שבעת המופלאים - The Magnificient Seven
עיבוד מחודש לסרט משנת 1960 שבעצמו היה גירסה אמריקאית ל 7 הסמוראים, סרטו משנת 1954 של אקירו קוראסווה. ב 1960 שיחקו יול בריינר, סטיב מקווין ואלי וולאך אבל 2016 היא שנה הרבה יותר PC וכך אנחנו זוכים לשלל סטיריאוטיפים גזעניים מכובסים: אינדיאני קומנצ'י אציל (מרטין סנסמייר), אסיאתי מסתורי וגנרי ואמן סכינים וחרבות (ביון הונג לי), פושע מקסיקני (מנואל גרסיה רולפו) וכושי שלא שכח עדיין את מלחמת האזרחים (דנזל וושינגטון). לדעתי הם לא משכו עד הסוף כי כבר ציפיתי שיתגלה שבעל המכבסה בעיירה הוא סיני ושהבנקאי ו/או החייט הוא יהודי.
עלילה: מיתוס ארכיטיפי על האביר על הסוס הלבן. את תפקיד העלמה במצוקה משחקת עיירה שלמה בשם רוז קריק הנמצאת באמצע שום מקום ארה"ב, את תפקיד האביר משחקים שבעת אקדוחנים הנשכרים ע"י העיירה (ליתר דיוק על ידי השחקנית הלי בנט העלמה במצוקה) כדי לחסל את הדרקון הנורא, המוצג בסרט כאחד ברטולומיאו בוג, ברון שודד, חומס קרקעות, רוצח חסר לב ואחד שגם לא נותן לעובדים שלו להתאגד. בטוח שאם נפשפש עוד במעשיו נגלה שהמזוזות באחוזתו אינן כשרות ושהוא אוכל לחם משנת שמיטה. בקיצור, מנוול. כמו בכל מיתוס טוב הלחימה היא קיומית והטוב מנצח את הרע נצחון מוחץ, אך לא לפני שהוא סופג אבדות קשות. קשה להתמודד נגד מיתוסים ארכיטיפים ולכן הציון שלי הוא 8/10
ליהוק ומשחק: היות ומדובר במיתוס, לשחקנים יש תפקידים מאוד מוגדרים ואסור להם לסטות ממנו אחרת זה יקלקל את החלוקה האבסולוטית בין טוב לרע. זה מציב אתגר לא קטן ואני חייב לציין שהשחקנים והבמאי היטיבו להתמודד איתו. פיטר סארסגארד הוא מנוול מרושע גנרי מושלם, דנזל וושינגטון משכנע בתור האביר על הסוס הלבן ויתר השחקנים ממלאים הדמויות בדיוק כמו שמצפים. הציון שלי 8/10
צילום/אפקטים: כל הסרט מצולם בסט מאוד קטן, למשל קל להבחין שההרים הגובלים בעיירה הם בדיוק אותו מקום שבו מגייסים את האינדיאני. מי שמצפה לראות נופים וצילומים סוחפים כמו ב Once upon a time in the west עשוי להתאכזב. העיירה היא טיפוסית למה שמציגים בסרטים כעיירה במערב הפרוע. אפקטי היריות והפיצוצים עושים את העבודה אבל לא יותר מזה. הציון שלי: 6/10
סיכום: שבעת המופלאים ממלא תפקיד של סיפור אגדות שמספרים זקני השבט לילדים במערה מסביב למדורה בלילה. בפירוש יורדים כאן מהעץ הנקרא "הגיבור המתייסר שסוחב אחריו קופת שרצים משלו". הקרב בין הטוב לרע הוא אבסולוטי ונאמן לג'נאר המערבונים הישנים. בתור שכזה מגיע לו 9/10 כי כבר מזמן שאין מערבונים אמיתיים. אבל זה מטעה, כי מי שלא אוהב מערבונים וירצה לשפוט את הסרט הזה לפי קני המידה המקובלים יתקשה להעניק יותר מ 7/10.
מעצבן אותי כשאומרים "אני ילך, אני יקנה". מעצבן אותי עוד יותר כשכותבים את זה.