מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה


התחדשתי בחלום של מגבר Mcintosh MA8000 עדכון בעמוד 19 ותמונות .


עמוד 20 מתוך 20
עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  | ... |  18  |  19  |  20 
   פורומים > אודיו > אודיו יוקרתי
מחבר הודעה
istarmini (יואב)
חבר במועדון 10K
חבר במועדון 10K

הצטרף בתאריך:
  Jul 13, 2008
הבעות תודה: 1790
מספר הודעות: 15441

 #286  נשלח: ה' 10/09/2015 18:59

9000es כתב:
ציטוט:
...


istarmini

ההפך הוא. אני מרגיש שיש מעט ירידה בגיין .
אין בכלל בעיה לבצע השוואה . בסך הכול עוברים בין הכניסות במגבר .


·
·

פעם ראשונה אני שומע ירידה בגיין בחיבור xlr אבל שיהיה.
תשווה עוצמות ואז תבדוק

Xlr מיועד לאורכי כבלים ארוכים ולא למרחקים שיש לך בבית( זו הסיבה שבהגברה מקצועית בהופעות משתמשים בהם) ,פשוט חבל על הכסף שלך.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
9000es (איציק)
חבר במועדון 10K
חבר במועדון 10K

הצטרף בתאריך:
  Dec 12, 2008

מיקום: תל-אביב
הבעות תודה: 516
מספר הודעות: 13208

 #287  נשלח: ה' 10/09/2015 19:01

istarmini כתב:

ציטוט:
...


·

פעם ראשונה אני שומע ירידה בגיין בחיבור xlr אבל שיהיה.
תשווה עוצמות ואז תבדוק


·לא ירידה דרמטית בגיין . אבל קיימת .

_________________
אם במסכים מדובר........ אז הבחירה שלי היא "פלזמה"
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
istarmini (יואב)
חבר במועדון 10K
חבר במועדון 10K

הצטרף בתאריך:
  Jul 13, 2008
הבעות תודה: 1790
מספר הודעות: 15441

 #288  נשלח: ה' 10/09/2015 19:06

9000es כתב:
ציטוט:
...


·לא ירידה דרמטית בגיין . אבל קיימת .
·

תשווה עוצמות ובדוק על עיוור
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
9000es (איציק)
חבר במועדון 10K
חבר במועדון 10K

הצטרף בתאריך:
  Dec 12, 2008

מיקום: תל-אביב
הבעות תודה: 516
מספר הודעות: 13208

 #289  נשלח: ה' 10/09/2015 19:12

istarmini כתב:


ציטוט:
...


·

תשווה עוצמות ובדוק על עיוור


ברור שהכול מתבצע בקפידה .
אני לא רץ לרכוש כבילה באלפים לחינם .
·

_________________
אם במסכים מדובר........ אז הבחירה שלי היא "פלזמה"
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
SONYES
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Dec 28, 2006
הבעות תודה: 280
מספר הודעות: 3043

 #290  נשלח: ה' 10/09/2015 20:08

טוב לאחר שקראתי אומר לכם את הנסיון שיש לי עם XLR
די ארוך סבלנות
יש אין ספור ויכוחים יש הבדל אין הבדל - אישית כבר אין לי כוח לזה כל אחד יאמין למה שהוא רוצה אני רוצה לומר לך את הנסיון שלי של המון שנים בתחום אודיו

התרשמות ותוצאות בסוף השארו ולא לעבור ערוץ

הנסיון הראשון היה לפני המון שנים עם מגברי דנון אז לא יחשב עכשו

הנסיון השני שהיה לי SCD-1 +TAE-1 SONY חיברתי XLR בין הCD לפרה נכון היה שפור וקצת יותר רחב אבל זה לא פול באלאנס מלא זה מעגל שהוסף לפני היצאות והוצאו סיגנאל הוא לא פול באלנס מלא כמו באופו /מרנץ CDA94 / מרנץ SA11

נסיון 3 ועכשוי עם 3 מכשירים אופו 105D- מרנץ 11 CD- מרנץ דאק 94 מכשרים עם יציאות XLR עם מגבר אוזניות LUXMAN P-1U המקבל XLR
וגם אנירוצה לעשות סדר טיפה במושג שנקרא בלאנס ופול באלאנס ויצאות XLR

נתחיל מזה שלא כל יצאה XLR היא לא תמיד יצאת פול בלנס- למה התכוון המשורר
חיבים לזכור כי יצאות XLR היא למשל 5V ויצאת RCA היא 2.5V

נכון זה בגלל הצורך להוסיף הגברה במעגל לשלוח למרחק

תעשיית האודיו לבית אודיו פילי מה טחוב לתעבי טוב אולי גם לנו ואז התחילו להוסיף רק יציאות אבל זה לא הכל צריך מעגלים שהם פול בלאנס מלא וטהור

XLR הוא מושג מיקצועי להעביר אות לאורך רב ללא הפרעת רעשים של RF וגם בעיה ברעשי רקע הנקלטים במיקרופונים
ולא פול באנאנס זה בסדר להעביר את האות בלי רעשים לאורך יותר מכמה מטרים - כי פול באלאנס חייב להיות 1+2 מחובר לפלוס ומינוס של מגבר שרת/ מעגל הגברה ואדמה היא מחוברת לגוף המכשיר - בתיכנון ואין בעיה להפוך XLR
חיבור רגיל + לפלוס - לאדמה ככה יש לנו את חיבור RCA
ומקפדים עוקפים את זה מחברים כבל נוסף מגוף המכשיר לארקה בבית אבל מי עושה את זה ? זה עדין לא XLR

לדוגמא יש כמה הקלטות שאני שומע את ההם וזימזום רעש או כניסת רעשי רדיו שנקלטו בגם נשאר בהקלטה
למשל הקלטה DGG מחולות סימפונים אופוס 64 של גריג עם תזמורת גיטנבורג נמי ירבי מנצח הקלטה משנת 1986


בציוד הקיים אצל 9000ES הוא OPPO 105D {כמו שהיה אצלי עד שלשום ונמכר לקונה מאושר בטח כבר תשמעו על כך}
הוא פול באלאנס מלא ישרות מהDAC ישירות ליציאה
XLR מיבנה קלאסי של פול באלנאנס ואין לזה עוררין אופו עשו פלא בעניין הזה

המקינטוס גם הוא פול באלנס בכל הכניסות ויציאות

שוב כאן לא מדובר אם זה עובר מטר או 10 מטרים או 20 סמ העניין הוא פול באלאנס או לא והמדקדקים גם מחברים את האווזיות ליצאת באלנס - אצלי אין אבל ההבדל שמיע בקלות בגלל שזה דרךמ אוזניות HD800 ושומעים שם כל פרט לאורך גובהה עומק וכוכ הכל שמיע בהם

בהשוואות שעשיתי ההבדלים בין XLR אמיתי כאשר התיכנון הוא פול בלאנס כמו שהזכרתי למעלה במכשירים לבין חיבור RCA

יוצא נכנס XLR וRCA יוצא נכנס הכבל XLR שלי הוא בדיוק אותו הכבל שצולם למעלה

אופו 105D
קיים הבדל באוזן בעיקר בין הבדל XLR ל RCA התוצאה בחיבור למגבר אוזניות ושמיעת עם HD800 ככה אני בודק הכל בעבר בדקתי עם מערכת הכוללת מגברי קלאס א דואל מונו לקסמן ורמקולים NS1000M YAHMAHA
היום עברתי לאוזניות

ההבדל היה כזה שיכולתי לשמוע את כל הכלים רחבים יותר יותר פרטים ברעשי הרקע בתוך ההקלטה - תמונת הסטראו ממש פרוסה לפנייך פחות עומס על האוזן אין זה קורה אולי בגלל היות פירוט ויותר אפקט אני נזהר אנלוגי משהו
אבל יש באופו העדפה שלי למרות שממש לא שמעתי הרבה כמו שאני מאזין לכלים אחרים המרנץ היא XLR בצורה ברורה -
הצליל שיצא XLR הוא שונה ויותר נוח לאוזן ומלא
אגב יש מעגל שונה לRCA ומעגלים שונים XLR כל יצאה ומעגל שלה דוגמא סופר סופר פול באלאנס קלאסי - כמעט כי הקלאסי הוא כמו שיש במרנץ 94 עם שנאים כמו שמתפקדים שנאי מבדל למנוע כניסת רעשי אדמה לסיגל
אגב ניתן לשמוע את שני היצאות בוא זמנית כי הם שונים מאחד לשני

מרנץ SA11

כאן XLR הוא פול באלנס גם בבדיקה שערכתי מתוך האזנה ומעבר חלק חלק בסכמה של המכשיר
RCA כאן החלטה באמת באמת קשה שנהם כל כך טובים ועדיין המעבר לXLR עדיף לאוזניי
ובחיבור למגבר אחר כמו ליימן גרמני בRCA התוצאה מפילה גם

מה אני מעדיף זה XLR בגלל צליל שאני רואה ושומעה אצלי לפחות באוזהיות יותר קרוב למה אני רואה על הבמה וצליל יותר מפורט
ורגוע יותר

למה הדבר דומה אתן דוגמא - יש לך מברשת צבע הומוגנית זה RCA וברגע שמפרדים בין השערות השכבות טיפה נפתחים ויש יותר אויר מרווח לצליל יותר שכבות במוסיקה והפרדה טובה ביותר בין הכלים לבין הרקע מיקום יותר ראליסטי ועוד תכונות
שלא תמיד אוהבים אותם אפילו אודיופילים מעדפים את הצליל פאנצי RCA
יש כאלו יעדיפו את האחד והשני יעדיף אחרת
מה נשמע לי נכון XLR הרבה יותר נוח לי לאוזן אבל RCA צליל לפעמים גם יותר נשמע קדימה מאשר XLR בדיוק אותה הקלטה

במרנץ SA11 אי אפשר לשמוע בו זמנית את שני היצאות


אבל כאן הפתעה שלא ניתן היום למצוא כאלה והוא MARANTZ CDA-94 DAC


גם ייצאת האודיו RCA היא 2V וגם יצאת XLR היא 2V

ככה ניתן באמת לשמוע את שני המעגלים הוא בנוי כל כך קלאסי לפי הספר ושם באמת אתה שומע את נפלאות XLR לעומת RCA

מסקנה שלי יצאת הXLR היא מאד מאד מוסיקאית יותר עומק יותר פרוט יותר הפרדה בין הכלים - תמונת הסטראו רחבה יותר בהרבה
כך שניתן להבחין ממש ללא הרבה מאמץ אתההבדים בין לבין

מה שחשוב לי לומר כי לא תמיד ברמקולים ניתן לשמוע את עומק הבמה ואת כל מה שתארת הנל כי מספיק שעומד קיר ליד הרמקול

לא תשמע הרבה הבדל
לעומת האוזניות ששומעים עם הכלי נמצא כאן או כאן ואם הזמר נמצא מעל לקו רוחב 0 או מעט למטה


טוב עייפתי אותכם בהסבר שאם הגעתם עד לכאן שפו

אנא מכם

שנה טובה לא לריב מי שומע יותר טוב
(1) הבעות תודה: חוני
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
חוני
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Dec 02, 2008
הבעות תודה: 45
מספר הודעות: 734

 #291  נשלח: ה' 10/09/2015 20:26

נערך.
(1) הבעות תודה: SONYES
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
SONYES
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Dec 28, 2006
הבעות תודה: 280
מספר הודעות: 3043

 #292  נשלח: ו' 11/09/2015 15:53

חוני כתב:
נערך.


·חוני
הבהרה בנושא -
חשוב כי הסאונד אנלוגי יותא ביציאות XLR לעומת RCA - מכוון יש פחות רעש והרש דיגטאלי לסאונד XLR - לטעמי כמובן

מכוון שיש ללקסמן שני כניסות אחת רגילה RCA ואחת XLR עם מעגל קלאסי בכניסה - בשלב זה לא אכנס לזה של היציאות

היות שמכשיר כמו מרנץ SA11 ברשותי ניתן להאזין רק ביציאה אחת בכל פעם מה שמלמד על ובבדיקה מעמיקה בסכמה של הבורד האודיו הוא בלאנס מלא

יציאת RCA היא 2.5 V ויצאת XLR היא 5 V - נכון יש הפרש אבל בהשמעה צריך לאזן במגבר עד לרמת דיוק מירבית את גובהה העוצמה גיין שהיה שווה
דוגמא עם יציאת RCA אני צריך לשים את הווליום על שעה 12 במגבר אם יצאת XLR אז אני מביא את זה בערך שעה 10 ומקבל כמעט עד לרמת דיוק מירבית את עומת השמיעה כך ניתן להשוות בין יצאה אחת לשניה

כאמור היות והכל נבדק אצלי עם הלקסמן אז בפרוש ניתן לשמוע את ההבדלים בין אופי היציאות שתארתי למעלה

XLR יותר הפרדה בין הכלים יותר אופי רגוע לצליל הצליל הופך החוויה לשמיעה מאד מיוחדת
RCA יותר דינמיות זה יותר חיות בצליל ולמרות שאופי הכבלים הוא שונה מעט אבל

לקחתי כבל XLR שקניתי בחנות כלי זמר למקרופונים פשוט עלה לי 100 שח
לקחתי כבל RCA מקורד קורוס 2 / VDH 102 וטנדרליין B/C5 של החברה וזל QED

בניסוי הזה הכבל הפשוט ביותר עלה על הצליל של RCA בהפרדה בעומק אם כי לא ממש קיבלתי מה שאחכ שמתי את הכבל היקר טרליום

מסקנה אפילו עם כבל שפוט ההבדל בין היציאות היה לטובת XLR לטעם שלי


עכשו לצורך העניין ניסיתי גם במכשיר אופו 105 את הנושא בדיוק לפי הנוסחה הנל ורק אחכ חיברת את הכבל היקר גם אז היה הבדל לטובת XLR
כאן יכולתי לאזן את היצאות כי ניתן לשלוט על עוצמת הגיין מהמכשיר ליציאות

התוצאה היתה מרהיבה גם כן עם יתרון ברור בולט של XLR מבלי שיהייתי צריך לשחק עם ווליום הלקסמן

ובסוף מרנץ 94 כאן שני היצאות שוות ובכלל כאן ההבדל עוד יותר בולט


שוב לא מדובר על יצאות XLR במכשרים ביתים על לקחת כבלים ולעביר קלומטר ממש לא

האופי בין השיטות הסברתי למטה עם יתרון וחיסרון - שאלה של העדפה

תשאל אותי הרי שאר המכשרים אין לך XLR נכון ממש ככה ושאר המכשרים יש מכשרים עם סנרגיה מדהימה עם לקסמן ויש פחות
כאן נכנס לתמונה מגברר הליימין הגרמני הוא מדהים לפעמים אני שם כבר איכותי VDH או קורוס 2 מחבר אליו ממקור איכותי כמו
SONY XA50ES מכשיר מדהים באכיות הסאונד שלו עבר בלי בעיה את הצליל של SCD-1 ביצאות RCA
השוותי ראש בראש על אותה כניסה אותו מגבר מגבר אחד שני כניסות זהות TAE-1 עם כבלים זהים
XA50ES עבר את הSCD-1 בשקיפות רוחב במה וצליל יות ר מפורט כל הכלים עברתי לשורה ראשונה בSCD-1 זרק אותי אחרונית ולא אהבתי לפעמים גם העדפתי רק את יצאת XLR שלו לעומת RCA למרות שבמקרה זה המכשר סוני 1 אינו פול בלאנס במלא מובן המילה

מי כן

אופו 105
סידרת SA 11 של מרנס והדאק אגדי 94 גם הוא מרנץ הוא עוד יותר קלאסי בבניה אפילו שמו שנאי מבדל ביצאת האודיו מדהים


לסיכום שוחכתי לא מעט עם אנשים מביני עניין
תאורטית מבחינת אלקטרוניקה נכון ימרו ובצד אין הבדלים והכל זה רק מעגל נוסף נכון ולא נכון אם זה פול בלאנס אז יש הבדל ועוד איך !!!!

סתם יצאות בגלל שעשו רק כדי למשוך למרחקים גדולים אין הבדלים זה רק טייג קטןו ביצאת לעומת הרגילה ואין כי המעגלים הם רגילים


מבחן שמעה של שני היצאות ??

משוגעים לדבר כמוני יעדיפו כמובן את XLR
משוגעים לדבר לא פחות ממני יבטלו את XLR יעדיפו את יצאות רגילות בגלל דינאמיות הומגניות יות חיות בסאונד

שתי השיטות טובות שאלה מה כל אחד מעדיף

מקווה שקצת זה ענה לך על השאלה איך נשמע כל אחד במגבר

זה ויכוח עתיק יומן צריך לזכור כי זה לא עניין כמה מטרים לעביר אלא איזה מעגל נשמע יותר טוב זה או זה

אחרת חברות היוקרה לא היו טורחות ליצר גם וגם זה רק מיקר את המוצר

כמו לצלם את אותה תמונה אבל לתת לה גוונים שונים וחשיפה לאור אחרת

שנה טוב
(1) הבעות תודה: חוני
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
hipoo
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Oct 31, 2008

מיקום: ניגריה
הבעות תודה: 96
מספר הודעות: 1984

 #293  נשלח: שבת 12/09/2015 9:29

כמה עולה צעצוע כזה?
_________________
* עובדה ידועה היא, שהאנשים שהכי רוצים לשלוט על אנשים הם, מעצם העניין, הכי פחות מתאימים לעשות זאת.

כל אחד שמסוגל להגיע לכך שיתמנה לנשיא, אסור בשום אופן להרשות לו לקבל את התפקיד.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
itay123
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Feb 23, 2006
הבעות תודה: 845
מספר הודעות: 6747

 #294  נשלח: שבת 12/09/2015 11:38

hipoo כתב:
כמה עולה צעצוע כזה?
·

כמה שקלים.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
SONYES
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Dec 28, 2006
הבעות תודה: 280
מספר הודעות: 3043

 #295  נשלח: שבת 12/09/2015 21:08

itay123 כתב:

ציטוט:
...


·

כמה שקלים.


·תתחדש על ה......... שנה טובה
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
itay123
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Feb 23, 2006
הבעות תודה: 845
מספר הודעות: 6747

 #296  נשלח: שבת 12/09/2015 21:30

תודה רבה
שנה טובה וחג שמח
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון חורף - ישראל (GMT+2) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > אודיו יוקרתי עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  | ... |  18  |  19  |  20 


  
    שם משתמש:
נתוני כניסה לכל אתרי HT:

  סיסמא:
 

  


 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht