הי,
ראיתי שנכתבו לך הרבה חוות דעת, חלקם של אנשים שלא התנסו במכירה באינטרנט, ולכן רציתי לשתף אותך בנסיוני.
לפני כשנתיים התחלתי למכור באיביי, לאחר ששוחחתי עם בעל חנות באיביי מישראל שהסיר לי החששות.
בעצתו התחלתי בקטן, ללא חנות או השקעות בפרסום. מסתבר שאם יש לך מוצר טוב, מתוך מיליארדים שנכנסים לאיביי, מישהו עשוי לקנות גם ממך.
המכירה באיביי מאד פשוטה, בניגוד לאמזון, עליה אם תרצה ארחיב בהמשך. כל שנדרש באיביי הוא לשייך את הפייפאל שלך, ולספק לאיביי הרשאה בלתי חוזרת לגבות ממך כל סכום שיראה להם לנכון על מנת לפצות את הלקוחות שלך או אותם בגין נזקים שאתה עלול לגרום להם. נשמע מפחיד? אכן, אולם בהנחה שאינך נוכל, ואתה בעת תודעת שירות גבוהה, אין לך מה לחשוש.
בחרתי בספק ממנו רכשתי בעצמי מוצרים אונליין בעבר, כזה שאין לו נציגות מכירה באיביי, אולם עם תודעת שירות מעולה, והתחלתי למכור על בסיס דרופ שיפמנט - כלומר ללא מלאי עצמי.
היתרון בכך שאינך נדרש בהשקעה אלא רק במימון התיווך עד לקבלת התשלום מפייפאל.
על המזל שלי מיד בהתחלה התחילה בוננזה של מכירות, בעיקר מכיוון שהייתי היחיד באיביי עם מוצר ספציפי מנצח טכנולוגית ורעיונית.
חייב לציין שהצליל אליו התמכרתי היה של מכירה באפליקציית איביי. אחרי מספר חודשים נכנסו מתחרים שהחזיקו מלאים ולכן החלו למכור את המוצר שלי במחיר שאני קניתי... מכיוון שאין לי מלאי (דרופ שיפינג) , עברתי למוצר אחר של היצרן, וחוזר חלילה.
שורה תחתונה - אל תחשוש, הסיכון באיביי מינימלי. יתכן מאד שבחירת המוצרים שלך לא תהיה בול פגיעה אולם היא בטוח תתחדד.
כמובן שיש נוכלים גם בקרב הקונים אבל לא מסובך במיוחד לזהות אותם. מנסיוני 99.99% מהם הגונים.
זכור שבחיים תמיד יהיה מי שיגיד לך "בטח כולם היו עושים זאת אם זה היה כ"כ פשוט וכדאי", אבל מנסיוני זה לא המצב.
לפני כחודש, ללא הודעה מיוחדת גיליתי איביי דירגו אותי כ- power seller + top rated seller, אז כנראה עשיתי גם משהו נכון
ואגב: עד כה לא פתחתי חנות ולא השקעתי שקל באפליקציות או ניתוחים.
בהצלחה!