רכישת אינטגרייטד

כל מה שקשור לאודיו בסטריאו, פטיפונים, נגני CD, קדם מגברים, מגברי כח, כבלים וכמובן רמקולים - רכיבים עד 3000$ בלבד.
molvy
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 6718
הצטרף: מרץ 2010
נתן תודות: 1245 פעמים
קיבל תודות: 1309 פעמים

נושא שלא נקרא #61 

אני מבסס את טענותי על מדידות של ציוד לפני 30 שנה בערך!

לא היה הבדל בין המגברים

אם היום השתנו דברים.... אז אני חיי עדיין בעבר! ואני מדבר על וינטאג' :lol:

BUGY
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6684
הצטרף: פברואר 2009
מיקום: מודיעין
נתן תודות: 91 פעמים
קיבל תודות: 703 פעמים

נושא שלא נקרא #62 

Catskinner כתב:@BUGY
·מגברים דומים יישמעו שונים כי זה מה שהלקוחות רוצים וזה מה שהיצרנים ימכרו. יש שרשור ענק בפורום של Steve Hoffman שבו מועלית הטענה ע"י סטיב עצמו, שאודיופילים לא רוצים באמת צליל נייטרלי.
...
·תראה, צריך רגע להיזכר, התחום הזה זאת נישה מאוד מאוד קטנה ומצומצמט, אני מגיע מתחום הPA, הגברות גדולות, התקנות, סאונד עוצמתי ואני אומר לך, מגברים, מגברי כוח מאותה הטפולוגיה לא רק שנשמעים זהה, הלקוחות רוצים אותם כך כדי לתת לרמקולים, למכשירי הפרה ולתוכן להיות זה שיכתיב את האופי של הסאונד ולא ההגברה. זה הרי אבסורד שמגבר משנה לך סאונד כאשר כל מה שאתה רוצה ממנו זה יותר עוצמה. שוב, לא אומר שכל המגברים בעולם נשמעים אותו הדבר, זה אבסורד, זה רק אנשים שלא התנסו מחוץ לערוצי היוטויב יכולים לומר וכמובן שאם תיקח מגבר סוג A מול מגבר סוג D הכל שונה. תשים פרה שונה או תחליף DAC הוכל ישתנה עוד הפעם. אני לא אומר שכל הרסבירים אותו הדבר, זה ממש ממש לא נכון. במיוחלד עם מתחשבים בכיול הפרטני לחדר ולציוד.

אבל כך שני מגברים בעלי טופולוגית הגברה זהה, עיצוב דומה והספק דומה, כל עוד הם לא מרמים בכל הנתונים והם לא מנסים לדחוף לך כל מני שטויות של אודיפילים אלה פשוט מגברי כוח, כמו זה לדוגמה (עכשיו תגידו לי למה אנשים חושבים שהגברה צריכיה היות כבדה ויקרה, הנה מגבר שנותן לכם מספיק כוח לזוג רמקולי 18 אינץ) התוצאה תהיה מאוד מאוד דומה עד כדי בלתי אפשרית להפרדה על ידי בן אדם. אבל זה מצריך A/B ישיר ועייור עם התאמת עוצמה כמו שכבר שמעת את זה פה מאחרים מאות פעמים ולא סתם. כי רק השווה ישירה תיתן לך יכול להבחין. בכלל, יש המון גימיק שבעולם המקצועי פשוט צוחקים בו על האודואפילים, כמו הקטע עם חיבורים מאוזנים להרצות של חצי מטר כשהציוד בכלל לא באמת מאוזן לאורך כל הדרך או מגברים שיכולים להניע עיר קטנה לשני רמקולים מסכנים אשר בקושי צורכים 20 וואט. פשוט עוקצים אנשים שלא מבינים..

הזכרון שלנו מערבב רגשות וחושים נוספים ולכן זה מאוד קשה להשוות סאונד. צריך שמיעה מאוד טובה ונסיון בלהקשיב, כן יש דבר כזה, ולא כולם יכולים. אני לא. אולי אתה כן. אבל הרוב פשוט זוכרים סאונד לא נכון. אז עכשיו לך תסביר לבן אדם שמה שהוא חושב שהוא שומע זה בכלל זכרון מעוררב רגשות כי היו לו יום ממש טוב בעבודה, הוא לגם קצת מהוויסקי ואין לזה שום קשר למגבר החדש שהוא הביא ב12K$....וזה מה שאני אומר, הוויקוחים הללו הם בכלל לא קשורים לסאונד, אחרת זה היה נמגר ממש מזמן ודי מהר עם כמה מדידות. אלה כי כל הנושא הזה הוא עניין פסיכולוגי וגם פיזיאולוגי, אנחנו אנשים שונים ותפיסת החושים שלנו שונה, אסוציאציות לחושים שונה בגלל חיים שונים...


לא מאמין, תחשוב כך:

היכולת שלי לקבל סאוד שונה משלך, אני יכול להוכיח זאת מדעית עם גרף יפה של מדידת שמיעה במכון רשמי. אז תסביר לי אתה, איך שני אנשים, עם "מיקרופונים" שונים, "מעבדים" שונים, "דגם" שונה, "שנתון" אחר אבל עדיין שומעים את הסאונד בצורה זהה?

הם לא. וגם אותו הבן אדם שומע שונה בהמהלך היום בגלל שינויים בלחץ דם, עייפות ועוד המון גרמים סביבתיים. אז איך אפשר להתחייס למה שהאנשים הללו אמורים? לא ניתן. זה מאוד פשוט.

וזה בסדר, כל אחד ומה שהוא רוצה. רק רצוי לשמור על ההגיון הבריא ולא לפסול דברי מדע מאששים.

clip99
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1036
הצטרף: אפריל 2010
נתן תודות: 297 פעמים
קיבל תודות: 123 פעמים

נושא שלא נקרא #63 

לרוב כל אותם אלו שמדברים בעיניים נוצצות על נסים ונפלאות של מגברים , גם בד"כ יהיו אלו שלא ישימו דגש רב אם בכלל על הדברים שבאמת עושים שינוי בחוויית ההאזנה כמו העמדה וסביבת האזנה (אקוסטיקה , רצפת רעש) , ויתעלמו מהעובדה שבשידוך עם רמקול אחר התוצאה יכולה להחריב את החווייה לחלוטין במקרה של מגבר "מהולל" או לשפר ללא הכר את מה שמגבר "עלוב" מאפשר. מפתיע באותה מידה (או שלא בעצם) שכל אותם הללו גם יימנעו לחלוטין מבחינה עיוורת כמו מאש , ולא יחמיצו כל הזדמנות לקעקע אותה ולזלזל במצדדיה ובאותה הנשימה לייחס למגברים תכונות מאגיות שמשום מה לא באות לידי ביטוי במדידות המקובלות של המשתנים על פיהם מודדים כל מגבר שהוא .

מגבר לא אמור לשנות אף מאפיין של אות השמע פרט לעוצמתו . זו ההגדרה של מגבר "טוב" , להגביר ולהנחית מבלי להכניס רעש , עיוותים או שינויים ביחסים בין התדרים השונים . כל דבר אחר שהמגבר עושה מוציא אותו כבר מהתחום המוגבל של הגדרתו הטהורה , והופך אותו למשהו דמוי איקולייזר . אם זה טוב או לא טוב האוזן תקבע אך זו תהיה עדיין עובדה .
למה אף אחד לא מדבר על הנדסת אקלים?

Catskinner
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 16019
הצטרף: נובמבר 2006
מיקום: הוד השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 940 פעמים

נושא שלא נקרא #64 

@BUGY
·אני מבסס את הטענה שלי גם על נסיון אישי, בסופו של דבר זה מה שיש לי להתבסס עליו, וגם על הסיפור הידוע של ההתערבות שעשו בזמנו עם Bob Carver. אני מתאר לעצמי שאתה מכיר את הסיפר והתוצאה של אותה התערבות. השיחה שפתח בזמנו Steve Hoffman שהוא אחד ממהנסי ההקלטה הטובים יותר שיש כיום בעולם גם פתחה את עיני (אוזני) בכל הנוגע להעדפות והמסקנה הנובעת מאותו שרשור הוא שחברות מייצרות בהתאם לדרישות השוק ודרישות השוק לא אוהבות צליל נייטרלי ולכן כמעט כל חברה מפתחת לה סגנון צליל משלה.

molvy
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 6718
הצטרף: מרץ 2010
נתן תודות: 1245 פעמים
קיבל תודות: 1309 פעמים

נושא שלא נקרא #65 

clip99 כתב:לרוב כל אותם אלו שמדברים בעיניים נוצצות על נסים ונפלאות של מגברים , יימנעו לחלוטין מ"בחינה עיוורת" כמו מאש , ולא יחמיצו כל הזדמנות לקעקע אותה ולזלזל במצדדיה
...
·זו עובדה!!

אין אחד שטוען שהוא שומע הבדל בין מגברים שמוכן לבוא לבחינה עוורת

הוא יידע להסביר מדוע בחינה עוורת היא שטות

ויסביר לכולם איזו טעות זה לעשות בחינה עוורת

אבל לא ירים את הכפפה ..... בשום פנים ואופן!

genvirt
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1487
הצטרף: מרץ 2010
נתן תודות: 86 פעמים
קיבל תודות: 80 פעמים

נושא שלא נקרא #66 

חברים, שכחתם מה הייתה הכותרת... דובר על בחירה של אינטגייתד ולא מגבר נטו, אינטגרייתד מכיל בתוכו לא רק חלק הגברה, כן, ואם הגברה נטו ״זהה״ אך שאר הדברים אכן כן עושים את השינוי הסאונד...
אחרת, באמת אין זכות קיום לכול החברות...:) מפחיד לחשוב על כך - חלום שחור של כול אודיופיל - מגבר אחד, רמקול אחד, מקור אחד.... 😱
Heavy Metal Is The Law

molvy
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 6718
הצטרף: מרץ 2010
נתן תודות: 1245 פעמים
קיבל תודות: 1309 פעמים

נושא שלא נקרא #67 

@genvirt
·לא רמקול אחד

הרמקולים שונים מאוד אחד מהשני

להם יש חתימת קול ייחודית

את אופי השמע של המערכת קובעים הרמקולים כאשר משתמשים במגבר FLAT

genvirt
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1487
הצטרף: מרץ 2010
נתן תודות: 86 פעמים
קיבל תודות: 80 פעמים

נושא שלא נקרא #68 

@molvy
·ברור מאוד שר קול דבר שעושה את שוני העיקרי, כי הם שונים בתצורה, גודל אלמנטים ואופי הבנייה.
אבל אנחנו מדברים לא על מגבר flat. שאמור להיות הכי ניטראלי עד כמה שניתן, כאן פותח שרשור דיבר על אינטגרייתד - שכן יכול לתת את חתימה משלו - שאר הדברים - מסכים איתך
Heavy Metal Is The Law

molvy
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 6718
הצטרף: מרץ 2010
נתן תודות: 1245 פעמים
קיבל תודות: 1309 פעמים

נושא שלא נקרא #69 

@genvirt
·
ברגע שהמגבר לא FLAT אז הכול אפשרי:)

שנה טובה

BUGY
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6684
הצטרף: פברואר 2009
מיקום: מודיעין
נתן תודות: 91 פעמים
קיבל תודות: 703 פעמים

נושא שלא נקרא #70 

Catskinner כתב:@BUGY
·אני מבסס את הטענה שלי גם על נסיון אישי, בסופו של דבר זה מה שיש לי להתבסס עליו, וגם על הסיפור הידוע של ההתערבות שעשו בזמנו עם Bob Carver. אני מתאר לעצמי שאתה מכיר את הסיפר והתוצאה של אותה התערבות. השיחה שפתח בזמנו Steve Hoffman שהוא אחד ממהנסי ההקלטה הטובים יותר שיש כיום בעולם גם פתחה את עיני (אוזני) בכל הנוגע להעדפות והמסקנה הנובעת מאותו שרשור הוא שחברות מייצרות בהתאם לדרישות השוק ודרישות השוק לא אוהבות צליל נייטרלי ולכן כמעט כל חברה מפתחת לה סגנון צליל משלה.
...
·עכשיו הבנתי אותך...וזה נכון, גם לא אומר אחרת. כמובן שכל חברה נשמעת שונה, אחרת לא היה שום הבדל בין דנון למרנץ, חברות בת. אבל יש הבדל, מה שאני אומר, הוא לא מגיע מההגברה, אלה מהפענוח.
לא יודע, אולי הבעיה פה היא בכלל השפע בשיחה...

BUGY
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6684
הצטרף: פברואר 2009
מיקום: מודיעין
נתן תודות: 91 פעמים
קיבל תודות: 703 פעמים

נושא שלא נקרא #71 

genvirt כתב: מפחיד לחשוב על כך - חלום שחור של כול אודיופיל - מגבר אחד, רמקול אחד, מקור אחד.... 😱
...
·חחחחחח...לא חשבתי על זה כך לעולם. כמה נכון.

evgenetic
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2641
הצטרף: דצמבר 2010
נתן תודות: 112 פעמים
קיבל תודות: 305 פעמים

נושא שלא נקרא #72 

ללכת על מגבר שהוא לא FLAT בידיעה מראש זה להגיד "אני לא סומך על האומנים, המפיקים ואנשי הסואונד שעבדו על האלבומים, אני אתן למהנדס המגבר לעשות לי EQ/עיבוד אחר כלשהו קבוע לכל מה שאנגן בעזרת אותו מגבר!". זה פשוט אנטי-אודיופילי בעליל.

genvirt
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1487
הצטרף: מרץ 2010
נתן תודות: 86 פעמים
קיבל תודות: 80 פעמים

נושא שלא נקרא #73 

@evgenetic
·כן, אבל מי יודע איך באמת האלבום אמור להישמע?
אם רמקול נותן גוון, ובד״כ גם מקור (סי די) נותן מה שהוא- אזוב את ההגברה, כן.
מי, מי יכול להגיד שכול מה שאנחנו שומעים זה מה שהצכוונו?
זאת הניקודה, אין לנו דרך לדעת איך זה אמור להישמע, אנחנו יכולנם להגיר רק ״אהבנו״ או ״לא אהבנו״ מה שאנחנו שמענו.
חג שמח!!
Heavy Metal Is The Law

evgenetic
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2641
הצטרף: דצמבר 2010
נתן תודות: 112 פעמים
קיבל תודות: 305 פעמים

נושא שלא נקרא #74 

@genvirt
אז צריך לבחור את הציוד שנותן כמה שפחות גוונים, כי רוב הסיכויים שגם בסטודיו בו הקליטו את האלבום השתמשו בציוד כזה. באופן כזה אתה באמת מתקרב למה ששמע היוצר כשאמר "זהו, סיימנו, ככה אני אוהב את ההקטלה הזו!"

עם אלקטרוניקה זה אלמנטרי (ולא, CD נורמלי ובכלל אף DAC נורמלי מודרני לא ייתן שום גוונים), עם רמקולים וטיפול אקוסטי קצת יותר מורכב, אבל לא בלתי אפשרי.

genvirt
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1487
הצטרף: מרץ 2010
נתן תודות: 86 פעמים
קיבל תודות: 80 פעמים

נושא שלא נקרא #75 

@evgenetic
·גם דאק ולא משנה מה יתנו לך גוון כול שהוא.
וגם אם לא - לא תוכל בחיים לדעת מה זה הסאונד מקורי שהתכוונו בסטודיו
Heavy Metal Is The Law

שלח תגובה

חזור אל “אודיו דו-ערוצי (סטריאו)”