mayeast כתב:...
...
·
אני לא טועה, אלא אתה חושב אחרת.
אני לא צורך HDR, וזה לא רלוונטי עבורי. לא מנוי על נטפליקס ולא אמזון פריים ולא מתכנן בקרוב.
אני גם כנראה לא עיוור צבעים . לפחות בפעם האחרונה שבדקתי.
ואם אתה חושב שיש בעיה משמעותית, אז למה לא לתבוע אותם בבית משפט לפיצוי והחלפת המוצר ?
אבל כנראה יש הרבה כאלו עיוורי צבעים, אחרת איך תסביר את אפקט ה"לחמניות" כפי שנכתב כאן ? כולם מטומטמים ורק קונים בגלל המחיר בלי לראות את המוצר ?
...
הבעיות שתיארתי קיימות. לפעמים הן מורגשות יותר, לפעמים פחות. לא מדובר בהתמקדות קטנונית בפיקסל בודד, כמו שאתה מנסה להציג את זה.
למה לא לתבוע את הייסנס? מכמה סיבות:
- קשה מאוד להוכיח את זה, אני אצטרך עד מומחה טכני לכיול טלוויזיות (עם ציוד מקצועי שעולה אלפי דולרים) שייתן עדות ויאמר שאכן יש בעיות בצבעים.
- אני אצטרך להוכיח שזו בעיה סדרתית ולא רק מקומית אצלי.
- יש להם טענת הגנה טובה בכך שהם מאפשרים לכייל את המסך דרך ההגדרות, כך שלכאורה ניתן להתגבר על הבעיות.
- יש פיתרון זמין בדמות קושחה אירופאית עדכנית יותר, שמרפאת חלק מהבעיות.
- יישמתי את הפיתרון הזה ואני עכשיו מרוצה מהטלוויזיה, אז אין לי עניין להיכנס למלחמה הזו.
לגבי "אפקט הלחמניות" - גם לזה יש מספר הסברים.
ראשית, אתה דובר עברית, אז אני מניח שאתה ישראלי. ואם כך, אתה בטח מכיר את התרבות הישראלית של רדיפה אחרי הנחה ואחרי המחיר הזול ביותר, מבלי להתחשב בקריטריונים כמו שירות לאחר מכירה, עדכונים, איכות בדיקות הייצור וכו'. קודם קונים, אחר כך בוכים.
הסבר נוסף הוא חוסר מודעות וחוסר אבחנה. אתה יודע כמה פעמים למשל ראיתי אצל חברים ומשפחה שרכשו טלוויזיות 16:9, שהם צופים בערוצים הישראלים (ששידרו בזמנו 4:3) בתמונה מתוחה? הם רצו לנצל את כל המסך, ולמרות שהוכחתי להם שהתמונה מעוותת, הכל מתוח לרוחב וחסר פרופורציות, חלקם עדיין העדיף את זה על פני צפייה עם שוליים שחורים. קנו מסך גדול - רוצים לנצל את כולו. אז אנשים שמצליחים להתעלם מעיוות פרופורציות בתמונה בטח שיתעלמו מאדום שנראה קצת כתום או מאנשים שנראים כאילו השתזפו יותר מדי בים בלי קרם הגנה.
הסבר שלישי הוא אדישות - גם אלה שמדי פעם שמים לב לאיזה עיוות או תקלה אדישים מדי ומחליטים למעשה לקבל את הגזירה ופשוט לחיות עם זה. המין האנושי הוא סתגלן, אחרי זמן מה מתרגלים, כבר לא שמים לב לזה וזה כבר לא מפריע. יש לי חבר, למשל, שהתרגל לכך שהסמארטפון שלו כל הזמן על מצב "סינון אור כחול" (מצב קריאת לילה). הוא התרגל לזה שהכול נראה קצת צהוב ממה שאמור להיות, זה כבר לא מפריע לו והוא חי עם זה לגמרי בשלום, למרות שהוא בהחלט מודע לזה.
הסבר רביעי - גישה צינית. הכול מיוצר גם כך בסין, רק מחליפים את המדבקה מקדימה. לכן, אין סיבה לשלם 10-15K על מותג, אם אפשר לקנות טלוויזיה של פיילוט ב-3500 ש"ח בשופרסל.
@se1
תודה
אחד הדברים שמפריעים לי ביותר בפורומים מקצועיים או סמי-מקצועיים זה אנשים שמצדיקים את הקנייה שלהם על ידי הפחתה בערך ובמשקל הבעיות של המוצר שקנו. לפעמים הם עושים זאת במודע, לפעמים שלא במודע. זה יוצר חוסר אובייקטיביות ובמקרים מסוימים אף הטעיה של קוראים אחרים. אז אני בטח לא אנהג כך.
אני מרוצה כיום מההייסנס. אני חושב שלמחיר שלה זו עסקה לא רעה בכלל ושאחרי מאמצים מסוימים (עדכון קושחה וכיול) היא נותנת תוצאה נאה. ויחד עם זה, לא ראוי לדעתי להתעלם מהבעיות שיש לטלוויזיה הזו ולומר שהכול דבש.
אחת הסיבות לשני הפוסטים שפתחתי בנושא, אגב, היא הנגשת המאמצים האלה לכלל הרוכשים. כדי שלאחרים יהיה קל הרבה יותר להגיע לתוצאה משביעת רצון מהטלוויזיה.