אומרים שנורות LED מסוכנות לבריאות

בקרים, דימרים, טכנולוגיות לשליטה על צרכני החשמל בבית, SMART GRID וכו'
moco
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 20575
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 198 פעמים
קיבל תודות: 349 פעמים

נושא שלא נקרא #16 

Moshe_L כתב:@Catskinner
·

לדעתי, כל מה שמלאכותי לא בריא לאדם.

יש אנשים שרגישים יותר מאחרים לקרינה אלקטרומגנטית והם ממש מרגישים על הבשר את הקרינה.
...
·

צודק. תוחלת החיים עברה את ה80 בזכות מניעת דברים מלאכותיים כמו ניתוחי מעקפים וכו. בתקופת האבן כשאנשים חיו בסביבות מלאכותיות, באמת מתו בגיל מעיר. :roll:

אתה צודק לגבי אנשים שמרגישים את הקרינה האלקטרומגנטית על בשרם. אני אפילו ראיתי אחד כזה בטלוויזיה - ב Better Call Saul :lol:
משה

Moshe_L (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 363
הצטרף: אוקטובר 2011
נתן תודות: 69 פעמים
קיבל תודות: 12 פעמים

נושא שלא נקרא #17 

rwg1 כתב:
...
...
אני לא מבין למה אתה לוקח את זה בכזו צורה קיצונית, ולמה לומר ביי ביי למשהו בתחום, דווקא במסכים מנסים להגיע ללבן
עם פיזור ספקטרלי כמה שיותר מדויק באורכי הגל שבתחומים של שלשת צבעי היסוד.
...
·
צורה קיצונית? קראת את כל הכתבה? אתה מעוניין בשלל בעיות בריאותיות?
לבריאות, זה הגוף שלך.

ה-HDR היה סתם בשביל הצחוק ולהתסיס. אבל עדיין אי אפשר להתעלם מעוצמת ההארה.

Moshe_L (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 363
הצטרף: אוקטובר 2011
נתן תודות: 69 פעמים
קיבל תודות: 12 פעמים

נושא שלא נקרא #18 

moco כתב:
...
...
·

צודק. תוחלת החיים עברה את ה80 בזכות מניעת דברים מלאכותיים כמו ניתוחי מעקפים וכו. בתקופת האבן כשאנשים חיו בסביבות מלאכותיות, באמת מתו בגיל מעיר. :roll:

אתה צודק לגבי אנשים שמרגישים את הקרינה האלקטרומגנטית על בשרם. אני אפילו ראיתי אחד כזה בטלוויזיה - ב Better Call Saul :lol:
...
·

ניתוח מעקפים זה לא דבר מלאכותי, ההיפך זה טבעי לחלוטין, כמו להוציא קוץ מהרגל.
בתקופת האבן והתקופות שאתה מדבר עליהן, אנשים מתו ממחלות, כי רמת ההיגיינה הייתה ירודה. עיניים מתגלגלות.

יש דוגמא יותר טובה:

Catskinner
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 16019
הצטרף: נובמבר 2006
מיקום: הוד השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 940 פעמים

נושא שלא נקרא #19 

@Moshe_L ההשפעות של תאורה מלאכותית בכלל ואורך גלי האור בפרט על ה circadian rythm ידועות כבר שנים רבות. אין פה שום דבר חדש. אף אחד גם לא עומד בדרכם של מי שמבקש לרכוש נורות LED RGB שיחד עם אפליקציות מתאימות מסוגלות לשנות את גוון האור בהתאם לשעות היממה.

אני גם לא ממש אוהב שמנפנפים בבריאות הילדים בכל פעם שרוצים לקדם אג'נדה זו או אחרת, אבל זה כבר נושא לדיון אחר.

בקשר למלאכותיות ולארונות הבגדים? בחלק מהמקרים משתמשים במהלך הייצור בחומרים לא ממש ידידותיים לבריאות וכך גם באבקות הכביסה.
מעצבן אותי כשאומרים "אני ילך, אני יקנה". מעצבן אותי עוד יותר כשכותבים את זה.

moco
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 20575
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 198 פעמים
קיבל תודות: 349 פעמים

נושא שלא נקרא #20 

Moshe_L כתב:
...
...
·
ניתוח מעקפים זה לא דבר מלאכותי
...
·


:roll: :roll: :roll:
אם תזדקק לניתוח מעקפים, אני מקווה מאוד שתסכים שירדימו אותך (מלאכותי) , שיהיה חשמל (מלאכותי) להפעיל את כל המיכשור (מלאכותי) ושגם ישתמשו בסכינים חדות ושעברו חיטוי (מלאכותי), ואח"כ יתנו לך תרופות (מלאכותיות).
אחרת, אני ממש לא אחראי להצלחת הניתוח.

את המחלות העבר שהצליחו לרפא, הצליחו בעיקר עם חיסונים - מלאכותי.
כדאי שתבין שלא רק שאתה חי בעולם מלאכותי, אלא שאתה חי בזכות זה שהוא כזה.

לגבי הסרטון. אני לא יודע אם לענות ברצינות, כי יכול להיות שאתה מתבדח איתי כקונטרה לבדיחה שלי, אבל למקרה שאתה לוקח את זה ברצינות, תענה לעצמך למה ה"חולה" צריכה ללכת עם מד קרינה עם היא חשה את זה על בשרה.
אגב, "חולה" לא צריך להיות לגמרי במרכאות. היא באמת חולה, כמו הדמות בסדרה, רק שהמחלה היא מתחום אחר לגמרי.
משה

Catskinner
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 16019
הצטרף: נובמבר 2006
מיקום: הוד השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 940 פעמים

נושא שלא נקרא #21 

@moco
·ליתר דיוק, המגפות ומחלות העבר הפכו לנחלת העבר בעיקר בזכות מהנדסי התברואה שהקימו את הביוב וצנרות המים בכל עיר וישוב וגם בזכות החיסונים. ואם להיות פייר, תוחלת החיים לא ממש גדלה מתחילת התרבות ברגע שמשקללים את הגורמים לתמותה בגיל צעיר וצעיר מאוד. לא מאמין לי? חפש באיזה גיל מתו אצילים, מלכים, סנטורים רומיים ונשיאי העבר בארה"ב והשווה זאת למקביליהם המודרניים.

rwg1
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1630
הצטרף: דצמבר 2005
נתן תודות: 31 פעמים
קיבל תודות: 257 פעמים

נושא שלא נקרא #22 

Moshe_L כתב:צורה קיצונית? קראת את כל הכתבה? אתה מעוניין בשלל בעיות בריאותיות?
לבריאות, זה הגוף שלך.

ה-HDR היה סתם בשביל הצחוק ולהתסיס. אבל עדיין אי אפשר להתעלם מעוצמת ההארה.
...
כמו שכבר כתבו לפני, זה לא דבר חדש. ובכתבות כאלה עושים את מה שהם יודעים לעשות הכי טוב וזה לנסות וליצור
פאניקה מדברים שידועים, ועם מעט הבנה אפשר לנסות ולצמצם אותם כמה שיותר.

אני מבין את הקטע שאתה כותב על HDR, אבל אם לנסות לענות ברצינות ( כמו שעשיתי בתגובה הקודמת) גם כשיגיעו
לעוצמה המירבית ב- HDR בסך הכל מדובר בערך על עוצמה של נורת ניאון ממוצעת, וזה לא כמו להיסתכל ישירות על
השמש. וכמו שכתבתי מקודם, דבר שמשפרים כל הזמן הוא לגרום לכך שהפיזור ספקטרלי של האור הלבן בתאורה
האחורית היה כמה שיותר מדויק באורכי הגל שבתחומים של שלשת צבעי היסוד כי כך הם גם חוסכים באנרגיה
ומאפשרים למסך להגיע לאותה עוצמת הארה ולגאמוט הרצוי. ונכון שיש אז לאור מהמסך גם רכיב של אור כחול אבל
גם לאור השמש יש רכיב כזה בספקטרום של האור ממנה, ולראות כמה שעות ביום אור ממסך שהצבע הלבן בו מכיל גם
רכיב של כחול זה לא כמו להיות שעות בחדר שלאור שמאיר אותו יש נטיה חזקה לצד הזה של הספקטרום. וכמו שהצעתי
מקודם יש מדד שנקרא מדד CRI שמדבר על חתימה ספקטרלית של האור וכמה היא דומה לאור טבעי, אז אפשר לבדוק
ולקנות נורות שהאור שהן נותנות הוא כמה שיותר קרוב ל- 100 במדד ה- CRI שזה הערך המקסימלי במדד הזה וגם
שהאור הלבן של הנורות הללו יהיה לו נטיה לטמפרטורת צבע של צהוב או אדום.

Moshe_L (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 363
הצטרף: אוקטובר 2011
נתן תודות: 69 פעמים
קיבל תודות: 12 פעמים

נושא שלא נקרא #23 

Catskinner כתב:@Moshe_L ההשפעות של תאורה מלאכותית בכלל ואורך גלי האור בפרט על ה circadian rythm ידועות כבר שנים רבות. אין פה שום דבר חדש. אף אחד גם לא עומד בדרכם של מי שמבקש לרכוש נורות LED RGB שיחד עם אפליקציות מתאימות מסוגלות לשנות את גוון האור בהתאם לשעות היממה.

אני גם לא ממש אוהב שמנפנפים בבריאות הילדים בכל פעם שרוצים לקדם אג'נדה זו או אחרת, אבל זה כבר נושא לדיון אחר.

בקשר למלאכותיות ולארונות הבגדים? בחלק מהמקרים משתמשים במהלך הייצור בחומרים לא ממש ידידותיים לבריאות וכך גם באבקות הכביסה.
...
·
לי זה חדש. לפי מה שהבנתי מתגובתך הראשונה זה, שאין צורך לשנות את גוון האור בהתאם לשעות היממה כי אתה לא מאמין לדחליל הלד הכחלחל.

ילדים, אתה, חבריך, מה זה משנה? הבאתי לך סכנה בריאותית פוטנציאלית ונראה היה שלא הפנמת אותה. שוב, ככה התרשמתי מהתגובה הראשונה שלך.

שים לב שבארונות ואבקות כביסה יש לך בחירה. אבל מה אתה עושה בקשר למסך מחשב?

moco
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 20575
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 198 פעמים
קיבל תודות: 349 פעמים

נושא שלא נקרא #24 

Catskinner כתב:@moco
·ליתר דיוק, המגפות ומחלות העבר הפכו לנחלת העבר בעיקר בזכות מהנדסי התברואה שהקימו את הביוב וצנרות המים בכל עיר וישוב וגם בזכות החיסונים. ואם להיות פייר, תוחלת החיים לא ממש גדלה מתחילת התרבות ברגע שמשקללים את הגורמים לתמותה בגיל צעיר וצעיר מאוד. לא מאמין לי? חפש באיזה גיל מתו אצילים, מלכים, סנטורים רומיים ונשיאי העבר בארה"ב והשווה זאת למקביליהם המודרניים.
...
·
לגבי תברואה, אתה צודק אם משווים לתחלואה בערים וכפרים לפני שהייתה תברואה, אבל בפוסטים למעלה השווינו לתקופת האבן (ציידים לקטים בחיק הטבע) ואני לא חושב שאז הייתה בעיית תברואה. עדיין היו מחלות שלא ידעו לרפא.
בכל מקרה בוודאי תסכים איתי שמערכות ביוב לא מתגלות בטבע אלא נבנות באופן מלאכותי.

לגבי מה שכתבת על תוחלת החיים, אתה מפספס את המהות של המושג הזה. תוחלת חיים זה מושג סטטיסטי (תוחלת) והוא בוודאי משקלל את כל מקרי המוות ובזה חשיבותו כמדד לרמת הבריאות.
אם מה שרצית להגיד זה שמי שהצליח להגיע לזקנה מופלגת אז הגיע אז לגילאים דומים למה שמגיעים היום, אז אתה צודק וזו רק עדות לכך שהביולוגיה האנושית לא השתנתה, אבל הנקודה החשובה היא שמעט אנשים הגיעו לגילאים הללו כי מתו קודם מאיזה מחלה. הרי המלכים והנשיאים הזקנים שאתה קורא עליהם הם בדיוק אלה שהצליחו להיות כאלה - כלומר זו טענה נכונה על פי הגדרתה.
נכון שהגורם הדומיננטי בתוחלת החיים זה מוות של תינוקות ופעוטות, אבל גם בלי זה, בעבר (הלא רחוק כל כך) לעבור את גיל 50 היה נדיר.
משה

Moshe_L (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 363
הצטרף: אוקטובר 2011
נתן תודות: 69 פעמים
קיבל תודות: 12 פעמים

נושא שלא נקרא #25 

moco כתב:
...
...
·


:roll: :roll: :roll:
אם תזדקק לניתוח מעקפים, אני מקווה מאוד שתסכים שירדימו אותך (מלאכותי) , שיהיה חשמל (מלאכותי) להפעיל את כל המיכשור (מלאכותי) ושגם ישתמשו בסכינים חדות ושעברו חיטוי (מלאכותי), ואח"כ יתנו לך תרופות (מלאכותיות).
אחרת, אני ממש לא אחראי להצלחת הניתוח.

את המחלות העבר שהצליחו לרפא, הצליחו בעיקר עם חיסונים - מלאכותי.
כדאי שתבין שלא רק שאתה חי בעולם מלאכותי, אלא שאתה חי בזכות זה שהוא כזה.

לגבי הסרטון. אני לא יודע אם לענות ברצינות, כי יכול להיות שאתה מתבדח איתי כקונטרה לבדיחה שלי, אבל למקרה שאתה לוקח את זה ברצינות, תענה לעצמך למה ה"חולה" צריכה ללכת עם מד קרינה עם היא חשה את זה על בשרה.
אגב, "חולה" לא צריך להיות לגמרי במרכאות. היא באמת חולה, כמו הדמות בסדרה, רק שהמחלה היא מתחום אחר לגמרי.
...
·

מה מלאכותי בהרדמה? סך הכל מינונים טבעיים גבוהים מהרגיל. חשמל מלאכותי? חשמל זה טבעי. אין לי כח להתווכח על קטנות. אתה אומר שקרינה אלקטרומגנטית היא בריאה? חיטוי מלאכותי? הכל מבוסס על חומרים טבעיים. תרופות הן גם כן טבעיות. ההיתפסות שלך אל המלאכותי לא רלוונטית גם כי היא לא נושא הדיון וגם כבר כתבתי לקלוד שהניסוח הנכון יותר יהיה חשיפה ממושכת.

חיסון מבוסס על חומרים טבעיים.
הגזמת, אין ספק שהטכנולוגיה התקדמה, אבל גם התחממות כדור הארץ התקדמה, אנחנו חיים פה בזכות ההיגיינה.

המד קרינה יותר רגיש מהגוף שלה ומתריע לה לפני הגוף.

moco
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 20575
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 198 פעמים
קיבל תודות: 349 פעמים

נושא שלא נקרא #26 

@Moshe_L

שמע, אתה כתבת "לדעתי, כל מה שמלאכותי לא בריא לאדם." ולזה התייחסתי.

עכשיו אתה אומר שכל הדברים הללו טבעיים. אתה בעצם ביטלת את המשמעות של המילים "טבעי" ו"מלאכותי".
מערכת הספקת חשמל זה טבעי בעינייך, אך קרינה מנורות LED היא מלאכותית. אולי אתה מבין מה שאתה אומר, אני נואשתי.

המד קרינה יותר רגיש מהגוף שלה ומתריע לה לפני הגוף.
...
לא עולה אפילו בדעתך ההסבר הפשוט שהמד קרינה זה מה שמאפשר לה בכלל לדעת שיש יותר קרינה ואז לדמיין את הכאב?
עוד לא היה שום מקרה מוכח של רגישות לקרינה אלקטרומגנטית (מתיייחס כמובן לתדירויות המדוברות, לא לאור נראה , אולטרה סגול וX) שבן אדם יכול היה להרגיש זאת.
למה אתה חושב שמו את הדמות הזו בסדרה - כי זה אחלה מצב קומי.
משה

Moshe_L (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 363
הצטרף: אוקטובר 2011
נתן תודות: 69 פעמים
קיבל תודות: 12 פעמים

נושא שלא נקרא #27 

rwg1 כתב:
...
...
כמו שכבר כתבו לפני, זה לא דבר חדש. ובכתבות כאלה עושים את מה שהם יודעים לעשות הכי טוב וזה לנסות וליצור
פאניקה מדברים שידועים, ועם מעט הבנה אפשר לנסות ולצמצם אותם כמה שיותר.

אני מבין את הקטע שאתה כותב על HDR, אבל אם לנסות לענות ברצינות ( כמו שעשיתי בתגובה הקודמת) גם כשיגיעו
לעוצמה המירבית ב- HDR בסך הכל מדובר בערך על עוצמה של נורת ניאון ממוצעת, וזה לא כמו להיסתכל ישירות על
השמש. וכמו שכתבתי מקודם, דבר שמשפרים כל הזמן הוא לגרום לכך שהפיזור ספקטרלי של האור הלבן בתאורה
האחורית היה כמה שיותר מדויק באורכי הגל שבתחומים של שלשת צבעי היסוד כי כך הם גם חוסכים באנרגיה
ומאפשרים למסך להגיע לאותה עוצמת הארה ולגאמוט הרצוי. ונכון שיש אז לאור מהמסך גם רכיב של אור כחול אבל
גם לאור השמש יש רכיב כזה בספקטרום של האור ממנה, ולראות כמה שעות ביום אור ממסך שהצבע הלבן בו מכיל גם
רכיב של כחול זה לא כמו להיות שעות בחדר שלאור שמאיר אותו יש נטיה חזקה לצד הזה של הספקטרום. וכמו שהצעתי
מקודם יש מדד שנקרא מדד CRI שמדבר על חתימה ספקטרלית של האור וכמה היא דומה לאור טבעי, אז אפשר לבדוק
ולקנות נורות שהאור שהן נותנות הוא כמה שיותר קרוב ל- 100 במדד ה- CRI שזה הערך המקסימלי במדד הזה וגם
שהאור הלבן של הנורות הללו יהיה לו נטיה לטמפרטורת צבע של צהוב או אדום.
...
·

יש אנשים שזה חדש להם, מה לעשות יש עוד אנשים בכדור הארץ.
אז הנה, אני לומד.

אני מבין שרצינות זה הקטע שלך, אבל אתה אומר שבסך הכל HDR זה 10,000 ניט, ואור הלילה בחוץ הוא פחות מ-1 ניט.
וכאמור הבעיה עם הגל הכחול הוא בלילה ולא ביום. ביום אין בעיה עם הגל הכחול והשמש. בלילה מתחילה הבעיה.

Moshe_L (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 363
הצטרף: אוקטובר 2011
נתן תודות: 69 פעמים
קיבל תודות: 12 פעמים

נושא שלא נקרא #28 

moco כתב:@Moshe_L

שמע, אתה כתבת "לדעתי, כל מה שמלאכותי לא בריא לאדם." ולזה התייחסתי.

עכשיו אתה אומר שכל הדברים הללו טבעיים. אתה בעצם ביטלת את המשמעות של המילים "טבעי" ו"מלאכותי".
מערכת הספקת חשמל זה טבעי בעינייך, אך קרינה מנורות LED היא מלאכותית. אולי אתה מבין מה שאתה אומר, אני נואשתי.


...
...
לא עולה אפילו בדעתך ההסבר הפשוט שהמד קרינה זה מה שמאפשר לה בכלל לדעת שיש יותר קרינה ואז לדמיין את הכאב?
עוד לא היה שום מקרה מוכח של רגישות לקרינה אלקטרומגנטית (מתיייחס כמובן לתדירויות המדוברות, לא לאור נראה , אולטרה סגול וX) שבן אדם יכול היה להרגיש זאת.
למה אתה חושב שמו את הדמות הזו בסדרה - כי זה אחלה מצב קומי.
...
·

חשמל הוא טבעי. המינון שלו הוא מלאכותי.

ולא עלה בדעתך שלפני שהיא הסתובבה עם מד קרינה היא הרגישה כאב?
אני בטוח שאם תחפש את ההשפעות של קרינה אלקטרומגנטית על התאים בגוף, אתה תמצא מחקרים.
זו ממש לא סידרה קומית. זו סידרה דוקומנטרית.

rwg1
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1630
הצטרף: דצמבר 2005
נתן תודות: 31 פעמים
קיבל תודות: 257 פעמים

נושא שלא נקרא #29 

Moshe_L כתב:אני מבין שרצינות זה הקטע שלך, אבל אתה אומר שבסך הכל HDR זה 10,000 ניט, ואור הלילה בחוץ הוא פחות מ-1 ניט.
וכאמור הבעיה עם הגל הכחול הוא בלילה ולא ביום. ביום אין בעיה עם הגל הכחול והשמש. בלילה מתחילה הבעיה.
...
תראה, אני קורא את מה שאתה כותב ורואה כמה אתה לוקח ברצינות את עניין האור הכחול הקטלני בלילה, אז אני מנסה
לענות לך תשובה בצורה רצינית. אם גם זה לא בסדר אז רק תגיד לי ואני אפסיק לענות בצורה רצינית.

לגבי מה שאתה כותב על HDR, אני רואה שאתה מנסה לחזור על דברים שכתבתי במאמר שלי. אז בוא דבר ראשון
ותצטט את הדברים נכון:


אם אנחנו נמצאים בחוץ בשעת לילה במקום שלא מואר בסוג כל שהוא של תאורה ויש אור ירח שהוא
יחסית מלא, כנראה שרמת האור שנחווה תהיה בערך בסביבות 0.1 ניט.
...
אז רק לידיעתך הירח מחזיר לכיוון כדור הארץ את אור השמש וגם לאור זה בלילה יש רכיב כחול בספקטרום שלו.
אני גם לא מבין איך מה שאתה כותב קשור לכל העניין, כי אם תקרא את המאמר אז אני לא רואה שיש לאותו
פרופסור בעיה עם תאורת ליבון בלילה וגם לה יש רכיב של אור כחול בספקרטרום שלה. ואם אתה חושב שהעוצמה
כאן זה הדבר הקטלני במיוחד, אז נורת ליבון של כ- 100 וואט מאירה בעוצמה של מעט פחות מ- 20,000 ניט וכמו
שכתבתי, אני לא קורא שיש לאותו פרופסור בעיה עם כזו נורה.

moco
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 20575
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 198 פעמים
קיבל תודות: 349 פעמים

נושא שלא נקרא #30 

@Moshe_L



חשמל הוא טבעי. המינון שלו הוא מלאכותי.
...
אתה עושה פה סלט מכל מיני מושגים ומגיע לאמירות מוזרות למדי.


חשמל זה טבעי במובם הפיזיקלי של חשמל - כוחות אלקטרומגנטיים וקרינה אלקטרומגנטית הם חלק מהטבע.
הספקת חשמל מתחנות כוח לבתים ולחדרי ניתוח בבתי חולים, לא הייתה לפני שאנשים הינדסו אותה ומימשו אותה - לפחות לא על כדור הארץ.
"מלאכותי" זה דברים שהאדם יצר. זה משמעות המילה. אפשר כמובן להגיד שהאדם הוא חלק מהטבע ולכן גם כל מה שהוא יצר טבעי, אבל אז הכל טבעי ושום דבר לא מלאכותי, ואין משמעות למילים הללו.

מה זה מינון של חשמל? לא מכיר מושג כזה.
המינון של חשמל בנורת להט 60 וואט (לא שאני מבין מה הכוונה בכך) זה טבעי או מלאכותי.
ומה עם ה"מינון" של פנס כיס חלש חצי וואט.

אגב ניסית פעם לחיות שעה מחייך בלי דברים מלאכותיים?



ולא עלה בדעתך שלפני שהיא הסתובבה עם מד קרינה היא הרגישה כאב?
אני בטוח שאם תחפש את ההשפעות של קרינה אלקטרומגנטית על התאים בגוף, אתה תמצא מחקרים.
זו ממש לא סידרה קומית. זו סידרה דוקומנטרית.
...
אני מדבר על הסדרה Better Call Saul. אגב, גם בסדרה הבידיונית הזו, ברור שהדמות חולת נפש.

משה

שלח תגובה

חזור אל “חשמל חכם ותשתיות”