גם אני מחפש מצלמה

קומפקטיות, Prosumer, DSLR, עדשות ומה שבינהם.
molvy (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 6718
הצטרף: מרץ 2010
נתן תודות: 1245 פעמים
קיבל תודות: 1309 פעמים

גם אני מחפש מצלמה

נושא שלא נקרא #1 

ראשית שנה טובה לכל החברים.

יצאתי לפני שבועיים לטיול בסלובניה וקרואטיה ולקראת הטיול החלטתי לקנות מצלמה.

אז החלטתי....... אז מה?!

במבחן המגוון הקיים קמעט אין אפשרות לבחור, יותר מידי דגמים ויותר מידי ביקורות

מרוב עצים לא רואים את היער

אז החלטתי לעשות סוג רשימת פרמטרים שחשובים לי במצלמה ולראות אם אני יכול להתכנס

אז הנה הפרמטרים החשובים
- מצלמה קומפקטית המכילה את העדשה (לא DSLR ולא MIRRORLESS)
- מצלמה קטנה וקלה ככול הניתן בהתחשב בשאר הנקודות, אבל פחות מחצי קילו!
- חישן 1 אינטש יכולת ISO של יותר מ 10.000
- עדשה איכותית!! עם מפתח צמצם טוב
- זום אופטי של לפחות 10
- אופציית מיקוד מאקרו לצילום מאוד מקרוב
- רזולוציה של 20 מגה (כדי לאפשר זום דיגיטאלי של לפחות 4X)
- עינית לצילום (לצילום באור שמש מלא)
- פלאש
- מסך מפרקי לצילום כאשר המצלמה לא בגובה העיניים
- גוף בנוי חזק
- וידאו של 4K עם 30FPS לפחות
- אספקט רשיו של 16:9 ושל 4:3
- WI-FI
- אפשרות ל HDR בסטילס
- סוללה נטענת על ידי חיבור מיקרו USB - כמו בטלפונים סלולריים
- סוללה שמחזיקה יותר מ 300 תמונות
- חיבור של HDMI

התקציב עד 4000 שקל

מקווה שלא העמסתי יותר מידי פרמטרים

אשמח לקבל המלצות

ושוב שנה טובה לכולם

BUGY
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6684
הצטרף: פברואר 2009
מיקום: מודיעין
נתן תודות: 91 פעמים
קיבל תודות: 703 פעמים

נושא שלא נקרא #2 

הדרישות שלך מוזרות וסותרות.
במקום לתת חשיבות גדולה מדי למספרים, כמו רגישות וכמות הפיקסלים, תגיד לנו למה אתה צריך את המצלמה, מה אתה מצלם, איך ומתי.
רק שתבין, כמות הפיקסלים זה נתון חסר חשיבות, כל היצרנים כבר הפסיקו במלחמת הפיקסלים וכל דבר מעל 12 מגה זה מיותר. מה שחשוב זה "האיכות" של הפיקסלים ולא רק הכמות.
רגישת זה סתם מספר. זה משהו שהיצרן מגדיר. הוא זה שגם אומר מה המקסימום ואין למקסימום סוף. פשוט מעלים אותה עוד ועוד ועוד מה שחשוב זה איזו תמונה מתקבלת ברגישות בטווח הנורמאלי, 100-1600. כל השאר זה סתם מספרים מיותרים.
500 גרם למצלמה?!? עם זום 10, מסף מפרקי, עינית, סוללה גדולה ורק 500 גרם? 650 גרם ולא תקנה?

אני יגוד לך למה לא הצלחת לבחור מצלמה, כי אין כזאת מצלמה. יש לך יותר מדי דרישות, גם אני רוצה מצלמה כזאת, לצערי אין דבר כזה.

תראה, אין לך יותר מדי מבחר בכל, 4-3 דגים מכמה יצרנים גדולים בשוק, אבל לא בדיוק מה שאתה מחפש, אלה כל מצלמה עונה על דרישות שונות, אתה צריך להחליט מה יותר חשוב לך:
קנון חיישן גדול.
קנון מעולה.
פנסוניק.
סוני.

זהו בערך. בלי ללכת לקטגורית ה"סופר זום", מירלוס, מצלמות אזוטריות וDSLR.

molvy (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 6718
הצטרף: מרץ 2010
נתן תודות: 1245 פעמים
קיבל תודות: 1309 פעמים

נושא שלא נקרא #3 

ראשית תודה על התגובה

אני מאוד מעריך את הידע שלך בצילום אבל אני לא חושב שההקדמה שלך נכונה, הדרישות אינן מוזרות וסותרות ושכתבת "גם אני רוצה מצלמה כזאת לצערי אין דבר כזה" אמרת שהדרישות לא סותרות אבל אולי לא אפשריות.

לגבי מספר הפיקסלים, בגדול אתה צודק לגבי תמונות רגילות, אבל כאשר אתה עובד עם עדשה איכותית ומספר פיקסלים גדול, יש אפשרות לעשות זום דיגיטאלי ועדיין לקבל תמונה מאוד טובה (הסנסור הגדול דואג לאיכות הפיקסלים) ובאמת המצלמה של פנסוניק (ששמתי עליה עין כבר קודם) מכילה גם זום של 10 וגם מספר פיקסלים גדול.

ודרך אגב המצלמה הזו שוקלת רק 320 גרם כך שאני לא מבין את הפליאה שלך שאני מחפש מצלמה עם משקל פחות מ 500 גרם.

לגבי הרגישות, אני חושב שכאשר הגדרתי סנסור של 1 אינטש הרגישות הנדרשת כבר כלולה, יצא לי לצלם כמה תמונות בשעות בין הערביים והערב ואם יכולתי להגדיל את הרגישות התמונות היו הרבה יותר קלות לצילום ולא מצריכות חצובה למשל או שיכולתי לצלם בצמצם יותר סגור ולקבל עומק חדות יותר טוב. לעומת זאת ברור לי שהנקודה של הרגישות מאוד משפיעה על הגרעיניות בתמונה ואני חושב שהמצלמות היום יודעות לתפקד טוב ברגישות של עד 10,000 ללא גרעיניות ניכרת

כפי שזה נראה אני מושך לכוון הפנסוניק שיש לה הכי הרבה תכונות שחשובות לי,

יש למצלמה של פנסוניק מעט חסרונות די מציקות לי הראשונה שהמסך לא מפרקי, שהעינית לא ממש טובה, שאי אפשר לטעון את הסוללה בתוך המצלמה.

מה שלא הצלחתי למצוא זה האם יש למצלמה יכולת HDR בתמונות סטילס. אתה יודע משהו בנושא?

כאשר קראתי את חוות הדעת של רוכשים של המצלמה הזו באמזון שמתי לב שחלק מהם מתלוננים על בעיות אלקטרוניות ומיכניות במצלמה, כך שאם אני אלך לכוון המצלמה הזו אני אשקול לרכוש את האחריות תלת השנתית שקמרה מייה מציעה.

תכלס מאוד אהבתי שנתת את הרפרנסים שלך מהחנות הזו כי אני מאוד מעריך את הכנות שלהם ואת העצות המאוד מקצועיות שלהם.

שוב תודה רבה על ההתייחסות

שנה טובה

BUGY
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6684
הצטרף: פברואר 2009
מיקום: מודיעין
נתן תודות: 91 פעמים
קיבל תודות: 703 פעמים

נושא שלא נקרא #4 

molvy כתב:ראשית תודה על התגובה

אני מאוד מעריך את הידע שלך בצילום אבל אני לא חושב שההקדמה שלך נכונה, הדרישות אינן מוזרות וסותרות ושכתבת "גם אני רוצה מצלמה כזאת לצערי אין דבר כזה" אמרת שהדרישות לא סותרות אבל אולי לא אפשריות.

לגבי מספר הפיקסלים, בגדול אתה צודק לגבי תמונות רגילות, אבל כאשר אתה עובד עם עדשה איכותית ומספר פיקסלים גדול, יש אפשרות לעשות זום דיגיטאלי ועדיין לקבל תמונה מאוד טובה (הסנסור הגדול דואג לאיכות הפיקסלים) ובאמת המצלמה של פנסוניק (ששמתי עליה עין כבר קודם) מכילה גם זום של 10 וגם מספר פיקסלים גדול.

ודרך אגב המצלמה הזו שוקלת רק 320 גרם כך שאני לא מבין את הפליאה שלך שאני מחפש מצלמה עם משקל פחות מ 500 גרם.

לגבי הרגישות, אני חושב שכאשר הגדרתי סנסור של 1 אינטש הרגישות הנדרשת כבר כלולה, יצא לי לצלם כמה תמונות בשעות בין הערביים והערב ואם יכולתי להגדיל את הרגישות התמונות היו הרבה יותר קלות לצילום ולא מצריכות חצובה למשל או שיכולתי לצלם בצמצם יותר סגור ולקבל עומק חדות יותר טוב. לעומת זאת ברור לי שהנקודה של הרגישות מאוד משפיעה על הגרעיניות בתמונה ואני חושב שהמצלמות היום יודעות לתפקד טוב ברגישות של עד 10,000 ללא גרעיניות ניכרת

כפי שזה נראה אני מושך לכוון הפנסוניק שיש לה הכי הרבה תכונות שחשובות לי,

יש למצלמה של פנסוניק מעט חסרונות די מציקות לי הראשונה שהמסך לא מפרקי, שהעינית לא ממש טובה, שאי אפשר לטעון את הסוללה בתוך המצלמה.

מה שלא הצלחתי למצוא זה האם יש למצלמה יכולת HDR בתמונות סטילס. אתה יודע משהו בנושא?

כאשר קראתי את חוות הדעת של רוכשים של המצלמה הזו באמזון שמתי לב שחלק מהם מתלוננים על בעיות אלקטרוניות ומיכניות במצלמה, כך שאם אני אלך לכוון המצלמה הזו אני אשקול לרכוש את האחריות תלת השנתית שקמרה מייה מציעה.

תכלס מאוד אהבתי שנתת את הרפרנסים שלך מהחנות הזו כי אני מאוד מעריך את הכנות שלהם ואת העצות המאוד מקצועיות שלהם.

שוב תודה רבה על ההתייחסות

שנה טובה
...
·אל תקח אותי קשה מדי, ואני רואה שאתה כבר עושה זאת וזה טוב, אני מאוד "תוקף" כשאני כותב דברים, ההפך המוחלט מהצורה בה אני מדבר.


תראה, לגבי מה שאתה מבקש, זה קצת בעייתי כי במניחה טכנית, אלה דרישות סותרות. רזולוציה מעל 12 מגה היא מיותרת אלה אם כן אתה הולך לגדיל את התמונה על קיר של בניין. ב12 אפשר לקבל זום דיגיטלי של פי4 בלי להתחיל למתוח את התמונה על מסך של FHD. אם אתה עושה עיבוד בפוטושוט אז נכון לרזולוציה גדולה לפעמים יש ירון, אבל גם חסרון= זה מעלה את רמת הרעש של החיישן מה שאומר תמונה פחות טובה. זה גם מבליט כל פגעם בעדשה כל לכלוך על החיישן ושם לחץ על המערכת פוקוס כי עכשיו הטווח סתיה מאוד קטן. כך שעם כל היתרונות, יש גם חסרונות לרזולוציה גדולה. הסיבה שבכלל יש מצלמות עם כמות פיקסלים מעל 12 מגה זה בשביל אנשים שצריכים זאת אבל בעיקר בגלל אופנה, מערכת שיווק טובה והאופי האנושי שרוצה יותר גדול, יותר חזק ויותר מהיר...יותר יותר יותר...לפעמים LESS IS MORE. אודו הדבר לגבי רגישות, זום, וכדומה...אבל זה אני מתחיל לחפור...מיותר.

נחזור למצלמות. לגבי המביקורת של משתמשים.זאת מצלמה יחסית חדשה וכמות המגיבים עדיין קטנה מדי מכדי לשפוט אבל שער הביקורת מהללות, גם משתמשים וגם מקצוענים. תמיד יש אנשים שיקבלו לימון.
חוץ מזה, אין לך הרבה אפשריות אחרות, זאת המצלמה היחידה ב"קטגוריה" הזאת, אין לה מתחרים. זה או לרדת בגודל הזום, לקבל עדשה הרבה יותר טובה, צמצם הרבה יותר גדול, יותר אור באותם תנאים על החיישן ולכן אפשר לצלם במהירות גבוה יותר/רגישות נמוכה יותר ולקבל תמונות טובות יותר ויכולת הפרדת רקע טובה יותר או למצלמות דמוי DSLR או הספור זום. אבל הן גדולות וכבדות.
כך שאם רוב התנאי שלך סופקו, לך על זה. אבל אם הזום הוא פרמטר קצת פחות חשוב, לך על הG7 דור שני. מצלמה מעולה.

molvy (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 6718
הצטרף: מרץ 2010
נתן תודות: 1245 פעמים
קיבל תודות: 1309 פעמים

נושא שלא נקרא #5 

@BUGY
·
בגדול אני איש של CANON יש לי בבית עמוק בארון את ה EOS-5 עם סט עדשות די טוב ויקר של CANON (לא מצלמה דיגיטלית, מצלמת פילמים 35 מ"מ)

כשעברו לדיגיטל ישבתי על הגדר הרבה זמן והמתנתי למצלמות ללא מראה כי לא ראיתי הגיון במערכת TTL עבור מצלמה דיגיטאלית.

ככול הנראה השוק לא ממש הסכים איתי כי מצלמות ללא מראה מתחילות להראות סימני התעוררות רק בשנים האחרונות.

היום אני יותר עצל ולא מתחשק לי להסחב עם כל הציוד לכן הולך על מצלמה ליותר עצלנים.

לגבי ה G7-MARKII העובדה שאין לה עינית צילום הורידה אותה מהאופציות אז נכון שיש לה עדשה עם מפתח מרשים ויכול להיות שהייתי עובר על הוידאו נטול ה 4K לסדר היום אבל העינית היא פרמטר אקוטי מאוד עבורי.

לכן נראה לי שהפנסוניק תהייה המועמדת המובילה

אני אתייעץ יותר לעומק עם החברה של קמרה מייה

molvy (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 6718
הצטרף: מרץ 2010
נתן תודות: 1245 פעמים
קיבל תודות: 1309 פעמים

נושא שלא נקרא #6 

molvy כתב: יש למצלמה של פנסוניק מעט חסרונות די מציקות לי הראשונה שהמסך לא מפרקי, שהעינית לא ממש טובה, שאי אפשר לטעון את הסוללה בתוך המצלמה.

מה שלא הצלחתי למצוא זה האם יש למצלמה יכולת HDR בתמונות סטילס. אתה יודע משהו בנושא?
...
·
תיקון טעות.

אפשר לטעון את הסוללה בתוך המצלמה על ידי החיבור של המיקרו USB

וכן יש לה HDR בסטילס

אז לפנסוניק TZ100 יש כמעט את כל התכונות שאני מחפש במצלמה......

מקווה שהיא טובה כמו שהיא נראית ונשמעת

molvy (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 6718
הצטרף: מרץ 2010
נתן תודות: 1245 פעמים
קיבל תודות: 1309 פעמים

נושא שלא נקרא #7 

נרכשה היום ה TZ100 תודה ל BUGY.

יש המלצה על כרטיס זיכרון? חשבתי על זה
http://ksp.co.il/?enter_zap=1&store=shi ... mpaign=zap

אשמח לחוות דעת

BUGY
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6684
הצטרף: פברואר 2009
מיקום: מודיעין
נתן תודות: 91 פעמים
קיבל תודות: 703 פעמים

נושא שלא נקרא #8 

מזל טוב, תתחדש. נשחמה לקבל ממך רשמים אישיים בהמשך וכמובן כמה תמונות. בהזדמנות כמובן...(Y)


לגבי הכרטיס. זה מעולה. מהיר. אבל אין לך צורך ב128 גיגה ואני אפילו ממליץ שלא ללכת לשם. 64 זה מעל ומעבר. כרטיסים גדלים בקצב של חוק מור וגם המהירות שלך. כך שאין צורך להשקיע היום בכרטיס גדול ויקר מדי. חוץ מזה, זה ממש לא כיף לעבוד עם נפחים כאלה בחיבור איטי כמו USB. ויש את האמירה לגבי כל הביצים בסל אחד וכדומה...כרטיסים כן נדפקים וכן נשברים.

Ilyan
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2541
הצטרף: מרץ 2007
נתן תודות: 133 פעמים
קיבל תודות: 155 פעמים

נושא שלא נקרא #9 

תתחדש, הTZ100 למעשה היחידה שענתה על הדרישות העיקריות שלך לגודל גוף וחיישן והזום לא?

molvy (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 6718
הצטרף: מרץ 2010
נתן תודות: 1245 פעמים
קיבל תודות: 1309 פעמים

נושא שלא נקרא #10 

@Ilyan
·
תודה רבה

אכן כן היא היחידה שענתה על הדרישות העיקריות וכמו כן ענתה גם על מירב הדרישות פרט לצג מפרקי.

טרם קיבלתי אותה, היא לא במלאי, אני אמור לקבל אותה תוך שבועיים ואז נצלם ונראה האם היא עונה על הציפיות

מה שבטוח זה צעצוע חדש

elilling
סמל אישי של משתמש
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 32
הצטרף: פברואר 2015
נתן תודות: 4 פעמים
קיבל תודות: 0

נושא שלא נקרא #11 

יש כבר עדכון לגבי המצלמה? :O

רשמים?

molvy (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 6718
הצטרף: מרץ 2010
נתן תודות: 1245 פעמים
קיבל תודות: 1309 פעמים

נושא שלא נקרא #12 

@elilling
·
אכן יש תובנות ומסקנות

סה"כ מצלמה מדהימה

לגבי פרטים ..... עניתי לך בהודעה פרטית.

בהצלחה

שלח תגובה

חזור אל “מצלמות ועדשות”