אבקש עזרה בפיענוח הבעיה ברשת שלי, Packet Loss

פורום רשתות, IT ומחשוב כללי - רשתות, ראוטרים, מחשבים ניידים, אביזרים וכו'.
asafmor_ (פותח השרשור)
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 11
הצטרף: אוגוסט 2009
נתן תודות: 3 פעמים
קיבל תודות: 0

אבקש עזרה בפיענוח הבעיה ברשת שלי, Packet Loss

נושא שלא נקרא #1 

בחודשים האחרונים אני סובל מבעיות במשחקי רשת, החלטתי לעשות פינגים למספר אתרים וראיתי שתמיד קיימים לי אחוזים מסויימים של PACKET LOSS,
הרצתי WinMTR ואלו התוצאות שקיבלתי למספר אתרים , האם מישהו יכול לעזור לי להבין את התוצאות , והיכן נובעת הבעיה? בספק , בתשתית , בציוד הביתי?

דוגמא ראשונה : https://image.ibb.co/cUuRu8/2.jpg
דוגמא שנייה: https://image.ibb.co/diouE8/3.jpg

תשתית: HOT
ספק: בזק בינלאומי
אני מחובר בכבל רשת למחשב נייח.
תודה רבה.

eran405
אחראי תחום רשתות
אחראי תחום רשתות
הודעות: 3388
הצטרף: פברואר 2012
נתן תודות: 380 פעמים
קיבל תודות: 790 פעמים

נושא שלא נקרא #2 

תוצאות מאד מוזרות:
אני מניח ש-192.168.1.1 (השורה הראשונה) זה הראוטר הפרטי שלך או ההוטבוקס (ואם זה ראוטר פרטי אז ההוטבוקס שלך הוא במצב bridge).
בשורה השניה 10.241.144.1 הפינג כבר על 8ms (במומצע) ולכן אני מניח שזה ציוד בצד השני של התשתית של הוט.
מה שמוזר שגם בשורה זו (השניה) וגם בשורה הרביעית (172.17.10.186) אין שום איבודים. בעוד בשורה השלישית (172.18.11.6) יש 88% איבודים?! זה אחוז ממש מטורף של איבודים.
בנוסף בכל השורות מהחמישית/שישית ומטה יש כמה אחוזים בודדים של איבודים שזה ממש ממש לא תקין.

אם מתעלמים מהשורה השלישית (כי אין שום הסבר הגיוני איך יכול להיות אחוזי איבודים כל כך גבוהים עד נקודה מסוימת ואין בכלל איבודים בנקודה אחריה), אז על פניו זה נראה כמו בעיה בקשר בין התשתית של הוט אל הספק שלך בזב"ל (הרי מהשורה החמישית/שישית ומטה יש לך כבר כתובות שמזוהות עם בזב"ל).

האופציה הכי פשוטה זה להחליף ספק להוטנט ולקוות שזה יפתור לך את הבעיה. על אף שיש הרבה שהשילוב של הוט+בזב"ל עובד אצלהם בסדר יש גם הרבה שחווים בעיות בשילוב בזה.

אם אתה רוצה להתעקש על השילוב של הוט + בזב"ל, הייתי עושה משהו כזה:

א. מחבר מחשב בחיבור קווי ישירות להוטבוקס (חיבור זמני ביותר רק בשביל הבדיקה).

ב. אם ההוטבוקס שלך מוגדר כ-bridge תקבל במחשב כתובת אינטרנט משרת ה-DHCP של הוט כולל ה-DNS של בזב"ל. אם ההוטבוקס שלך משמש כראוטר אז תיכנס לממשק שלו ותבדוק מה הכתובת DNS שהוא קיבל מהוט (כתובת ה-DNS של בזב"ל).

ג. עכשיו, כאשר אתה מחובר ישירות להוטבוקס (בלי שום ציוד פרטי משלך), תנסה לעשות פינג פשוט ל-DNS של בזב"ל (לדוגמא ping -t 192.115.106.31). אם אין לך שום איבודים מול ה-DNS של בזב"ל אז תמשיך ותעשה את הבדיקה מול google נגיד (אם גם כאן אין לך איבודים אז כנראה בעיה בציוד פרטי שעקפת בא' אבל לדעתי אין סיכוי שזה מה שיקרה - הכי סביר שכבר מול ה-DNS של בזב"ל תראה איבודים).

ד. תתקשר לתמיכה של בזב"ל (כי התמיכה של הוט היא *** אז תמיד כדאי "לנסות את מזלך" דבר ראשון מול בזב"ל). אם כמו שאני חושד יש לך איבודים מול ה-DNS של בזב"ל אז הם כנראה יאשימו את הוט - כנראה שבצדק. אם לא היו לך איבודים עד ל-DNS שלהם אבל יש לך איבודים לשרת טוב אחר (נגיד google) אתה יכול לנסות להתעקש מולם שזאת בעיה אצלהם והם צריכים לטפל בזה (אם הייתה בעיה בתשתית של הוט היית רואה איבודים עד ה-DNS שלהם).
התמיכה של בזב"ל או לפחות הנציגים היותר בכירים שלהם כן מבינים וכן יודעים לטפל בתקלות כאלה כשהם באמת רוצים. אם נגיד עם WinMTR מול ה-DNS שלהם אתה לא רואה איבודים בשורה השניה אבל יש איבודים אחרי זה (כלומר התשתית של הוט שמגיעה אליך הביתה כנראה בסדר והבעיה בחיבור בין הוט לבזב"ל), אתה יכול לנסות לשתף איתם את התוצאות האילו "ולרמוז" להם שרק הם יכולים לטפל בבעיה כזאת מול הוט. מניסיוני הנציגים שאתה מדבר איתם בטלפון לא יוכלו לעזור לך (וסביר שאפילו לא ידעו מה זה tracert וכו') אבל אתה יכול לבקש לשלוח מייל שיגיע למחלקה הבכירה שלהם ולקוות להמשך תהליך (בעבר הייתה לי הצלחה בשיטה הזו).

ה. לדעתי כן יהיו לך איבודים מול ה-DNS של בזב"ל ובזב"ל יאשימו את הוט. אז אין מנוס מלהתקשר להוט ולנסות לקבל מהם תמיכה. אם עשית את כל הסעיפים לעיל אז אתה יכול בביטחון גבוה יחסית לטעון שהבעיה אצלהם והם צריכים לטפל בזה. הרי ציוד פרטי אין לך מחובר (סעיף א') וכבר דיברת עם הספק (סעיף ד') וגם אתה רואה איבודים בנקודה קרובה אצל הספק אז זו כנראה בעיה בתשתית שלהם. ממה שאני מכיר את התמיכה של הוט הסיכוי לקבל מהם שירות טוב ומקצועי לא גבוה אבל עדיין שווה לנסות.


אתה יכול גם לנסות לשתף כאן את נתוני הקו שאתה מקבל בהוטבוקס - אני לא יודע לפרש את הנתונים האילו אבל אחרים יוכלו להגיד לך האם הקו "נראה" תקין.

בהצלחה.

asafmor_ (פותח השרשור)
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 11
הצטרף: אוגוסט 2009
נתן תודות: 3 פעמים
קיבל תודות: 0

נושא שלא נקרא #3 

@eran405
·
קודם כל תודה רבה רבה על התשובה המפורטת
אציין שאני מחובר עם הוט בוקס בחיבור ישיר למחשב בכבל רשת. בלי שום ציוד נוסף באמצע.
איני מצליח לבצע פינג לשרתי DNS של בזק (כנראה הם חסומים לפינג?)
ניסיתי לדבר איתם בטלפון , נפלתי גם בהוט וגם בבזק על נציגים שלא ידעו מזה PING , והנציג של בזק הואיל בטובו להציע לי חבילת גיימרים שתפתור לי את הבעיה.
בהוט אמרו שנציג בכיר יהיה רק ביום ראשון והוא לא רואה שום בעיה בחיבור שלי.

שוב תודה רבה על התשובה המפורטת.

עריכה: מצרף נתוני חיבור HOT אם זה יכול לעזור למישהו: https://image.ibb.co/c8ggu8/hot.jpg.
הבנתי שהתכוונת שאבצע WINMTR ל DNS שלהם , אז כן גם שם יש לי איבודים בשורה השלישית: https://image.ibb.co/cdFwST/dns.jpg

eran405
אחראי תחום רשתות
אחראי תחום רשתות
הודעות: 3388
הצטרף: פברואר 2012
נתן תודות: 380 פעמים
קיבל תודות: 790 פעמים

נושא שלא נקרא #4 

@asafmor_
·

אוקי אז תנסה פינג ל-gateway שאתה מקבל מה-DHCP (אם אני מבין נכון ההוטבוקס לא מוגדר כ-bridge אז תבדוק מה ה-gateway שמופיע תחת WAN בממשק שלו - אני לא 100% אבל נראה לי שמשום מה זה מופיעה תחת השם "router" שם). בתקווה ה-gateway זה כבר אצל בזב"ל.

לגבי נציגים של לא יודעים מה זה פינג: תנסה באמת להתקשר ביום עבודה בשעות העבודה. בתקווה תצליח להשיג בסוף נציג שלפחות יודע מה זה פינג אבל אם לדוגמא הבעיה באמת בקשר בין הוט לבזב"ל אתה כנראה לא תצליח להגיע לנציג רלוונטי בטלפון (גם מה שהם קוראים נציג "בכיר" בטלפון זה סתם עוד נציג שירות לקוחות שלא סביר שיהיה לו ידע אפילו להבין את המידע שאתה מביא ובטח שאין לו שום יכולת או סמכות טכנית).
כמו שאמרתי קודם, אצל בזב"ל, הכי טוב לבקש כתובת מייל לפניה מסודרת ותשלח את להם כמה תוצאות tracert נגיד מ-WinMTR שמראות את הבעיה. אחרי זה גם תתקשר לוודא שקיבלו את המייל ושהעבירו אותו למחלקה הבכירה או מחלקת רשתות/תשתיות או משהו כזה (אני לא זוכר את השם אבל שם יש אנשי מקצוע טכניים שבאמת יכולים לעשות משהו בנידון).

asafmor_ (פותח השרשור)
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 11
הצטרף: אוגוסט 2009
נתן תודות: 3 פעמים
קיבל תודות: 0

נושא שלא נקרא #5 

@eran405
·

לא הצלחתי למצוא בראוטר את הכתובת של ה GATEWAY , אם אתה מתכוון לכתובת של הראוטר( Default Gateway ב IPCONFIG)
אז לשם אין לי איבודים בכלל.

האם לדעתך החלפת הספק להוט מובייל יפתור את הבעיה? ,
ומה זאת לדעתך הכתובת השלישית הזאת שאני מאבד בה את המידע? , האם יש דרך לבצע איזשהוא whois להבין איפה התחנה הזאת נמצאת?

תודה שוב.

eran405
אחראי תחום רשתות
אחראי תחום רשתות
הודעות: 3388
הצטרף: פברואר 2012
נתן תודות: 380 פעמים
קיבל תודות: 790 פעמים

נושא שלא נקרא #6 

@asafmor_
·

כן אני מתכוון בדיוק ל-gateway כמו שאתה רואה במחשב את הכתובת של הראוטר כ-gateway של המחשב אבל אתה רוצה את ה-gateway שהראוטר שלך מקבל מהוט שזה בתקווה הנקודה הקרובה ביותר אצל בזב"ל. זה צריך להיות בממשק של ההוטבוקס תחת "נתוני" ה-WAN. לדוגמא בתמונת מסך הבאה זה מופיעה תחת השם המוזר "router":
[imgbig]https://image.ibb.co/i738P8/3_8.png[/imgbig]
(ההדגשות לא קשורות - זה סתם תמונה שלקחתי מגוגל)

בתקווה לכתובת הזאת כן תקבל פינג. אם אתה לא מצליח גם לקבל פינג לכתובת הזאת אני לא בטוח לאיזה כתובת לעשות בדיקה. אם אתה נופל על נציג שמבין מספיק אצל בזב"ל אתה יכול לשאול אותו לאיזה כתובת לעשות את הבדיקה.

לגבי הכתובת שהשלישית כמו שאמרתי קודם אין שום הגיון באיבודים המוזרים האילו. יש תחנות שבכלל לא עונות לפינג ואז אתה מקבל שורה עם 100% איבודים וזה כמעט תמיד תקין לגמרי. אבל איבודים של 88%?! אף פעם לא ראיתי כזה מספר גבוה ועוד יותר מוזר ששורה מתחת אין איבודים ואפילו אחרי זה כשיש איבודים הם הרבה הרבה פחות. אין לי ממש הסבר.
הכתובת עצמה היא כמובן לא כתובת אינטרנט אלא כתובת "פרטית":
https://whatismyipaddress.com/ip/172.18.11.6
זאת חייבת להיות תחנה או במעבר בין הוט לבזב"ל או כבר תחנה אצל בזב"ל. רק מישהו באמת טכני מהצד של בזב"ל או הוט ידע להגיד יותר על הנושא.

לגבי הספק, דיברתי על הוטנט ולא הוט מובייל - הוט מובייל הם ספק סלולר ואין להם שום קשר לחיבור אינטרנט ביתי. לפי הניסיון של לא מעט אחרים כאן בפורום שחוו בעיות דומות עם השילוב של הוט + בזב"ל, מעבר לשילוב של הוט + הוטנט או בזק + בזב"ל כרגיל פותר את הבעיה. בנוסף יתכן ואתה יכול לקבל מחיר יותר טוב אם תיקח מהוטנט תשתית הוט + ספק ביחד (או מבזב"ל תשתית בזק + ספק). כמובן אין שום מחויבות ותמיד תוכל לשנות את דעתך ולהחליף שוב מתי שתרצה.

asafmor_ (פותח השרשור)
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 11
הצטרף: אוגוסט 2009
נתן תודות: 3 פעמים
קיבל תודות: 0

נושא שלא נקרא #7 

@eran405
·
אכן התכוונתי הוט נט אין לי מושג למה רשמתי מובייל , יש להם יותר מדיי שירותים :)
לגבי הכתובת GATEWAY, המידע הזה לא מופיע לי במסך הזה ששלחת , הדברים היחידים שמופיעים לי במסך זה הם: https://image.ibb.co/jV1vNT/Gateway.jpg

בכל מקרה נראה לי שביום ראשון פשוט אעבור להוט נט ואבדוק מה קורה ובמקרה שזה לא יעזור אנסה לקבל מענה רציני יותר אצל החברות.
תודה רבה לך!

eldad82
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 28
הצטרף: ינואר 2005
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 3 פעמים

יכול להיות שזה הכבל

נושא שלא נקרא #8 

הפסדים של פקטות נובעות לרוב מבעיות פיזיות, את הציוד של הספק אתה לא יכול לבדוק ורוב הסיכויים שזה לא שם.
מה שיכול להיות זה הכבל בין הראוטר למחשב או בין הראוטר לקיר. או שהסוקט של הפורט אם בראוטר או המחשב פגומים.
תבדוק עם כבל אחר ואם ממשיך עם מחשב אחר.

asafmor_ (פותח השרשור)
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 11
הצטרף: אוגוסט 2009
נתן תודות: 3 פעמים
קיבל תודות: 0

Re: יכול להיות שזה הכבל

נושא שלא נקרא #9 

@eldad82
·
תודה על התשובה ,
החלפתי את הכבל הלבן בין הראווטר לקיר , וגם ניסיתי להתחבר למחשב אחר עם כבל רשת אחר וגם באלחוטי ואני מקבל אותם תוצאות,
להחליף את הסוקט אין לי ממש אפשרות לצערי

שלח תגובה

חזור אל “רשתות, אינטרנט ו- Fiber”