שאלה טכנית לגבי מגברי class ab

אודיו בקולנוע-ביתי ופורמטים רב-ערוציים - רסיברים, מגברי כח-רב ערוציים, פרוססורי-אודיו וכו'
rannyz
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 552
הצטרף: יולי 2005
נתן תודות: 33 פעמים
קיבל תודות: 32 פעמים

נושא שלא נקרא #31 

motico כתב:rannyz
שאלת:
...
...
השאלה מעניינת, אבל מצד שני אתה יכול להבין שהיא גם שאלה בעייתית. חסרה תוספת לשאלה עבור איזה פרמטר אתה רוצה תשובה. האם לגבי מחיר המגבר? הספק יציאה? איכות צליל? בלימת רמקול? עיוותים?.......וכו'
אני מניח שאתה לא מצפה שקיים סוג הגברה אחד שהוא עליון בכל הפרמטרים ומנצח את כל שאר הההגברות בכל מדידה השוואתית שנבצע.

מגברי טרנזיסטורים הרבה יותר טובים במדידות מעבדתיות ממגבריי מנורות. הם מנצחים בגדול כל מדידה טכנית השוואתית. אבל במציאות, במבחני האזנה, הרבה טוענים שמגברי מנורות נשמעים טוב יותר ממגברי טרנזיסטורים.
אז כיצד מתמודדים עם העובדות האלו אנשים טכניים כמוני?
...
·ברור לי שהשאלה בעייתית. זה כמו לשאול איזו טכנולוגיה עדיפה OLED או QLED. לכל אחת יש יתרונות וחסרונות מול השניה ולכן אתה צודק שצריך להגדיר את פונקציה המטרה. במקרה שלי אני רוצה איכות צליל הכי טובה או אם אני זורם עם הדוגמא המצויינת שהבאת של טרנזיסטורים מול מנורות, אז השאלה שלי היא: מה מכל ההגברות הללו ישמע הכי טוב? (בהינתן ששאר הפרמטרים זהים).

כמובן שברור לנו ששאר הפרמטרים לא יכולים להיות אף פעם זהים והשאלה היא תאורטית בלבד אבל אשמח ללמוד.
גם ברור לי שזה יכול להיות עניין סובייקטיבי לחלוטין ואז אם יהיה בתאוריה מבחן שמיעה עיוור לאודיופילים, אזי התשובות יתפלגו לפי התפלגות נורמלית ואז התשובה תהיה "לא ניתן לדעת או להבחין".
אם זו התשובה אז המסקנה שלי תהיה שמבחינת "איכות הצליל נטו" לא ממש משנה איזו הגברה יש במגבר מסויים.
------------------------------------------------------------------
למכירה רסיבר אונקיו 609 ומסך סמסונג 60'' שניהם שמורים מאוד ובמצב כמו חדש כולל כל הספרות שהגיעו עם המוצרים. עוד פרטים בפרטי.

Catskinner
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 16019
הצטרף: נובמבר 2006
מיקום: הוד השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 940 פעמים

נושא שלא נקרא #32 

@rannyz
·אתה כאן מביא את הדיון לכיוון שונה. השאלה שלי היא אם כן מה אתה מגדיר כאיכות צליל נטו. האם זה צליל נייטרלי ללא הדגשים ושקרוב ככל האפשר למה שנקלט במיקרופון כך שמה ששומעים זה הדבר הקרוב ביותר שיש להקלטה המקורית או האם מבחינתך איכות נטו זה הצליל שגורם לך לשקוע בספה, לעצום את העיניים והנות מכל רגע.

כי מתברר שאלו שני דברים שונים לחלוטין.

סטיב הופמן, אחד ממהנדסי ההקלטות הטובים ביותר בעולם, ניהל פעם דיון בפורום שלו ובו הוא הסביר שבעצם אודיופילים אינם אוהבים צליל הקרוב למקור ושההעדפה שלהם היא בבירור לא לכיוון צליל נייטרלי. אתה יכול לקרוא את הדיון כאן: Audiophiles don't really want NEUTRAL. Audiophiles don't really like NEUTRAL. הדיון היה די סוער אבל סטיב נשאר איתן בדעתו.

אם נקבל את הטענה של סטיב כאמת ונמשיך ממנה, אז המסקנה היא חד משמעית: לא תיתכן התפלגות נורמלית במבחן האזנה עיוור לאודיופילים כי מלכתחלה לא מדובר באוכלוסיה נורמלית.

motico
כתב
כתב
הודעות: 1509
הצטרף: מרץ 2005
מיקום: גבעתיים
נתן תודות: 100 פעמים
קיבל תודות: 114 פעמים

נושא שלא נקרא #33 

rannyz

גם אם השאלה היא רק שאלה תאורטית, עדיין צריך להגדיר את הקבועים.
מה מכל ההגברות הללו ישמע הכי טוב? (בהינתן ששאר הפרמטרים זהים).
...

השאלה מצריכה הגדרה מהם הפרמטרים הקבועים. לדוגמה, אילו תיבות רמקולים מחוברים למגברים? האם סוג הגברה מסויים תמיד ישמע יותר טוב ללא קשר לסוג או מבנה הרמקול שמחובר אליו?
בכללי ההגדרה של "צליל הכי טוב" היא גם הגדרה בעייתית. כמו ש Catskinner ציין, צליל טוב אצל מאזין אחד לא בהכרח טוב אצל השני.
אני יודע, זה מתחיל להשמע פילוסופי, אבל בא נהיה מציאותיים, אם ישאלו אותך מה זה צליל טוב כיצד תגדיר אותו?

כולנו מבינים שרמקול אידיאלי זה רמקול שמוציא בדיוק מה שהוכנס לתוכו.
לפני כמה שנים ביקרתי בכפר המכביה ששם יזם האתר תערוכת סטריאו שהיתה באמת שונה מתערוכות סטריאו קודמות שביקרתי. עד כמה שאני זוכר, רעיון התערוכה היה פיזור היצרנים בחדרים שונים כדי לאפשר להאזין למוצרים כשהם בסביבה מבודדת (עד כמה שאפשר).
האזנתי באחד החדרים לרמקולים שעלותם כ- 50000 שקל.
בחדר אחר האזנתי לרמקולים שעלותם כ- 80000 שקל.
מכיוון שברור לי שתפקיד הרמקול הוא לשדר לאוויר בצורה מדוייקת את מה ש"מוזרק" לו בהדקי התיבה, הייתי מצפה שבמחירים אלו שני זוגות הרמקולים ישמעו זהה. בפועל היה בינייהם הבדל אופי צליל של שמים וארץ, אפילו לאוזן שלי :wink:

אפשר להציג את התכונות וההבדלים בין סוגי המגברים מבחינה טכנית, כלומר מדידת פרמטרים קשיחים (עיוותים, רוחב סרט, מהירות תגובה, בלימת רמקול וכו'). זה בהחלט יבהיר מהו הפרמטר הכי טוב בכל סוג של הגברה. אבל איכות צליל?

הנה זה מחזיר אותנו לשאלה:
מה זה צליל טוב, הצליל המקורי או מה שאנחנו אוהבים לשמוע?
לי התשובה די ברורה.
מוטי

itay123
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 7031
הצטרף: פברואר 2006
נתן תודות: 479 פעמים
קיבל תודות: 859 פעמים

נושא שלא נקרא #34 

בוחרים את ההגברה שמשתלבת הכי נכון לרמקולים, חדר וטעם (רמת הדקויות שמחפשים).

ההנחה ש Class A "חמה/מוזיקלית/נעימה/אנאלוגית" יותר מ Class's אחרים היא מוטעית ולא נכונה.

מציע להביא את המגבר אליך לבדיקה עם הרמקולים שאצלך וכבר תבין לבד לאן נושבת הרוח.

לצורך העניין אני עם הגברה Class AB שנשמעת טבעית ו"נכונה" עבורי עם הרמקולים שברשותי בחדר הספציפי והטעם האישי שלי, פי כמה וכמה מהרבה מגברי "Class A" ששמעתי בשילובים שונים וכמובן שהיו לי.

מציע לא להדבק ל"כותרות" למינהם ולשמוע ולהתנסות ולעשות עם עצמך את הסלקציה.

itay123
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 7031
הצטרף: פברואר 2006
נתן תודות: 479 פעמים
קיבל תודות: 859 פעמים

נושא שלא נקרא #35 

motico כתב:
האזנתי באחד החדרים לרמקולים שעלותם כ- 50000 שקל.
בחדר אחר האזנתי לרמקולים שעלותם כ- 80000 שקל.
מכיוון שברור לי שתפקיד הרמקול הוא לשדר לאוויר בצורה מדוייקת את מה ש"מוזרק" לו בהדקי התיבה, הייתי מצפה שבמחירים אלו שני זוגות הרמקולים ישמעו זהה. בפועל היה בינייהם הבדל אופי צליל של שמים וארץ, אפילו לאוזן שלי :wink:
...
·

למה ציפית ששני הרמקולים ישמעו זהה ?

evgenetic
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2641
הצטרף: דצמבר 2010
נתן תודות: 112 פעמים
קיבל תודות: 305 פעמים

נושא שלא נקרא #36 

סטיב הופמן, אחד ממהנדסי ההקלטות הטובים ביותר בעולם, ניהל פעם דיון בפורום שלו ובו הוא הסביר שבעצם אודיופילים אינם אוהבים צליל הקרוב למקור ושההעדפה שלהם היא בבירור לא לכיוון צליל נייטרלי.
...
אם זה מה שהוא באמת טען אז הוא פלט שטות מוחלטת. הרי מה זה צליל נייטרלי? צליל שנאמן עד כמה שאפשר למקור. אז אם המקור כבר מראש הוקלט כ"חם" או "מנורתי", כדי לקבל את אותו צליל חם ומנורתי אתה אכן זקוק לציוד ניטרליי, ולא לציוד שיעשה אותו עוד יותר חם ועוד יותר מנורתי ויהפוך אותו לדייסה לא ברורה.

הזכרתי אץ זה קודם, אבל בבדיקות עיוורת באמת שעורכים HARMAN אנשים מעדיפים רמקולים ואוזניות נייטרליים, מאד הגיוני שזה לא יהיה שונה עם ציוד הגברה. לא נראה שהופמן מתבסס על מחקר כלשהו אלא רק על אנקדוטת והלכי רוח.

@rannyz
כדי לא ליפול לפח של הטעייה עצמית (שאודיופילים מכנים "התנסות עצמית") שitay123 כבר טמן, צריך לזכור: אם אין אפשרות לעשות בדיקה עיוורת רצינית של הציוד (מגברים במקרה שלנו) עם תיאום ווליום, ניטרול של כל שאר גורמים מתערבים ומספיק זמן למעבר בין מכשירים א' לב' (צריך לפחות 10 ניחושים נכונים אם אתה רוצה לוודא שאתה באמת שומע הבדל או מעדיף מכשיר אחד על פני השני) - אז הרבה יותר עדיף לא לעשות אותה בכלל כי היא לא תוכל להסיק שום דבר מוצק ורק תכניס את עצמך לסרטים. אם מתעלמים מחובה עצמית זו אז הדרך לשמוע הבדלים של "שמיים וארץ" בין כבלי SPDIF וכל דבר אחר, כולל מגברים, מאד קצרה, גם אם אין הבדלים כאלה בפועל. ראה מה קורה באתר השכן DTOWN כדגומה.
נערך לאחרונה על ידי evgenetic ב 24/11/2018 13:07, נערך פעם 1 בסך הכל.

evgenetic
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2641
הצטרף: דצמבר 2010
נתן תודות: 112 פעמים
קיבל תודות: 305 פעמים

נושא שלא נקרא #37 

motico כתב: הנה זה מחזיר אותנו לשאלה:
מה זה צליל טוב, הצליל המקורי או מה שאנחנו אוהבים לשמוע?
לי התשובה די ברורה.
...
·

גם אם התשובה היא האפשרות השנייה, יש דרכים רציונליות ורציונליות פחות לקבל את התוצאה הרצויה. לחפש מגברים שיעשו EQ פשוט או יוסיפו קצת עיוותיים הרמוניים או עוד משהו - זה פשוט בזבזני ביותר.

Catskinner
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 16019
הצטרף: נובמבר 2006
מיקום: הוד השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 940 פעמים

נושא שלא נקרא #38 

@evgenetic
·אתה כנראה צודק. חבל שאת ההסבר אתה מביא כאן ולא מצטרף לדיון בפורום של סטיב כדי להסביר לו כיצד אחד שעבד עם באדי הולי וג'יון קולטרן ונחשב לאחד ממהנדסי ההקלטות המוערכים ביותר בעולם אינו מבין על מה הוא מדבר. בסופו של דבר לכל אחד יש זכות להביע דעה וחבל שאתה לא עושה את זה שם.

evgenetic
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2641
הצטרף: דצמבר 2010
נתן תודות: 112 פעמים
קיבל תודות: 305 פעמים

נושא שלא נקרא #39 

@Catskinner
זה שהוא עבד עם כל מיני סלבריטאים משנה את חוקי הפיזיקה?

Catskinner
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 16019
הצטרף: נובמבר 2006
מיקום: הוד השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 940 פעמים

נושא שלא נקרא #40 

@evgenetic
·אתה שוב מראה עד כמה אתה צודק וחד אבחנה. באמת חבל שאתה בוחר להציג זאת כאן ולא בפורום הנכון. אני בטוח שהתרומה שלך לדיון שם תתקבל בהערכה.

motico
כתב
כתב
הודעות: 1509
הצטרף: מרץ 2005
מיקום: גבעתיים
נתן תודות: 100 פעמים
קיבל תודות: 114 פעמים

נושא שלא נקרא #41 

itay123
למה ציפית ששני הרמקולים ישמעו זהה ?
...
אם נבחן מגבר שעולה 2000 שקל לעומת מגבר שעולה 4000 שקל יש סיכוי סביר שנשמע הבדל צליל ברור בתוצאה.
ההנחה שלי שאם אני מאזין למגבר שעולה 20000 שקל לעומת מגבר שעולה 40000 שקל האוזן לא תרגיש בהבדל. המגברים במחיר כזה נמצאים ברמה כל כך גבוהה שההבדל במפרטים שלהם אמור להיות כל כך מזערי שאני לא אמור להרגיש שינוי כל שהוא בתוצאה.

אני חושב שכך זה גם ברמקולים.
הדרישה מכל רמקול זה שהוא יהיה אידיאלי. לא יוסיף צליל ולא יגרע. שקוף.
למעשה זאת הציפיה שלי מכל מכשיר שמטפל באותות שמע. שקיפות.
במחיר של יותר מ 50000 שקל הייתי מצפה מתיבת רמקולים להפגין שקיפות מאד גבוהה. או במילים אחרות, כל רמקול שעולה מעבר לזה אמור להיות זהה.
זה הצפי שלי. זאת הסיבה שאני חושב שברמת מחירים כזאת כבר מגיעים לרמקול שתוספת כסף תמתג את החברה שמייצרת את הרמקול אבל לא אמורה באמת לשנות את הצליל.

אני מניח שאם שאלת את השאלה אז כנראה שלדעתך אני טועה בצפי שלי וזה הגיוני ששמעתי הבדלים.
מה לדעתך הסיבה שכן הייתי אמור לשמוע הבדל בין מערכות הרמקולים?
1. 50000 שקל ומעלה זה סכום שעדיין לא מאפשר למהנדסי השמע ליצור תיבות רמקול קרובות לאידיאלי.
2. מתכנני התיבות לא באמת שואפים להגיע למצב של מה-שנכנס-זה-מה-שיוצא ובפועל צובעים בכוונה את הצליל כדי לתת לו אופי שלהם.
מוטי

shigidar
סמל אישי של משתמש
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 434
הצטרף: מאי 2010
מיקום: כרמיאל
נתן תודות: 31 פעמים
קיבל תודות: 36 פעמים

נושא שלא נקרא #42 

התשובה פשוטה מאוד. כיוון שמדובר בקולנוע ביתי ( כך הבנתי) אז רסיבר קולנוע ביתי הוא הרבה מאוד דברים בנוסף ליחידת הגברה. אתה מעוניין לרכוש בתקציב שלך את הרסיבר ק"ב הכי טוב שאתה יכול בשכלול כלל הפרמטרים, סוג ההגברה הוא רק פרמטר אחד מיני רבים. יש הגברות class-D מעולות ויש הגברות AB מעולות השאלה מה עוד יש ברסיבר וכל זאת תלוי תקציב. לפי דעתי אם נתייחס לדבריך ברצינות וזו לא איזה הטרלה, אתה טעית בכך שרכשת רמקולים בנפרד ללא שיקול של רסיבר. הרי סוג הרמקולים משפיע על ההחלטה לגבי הרסיבר במידה רבה. לסיום אמנם אני עוסק בתחום כבר 30 שנים, אני לא מכיר רסיבר קולנוע ביתי class-A אבל אני בהחלט לא יודע הכל בתחום זה או תחום כלשהו :)

רק שתדע שהרסיבר הכי טוב בעולם משתמש בהגברה AB והרסיבר השני הכי טוב בעולם class-D

עכשיו אתה יודע לבחור :)
תשמע, תקשיב, תהנה.
חנות המוסיקה של הצפון
www.shigidar.com

oferf
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 12
הצטרף: מאי 2017
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 3 פעמים

נושא שלא נקרא #43 

השאלות, והתשובות ברובן, מערבבות בין שני נושאים שהקשר בינהם די מוגבל:

אחד הוא איזה מגבר יותר איכותי מבחינת פרמטרים טכניים: רוחב סרט, עיוותים, תגובה לאימפולס, נצילות וכו'. אלו פרמטרים אובייקטיביים שלא תלויים בדעה זו או אחרת. פה אני חושב שהתשובה די ברורה - מגברי Class D מודרניים נותנים ביצועים כמעט ללא תחרות. אני ממש לא מסכים שמדובר בטכנולוגיה לא בשלה - כבר יותר מ 20 שנה בסביבה. Class D זה הכי קרוב שמגבר יכול להגיע למימוש דיגיטאלי, והיום תדר הדגימה גבוה מאד ולכן כל הדרגות האנלוגיות פאסיביות וללא עיוותי פאזה. תסתכל למשל פה: https://icepower.dk/products/amplifier- ... sx-series/ . זה ליין המגברים של B&O, אני בניתי מערכת שלמה מבוססת על המודולים 50W שלהם. 120dB דינאמי, עיוותים מתחת ל 0.01% בתחום העבודה, אין הרבה מגברים אנלוגיים שמגיעים לזה. זה מודולים של 100$ ויש רסיברים שמבוססים עליהם

נושא שני הוא איזה מגבר נשמע יותר טוב. זה כמו לשאול על אומנות, אין לזה הרבה משמעות. השאלה איזה מגבר נשמע יותר טוב לך. למגברי מנורות, שכל כך חביבים על הרבה אנשים יש עיוותים היסטריים, זמני תגובה שתלויים בהספק ועוד כל מיני קשקושים. אבל זה כמו אוכל של אמא - אנשים ששמעו אותם כשהיו צעירים התרגלו, ומבחינתם ככה מגבר צריך להשמע. בכלל, עיוותים זה עניין אישי, הרבה אנשים יגדירו טון סינוסי טהור כפחות "עשיר" מאותו טון + הרמוניות שלו. צליל "הרמוני" נתפס כמשהו חיובי וכו'. מבחינת פרמטרים זה פחות טוב, מבחינת האוזן של הרבה אנשים זה יכול להיות עדיף

אני חושב שמטרת כל מערכת אודיו היא לשחזר קרוב ככל האפשר את צליל המקור ולכן הדבר היחיד החשוב הוא הפרמטרים. אם היוצר רוצה צליל חם, הוא יכול להוסיף את זה במקור. אבל אין לי שום בעיה עם מי שרוצה שכל המוזיקה שלו תהיה "חמה" או "קרה" או כל דבר אחר ולכאלה האופי של המגבר הוא כמובן רלוונטי. אם זה באמת חשוב לך אתה צריך ללכת ולשמוע

אני בקיצור הייתי מחפש Class D טוב.

itay123
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 7031
הצטרף: פברואר 2006
נתן תודות: 479 פעמים
קיבל תודות: 859 פעמים

נושא שלא נקרא #44 

motico כתב:itay123


...
...
אם נבחן מגבר שעולה 2000 שקל לעומת מגבר שעולה 4000 שקל יש סיכוי סביר שנשמע הבדל צליל ברור בתוצאה.
ההנחה שלי שאם אני מאזין למגבר שעולה 20000 שקל לעומת מגבר שעולה 40000 שקל האוזן לא תרגיש בהבדל. המגברים במחיר כזה נמצאים ברמה כל כך גבוהה שההבדל במפרטים שלהם אמור להיות כל כך מזערי שאני לא אמור להרגיש שינוי כל שהוא בתוצאה.

אני חושב שכך זה גם ברמקולים.
הדרישה מכל רמקול זה שהוא יהיה אידיאלי. לא יוסיף צליל ולא יגרע. שקוף.
למעשה זאת הציפיה שלי מכל מכשיר שמטפל באותות שמע. שקיפות.
במחיר של יותר מ 50000 שקל הייתי מצפה מתיבת רמקולים להפגין שקיפות מאד גבוהה. או במילים אחרות, כל רמקול שעולה מעבר לזה אמור להיות זהה.
זה הצפי שלי. זאת הסיבה שאני חושב שברמת מחירים כזאת כבר מגיעים לרמקול שתוספת כסף תמתג את החברה שמייצרת את הרמקול אבל לא אמורה באמת לשנות את הצליל.

אני מניח שאם שאלת את השאלה אז כנראה שלדעתך אני טועה בצפי שלי וזה הגיוני ששמעתי הבדלים.
מה לדעתך הסיבה שכן הייתי אמור לשמוע הבדל בין מערכות הרמקולים?
1. 50000 שקל ומעלה זה סכום שעדיין לא מאפשר למהנדסי השמע ליצור תיבות רמקול קרובות לאידיאלי.
2. מתכנני התיבות לא באמת שואפים להגיע למצב של מה-שנכנס-זה-מה-שיוצא ובפועל צובעים בכוונה את הצליל כדי לתת לו אופי שלהם.
...
·

motion
בתגובתך יש יותר מידי נעלמים.

שאלתי שאלה פשוטה.
למה חשבת שתשמע זהה? ונכנסת איתי עם מספרים שאין בהם שום קשר למספר והתוצאה.

האם הרמקולים ששמעת בשני חדרים שונים לחלוטין היוו את הפרמטרים הנ"ל:
  • היו מאותה חברת אם, רק דרג שונה ?
  • אותה אלקטרוניקה וכל המשתמע 1 ל 1 בשני החדרים ?
  • אותו חדר 1 ל 1 עם אותם תנאים 1 ל 1 ?

עדיין לא הבנתי למה רמקול עם עם מספר קידומת של 5 ואחריו x אפסים צריך להשמע (להנחתך) זהה ל רמקול אחר עם מספר קידומת של 8 ובעל אותם אפסים כמו ה 5 שלפניו?

האם כל הרמקולים עד מחיר מסיום, צריכים או אמורים להשמע זהה?
שואל בשיא הרצינות להבין את דעתך בנושא, ללא שום ציניות.

איתי

motico
כתב
כתב
הודעות: 1509
הצטרף: מרץ 2005
מיקום: גבעתיים
נתן תודות: 100 פעמים
קיבל תודות: 114 פעמים

נושא שלא נקרא #45 

itay123
שואל בשיא הרצינות להבין את דעתך בנושא, ללא שום ציניות.
...
אני ממש לא חושב שאתה ציני. הנושא די מעניין אותי כי זה נושא שבמציאות לא מתאים לתאוריה שלי ואני מנסה להבין מה בדיוק לא מתאים.
ראשית תשובה לשאלות ששאלת. הרמקולים ששמעתי היו מחברה שונה, בחדרים שונים (די זהים), עם מערכת שמע שונה ואפילו לא אותה מנגינה. אני מבין את התמיהה שלך כשאתה קורא את המשפט האחרון שכתבתי :( . הייתי בשאלה הזאת בעצמי באותו יום שהאזנתי למערכות השונות ובכל זאת החלטתי שההבדל באופי הצליל כל כך ברור שלא סביר שהוא נובע מהמגברים האדירים שדחפו את הרמקולים והכבלים העבים שחוברו אליהם. כבלים שכאילו נקנו בחברת חשמל.

אבל זאת לא הנקודה. אנחנו חוזרים לשאלה הבסיסית. למה אני חושב שמוצר Audio שנמכר עם מספר שאחריו X אפסים אמור להשמע זהה למוצר אחר עם מספר זהה של X אפסים.
כדי שזה יתאים למה שכתבתי, מספר האפסים צריך להיות גדול.
אם נתייחס למה שכתבת:
האם כל הרמקולים עד מחיר מסיום, צריכים או אמורים להשמע זהה?
...
המשפט היותר מדוייק:
האם כל הרמקולים מעל מחיר מסוים, צריכים או אמורים להשמע זהה?

הרשה לי לשאול אותך שאלה בסיסית. אני מקווה שהתשובה תבהיר את כוונתי:
האם לדעתך תפקידו של כל חלק בפסיפס שמרכיב מסלול שמע צריך להיות כזה שדואג שאות השמע שיגיע לאוזן המאזין יהיה זהה לאות השמע שנכנס לתחילת השרשרת?
מוטי

שלח תגובה

חזור אל “אודיו רב-ערוצי (ק''ב)”