·pessik כתב:לא כל מערכת קולנוע בייתית חייבת סנטר ???
הדעה הרווחת היא שהרמקול החשוב ביותר (והדומיננטי ביותר)
הוא הסנטר ....
האבסורד הוא שרמקול הסנטר (מרכז) הוא החשוב ביותר (ממנו מועברים כ-60-70% מכלל האינפורמציה בפס הקול), ועדיין אנשים בוחרים להשקיע בו הכי פחות יחסית.
בשביל להגיע לרמה אופטימלית ומיזוג מיטבי של רמקול המרכז, מצריך רמקול זהה לחלוטין כמו הרמקול הקדמי, פשוט שלוש קדמיים זהים, ברוב חללי האזנה זה בלתי אפשרי, בעיקר בגלל עבודה עם רמקולים המגיעים לגובה שחורג את קו המסך, על כן מצריך למצא פתרון אחר וללכת בעצם על הציר האופקי (כך נולד הקונספט לרמקול "סנטר" בקולנוע ביתי), רמקול הסנטר צריך להיות מושקע באותה המידה ואף יותר מהקדמים במערכת עם המערכת מכוונת לקולנוע ביתי בעיקר, או לפחות מושקע כמו צמד הקדמיים שבדר"כ מושקעים (במיוחד אם הם פונים לדו ערוצי),
כל "פתרון" אחר - רק מרחיק מהקונספט והשאיפה ל-"קולנוע" בבית.
רמקול "סנטר" מושקע יותר מהקדמיים עבור עבודה בעיקר לתכנים רב ערוציים, הוא בעצם ללכת על דרג (או אפילו שני דרגים) מעל הסנטר הקונבנציונאלי והסטנדרטי "שמתאים" בסדרה לזוג הקדמיים הנוכחי.
בעידן ה-RC החשיבות ל"אותה" משפחה פחות עקרונית - החשוב והעיקר זה רמקול סנטר בריא שיפיק ספקטרום רחב, ברור ובעל ביצועים מעל הסביר.
אם רמקול הסנטר משמעותית נחות מהקדמיים ואין שום אופן ויוכלת אחרת לשדרגו - פה בהחלט ניתנת האופציה לבטלו ולהעבירו כ-PHANTOM ולתת למאזין לבחון - אך ערוץ המרכז מועבר אליו בצורה הכי אופטימלית עבורו.