@Newboy
·
אתה יכול לנסות להשתמש בכיול שלו, אם זכור לי נכון גם על הישראלית זה עשה כמה שיפורים לטובה (ועם התאמות אישיות)
חפש ב10 דפים האחרונים התייחסתי לזה לדעתי..
ריכוז כיולים וקושחות עבור Hisense M7000
בגרסה הישראלית (בטא) מצב THEATRE הוא שבור לגמרי .
כמו כן בשום פנים לא לשנות כלום ב color tuner כיוון שזה יוצר עיוותים בצבעים .
מצב רגיל ומצב דינמי הם תקינים לחלוטין .
את הניגודיות לא להעלות מעל 40 זה יוצר עיוותים בתמונה .
טמפרטורת צבע צריכה להיות על WARM .
ההגדרות שלי :
מצב תמונה סטנדרטי
בהירות 49
ניגודיות 40
רוויה 45
תאורה אחורית 50 או לפי הטעם .
טמפרטורה WARM
קונטרסט דינמי MIDDLE או לפי הטעם
BT709
WHITE BALANCE אפשר לכוון לפי הטעם אם רוצים תמונה חמה יותר או קרה יותר .
מצורפת תמונה שתעזור לכם להבחין בעיוותים במצב THEATRE וב COLOR TUNER .
https://www.noteloop.com/assets/img/kit ... [email protected]
כמו כן בשום פנים לא לשנות כלום ב color tuner כיוון שזה יוצר עיוותים בצבעים .
מצב רגיל ומצב דינמי הם תקינים לחלוטין .
את הניגודיות לא להעלות מעל 40 זה יוצר עיוותים בתמונה .
טמפרטורת צבע צריכה להיות על WARM .
ההגדרות שלי :
מצב תמונה סטנדרטי
בהירות 49
ניגודיות 40
רוויה 45
תאורה אחורית 50 או לפי הטעם .
טמפרטורה WARM
קונטרסט דינמי MIDDLE או לפי הטעם
BT709
WHITE BALANCE אפשר לכוון לפי הטעם אם רוצים תמונה חמה יותר או קרה יותר .
מצורפת תמונה שתעזור לכם להבחין בעיוותים במצב THEATRE וב COLOR TUNER .
https://www.noteloop.com/assets/img/kit ... [email protected]
נערך לאחרונה על ידי ophirv0 ב 13/01/2018 11:39, נערך פעם 1 בסך הכל.
התוכנה מעוותת לחלוטין, היא כלכך שבורה עד שנראה כי מדובר במפתח חובבן ותו לא.
* BT709 שבור (אם כי גם המצב הטבעי ולא) - White Balance 2points וגם 10points שבורים (אם כי 10points שבור ממש)
* המצבים שבורים, אני דווקא מצאתי את Theatre הכי פחות שבור - אחרי משחק בכל שאר ההגדרות זו התמונה היציבה ביותר שקיבלתי.
* הניגודיות שבורה מאוד - בסצינות החשוכות כל צבע (גם ירוק כהה, חום כהה, וכל מה שכהה בעצם) הופכות שחורות. סתם דוגמא פשוטה היא כפל בבגד שפשוט נבלע בשחור. ורואים טוב רק אם מגבירים בהירות וזה הופך את התמונה לאפרורית.
* מצב הפחתת רעשים לא עובד על מצב 2160P, רק על 1080P (אבל לטובה אומר שהוא עובד מעולה! ממש יפה על תוכן 720p הוא באמת מחדד יפה את התמונה ועובד טוב מאוד).
* Upscale שבור לחלוטין, במקום לבצע עיבוד, הפחתת רעש והחלקה וחידוד לתמונה - קורה ההפך הגמור. וזה מטריף אותי כי אם אני מוריד תוכן ל1080p התמונה יוצאת טובה הרבה יותר (ועם הפחתת הרעשים עוד יותר)
הערה:
2 המצבים האחרונים הם מדברים בעיקר על סדרות 720p, לדוגמא מסוג "720p.HDTV.x264-KILLERS".
לא מוצא תכנים טובים יותר, ובאמת שהאיכות טובה וחלקה מאוד כשמורידים ל1080p ומפעילים הפחתת רעשים.. יש הבדל מאוד גדול כשזה עובד ולטובה.
לצערי, מצב תמונה WARM נותן תמונה TOO MUCH צהובה חומה. תמונה לא מציאותית.
בסופו של דבר, אנחנו (אני לפחות) מחפש תמונה שתתן לי הכי קרוב למציאות (לבן הוא לבן ולא זהוב, שמים הם כחולים בהירים ולא עם גוון ירוק).
זה יוצר עיוות גדול יותר מאשר "גוון אדום או ורוד" לעור הגוף שקיימת במצב סטנדרטי.
את בהירות RED הורדתי ב-2, ועם WHITE BALANCE עשיתי כמו נובלר באשכול שלו.
* BT709 שבור (אם כי גם המצב הטבעי ולא) - White Balance 2points וגם 10points שבורים (אם כי 10points שבור ממש)
* המצבים שבורים, אני דווקא מצאתי את Theatre הכי פחות שבור - אחרי משחק בכל שאר ההגדרות זו התמונה היציבה ביותר שקיבלתי.
* הניגודיות שבורה מאוד - בסצינות החשוכות כל צבע (גם ירוק כהה, חום כהה, וכל מה שכהה בעצם) הופכות שחורות. סתם דוגמא פשוטה היא כפל בבגד שפשוט נבלע בשחור. ורואים טוב רק אם מגבירים בהירות וזה הופך את התמונה לאפרורית.
* מצב הפחתת רעשים לא עובד על מצב 2160P, רק על 1080P (אבל לטובה אומר שהוא עובד מעולה! ממש יפה על תוכן 720p הוא באמת מחדד יפה את התמונה ועובד טוב מאוד).
* Upscale שבור לחלוטין, במקום לבצע עיבוד, הפחתת רעש והחלקה וחידוד לתמונה - קורה ההפך הגמור. וזה מטריף אותי כי אם אני מוריד תוכן ל1080p התמונה יוצאת טובה הרבה יותר (ועם הפחתת הרעשים עוד יותר)
הערה:
2 המצבים האחרונים הם מדברים בעיקר על סדרות 720p, לדוגמא מסוג "720p.HDTV.x264-KILLERS".
לא מוצא תכנים טובים יותר, ובאמת שהאיכות טובה וחלקה מאוד כשמורידים ל1080p ומפעילים הפחתת רעשים.. יש הבדל מאוד גדול כשזה עובד ולטובה.
לצערי, מצב תמונה WARM נותן תמונה TOO MUCH צהובה חומה. תמונה לא מציאותית.
בסופו של דבר, אנחנו (אני לפחות) מחפש תמונה שתתן לי הכי קרוב למציאות (לבן הוא לבן ולא זהוב, שמים הם כחולים בהירים ולא עם גוון ירוק).
זה יוצר עיוות גדול יותר מאשר "גוון אדום או ורוד" לעור הגוף שקיימת במצב סטנדרטי.
את בהירות RED הורדתי ב-2, ועם WHITE BALANCE עשיתי כמו נובלר באשכול שלו.
חשוב לי לציין כי הגרסא אצלי היא 50' ולכן כל כיול אחר לא באמת מתאים.
זה באמת משמעותי מגרסא לגרסא.
הלוואי שהייתה גרסא בריטית ל50' אבל אין.
ניסיתי את כל הכיולים המוצעים באשכולות, ואין על כיול אישי למראית עין - כמובן שאת הבסיס לקחתי מנובלר (גם מבחינת white balance)....
@Joha132
·
קודם כל תריץ את התמונה הזאת מדיסק נייד .
https://www.noteloop.com/assets/img/kit ... [email protected]
אני יושב מול מסך DELL מכוייל וה 55M7000 ורואה את התמונה בו זמנית בשני המסכים .
מה שמייד בולט לעין זה שמצב Theatre וה color tuner גורמים לעיוות בצבעים .
במצב Standard warm זה נראה מעולה .
לאחר מכן תריץ את ה BLACK CLIPPING מ AVS HD ותכוון בהירות עד ש 16 יהיה שחור לגמרי .
לאחר מכן תריץ WHITE CLIPPING ותכוון ניגודיות ותדאג לראות את כל העמודות עד הסוף .
AVS HD
https://drive.google.com/file/d/0B9FgjT ... sp=sharing
·
קודם כל תריץ את התמונה הזאת מדיסק נייד .
https://www.noteloop.com/assets/img/kit ... [email protected]
אני יושב מול מסך DELL מכוייל וה 55M7000 ורואה את התמונה בו זמנית בשני המסכים .
מה שמייד בולט לעין זה שמצב Theatre וה color tuner גורמים לעיוות בצבעים .
במצב Standard warm זה נראה מעולה .
לאחר מכן תריץ את ה BLACK CLIPPING מ AVS HD ותכוון בהירות עד ש 16 יהיה שחור לגמרי .
לאחר מכן תריץ WHITE CLIPPING ותכוון ניגודיות ותדאג לראות את כל העמודות עד הסוף .
AVS HD
https://drive.google.com/file/d/0B9FgjT ... sp=sharing
שיחקתי ושיניתי הגדרות ממש בקטנה.
אתה צודק בדבר אחד - Standart יותר טוב ממצב Theater (זה באמת שבור!)
אבל טועה (לדעתי וטעמי) עם בחירת מצב WARM, לעומת STANDART, שממש ממש משנה את הצבע הטבעי של הכל (אמנם זה אווירה של "סרט" אבל הורס את ההיגיון ולטעמי זה ממש לא יפה).. הוא מצהיב את התמונה ממש, כחול הופך ירוק, אדום הופך כתום, וכו'..
שוב, זה עניין של טעם.
לפעמים הכיול האמיתי הוא מראית העין.. לך תסביר עכשיו כיול מדוייק ב-100% שלא נראה טוב בכלל לעומת מצב אחר?
אגב,
הפרט הכי חשוב!!!
כל מכשיר משדר אחרת (nvidia shield לא נראה טוב עם mi box שלא נראה טוב עם המחשב).
אז הכיול שלי פשוט מוגדר לפי השילד (שאיתו אני צופה לרוב), וכן זה במעט שונה ממחשב.
אתה צודק בדבר אחד - Standart יותר טוב ממצב Theater (זה באמת שבור!)
אבל טועה (לדעתי וטעמי) עם בחירת מצב WARM, לעומת STANDART, שממש ממש משנה את הצבע הטבעי של הכל (אמנם זה אווירה של "סרט" אבל הורס את ההיגיון ולטעמי זה ממש לא יפה).. הוא מצהיב את התמונה ממש, כחול הופך ירוק, אדום הופך כתום, וכו'..
שוב, זה עניין של טעם.
לפעמים הכיול האמיתי הוא מראית העין.. לך תסביר עכשיו כיול מדוייק ב-100% שלא נראה טוב בכלל לעומת מצב אחר?
אגב,
הפרט הכי חשוב!!!
כל מכשיר משדר אחרת (nvidia shield לא נראה טוב עם mi box שלא נראה טוב עם המחשב).
אז הכיול שלי פשוט מוגדר לפי השילד (שאיתו אני צופה לרוב), וכן זה במעט שונה ממחשב.
@Joha132
·
המצב הנכון מבחינת כיול בכדי לקבל תמונה כמה שיותר זהה למקור הוא WARM , אבל גם אני כרגע משתמש במצב NORMAL משום שכך התרגלתי לראות טלוויזיה , אבל אני משחק בין המצבים .
זו בעיה שלא קשורה לטלוויזיה עצמה אלא לכל מי שצופה בתכנים מסוגים שונים .
העין האנושית יותר רגישה לצבע כחול ( מה שאתה קורא לו לבן ) ולכן התמונה נראית לנו יותר בהירה והצבעים יותר בולטים .
אתה יכול לשים על מצב WARM ולהעלות את התאורה האחורית ואז תקבל גם תמונה מדויקת למקור וגם יותר בהירה .
כמו כן ב WHITE BALANCE אתה יכול להעלות את הכחול ולהוריד את האדום ואז התמונה תהיה קצת יותר "קרה" אבל עדיין יותר מדויקת מטמפרטורה NORMAL .
כמובן שבכדי לקבל תמונה מדויקת צריך קולורימטר עם תוכנת CALMAN .
נ.ב.
מה שאתה אומר שכל מכשיר משדר אחרת זה פשוט לא נכון , יש סטנדרטים בתעשייה והסטנדרט לתוכן רגיל ( לא HDR) הוא REC709. אתה צריך להכנס להגדרות בשילד ולהגדיר את הקולור ספייס הנכון . לי אין שילד אבל בטוח שתוכל למצוא את ההגדרות הנכונות ל HDR ול SDR באינטרנט .
·
המצב הנכון מבחינת כיול בכדי לקבל תמונה כמה שיותר זהה למקור הוא WARM , אבל גם אני כרגע משתמש במצב NORMAL משום שכך התרגלתי לראות טלוויזיה , אבל אני משחק בין המצבים .
זו בעיה שלא קשורה לטלוויזיה עצמה אלא לכל מי שצופה בתכנים מסוגים שונים .
העין האנושית יותר רגישה לצבע כחול ( מה שאתה קורא לו לבן ) ולכן התמונה נראית לנו יותר בהירה והצבעים יותר בולטים .
אתה יכול לשים על מצב WARM ולהעלות את התאורה האחורית ואז תקבל גם תמונה מדויקת למקור וגם יותר בהירה .
כמו כן ב WHITE BALANCE אתה יכול להעלות את הכחול ולהוריד את האדום ואז התמונה תהיה קצת יותר "קרה" אבל עדיין יותר מדויקת מטמפרטורה NORMAL .
כמובן שבכדי לקבל תמונה מדויקת צריך קולורימטר עם תוכנת CALMAN .
נ.ב.
מה שאתה אומר שכל מכשיר משדר אחרת זה פשוט לא נכון , יש סטנדרטים בתעשייה והסטנדרט לתוכן רגיל ( לא HDR) הוא REC709. אתה צריך להכנס להגדרות בשילד ולהגדיר את הקולור ספייס הנכון . לי אין שילד אבל בטוח שתוכל למצוא את ההגדרות הנכונות ל HDR ול SDR באינטרנט .
שילד, מי בוקס, PartnerTV - לכל אחד כיול שונה.ophirv0 כתב: מה שאתה אומר שכל מכשיר משדר אחרת זה פשוט לא נכון , יש סטנדרטים בתעשייה והסטנדרט לתוכן רגיל ( לא HDR) הוא REC709. אתה צריך להכנס להגדרות בשילד ולהגדיר את הקולור ספייס הנכון . לי אין שילד אבל בטוח שתוכל למצוא את ההגדרות הנכונות ל HDR ול SDR באינטרנט ....
ואסביר,
4:4:4 מאופשר דרך שילד (כרומה מלא).
לעומת זאת, דרך Mi BOX אתה יכול לבחור DEEP COLOR (שזה 8-10) אבל לא יכול לבחור את הכרומה (4:2:2)
פרטנר לא מאפשרים בכלל מעבר בין 8Bit ל-10Bit, והמצב הוא סטנדרטי (מה גם שהם משדרים 50HZ וב60HZ יש בעיות. אני אישית העברתי ל1080P50HZ בגלל זה).
@Joha132
·
בשילד יש באג ידוע שהוא לא מתאים את הקולור ספייס לתוכן המשודר כלומר אתה צריך להחליט מראש אם אתה מגדיר את השילד לצפייה בתוכן SDR או HDR .
כנס לפורום באתר של NVIDIA ותראה שכולם מתלוננים על זה ומקווים שיהיה עדכון שיתקן את הבעיה .
אין לזה קשר לטלוויזיה , בטלוויזיה ניתן להגדיר לכל מקור האם הוא משדר REC2020 (native) או REC709
·
בשילד יש באג ידוע שהוא לא מתאים את הקולור ספייס לתוכן המשודר כלומר אתה צריך להחליט מראש אם אתה מגדיר את השילד לצפייה בתוכן SDR או HDR .
כנס לפורום באתר של NVIDIA ותראה שכולם מתלוננים על זה ומקווים שיהיה עדכון שיתקן את הבעיה .
אין לזה קשר לטלוויזיה , בטלוויזיה ניתן להגדיר לכל מקור האם הוא משדר REC2020 (native) או REC709
לא מבין למה אין סטנדרט באמת (שאמור להיות סטנדרט) שבאמת עובד.
אם זה בטלויזיה, אם זה בסטרימרים וכו'..
פה ארצה להוסיף, שכשמכיילים לעומת מסך אחר זה לאו דווקא נכון.
היכולות של כל מסך והמפרטים שונים.
אחד בעל פאנל כזה והשני אחר, אחד בעל ניטים ככה והשני אחר, אחד בעל פאנל anti glare ואחר glossy..
אין ספק שיש המון המון בנושא, וכל אחד מגדיר כראות עינו.
היחס הזה many to many, משמע, לכל שילוב תכונה והגדרה שונה משילוב אחר (לא אומר שזה בפועל נכון).
זה פשוט מצחיק שב2018 עדיין הדברים אינם בשלים מבחינה טכנולוגית (אם כי קיימת שנים!) וגם הhdr שבור ודורש התעסקות.
אם זה בטלויזיה, אם זה בסטרימרים וכו'..
פה ארצה להוסיף, שכשמכיילים לעומת מסך אחר זה לאו דווקא נכון.
היכולות של כל מסך והמפרטים שונים.
אחד בעל פאנל כזה והשני אחר, אחד בעל ניטים ככה והשני אחר, אחד בעל פאנל anti glare ואחר glossy..
אין ספק שיש המון המון בנושא, וכל אחד מגדיר כראות עינו.
היחס הזה many to many, משמע, לכל שילוב תכונה והגדרה שונה משילוב אחר (לא אומר שזה בפועל נכון).
זה פשוט מצחיק שב2018 עדיין הדברים אינם בשלים מבחינה טכנולוגית (אם כי קיימת שנים!) וגם הhdr שבור ודורש התעסקות.
@Joha132
·
הדרך היחידה לכיול מדויק היא עם ציוד מקצועי .
האופציה השניה היא כיול בהשוואה למסך שאוהבים את התמונה בו , נכון שזה לא מדויק אבל זה מה יש .
לתחושתי אתה לא מגדיר את השילד נכון בכלל ולכן התוצאה על המסך לא נראית טוב .
אם אתה צופה בתוכן HDR תגדיר YCbCr 4:2:0 10-bit Rec.2020
אם אתה צופה בתוכן רגיל SDR תגדיר YCbCr 4:2:0 8-bit Rec.709
מספיק לקרוא את השרשור הבא כדי לראות שיש בשילד בעיה בהתאמת ההגדרות
https://forums.geforce.com/default/topi ... lor-space/
·
הדרך היחידה לכיול מדויק היא עם ציוד מקצועי .
האופציה השניה היא כיול בהשוואה למסך שאוהבים את התמונה בו , נכון שזה לא מדויק אבל זה מה יש .
לתחושתי אתה לא מגדיר את השילד נכון בכלל ולכן התוצאה על המסך לא נראית טוב .
אם אתה צופה בתוכן HDR תגדיר YCbCr 4:2:0 10-bit Rec.2020
אם אתה צופה בתוכן רגיל SDR תגדיר YCbCr 4:2:0 8-bit Rec.709
מספיק לקרוא את השרשור הבא כדי לראות שיש בשילד בעיה בהתאמת ההגדרות
https://forums.geforce.com/default/topi ... lor-space/