אני מציע לך לקחת אותה קודם כל לנהיגת מבחן - אולי בכלל לא תאהב את תנוחת ישיבה שם ?
במידה ואתה עושה נהיגת מבחן , תבקש גם לנסוע בתוך העיר (להרגיש את המתלים והבולמים כשעולים על באמפים).
מעבר לכך - התנהגות הרכב בבלימה , פניות וכו'..
הרכב הזה במחיר שהוא נמכר - סה"כ די מוצלח .
אני בכל אופן גם כשאני לוקח רכב ב-ליסינג אני נוסע ועושה נהיגת מבחן על כמה רכבים שאני שוקל.
קיה נירו: חוות דעת
- oris74
- חבר במועדון HT
- הודעות: 9150
- הצטרף: נובמבר 2010
- שם מלא: אורי
- מיקום: אשקלון
- נתן תודות: 1102 פעמים
- קיבל תודות: 917 פעמים
- oris74
- חבר במועדון HT
- הודעות: 9150
- הצטרף: נובמבר 2010
- שם מלא: אורי
- מיקום: אשקלון
- נתן תודות: 1102 פעמים
- קיבל תודות: 917 פעמים
- pixies
-
- אחראי תחום HTPC
- הודעות: 32926
- הצטרף: מרץ 2007
- מיקום: פאתי מלאבס
- נתן תודות: 779 פעמים
- קיבל תודות: 2302 פעמים
- oris74
- חבר במועדון HT
- הודעות: 9150
- הצטרף: נובמבר 2010
- שם מלא: אורי
- מיקום: אשקלון
- נתן תודות: 1102 פעמים
- קיבל תודות: 917 פעמים
זה פעיל החל מ 10 קמש.
אני ניסיתי את זה בכביש 6 - זה עובד נהדר אבל יש 2 בעיות:
1. הרכב כאמור שומר על מרחק קבוע (שניתן לשנות אותו) מהרכב שלפניו - בתרבות הנהיגה בארץ, זה מייד מתרגם לנהגים שנדחפים לפניך... הרכב לא מגיב מהר מספיק בשביל למנוע מנהגים לחתוך אותך
2. כדי לשמור על המרחק מצד אחד וגם על מהירות מצד שני - הרכב משתמש בבלמים ובהאצה בצורה חזקה. מבחינת בלימה - התגובה שלו איטית מאשר בן אנוש ולכן הבלימה לעיתים חזקה ומבחינת תאוצה - ברגע שהמרחב מקדימה מתפנה - הרכב נותן קיק כדי להגיע שוב למהירות שנקבעה ולפי מה שראיתי זה פוגע בתצרוכת הדלק
אני ניסיתי את זה בכביש 6 - זה עובד נהדר אבל יש 2 בעיות:
1. הרכב כאמור שומר על מרחק קבוע (שניתן לשנות אותו) מהרכב שלפניו - בתרבות הנהיגה בארץ, זה מייד מתרגם לנהגים שנדחפים לפניך... הרכב לא מגיב מהר מספיק בשביל למנוע מנהגים לחתוך אותך
2. כדי לשמור על המרחק מצד אחד וגם על מהירות מצד שני - הרכב משתמש בבלמים ובהאצה בצורה חזקה. מבחינת בלימה - התגובה שלו איטית מאשר בן אנוש ולכן הבלימה לעיתים חזקה ומבחינת תאוצה - ברגע שהמרחב מקדימה מתפנה - הרכב נותן קיק כדי להגיע שוב למהירות שנקבעה ולפי מה שראיתי זה פוגע בתצרוכת הדלק
- pixies
-
- אחראי תחום HTPC
- הודעות: 32926
- הצטרף: מרץ 2007
- מיקום: פאתי מלאבס
- נתן תודות: 779 פעמים
- קיבל תודות: 2302 פעמים
- oris74
- חבר במועדון HT
- הודעות: 9150
- הצטרף: נובמבר 2010
- שם מלא: אורי
- מיקום: אשקלון
- נתן תודות: 1102 פעמים
- קיבל תודות: 917 פעמים
גם כאן ניתן לקבוע מרחק.
לגבי בלימות והאצות - אני ניסיתי את זה עם קביעת מהירות של 120. ברגע שמישהו בולם בפתאומיות (מה שקורה המון בכביש 6) אז כמובן שהרכב נאלץ להגיב חזק. ואז כשהנתיב מתפנה - אם כבר הרכב ירד ל 80-90 קמש אז כמובן שכדי להגיע מהר חזרה ל 120 אז הוא יתן קיק...
אין לי מספיק נסיון עם זה בשביל לקבוע אם זה יעיל או לא
לגבי בלימות והאצות - אני ניסיתי את זה עם קביעת מהירות של 120. ברגע שמישהו בולם בפתאומיות (מה שקורה המון בכביש 6) אז כמובן שהרכב נאלץ להגיב חזק. ואז כשהנתיב מתפנה - אם כבר הרכב ירד ל 80-90 קמש אז כמובן שכדי להגיע מהר חזרה ל 120 אז הוא יתן קיק...
אין לי מספיק נסיון עם זה בשביל לקבוע אם זה יעיל או לא
- pixies
-
- אחראי תחום HTPC
- הודעות: 32926
- הצטרף: מרץ 2007
- מיקום: פאתי מלאבס
- נתן תודות: 779 פעמים
- קיבל תודות: 2302 פעמים
יש אפשרות להגדיר את התגובה של המערכת האדאפטיבית בין שלושה מצבים - עדין, נורמלי ונמרץ.
במצב העדין בדרך כלל לא יהיו קיק דאונים אלא אם הפער מהירויות שנוצר הוא ענק.
מבחינת מרחק יש ארבע מצבים של מרחק מהרכב לפניך כאשר המרחק הקצר בדרך כלל מספיק למנוע משתחלים (כמובן שבארצנו, לא את כולם...)
המעבר בין ארבעת המצבים בכפתור בהגה כך שקל לשנות בהתאם לעומס התנועה.
כמובן שאפשר לראות את המערכות האלה נהיות עוד יותר חכמות בעתיד
במצב העדין בדרך כלל לא יהיו קיק דאונים אלא אם הפער מהירויות שנוצר הוא ענק.
מבחינת מרחק יש ארבע מצבים של מרחק מהרכב לפניך כאשר המרחק הקצר בדרך כלל מספיק למנוע משתחלים (כמובן שבארצנו, לא את כולם...)
המעבר בין ארבעת המצבים בכפתור בהגה כך שקל לשנות בהתאם לעומס התנועה.
כמובן שאפשר לראות את המערכות האלה נהיות עוד יותר חכמות בעתיד
- oris74
- חבר במועדון HT
- הודעות: 9150
- הצטרף: נובמבר 2010
- שם מלא: אורי
- מיקום: אשקלון
- נתן תודות: 1102 פעמים
- קיבל תודות: 917 פעמים
- taraboolus63
-
- חבר שרק התחיל
- הודעות: 1
- הצטרף: מאי 2017
- נתן תודות: 0
- קיבל תודות: 0