אין כזה דבר באמת "שירות של סמליין". סמליין הם היבואנים ואת סמליין בעצמם הלקוח לא כל כך יכול להשיג. נסה בעצמך ותראה. ניסיתי בעבר כשהיה לי מסך סמסונג וזה היה חתיכת פרויקט.
את מי שאתה כן יכול להשיג זה את מעבדת אלקטרוניקס-פרו, אותה סמליין שכרו להעניק שירות (שירות לקוחות ושירות טכני וכו') למוצרים שהם מייבאים. אני גם לא אתפלא עם אלקטרוניקס-פרו בעצמם שוכרים פה ושם שירותים של טכנאים פרילנסרים שהם עובדים איתם לביצוע ההתקנות וכו' אצל לקוחות.
סמליין הרסו לי את חוויית הקניה...
- jacko-il
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8340
- הצטרף: אפריל 2007
- נתן תודות: 783 פעמים
- קיבל תודות: 1182 פעמים
·זה ממש לא משנה אם היבואן לוקח מעבדת שירות אחרת בקבלנות משנה. מבחינתך בתור לקוח, זה מה שאתה מקבל.jacko-il כתב:אין כזה דבר באמת "שירות של סמליין". סמליין הם היבואנים ואת סמליין בעצמם הלקוח לא כל כך יכול להשיג. נסה בעצמך ותראה. ניסיתי בעבר כשהיה לי מסך סמסונג וזה היה חתיכת פרויקט.
את מי שאתה כן יכול להשיג זה את מעבדת אלקטרוניקס-פרו, אותה סמליין שכרו להעניק שירות (שירות לקוחות ושירות טכני וכו') למוצרים שהם מייבאים. אני גם לא אתפלא עם אלקטרוניקס-פרו בעצמם שוכרים פה ושם שירותים של טכנאים פרילנסרים שהם עובדים איתם לביצוע ההתקנות וכו' אצל לקוחות....
בסופו של דבר, כאשר אתה קונה מוצר מהיבואן הרשמי, אתה מצפה לרמת שירות הרבה יותר טובה.
אין סיבה לקנות מסך של סמסונג מהיבואן הרשמי, לפחות מהיבט של שירות ואחריות.
ארז
- jacko-il
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8340
- הצטרף: אפריל 2007
- נתן תודות: 783 פעמים
- קיבל תודות: 1182 פעמים
@ארז_וחני
·
לדעתי זה בהחלט משנה אם השירות מתבצע ע"י היבואן עצמו או ע"י קבלן חיצוני שלו. זה בהחלט לגיטימי לגמרי להעביר את שירותי המעבדה לקבלן חיצוני, אך אני לא חושב שזה חכם לנתק קשר עם קהל הלקוחות שלך. לדעתי, היבואן צריך לרכז אצלו את שירות הלקוחות (ואנחנו מדברים כאן על יבואן ענק ולא איזה מישהו שמייבא מותג עלום שם בכמויות קטנות שלא מצדיקות לפתוח עבורו מערך שירות) ועל היבואן בעצמו לנהל מאחורי הקלעים את הפעלת הקבלן המשנה כאשר צריך להוציא התקנות, קריאת טכנאים, שירות תיקוני מעבדה וכו'.
לדעתי התחושה הקיימת כיום במערך הנוכחי היא: "הנה, דברו עם אלקטרוניקס-פרו, שברו מולם את הראש, עזבו אותי באמא שלכם".
איזה ערך מוסף מביאים סמליין ללקוחות שלהם בעצם? אני בכל אופן לא מצליח לראות כזה.
·
לדעתי זה בהחלט משנה אם השירות מתבצע ע"י היבואן עצמו או ע"י קבלן חיצוני שלו. זה בהחלט לגיטימי לגמרי להעביר את שירותי המעבדה לקבלן חיצוני, אך אני לא חושב שזה חכם לנתק קשר עם קהל הלקוחות שלך. לדעתי, היבואן צריך לרכז אצלו את שירות הלקוחות (ואנחנו מדברים כאן על יבואן ענק ולא איזה מישהו שמייבא מותג עלום שם בכמויות קטנות שלא מצדיקות לפתוח עבורו מערך שירות) ועל היבואן בעצמו לנהל מאחורי הקלעים את הפעלת הקבלן המשנה כאשר צריך להוציא התקנות, קריאת טכנאים, שירות תיקוני מעבדה וכו'.
לדעתי התחושה הקיימת כיום במערך הנוכחי היא: "הנה, דברו עם אלקטרוניקס-פרו, שברו מולם את הראש, עזבו אותי באמא שלכם".
איזה ערך מוסף מביאים סמליין ללקוחות שלהם בעצם? אני בכל אופן לא מצליח לראות כזה.
- rick090 (פותח השרשור)
-
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 633
- הצטרף: מרץ 2005
- נתן תודות: 17 פעמים
- קיבל תודות: 19 פעמים
כל הבוקר טלפונים אליהם, עדיין נתקל בקיר. פתחו לי בקשה לשיחה עם מנהל שחוזר עד שני ימי עסקים. הוד מעלתו נותן לי להתבשל יומיים בשביל אולי לשמוע את אותם התשובות שכבר שמעתי. ולא מדובר בסמליין עצמם, אלא באלקטרוניקס-פרו בכלל. אמרתי לה שאם הוא לא חוזר עד הערב, מחר אני בחנות מבטל עיסקה. אני אקנה מיבואן מקביל, במקרה הכי גרוע אני אקבל את אותו השירות בדיוק.
- jacko-il
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8340
- הצטרף: אפריל 2007
- נתן תודות: 783 פעמים
- קיבל תודות: 1182 פעמים
@rick090
·
וזה בדיוק העניין - את אלקטרוניקס פרו ממש לא מעניין אם תבטל עסקה או לא. אין לזה קשר אליהם ולכיס שלהם. (אולי אפילו להיפך - ייתכן שביטול העסקה רק מטיבה עמם בכך שהם צריכים לתת פחות שירות הלאה לאותו אדם). לדעתי, זה שטיב השירות שלהם היא לא פקטור לרווחיות שלהם היא הגורם המרכזי למדוע השירות של סמסונג פה נראה ומרגיש ככה.
בגלל זה רשמתי שאם ללקוח היה קשר עם היבואן עצמו ולא עם הקבלן שלו, כנראה שהשירות היה נראה מעט אחרת. (נתחיל מזה שהיה פחות "טלפון שבור" בכל ההתנהלות הזו של ארבעה גופים: לקוח-חנות-יבואן-קבלן)
·
וזה בדיוק העניין - את אלקטרוניקס פרו ממש לא מעניין אם תבטל עסקה או לא. אין לזה קשר אליהם ולכיס שלהם. (אולי אפילו להיפך - ייתכן שביטול העסקה רק מטיבה עמם בכך שהם צריכים לתת פחות שירות הלאה לאותו אדם). לדעתי, זה שטיב השירות שלהם היא לא פקטור לרווחיות שלהם היא הגורם המרכזי למדוע השירות של סמסונג פה נראה ומרגיש ככה.
בגלל זה רשמתי שאם ללקוח היה קשר עם היבואן עצמו ולא עם הקבלן שלו, כנראה שהשירות היה נראה מעט אחרת. (נתחיל מזה שהיה פחות "טלפון שבור" בכל ההתנהלות הזו של ארבעה גופים: לקוח-חנות-יבואן-קבלן)
הייתי מבטל עסקה אם הייתי מקבל שירות כזה מזוויע.
כשמישהו קונה מסך במחיר כזה המסך צריך להיות תלוי אצלו בבית יום או יומיים אחרי הקנייה מבחינתי.. לחכות כל כך הרבה זמן עד שיגיע המסך ואז סיבוכים עם ההתקנה, פשוט לא שווה את זה.. אם גם ככה תהיה בלי טלויזיה בסופ"ש ובחג, עדיף כבר לבטל ולקנות מיבוא מקביל.. גם לא תקבל שירות כזה וגם יעלה פחות כנראה.
בושה שבן אדם משלם 13K וזה השירות שהוא מקבל..
סה"כ טכנאי צריך לבוא לבדוק שהמסך לא שבור, לא ביקשו מהם שהטכנאי יבוא וישפץ לך את החדר.
כשמישהו קונה מסך במחיר כזה המסך צריך להיות תלוי אצלו בבית יום או יומיים אחרי הקנייה מבחינתי.. לחכות כל כך הרבה זמן עד שיגיע המסך ואז סיבוכים עם ההתקנה, פשוט לא שווה את זה.. אם גם ככה תהיה בלי טלויזיה בסופ"ש ובחג, עדיף כבר לבטל ולקנות מיבוא מקביל.. גם לא תקבל שירות כזה וגם יעלה פחות כנראה.
בושה שבן אדם משלם 13K וזה השירות שהוא מקבל..
סה"כ טכנאי צריך לבוא לבדוק שהמסך לא שבור, לא ביקשו מהם שהטכנאי יבוא וישפץ לך את החדר.
כמה דברים מנסיוני הדל:
1- בשום פנים ואופן לא לפתוח לבד ולא להתקין לבד. במסכים בגודל כזה יש לא מעט מקרים של שבר פנימי,
או חיצוני ופנימי, ואתה ממש לא רוצה לנסות להתמודד מול יבואן שיטען שאתה זה ששברת את המסך.
בזמנו הזמנתי מטארגט מסך LG 70 אינץ', והגיע כביכול שלם. רק אחרי חיבור לחשמל נוכחתי לדעת שהוא
קיבל מכה במקום מסויים שגרמה לשבר פנימי, ואין תמונה אלא רק מריחות של צבעים בכל המסך, ובמיוחד
באיזור המכה. במקרה שלי זה מול טארגט, שלא עשו בעיה לשניה, והנפיקו לי שוברי החזרה. אבל במקרה
שלך, כמו שבד"כ יבואנים נוהגים לעשות כאן, יטענו שזה נזק שנגרם על ידך.
2- אין ספק שזה שסמליין עושים שימוש בקבלני משנה גורמים לאיכות השירות לרדת. כמו שציינו כבר,
את אלקטרוניקס-פרו לא מעניין אם תבטל או לא, זו לא מכירה שלהם, ואני מניח לפי ההתנהלות שלהם שהם
אפילו לא מקבלים תמורה פר כל התקנה ומכירה, אלא סכום גלובאלי על השירות הזה.
אני יכול להעיד מנסיון מול ח.י.(LG), שזה שהכל נעשה אין-האוס זה יתרון גדול. אין טלפון שבור ואין חוכמות.
באים לוקחים, מתקנים ו/או מחליפים, והכל בשיחה מול אותו גורם. קרה לי עם פלאזמה שאחרי חודשיים
גיליתי פגם, הם באו, החליפו לחדשה מדגם מתקדם יותר, וכל זה ללא להוסיף אגורה, והכל היה ברוח טובה
והתנהלות למופת. בגלל זה רכשתי מהם במשך השנים עוד שני מסכים הביתה, ועוד כמה למשפחה המורחבת.
זה בהחלט פאקטור שקונים מסכים כאלה יקרים.
3- אם זה באמת גורם לך לטעם מר, והורס לך את חווית הקניה, אז אולי ביטול עסקה ורכישה ממקור אחר,
או בכלל ממותג אחר, יהיה עדיף מבחינתך. אבל, תזכור שאם זה באמת המסך שרצית כ"כ, אז המתנה של עוד
כמה ימים לא תהרוג אותך. נכון, זה יותר נחמד שיש מסך חדש לחג, אבל זה לא סוף העולם. לדעתי אם זה
מה שאתה באמת רוצה, קח אוויר, תמתין עוד שבוע, ותהנה אח"כ מהמסך שרצית.
1- בשום פנים ואופן לא לפתוח לבד ולא להתקין לבד. במסכים בגודל כזה יש לא מעט מקרים של שבר פנימי,
או חיצוני ופנימי, ואתה ממש לא רוצה לנסות להתמודד מול יבואן שיטען שאתה זה ששברת את המסך.
בזמנו הזמנתי מטארגט מסך LG 70 אינץ', והגיע כביכול שלם. רק אחרי חיבור לחשמל נוכחתי לדעת שהוא
קיבל מכה במקום מסויים שגרמה לשבר פנימי, ואין תמונה אלא רק מריחות של צבעים בכל המסך, ובמיוחד
באיזור המכה. במקרה שלי זה מול טארגט, שלא עשו בעיה לשניה, והנפיקו לי שוברי החזרה. אבל במקרה
שלך, כמו שבד"כ יבואנים נוהגים לעשות כאן, יטענו שזה נזק שנגרם על ידך.
2- אין ספק שזה שסמליין עושים שימוש בקבלני משנה גורמים לאיכות השירות לרדת. כמו שציינו כבר,
את אלקטרוניקס-פרו לא מעניין אם תבטל או לא, זו לא מכירה שלהם, ואני מניח לפי ההתנהלות שלהם שהם
אפילו לא מקבלים תמורה פר כל התקנה ומכירה, אלא סכום גלובאלי על השירות הזה.
אני יכול להעיד מנסיון מול ח.י.(LG), שזה שהכל נעשה אין-האוס זה יתרון גדול. אין טלפון שבור ואין חוכמות.
באים לוקחים, מתקנים ו/או מחליפים, והכל בשיחה מול אותו גורם. קרה לי עם פלאזמה שאחרי חודשיים
גיליתי פגם, הם באו, החליפו לחדשה מדגם מתקדם יותר, וכל זה ללא להוסיף אגורה, והכל היה ברוח טובה
והתנהלות למופת. בגלל זה רכשתי מהם במשך השנים עוד שני מסכים הביתה, ועוד כמה למשפחה המורחבת.
זה בהחלט פאקטור שקונים מסכים כאלה יקרים.
3- אם זה באמת גורם לך לטעם מר, והורס לך את חווית הקניה, אז אולי ביטול עסקה ורכישה ממקור אחר,
או בכלל ממותג אחר, יהיה עדיף מבחינתך. אבל, תזכור שאם זה באמת המסך שרצית כ"כ, אז המתנה של עוד
כמה ימים לא תהרוג אותך. נכון, זה יותר נחמד שיש מסך חדש לחג, אבל זה לא סוף העולם. לדעתי אם זה
מה שאתה באמת רוצה, קח אוויר, תמתין עוד שבוע, ותהנה אח"כ מהמסך שרצית.
היו פה הרבה תלונות על השירות של סמליין. הם לא מתרגשים ובטח שלא בתקופת החגים.
אני הייתי מבטל העיסקה הזו היום.
מקסימום יעלה לך 100 ש"ח בלבד דמי ביטול עסקה לפי "הגנת הצרכן" שגם אותם תוכל לתבוע אח"כ.
לפני הביטול בדוק אצל יבואנים אחרים אם יוכלו להבטיח מסך אחר והתקנה מידית.
אל תשכח שאם תהיה בעתיד בעיה עם המסך אתה עלול לעבור דברים דומים וקשים יותר.
תצחקו אולי, אבל מנסיון העבר שלי וכדי למנוע אצלי עצבים ועגמת נפש
הרי שאחד הקריטריונים החשובים אצלי לפני כל קניה הוא נושא השירות והאחריות
בעיני ישנה עדיפות רבה לקנות מוצר כשהיבואן מרכז אצלו את נושא ההתקנה, השירות והאחריות.
כמו למשל סוני, LG ואולי עוד.
זה לא מבטיח שאין בעיות אבל משחק הפינג פונג המעצבן הזה מאחד לשני שאתה עובר, היה נמנע לפחות.
אני הייתי מבטל העיסקה הזו היום.
מקסימום יעלה לך 100 ש"ח בלבד דמי ביטול עסקה לפי "הגנת הצרכן" שגם אותם תוכל לתבוע אח"כ.
לפני הביטול בדוק אצל יבואנים אחרים אם יוכלו להבטיח מסך אחר והתקנה מידית.
אל תשכח שאם תהיה בעתיד בעיה עם המסך אתה עלול לעבור דברים דומים וקשים יותר.
תצחקו אולי, אבל מנסיון העבר שלי וכדי למנוע אצלי עצבים ועגמת נפש
הרי שאחד הקריטריונים החשובים אצלי לפני כל קניה הוא נושא השירות והאחריות
בעיני ישנה עדיפות רבה לקנות מוצר כשהיבואן מרכז אצלו את נושא ההתקנה, השירות והאחריות.
כמו למשל סוני, LG ואולי עוד.
זה לא מבטיח שאין בעיות אבל משחק הפינג פונג המעצבן הזה מאחד לשני שאתה עובר, היה נמנע לפחות.
- rick090 (פותח השרשור)
-
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 633
- הצטרף: מרץ 2005
- נתן תודות: 17 פעמים
- קיבל תודות: 19 פעמים
בינתיים לאחר שהלך לי כל הבוקר על טלפונים, הסכימו לשלוח לי טכנאי בראשון בבוקר (ערב חג). אם בראשון אפשר אז למה לא בשישי? אבל לא נורא, העיקר שיהיה לחג. מקווה שלא יתעוררו בעיות חלילה. זה רק מוכיח שאם רוצים לעזור ללקוח אז הכל אפשרי. במקום לנופף מולי בנהלים וחוקים שהם קבעו לעצמם יכלו לעזור על ההתחלה. גם לי יש חוקים ונהלים משלי, ואני זה שמוציא 13 אלף.
גם אני רכשתי לפני מס' חודשים מסך פרמיום שלהם (65') ולקח להם כ-6 ימים לספק את המסך ועוד 4 ימים עד שטכנאי הגיע.
מצד אחד אי מבין אותם - בכל זאת כנראה עומס עקב החגים
מצד שני - אני מבין טוב מאוד אותך - שאתה כבר משתוקק לראות את המסך אצלך תלוי בבית.
אני יכול לומר לך שלא מעט מסכים של סמסונג ו-LG (גם פנסוניק) נרכשו ע"י חברים ומשפחה - לאחר המלצתי להם.
במקרה של סמסונג - היה לפחות מקרה אחד של TV (גודל 46') שהטכנאי קבע יום ולא הגיע בשעה שהיה אמור להיות.
באותו יום התקשרץי לסמליין והם אישרו לי לפתוח את המסך כיוון שהטכנאי שלהם לא הגיע בזמן ואמרו שאם אני רואה תקלה פיזית - לעדכן אותם באותו יום.
למזלי הכל היה בסדר והתקנתי בעצמי את ה- TV.
במקרה של הTV הנוכחית - 65' - לא הייתי מעיז לפתוח אותה - אז כן , מעצבן ומרתיח אבל מסך פרמיום - בטח בגודל הזה ובמחיר הזה - לא לוקחים סיכונים.
אגב - דווקא אצל בן דוד שלי שרכש בעצתי מסך שלהם - היתה תקלה והם בכלל לא התווכחו ונתנו אפשרות לקבל דגם חדש יותר (ואף גדול יותר ) בתוספת
סמלית מאוד - ככה שגם השירות וגם האחריות היו מצוינים במקרה הזה.
השירות בארץ באופן כללי אצל רוב המותגים (לא רק בטלוויזיות) הוא בינוני , מה שגורם לאנשים לפזול לרכוש גם בחו"ל וגם אצל יבואן פרללי .
מצד אחד אי מבין אותם - בכל זאת כנראה עומס עקב החגים
מצד שני - אני מבין טוב מאוד אותך - שאתה כבר משתוקק לראות את המסך אצלך תלוי בבית.
אני יכול לומר לך שלא מעט מסכים של סמסונג ו-LG (גם פנסוניק) נרכשו ע"י חברים ומשפחה - לאחר המלצתי להם.
במקרה של סמסונג - היה לפחות מקרה אחד של TV (גודל 46') שהטכנאי קבע יום ולא הגיע בשעה שהיה אמור להיות.
באותו יום התקשרץי לסמליין והם אישרו לי לפתוח את המסך כיוון שהטכנאי שלהם לא הגיע בזמן ואמרו שאם אני רואה תקלה פיזית - לעדכן אותם באותו יום.
למזלי הכל היה בסדר והתקנתי בעצמי את ה- TV.
במקרה של הTV הנוכחית - 65' - לא הייתי מעיז לפתוח אותה - אז כן , מעצבן ומרתיח אבל מסך פרמיום - בטח בגודל הזה ובמחיר הזה - לא לוקחים סיכונים.
אגב - דווקא אצל בן דוד שלי שרכש בעצתי מסך שלהם - היתה תקלה והם בכלל לא התווכחו ונתנו אפשרות לקבל דגם חדש יותר (ואף גדול יותר ) בתוספת
סמלית מאוד - ככה שגם השירות וגם האחריות היו מצוינים במקרה הזה.
השירות בארץ באופן כללי אצל רוב המותגים (לא רק בטלוויזיות) הוא בינוני , מה שגורם לאנשים לפזול לרכוש גם בחו"ל וגם אצל יבואן פרללי .
למה?
תראה, אתה בישראל וכידוע לך בישראל לא מתנהגים כמו בשוויץ או בגרמניה....שם היו אומרים לך תאריך ולא היה עוזר לך שום דבר.rick090 כתב:בינתיים לאחר שהלך לי כל הבוקר על טלפונים, הסכימו לשלוח לי טכנאי בראשון בבוקר (ערב חג). אם בראשון אפשר אז למה לא בשישי? אבל לא נורא, העיקר שיהיה לחג. מקווה שלא יתעוררו בעיות חלילה. זה רק מוכיח שאם רוצים לעזור ללקוח אז הכל אפשרי. במקום לנופף מולי בנהלים וחוקים שהם קבעו לעצמם יכלו לעזור על ההתחלה. גם לי יש חוקים ונהלים משלי, ואני זה שמוציא 13 אלף....
אז מה היה לנו פה?
שוב הוכח שאם צועקים מספיק חזק (ועדיף שיהיו לך קשרים במקומות הנכונים...) אז פתאום אפשר להתגמש ולמצוא פתרון.
חבל שבמקום לברך על הגמישות, שוב מוצאים סיבה לטענה נוספת - "אם בראשון אפשר אז למה לא בשישי?"....
אתה רציני?
האם נרשם על גבי ההזמנה באותיות קידוש לבנה - "אספקה והתקנה בבית הלקוח עד לפני החג"?
אם לא, אז על מה אתה מלין?
אם כן, אז קיבלת ו ב צ ד ק את מה שהובטח לך ואין לך סיבה להלין "למה לא ביום שישי".....
ארז
·
(Y)·se1 כתב: תצחקו אולי, אבל מנסיון העבר שלי וכדי למנוע אצלי עצבים ועגמת נפש
הרי שאחד הקריטריונים החשובים אצלי לפני כל קניה הוא נושא השירות והאחריות
בעיני ישנה עדיפות רבה לקנות מוצר כשהיבואן מרכז אצלו את נושא ההתקנה, השירות והאחריות.
כמו למשל סוני, LG ואולי עוד.
זה לא מבטיח שאין בעיות אבל משחק הפינג פונג המעצבן הזה מאחד לשני שאתה עובר, היה נמנע לפחות....
ממש לא צוחק .
אני פסלתי את סמסונג רק בגלל ריבוי התלונות על השירות שלהם.
ארז
- rick090 (פותח השרשור)
-
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 633
- הצטרף: מרץ 2005
- נתן תודות: 17 פעמים
- קיבל תודות: 19 פעמים
ארז (גם אני ארז אגב), לא התלוננתי חלילה. פשוט הם טענו מאתמול שימי שישי וערבי חג הם לא עובדים בכלל, אז נאלצתי באופן טבעי לשאול את עצמי (לא אותם), למה לא בשישי, אם כבר התגמשתם לערב החג. לא הבאתי את הטענה הזו בפניהם, אלא רק בפניכם. זו לא טענה אלא סתם תהייה. אני כן מברך על הפתרון שמצאו לי ואשמח לפרסם תמונות ורשמים כשהמסך תלוי ופועל.חבל שבמקום לברך על הגמישות, שוב מוצאים סיבה לטענה נוספת - "אם בראשון אפשר אז למה לא בשישי?".......
·(Y)rick090 כתב:ארז (גם אני ארז אגב), לא התלוננתי חלילה. פשוט הם טענו מאתמול שימי שישי וערבי חג הם לא עובדים בכלל, אז נאלצתי באופן טבעי לשאול את עצמי (לא אותם), למה לא בשישי, אם כבר התגמשתם לערב החג. לא הבאתי את הטענה הזו בפניהם, אלא רק בפניכם. זו לא טענה אלא סתם תהייה. אני כן מברך על הפתרון שמצאו לי ואשמח לפרסם תמונות ורשמים כשהמסך תלוי ופועל..........
ארז