיזה רסיבר לבחור. למרות זאת כמעט כל המוכרים בחנויות האלקטרוניקה תמיד
ינסו לספר לכם כמה חזק הרסיבר. גם היצרנים בדרך כלל ישימו את העוצמה באחד המקומות החשובים ביכולות
הרסיבר כיוון שהם מבינים שזה אחד הדברים המשפיעים על רוכשים חדשים. אבל לא תמיד אתם מקבלים את
האמת ורק האמת. אף אחד מאלו שרוצים למכור לכם רסיבר לא מספר לכם שבעצם קיימות דרכים שונות למדוד
ולהגדיר את עוצמת הערוצים. לדוגמא. כשאומרים 100W האם מתכוונים RMS האם זה ל 8/6/4 האם זה לניגון
ערוץ אחד או 2 או אולי כל הערוצים באותו הזמן ? ומה העיוות לכל אחת מהאפשרויות שהוזכרו .? בקיצור לא
צריך לחשוב יותר מידי על העוצמה. כל רסיבר שיספק בין 60 ל 100 WRMS מסוגל להניע כמעט
כל סט של רמקולים סאטליטים או מדפיים בקלות. אז מה כן חשוב שיהיה לנו ברסיבר ? כניסות ויציאות כיום הם
מהדברים שצריך להקדיש להם מחשבה היות וכולם מחברים מספר מכשירים לצפיה והאזנה כמו .ממיר - מחשב -
טלוויזיה - STREAMER .ורובם מגיע עם חיבור HDMI אז רסיבר עם לפחות 4 כניסות ויציאה אחת זה חובה.
[ברמת הכניסה קשה למצוא יותר מיציאה אחת] בנוסף לכך אם רוכשים רסיבר חדש כדי לבדוק שה HDMI הוא
בתקן החדש 2.0A וה HDCP 2.2 נמצא לפחות ב 2 כניסות.
כדאי גם לוודא שיש לפחות 2 I/O דיגיטלים [OPTI'-COAX] כדי לחבר מכשירים ישנים יותר. כדאי גם לשים
לב לחיבורים אחרים שחשובים עבורכם כמו. חיבור רשת. USB.BT.בנוסף אם ARC ו P-THRU .חשובים לכם
לוודא שהאפשרות קיימת ברסיבר. ניתן לרכוש רסיבר ברמת כניסה ב DUTY FREE בסכום של 200$
שיספק את כל הצרכים הבסיסיים שלכם. אבל ניתן גם לחפש ולרכוש יד 2 שנה או שנתיים אחורה
אבל ברמה הרבה יותר גבוהה. זה כבר תלוי בדרישות ובתקציב. כמובן שתמיד קיימת האפשרות להזמין
מ AMAZON [האפשרות הטובה ביותר לדעתי] רסיבר ברמה טובה ומחיר טוב. [ושרות מעולה] .

5.הרמקולים המתאימים ומיקומם.

נחזור לרמקולים. כרגע אנחנו מדברים על מערכת 5.1 בסיסית וכמובן שתמיד ניתן לשדרג למתקדמת יותר.
כמו שניתן לראות בתמונה של ה 5.1 יש 3 רמקולים שיוצרים את הבמה הקידמית ועוד 2 עבור ה SURROUND
אשר מיקומם הטבעי והנכון הוא מצידי איזור הישיבה אבל לרוב בסלון הישראלי האפשרות לא קיימת/מתאימה
אז גם הקיר האחורי יכול לשמש בתור תחליף/פשרה לא רעה בכלל. הפריט/רמקול האחרון זה הסאב. את הסאב
ניתן למקם באיזורים שונים בחדר ובכל מיקום הצליל והתגובה יהיו שונים. בדרך כלל הפשרה המקובלת במיקום
הסאב היא בין אחד הרמקולים הקדמיים והסנטר. אבל הדבר הנכון זה לנסות ולהתנסות במיקומים שונים בחדר
ולמצוא את התגובה שמתאימה לאוזן שלכם יותר מכל מיקום אחר [כן דורש קצת עבודה אבל מיקום נכון משפיע המון] .
כמה דברים בקשר להתאמת הרמקולים . הדבר הטוב ביותר כמובן הוא כשכל הרמקולים במערכת זהים. אבל לא
תמיד זה אפשרי. הדבר שרצוי לשאוף אליו זה שלפחות השלישיה הקידמית תהיה זהה כך תשמר אחידות
טונלית במעבר הצליל בין הרמקולים הקידמיים והכל ישמע אחיד. לגבי ה SURROUND רצוי מאוד לפחות של אותו יצרן
כמו הקידמיים אבל לא באמת קריטי. כמובן שהם עצמם חייבים להיות זהים. בקשר לסאב. כאן לא חייבים התאמה
לשאר הרמקולים. אבל רצוי בהחלט לרכוש את הסאב הטוב ביותר שניתן לרכוש במסגרת התקציב.[כולל יד 2]
עוד מספר דברים לגבי מספר הרמקולים ומיקומם. כמו שניתן לראות בתמונת ה 5.1 הרמקולים הקדמיים מוצבים
משני צידי המסך ורמקול הסנטר בניהם בדיוק במרכז ורצוי מאוד בדיוק מתחת למסך כך שכל הדיבורים שמתנהלים
במסך עצמו ומושמעים בעזרת הסנטר נשמעים כאילו הם בוקעים מהמסך עצמו בצורה הטבעית ביותר. ככל שהסנטר
מרוחק יותר מהמסך כך נגרע מהטבעיות של שיחזור פס הקול המקורי.במיקרים שממש אין ברירה אפשר להתקין
את הסנטר מעל המסך עם הטיה בזווית לכיוון המושב המרכזי שבאיזור הישיבה. אבל רצוי מאוד לא להחביא את
הסנטר מתחת למזנון-בתוך המזנון-מתחת לשולחן בפינת האוכל-או מאחרי המקרר. [זה באמת לא רצוי לא משנה
מה אומרת מעצבת הפנים] גם התקנה של ה שלישיה הקידמית בתיקרה לגמרי לא מומלצת [גרוע]
כשאנחנו מנגנים פסקול שקודד באולפן ל 5.1 ערוצים כל ערוץ מכיל את המידע היחודי לו וכדי לשמוע את פס הקול
כפי שהוא נועד לשיחזור המקור חייבים להשתמש באותו מספר של רמקולים כמו בקידוד. אם נשנה את מספר
הרמקולים או נבטל חלק מהם הצליל/פסקול שיתקבל הוא כבר לא מקורי כפי שבאמת נועד להשמע . יש אנשים
[גם כאן בפורום] שיגידו שבעצם אין צורך להשתמש בסנטר והרמקולים. הימין והשמאל מספיקים כדי להעביר
את המידע בדרך מספיק טובה וללא חסרון מורגש. אז זה אולי נחמד בתור סיפור ואולי פשרה קוסמטית אבל לא יותר מכך.
קיימות מספיק סיבות מדוע באולפן בזמן ה MIXING והקידוד הוחלט איזו אינפורמציה בפסקול הולכת/מקודדת
לאיזה ערוץ מבין ה 5.1 .בקידוד המקורי של פסקול 5.1 או 7.1 הסנטר כמעט בכל המקרים מכיל מעל 50%
מכלל האינפורמציה וב 75% יותר מכל ערוץ אחר במערכת. אז באמת נשמע הגיוני לבטל דווקא את הערוץ החשוב
ביותר במערכת ? אז יש את מי שאומר שהרמקולים שלהם [ימין ושמאל] כל כך טובים שהם מסוגלים לדמות ולעגן
את הצליל כאילו הוא מגיע באמת מהמרכז. אז ככה. לא חשוב כמה הרמקולים הקדמיים טובים הם אף פעם לא
מהווים תחליף אמיתי לרמקול סנטר במיקומו היעודי. וזאת הסיבה שיצרני הרמקולים שנחשבים הטובים בעולם
כולם מייצרים רמקול סנטר יעודי ואף אחד מהם לא ממליץ לבטל את הסנטר. וגם אם נסכים שרמקולים מסוימים
מסוגלים לעגן את הצליל למרכז/למסך אז גם זה רק עבור צופה אחד שיושב בדיוק במרכז בין שני הקדמיים. ומה בנוגע
לשאר הצופים שבמקום לשמוע את הדיבור שמתרחש במסך שומעים אותו מרמקול ימין או שמאל בלי שום קשר
למציאות. [זה נחמד לשחק בנידמה לי אבל זה רק נדמה] גם במתכון של עוגה עם 4 ביצים ניתן להשתמש רק בביצה
אחת ועדיין נקבל עוגה אבל המרקם יהיה שונה לגמרי. מי שחושב/מאמין שתוכנת DSP/MATRIX שרק מדמה
צלילים מסוגלת באמת להחליט איך לפצל את ערוץ הסנטר היעודי לימין ושמאל וזה ישמע טיבעי. [אשרי המאמין]
אז הנקודה היא עם רוצים לשמוע כמו שזה נועד חייבים להשתמש בכל המרכיבים.

6. כמה דברים לגבי הסאב.

מערכת קולנוע ביתית ללא סאב היא לא באמת מערכת קולנוע. גם כאן יש לנו ערוץ מיוחד ויעודי LFE שקודד במיחד עם
אנפורמציה של התדרים הנמוכים להשמעה דרך רמקול יעודי [הסאב] כשערוץ ה LFE מושמע בזמן צפיה בסרט
דרך סאב טוב זה אחד הדברים שמעלים חיוך על הפנים של בעל המערכת וקיימת הבנה מיידית מדוע משתמשים
במפלצת קטנה בחדר. [זה שווה הכל] אף רמקול לא מסוגל באמת להחליף/להשתוות לסאב טוב.
כך שאם ינסו לומר לכם שאתם לא באמת חייבים סאב עבור מערכת קולנוע ביתית טובה [זה שטויות] . סליחה!
זה בעצם לא מדויק קיימיםרמקולים שבעזרת הגברה נכונה ו BI-AMP או TRI-AMP ו ACTIVE-CROSS
מסוגלים לספק את הסחורה. אבל המחיר של הרמקולים הללו הוא יותר מאשר יקר.
בדרך כלל מערכות הרמקולים 5.1 אשר נמכרות כחבילה במחיר זול מספקות סאב חלש וזול שזה בעצם לא
סאב אבל יותר WOOFER מוגבר וגם זה עם לא יותר מ 100W ולא תמיד RMS . ושבדרך כלל לא יורד מתחת
ל 35HZ וגם זה בעוצמה נמוכה ועיוות גבוה . זאת הסיבה העיקרית שבדרך כלל הרבה יותר רצוי לרכוש מערכת
5 רמקולים ולרכוש סאב יותר טוב בניפרד אפילו אם זה יד 2 . כמובן שיש גם חריגים כמו שכבר ציינתי את ה
ENERGY וגם ל SVS ל DEF-TEC ול M&K יש מערכות טובות אבל כבר יותר יקרות. [לא חסר]
כך שאם יש תקציב מוגבל כדאי לנסות ביד 2 ולבקש חוות דעת כאן בפורום לגבי דגמים מסוימים שמצאתם.
הרבה חברים ישמחו לעזור.דבר נוסף בקשר לסאב. בכדי שבאמת נוכל להגדיר אותו כסאב ושיוכל לתת אפקט
מספק [לא מצוין] בסלון ממוצע הוא חייב להכיל הגברה של לפחות 250WRMS-CONT הייתי אומר גודל של
לפחות 10' ולרדת באופן טוב ומדויק לפחות בין 25-30HZ . כל מי שיבצע חיפוש בפורום ימצא שרבים
מהחברים הבינו את התועלת בסאב טוב והזמינו דרך הרשת סאבים של SVS שבנוסף להיותם מצוינים הם גם
מספקים VFM מצוין ושירות לקוחות ממדרגה ראשונה. ניתן להתאים סאב לכל גודל חדר [יש חברים עם 2 סאבים]
עוד פעם סאב טוב זה דבר הכרחי לקולנוע ביתי טוב.

7.התקנה.

כשמתקינים מערכת קולנוע ביתית לאחר שטורחים ברכישת כל המרכיבים הטובים ביותר עבורנו [כרגע].
כדאי להתקין ולמקם בדרך הנכונה ביותר כיוון שאם לא כנראה שצפויה אכזבה היות והתוצאה לא תהיה
איכותית ומדויקת כפי שצריך. בהתקנה של 5.1 אחד הדברים שכדאי לנסות בהתקנה של השלישיה הקידמית
זה לשים את 3 הרמקולים בקוו אחד [רוחבי] ויצירת מעין משולש שווה צלעות כאשר הקודקוד זאת הנקודה
המרכזית במקום הישיבה [ממש ממול הסנטר] ניתן גם לנסות הטיה של ימין ושמאל בזווית מסוימת לפי התמונות
המצורפות. דבר נוסף שכדאי ורצוי לנסות בהתקנה של הקידמיים זה גובה זהה של הטוויטרים. והגובה הרצוי
הוא גובה האוזניים שלכם במצב ישיבה ממול המערכת. כמובן שלא תמיד זה באמת בר ביצוע כיוון שבהרבה
מקרים קיימות מגבלות אבל ככל שמתקרבים לכך כך המערכת תשמע יותר טוב. לגבי התקנת הרמקולים
ל SURROUND בהנחה שמשתמשים רק ב 2 . אם יש וקיימת האפשרות להתקנה משני צידי איזור הישיבה
אז רצוי מאוד להתקין בתור צדדיים כאשר ההרמקולים פונים כלפי היושבים. גובה הרמקולים רצוי מאוד
בין 1.60-1.75מ' מהרצפה כמובן תלוי במגבלות החדר. אם אין אפשרות להתקנה בצדדים אז
משתמשים בקיר האחורי. בדרך כלל מאחורי או מעל הספה. הגובה יכול להשאר אותו הדבר אבל המרחק
בין הרמקולים לא אמור להיות פחות מאשר המרחק בין שמאל וימין הקידמיים. [אפילו קצת יותר] כדי לתת
הרגשת מרחב של ה SURROUND . בהתקנה על הקיר האחורי מעל הספה רצוי לתת לרמקולים הטיה
כלפי פנים כאשר הפעם הקודקוד הוא מרכז המסך. אם הזווית היא חדה יותר מידי כל מי שישב בכורסאות הצדדיות
לא יהנה מאפקט ה SURROUND וחלק גדול מהרגשת המרחב יתבטל. בהתקנה של 7.1 כל התקנות
הרמקולים חוץ מאשר האחוריים נשארות דומות אבל את האחוריים רצוי להתקין כ 10סמ' מעל גובה
הצדדיים אבל ברוחב צר יותר בכ 50סמ' מכל צד לעומת הצדדיים. וההטיה היא לכיוון המושב המרכזי
שמשמש כקודקוד.לגבי התקנת הסאב כבר כתבתי זה לא מוגבל למיקום מסויים להיפך רצוי מאוד
עם הרבה סבלנות לבדוק מיקומים שונים בחדר [כמובן לפי המגבלות] כדי להגיע לתוצאה שמספקת/נשמעת
לכם הטובה ביותר.

8.קצת על מערכת הכיול.

כיום לא משנה איזה רסיבר רוכשים הוא מגיע עם מערכת כיול מובנית וכולל מיקרופון כדי לעזור בכיול.
יש מערכות כיול טובות יותר וטובות קצת פחות אבל האמת היא שברמת הכניסה כל מערכת
כיול תעשה עבורכם עבודה סבירה. הדבר החשוב ביותר הוא לא להתרגש יותר מידי מהתוצאות.
מבצעים את הכיול עצמו בהקפדה ע'פ ההוראות ולאחר מכן מתחילים להאזין לקטעים שונים שמכירים היטב.
ומנסים להבחין מה נשמע טוב ומה פחות טוב . [כמובן לטעמכם האישי] צריך לזכור כמה דברים כל התוצאות
של מערכת הכיול הם אך ורק בגדר המלצות ולא יותר. זאת הסיבה שקיימת האפשרות בכל רסיבר לשנות
כמעט כל טווח של כל הגדרה אשר לא נשמעת לטעמכם. הדבר החשוב ביותר הוא שאתם אוהבים ומרוצים
מהתוצאה הסופית ולא אף אחד אחר. כולם יכולים לתת לכם המלצות לגבי איך ומה צריך להישמע.
אבל לאף אחד אין את השמיעה שלכם וההעדפות שלכם בצלילים. זאת המערכת שלכם וחייבת לספק
רק אותכם. לא את היצרנים ולא את חברי הפורום. לכן על תרתעו מלבצע שינויים בהגדרות המערכת כל שינוי
ושיפור לטעמכם זה מעולה. ואם לא אז תמיד אפשר להחזיר להגדרה הקודמת. תמיד לפני ביצוע שינויים
נסו לצלם או להעתיק את ההגדרות הקיימות כדי שבמידת הצורך תוכלו לחזור אחורה בלי בעיה. מערכות
כיול שונות הם ענין של העדפות כל אחד והמערכת המועדפת עליו. אבל בגדול לא קיים מיקרופון שמתרגם
את הצלילים כמו האוזניים שלכם לכן הקשיבו לאוזניים ולתירגום שלהם עבור הצלילים. [זה בית המשפט העליון].
מקווה שלא שכחתי יותר מידי דברים. [ואם כן. תשאלו ואנסה לענות או אחד החברים האחרים יעשה זאת]
אולי עכשיו זה יקל על חלק מהחברים בהבנת התהליך המעורב בתחילת הדרך בכדי להגיע לתענוג מהתחביב.
בהצלחה והנאה.
זוויות ומיקומים ל 2 ההתקנות.




נערך בפעם אחרונה על-ידי mbd בתאריך ה' 06/08/2015 3:11, נערך בסך הכל 2 פעמים
(13) הבעות תודה: istarmini , sh33p , ngold7 , integer , avilavi , Avishay1 , DanielGe , vivi , oris74 , buzaglo84 , wegabi , dsananes , Thehobit1
פרופיל | שלח הודעה | חפש
BUGY (בוגי)
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Feb 24, 2009

מיקום: מודיעין
הבעות תודה: 717
מספר הודעות: 6672

 #2  נשלח: ג' 04/08/2015 15:21

מעולה, תמצית עולם הק"ב.


רק חסר לי התייחסות לגבי אטמוס ו- DTSX, התקנה, מגברים וטיפים...בקרוב מתחיל לבנות הכנה לאטמוס, את המגבר שאני רוצה עוד לא הכריזו אבל רמקולים כבר יש וכך גם הרצון ואני מקווה שגם כן תהיה היכולת.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
mbd
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  May 02, 2013
הבעות תודה: 1490
מספר הודעות: 2857

 #3  נשלח: ד' 05/08/2015 17:55

BUGY כתב:
מעולה, תמצית עולם הק"ב.


רק חסר לי התייחסות לגבי אטמוס ו- DTSX, התקנה, מגברים וטיפים...בקרוב מתחיל לבנות הכנה לאטמוס, את המגבר שאני רוצה עוד לא הכריזו אבל רמקולים כבר יש וכך גם הרצון ואני מקווה שגם כן תהיה היכולת.
·
לגבי ההתיחסות ל ATMOS+DTS-Xאתה יכול לנסות ולבדוק בקישור המצורף.
http://www.hometheater.co.il/vt236423.html
בקשר לתשתית אין בעיה אתה יכול להתכונן ולתכנן כבר עכשיו.
לאחר חודש אוקטובר כולם יהיו יותר חכמים בקשר לכל הציוד החדש שיגיע לחנויות . ואולי אז
יהיה לך יותר קל לבחור רסיבר/פרוססור/מגבר מתאימים. [היות ורמקולים כבר יש]
פרופיל | שלח הודעה | חפש
movieman
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Aug 02, 2011
הבעות תודה: 348
מספר הודעות: 4509

 #4  נשלח: ד' 05/08/2015 18:55

MBD - אני בטוח כי זה יעזור לחברים בפורום שחושבים על כניסה לעולם המיוחד הזה.

אני ממליץ כי תחלק את המאמר שלך לכמה פסקאות , בכל פסקה שים כותרת קטנה ומודגשת (לדוגמא: בחירת רסיבר) .
ככה יהיה קל יותר ונוח לקרוא את כל המידע שהשקעת בו זמן לא מועט ומי שרוצה להתמקד במשהו - יוכל ישר לרוץ לאותה כותרת.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
oris74 (אורי)
ht-friend
ht-friend


הצטרף בתאריך:
  Nov 22, 2010

מיקום: אשקלון
הבעות תודה: 784
מספר הודעות: 8268

 #5  נשלח: ד' 05/08/2015 19:38

בדיוק מה שנכתב מעלי - בלי זה פשוט מאד קשה להנות מההשקעה שלך
פרופיל | שלח הודעה | חפש
eyali123
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד

הצטרף בתאריך:
  Oct 09, 2014
הבעות תודה: 41
מספר הודעות: 324

 #6  נשלח: ה' 06/08/2015 15:26

שווה נעוץ לדעתי שאפו.
2 הלירות שלי
כמה הע(א)רות שרפת לי את העיניים תנסה לרווח את השורות.
לדעתי צריכה להיות עוד תת חלוקה לנושא הרמקולים.
אם לדוגמה נקח את 100% התקציב אשר מוגדר לטובת הרמקולים החלוקה צריכה להיות להיות לדעתי.
סנטר במיוחד לקולנוע ביתי שהוא מבצע את מירב העבודה 40% מהתקציב.
זוג קידמיים: 30%.
סאב:20%
רמקולים אחוריים:10% התפקיד שלהם לייצר אווירה לא משהו ששווה להשקיע יותר מידי
פרופיל | שלח הודעה | חפש
vivi
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Jan 06, 2009

מיקום: ירושלים
הבעות תודה: 319
מספר הודעות: 2710

 #7  נשלח: ה' 06/08/2015 15:53

איזה יופי של פוסט! תודה על ההשקעה.
הייתי מוסיף נקודה נוספת של המלצות שלך לשילובים מנצחים לפי רמות מחיר. ומפרק את זה כמובן לפי שלישיה קדמית \ סאב \ רסיבר, אני בטוח שעם המלצות שלך יהיה לאנשים כיוון מה עליהם לחפש בחנויות ולהתרשם.

_________________
Pixel 4 XL | PS4 | NU8000 | Denon X3000 | Chromecast | Spotify | Partner Fiber | Netflix | FC Barcelona | Google Apps |
פרופיל | שלח הודעה | חפש
mbd
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  May 02, 2013
הבעות תודה: 1490
מספר הודעות: 2857

 #8  נשלח: ו' 07/08/2015 2:44

eyali123 כתב:
שווה נעוץ לדעתי שאפו.
2 הלירות שלי
כמה הע(א)רות שרפת לי את העיניים תנסה לרווח את השורות.
לדעתי צריכה להיות עוד תת חלוקה לנושא הרמקולים.
אם לדוגמה נקח את 100% התקציב אשר מוגדר לטובת הרמקולים החלוקה צריכה להיות להיות לדעתי.
סנטר במיוחד לקולנוע ביתי שהוא מבצע את מירב העבודה 40% מהתקציב.
זוג קידמיים: 30%.
סאב:20%
רמקולים אחוריים:10% התפקיד שלהם לייצר אווירה לא משהו ששווה להשקיע יותר מידי
·
הענין הוא שלכל אחד יש סדר עדיפויות שונה לגבי חשיבותם של הרמקולים השונים במערכת. ולפי
ההעדפה הזאת כל אחד משקיע את הסכום הנראה לו בכל אחד מהרמקולים.
כך שאני מעדיף להשאיר את ההחלטה בידי כל אחד מהחברים איך לחלק את ה 100% .
פרופיל | שלח הודעה | חפש
mbd
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  May 02, 2013
הבעות תודה: 1490
מספר הודעות: 2857

 #9  נשלח: ו' 07/08/2015 3:05

vivi כתב:
איזה יופי של פוסט! תודה על ההשקעה.
הייתי מוסיף נקודה נוספת של המלצות שלך לשילובים מנצחים לפי רמות מחיר. ומפרק את זה כמובן לפי שלישיה קדמית \ סאב \ רסיבר, אני בטוח שעם המלצות שלך יהיה לאנשים כיוון מה עליהם לחפש בחנויות ולהתרשם.
·
כמובן שאפשר לתת המלצות למערכות רמקולים שונות ברמות שונות. אבל הבעיה היא שלכל אחד מאתנו יש
את המגבלות שלו בבית במיוחד כשהמערכת נמצאת בסלון. [מיקום-ילדים-בעלי חיים-הנהלה-תקציב] כך שלא
תמיד אפשרי לחבר בין הרצוי למצוי . ולהמליץ על דבר שהוא לא פרקטי לגבי חלק מהנכנסים לתחביב אולי
רק ירתיע אותם. דבר נוסף זה שרמקולים במיוחד זה בעיקר ענין של טעם אישי ושמיעה שונה של כל אחד מאתנו.
וקשה מאוד לתת המלצה לשילוב מנצח כשלא יודעים את ההעדפה האישית בצלילים של כל אחד ואחד.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון קיץ - ישראל (GMT+3) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > אודיו רב-ערוצי (ק''ב)


  
    שם משתמש:
נתוני כניסה לכל אתרי HT:

  סיסמא:
 

  


 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht