חידת זיהוי של קוטנר - מי מזהה ?

פורום המיועד לציוד אודיו וינטאג' על כל סוגיו וכן אודיו אנלוגי - פטיפונים, ויניל וטייפים
yosiaz (פותח השרשור)
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 847
הצטרף: אוגוסט 2011
נתן תודות: 189 פעמים
קיבל תודות: 208 פעמים

חידת זיהוי של קוטנר - מי מזהה ?

נושא שלא נקרא #1 

התפרסמה היום כתבה ב YNET אודות מפורסמים ותמונות מפעם, ברוח הנוסטלגיה והוינטאג', ראיתי תמונה של קוטנר ששבתה את ליבי וראויה לדעתי להיכנס לפורום - ולו בזכות הפטיפון שבתמונה.
ומי מזהה אותו ?
בין הפותרים נכונה יוגרל חור של תקליט :)
[img2=640x360]http://images1.ynet.co.il//PicServer4/2 ... 0360no.jpg[/img2]

tnsilver
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4166
הצטרף: פברואר 2012
נתן תודות: 619 פעמים
קיבל תודות: 1299 פעמים

נושא שלא נקרא #2 

שדר מקצועי, באולפן, עם פטפון מקצועי... מה זה כבר יכול להיות?
אני יודע! 'טכניק' :!:

לא 'הטכניקס' המוכר אלא 'טכניק'. יותר נכון Elektro-Mess-Technik או בקיצור -EMT.
הדגם הספציפי - 930 כמדומני.

החברה, אגב, נוסדה ע"י Wilhelm Franz השותף המיתולוגי של Thorens. במלח"ע השנייה המפעלים הראשונים בברלין ספגו הפצצות של בנות הברית. בעקבות זאת הם הועברו לעיירה Lahr ביער השחור, היכן שבאופן מסורתי היו גם קווי הייצור של Dual ושל Thorens לאחר המעבר משוויצריה. אלפרד פהרנבאכר - בעל הזיכיון הנוכחי של Dual וטורנס - מייצר שם עד עצם היום הזה.

אפשר לארוז לי את החור במעטפה מרופדת כדי שלא ייסתם בבקשה?

הילד בתמונה נראה כמו גרסה צעירה של ארי שמאי (רק שזה לא מסתדר כרונולוגית)... הפטפון לא בעיה - אבל מי מזהה את הילד?
נא להרשם/להכנס לחשבון בפורום על מנת לצפות בקבצים או בתמונות המצורפים לשרשור

yar9013
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 94
הצטרף: ינואר 2009
נתן תודות: 7 פעמים
קיבל תודות: 6 פעמים

נושא שלא נקרא #3 

הפה .... של רמי קלינשטיין

yosiaz (פותח השרשור)
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 847
הצטרף: אוגוסט 2011
נתן תודות: 189 פעמים
קיבל תודות: 208 פעמים

נושא שלא נקרא #4 

הילדון, תאמינו או לא, הוא קוטנר ג'וניור - יונתן
טומי - החור כולו שלך, תבחר רק מאיזה תקליט תרצה אותו.

tnsilver
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4166
הצטרף: פברואר 2012
נתן תודות: 619 פעמים
קיבל תודות: 1299 פעמים

נושא שלא נקרא #5 

החור של מדונה בבקשה.
like a virgin.

yosiaz (פותח השרשור)
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 847
הצטרף: אוגוסט 2011
נתן תודות: 189 פעמים
קיבל תודות: 208 פעמים

נושא שלא נקרא #6 

:oops:

Roy_LF
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 384
הצטרף: אוגוסט 2013
נתן תודות: 79 פעמים
קיבל תודות: 74 פעמים

נושא שלא נקרא #7 

@tnsilver
יכול להרחיב קצת על ה- EMT? אצל אודיופילים יש לו מקום של כבוד, ו"שולחנות" כאלה נמכרים ביד שניה במחירים מפולפלים מאוד.
יש לזה הצדקה כלשהי?

tnsilver
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4166
הצטרף: פברואר 2012
נתן תודות: 619 פעמים
קיבל תודות: 1299 פעמים

נושא שלא נקרא #8 

אלה פטפונים מקצועיים (בניגוד לאלה שמפורסמים ככאלה ביד 2) שעונים לדרישות מאוד ספציפיות של אולפני שידור בטרום העידן הדיגיטלי. נוחות תחזוקה שוטפת, התממשקות לציוד אולפני אחר, יכולת כיול ותפעול מהירה כמו גם יכולת לנגן תקליטי שלאק 78, תקליטי סינגל 45, LP ותקליטי "16 וכל זה תוך נוחות מעקב ודיוק רב ב-cueing פלוס, כמובן, יכולת הגעה למהירות סיבוב קבועה ויציבה במינימום זמן.

אין בפטפונים האלה (broadcasting) הרבה מהתחום ה-'אודיופילי' והמונחים המקובלים של ריתמיקה, כריזמטיות וז'רגון ה-PRAT הרופף של LINN לא תופסים בעולם המקצועי האולפני של תחנות רדיו. הדבר היחיד שאמור להיות מופק מהפטפונים האלה - זה מה שיש בתקליט. כל תוסף אחר של סמכות, ריתמיקה ודינמיות המתקבל בד"כ כסממן מבורך של איכות בפטפונים ביתיים יוקרתיים - מחבל באולפני השידור בבאלנס ובכיול ונחשב ל'מוקצה'... אלה שני עולמות שונים במהותם.

המונח 'מקצועי' מושך המון תשומת לב למרות שיש בלבול מוחלט במשמעות שלו. "מקצועי" בארה"ב בשנות ה-70' בתחנות רדיו מקומיות, פירושו היה שהשדרן הוא גם הטכנאי, והפטפון נדרש להמשיך לנגן גם כשהתקליט שימש כמאפרה, ללא קפיצות, 24/7. חברות כ-Stanton ששלטו בשוק ה"מקצועי" סיפקו לתחנות מחטי שידור שנדרשו ל-VTF של 3 - 5 גרם כדי שהקסם הזה יקרה. זה היה "מקצועי" ואף אחד לא חשב לאמץ את הנורמות האלו בביתו. על אותו משקל, הדרישות המקצועיות של אולפני שידור איכותיים ממלכתיים באירופה, אינן עולות בקנה מידה אחד עם דרישות ביתיות - אבל ה'גלנץ' נדבק בכל זאת.

EMT היו מותג בשוק הפטפונים המקצועיים כפי ש-JBL היו מותג בשוק הרמקולים לאולפנים. המוצר שונה אבל העיקרון דומה וזה מתבטא במחירים. אם יש לזה הצדקה - צריך לשאול את מי שרוכש. זה סוג של מפגש של היצע מועט עם ביקוש גבוה. אספנים אוהבים פטפונים נדירים, אודיופילים אוהבים מוצרים שמייקל פריימר כותב עליהם. אני הייתי בודק היטב אם אחרי המודולריות, נוחות התחזוקה, יכולות ההתממשקות לקונסולה, היכולת לנגן תקליטי "16 וכל שאר הפיצ'רים שאין להם שום משמעות בבית - אני לא נשאר בטעות עם טכניקס SL-1200 שעולה $6000 לפני אבזור. יש פטפוני broadcast אחרים לדוגמה, Commonwealth או Gates שלדעת רבים נשמעים טוב יותר מספינות הדגל האולפניות של EMT - אך נמצאים מתחת לרדאר ולכן עולים פחות.

Roy_LF
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 384
הצטרף: אוגוסט 2013
נתן תודות: 79 פעמים
קיבל תודות: 74 פעמים

נושא שלא נקרא #9 

מעניין. זה מזכיר לי את ההתלהבות והמחירים המפוקפקים של כל מה שקשור ב- LS3/5, המוניטור הקטן של ה- BBC בשנות ה- 70' וכל מיני נגזרות נוספות של רמקולי ה- BBC. בת'כלס אלו תכנונים עתיקים עם ביצועים מוגבלים בקנה מידה של היום, אבל נסו לקנות כזה מקורי באי-ביי...

grafitis
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1379
הצטרף: ספטמבר 2005
מיקום: תל אביב
נתן תודות: 60 פעמים
קיבל תודות: 235 פעמים

נושא שלא נקרא #10 

זה נכון שה- LS3/5A מוערכים מעל ומעבר לסאונד והפכו כבר מזמן לפריט אספנות.
לא יודע אם ומה שמעת, אבל יש להם קסם מיוחד.

Roy_LF
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 384
הצטרף: אוגוסט 2013
נתן תודות: 79 פעמים
קיבל תודות: 74 פעמים

נושא שלא נקרא #11 

בהחלט שמעתי. עם מונחים סובייקטיביים כמו "קסם" אני לא יכול להתווכח, זה אישי. לאוזניי הם נשמעו פשוט רע. טווח דינמי מצומצם ביותר, אין נפח, אין באסים בכלל וגבוהים חנוקים. אני מכיר את הטענות לגבי המיד הקסום שלהם, אבל גם מזה לא נפלתי בלשון המעטה, ובכלל, מוזיקה אצלי לא יכולה להיות עשויה רק ממיד ריינג'.
היו בבעלותי גם רמקולים שונים מאותה התקופה (ספנדור BC1 וכל מיני KEF) ולא התלהבתי מאף אחד מהם, למרות שלגדולים שבהם לפחות היה נפח ולכן צליל שאפשר להנות ממנו במידה מסויימת.

yosiaz (פותח השרשור)
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 847
הצטרף: אוגוסט 2011
נתן תודות: 189 פעמים
קיבל תודות: 208 פעמים

נושא שלא נקרא #12 

Roy_LF - התחלנו עם קוטנר, וסיימנו עם מדונה, למה לקלקל את הכיף וללכלך על KEF ? לא KEF בכלל :)
ולעניין, בנוגע לחוות דעתך האודיופילית על LS3/5A - מסכים שבאסים מהדהדים זה לא הצד החזק שלהם, אבל גם לא היה אמור להיות.
הם רמקולים מוניטורים על פי מאפיינים מוגדרים ומדוייקם של ה BBC.
לא כל אחד אוהב, אבל את האיכות שלהם לא ניתן לפטור במחי יד. מדובר על רמקולים, שב EBAY נמכרים באלפי אירו.
גם לגביהם, וגם לגבי ה KEF ששמעת, יש הרבה וריאציות שלהם, ושינויים מהותיים הנובעים מקרוסים שונים.
וזאת אני אומר לך בתור בעלים של כמה מה KEFים היותר קלאסים.
לא דומה למשל KEF 104 ל KEF 104AB וכן, ה CONCERTO היה עם קרוס מקורי די בסיסי ולא ממצה את הפוטנציאל, ויצאו לו שיפורים שגרמו ל CONCERTO לשיר ולזמר, גם ב LS3/5A יש סוגי קרוסים שונים (11Ohm\15Ohm\BI )כך שצריך לבדוק מה בדיוק שמעת...

Roy_LF
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 384
הצטרף: אוגוסט 2013
נתן תודות: 79 פעמים
קיבל תודות: 74 פעמים

נושא שלא נקרא #13 

הבעיה שלי עם ה- LS3/5 רחוקה מלהתמצות בהיעדרו של באס מהדהד.
אני לא יודע לומר לך איזו גירסה שמעתי, אבל מדובר היה בכמה הזדמנויות שונות (אם כי נכון שלא אצלי בבית). אולי זו היתה אותה גירסה ואולי לא, אבל זה לא משנה. שום קרוס עלי אדמות לא יכול לגרום לרמקול Sealed box קטנטן עם אלמנטים קטנטנים להתגבר על מגבלותיו הפיזיקליות הברורות. כמו כן, אני בהחלט לא מתחבר לטוויטר ה - T27, לא משנה על איזה רמקול שמעתי אותו (והיו כמה, חלקם בבעלותי, כולל הקונצ'רטו- לא קיט, הקלינדה, וה- 104AB). כלומר עניין התחום הגבוה הפריע לי לא פחות, אז מבחינתי לא נשאר הרבה להתחבר אליו.

את איכותם לא פטרתי במחי יד, אלא אחרי ששמעתי אותם היטב, את קרובי משפחתם ואחרי הרבה שנים של ניסיון בתחביב הזה (מתוכן 3 שנים בהן עסקתי בזה למחייתי ועברו דרכי כמויות וסוגי ציוד שהחובב המצוי לא נחשף אליהן). זה שהם נמכרים באלפי יורו זה לא מדד לכלום, יש גם כבלי חשמל שנמכרים באלפי יורו ויותר, מה זה מוכיח? המאפיינים המוגדרים והמדוייקים של ה- BBC היו נכונים לזמנם, וגם אז לא נועדו למטרה של מוזיקה בחלל ביתי אלא לניידות שידור, בדגש על מובנות גבוהה של דיבור.

סתם בשביל הספורט, בעניין של רמקולים אחרים מהתקופה וההקשר (שלא תחשוב שאני פוטר דברים כלאחר יד), היתה תקופה של כמה חודשים בה היו לי בו זמנית שני מוניטורים של ה- BBC משתי תקופות שונות: הספנדור BC1 וה- PMC TB2i. אחד משנות ה- 70, השני משנות ה- 2000. ה- BC1 כמובן היה תקין לחלוטין אחרי ריענון של הקרוס ובדיקה של האלמנטים. אני לא יודע אם יצא לך לעשות השוואה כזו ראש בראש, אבל לי יצא, והרבה. בוא נאמר בעדינות, של- 40 שנות טכנולוגיה וניסיון היתה משמעות מאוד מאוד גדולה בתוצאה. כששחררתי למכירה את ה- BC1 וה- PMC נשארו, היתה לזה סיבה מאוד טובה.

את ה LS3/5 לא יצא לי להשוות ראש בראש באותו חלל כמו שני אלה, אבל באותה תקופה היו בבעלותי גם זוג של ספנדור S3/5r בשימוש יומיומי. אותו עיקרון (קטנטנים, Sealed box ועם יומרה להיות ברוחם של ה- LS3/5 המקוריים), אבל עם תחום גבוה הרבה הרבה יותר טוב, ומיד נקי בהרבה. באסים וטווח דינמי כמובן לא היו כמעט בכלל, כמתבקש מהדיזיין.

עכשיו, אני לא אומר שאני לא אוהב רמקולי וינטג' או רמקולים של KEF. יש לי דווקא הנאה רבה מהם בהקשרים מסויימים ואני לגמרי יכול להבין מה גורם לאנשים להעדיף אותם. אבל מבין הרמקולים של אותה תקופה והקשר, ה- LS3/5, לדעתי, בפירוש לא מצדיק את ההייפ סביבו, ולדעתי הוא פשוט לא רמקול טוב. מצד שני, מה זה משנה מה אני חושב? בלי טיפת ציניות- תהנה ממה שעושה לך את זה...

yosiaz (פותח השרשור)
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 847
הצטרף: אוגוסט 2011
נתן תודות: 189 פעמים
קיבל תודות: 208 פעמים

נושא שלא נקרא #14 

לא שאני לא מסכים איתך לגבי המאפיינים של ה LS3/5 פשוט אני מצפה לזה ולכן זה נעים לי.
לשם ההשוואה, יש לי מדפיים מודרניים של DALI גם בתצורה של SEALED BOX אבל שם הבאסים נוכחים לגמרי ולא ברי השוואה ל LS3/5.
ברם, ה LS3/5 מפיקים צליל אחר, מדוייק וחד הרבה יותר, ושוב, בהתאם לטעם המוסיקלי אותו אני בוחר כשאני רוצה לשמוע אותם.
לא ניתן להשוות בין JBL L100 לבין קליפש/QUADRAL מודרני - זה פשוט מקומות אחרים של צליל..
האם זה מצדיק את המחיר ? זו כבר סוגיה של ביקוש והיצע....

שלח תגובה

חזור אל “וינטאג' ואנלוגי”