לפני כארבעה חודשים שיריינתי BMW M6 בחברת ההשכרה SIXT. ביום שישי האחרון, יומיים לפני ההמראה הודיעו לי שהרכב חזר מקולקל/פגום והם לא יכולים לספק לי את הרכב והם מוכנים "לשדרג" אותי למרצדס S 500 קבריולט. עם כל הכבוד לרכב הזה ויש הרבה כבוד, אין לי מה לעשות איתו. תכננתי את הנסיעה הזאת בקפידה ובהתאם לתכנון, רכב כבד כמו הרכב הנ"ל פשוט לא יתאים.
מה עושים? יום שישי ב 13:00 בצהריים. הטיסה ביום ראשון ב 6:00 בבוקר. אומנם אני איטי אבל לפעמים צריך לחשוב מהר. התחלתי לברר בכל מיני חברות שמשכירות רכבי ספורט. התעריפים שלהם מטורפים אבל להבדיל מחברות ההשכרה הסטנדרטיות, אצלם אתה לא מזמין קלאס מסויים אלא רכב ספציפי. יענו "מה שאתה רואה זה מה שאתה מקבל".
במקביל, נזכרתי שמכר סיפר לי שהוא הזמין אודי R8 במחיר שלא קשור למחירים שלהם אז דגמתי גם אותו.
בשלב הזה אני עוצר את הסיפור ומשאיר אתכם במתח עד שאחזור בסופ"ש. ככה אוכל לפנק בעוד חוויות וכמובן שבתמונות וסרטונים.
Stay tuned (תרתי משמע למי שיודע מה זה tune בעולם הרכב)
אז נחתתי אתמול בבוקר בפרנקפורט...
- molvy
- חבר במועדון HT
- הודעות: 6718
- הצטרף: מרץ 2010
- נתן תודות: 1245 פעמים
- קיבל תודות: 1309 פעמים
- kingikra (פותח השרשור)
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8040
- הצטרף: דצמבר 2006
- נתן תודות: 335 פעמים
- קיבל תודות: 242 פעמים
אחרי שהמתח ירד קצת . אני מרשה לעצמי לבלבל את המוח קצת.
קודם כל גרמניה ונהיגה. חלום רטוב!! איזה יופי. ממש נהנתי לתת לאנשים להכנס לפני בתור. הגרמנים לא נוסעים לאט. בהתאם לחוק פלוס ללא קשר לתנאי הדרך. משמע, יצאתי ביום שני בבוקר לנסיעה בערך בשעות שהם נוסעים לעבודה. הכבישים בעיר רחוקים מלהיות טובים ויש המון צמתים, פניות, השתלבויות וכו' שאמורים לגרום לנהגים לנסוע לאט יותר מהמהירות המותרת. אז הם ממש לא נוסעים לאט יותר. אפילו קצת מהר יותר והכל זורם כמו נחיל נמלים!! פשוט להעריץ.
בארץ ישנו ויכוח ארוך טווח על מה הגורם העיקרי לתאונות. המשטרה טוענת שמהירות אבל הסטטיסטיקה טוענת אחרת. אני אומר אחרי יומיים נהיגה בגרמניה שסבלנות, אדיבות והתחשבות יורידו את מספר התאונות בארץ בעשרות אחוזים ללא קשר להגבלות מהירות או דברים דומים!!
מעבר לכך, לי לא היה פשוט לנהוג על רכב שאני לא מכיר, במדינה שאני לא מכיר ולא נהגתי בה מעולם. אתה לא תמיד יודע מה המהירות המותרת ויתרה מכך, שלא כמו בארץ, אתה לא יודע עד כמה מותר למתוח את הגבול. הגרמנים מאוד ממושמעים על הכביש. זה גם ראוי לציון! יש המון שלטי 100-120 באוטובאנים שלא תמיד ברור מתי מסתיים הקטע המוגבל. לרוב חיכיתי שמישהו יעקוף אותי ב 200 ואז עקפתי אותו ב 250 (אני לא מעמין שאני רושם דברים כאלו מעל גבי פורום ציבורי והכל במסגרת החוק!!!). כמו כן יש המון שיפוצים באוטובאנים. בדרך שנסעתי ביום השני היו עשרות ק"מ של שיפוצים שמצמצמים את הכביש לשני מסלולים צפופים מאוד שאסור לעבור בהם את ה 80 קמ"ש ובעיקרון גם אסור לעקוף אבל דווקא פה הם שמים פס ועוקפים מאוד בזהירות.
אז נעבור לחלק המעניין. הרכב, יכולותיו ולאן נסעתי. אז הרכב הוא בעצם החלום שלי. תמיד רציתי לנהוג בכזה. אני לא יכול לומר כמה השיפור באמת מוסיף כי לא נהגתי על סטוק אבל אני מניח שלא יותר מידי.
הרכב סוחט המון צומת לב. זה לא שאין רכבים יפים\יקרים\ספורטיביים בגרמניה זה פשוט שהרוב כמובן זה מרצדס, אודי וב.מ.וו. כמו כן גם האגזוז שלו עושה המון רעש:
קודם כל גרמניה ונהיגה. חלום רטוב!! איזה יופי. ממש נהנתי לתת לאנשים להכנס לפני בתור. הגרמנים לא נוסעים לאט. בהתאם לחוק פלוס ללא קשר לתנאי הדרך. משמע, יצאתי ביום שני בבוקר לנסיעה בערך בשעות שהם נוסעים לעבודה. הכבישים בעיר רחוקים מלהיות טובים ויש המון צמתים, פניות, השתלבויות וכו' שאמורים לגרום לנהגים לנסוע לאט יותר מהמהירות המותרת. אז הם ממש לא נוסעים לאט יותר. אפילו קצת מהר יותר והכל זורם כמו נחיל נמלים!! פשוט להעריץ.
בארץ ישנו ויכוח ארוך טווח על מה הגורם העיקרי לתאונות. המשטרה טוענת שמהירות אבל הסטטיסטיקה טוענת אחרת. אני אומר אחרי יומיים נהיגה בגרמניה שסבלנות, אדיבות והתחשבות יורידו את מספר התאונות בארץ בעשרות אחוזים ללא קשר להגבלות מהירות או דברים דומים!!
מעבר לכך, לי לא היה פשוט לנהוג על רכב שאני לא מכיר, במדינה שאני לא מכיר ולא נהגתי בה מעולם. אתה לא תמיד יודע מה המהירות המותרת ויתרה מכך, שלא כמו בארץ, אתה לא יודע עד כמה מותר למתוח את הגבול. הגרמנים מאוד ממושמעים על הכביש. זה גם ראוי לציון! יש המון שלטי 100-120 באוטובאנים שלא תמיד ברור מתי מסתיים הקטע המוגבל. לרוב חיכיתי שמישהו יעקוף אותי ב 200 ואז עקפתי אותו ב 250 (אני לא מעמין שאני רושם דברים כאלו מעל גבי פורום ציבורי והכל במסגרת החוק!!!). כמו כן יש המון שיפוצים באוטובאנים. בדרך שנסעתי ביום השני היו עשרות ק"מ של שיפוצים שמצמצמים את הכביש לשני מסלולים צפופים מאוד שאסור לעבור בהם את ה 80 קמ"ש ובעיקרון גם אסור לעקוף אבל דווקא פה הם שמים פס ועוקפים מאוד בזהירות.
אז נעבור לחלק המעניין. הרכב, יכולותיו ולאן נסעתי. אז הרכב הוא בעצם החלום שלי. תמיד רציתי לנהוג בכזה. אני לא יכול לומר כמה השיפור באמת מוסיף כי לא נהגתי על סטוק אבל אני מניח שלא יותר מידי.
הרכב סוחט המון צומת לב. זה לא שאין רכבים יפים\יקרים\ספורטיביים בגרמניה זה פשוט שהרוב כמובן זה מרצדס, אודי וב.מ.וו. כמו כן גם האגזוז שלו עושה המון רעש:
- kingikra (פותח השרשור)
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8040
- הצטרף: דצמבר 2006
- נתן תודות: 335 פעמים
- קיבל תודות: 242 פעמים
ביום השני, גם בתכנון מוקדם, יצאתי בסביבות תשע בבוקר עם הרכב לכיוון היער השחור. נסיעה של כ 180 ק"מ לבאדן באדן. מבאדן באדן ועד עיירה בשם קניבס ישנו כביש פיתולי באורך של 45 ק"מ בערך. הכביש סלול ברמה גבוהה מאוד וכל עוד אין קרח על הכביש, הכביש אוחז מצוין. למי שמכיר את כבישי נס הריס אז הכביש הזה פלות טכני. סיבובים בהילוך רביעי (מתוך שישה). בנס הרים אפשר לקחת את הסיבובים בהילוך שלישי (מתוך 7 או . מצד שני אין ישורות ארוכות כמו בנס הרים ודיי קשה לעקוף אם יש מישהו לפניך. בדרכי לשם נסעתי הרבה על האוטובאן אבל כפי שהזכרתי, לא היו יותר מידי מקומות להאיץ בהם יותר מ 250 קמ"ש. דיי קרוב לבאדן באדן, נצמדו אלי שני צעירים עם ב.מ.וו Z4M משופרת. עשינו כמה לחיצות מ 100 ל 250. הם החזיקו ממש לא רע מאחורי. ברחתי טיפה אבל ממש טיפה. בסוף נתתי להם לעקוף והחלפנו "אגודלים" (thumbs up). הנה וידאו אחרי שירדנו מהאוטובאן לכביש של 100 קמ"ש. תראו כמה חזק הבימרית מאיצה במהירויות הנמוכות:
- kingikra (פותח השרשור)
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8040
- הצטרף: דצמבר 2006
- נתן תודות: 335 פעמים
- קיבל תודות: 242 פעמים
Re: אפשר לדעת כמה עולה התענוג? וחוץ מזה
לרכב שכור אין ביטוח למסלול מירוצים. אתה רוצה לנסוע לנורבורגרינג? תשכיר שם רכב.razgo כתב:לא שקלת לסוע למסלול ששם תוכל למצות את הרכב עוד יותר...
- molvy
- חבר במועדון HT
- הודעות: 6718
- הצטרף: מרץ 2010
- נתן תודות: 1245 פעמים
- קיבל תודות: 1309 פעמים
- kingikra (פותח השרשור)
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8040
- הצטרף: דצמבר 2006
- נתן תודות: 335 פעמים
- קיבל תודות: 242 פעמים
שמח לשמוע את זה ממישהו שלא חובב רכביםmolvy כתב:יפה מאוד, ממש מרתק!
אני לא איש של מכוניות, אבל אי אפשר להישאר אדישים לאהבה שלך למכוניות והתשוקה שלך למהירות.
כמה עלה התענוג?
חשבת פעם להשכיר רכב בנורבורגרינג?
איך הרכב הזה יחסית לרכב שיש לך בארץ?...
התענוג עלה 1300 יורו לא כולל דלק (עוד 160 יורו). זה מחיר מצויין יחסית למה שמוצע בשוק.
חשבתי. כמה בעיות. הרכבים שעולים בגדר הסביר יותר חלשים מהרכבים שאני נוהג עליהם בארץ. אז נכון, נורבורגרינג זה לא קשור למה שאני מכיר בארץ אבל עדיין...
הרכב הזה חזק משמעותית ממה שיש לי בארץ אבל אני בטוח שאם מישהו שנוהג על משפחתומטית רגילה בארץ היה עולה עליו, הוא לא היה מאמין שיש כוח כזה . עדיין, לרכב שלי יש 470 כ"ס ולניסאן יש 570. זה הרבה יותר אבל זה לא כמו לבוא מ 100 כ"ס ל 570 כ"ס.
- molvy
- חבר במועדון HT
- הודעות: 6718
- הצטרף: מרץ 2010
- נתן תודות: 1245 פעמים
- קיבל תודות: 1309 פעמים